HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI ÜZERİNE Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

 

17 İSRA SURESİ 110

De ki : '' ister'' Allah'' diye dua edin, ister '' Rahman '' diye dua edin. hangi isimle çağırırsanız  O en güzel isimler hep onundur. bununla beraber namazda sesini pek yükseltme.kendin işitmeyecek kadarda gizleme.ikisinin arası bir yol tut. ''   

Ayetteki mavi kısımın anlamı:           

öyle ki, namaz kılarken okuduğun Ayetleri sadece kendine duyuracaksın. başkalarına eziyet vermemelisin.sesinin tonu/şiddetine dikkat et.

selam,

 

benim asıl üzerinde durmak istediğim konu bu Ayet değil. konu sadece namaz veya rekat sayılarıda değil aslında. asıl değinmek istediğim konu, dışarıdan ( Kur'an dışı her çeşit zanni yoldan) bir şekilde temin edilip, kutsallaştırılıp , sonrada ön kabüller/din haline getirilen bu beşeri bilgilerin , Kur'an da karşılığının aranmasıdır/ böyle müthiş bir gaflete düşülmesidir. namazda rekat sayılarının farzlaştırılması ise, bu gaflete sadece bir örnektir:

Kur'an da , namazın rekat sayılarını anlatmamış olan yüce Allah'ın , namazda Ayetleri hangi ses tonu/şiddeti ile okuyacağımızı buyurmuş olması sizcede çok önemli ve en ayrıntılı bir açıklama şekli değil midir?

peki, bizim bu Ayetten almamız gereken ilahi ders ne olabilir?

asırlarca Kur'an dışı bilgilerle dejenere edilmiş , bir sürü katkılar/ hadis iddiaları eklenmiş olan güzel dinimize yapılan ilavelerden bir taneside, farzlaştırılmış haliyle '' namazda rekat sayılarıdır ''

ne diyorlar? işte bakın Kur'an da kaç rekat namaz kılacağımız yazmıyor, iyiki hadisler/mezhepler var, olmasaydı namazdaki rekat sayılarını Kur'an da eksik olduğu ( açıklamadığı) için bilemeyecektik(!)

peki yüce Allah ne buyuruyor?

''Ve le kad sarrafna lin nesi fi hezel Kur'an i ,  min kulli meselin fe eba ekserun nasi illa küfura '' Andolsun ki, biz bu Kur'an da tüm insanlar için bütün meseleleri sayıp dökmüşüzdür. her türlü misali çeşitli şekillerde anlatmışızdır. yine de insanların çoğu inkarcılıktan başkasını kabullenmediler. 17 İsra 89 

bu Ayet e göre Allah , Kur'an da hiçbir şeyi eksik bırakmadığını emir buyurduğuna göre ( biz de Kur'an a iman ettiğimizi iddia ettiğimize göre) namazın farz olan rekat sayıları nerededir kardeşim?

sorun bence şuradadır:

KUR'AN dışından yani dışarıdan, bir şekilde ( hadisler/ mezhepler) yoluyla temin edilen/ üretilen/ icad edilen rekat sayıları ile ilgili bilgilerin, Allah'tan gelmiş gibi kutsal bilgi addedilerek/sayılarak farz haline getirilmiş olmasıdır.kullar Tevhid akidesine göre yalnız yüce Allah'a ait olan yetkilere saygısızca müdahale ederek, rekat sayıları tespit edip, sonrada bunları farzlaştırmışlardır.

bu da yetmezmiş gibi, kendi icad ettikleri bilgileri utanmadan Kur'an da arıyorlar.

bu da yetmezmiş gibi, Kur'an'da farz olan rekat sayılarını bulamayınca da , işte bakın Allah bazı açıklamaları Peygamber/elçiye ,vahy-i gayri metluv  yoluyla yapmış , iyiki hadisler/mezhepler var, yoksa namazımız bozulacaktı diyebiliyorlar.

peki, İsra suresi 110. Ayet' indede görüldüğü gibi , namazdaki ses tonu /siddeti ayrıntısını bile bize tarif eden yüce Allah , bu Kur'an da herşeyi sayıp döktüm/açıkladım diyen yüce Rabbimiz rekat sayılarını unutmuş olabilir mi(haşa) ? ona unutmak yakıştırılamayacağına göre , demek ki böyle bir farz yok.olmayan bir şey nasıl unutulsun ki?

yani Allah, şu anda ehl-i sünnet vel cemaatın , şianın, vehhabilerin düşündüğü şekilde namazda rekat sayılarında herhangi bir farz yapmamış. O halde  yüce Allah'a direnip(haşa) zorla mı farzlaştıracaksınız,kendinize gelin artık.

yapmakla mükellef olduğumuz tüm bilgiler ( namazda ses tonu/şiddeti ayrıntısına varana kadar) tek kaynak-tek rehber olan korunmuş Kur'an da mevcuttur.korkarım ki başka başka kaynak arayanlar veya Kur'an a zorla zanni bilgileri yapıştırmak isteyenler , Allah'ın huzurun da verecek cevap bulamayacaklar( yüce Allah'a a ve sevgili Peygamberimize iftira edip, saldırdıkları için)

selam ve saygı ile

 

 

 

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

ALLAH'IN KURANDA BELİRTMEDİĞİNİ DİNİ KURAL OLARAK BENİMSEMEK, SONRA ONU KURAN'DA BULAMAYINCA, "KURANDA HERŞEY YAZMAZ" demek..

Ne büyük bir gaflet!

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

ABCDF Yazdı:

ALLAH'IN KURANDA BELİRTMEDİĞİNİ DİNİ KURAL OLARAK BENİMSEMEK, SONRA ONU KURAN'DA BULAMAYINCA, "KURANDA HERŞEY YAZMAZ" demek..

Ne büyük bir gaflet!

evet gerçekten ne büyük bir gaflet. ve bunun gaflet olduğunu görebilmek ne büyük bir saadet. tabi ki bu bir ilim-hidayet-ihlas-takva-liyakat-Kur'an a saygı -azim  mes'elesidir. kutlarım kardeşim.

selam ve saygı ile

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 Hasan Öktem yazdı:

 

KUR'AN dışından yani dışarıdan, bir şekilde ( hadisler/ mezhepler) yoluyla temin edilen/ üretilen/ icad edilen rekat sayıları ile ilgili bilgilerin, Allah'tan gelmiş gibi kutsal bilgi addedilerek/sayılarak farz haline getirilmiş olmasıdır.kullar Tevhid akidesine göre yalnız yüce Allah'a ait olan yetkilere saygısızca müdahale ederek, rekat sayıları tespit edip, sonrada bunları farzlaştırmışlardır.

bu da yetmezmiş gibi, kendi icad ettikleri bilgileri utanmadan Kur'an da arıyorlar.

bu da yetmezmiş gibi, Kur'an'da farz olan rekat sayılarını bulamayınca da , işte bakın Allah bazı açıklamaları Peygamber/elçiye ,vahy-i gayri metluv  yoluyla yapmış , iyiki hadisler/mezhepler var, yoksa namazımız bozulacaktı diyebiliyorlar". Embarrassed

   Allah razı olsun Hasan kardeş.Hz İbrahim gibi bir tabuyu daha yıktın,hadis ve mezhepperestlerin şeytani bir söylemini daha ekarte ettin.Rabbim kalemini keskin etsin inşallah.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

NAMAZDA REKAT VE SAYISI VAR MI?

Kuran'ı okuduğumuz zaman Kuran'da rekat diye bir kavramın geçmediğini görürüz. Allah istese Kuran'da namazların rekat sayılarını belirtirdi. Namazda Allah'ın anılması, kıyam, rüku, secde gibi şartları gördük. Rekattan kastedilen kıyam, rüku ve secdeden oluşan düzenin kaçar defa tekrarlandığıdır. Günümüzdeki uygulamaya bakarsak sabah iki, öğlen dört, akşam üç şeklinde, namazlara ayrı rekatlar biçildiğini görürüz. Oysa rekatların bu şekilde ayrı sayılarda olması, "namaz kaç rekat istenirse o kadar kılınır, isteyen iki, isteyen sekiz, isteyen yirmi rekat kılar" şeklinde de anlaşılabilir (İsteyen istediği kadar rekat kılınca, yani istediği sayıda kıyam, rüku ve secde yapınca rekat sayısı önemsiz olmuş olur). Demek ki bu ayrı rekatların farzlaştırılma süreçleri de mezheplerin bir yorumu sonucudur. Sahabeler, hatta Peygamber namazlarda bir düzen olsun diye kıyam, rüku, secde şu kadar olsun şeklinde bir düzenle namaz kılmış olabilirler. Namazlarda şaşırılmamasını sağlayan, toplu ibadetlerde kolaylık getiren bu tip uygulamalar yapılmış olabilir. Nitekim namaza başlarken elleri kaldırıp namaza başladığını göstermek, namaz bitince sağa, sola selam vererek veya bazı mezheplerde elleri dizlere vurarak namazın bittiğini göstermek gibi uygulamalar da böyledir. Bu uygulamalar belli amaçlara yönelik yapılabilir. Kuran'da bu uygulamaları yasaklayıcı bir ifade yoktur. Fakat Kuran'da geçmeyen bu tür uygulamaları farzlaştırmak kabul edilemez. Kişi on rekatlı namazı üç dakikada kılabilir, fakat bir rekatlı bir namazda saatlerce kalıp Allah'ı daha çok anabilir. Yani namazda rekat sayısının önemli olması için bir sebep gözükmemektedir. Allah da insanları namazda bu şekilde bir sayıma mecbur etmemiştir. Abdestte su bulunmayınca ne yapılması gerektiğini açıklayan Allah, eğer namazda rekat sayısı şeklinde bir farz olsaydı, onu da açıklardı.

Bazıları Nisa Suresi 101,102,103. ayetlerdeki savaş zamanı kılınan namazda namaz kısaltılmasında bir günah olmaması ifadesinden, namazın iki rekat olduğunu çıkarmaktadır. "Eğer ki kısaltılmış namaz bir rekat kılınıyorsa, tam kılınması iki rekattır" demektedirler. Peygamber'in burada iki gruba namaz kıldırdığı için iki rekat olarak kıldırmasını da delil olarak göstermektedirler. Bizce namazı kısaltmaktan kasıt, rekat olarak kısaltmak değil, zaman olarak kısaltmaktır. çünkü daha evvel dediğimiz gibi, bir rekatlık namaz saatlerce sürebilir. İki rekat namaz yarım dakikadan kısa bir sürede bitirilebilir. Savaşta düşmanın vereceği zarar kaç secde, kaç rüku yapıldığıyla değil, namazın vakit olarak ne kadar sürdüğüyle alakalıdır. üstelik daha evvel değindiğimiz gibi Kuran'da rekat diye bir kavram yoktur. Birçok konuyu rekatlara endeksli düşünmemiz sanırız geleneksel alışkanlıklarımızdan kaynaklanmaktadır. 4Nisa Suresi 103. ayetteki "üzerinize bir günah yoktur" diye tercüme edilen "La cünahun" ifadesi; Kuran'da, kimi yerlerde Müslümanlar'ın endişelerini yok etmek için kullanılır. örneğin 2Bakara Suresi 198. ayette hac veya umreye gidenlerin Safa ve Merve'yi tavaf edebileceğinin belirtilmesi için "La cünahun" ifadesi kullanılır.

Eğer bu ayet olmasaydı da Müslümanlar'ın bu bölgeyi tavaf etmesine engel bulunmazdı. Fakat belli ki Müslümanlar'ın zihnindeki endişelerin yok edilmesi için "La cünahun" ifadesi kullanılmıştır. Aynı şekilde Müslümanlar'ın namazı kısa kılmasında bir sakınca olmadığı ifadesi namazın belli bir uzunlukta olmasından dolayı değildir. Uzunluğu belirten böyle bir ayet yoktur. Fakat tahminimiz savaştaki tehlike durumunda namazı çabucak kılan Müslümanların "Namazı baştan mı savdık?" gibi endişeye kapılmalarından dolayı, savaş halinde namazı kısa kılmalarında bir sakınca olmadığı söylenmiştir. Aynı şekilde Bakara Suresi 198. ayette de "La cünahun" ifadesi Hacda lütuf ve bereket aranmasında bir sakınca olmadığını belirterek bir endişeyi yok etmek için kullanılmıştır. Bu ifade olmasa yine de Hacda lütuf ve bereket aramak sakıncalı olmayacaktı.

Zaten mantıklı düşününce rekat sayısının namazın özüne ne kadar katkısı olabilir ki? Rekat sayısı kişinin Allah'ı daha fazla anmasını sağlayan bir unsur değildir ki! Kişi namazı daha uzun süre kılarak Allah'ı daha çok anabilir. Sürenin ise rekatla bir alakası yoktur. üstelik rekat sayısıyla namazı kalıba sokanlar, aynı namazın birkaç defa kılınmasını sakıncalı görerek, kişilerin Allah'ı hatırlamalarını (zikretmelerini) kısıtlamışlardır. Namazda Allah'ın hatırlanması (zikredilmesi), kıyam, rüku ve secde edilmesi gerektiği anlaşılıyor da rekat adeti niye anlaşılmıyor? çünkü Allah bunu kullarının insiyatifine bırakmıştır, bu konuda sınırlamalar yapmak istememiştir. İstese saydığımız tüm diğer detayları veren Allah, bir ayette hem rekat kavramını oluşturabilir, hem de rekatı sayılandırabilirdi. Nasıl ki Allah dua etmemiz için dakikalar, sayılar belirtmemişse; aynı şekilde namazı da adetlere, sayılara boğmamıştır. Geleneklerle gelen alışkanlıklar yüzünden hiçbir anlamı, değeri ve fonksiyonu olmayan rekatlara akıllar takılmaktadır. Zihnimizi bütün önyargı ve alışkanlıklarından arındırırsak ve Kuran'ı elimize alıp geleneklerden bağımsız bir şekilde dini anlamaya çalışırsak, sorunlar Allah'ın izniyle hallolacaktır.


http://www.kurandakidin.net/bolumler/36inanckonularinamaz.ht m




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

REKAT SAYISI KURAN’ DA BELLİDİR



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

  Selam arkadaşlar,

   Burada iki Hasan'ın iki ayrı yorumu var.Biz hangisini alırsak,mezhepçiler ve anti mezhepçilik hastalığının mucidi kişiler zevkten dört köşe olacak.Dead

     Burada oylama yapalım demeyeceğim ama Hasan Öktem'i destekleyen yazımı yeniden düşüneceğim.Sadece şu açıdan:Bize namazla ilgili olupta yapmamız gerekli olan bilgileri veren rabbimizin rekat sayısını verdiğini de düşünüyorum,ancak bu gelenekçilerin 17 rekat uydurmasını desteklemek için değil,gerçekte Kuranda işaret edilen (H.A'ın alıntıladığı ayet)iki rekat olduğudur.

    Bunu destekleyecek bir başka delil de aslında gelenekçilerin namaz şeklinde var.Dikkat ederseniz onların imamları sadece sabah,akşam ve yatsı namazlarının ikişer rekatında sesli olarak ayetleri okuyorlar.Yani H.Ö.'in alıntıladığı ayete uygun bir namaz kılma var.Aslında bu bile gelenekçiliğin ne kadar değiştirmeye çabalasalar da Kurani namaz kılınışın özünün korunduğunu gösteriyor.

   Bu durumda namazlar ikişer rekattir:fecr=iki,işa=iki ve teheccüd=iki,toplam 6 rekat.Burada özellikle akşam ve yatsı yerine işa ve teheccüd kavramlarını kullandım.Çünkü ben hala namazın iki vakit ve iki rekat olarak kesinlikle farz olduğunu kabul ederken teheccüd salatının gecesini rabbiyle başbaşa kalmak,ona daha içten yönelmek isteyenlere tahsis edildiğini düşünüyorum vesselam.

 



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sevgili abdullah,

Hem konuya getirdiğin açıklık için hem de adaşım hasan öktem'le beni, onun görüşlerine bazan katılmasam bile, benzer kardeşler diye tanıttığın için  teşekkür ederim.

İşte farklı düşündüğümüz bir konu:

Korkuyorsanız kısaltmanızda sakınca yok (4 :101).

Kısaltılmasına izin verilen şeyin ne olduğu bu ayette lafzen boş bırakılmış. Alperen ve adaşım bu lafzî boşluğa dayanarak öne sürüyorlar ki kısaltılması söz konusu olan şey, salâtın süresidir; rekat sayısı değil.

Ben buna katılamıyacağım. Açıklamaya çalışayım:

Salâtlarınızı koruyun ve Allah’ın önünde saygıyla durun; bilinçle salât edin (2:238). Korkuyorsanız binit üstünde ya da ayakta. Güvene kavuşunca ise Allah’ı, O’nun size bilmediğinizi  öğrettiği gibi, anınkema allem eküm ma lem tekûnû ta’lemûn (2 :239).  

Bakın aynı kolaylık 2:239’da da gösteriliyor. Ama bu kez, "Güvene kavuştuğunuz vakit Allah’ı, O’nun  size öğrettiği gibi anın!" denerek.

Allah’ı anmak bu anlam örgüsü içinde, siyaktan yani 2:238’den de anlaşıldığı üzere, salâttır:

Ben Allah’ım. Benden başka ilah yok. Bana tapın. Beni anmak için salât edin (20:14).  Siz Beni anın ki Ben de sizi anayım. Bana teşekkür edin; değer bilmez olmayın (2:152). İkiyüzlüler salâta üşenerek kalkarlar ve gösteriş yaparlar; Allah’ı çok az anarlar (4:142)

O halde 2:239’da söylenen şu: Güvene kavuştuğunuz vakit Allah’ın size öğrettiği gibi salât edin.

Peki, daha önce bilmediğimiz halde Allah’ın bize öğrettiği nedir, örneğin 4:101’de? Elbette salâtın şeklidir; süresi değil.

Benim bundan anladığım, kısaltılmasına izin verilen şey salâtın şeklî öğesidir: rekatlar.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam ,

sevgili Hasan Akçay'ın farzlaştırılmış haliyle rekat sayıları ( 2 rekat farz, 3 rekat farz, 4 rekat farz gibi ) konusundaki yorumu / katkısı için teşekkür ederim öncelikle. ancak , zorlama yoluyla ulaştığını düşündüğüm , göstermiş olduğu sonuca katılamayacağımıda belirtmek isterim :

ve şunları söylemek istiyorum:

iki hasan da( bu ifade için sevgili Abdullah'a teşekkür ederim), tek Kur'an a dayandıkları halde, iki farklı sonuca ulaşmışsa , acaba bunlardan biri kafir mi oldu ? hayır olmadı. çünkü ikiside tek Kur'an ı rehber aldıkları halde, şimdilik anlaşamadıkları konu ; direk Tevhid 'e müteallik bir konu değildir ki küfür olabilsin. veya ikimizde, bu konuyu Kur'an da bulamadık, o halde gel kardeşim hadislerde arayalım ,batıni/zanni bilgilerden araştıralım ,demedik ki şirk olsun. ikimizde kesin olarak biliyoruzki, bunun çözümü kesinlikle Kur'an dadır.

peki bu farklı iki sonuç neden?

kardeşler , konu fıkhi bir konudur.( önemsizdir demiyorum). ancak şunu söylüyorum : Kur'an ı esas almaktan kesinlikle vazgeçilmediği, Tevhid kapsamından /bağlamından çıkılmadığı için, iki hasan da diyelimki, bu görüşleriyle yaşamlarını bitirseler, bence ikiside yine Müslüman olarak can vermiş olacaklardır. fakat dünyadayken , ben yaptığım kıyam-rüku-sücuda ( kıyamlı salata)rekat sayısı farzlaştırılmış demiyeceğim ve istediğim kadar da kılacağım ( topluca kılınanı ayrı tutuyorum), sevgili adaşım da kıldığı namazlardan 2 rekat olanına farz diyecek( daha fazla kıldığına ne diyecek onu bilmiyorum).

şunu da söylemek istiyorum:  söylediklerim , benim de Kur'an dan şu anda anladıklarımdır. yarın, Kur'an dan başka türlü anlarsam, kesinlikle yeni anladığıma gelmem gerekir.( Kur'an dan yanlış çıkarsama yapıyor olmam, tabi ki ihtimal dışı değil.ancak şu anda söylediklerime kesinlikle inanıyorum. inanmazsam derhal görüşümü bırakırım)

sevgili dostlardan ricam, bu iki farklı sonucu, olması gerektiğinden fazla büyütmemenizdir. yani , fıkhi konu olan bu iki farklı düşüncede olmayı, bir felakete benzetmeyelim derim. yanliş mı derim yoksa doğru mu derim size kalmış

ve, yine derim ki, Hanif dostların, fıkhi konularda anlaşamadıkları bazı  konulardaki tartışma olgunluğunu :: tek Allah'a ve onun tek korunmuş vahyi olan Kur'an a olan sarsılmaz imanlarını dost ve düşman herkes görsün. görsün de, Hanif liğin kıymetini daha iyi anlasın.

İNŞAALLAH bu konuya daha sonra devam etmek üzere.

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 Hasan Öktem yazdı:

  "şunu da söylemek istiyorum:  Söylediklerim , benim de Kur'an dan şu anda anladıklarımdır. Yarın, Kur'an dan başka türlü anlarsam, kesinlikle yeni anladığıma gelmem gerekir.( Kur'an dan yanlış çıkarsama yapıyor olmam, tabi ki ihtimal dışı değil.ancak şu anda söylediklerime kesinlikle inanıyorum. inanmazsam derhal görüşümü bırakırım)"Angry

  Evet dostlar,Hasan kardeşten Allah razı olsun.Bizim için dikkat etmemiz gereken bir prensip ortaya koydu.

   İşte her müslüman bu ilkeye göre hareket edip, tek rehberimiz olan Kuranı anladığı ve ulaşabildiği kadarıyla yaşamaya çalışacak ve bireysel kaldığı konularda Kurandan olduğuna iman ettiğ müddetçe yaptıklarının yanlış olduğunu düşünmeyecek.

   Böyle bir tavır,ne idüğü belirsiz kaynaklara göre yaşamaktan daha onurluca ve daha öz-gür-cedir vesselam.

 



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 

Sayfa 18 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats