Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar tekrar, sanırım anlaşamadığımız nokta rabbini
tesbih et ayetlerini siz namaz olarak almıyorsunuz.Bakın
çok ilginç bir noktayı kaçırıyorsunuz bana göre biz
Allahı her zaman tesbih ederiz değil mi ? Yemekten sonra
bir işe başlarken yada hastalandığımızda ... Bakın burada
çok ilginç olarak zaman belirtiliyor neden Allah tesbih
için zaman belirtsin ki ? Güneş doğmadan önce, batmadan
önce desin ki ?
Hud suresi 1-2 ayetlere göre ayetler birbirlerini tefsir
ettiğine göre bu ayetleri tek başına tesbih uygulaması
namaz değil diyemeyiz nitekim yazımda belirttiğim gibi
tesbih bir çok yerde secdelerin arkasından veya secde
kelimeleriyle geçiyor bu noktayı kaçırmamak lazım.
Cuma 9. ayeti ben şöyle anlıyorum hergün namaza
çağırılıyor müslümanlar gün ortasında,namazını kılan
kılıyor kılmayan işini gücünü halledip güneş batmadan
önce bu namazı kılıyor.Ama cuma günü bunu yapma şansları
kalmıyor çünkü cemaat ile kılınması zorunlu tutuluyor o
yüzden Cuma günü namaza çağırıldığınızda alışerişi
bırakın deniyor eğer alışverişe devam ederlerse toplu bir
namazı gerçekleştiremeyecekler diğer günlerdeki gibi ya
tek başlarına yada kopuk cemaatlerle farz olan bu namazı
ikame etcekler.Allah cuma günü namaza çağırıldığınızda
derken o günü seçip bugünde toplu ibadet yapmanızı
istiyorum diyor ama diğer günler gün ortasından güneş
batana kadar dilediği vakitte kılmaları serbest olur.
Bu söylediğimi orta namaz ibareside destekler yazımda
belirttiğim gibi.
Sevgiler
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Bakın burada çok ilginç olarak zaman belirtiliyor neden Allah tesbih için zaman belirtsin ki? Güneş doğmadan önce, batmadan önce desin ki?
Iyi de... ben orda belirli bir zaman göremiyorum. Belirli zaman basi sonu bilinen zamandir.
Örnegin sabah namazinin zamani belirlidir; Bakara 187'de sözü edilen "sabahin ak ipinin kara ipinden secilir hale geldigi an"da baslar ve Hûd 114'te sözü edilen "gündüzün sabahki ucu"nda biter.
Aksam namazinin zamani Hûd 114'te sözü edilen "gündüzün aksamki ucu"nda baslar ve Isrâ 78'de sözü edilen "gecenin karanligi"nda biter.
Peki, günes batmadan önce? Anlasilan, "gündüzün aksamki ucu"nda biter... de ne zaman baslar? Kur'ân'da "Günes batmadan önce denen zaman su anda baslar," diyen bir ayet yok. 13:10'da mi baslar, 17:05'te mi?
Bundan önceki iletimde anlatmaya calistigim üzere bizdeki sabah aksam gibi süreklilik bildiren bir ifade bu. Asik Veysel'i animsayin: Uzun ince bir yoldayim; gidiyorum gündüz gece.
GÜNDÜZ GECE hic durmadan demek, sürekli. GÜNES DOGMADAN VE BATMADAN ÖNCE de hic durmadan demek, sürekli.
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Yine ya ben anlatamadım yada siz anlamadınız tekrar
deneyelim :)
O hâlde, onların söylediklerine sabret ve güneşin
doğuşundan ve batışından önce Rabbini hamd ile tespih et.
Gece vakitlerinde ve gündüzün uçlarında da tespih et ki
hoşnut olasın.Taha 130
Şimdi burada bakın ne diyor;
Gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın
vakitlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri
giderir. Bu, öğüt alanlar için bir öğüttür.Hud 114
Bakın taha 130 da yine ve bağlacı var tıpkı hud 114 deki
gibi gece vakitlerinde ve gündüzün uçlarında-gündüzün iki
tarafında ve gecenin gündüze yakın vakitlerinde..
Burada anlaştık mı ?
Şimdi diğer taraflara gelelim,ayetleri birlikte
değerlendirmek zorundayız tek olarak alırsak tabiki
birşey ifade etmez giriş çıkış anlamında. Ben Taha 130 un
sabah ve öğle namazlarının son vakitlerini gösteren ayet
olduğunu söyledim. Fecr namazı fecr de mi kılıncak illaki
hemen ? yoksa güneş doğana kadar zamanımız mı var ? güneş
doğana kadar zamanımız olduğunu Taha 130 dan anlıyoruz
dedim örneğin.Eğer giriş olurda çıkış vakti söylenmezse
nasıl bileceğiz son vaktini ? Siz konuya vakıfsınız bir
ayetdende anlayabilirsiniz belki ama Allah tekrar tekrar
ayrıntılı açıkladığını söylemiyor mu herkes için ? :)
Hem konu bu değildi cuma namazı kavramını açıklamaya
çalıştım net bir şekilde sabah akşamdan başka bir namaz
daha olduğu açık onu tartışalım zaten sabah akşam
namazları konusunda ittifakız
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Örnegin sabah namazinin zamani belirlidir; Bakara 187'de sözü edilen "sabahin ak ipinin kara ipinden secilir hale geldigi an"da baslar ve Hûd 114'te sözü edilen "gündüzün sabahki ucu"nda biter.
Aksam namazinin zamani Hûd 114'te sözü edilen "gündüzün aksamki ucu"nda baslar ve Isrâ 78'de sözü edilen "gecenin karanligi"nda biter. (hasakçay)
Bakara 187'de Allah, sabah namazından mı söz ediyor ki sabah namazının vaktini tayin etmiş olsun bu ayetle? Sabah namazının girişini Bakara 187, çıkışını da Hud 114'le mi belirlemiş Allah? Niçin, neden böyle belirlemiş olsun Allah?
Yine Allah, Akşam namazının vaktinin girişini Hud 114 ile, çıkışını da İsra 78'le belirlemiş?!!!
Hem vaktin girişi ve çıkışı bu denli önemli mi Allah için?
Tarafeyinnehar, iki namaz vakti girişi... Dolayısıyla iki namaz var.. Ama orada bir de "zülefen minelleyl" diye bir vakit daha var. Ekimissalate tarafeyinnehari ve zülefen millelleyli... Yani "Gündüzün iki ucunda ve gecenin zülüflerinde namaz kıl!" diyor, doğru ise bu tercüme.
O hâlde, onların söylediklerine sabret ve güneşin doğuşundan ve batışından önce Rabbini hamd ile tespih et. Gece vakitlerinde ve gündüzün uçlarında da tespih et ki hoşnut olasın.Taha 130
Şimdi burada bakın ne diyor;
Gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın vakitlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlar için bir öğüttür.Hud 114
Bakın taha 130 da yine ve bağlacı var tıpkı hud 114 deki gibi gece vakitlerinde ve gündüzün uçlarında-gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın vakitlerinde.. (kuranıanla)
Gecenin gündüze yakın vakitleri ne demektir? Gecenin gündüze yakın kaç tane vakti var? Merak ettim.
Bir de gündüzün kaç ucu olduğunu merak ettim. Ayetin birinde "iki ucunda (tarafeyinnehar).. namaz kıl", diğerinde gündüzün uçlarında (etrafennehar) Allah'ı hamd ile tesbih et" diyor da!
"Allah'ı hamd ile tesbih et" cümlesini de hala anlaya bilmiş değilim. Mazur görün anlayan biri bana da anlatsın! Örneğin; "Şimşek Allah'ı hamd ile tesbih ediyor". Nasıl yani?
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
gündüzün uçları derken geceye yakın olan uçları sabah ve
akşamdan bahsediyor neresini anlamadınız ? Aynı ifadeyi
farklı şekillerde söylemiş ayetde.Bir çok ayetde bu tip
anlatımlar söz konusu sadece burada değil
Hamd kelimesi çok anlamda olsada genelde övgü anlamında
yüceltme anlamında kullanılıyor.Basitce ayetde yücelterek
an beni diyor.
Sadece şimşek değil herşey Allahı tespih ediyor evrende
cansız madde diye birşey söz konusu değil. Atomlar
sürekli hareket halindeler.Fakat şimşek Allahın
ayetlerindendir oradaki tespih Allahın yüceliğini
göstermesi açısından önemli.
Eğer sorularınızda samimiyseniz Kuranı iyice okumanızı
öneririm. Çünkü yerin göklerin konuştuğunuda
göreceksiniz.Her şey birer mahluk aslında
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
hanif06 Yazdı:
Belirli zaman basi sonu bilinen
zamandir.
Örnegin sabah namazinin zamani belirlidir; Bakara
187'de sözü edilen "sabahin ak ipinin kara ipinden
secilir hale geldigi an"da baslar ve Hûd 114'te sözü
edilen "gündüzün sabahki ucu"nda biter.
Aksam namazinin zamani Hûd 114'te sözü edilen
"gündüzün aksamki ucu"nda baslar ve Isrâ 78'de sözü
edilen "gecenin karanligi"nda biter. (hasakçay)
Bakara 187'de Allah, sabah
namazından mı söz ediyor ki sabah namazının vaktini tayin
etmiş olsun bu ayetle? Sabah namazının girişini Bakara
187, çıkışını da Hud 114'le mi belirlemiş Allah? Niçin,
neden böyle belirlemiş olsun Allah?
Yine Allah, Akşam namazının
vaktinin girişini Hud 114 ile, çıkışını da İsra 78'le
belirlemiş?!!!
Hem vaktin girişi ve çıkışı bu
denli önemli mi Allah için?
Tarafeyinnehar, iki namaz vakti
girişi... Dolayısıyla iki namaz var.. Ama orada bir de
"zülefen minelleyl" diye bir vakit daha var. Ekimissalate
tarafeyinnehari ve zülefen millelleyli... Yani "Gündüzün
iki ucunda ve gecenin zülüflerinde namaz kıl!" diyor,
doğru ise bu tercüme.
Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz
olmuştur.NİSA 103
Böyle bir ayet varken Allah giriş çıkış vakitleriyle mi
uğraşacak demeniz malesef cehalet ürünü sevgili kardeşim
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Fark ettiysen eğer, alıntının biri hasakçay'dan, biri de senden. Üzerine düşene yanıt verirsen münasip olur.
Seni ilgilendiren cevabi iletinde yazdıklarına gelince:
Ulema mı, ukala mı diyeyim; fark etmez, ikiside "çok bilen" demektir, ikisi de uyar.
Biraz daha dikkatli olur ve dikkatli okursan ve de muhatabına hitapta birazcık saygılı olursan anlağın açık, anlamada zorluk çekmemiş olursun. Şayet muhatabını cünüp cünüp dinlersen, duyman da anlaman da mümkün olmaz (La takrabussalate ve entum cünüben).
Gündüzün ucları geceye yakın uclar olduğuna dair Kitap'ta bir işaret (bir ayet) var mıdır? Ayetin birinde "tarafeyn/ iki uc" diğerinde ise "etraf/ Uclar" ifadesi var. Bunların ikisi de, sabah -akşam bildiğin, gündüzün iki ucu olmamalı. Çünkü biri ikili, diğeri çoğuldur ve alim olan akil olan, en azından bunu bilir, anlar.
"Rabbini hamd ile tesbih et" cümlesini, içinde "hamd" ve "tesbih" kelimelerinin geçmediği, yerlerine Türkçe karşılıklarının yazıldığı cümleyi yazar mısın? Sonra sen kıymetli alimime başka bir soru soracağım.
İlk mesajını unutma! Orada bilmediğini söylüyorsun ve bilenlerden yardım talep ediyorsun. Fazıl adındaki dost bir iki soru sordu, bir iki açıklama yaptı, duymadın, dinlemedin, celallendin, bilgiç bilgiç tavsiyelerde bulundun, hakaretlere varan sözler sarf ettin... Bilmiyorum diyorsun ama bilmediğin bir şey yok, maşallah!
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ben bilmiyorum sözünü sitedeki hasan akçay gibi değerli
kişiler için kullanmıştım sizle bir alakası yoktu zaten.
Fazıla hasan akçay cevap verdi bende verdim sanırım
kininizi kusarken körleşmişsiniz lütfen gerilere gidin
bakın kaçtım mı cevap mı verdim?
Tartışmayı sürekli uzatıp sonuca ulaşma yerine kendi
görüşünü kabul ettirme içerisinde olan cehalet sahibi
arkadaşlara ( ayıp birşey değil bu ) her şeyde cevap
vermeye kalkarsam asıl konudan uzaklaşır gereksiz bir
tartışma yapmış oluruz. Bilmem anlatabildim mi ?
Gündüzün uçlarıyla ilgili olarak hasan akçay açıklama
yaptı ilk konu başlığında görebilirsin (bu değil namaz
ile ilgili ilk başlık)
hamd ve tesbih ile ilgili konuyu anlamadım yücelterek an
diye bir karşılık olabilir sanırım
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Müminler, size arapça bilmediğim için sorum olacak. Kuranda "ve" bağlacının kullanımını merak ediyorum özellikle bu namaz vakitleri konusunda hud suresi 114 de gündüzün iki ucu ve gecenin yakın saatleri derken ve bağlacı yani anlamında mı kullanılmıştır ? Kuranda 5 vakit namaz diyenler ikindi ve yatsının giriş vaktini söyleyemiyorlar nisa 103. ayete aykırı oluyor her neyse bu soruma cevap verirseniz yaptığım çalışmalara artısı olacaktır saolun şimdiden (kuranıanla)
Siteye kayıt olduktan sonraki ilk iletindir bu. "Müminler," diye başlıyor, "hasan akçay gibi değerli kişiler," diye başlamıyor. Henüz Hasan akçay ile diyalog kurmuş değilsin. Hasan akçay, namazla ilgili bir çalışman olduğunu okuyunca sevincini iletiyor sana, ve o çalışmanı paylaşmanı istiyor senden. Diyaloğunuz ilk böyle başlıyor.
Fazıla hasan akçay cevap verdi bende verdim sanırım kininizi kusarken körleşmişsiniz lütfen gerilere gidin bakın kaçtım mı cevap mı verdim?
Hasan Akçay, Fazıl'a Fazıl'ın sana yazdıklarına yönelik cevap vermedi, kendisine yönelik sorduklarına cevap verdi.
Hem ben sana ne diye kin depolayayım ki kinimi kusayım. Müstahakkını bulasın emi! :)
hamd ve tesbih ile ilgili konuyu anlamadım yücelterek an diye bir karşılık olabilir sanırım
Hasan Akçay'ın Açıklaması:
Benim gördügüm, Tâ Hâ 130’un konusu namaz degil muhatabin Rabbini övgüyle yüceltmesi -ve sebbih bihamdi rabbik. Ve muhatab bunu sürekli yapacak.
Süreklilik
günesin dogmasindan önce ve sonra,
gece saatlerinde,
gündüzün uclarinda
denerek dile getiriliyor.
Bizdeki
gündüz gece,
sabah aksam...
gibi.
Hûd 114 ile Isrâ 78 ise ayni. Ikisi de sabah ve aksan namazlarinin vakitlerini veriyor. Ben onlari namazimda okudugumda ikisini birlikte okuyorum:
Gündüzün iki ucunda ve gecenin yakin vakitlerinde (Hûd 114), örnegin günesin sarkmasindan gecenin karanligina kadar namazi kil. Ve sabah okumasi... Sabah okumasi taniklidir (Isrâ 78).
"Sabah okumasi"ndan, "sabah namazi"ni anliyorum. Kisi onu en uyanik oldugu anda yaptigi icin ona bilinc taniktir.
Hasan Akçay'ın bu yazdıklarıyla ilgili de söylecek çok söz olur. Burada da iki ucla her gün, ama gece vakitleri... Salatı ikame ile ne kast edilmişse, tesbihle de o kast edilmiş. Her gün sabah ve akşam namazları kast dildiğini sanmıyorum. sabah okuması da sabah namazı olamaz. Oradaki "fecr" okunanın sıfatı olmasına daha bir uyar düşüncesindeyim.
Şayet bu ayetler ve Nisa 103 ayeti namaz vakitlerini belirleyen ayetlerse ve Kuran evrelsense, ya Allah dünyanın yuvarlak olduğunu göremedi yada Mekke ve çevresinden başka dünyanın diğer yerlerinde de insanların yaşadığından haberi yoktur Allah'ın. Kitap evrenselse ve namaz kutupta yaşayan müslümana da farzsa, kutuptaki müslüman, günde yani yılda iki vakit namaz kılmakla mükelleftir. Allah namaz vakitlerini, insanın güneşin doğuş ve batışnı görüşüne bakarak tayin ettiğine bakılırsa.
Evet sevgili kuranıanla! "Tarafeyinnehar" ile "etrafennehar"ı anladıysan, hamd ile tesbihi de anlarsın istersen/cünüplükten temizlenirsen, biri de açıklarsa, sanırım.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma