HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kur’an dışı Vahy ve Görünmeyen Sünnetli A Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kur'an dışı Vahy ve Görünmeyen Sünnetli Ayet, Sayfa başına git

s.a arkadaşlar umarım hepiniz iysinizdir, bu konuyu ayrı bir başlıkta ele almanın daha hayırlı olacağını düşündüm, İnşallah Rabbim hayırlı kılar, Kur'an dışı vahyle başlamak gerekirse, tarihselci ve şekilci anlayışın en fazla kullandığı ve yaptıkları işleri meşru hale getirmek için arkasına sığındığı enönemli şeydir, gayrı metluv vahy, Ki bu işi yapmaya en başından hadisleri sünnet gibi göstermek sünneti de vahy miş gibi göstermeye çalışarak gerçekleştirmişlerdir, Aslında burda sorun zihinlerde iman edilen elçinin yanlış imajı vardır, her işi vahy olan, kendi aklıyla uygulamalar, getiremeyen bir elçidir aslında bunların iman ettiği elçi, ve kur'an dışı vahyi bu kaynaklarının önüne zırh edinerek bir dokunalmazlık kazandırmıştır kendilerine, Kur'an dışı bir vahy ilk önce şu soruyu sormalıyız kendimize, neden kur'an dışında bir vahy, kur'an da yer almayan bir vahy ? Allah bize iletilen Kur^'an'ın dışında bir vahy, başka bir vahy indirecek ? Vahyin amacı nedir, uyarmak, kimleri uyarmak, toplumu uyarmak, Peki, Uyarı için gerekli olan nedir, tebliğdir, tebliğ edilmeyen vahy neden olabilir, Allah bize bunun bir kaç örneğini veriyor, ama bu olay sadece bu örneklerle kısıtlıdır ki, allah sadece bu örnekleri belirtmekle yetiniyor, ki biz de ayrı bir vahy beklemeyelim, Bu özel vahyler, Musanın annesine verilen, vahy gibi vahylerdir, ki tehlike anında olmuştur bunlarda, amaç tebliğ değil yardımdır, ki bu vahyleri de belirtmiştir Allah, Gayrı metluv vahyi savunan insanlara sorsanız neden yazılmayan vahy diye, cevap olarak, umu değil şahsı ilgilendiren meseleler diye karşılık alacksınızdır o zaman şu soruyu sormalı değil mi, peki şahsı ilgilendiren vahy umumu ilgilendiren vahyin arasında ne arıyor, Allah umumu alakasız işlerle mi uğreaştırıyor, Tabi ki değil, o zaman neden umumu ilgilendiren vahyin içinde tebliğ edilen vahyin içinde tebliğ edilmeyen vahyi arayalım, domates tarlasında salata aranmaz demi, bu da bu insanların, en başta içine düştükleri, hatadır, Öncelikle kur'an'a yaklaşırken daha önceki bilgilerimizin etkisinden sıyrılmalıyız, ki temiz bir akılla yaklaşmış olalım, kafasında gayrı metluv vahyi, arşiv sayfasına katan biri Kur'anda bunu görmek için ister istemez, uğraşacaktır, yeter kisiz çıkartmak isteyin, Allah kur'anla kimilerini zelil kimilerini de izze4tli kılar, demek ki, bu kitapla birileri zelill olacaktır, bir fikri eleştireceksek, karışıt görüşleri değerlendirmeli ve olaya farklı açılardan bakmaya çalışılmalı,VE şunu unutmamalıyız ki, doğru ile yanlışı ayırd edebilceğimiz tek kaynağımız vahydir, Şimdi, bu anlayışın delil kabul ettiği bazı ayetleri inceleyelim,

ELÇİ BİR KISMINI GİZLEYİP BİR KISMINI SAKLAYAN ZALİMLERDEN DEĞİLDİR,


Hani Peygamber, eşlerinden bazılarına gizli bir söz söylemişti. Derken o (eşlerinden biri), bunu haber verip Allah da ona bunu açığa vurunca, o da (Peygamber) bir kısmını açıklamış bir kısmını (söylemekten) vazgeçmişti. Sonunda haberi verince (eşi) demişti ki: "Bunu sana kim haber verdi?" O da: "Bana bilen, (herşeyden) haberdar olan (Allah) haber verdi" demişti. (3) Tahr4im,

İlk ayet ve en meşhuru bu ayettir, fakat, bu ayette te kaş yapayım derken göz çıkartılmış, sevilen elçinin gözüne parmaklarını sokmuşlardır, Elçi bu ayete göre, Allahtan aldığı haberin bir kısmını açıklamış ve bir kısmından da vazgeçmiştri, Ki gülünç olan nedri biliyormusunuz, gayrı metluv vahyi anlatıken şahsa ait olan vahy denmesine rağmen şahsa ait olan bu vahy, umuma duyurulmuştur, Allah mı dalga geçiyor bizle yoksa bu adamlar mı ? Şsahsı ilgilendiriyorsa bu gizli haber neden, eşler biliyor, bunu, yok umumu ilgilendiriyorsa, elçi, bir belammıydı, Tabiki değil, Ayete daha dikkatli bir şekilde bakmakta fayda vardır, ve Kur'an'ın en iyi tefsiri yine kurandır ilkesini untmadan bu ayete ışık tutacak başka bir ayet arıyoruz ve karşımıza, katipler çıkıyor

Ey iman edenler, belirli bir süre için borçlandığınız zaman onu yazınız. Aranızdan bir katip doğru olarak yazsın, katip Allah'ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan kaçınmasın, yazsın.
,(BAKARA SURESİ / 282)


ayette katiplere yazma nasıl öğretildiyse, elçiye de haber öyle verilmiştir, sizce katipler ayrı bir vahy mi aldı, yoksa sebepleri oluşturan Allah öğretme ve haber verme işini de eşyanın tabiatına göremi yaptı isterseniz biraz daha somutlaştıralım, şöyle düşünün, bir akarsu yatağında akıyor ve o suyun sol tarafa dönemsini murad ediyor Allah, Bu muradı ile eşyanın tabiatına uygun olarak alüvtyol hareketlerle su yatağının sağ yanında bir birikinti oluşturuyor ve su sol tarafadoğru akıyor, Şimdi soruyorum, suyu kim sola çevirdi taş mı* yoks Allah mı?

kalem var, kağıt var, fıtratınızda yazma yetiniz var, ve bu işi öğretecek bir öğretmen, Sİze bir kaç aylkık bir süre içerisinde bri kurs veriyor ve siz yazmayı öğreniyorsunuz size yazmayı kim öğretti, Öğretmen mi, Allah mı, Biraz ince düşünürseniz, Rızkı veren allah, nasıl müşteriyi ayağınıza geitiryor, yazmayı öğreten Allah da kalemi ve kaüıdı önünüze getirir, Şimdi kim öğretti, öğretmen mi Allah mı,

Toplumda yaşıyorsunuz ve sosyal ilişkileriniz var, aile, dost, ticaret, ve birisi ile özel bir şey paylaştınız, bu haber farklı vesilelerle karşınıza çıkıyor, burda işte, yazma öreneğini, su örneğini, ticaret örneğini düşünün ve ona göre cevaplayın kendi nefsiniz de , Bu işi kim haber verdi allah mı yoksa toplumda ki vesileler mi, Ben sıkışık bir anımda hatırlamam gereken mail şifremi, bir arkadaşımdan alsam, bunu bana herşeyi bilen Allah haberdar etti derim ve vesileyi, O arkadaş kaynağıda Allah bilrim,
allah saklayanaları ateşle tehdidi ediyor bu insanlar da elçiyi saklayan yapıyor yazık hallerine ki ne yazık,

Hepsinin cevabı Allah, Hepsinin şekli aynı eşyanın kanunu, bir diğer ayete geçelim,

ALLAH ZAMANDAN VE MEKANDAN BAĞIMSIZDIR, VE SÖZÜNDEN DÖNEMEZ,


Hani sen, Allah'ın kendisine nimet verdiği ve senin de kendisine nimet verdiğin kişiye: "Eşini yanında tut ve Allah'tan sakın" diyordun; insanlardan çekinerek Allah'ın açığa vuracağı şeyi kendi nefsinde saklı tutuyordun; oysa Allah, kendisinden çekinmene çok daha layıktı. Artık Zeyd, ondan ilişkisini kesince, biz onu seninle evlendirdik; ki böylelikle evlatlıklarının kendilerinden ilişkilerini kestikleri (kadınları boşadıkları) zaman, onlarla evlenme konusunda mü'minler üzerine bir güçlük olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir. (AHZAB SURESİ / 37)

bu ayette aklımızda tutmamız gereken nokta, Allah'ın zaman ve mekan kavramından bağımsız oluşudur, Bu ayetide somutlaştıralım isterseniz, Düşünün ki ben birisini uzunca bir zamandan beri seviyorum ve bir türlü o şahsa açılamıyorum, ve benim bu hissiyatımı sadece yakın bir dostum biliyor, kendisiyle bu derdimi paylaşıyorum, o da bakıyor ki benden hayır yok ve gidiyor benden habersiz bir şekilde sevgimin muhattabına niyetimi açıklıyor ve takvimlere bakıyoruz ki 02.01.2006, şimdi takvimleri bir gün geri alalım, evet, şimdi tarih 01.01.2006, bu tarihe göre, benim kalbimdeki sakladığım sevgim, 02.01.2006, tarihe göre benim yakın dostumun açığa vuracağı sevgi değilmidir,Evet, nerden biliyoruz peki, çünkü biz bu hikayeyi daha önce gördük, ve ben size olayı sondan başa doğru anlattım,Peki, şimdi zaman ve mekan kavramı olmayan allah'ın açığa vuracağı sevgiyi düşünün ki daha iyi anlaşılsın, bu ayete göre ise elçi, şu ayete muhalefet etmiştir,

Ey iman edenler, içinizden kim dininden geri döner (irtidat eder)se, Allah (yerine) kendisinin onları sevdiği, onların da kendisine sevdiği mü'minlere karşı alçak gönüllü, kafirlere karşı ise 'güçlü ve onurlu,' Allah yolunda cihad eden ve kınayıcının kınamasından korkmayan bir topluluk getirir. Bu, Allah'ın bir fazlıdır, onu dilediğine verir. Allah (rahmetiyle) geniş olandır, bilendir. (MAİDE SURESİ / 54)

ki elçi böyle bir iftiradan uzaktır, Allah ise vadinden caymaz, bir diğer ayet bakalım,

ELÇİ ZALİM, ARKADAŞLARI AHMAK VEYA İSYANKAR DEĞLDİR, ONLAR SİZDEN DAHA ALİMDİR,


Hani Allah, iki topluluktan birinin muhakkak sizin olacağını vadetmişti; siz de güçsüz olanın sizin olmasını istiyordunuz. Oysa Allah, sözleriyle hakkın ve inkâr edenlerin arkasını kesmek (kökünü kurutmak) istiyordu. ( ENFAL/7)


Bu ayeti delil göstererek, bakın Allah'ın vaadi kuranda geçmiyor, demek ki kur'an dışında bri vahyle bu vaad yapılmıştır demek sureti ile, kendilerini alim, ashabı cahil, etmişler, dahası elçi zalim, ashabı da ya ahmak ya da isyankar olmuştur, şaşrıdınız değil mi, inanın bu kadar tehlikeli bir iddiadır, bu gayrı metluv vahy, bakın şimdi, ashab bu adamalar kadar alim değilmi ki, elçinin başka vahy aldığını bilmesin ve onun emrine tabi olmasın, yani, eğer onalr Allah'ın övdüğü o insanlar msütesnaları hariç, bir şeyin vahy olduğunu bilirse sizce işittik ve itaat ettik demezler mi yok, bunu biliyorlarsa, bu emre uymamak ya aptallıktır yada isyankarlıktır, elçi de bu vahyi açmayarak zulmetmiş olmaz mı onlara, ki ayette ki hitaba bakarmısınız, Sizin olacağını vaad etmişti, hitap çoğul, yani, bu vaad topluluğa bildirilmiş, ama gayrı metluv vahyi savunan insanlar bu vahyin umuma ait değil de şahsa ait bir vahy gibi görerek ayeti de hedefinden saptırmış yığınla iftiraya maruz bırakmıştır eliçiyi ve ashabını, ki söyledikleri, Allah'ın kur'anda geçmeyen vaadi de bir vahy değil, bi sebep sonuç ilişkisidir, buna şöyle örneklendirelim isterseniz, bu ayette iki tane durum tesbiti yapıyor ,Allah, bnirincisi kendi açısından diğeri de müslümanalar açısından, Kensi açısından yaptığı tesbnit, mutlaka birinin müslümanalrın olacağı, müslümanlar açısından yaptığı tesbitte onların zaaf göstermeleri, Şimdi, vaad, karşı tarafın, bir işi yaptığı ana kadar ki yapılan, bir eylemdir, susayan birine su içermisin demek ile, bir, bardak su getirtip eline vermek aynı şeydir, allah'ın burdaki vaadi de, sözlü bir vaad değil, fiili bir vaad, iki topluluğu karşıkarşıya getirerek zaten, Allah bunu vaad etmiş, fakat müslümanlar bu arada bir zaaf göstermiş ve zayıf olanı istemiştir, yani, tahrim suresinde ki ayette yaşanana eşyanın tabiatı gib bunuda öyle düşünün, buraya kadar, kur'anda geçen ayetlerle ilgili olan görüşelerini masaya yatırdık, gayrı metluv vahyi, meşru göstermek için delil kabul edilen bir diğer olguda şekilsel ögelerdir,


ELÇİLER SİZDEN DAHA AKILLI İNSANLARDIR,


gayrı metluv vahyi delil olmak için ezan, namazın şekli, rekat sayısı, cenaze namazı, gibi şekilsel ögelerin kuranda sadece isminin geçtiği fakat bunların anlatılmadığı ve dolayısıyla bunların, kur'andan başka bi,r vahyle ELçiye öğretildiğini iddia ediyorlar, oysaki bilmiyorlar ki alimlerine, kendilerine tanıdıkları akletme, içtihad etme hakkını elçiye layık görmüyorlar bu iddialarıyla, Elçiler, allah'ın özelliklerini belirttiği kadarıyla,uyarıcı, müjdeci, korkutucu, örnek insanalardır, ve toplumlarına örnek olan, lider olan insanlardır, Onların her işi vahyle değildi, Vahy her işlerindeydi, Yani sünneti vahy değil, vahy sünnet edinen insanlardı, düşüne bilyormusunuz ki bir elçi var, ve toplumda olaylar yaşanıyor, toplumun hayrı açısından bir şeyler yapmasın, onalrın işlerinde kolaylık olabilecek işler yapmasın, onları faziletli kılacak vesileler için çabalamasın, yani, kalabalık bir ortam msülümanlar nasıl namaza gidecek, hep birden ve elçi de buna kayıtsız kalacak bana ne yaw, ne yapalım bu konuda vahy gelmedi, boş verin gitsin mi diyecek yoksa, bir şeyler yapmalı, müslümanalra yardım etmeli, onalrın işleri ayetini sünnet edinerek, bir çağrı yapacak değil mi, aynı şeyler cenaze duası, ve rekat sayısı gibi şeklilsel ögelerin hepsi için geçerlidir, Çıkışı beşeridir Kabulü de İlahidir, ki ayetlerin inmiş şekillerine bakın bu kabulu görün, Sadece isim vererek yapılan bir kabul, Rabbim ne güzel kabul buyurmuş, ve bu uygulamalar bize kadar, kitleler halinde yaşanarak çelişkisiz bir halde gelmiştir, amuda kalkarak namaz kılmanızı, cenaze duası yerine, halay çekmenizi, sabah namazınızı 15 rekat kılmanızı Allah'ın bu onayı engeller,

ALLAH'IN NE YAHUDİ MANTIĞI NE KİBİRLİ AHLAKI NE DE BOŞ İŞLERLE UĞRAŞAN BİR ÖZELLİĞİ VARDIR,

Allah'ın ahlakı ne kadar da yüce arkadaşlar, bakın elçiler toplumda yaşıyor ve toplumun akışına göre uyguşamalar getiriyor ve Allah da yahudiler gibi başşa kalkarak veya kılıkrık yararak değil, aynı şeyi anlatarak, boş işlerle uğraşarak değil, Ne kadar güzel birkabul, Ezan uygulaması getiren, toplantı uygulaması getiren elçiye, demiyor ki, Muhammed namaz için çağrı yap, NEden çünkü, yahudi mantığı yok, kibirli yapısı yok ki egosunu tatmin etsin, Yüce Ahlakıyla şunu diyor,

Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah'ı zikretmeye koşun ve alış-verişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır. (CUM'A SURESİ / 9)
ne kadra da güzel bir kabul, düşünsenize işyerinde her sabah yerleri siliyorsunuz, ve bunu patrona dedirtmeden yapıtyorsunuz anlıyorsunzu ki bu iş size düşmüş ama, patron da sizin bu halinize rağmen geliyor ve diyor ki yerleri sil, e sağol patron ben de zaten onu yapıyordum, tatmin oldun mu, demezmisiniz, bakın ayetlerin geliş şekşillerine bakın allah için,


Onlardan ölen birinin namazını hiç bir zaman kılma, mezarı başında durma. Çünkü onlar, Allah'a ve elçisine (karşı) inkâra saptılar ve fasık kimseler olarak öldüler. (TEVBE SURESİ / 84

Ey iman edenler, sabırla ve namazla yardım dileyin. Gerçekten Allah, sabredenlerle beraberdir. (BAKARA SURESİ / 153)


Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah'ı zikretmeye koşun ve alış-verişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır. (CUM'A SURESİ / 9)


bakın ayetlerin hepisnde ne kadar güzel bir kabyul var, cuma suresinde ki ayetle ezan ve toplantı günü kabul edilmiş, namazla ilgili ayetle vakti ve raktı kabul edilmiş, tevbe suresinde ki ayetle, cenaze duası kabul edilmiş, ve bu uygulamalar, kibirle, tatminle değşil, Yücelikle kabul edilmiş, Allah bizi O'nun ahlakıyla ahlaklananlardan eylesin, Bir de şu ayetin gelişine bakın,

Gecenin bir kısmında kalk, sana aid nafile olarak onunla (Kur'an'la) namaz kıl. Umulur ki Rabbin seni övülmüş bir makama ulaştırır. (İSRA SURESİ / 79)


Peki, bu ayette ne gördünüz, bakın işte yok bu uygulama daha önce yok, Allah ise, eğitiyor ve öğretiyor işte, Diyor ki kalk, şu şu vakitte kalk ve şunu şunu yap, Ve bakın şahsa ait bir vahy değil mi, Ona has olmak üzere, Kur'an dışı vahy olsa, neden umuma tebliğ edilen vahyin içnde şahsa ait bu vahy olsun, İşte İBret ve öğüt almak, VE yeni bi ruygulama nasıl da anlatılıyormuş kur'anda görün işte, Allah boş işlerle uğraşarak ibarhimden gelen namazı anlatmıyor, var işte kardeşim namaz ve kıl diyor, yani devam, ama yeni bir uygulama gelince bakın da nasıl güzel açıklıyor, çorbayı herkes bilir, içi denince herkes içer, ama haşılı herkes bilmez, ye deyince şaşırıp kalırsınız, :Namaz ve diğer uygulamalar da böyledir,


Bu tür şekilsel ögeler, hataları vahyle düzeltilen elçinin örnbekliğinde bize kadar gelmiştri, Vahyin onayından geçen bu uygulamalar yerine, hataları vahyle düzeltilmeyen nefsimize tabi olmaktan allah'a sığınalım, İnen son kitabı, İnen ilk kitabmış gibi okumayalım, Ama, ilk defa iniyormuş gibi okumaya gayret edelim ince bir çizgidir bu,


Kur'an,


Ve şüphesiz o (Kur'an), senin ve kavmin için gerçekten bir zikirdir. Siz (ondan) sorulacaksınız. (ZUHRUF SURESİ / 44)


Allah'tan başka bir hakem mi arıyayım? Oysa O, size Kitabı açıklanmış olarak indirmiştir. Kendilerine Kitap verdiklerimiz, bunun gerçekten Rabbinden hak olarak indirilmiş olduğunu bilmektedirler. Şu halde, sakın kuşkuya kapılanlardan olma. (EN'AM SURESİ / 114)

Şüphesiz, bu Kur'an, en doğru yola iletir ve salih amellerde bulunan mü'minlere, onlar için gerçekten büyük bir ecir olduğunu müjde verir. (İSRA SURESİ / 9)


bu ayetleri inşallah dikkatlice okuyalım,


GÖRÜNMEYEN SÜNNETLİ AYET,


Andolsun, biz her ümmete: "Allah'a kulluk edin ve tağuttan kaçının" (diye tebliğ etmesi için) bir elçi gönderdik. Böylelikle, onlardan kimine Allah hidayet verdi, onlardan kiminin üzerine sapıklık hak oldu. Artık, yeryüzünde dolaşın da yalanlayanların uğradıkları sonucu görün. (NAHL SURESİ / 36)



arkadaşlar ne yazıktır ki, ne elçinin sünnetleri için ömürlerini heba edenler ne de Allah'ın ayetlerini saf kıldığını iddia edenler az bir kısmı haric ne bu ayeti görmüş ne de bu sünmneti görmüştür yada görmek istememiştir, bakın şu topluma, şu düzene ve müslümanalara, elçinin sünmnetini savunanlara, Allah'ın ayetlerini savunanlara, Bu ayetteki elçinin sünnetini, Allah'ın bu ayetini, ne kadar da hayatalrından çıkartmış vaziyetteler, İŞte Size Sünnet İşte Size Ayet, Az bir kısmı haric iki tarafta, ne Allah'a karşı kibirle büyüklük taslayan bu düzenin dayatmalarına karşı ne Allah'ın bu ayetini kullanmış ne de elçilerin bu sünnetinş uygulamıştır, Kpss kapısında, 10 kasım töreninde, laik düzenin yöenticisi yani ilşahı M. Kemale yemin edilirken, O'nun için tapınma törenleri yapılırken orta da ne elçinin bu sünneti ne de Allah'ın bu ayeti vardır, Size daha kapısında paltonuzu değiştirir gibi İlahınızı değiştirmeyi teklif eden bu memuriyeti, bu askerliği ortadayken, Bu Sünnet ve Bu ayet ortada yoktur, ASkerlik gerli kapıya dayanır,, Ne bu Sünnet Ne de Bu ayet vardır piyasa da, Oysaki, Ne zaman tuvaletini nasıl yapacağını bilmeyen iki kişi konuşmaya başlar işte o zaman tahret sünneti ortaya çıkar, Ne zaman, Dİni için Allah'ın ayetlerini çiğnememek için bir bacı bedel öder işte o zaman, Kur'anda örtü yoktur o ayet ortaya çıkar, Ama Ne bebeler okullarda diri diri laik eğitimde öldürülürkeni ne bacılar ne de gençler, askerlik, okulda dünyaya gömülürken, az bir dünyalık karşılığı örü de ilah da çiğnenirken, demokrat düzenlere oylar, sağnak halinde destek gibi gelirken, ne Bu ayet ne de bu sünnet vardır, işte bu da görmenizi istediğim bir başka ayet bir başka sünnet, Hadi bakalım mealciler Hadi bakalım, sünnetciler artık bu ayete ve bu sünnete iman edin, Allah ayaklarımızı sabit kılsın,

İlahımız, Allah ise, hayatımıza da inşallah o şekil versin,


selam olsun hepinize

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Selam Malik Bin Nebi,

  Yazın güzel, daha ilmi ve itici olmayan bir üslupla yazsaydın güzel olurdu ama bu dilden anlayanlar da vardır herhalde..



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats