HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Cumua hafta da bir gün mü, yoksa ... ? (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 08 aralik 2005 Saat 18:25 | Kayıtlı IP  

Not: yazimin basinda ufak bir hata olmustu, düzeltmem gerekti

Selam Dostlar.

Cumua haftada bir günmü'dür, yoksa aslolan her cagri yapildiginda alis verisi birakip salat icin toplantiya gitmek/katilmakmi'dir?

Cumua günü(?) = toplanti günü(?)

Acaba burada kullanilan gün=yevm kavrami, haftada sabit bir günü mü kastediyor, yoksa "da" anlaminda, yada "zaman" manasi mi iceriyor?

Ey inananlar! Cuma günü, namaz/dua için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.

Orjinale bakalim:

Cumua - 9:
Ya eyyuhelleziyne amenu iza nudiye lissalati min yevmilcumu'ati fes'av ila zikrillahi ve zerulbey'a zalikum hayrun lekum in kuntum ta'lemune.

... yevmil-cumu'ati ...

Yevm kavrami Kur'an-da ne sekilde kullaniliyor? Allah bu kavrama ne gibi mana yüklemistir?


Örnekler:

1:4 - Maliki yevmid din

Tercümesi: Din gününün Mali ki

Din gününün ne zaman oldugu bizce bilinmiyor, ama böyle bir günün/zamanin gelecegini biliyoruz, ki Maliki de Allah'dir !


Fecr:23 - Ve ciy'e yevmeizin bicehenneme yevmeizin yetezekkerül'insanü ve enna lehüzzikra.

Tercümesi: Ve cehennem de getirildigi zaman!... .. Iste o gün/zaman anlar insan...

Yine bizce belirsiz bir gün mevzu bahis, onun icindir ki, tercümede de "getirildigi zaman" ile herhangi belli bir günden degil, o an gerceklesen bir olay'dan bahsediliyor. Şu günü getirilecek denmiyor.


Naziat:46 - Keennehum yevme yerevneha lem yelbesu illa 'aşiyyeten ev duhaha.

Tercüme: Onu gördükleri gün onlar, dünyada sanki bir akşam veya onun kuşluk vaktinden başka kalmamışa dönerler.

"Onu gördükleri zaman..." seklinde de tercüme edilebilirdi, cünkü agirlik bizce ne zaman vuku bulacagi bir gün'den ziyade, o gün olacaklar üzerinde duruyor.

Ehemmiyet, hangi gün oldugu degil, böyle bir gün'ün gelecek olmasi ve o zaman neler olacaginin bize aktarilmis, ve bununla bagli ikaz edilmis olmamiz'dir.

Buna benzer bir sürü Ayet var, görebildigim kadariyle hic birinde Yevm kavrami, bizce! belli/bilinen bir gün degil, geleceginden haberdar oldugumuz inandigimiz bir güne/zamana, öyle bir günde neler olacagina dair sahneler sunuyor Allah.

Ve bu baglamda son bir örnek:

Furkan-59: Ellezi halekas semavati vel erda ve ma beynehüma fi sitteti eyyamin sümmesteva alel arşir rahmanü fes'el bihi habira

Tercümesi: Gökleri, yeri ve bunlar arasındakileri altı günde yaratıp sonra arş üzerinde egemenlik kuran O'dur.

Buna benzer bir diger Ayet Hadid Suresi 4. Ayettir.

Allah gökleri, yeri ve bunlar arasindakileri alti günde (6*24= 144 saatte) mi yaratti, yoksa 6 zaman süreci veya diliminde/6 asama da mi yaratti?

Kur'an-i Kur'an-a soracaksak, bence Cumua Ayetinde haftada herhangi sabit bir gün kastedilmiyor, Salata cagirildigimiz zaman alis verisi birakip gitmemizi istiyor Allah. Bu benim görüsümdür.

Ayrica Kur'an-da ki SALAT kavrami bence mutlaka bütün ön yargilari icimizden silip atarak bastan arastirilmasi gerekir, sahsen bende bir yigin soru isareti var, Allah kismet ederse Salat kavramini kendim yine tercümeler'den sözlükler'den ziyade Kur'an-a soracagim, ki bundan cikaracagim sonuclar yine beni baglayacaktir.

Cumua ile ilgili sizlerinde görüslerinden faydalanmak isterim. Dogrusu nedir, tartisalim bulualim. Aklin yolu birdir.

Son olarak, eger hakikaten her cagirildigimizda toplantiya gideceksek, bu cagriyi kim yapmistir, bugün kim/ler yapacaktir, neden yapmistir, neden yapacaktir? Namaz kilmak icin mi, yoksa Salat kavraminin icinde baska bir mana varda bizmi kendi ön yargilarimiza/kücük yastan beri ögrenip benimsedigimiz ön bilgilerimize/inancimiza dayandiriyoruz, gercekten bunu son günlerde daha cok sorar oldum.

Dua ile.

Saygilar
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 08 aralik 2005 Saat 19:20 | Kayıtlı IP  

 SELAM SİNAN,

      Doğruları bulup çıkarmak için sorgulamak her zaman iyidir.Dikkat ettiysen bu konularda salat vakitleri kısmında bazı değerlendirmeler yapmıştım.Salt salat kelimesine kök anlam olarak "yöneliş"adın verdiğimizde diğer yan anlamlarıyla birlikte bu anlamın birçok ayette yerine oturduğunu göreceğiz.Cuma süresinde geçen "toplantı gününde yönelişe(salata) çağrıldığınızda,Allahın zikrine koşun."ifadesi bir namaz vaktine çağrıyı değil, kişilerce belirlenen bir toplantı gününde,Allahı zikretmeye,kuranı topluca okuyup anlamaya katılmayı ifade eder.

    Nedeni de evlerimizde okuduğumuz ayetleri toplu olarak değerlendirip ders almak,ilimde derinleşen olmak ve öğüt alıp yaşamak içindir.Örneğin şu anda bu forumda ayetleri değerlendirip en iyi ve doğru sonucu öğrenme çabamız da,karşılıklı konuşma kadar olmasa da,bir nevi cuma salatıdır.çünkü yaptığımız iş,Allahın zikrine çalışıp onu doğru anlama işidir.

    6/105 ayetinde Allah, ayetleri türlü şekillerde açıkladığını ve inkarcıların da bunu sen ders almışsın demelerine karşılık ayetleri bilenler için beyan ettiğini bildiriyor.Yani biz bireysel ve toplu olarak Allahın ayetlrine muhatap olup vahiy dersimize çalışırsak,Allah bizi bilenlerden kılacak ve yolumuzu aydınlatacaktır.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 08 aralik 2005 Saat 19:29 | Kayıtlı IP  

Selam dostlar

Simdi biraz once YVM kokunden turyen kelimlerin gectigi ayetleri Furkandan taradim. Tartsimaya yardimci olmasi dilegiyle WEB sayfasi olarak ekledim.

Arapca MEtin, Latin Harfleri ile Okuma ve Yasar Nuri Meali 3 Bir arada.

KURANDA YEVM (Gun)  Y V M kokunden tureyen Kelimelerin gectigi 415 ayet cikdi.

Tartismanizda kolay referans olmasi dilegiyle. Asagidaki linke tiklayabilirsiniz.

 KURANDA YEVM (Gün) KELIMESININ GECTIGI 415 AYET

Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 09 aralik 2005 Saat 02:39 | Kayıtlı IP  

Selam Dostlar

Ben Cuma namazını kılıyorum. Namaz diyorum çünkü tevatüren gelen ve ilgili Kur’an ayetine ters bir durum içermeyen bir uygulama bu. Devraldığımız mirası toptan reddetmek yerine Kur’ana uygunsuzları ayıklarsak daha doğru bir iş yapmış oluruz bence. Tevatüren gelen uygulamaları yada yaşayan/canlı sünneti toptancı yaklaşımla reddetmek değil, seçici tavırla Kur’anla bu verilerin sağlamasını yapmak. Kur’anın genel çerçevesine ve ruhuna ters olmayan uygulamaları elimizin tersiyle itmemek. En güzeli ve makulu bu. Yoksa tökezler kalırız. En basit örnek namazın şeklinin nasıl olacağı.

Şimdi ayete bakalım:

Cuma 9. Ey inananlar! cuma günü, namaz için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.

Bu ayete göre salat için davet edildiğimizde alışverişi bırakıp koşacağız. Emir açık, bırak ve koş. Bu hergün olamaz. Her gün Cuma olsa kimse iş güç yapamaz. Bu haftanın bir gününde olan ve vakti de gündüz olan bir uygulama olmalı. Gündüz çünkü alışveriş vakti sözkonusu. Tevatüren gelen uygulamada da Cuma Salatı zaten öğleden sonra yani alışverişin en yoğun olduğu bir vakitte yapılıyor. Yani Kur’andaki buyruğa ters bir durum yok.

Bu uygulama haftanın bir gününde olacak olan ÖZEL bir uygulama çünkü diğer ikame edilen salatların vakti ve nasıllığı zaten belli. Bu onlardan farklı bir uygulama ki vurgulu ve belirtili.

Cuma salatı, ikame edilen salat mı yani namaz mı? Salat kavramı geniş bir kavram. İkame edilen salat=namaz kavramı salat kavramının bir yönü ama salat ikame edildiğinde aynı zamanda haliyle Rabbimizin SALAT emri yerine getirilmiş oluyor. Dolayısıyla bizler Cuma günü namaz kıldığımızda zaten Allah’ın emri olan Salatı da yerine getirmiş oluyoruz. Üstelik hutbe de var. Rabbimizin buyruklarını dinleyip ona kalben yönelme isteği ve uygulaması da var. Bu uygulama bütünü salat değil de nedir?

Cuma namazı neden sadece erkeklere farz olsun?

Ben yeri gelmişken burada bir yanlıştan bahsetmek istiyorum. Mezheplerin uygulamasına göre Cuma namazı kadınlara farz değildir. Halbuki Rabbimiz kadın-erkek ayrımı yapmış mı? “Ey inananlar” demiş, “ey erkekler” dememiş. O halde bu ayrımcılığın nedeni nedir? O halde bu uygulama kadınları ikinci sınıf insan görme eğiliminin bir ürünü değil de nedir?

Bakın sahih(!) bir hadiste kadın nasıl aşağılanıyor. Peygamber bu ayrımcılığı yapacak adam mı?

“Cemaatle Cuma namazı kılmak, her Müslüman’a farzdır. Ancak, köle, kadın, çocuk ve hastaya farz değildir” buyurmuştur (Ebû Dâvûd, Salât, 215)

Peygamberimiz adına uydurulan bu hadiste kadın kölelerle eşdeğer görülüyor. Kadınlar, Çocuklar ve hasta vatandaşlar sınıfına sokuluyor. Neden? Bu aşağalamanın nedeni nedir?

Hadislerdeki dinde ve mezheplerin uygulamasında olan bu uygulama neden Cuma 9 ile örtüşmüyor? Allah bir kısıtlama getirmemişken, Hür-köle ayrımı yapmamışken ve  cinsiyet ayrımı da yapmamışken kim hangi sebeple sınırlamış Allah buyruğunu? Hem örneğin köleler insan değil mi? Müslüman kölelerden Cuma namazını kılmak isteyenler ve kılabilecek durumda olanlar neden namazı kılamasınlar? İnsan evladını böyle tahkir etmenin lüzumu nedir?

Bu mudur İslam dini? İşte “iki tane din var” demekle tam da bu kastediliyor. Birincisi Allah’ın dini. Onda saçmalık ve mantıksızlık yok, olamaz. İkincisi Allah’ın dininden bozma beşer dini. Onda mantıksızlık ve tutarsızlık dizboyu. Böyle olmak zorunda çünkü belli bir milletin veya belli bazı kişilerin, belli zamandaki ve belli koşullardaki belli  bakış açılarından mamül bir ürün sözkonusu.

Sözün özü Cuma namazının kimlere farz olduğunu Allah söylemiş. Kadın erkek tüm inananlara farz. Kadınları aşağılayan ve onları yüzyıllar boyu bu farzı ifadan mahrum eden zihniyet bunun vebalini bakalım nasıl ödeyecek. Kadını kara çarşaflara gömen ve onu en zorunlu haller hariç sokağa çıkmaktan bile meneden bedevi zihniyet tabiki ona Cuma namazını haram edecek ve etmiş de. Ya bugünkü Müslümanlara ne oluyor? Putperest bedevi kültürün bu ve benzeri çirkef uygulaması ne adına savunuluyor? (Diyanet işi yumuşatma yoluna gidiyor ve farz değil ama kadınların Cumaya gitmelerinde sakınca yok diyor. İyi de bu kanıya nasıl vardınız ey yetkililer)

Siyerden Hz. Ömer’in kıldırdığı Cuma Namazında hutbe esnasında kadının birisinin soru bile sorduğunu okuyan zihniyet şimdi neden din iman mukeddasat adına Ömer’in uygulamasının zıddını yapıyor?

Diyanetin Sitesinden konuyla ilgili soru ve cevap:

Soru:  Cuma namazı kılmakla kimler yükümlüdür? Kadınların Cuma namazı kılmaları zorunlu mudur?

Cevap: Cuma namazı, akıllı, ergenlik çağına erişmiş, sağlıklı, hür ve mukim erkek Müslümanlara farzdır. Kadınlar, hürriyeti kısıtlı olanlar, yolcular ve cemaata gelemeyecek kadar mazereti olanlar Cuma namazı kılmakla yükümlü değildirler. Ancak Cuma namazını kılmaları halinde bu namazları geçerli olup ayrıca öğle namazı kılmaları gerekmez.

Cuma namazı kılmak kadınlara farz değildir. Zira Hz. Peygamber, “Cemaatle Cuma namazı kılmak, her Müslüman’a farzdır. Ancak, köle, kadın, çocuk ve hastaya farz değildir” buyurmuştur (Ebû Dâvûd, Salât, 215). Diğer bir hadislerinde de, “Kadın, çocuk, köle ve hasta hariç, Cuma namazı her Müslüman’a farzdır” buyurmuştur (Beyhakî, Sünen, III/183-184, H.No: 5422, 5425, 5426; Darakutnî, Sünen, II/2, H.No: 2; İbn Ebî Şeybe, Musannef, I/446, H.No: 5148). Asr-ı saadetten günümüze kadar müçtehit imamlar ve daha sonraki bilginler de dahil olmak üzere bütün Müslümanlar da, Cuma namazının kadınlara farz olmadığı konusunda ittifak etmişlerdir (bk. İbn Hümam, Fethu’l-Kadîr, II/62; İbn Rüşd, Bidayetü’l-Müctehid, I/157; İbn Kudâme, Muğnî, II/193; İbn Hazm, Muhallâ, III/259; eş-Şirbînî, Muğni’l-Muhtâc, I/276).

Cuma namazının kadınlara farz kılınmamış olması, onlar hakkında bir mahrumiyet değil bir muafiyettir. Diledikleri takdirde, camiye gidip cemaatle Cuma namazı kılmalarında dinen bir engel yoktur. Hatta, hutbe ve vaazlardan istifade etmeleri için Cuma namazlarına devam etmeleri tavsiye olunur.

http://www.diyanet.gov.tr/turkish/sorular.asp?id=110

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 09 aralik 2005 Saat 05:01 | Kayıtlı IP  


Selam Alperen ve Arkadaslar.

Sevgili Alperen,

bu zamana kadar, Forumu takip edebildigim kadariyla, ikimizin bir konuda farkli düsündügünü görememistim. Gün bugün. Bu duruma hem üzüldüm hem'de sevindim diyebilirim. Sevindim cünkü, farkli görüsler bir yerde mutlaka insani dogruya götürecektir diye inaniyorum.

Üzülmemin sebebi, seni kendime hem tarz bakimindan hem'de görüs bakimindan yakin buldugum nacizane arkadaslarim, Dostlarimdansin, bundan da ziyade bir büyügümsün.

Farkli görüsler'de olmamiz, heleki böylesi konularda, insaAllah mesafelere sebebiyet vermez. Sadece ikimize özgü degil, genel olarak da konusuyorum.

Ve bu arada bir aciklamada bulunmak isterim:

Ben sahsen Namazi terk ettim ve Salat'in bugünki inanilan ve uygulanan sekline artik inanmiyorum. Salat'in bugünki uygulanan sekline inanmiyorum fakat sekilsel yönü yoktur da demiyorum, var birseyler ama henüz nereye koyacagimi bilmiyorum. Yani bu konuda henüz kendimi tartismaya hazir bulmuyorum.

Beni bu yönde ikna eden nedenler bir hayli'dir. Zamani geldiginde bunlarida tartisiriz insaAllah. Örnegin Putdüsmani arkadas'in benim acimdan sadece tetikleyici etkenligi oldu, yoksa sorgulamalarim zaten icimde mevcuttu, hatta bundan önceleride zaman zaman sorular sordum Forumda, öz elestirilerde bulundum, bayagi bir havada kaldi.

Belki digerlerine göre ben yanlis bir yola sapmis üzereyim, fakat ben suan neye inaniyor neyi dogru buluyorsam bunun pesinden giderim, herkes gibi.

Alperen Yazdı:
Ben Cuma namazını kılıyorum. Namaz diyorum çünkü tevatüren gelen ve ilgili Kur’an ayetine ters bir durum içermeyen bir uygulama bu. Devraldığımız mirası toptan reddetmek yerine Kur’ana uygunsuzları ayıklarsak daha doğru bir iş yapmış oluruz bence. Tevatüren gelen uygulamaları yada yaşayan/canlı sünneti toptancı yaklaşımla reddetmek değil, seçici tavırla Kur’anla bu verilerin sağlamasını yapmak. Kur’anın genel çerçevesine ve ruhuna ters olmayan uygulamaları elimizin tersiyle itmemek. En güzeli ve makulu bu. Yoksa tökezler kalırız. En basit örnek namazın şeklinin nasıl olacağı.


Dostum senin Cuma Namazi kiliyor olman kesinlikle dogrusunu yapiyorsun anlamina gelmez, hele ki bütün Dünya bir uygulamayi yapiyor olmasi, bunun mutlaka Allah'in bir emri oldugunun kaniti olamaz.

Ne diyorduk? Kelle sayisi dogrulugun göstergesi olarak degerlendirilemez. Birseyin uzun zaman'dan beri uygulana geliyor olmasida, dogrulugun bir göstergesi olarak referans alinamaz.

Din'in tek sahibi Allah, Din'in aciklayicisi Allah, eksik birakmadim diyen Allah, ama nedense bizlerde öyle bir mantik yerlesmis ki, Kur'an-da belirtilmeyeni ama bir yastan belli bize ögretilmis dikte edilmis, benimseyip inanmisiz ya, uygulana gelenden eleme yapip bunu referans olarak kabul edecegiz.

Neden?

Konu mütesabih bir konu mu, Kur'an-da ki Elif Lam Ra ne manaya geliyor sorusu mu, Fil vakasi ne zaman oldu sorusu mu, Peygamberimiz nerelerde kac savasta bulunmustur sorusu mu... su saydigim ve buna benzer sorularin cevabini bilmez isem ben Allah'a teslim olamiyormuyum? Dini mi yerine getirebilmem icin bunlari bilmek zorundamiyim?

Nikah ve Bosanma konusunda, vasiyet ve sahitlik konusunda, neyin Haram neyin Günah oldugu konusunda, insanlarla ne sekilde davranacagimiz konusunda ve saire ve saire, neden bunlari da aynen Namaz konusu gibi uygulana gelenden eleyip ayirarak referans olarak kabul etmiyoruz? Neden?

Cünkü Allah eksiksiz aciklamis. Durum bu.

Ama Namaza gelince tökezliyoruz degil mi? Uygulana gelenlerin bir coguna Kur'an-dan delil bulamadigimiz icin, baktik Kur'an-a ters düsmüyor o halde bunlari yapmamizinda bir mahsuru yok diyecegiz.

Her ne dense konu Namaz oldugunda, efendim Hz. Ibrahim'den beri biliniyordu, Kur'an bu yüzden fazla teferruatina girmemistir diyoruz. Bu bence Kur'an eksiktir demekle es deger'dir! Ama dolayli sekilde, yenilir yutulur hale getirip ifade ediyoruz.

Ben katilmiyorum. Bu kendimi kandirmaktan baska birsey degildir, hem eksiksizdir diyecegim hemde olmayan artisini uygulana gelenden Furkan ile uyarlayacagim...?

Allah o insanlara "daha önce ap acik sapiklik icindeydiniz" diyor, bu ne demek ? Sapiklik icinde olan insanlarin kacta kaci Hz. Ibrahim'den beri uygulana gelen yalan yanlista olsa Namazi ana hatlariyla uyguluyordu?

Dahasi bu insanlar niye hic merak edipte Peygamberimize Namazi sormamis? Kur'an-da sorulan sorulara tanik degilmiyiz, neden kimse Namazi sormamis? Peygamberimiz ümmi degilmiydi? Peygamberimize "Seni dogruya ilettim" demiyor mu Allah? Kitabin, imanin ne oldugunu bilmeyen Peygamber Namazi nereden biliyordu? Yasadigi toplum ümmi degilmiydi? Peygamberimiz Namaz'in uygulamasini nereden ögrendi? Namazi bastan sona eksiksiz tipki Abdesti anlattigi gibi anlatan bir Ayet var mi? Hic bir yoruma acik birakmayacak sekilde neden tarifi yok?

Imamlarin hüküm listesi nerede? Hangi dayanaga göre Imam ne söylerse Cemaat ne yapacak? Imam Namaz'da Ayetlerin bir kismini disindan bir kismini icinden okuma emrini nereden aldi ve bu imama uyan cemaat bu emri nereden aldi? Allah'mi emretti? Hangi Ayette?

Kur'an eksiksizdir demiyormuyuz? En gerekli ayrintilar nerede? Salata duracagimiz zaman Abdesti ne sekilde almamiz gerektigini Allah aciklamista, Salati bastan sona ne sekilde yapacagimizi, insanlarin yorumuna birakmadan neden aciklamamis?

Rabbi mi tenzih ederim.

Tevbe Suresinde neden antlasmaya uyan kafirler degilde antlasmayi bozan kafirler tövbe edip Namaz kilincaya dek haklarinda ölüm fetvasi verilmis? Kafir zaten kafir, Allah'a Peygambere inanmayan bir insan'a Namaz emri ne kadar mantikli geliyor? Din'de zorlama yoktur diyen Allah namaz kilmiyor, zekat vermiyorlar diye öldürün der mi hic? O insanlar antlasmayi bozduklari icin mi haklarinda ölüm fetvasi veriliyor yoksa Namaz kilmadiklari icin mi? Antlasmaya uyan kafirlere neden böyle bir fetva olmadigi gibi olanakta yok? Anlatasmaya uyan kafirler Namaz kiliyorlarmiydi da muaf tutulmuslar? Allah'a inanmayan insan Namaz kilacak?

Alperen Yazdı:
Bu ayete göre salat için davet edildiğimizde alışverişi bırakıp koşacağız. Emir açık, bırak ve koş. Bu hergün olamaz. Her gün Cuma olsa kimse iş güç yapamaz. Bu haftanın bir gününde olan ve vakti de gündüz olan bir uygulama olmalı. Gündüz çünkü alışveriş vakti sözkonusu. Tevatüren gelen uygulama da Cuma Salatı zaten öğleden sonra yani alışverişin en yoğun olduğu bir vakitte yapılıyor. Yani Kur’andaki buyruğa ters bir durum yok.


Dostum sen alis veristen sadece gün ortasi yapilan ticareti mi algiliyorsun? Gün boyu, hatta aksamlari bile insanlar dünya mesgalesi pesinde degil mi? Illa ki ticaret anlaminda birseylerin alim satim yapilmasimi gerekiyor? Insanlar arasinda sadece ticaret anlaminda mi alis veris yapilir?

Ayrica Cuma'nin hergün olduguna dair kim böyle bir aciklama yapti ki? Hadi bunu gec, seni hafta icinde din kardeslerin Cumaya cagirsa "yok benim bugün isim var" diye gitmeyecekmisin? Toplanti gününün ehemmiyetini Namaza mi indirgedik? (gerci hosh, bu zamanda Namaz disinda ortak bir faaliyet yok denecek kadar YOK, arda kalan faaliyet olan Namaz'da yok dedik mi öylece kalakaliriz)

Peygamberimize Pazartesi günü Vahiy inmiste insanlari toplantiya cagirmissa, yok daha henüz Cuma gününe dört gün var diye cagriya uymayacakmiydik?

Dostum ben bu sorulari senin üzerinden esasinda genel olarak soruyorum.

Tekrar yazinin bas kismiyla ilgili: ben senin gibi düsünmüyorum. Din'in sahibi Allah, aciklayicisi da Allah, Din'imle ilgili bimem ne gerekiyorsa, ne sekilde yerine getirmem gerektigini Rahman bana aciklamistir, bunun ötesinde Kur'an-da delili olmayan uygulama Allah'dan degil, Insanlardan'dir. Sen varsay ki, buda Allah'dan dir, hani neticede Kur'an-a ters düsen yani yoktur ya.Yahudilerin duvara karsi dönüp aglamalarinda da sekil olarak bir yanlis yoktur! Ama öz itibariyle? Hristiyanlarin Ruhbanligi kendilerine uydurmalarinda da sekil olarak bir yanlis yoktur, ama öz itibariyle? Ki bu insanlar kendi uydurduklari uygulamanin dahi üstesinden gelememisler'dir mi desek, samimi olamamislar mi desek...

Namaz gibi önemli bir konuyu ben uygulana gelenden eleyip ayiklayip tamamlayamam. Yada söyle söyleyeyim:

Bu Allah'dan dir diyebilmem icin, kaniti olmali, yoksa kaniti, Allah'dan degil, insanlardan'dir. Öyleki uygulana geleni Din'in bir parcasi saymak, buda Allah'dan dir demekle es deger'dir, ki ben sahsen bunun altindan kalkamam.

Dogrular Allah'dan, yanlislar bizim'dir, benim'dir.

Fazla uzattigim icin özür dilerim. Ileriki günlerde biraz yogun olacagim, benlik birsey olursa hemen cevap yazma firsatim olmayabilir. Zaten bu aralar böyle genis bir konuyu tartisacak durumum da yok, enazindan görüslerimi belirtmek istedim.

Yazinin ikinci kismina yönelik, eger bugün uygulanan Namaza inanmis olsam görüslerinin altina imza mi atardim, Cuma ve kadinlar konusunda senden farkli düsünmüyorum.

Dua ile, Allah'a emanet

kardesin Sinan.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 09 aralik 2005 Saat 16:08 | Kayıtlı IP  

Farkli görüsler'de olmamiz, heleki böylesi konularda, insaAllah mesafelere sebebiyet vermez.  (Sinan)

Sevgili kardeşim böyle birşey asla ve kata olamaz. Farklı bakış açılarına sahip olmamız aslında bizim zenginliğimizdir. Sevgi-Saygı çerçevesinde ve muhakkak iyi niyetle mutlaka birbirimizi tenkit edeceğiz, etmeliyiz. Yanlış bulduklarımızı mutlaka ortaya koymalıyız. Tehlikeli ve yanlış olan bu hal değil bilakis dostlarımıza olan sevgimizden dolayı yanlış gördüklerimizi ortaya koymaktan imtina etmemizdir.

Yazdıklarını hızlı bir şekilde okudum. Şu an müsait olmadığımdan yanıt veremeyeceğim. Hem senin iletin, üzerinde kafa yorulup da verilmesi gereken yanıtlar gerektirdiğinden inşaAllah zihnimde derli toplu hale gelirse, geldikten sonra kendimce yanıtlar veririm inşaallah.

Sadece şunu belirtmek isterim. Tabiki görüşlerine sonuna kadar saygılıyım. Ama senin bu tarzın birçok hususun muallakta kalmasına sebebiyet verecektir. En basitinden namaz konusunda. Muallaktan kurtulmanın yegane yolunu ben yaşayan sünnetin hüküm içermeyen uygulamalarını eğer Furkanımıza uygunsa benimsemekte buluyorum. Örfe bile atıf yapan kitabımız yani onu referans sayarak, bu toplumsal kabulleri baz alarak hüküm belirten kitabımız örneğin namaz konusunda da uygulanagelen hali referans almaktadır. Zaten herkesin bildiği ve uyguladığı konularda detaya girmemiştir. Varolan uygulama referans gösterilmiştir. "Rüku edenlerle birlikte rüku edin, secde edenlerle birlikte secde edin" denilmesi ama bunun nasıllığının anlatılmaması bunu gösteriyor bence de...

Sözün özü yaşayan sünnet gözardı edilerek Kur'anı yaşamayı tuhaf ve imkansız buluyorum. Yegane hüküm kaynağı olan kitabımızın ruhuna ters olmayan ve hüküm ihtiva etmeyen uygulamalardan yararlanmazsak ya tökezleriz yada bambaşka yorumlara sapmak zorunda kalırız (putdüşmanı nickli arkadaşın yaptığı gibi).

Bence Sünnet (hadis değil sünnet) Kur'anın yanında veya ona eklemlenen bir ölçüt değildir ama onun anlaşılması ve yaşanması babında bir dolgu malzemesidir.

Kur'an yegane kaynak değil mutlak kaynaktır. Bu mutlak kaynak furkan edinilirse sorun yok. Bu minvalden bakıldığında uygulamalardaki çeşitlilik bile zenginliktir. Şeklinde düşünüyorum…

Saygılar



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 09 aralik 2005 Saat 23:49 | Kayıtlı IP  

   Selam Sinan.Namaz eylemini salatı ikame etmeye çevirmek zormu geldi de,Allahın kitabına göre değil de rableştirdiği kişilerin anlayışına göre yorum yapan kişinin sözlerini hemen kendine ölçü kabul ediyorsun?Senin o sitede de yazdığın gibi,adamın tutarsızlıkları gittikçe artıyor ve kendi egosunu herşeyden üstün görüyor.

    Söyledikleri hep yanlış demiyorum,inşallah yanlış olanlarına da tek tek cevap verilecek.Ama senden ricam hiç değilse allahtan en doğruya iletmesini istemek için bile olsa salatına devam et.Yalnızca Allaha yönelip yalvarmayı bile şirk kabul eden birisine sen ne söylesen boş.Bundan dolayı biz, kınayanın kınamasına aldırmadan rabbimizin kitabına yönelip,din adına doğru bildiklerimizi yapalım.inşallah Allah bize en doğruyu gösterecektir.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 12 aralik 2005 Saat 16:16 | Kayıtlı IP  


Selam Dostlar.

Diger basliktan da mesajlari aldim.

Bir konuda malesef yanlis anlasilmisim. Putdüsmani vatandasin kabul ettigini, onun sözlerini, ben kendime ölcü belirledim demedim, zaten icimde olan, kendime karsi disa cikti demek istedim, olay bu. Üstelik onun Salat anlayisi ile benimkisi bire bir örtüsmüyor da, adamin kendi forumunada bunu yazdim ben.

Diyorsun ki: "Namaz eylemini salatı ikame etmeye çevirmek zormu geldi de..." yani kisaca, Namaz kilmak zormu geldi de Namazi terk ettin, diyebilirdin.

Salati ikameyi Namaz olarak yorumlamanin nesi zor, Namaz kilmanin nesi zor. 40 senedir Namaz kilan insanlar var. Zor olan Namaz kilmak degil eylem adami olabilmektir. En basta kendi cevresine karsi duyarli, aktif olabilmek zor'dur. Dinimizin geregi kuru kuru Mescidlere toplanip Namaz kilip, tabiri caizse kacmak degildi. Cuma ile ilgili kendi yorumlarina bakarsan, aslinda bunun en güzel cevabinida yine kendin vermissin Sevgili Abdullah.

Hatirladigim kadariyla sen bireysel anlamda Namaza inaniyordun, yani birilerinin Namaz kilip kilmamasi seni digerlerine bakarak o kadar da kaygilandirmamasi gerekirdi. Fitne mitne yok Dostum, biz burada Iskendercilerede müsade etmisiz, üstelik onlara ve benzerine özel baslik acildi, siteler bile acildi. Topyekün engellemek yerine iddialarin Kur'an-la cürütülmesi daha hayirlidir, ki yapilanda bu idi.

Alperen Yazdı:
Sadece şunu belirtmek isterim. Tabiki görüşlerine sonuna kadar saygılıyım. Ama senin bu tarzın birçok hususun muallakta kalmasına sebebiyet verecektir. En basitinden namaz konusunda. Muallaktan kurtulmanın yegane yolunu ben yaşayan sünnetin hüküm içermeyen uygulamalarını eğer Furkanımıza uygunsa benimsemekte buluyorum. Örfe bile atıf yapan kitabımız yani onu referans sayarak, bu toplumsal kabulleri baz alarak hüküm belirten kitabımız örneğin namaz konusunda da uygulanagelen hali referans almaktadır. Zaten herkesin bildiği ve uyguladığı konularda detaya girmemiştir. Varolan uygulama referans gösterilmiştir. "Rüku edenlerle birlikte rüku edin, secde edenlerle birlikte secde edin" denilmesi ama bunun nasıllığının anlatılmaması bunu gösteriyor bence de...


Dostum görüslerine bende saygi duyarim ama cok tehlikeli.

Yasanan Sünnet olmaksizin Kur'an-in yasanmasi olanaksizdir görüsü, Kur'an-in bu haliyle yetersiz, eksik oldugu görüsüne denk düser. Bunu kendimize ne sekilde süsleyip sunarsak sunalim, tehlikeli.

Oratada iki farkli konu tabani var. Bir tarafta geleneklerle, kültürün asimiyla hayat süren biz insanlar, insan iliskilerinde hükümler, ne yapip yapmayacagimiza dair kriterler. Diger tarafta, Allah'in bizden uygulanmasini istedigi Abdest, Namaz(?), Oruc gibi evrensel Din'i pratikler var.

Kur'an-in örfe atif yapmasiyla, Dini pratiklerin hayata gecirilmesine dair örfü referans alacagimiz Kur'an-in hangi Ayetinde yaziyor? Birini digerinin gerekcesi saymak hangi Ayette delil? Allah abdesti ben acikladim, gerisini siz süsleyin demis mi? Orucu ben acikladim, tamamlamasi size kalmis demis mi? Namazi ben acikladim, gerisini uygulana gelenden ayiklayip tamamlayin demis mi?

Örnegin bosanan kadinin hakki verilecektir, evrensel'dir. Ama bu hakkin miktari degisebiliyor, kocasi calismiyor olabilir, mali mülkü olmayabilir, veyahut yasadiklari ülkede gelismemis Hukuk sistemi olabilir, amazonlarda yasayan iki cift olabilir.

Insanlarin kendi aralarinda Din'i hükümler disinda hüküm koyma yetkisi, düzenleme getirme olanagi var'dir. Örnegin trafik kurallarini Allah degil insanlar kendileri düzenler, Hukuk sisteminde insanlar Allah'in indirdiklerini referans alarak ayrintilari kendileri düzenler, cocuklarin kac sene zorunlu egitim alacagini insanlar kendileri belirler, ve saire ve saire... insanlar bunu yapabilecek kabileyette yaratilmistir, Allah'in bu konularda her ayrintiyi aciklamasi gerekmiyor tabi ki.

Ama bütün bunlari gerekce olarak olmayan ayrintilari Salat ile sentezlemek, bence dogru degil. Abdest alirken agza burna su verilecek emri Kur'an-da yok, ama gelenekte var, ama agza burna su alip vermenin Kur'an-a ters bir yani da bildigim kadariyla yoktur. Birini yapan digerine de sadik olmali ki herseyden önce kendine karsi samimiyeti bulunsun.

Abdest tam tamina ayrintisi ile aciklaniyor, su bulamadigimiz zaman ne yapmamiz gerektigini bile aciklamis Allah, ama en önemli uygulamaya(Namaza) gelince biz bunu uygulana gelenden secip ayirt edecegiz..

Yineliyorum, kaniti olmayan birseye ben bu Allah'dan dir diyemem, bir kere bu noktaya girdim mi zaten hadiscilerden bir farkim kalmaz ve Allah'a ortak/lar kosmanin essigindeyim demektir.

Bugün ikame edilen Salat'in Kur'an-da ki Salat olduguna inanmiyorum ben, Putdüsmani arkadasin dogrusuna ulastigina da inanmiyorum, onun görüsünde de taslar tam yerli yerince oturmuyor. Salatin sekilsel icraati var, ama dogrusu nedir nasil'dir bende bilmiyorum, ariyorum.

Yüce Allah'in Hz. Isa'yi sorguya cektigini hatirlayin,

Maide 116:

Allah şunu da söyledi: "Ey Meryem oğlu İsa! Allah'ın yanında beni ve annemi de iki tanrı olarak kabul edin diye insanlara sen mi söyledin?" İsa dedi: "Hâşâ! Tespih ederim seni. Hakkım olmayan bir şeyi söylemek benim haddime değildir. Eğer onu söylemişsem sen onu elbette bilirsin. Sen benim içimde olanı bilirsin ama ben senin zatında olanı bilmem. Çünkü sen, evet sen, gaybları çok iyi bilensin!"


Bu Ayet hadislere öyle bir atif yapiyor ki, hadislerin tarihi olaylara bakis acisi sunmaktan baska bir yarari kalmiyor. Sünnetin cikis noktasi da hadisler'dir, ki referans alsam yine hadisleri referans almis olacagim.

Hüküm ihtiva etmeyen yorumlari hüküm ihtiva eden pratikle sentezlemek, bir yerde inanmak demektir, eksik kalmis birseyi tamamlamak demektir. Halbuki iman ettigimiz Kur'an eksiksiz.

Kendi düsüncelerimi ne kadar aktarabildim bilmiyorum ama, ortada hakikaten bir birine karistirilmamasi gereken iki farkli taban var, ve eger gercekten Salat Namaz degil de Allah'a olan bagliligin(bagimlilik demiyorum!) gerek bireysel gerek toplumsal eylemin bir icraati ise, Allah'in sinirlarini asmamaktan öte bir eylem ise, inaniyorum ki bir cok insan kilinan Namazlari tercih edecek.

Benim insanlari inandiklari yoldan etmek/alikoymak gibi bir gayem, niyetim yok. Ki bunu zaten yapamam, yapmami gerektirecek bir amacim yok. Ben kendi adima dogrusunu ariyorum. Bir insan kiyama durup Allah'a dua edip cagri da bulunuyorsa ben mi engel olacagim? Bunda ne kötülük var. Sadece insanlari "bu Allah'dan dir" diyerek buna dayatmak bir zulüm'dür, nasil ki basini örtmek isteyen bayanlarin kafasindan basörtüsünü dayatarak almak isteyenler zulüm yapiyorsa, tam tersi de bir zulüm'dür.

Zaten insanlari Namaz eyleminden alikoymanin, engellemenin bir mantigi olamaz ki, ama insanlari eylem adami olmaktan alikoymanin, engellemenin cok büyük bir gerekcesi, mantigi olabilir. Insanlari uyutup, sorgulamalara, düsünme yetenegine perde cekmenin bir mantigi olabilir ve tarih boyunca oldu da. Gözümüzün görüdügü yerde kanitlar bolca var.

Iletim biraz aceleye geldi, yanlislar benim.

Allah razi olsun - Dua ile

Sinan.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 12 aralik 2005 Saat 19:46 | Kayıtlı IP  

Selâm Sinan

Allah C.C razı olsun! şimdi tam anladım ve haklı olduğuna da inanıyorum. Bundan sonra bu dediğin şekilde yazmaya çalışırız inşaaAllah. Hassasiyetinin "sadece dini o'na özgülemek" olduğu gün gibi aşikar. Alışılmışlara değil de, kitapta olana diyorsun! tamamen haklısın bu niyetinde, bunları görmek için de dua etmeliyiz ve daha dikkatli çalışmalıyız inşaaAllah.. Fotoğraf belli olmasına belli de! içini kitaptan inşa etmek kalıyor.. Selâm ve Sevgilerimle

RZi,,, Amin



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 13 aralik 2005 Saat 17:57 | Kayıtlı IP  

    Sinan yazdı:"Salati ikameyi Namaz olarak yorumlamanin nesi zor, Namaz kilmanin nesi zor. 40 senedir Namaz kilan insanlar var. Zor olan Namaz kilmak degil eylem adami olabilmektir. En basta kendi cevresine karsi duyarli, aktif olabilmek zor'dur. Dinimizin geregi kuru kuru Mescidlere toplanip Namaz kilip, tabiri caizse kacmak degildi. Cuma ile ilgili kendi yorumlarina bakarsan, aslinda bunun en güzel cevabinida yine kendin vermissin Sevgili Abdullah. "

 Selam Sinan kardeş.sözümü yanlış anlamışsın ya da ben ifade edemedim.biz şu andaki namazın kurana uymadığına eminiz.Bizim görevimiz varolanın Kurani temelleri varsa,ki var,onu özüne döndürmektir.Evet önemli olan eylem adamı olmak,ama  maün süresinde de görüldüğü gibi zaten Allah bunu istiyor ve gerçek anlamda kılınan namazın insanı kötülükten alıkoyacağını söylüyor.

     Evet ben namazın savaş dışında hala bireysel olduğuna inanıyorum.Fecr salatı benim Allahtan isteyeceğim özel isteklerimin ve dileklerimin salatıdır.yine işa salatı da benim gündüz yaptıklarımın sayım ve dökümünü Allaha arz edeceğimin salatıdır.Bu salatlar benimle rabbim arasında abdest alıp hazırlanarak özel olarak kulluğumu Ona arzettiğim anlardır.Eğer bu dinde böyle özel durumumu sunacağım bir vakit olmasaydı,Ona kulluğumdan şüphe ederdim.Zaten şu anda put düşmanının yaptığı da bu:Sürekli kelimelerle oynayıp kendisinin şüphede kaldığı durumları yaygınlaştırmak.Oysa bu durum  kuranla yeni tanışan gençlere karşı sinsi bir tuzaktır.23 yılda inen bir kitabın bütün emirlerine bir anda muhatap olmak nasıl imkansız ise,ayetleri lastik gibi sağa sola çekiştirerek kitabın tamamen 180 derece farklı kavramlarla yüklü olacağını söylemekte o derece imkansızdır.

     Cuma salatı olayının ise belirlediğimiz bir günde Kuran ayetlerini topluca değerlendirmek olarak anlıyorum.Örneğin geçen pazar biz bir grup arkadaş hem tanıştık hem de biraraya gelerek gündemdeki konuları ayetler ışığında değerlendirdik.Ben kendi adıma bundan çok istifade ettim ve keşke birbirine yakın olan haniflerde böyle yapsa diye  dua ettim.Evet Sinan kardeş,inşallah meramımız anlaşılmıştır.Kendi bireysel salatını oluşturup rabbimizden hayırlı bir sonuç niyaz etmen temennisiyle selamlar.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats