HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kitap Tanıtımları ve Tavsiyeleri
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kitap Tanıtımları ve Tavsiyeleri
Konu Konu: Gayya Karanlığından Kuran Aydınlığına Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Eren Erdem
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren Erdem

 

Arka Kapak

Gayya, sözlüklerde "cehennem çukuru" olarak geçen, rivayetlerde ise en tehlikeli ve can alıcı "durak" olarak ifade edilen yerdir. Yani, insan tabiatına aykırı olan her türlü fiil ile muhatap olan bireylerin içinde bulunduğu yıkıcı durumdur.

Gayya, inançların ve kavramların yozlaşmasına göz yuman, ardı sıra oluşan ezberlerin ürettiği karanlığa teslim olanların içler acısı halini yansıtır. Bu, günümüzde "Kavram ve Değerlerin" yozlaşması ile oluşmuş yapının bünyesinde can çekişen, çözümsüzlüğe hapsolan insanlığı hatırlatan önemli bir kavramdır. İnsanlık "Gayya" kuyusuna hapsolmuş, kendilerini kurtaracak "arındırıcı"ları beklerken, yanı başında bulunan gerçeklerin yozlaştırılışına sessiz kalarak, çöküntü ve hezimeti hızlandırmaktadır.

İnsanlığın uyanışı, Gayya Kuyusu'nun farkındalığına erişerek, aydınlığa koşması ve kavramları doğru tanımlaması ile mümkündür.

Kitabın amacı; İslam'ın; günümüzde 'Sömürü ve Emperyalizm ile çelişmeyen' görüşlerle ilişkisi bulunmadığını ve bu dinin 'dayatıldığı gibi evrenden kopuk bir diyalektiğe sahip olmadığını' anlatabilmektir. En önemlisi de pratik dinsel eylemlerdeki çarpıtmaları gözler önüne sererek, toplumumuzun zihninde kümelenen "sömürü mihraklarınca üretilmiş geleneksel çözümlemenin" temelsiz kaynağındaki suyu kesmektir.

'Zihinlerde değişim başlamadıkça, hiçbirşey değişmeyecektir...'

Yazar:Eren Erdem

Sayfa Sayısı: 240
Dili: Türkçe
Yayınevi: Ozan Yayıncılık

www.eren-erdem.com

Yukarı dön Göster Eren Erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren Erdem
 
Eren Erdem
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren Erdem

Onlar bunu anlayamadılar. Çünkü işlerine gelmiyordu…

Bu makale büyük bir ihtimalle ‘’çok fazla sayıda saldırıya maruz kalacak.’’ Ancak bu saldırıların, tüm eminliğimle, onların palavra ve oyunlarını bertaraf etme yolundaki gayretime elbette hiçbir olumsuz etkisi olmayacaktır.

Onlar dini kendi ihtiraslarına göre yeniden programlayıp yozlaştırıyor. Bunu Odatv okurlarına hitaben yazdığım makalelerde defalarca dile getirdim.

Bu yozlaşma sürecinden nasiplenen bir sureyi bu makalede tüm gerçekliği ile gözler önüne sermeye çalışacağım…

DİNİN DİYALEĞİ

Dinin belli bir dialektiği vardır. Bu dialektik, gören gözlerde farklı; ihtirasları nedeni ile körleşmiş zihinlerde farklı biçimlerde tezahür edebilecek yapıdadır.

Örneğin; Kuran’ın resmi sırasına göre son sıralarda yer alan bir sure olan ‘’Felak Suresi’’, Hazreti Resul’e büyü yapanlara karşı vahyedilmiş bir büyüden korunma duası haline getirilmiştir…

Bu büyük yalana dayanarak, evrenselliği yok edilen ve esas mesajı saklanan surenin hedefindeki güruh, mistik büyücüler değil, Firavun büyücüleridir…

Biraz daha açmaya çalışalım;

Felak suresi 5(beş) ayetten oluşmaktadır. Orijinal lafzı şu şekildedir;

Felak Suresi

Kul eûzu bi rabbil felak(felakı).

Sığındığımı ilan ederim Karanlığa galip gelen aydınlığın Sosyo ekonomik efendisine…

 

Min şerri mâ halak(halaka).

Eşit yaratıldığı halde üstünlük taslayarak kötülük eden yaratıkların algısından uzağım

Ve min şerri gâsikın izâ vekab(vekabe).

Ve egemenleştiği zaman karanlık, karanlığın sonuçlarından uzağım

Ve min şerrin neffâsâti fîl ukad(ukadi).

Ve insanların içinde dert olan nedenlere hayat verenlerin tavrından uzağım

 

Ve min şerri hâsidin izâ hased(hasede).

Ve mülke biat edip, başkalarının sahip olduklarına göz dikerek onlara ulaşmayı arzulayanların davranışlarından uzağım

 

Şimdi diyecekler ki, Eren Erdem kafasına göre anlam veriyor. Yok bin yıllık bilgi yanlış da Eren Erdem mi doğru ?...vs.

Ki bu tip sözleri çok fazlaca işitmeye başladım. Ama, neden yukarıdaki gibi bir çeviri yaptığımı şimdi izah edeceğim…

1. Kul eûzu bi rabbil felak

Sığındığımı/bağlılığımı ilan ederim Karanlığa galip gelen aydınlığın Sosyo ekonomik efendisine…

 

Kuran’da geçen Rabb kelimesi, toplumun sosyo-ekonomik anlamdaki efendilerine binaen söylenmiştir. Bunu en iyi ‘’Alak Suresi’’ bünyesinde görürüz ki;

 

Alak Suresi3 : Oku, senin Rabbin ‘’ise’’ daha erkemdir.

Alak Suresi4 : O kalem ile yazmayı/bilgiyi paylaşmayı öğretti

Alak Suresi5 : İnsana bilgisi dahilinde olmayanları öğretti

Alak Suresi6 : Sakın öyle düşünme Hayır! İnsan mutlak surette haddini aşar/sistemi bozmaya çalışır

Alak Suresi7 : Kendisini ‘’tüm ihtiyaçların üstünde gördüğü için’’

 

Şeklinde, dönemin sosyo-ekonomik Rabb(efendi)lerine gönderme yapılmıştır. Bu kelimenin semantik anlamda ki açılımı, ‘’rızk veren ile örtüşür.’’

Rabb, Allah’ın sadece bir sıfatıdır. Her sıfatı gibi ‘’üstünlük ölçüsü vardır ve genel olarak, sosyo ekonomik alanda kullanılır.’’

Felak kelimesi ise, yırtmak manasına gelen ‘’flk’’ kökünden türemiştir. Başlıca anlamı ‘’güneş ışıkları ile aydınlanmış gündüz/sabah değildir.’’

Felak kelimesi, kök anlamıyla bağlantılı olarak, ‘’karanlığa galip gelen aydınlık’’ anlamına gelir. Bu anlamı zenginleştiren diğer anlamlar; iki tepe arasındaki düz yol, cehennem, falaka, yarık ve yaratıktır.

Yani ‘’felak’’; öyle bir karanlıktan aydınlığa çıkıştır ki, iki tepe (iki zıt konum gibi görülen aynılığın) arasındaki düz ve çelişkisiz yoldur.

Esasen, aynı odağa hizmet eden iki ‘’muhalif görünümlü’’ unsurun dışında kalmak gibi özetlenebilir. Ki bu işin aydınlığa çıkartacağı bilgisi de kelime bünyesinde verilir…

2. Min şerri mâ halak(halaka).

Eşit yaratıldığı halde üstünlük taslayarak kötülük eden yaratıkların algısından uzağım

Kuran’ın yaratılmıştan kastı; eşitliktir. Yani; kimsenin kimseden üstün olmadığını vurgulamak için ‘’halak’’ ifadesi kullanılır. Halak kalıbı, ‘’h-lk’’ kökünden türemiştir. Bu kökün genel anlamı; halk, huluk/ahlak, yaratılmış gibidir.

Ancak bu anlamlar birbiri ile paraleldir. Yani bu kavrama bakıldığında çıkması gereken sonuç; temel ahlaki prensiplerle donanmış, yani halk olma/toplu yaşama bilincine erişmiş olanlardır. Bu, kelebeklerin neden sadece iki gün yaşadığı sorusuna verilen yanıt gibidir. Neslin ve ekolojik sistemin bütünlüğü ve devamı için…

İşte halak kelimesinin temel anlamı budur. Ancak, bu sistemin dışına çıkarak onu tahrif edenlerin genel algısından uzak durmak için ‘’min şerri’’ kalıbı ile; o algıdan uzağım, benim bakışım öyle değil böyledir, gibi bir yaklaşım sergilenmiştir.

3. Ve min şerri gâsikın izâ vekab(vekabe).

Ve egemenleştiği zaman karanlık, karanlığın sonuçlarından uzağım

Bu ayet kilit bir ayettir. ‘’Gasak’’ kelimesi, tüm olumsuzluklara imkan tanıyan karanlığın geceyi bürümesi manasına gelir. Yani, her şeyin görmezden gelindiği, bilginin çarpıtıldığı ve algıların körleştirildiği ortamın genel adıdır. Felak’ın tam zıttı olarak konumlanmıştır.

Gasak hali bir sonuç üretir, bezginlik ve bıkkınlığa dayalı bir kölelik halinin sahibidir.

4. Ve min şerrin neffâsâti fîl ukad(ukadi).

Ve insanların içinde dert olan nedenlere hayat verenlerin tavrından uzağım

Dikkatli incelersek eğer, önceki ayetlerle uyum içinde işlemesi gereken bir süreci kavrayacağız. Öncelikle ‘’aydınlığın efendisi’’ Allah’a atıf yapılır, ardından Karanlığın efendileri tanıtılır ve bu efendilerin egemenliği dahilindeki toplumun temel sorunlarına hayat verenlerden bahsedilen bu ayet ile devam edilir. Bu ayet, Gasak ehlinin ürettiği toplumun genel ızdırabını dile getirmektedir. Bu ızdıraba ortak olmama adına ‘’felak ehline’’ çağrı yapılır ve o anlayışa karşıt konumlanma sureti ile mücadeleye çağrılır..

Ve min şerri hâsidin izâ hased(hasede).

Ve mülke biat edip, başkalarının sahip olduklarına göz dikerek onlara ulaşmayı arzulayanların davranışlarından uzağım

Ve finalde ‘’haset’’ kelimesi ile genel tablo çizilir… Esas amaç vurgulanır;

Haset: Haset, bir kimsenin hayırlı bir işi veya evi, malı, mülkü, ilmi olsa, o kimseden bunların gitmesini, onda olmayıp, kendinde olmasını istemektir.

Ve muhteviyatında ‘’bencillik/ego ve çekememezlik’’ vardır. Fakat, bu istekliliğin eleştirisini yapan temel gerekçe, tüm bunlara ‘’sahip olanların sarf ettiği emeği sarf etmeden’’ kavuşma arzusu yatar ki, esas tehlike budur.

Bu istekliliğin nedeni, meta ya olan bağımlılıktır. Bu bağımlılıktan ötürü, sürekli biz hezeyan hali oluşturan altbenlik, toplumsal paradigmayı bu yönde koşullayarak, biçimlendirir.

Dolayısı ile, insanlığın temel sorunlarının sürekliliğine, o sorunları üreten anlayış (KAPİTALİZM) ile işbirliğine girişerek NEFES verenlerin üretiği toplumun içine düştüğü tablo çizilir.

Bu tablonun güncel portresi şöyledir;

Algıları körelmiş ve sürüleşmiş toplumun, kendilerinde var olan temel sorunların nedeni olan anlayışa hizmet edenlere olan bağlılıkları nedeni ile, algılarını körelten düşünsel ortam daha da güçlenmiştir.

O sorunlara hayat veren, ve bunu sadece ‘’sahip olma güdüsü ile yapan’’ odakların giriştiği işbirliği, toplumun değer ve kavramlarına tecavüz etmiş, böylece ‘’gasak’’ hali baş göstermiştir.

Bu halden çıkışın yolu, yine aynı odaklara biat eden ‘’ikinci tepeye sığınmak’’ ile değil, o tepelerin orta yerindeki buhran vadisinden çıkmak ile mümkündür. Karanlığa karşı aydınlığı tercih edebilen ruhlarca oluşacak bu değişim süreci, ancak bu kadar cesur ellerde kalıcılaşacaktır.

Gasak ehline…

Eren Erdem

 

Yukarı dön Göster Eren Erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren Erdem
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats