HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
Konu Konu: MEZHEPÇİLİĞİN OLUŞTURDUĞU TAHRİBAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aslan2
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 24
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aslan2

 Zamanında ,  insanlara faydalı olmak isteyen bir zat gidiyor araştırıyor, hadis i şerifleri toplayıp gerçek  din anlayışını yakalamaya çalışıyor. Kendi bölgesindeki insanlara bunları aktarıyor ve bu şekilde bir yaşam tarzı belirleniyor. Başka zamanda ve  yerde yaşayan  biride araştırıp , bulunduğu bölgedeki  insanlara aktarıyor , mezhep kurma çalışmaları  o dönemde  kesinlikle söz konusu olmamıştır . Sonradan farklı içtihatları  mezhepler halinde ortaya atan zihniyetler  çıkıp , böylesine büyük karmaşaların tohumlarını savurmuşlardır.

İslamiyet hakkındaki görüş ve anlayış farklılıklarını , ayrımcılığın ve bölünmenin aynı zamanda düşmanlığın adresi haline getiren anlayışların  , insanlarda yapmış olduğu tahribatın büyüklüğü , tahmin edilemiyecek  seviyelere gelmiştir. Oluşturulan onlarca mezhebin , zaman içersinde izole edilmesi , karmaşayı bir nebze olsun azaltmıştır.  Zamanın şartlarına göre kolaylık olabilecek  çalışmaları ve görüşleri , parçalanma ve  düşmanlık aracı haline getirmek , elbette toplumun meziyetidir. 


Aslında hata olarak  yapılan , herşeye bir kural koyma ihtiyacı hissetmektir. Gerçekçi olarak bakılacak olunursa bazı konuların  gereği, zaman ve kişiye  göre aynı olmayabilir. Onun için dinde kuralcı zihniyetin algılanmasında değişime gidilmemesi , her dönem sıkıntıların artarak  büyümesine sebep olmuştur.  Dinimizin ana unsurları konusunda hemfikir olup, sadece kişinin kendini ilgilendiren bölümü için de , sürekli iyileştirme ve geliştirme ilkesiyle , karşılıklı  hoşgörülü bir yaşam tarzı benimsenmiş olsaydı , herşey çok  hoş olabilirdi. 


İslam dinini samimiyet esasları üzerine inşa eden ve bu zihniyetle hareket eden toplumları oluşturmaya yönelik  çalışmalarda bulunmak, dini anlama ve yaşama konusunda insanlara büyük  kolaylıklar sağlayacaktır. Zorlaştırıcı ve caydırıcı etkilerde bulunabilecek  problemlerden  din mensuplarını uzak tutmak ve içtihatlarını bu ölçülere göre belirlemek en doğru olandır. Zaten kur’an ın evrensllik ilkesi , değişimi ve gelişimi öngördüğünden ,  bugün  mezhep kurallarıyla bire bir hareket etmeyi ,  ortadan kaldırmamız gerekmektedir. Mezhep imamlarının hepsinin en güzel görüşlerini alıp, çağın gereklerine göre kur’an ışığında  yeni görüşleride benimseyip , hep birlikte ortak bir inanç çizgisi belirlemek , yapılması gereken en doğru iştir. Mezhepçi yaklaşım müslümanlar arasındaki nefreti tetiklediğimden , kur’an şemsiyesi altında genel birliktelik  şarttır.

Günümüzde ise problem haline gelen , insanların aynı bölgede , aynı camide  farklı mezhep imamlarının  uygulamalarına  tabii olmasıdır. Namaz gibi temel ibadetlerin uygulanmasındaki  farklılıklar sonradan ortaya çıkmıştır. Peygamber ve beraberindekiler cemeat ile yapılan  ibadetlerde , farklı uygulamalarda asla bulunmamışlardır. İslam dininin birlik beraberliğe vermiş olduğu önem ve değere muhalif olacak tavır ve davranışlardan hep kaçınmışlardır.  Aynı camide kimisinin sola selam verirken , kimisinin sağa vermesi  ne kadar doğrudur . Müslümanlığa ısınmak isteyen başka bir dinin mensubu görse “ Bunlar ne biçim müslüman” demezmi ? Efendimiz in zamanında böyle şeyler varmıydı ?

Cemeatle yapılan ibadetlerde farklı uygulamalar dinimiz tarafından asla ve asla kabul edilemez.  Günümüzdeki  farklı uygulamaların doğru olduğunu kabul edecek olursak , Hac ve Cuma namazı gibi ibadetlerin kıymetini asla anlayamayız. 


Bu gün biz şu camide şafiler namaz kılıyor gitmeyelim , bu camide hanefiler kılıyor , şurda şu , burda bu  diye ayrımcılık yapar hale gelmişiz,  soruyorum size böyle din olurmu ?  Ne yazıkki mezheplerin her biri ayrı birer din haline gelmiştir. Dinimizin cemeatleşmeye verdiği önem , böylesine ayrımcı tavırlarla zedelenmiyormu ? İslam dininin cemeat kavramına verdiği önemi bir kez daha araştırıp kavramaya çalışsaydık , sorunlar daha kolay çözülebilirdi. Doğruları anlamak ve  birlik olmamız için illaki  yukarıdan bombamı yağması gerekiyor ?


Birlikte huzurlu yaşamamız için bunu kabullenip , makul bir inanç çizgisi belirlemeliyiz . Temel konularda hemfikir olup , yaşam tarzı ve kültürüne bağlı farklılıklardada tahammülkâr olmalıyız. Ayrıntı dediğimiz konularda birbirimizi rencide edici tavırlardan sürekli kaçınmalıyız. Sağlıklı toplumları oluşturmanın en önemli gereklerinden biride budur.  


Taklitçi , ezberci ve “ vardır bir hikmeti ”  şeklinde  çözüm üretmek , ve bu yanlış tutumları gerçek  çözüm olarak kabullenmek , doğru inanç anlayışının toplumun üzerinde hakim olmasına mani olmuştur.


Kur’an da  Hz Musa ile kavmi arasında geçen “Bakara” meselesi incelenecek olunursa , insanların ayrıntılar konusunda peygamberlerine sorduğu her sorunun ardından , basit olan bir mesele çok zorlaştırılmıştır.

Bizlerde bugün , kolay olan dinimizi sürekli sorular sorarak öğrenilmesi ve uygulanması çok zor olan bir yük  haline getirmişiz. İslam dini hakkında binlerce kitap yazılmış ve herbirinin farklı yaklaşımları yüzünden , bölünmeler ve ayrımcılık hat safhaya gelmiştir. Halbuki dinimizin temel  unsurlarını benimseyip , ayrıntıları  kişilerin maneviyatlarına bırakma metodu uygulanmış olsaydı , zevkli ve kolay bir dini , toplum olarak  yaşayabilirdik.  Ancak ;  değişmekten ve gelişmekten çekinen din anlayışının , vesile olduğu zararlar ve islam dini üzerindeki  tahribat , çok vahim bir boyuta gelmiştir.
Birinde farz olan ibadetin diğerinde vacip veya sünnet şeklinde yer alan itikatı, mutlaka bir kez daha incelemeliyiz.  Kur an ın özünü anlamadan dini yaşamanın uzantısı , cahil ve akıllarını çalıştırmaktan aciz toplumları oluşturmuştur. Bunun vebali hem bu dünyada , hemde ahirette çekilecektir. Gelin hep birlikte inanç dünyamızda , yepyeni bir pencere açıp mutluluğa koşalım. .

O günkü insanlar birbirinden haberdar değillerdi ,  biz ise bugün herşeyden haberdarız ve iç içe yaşıyoruz, zaten bunun için sorunlar ortaya çıkıyor. Bu durum kur’an ın gönderilme sebebiylede çeliştiği için yapılan yanlışlığın boyutu çok büyüktür.  Bizler evrensel olan kur’anla yaşamayı mutlaka öğrenmeliyiz , çünkü yaşam standartları değişmiş , ihtiyaçlar değişmiş , kültürler, hastalıklar... kısacası herşey değişmiş . O  halde  Kur’an ın bugünkü insanlar üzerindeki , tahribatları giderici etkisine göre yeni görüş ve anlayışlar, mutlak  gereklilik  haline gelmiştir.


Bu demek değildirki o günkü insanlar bütünüyle  hata etmiş , hayır  ; asıl hatayı teslimiyetçi, taklitçi  ve ezberci  zihniyetler akıllarını kullanmıyarak  günümüzde etmektedirler. İnsanları kusursuz olarak  görmek istemek ve hizmet konusunda önderlik  yapmış kimselerin hata işlemiyecek oluşunu kabul  etmek  yanlıştır. Bizler her dönem kur’an ışığında  konuları değerlendirmek  suretiyle ihtiyaç olan konuları kabullenip , sadece  belli bir dönemde ve insanların  yaşantısına hitap eden kısımlarıda ,  içtihatların dışında bırakmak mecburiyeti oluşmaktadır. Bu duruma dikkat etmediğimiz için , günümüz insanlarının mezhepler konusuna yaklaşım tarzları , kur’an a muhalif hale gelmiştir.


Bu konuda  örnek verecek olursak ,  seferi namaz meselesinde eskiden bu konuda verilmiş fetvalar ın günümüzde uygulanması , Kur’an la çelişki oluşturmaktadır.


Bu konuda Nisa süresinin 101. ayetinde “ Yeryüzünde sefere çıktığınız vakit eğer  kafirlerin size bir kötülük  yapmasından korkarsanız, namazdan kısaltmanızda size günah yoktur. Muhakkak ki kafirler sizin için açık  bir   düşmandırlar.” buyrulmaktadır.


Günümüzde yapılan seyehatlerde böyle bir tehlike olmadığından , namazda kısaltma yapmanında hiçbir dayanağı bulunmamaktadır. Savaş  veya  büyük bir tehlike hali müstesnadır. Bizler  kitabı doğru tutsaydık , bu gün  böyle basit konularda yanlış yapıyor olmazdık. Tehlikeli yolculuk  yapılması durumunda , kur’an da  bu konudaki  kolaylıktan nasıl faydalanılacağı mevcuttur.

Kur’an da insanların samimiyetlerine binaen , dinlerini yaşamasında oluşan zorluklara karşın , Rabbimizin bazı kolaylıklar sunduğu açıktır. Zorluğun olmadığı durumlarda bu kolaylığı kullanmayı hakkı olarak  görmek , samimiyetle kesinlikle bağdaştırılamaz. Bizlere gösterilen iyi niyeti , böylesine basit konularda cahilce suistimal etmemeliyiz.

Yüce Allah  kullarına zaruret halindeki durumlar  söz konusu olduğunda ,  belli kolaylıklar sunmaktadır. Zaruretin oluşmadığı durumlarda bu tür kolaylıklardan faydalanma arzusu samimi   olmayacağından , islam dininin  özüne açıkça muhalefet olacaktır. Benim arzu ettiğim ve uygulanmasını beklediğim yöntem , kişilere kurallar zincirinden evvel ,   samimiyet bilincinin aşılanması ve bu surette daha sağlam toplumların oluşmasını sağlamaktır. 

İslamiyetin yayılması esnasında kolaylık olarak uygulanmış bazı  ibadetlerin , günümüzde “sünnet i seniyyeye ittiba” olarak algılanıp  yaşanması ve normal şartlar altında uygulamanın hak olarak  görülmesi çok vahim bir durumdur.

Yukarı dön Göster aslan2's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aslan2 Ziyaret aslan2's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats