HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Üzerinde 19 var da son nokta Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hanif_42
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 18 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 100
Gönderen: 26 subat 2006 Saat 18:20 | Kayıtlı IP Alıntı hanif_42

ÜZERİNDE 19 VAR SAFSATASI VEYA BATINİLİĞİN   BAŞKA ADI    


    Bilindiği gibi Kûr'an-ın Peygamberimiz Aleyhisselam'a indiği günden bu tarafa insanların anlayışlarında tanım olarak birçok, Allah anlayışı, Peygamber anlayışı ve Kûran anlayışı oluşmuştur. Genelde herkes aynı kelimeleri kullanmasına rağmen tanımlamalar bir birlerinden çok farklı ve karşıttırlar. Ben bu çalışmamda Kûr'an hakkında ileri sürülmüş olan Üzerinde 19 var iddiasını ve bu iddiaya bağlı olan, Ebcet hesabı, diğer adıyla Cif ir hesabı konusunu işleyerek, her ne ad altında olursa olsun Kûran'da batini öğreti bulunmadığını, Kûran'ın Mubin yani Apaçık bir öğreti içerdiğini, Allah'ın bizlere bir şifre, bir muamma veya labirent öğreti indirmediğini, İnsanların normal duyuları ve akıllarıyla kolayca öğrenebilecekleri bir kitap indirdiğini göstermeye çalışacağım. Bunu ispat açısından da yıllardır gündeme getirilmiş olan ve popüler bir hale gelmiş bulunan Üzerinde 19 Var iddiasının ne kadar yersiz ve Kûran'a açıktan açığa yapılmış olan bir saldırı olduğunu kısmet olursa gözler önüne sereceğim. Ve görülecektir ki Kûran'a karşı yapılmış olan bu saldırılar Kûran'ı anlamamış olmanın eseri olduğu gibi basit ve gülünçtür de.
      Konunun kolayca anlaşılması için, öncelikle Ebcet hesabının diğer adıyla Cif ir hesabının sistem olarak ne olduğunun bilinmesine ihtiyaç vardır, bu bilinirse bu kuramı sıradan kimselerin dahi kullanabileceği basit bir kuram olduğu ve ortada olağanüstü bir durum olmadığı da anlaşılmış olacaktır. Bu kuramla sizlerde basit çarpma bölme işlemleri yaparak: 


      1-  Önceden yazılmış hazır bir kitaba - yazıta dahil edebilir,
      2- Yeni yazacağınız veya kısmen yazdığınız bir kitaba - yazıta uygulayabilir.
      3- Tek, çift, asal veya asal olmayan istediğiniz bütün tam sayılardan sistemi esaslandıra bilir,
     4- Harfe bağlı, kelimeye bağlı veya kelime kümelerine bağlı, seçtiğiniz sayı esaslı olarak, hem tekrar yönünden hem de ebcet tutarı yönünden tam sayı olarak bölünebilirliği sağlıya bilir, tablolar oluştura bilir, çok çeşitli ve özellikli kümeler oluştura bilirsiniz.
      Bütün bunları kendiniz yapa bilince de, kendinizde Kûran için yapılmış olan Üzerinde 19 Var iddiasının ne kadar yersiz olduğunu ve bu iddiayı yapan kimselerin aslında kendilerinin de, bahis konusu sistemi bilmediklerinden, anlatımlarında birçok hataya ve çelişkiye düştüklerini hemen fark etme imkanına sahip olabilirsiniz.


      HEM SİSTEMİ GÖRMEK HEM DE ÖĞRENMEK İÇİN ŞÖYLECE BASİT BİR ÖRNEK YAPACAK OLURSAK, ŞÖYLE Kİ :   


      Diyelim ki ben bir kitap yazmak istiyorum ve istiyorum ki yazdığım kitabın içeriğinde sınırsız olmak üzere belirleyeceğim baz veya odak kelimeler, harfler, kelime kümeleri, cümleler v.s. yer etsin aynı zamanda bunların tekrar adedi belirlediğim herhangi bir tam sayıya tam olarak bölünebilsin aynı zamanda ebcet hesabıyla elde ettiğim sayısal değerleri de  belirlemiş olduğum tam sayıya tam olarak bölüne bilsin. Bunu elde edince de, bunlardan tablolar ve çeşitli kümeler oluşturayım, metin içerisinde erittiğim bu sistem ilk bakışta görünmezsin ancak araştırılarak kısmen veya tamamen fark edilebilsin, tamamı veya bir parçası sistemi hem tekrar açısından hem de ebcet sayısal erişimi açısından yalnız başına veya diğer tespitlerle birlikte yapılacak kombinasyonları açısından sistemi doğrulasın.

 TARİH İÇERİSİNDE KABUL EDİLMİŞ EBCET HESAP VERİLERİ ŞÖYLEDİR :

       Elif = 1  Be = 2   Cim = 3  De = 4  He = 5  Wav = 6   Ze = 7  Ha = 8  Ta= 9
     Ye = 10  Kef = 20  Lam = 30  Mim = 40  Nun = 50  Sin = 60  Ayn = 70  Fe = 80  Sad = 90
     Kaf = 100 Re = 200 Şın = 300 Te = 400 Tse = 500 Kha = 600 Dhe = 700 Dad = 800 Za = 900
     Ğayn = 1000  
 

Yukarıdaki tablo Arap Alfabesine ait ebcet değerleridir, sistemin daha iyi anlaşılması için; hem de  her harf sistemine veya bunlar yerine ikame edilecek her Alfabeye  her dile, manalı veya manasız her sembole uyumluluğunu ve uygulanabilirliğini göstermek açısından, Arap alfabesi yerine Latin alfabesine ait Q klavyesindeki harflerden sıralarını bozmadan Türk alfabesinde kullanılan 28 harfle bir ebcet tablosu yapalım:

     E = 1    R = 2    T = 3    Y = 4    U = 5    I = 6    O = 7    P = 8     Ğ = 9
     Ü = 10   A = 20   S = 30  D = 40   F = 50   G = 60   H = 70   K = 80   L = 90
     Ş = 100   İ = 200   Z = 300   C = 400  V = 500   B = 600   N = 700  M = 800  Ö = 900
     Ç = 1000  
 

     Q klavyesinden elde ettiğim ebcet sayısal değerli tablo yukarıdaki gibidir ve ben kısmet olursa bu tabloyu ebcet sistemi olarak kullanacağım:
      Sistemi üzerinde inşa etmek için belirlediğim tam sayı 21 olsun (sizler sistemi kullanmak istediğinizde başka herhangi bir tam sayı üzerinde serbestçe inşa edebilirsiniz.)
       Kitabımın 21 le uyumlu olarak başlamasını istediğimden, başlangıç cümlesi olarak şöylece bir cümle kuruyorum:
       BU KİTABIN ÜSTÜNDE YİRMİ BİR VAR = 27 Harf, altı harf fazlam var, o zaman altı harfi dışlamak için şöyle bir cümle kurayım :

       YİRMİ BİR KİTABIN İÇİNDE = 21 Harf, veya BU KİTAP YİRMİ BİRLİDİR = 21 Harf iki cümlede uyumludur fakat bu sistemi kullanma açısından çok belirgin olduklarından, şık değiller, biraz daha belirsiz geniş kapsamlı bir cümle kurayım ve bunu başlangıç olarak kullanayım şöyle ki:

        İYİ KİTAP YİRMİ BİR'LİDİR = 21 Harf ve ben bunu kullanmaya karar veriyorum, bunun için dört sütunlu ve istediğim kadar satır ekleyebileceğim bir tablo çiziyorum ve yukarıdaki cümlede kök kelimeler olan  İYİ  - KİTAP - YİRMİ - BİR kelimelerini tablonun içine yerleştiriyorum, şöyle ki :
 

SAYISAL KODU
Veya EBCEDİ

KELİME veya  KELİMELER

TEKRAR
 SAYISI

 TEKRARLARIN
 EBCET TUTARI
 

     404

 İYİ

  21

   8484

     404

 İYİ

  42

  16968

     404

 İYİ

  63

  25452

     311

 KİTAP

  21

    6531

     311

 KİTAP

  42

  13062

     311

 KİTAP

  63

  19593

     311

 KİTAP

  84

  26124

     311

 KİTAP

 105

  32655

   2008

 YİRMİ BİR

   21

  42168

                                                  TABLO 1        

TABLODAKİ RAKAMLAR Q KLAVYESİNDEN OLUŞTURULAN TABLODAN ŞU ŞEKİLDE KOLAYCA ELDE EDİLEBİLİR:

İYİ    EBCET'İ   
 İ = 200  Y = 4  İ = 200  = 404 Toplamı bulunur
21 Tekrar için Ebcet Tutar
21 X 404  = 8484 bulunur.


   Seçeceğin her kelime veya ebcet tablosuna yerleştireceğin her karakter için hesaplama yolu budur. Bu verileri elde ettikten sonra 21'e endeksli seçeceğin tekrar sayısını dilediğince tespit edip, tamamını çeşitli cümle ve ifadeler içinde yazıtın için kullandığında, sisteme bağlı bütün hesaplamalar doğru netice verir. Tabloyu geliştireyim tekrar değineceğim.

ÜZERiNDE   21   VAR

VERİLERİN NE MANAYA GELDİĞİNİ TİPİK BİR KAÇ ÖRNEKLE GÖSTERECEK OLURSAM  : İyi kelimesini 63 kere kullandığımdan, iyi kelimesini kitabımdan sayan bir kimse 63 adet iyi kelimesi bulacaktır, diğer iki kelime seçeneği içinde durum aynıdır, saydığında 84 kitap kelimesi ve 21 adet Yirmi bir ifadesi bulacaktır. Bunları daha önce tespit ettiği ve İYİ KİTAP YİRMİ BİR'LİDİR İFADESİNDEN HAREKETLE 21 Sayısıyla test ettiğinde görecektir ki :
 

İyi 63 tekrar........  63 : 21 = 3 ve  (63)  Tekrarın Ebcet Tutarı  25452 : 21 = 1212
Kitap 84 tekrar......84 : 21 = 4 ve  (84)   Tekrarın Ebcet Tutarı  26124 : 84 =1244
Yirmi bir 21 tekrar. 21: 21 = 1  ve  (21)  Tekrarın Ebcet Tutarı  42168 : 21 = 2008

Görüldüğü gibi veriler 21'e tam bölünmekte, şimdi bunlardan bileşimler yapalım ve aynı neticeyi alacağımızı görelim :

  İyi + Kitap  = 63+84= 147 dir. 21'e bölelim 147:21= 7  Aynı işlemleri ebcet toplamları üzerinde deneyelim.  25452+26124 = 51576 dir. 51576 : 21 = 2456 bulunur.


Üçünü birden yapalım : İyi + Kitap + Yirmi bir = 63+84+21 = 168 Böl  168 : 21= 8 veya 25452+26124+42168 = 93744  Böl   93744 : 21 = 4464 bulunur. İşlem aynı yoldan değişik kombinezonlarla yapıldığında durum aynıdır. Örneğin Kitap ve Yirmi bir ile de deneye bilirsin. Bunlar sadece iki kelime ve bir küçük cümleden elde edilenler. Aynı sistemle, yazacağın herhangi bir kitabın bütün kelimelerini ve harflerini programlayabilir ve ihtiyaç hasıl oldukça kullana bilirsin. Pratiği ise tespit edeceğin yüzlerce veriyi kitaba çeşitli ifadeler içerisinde yerleştirmektir. Bunu yaptığında da sayısını tahminde dahi zorlanacağın matematiksel kümeler, simetrik, katlamalı, bölümlü tablolar v.s elde edebilirsin, kendin işlem hatası yapmazsan sistem hiç hata vermez. Bunun böyle olduğunu göstermek açısından rast gele kelimelerle Tablo I deki verilere ekleme yapmak suretiyle kelimeleri çoğaltalım bunun için şöylece bir cümle kurup kelimelerini yerleştirelim, cümle kurmaya ihtiyaç olmadan da  kelime yerleştirmek, harf yerleştirmek mümkün olmakla beraber. Cümleli yapalım da şık olsun :

Cümle örneği : İNAT İLE KÜFRETMEDİM DEME BARİ TEVBE ET BIRE CAHİL = 42 Harf  Bunları sisteme bağlı kalarak Tablo I e eklemek suretiyle Tablo II yi elde edelim.

                                      ÜZERiNDE   21   VAR

      İNAT   İLE    KÜFRETMEDİM  DEME  BARİ  TEVBE  ET  BIRE   CAHİL   Cümlesindeki kelimelerin sistemdeki sayısal verilerini daha önce yaptığımız gibi şu şekilde hesaplaya biliriz

      İNAT = 200+700+20+3 = 923 Sayısal kodu veya ebcedi, ayrıca 21 kere tekrarlamayı kararlaştırır isem tekrarların ebcet tutarı   21x923 = 19383 bulunur.
       İLE = 200+90+1 = 291 Sayısal kodu veya ebcedi, ayrıca 84 kere tekrarlamayı kararlaştırır isem tekrarların ebcet tutarı   84x291 = 24444 bulunur.
       KÜFRETMEDİM = 80+10+50+2+1+3+800+1+40+200+800 = 1987 Sayısal kodu veya ebcedi, ayrıca 42 kere tekrarlamayı kararlaştırır isem tekrarların ebcet tutarı   42x1987 = 83454  bulunur.
    DEME = 40+1+800+1 = 842 Sayısal kodu veya ebcedi, ayrıca 63 kere tekrarlamayı kararlaştırır isem tekrarların ebcet tutarı   63x842 = 53046 bulunur.
       BARİ = 600+20+2+200 = 822 Sayısal kodu veya ebcedi, ayrıca 63 kere tekrarlamayı kararlaştırır isem tekrarların ebcet tutarı   63x822 = 51786 bulunur.
      TEVBE = 3+1+500+600+1 = 1105 Sayısal kodu veya ebcedi, ayrıca 21 kere tekrarlamayı kararlaştırır isem tekrarların ebcet tutarı   21x1105 = 23205 bulunur.
     ET = 1+3+ = 4 Sayısal kodu veya ebcedi, ayrıca 21 kere tekrarlamayı kararlaştırır isem tekrarların ebcet tutarı   21x4 = 84 bulunur.
      BIRE = 600+6+2+1 = 609 Sayısal kodu veya ebcedi, ayrıca 21 kere tekrarlamayı kararlaştırır isem tekrarların ebcet tutarı   21x609 = 12789 bulunur.
      CAHİL  = 400+20+70+200+90 = 780 Sayısal kodu veya ebcedi, ayrıca 42 kere tekrarlamayı kararlaştırır isem tekrarların ebcet tutarı   42x780 = 32760 bulunur.
       Kelimelerin sayısal verilerini böylece tespit ettikten sonra yapmam gereken şey Tablo I de yaptığım gibi onları tabloya yerleştirip, Tablo II'yi elde etmektir. (Bu tabloda gösterdiğim şekilde sizlerde sınırsız olarak kelime v.s. işleye bilirsiniz, harf değilde simge işlemek isterseniz onu ebcet tablosunda yer alan bir harfin Ebcet sayısal değeriyle işleye bilirsiniz, sistemin kolay anlaşılması için bunu örneklendirmeyeceğim, fakat sizler deneye bilirsiniz.)

SAYISAL KODU
Veya EBCEDİ

KELİME veya    KELİMELER

TEKRAR
 SAYISI

TEKRARLARIN
 EBCET TUTARI
 

      404

 İYİ

   21

      8484

      404

 İYİ

   42

     16968

      404

 İYİ

   63

     25452

      311

 KİTAP

   21

       6531

      311

 KİTAP

   42

     13062

      311

 KİTAP

   63

     19593

      311

 KİTAP

   84

     26124

      311

 KİTAP

 105

     32655

    2008

 YİRMİ BİR

   21

     42168

      923

 İNAT

   21

     19383

      923

 İNAT

   63

     58149

      923

 İNAT

   84

     77532

      923

 İNAT

  105

     96915

      291

 İLE

   21

       6111

      291

 İLE

   84

     24444

    1987

 KÜFRETMEDİM

   21

     41727

    1987

 KÜFRETMEDİM

   42

     83454

    1987

 KÜFRETMEDİM

   84

   169908

    1987

 KÜFRETMEDİM

  168

   333816

     842

 DEME

    21

     17682

     842

 DEME

    42

    35364

     842

 DEME

    63

    53046

     822

 BARİ

    21

    17262

     822

 BARİ

    63

    51786

 

     822

 BARİ

  210

   172620

   1105

 TEVBE

    21

     23205

   1105

 TEVBE

   42

     46410

   1105

 TEVBE

 105

   116025

        4

 ET

   21

         84

        4

 ET

   42

       168

     609

 BIRE

   21

    12789

     609

 BIRE

   42

    25578

     780

 CAHİL

   21

    16380

     780

 CAHİL

   42

   32760         & amp; amp; nbsp;    

                                                TABLO 2

BÖYLECE YAZITIMDA KULLANMAYA KARAR VERDİĞİM KELİMELER VE TEKRARLARI


 İYİ........................................ ..KELİMESİ...................... 63.........TEKRAR
 KİTAP...................................  ..KELİMESİ...................... 84 ........TEKRAR
 YİRMİ BİR ......................... .... SÖZCÜĞÜ......................  21...... ..TEKRAR
 İNAT...................................... . KELİMESİ ......................21.........TEKRAR
 İLE......................................... .KELİMESİ.....................  84.........TEKRAR
 KÜFRETMEDİM....................... . KELİMESİ ......................42.........TEKRAR
 DEME......................................  KELİMESİ.................. ... 63.........TEKRAR
 BARİ.................................... . . KELİMESİ...................... 63.........TEKRAR
 TEVBE......................................KELİMESİ... ................... 42.........TEKRAR
 ET............................................KELİMESİ ..................... 21.........TEKRAR
 BIRE.........................................KELİMESİ ..................... 21........TEKRAR
 CAHİL...................................... KELİMESİ ..................... 42.........TEKRAR
 

     Yukarıdaki Seçenekler yazacağım yazıtı göz önünde bulundurarak yaptığım seçeneklerdir. sizler yazıtlarınıza göre çok çeşitli seçenekler yapabilirsiniz. kelime adedi ve tekrarlama seçeneklerini sistem kuraları dahilinde baz olarak aldığınız sayının oranları halinde sınırsız yapabilirsiniz, Örneğin, benim aldığım baz sayı 21 dir. Başkaca, istediğim herhangi bir tam sayıyı da baz olarak kullana bilirdim.
 Yalnız yukarıdaki 12 seçenekle, boş kümeyi hesaba katmazsam Dolu alt küme olarak = 4095 ayrı seçenekle, hem tekrarların, hem de Ebcet tutarlarının 21'e tam olarak bölündüğü veriler elde edebilirim, On bin kelime veya uygun karakter kullandığınızda elde edeceğiniz seçenekler çok büyük bir rakama ulaşır, bundan da, 21 sayısına tam bölünen çok yüksek rakamda, simetriler, katlar v.s şeklinde versiyonlar elde edebilirsiniz. 

                 ÜZERiNDE   21 VAR
  

     Görüldüğü gibi basit bir tablo oluşturmak suretiyle yazacağımız herhangi bir kitap veya yazıtı tablodaki verilerle hem şifreliye bilir ve hem de gerek tekrar yönünden, gerekse tekrarların ebcet sayısal değerleri yönünden anlamlı ve çok çeşitli versiyonlar elde edebiliriz. Bunda olağanüstü bir durumda söz konusu değildir. Kûr'an için ileri sürülen Üzerinde 19 Var iddiası, Kûr'an'a bir iftira olduğu gibi, iddiayı ispat için ileri sürülen deliller, tutarsız ve anlamsız olup, yukarıda söz konusu ettiğim Ebcet sistemiyle elde edilebilecekler yanında bir hiçtirler. Sistemin kavranılması halinde herkesin bu durumu kolayca görmesi mümkündür.

KÛR'AN İÇİN İLERİ SÜRDÜKLERİ ÜZERİNDE 19 VAR İDDİALARINA ÖRNEK OLSUN DİYE KISACA DEĞİNECEK OLURSAM DURUM ŞUDUR :


    Öncelikle, bu iddiayı ortaya koyan Reşad Halife'nin kimliğine bakalım, 18 Kasım 1935 yılında Mısır'da Şâzeliye tarikatını lideri olan Abdul Halim Muhammed Halifenin oğlu olarak dünyaya geldi, sofist bir ailenin çocuğu olarak sofizm ortamında yaşadı. Şöyle ki:

     "Babası, Abdul Halim Muhammed Halife mühendislik öğreniminden sonra, Mısır'da on binlerce bağlısı olan şazeliye tarikatının lideri oldu. Oğlu Reşad'a olan güveni ve sevgisinden ötürü, şeyh Abdul Halim, Tarikat'ın ismini Reşad-el şazeliye olarak değiştirdi."
(Alıntı:
http://72.14.207.104/search?q=cache:KsMTbIcpZuoJ:19.org). 

    Kûr'an konusunda yaptığı "Üzerinde 19 Var" iddiası Sofizm mesleğinin icrası neticesinde, hakikatin inkarıyla üretilmiş bir Safsatadan başka bir şey değildir.İnsanları çeşitli amaçlarla kandırmak için Safsata üretimi, Sofizm mesleğinin en temel yöntemlerinden biridir. Safsata ilk bakışta doğru gibi görünen fakat yakından bakıldığında sahteliği açığa çıkan, kendilerini ele veren yanlış çıkarsamalar ve sahte iddialardır.

     Tipik olarak Sofistin kimliği şöyledir :

     Eflâtun’un Sofist isimli kitabında belirtilen. “Maddi menfaate erişmek için kullanmış oldukları tipik yöntemleri ve özelliklerinden” örnekler :

     "1- Sofist, fazilet öğretimi perdesi altında para kazanmak için , asil ve zengin gençler peşinde koşan bir avcıdır.

      2- Sofist, fazilet üzerine söz ve öğretim alışverişi yapan bir bezirgandır.

     3- O perakende sattığı malı, ya başkasından alıp satar, yahut da kendi yapar satar.
    4- Münazara (karşılaşma) iyi ve doğru veya başka türlü genel kavramlar üzerinde olursa ona Eristik denir. Sofist, eristik sanatını para için icra eden kişidir. Eristik sanatını kazanç sağlamak için profesyonel olarak icra edip, geçim vasıtası yapan sofistler soru ve cevap usulünü, yani Zenon’un diyalektiğini bir söz güreşi haline getirmişlerdi. Bu usulü her konuda tatbik ediyor ve karşısındakini tezatlar içine düşürmek suretiyle yenmeyi amaçlıyorlardı. Bir hakikate varmak için değil, şaşırtmak, tenakuza düşürmek ve çürütmek için konuşuyorlardı. karşısındakinin cevabı ne olursa olsun onu çıkmaza sokmayı amaç edinmişlerdir. Bu tarife uygun en iyi misalleri Euthydemos’ta görüyoruz. İki kardeş Sofist kendilerini söz güreşinde pehlivan ilân ediyor, herkesi her konuda çürütebildiklerini iddia ediyorlardı. Bunların kanıtlarının birçoğunu Aristo, Sofistik kanıtlar adlı eserine almıştır. “Bunların kullandığı metot, Sokra tik diyalektiğin bir karikatürüdür. Sanatları Eristiktir. Maharetleri doğruyu da, yanlışı da çürütmektir. Dinleyenleri ne söylerse söylesin, gene onu çürütmektir.
   
5- Sofist bir şarlatan bir hokkabazdır: Aldatıcı hayaller ve yalanlar imal eder. Var olmayanı var, var olanı da yok kılar. Böylece “Sofistlik” adında bir sanat vardır, konusu yalan ve yanlıştır. Sofistlik bir fikir sahtekârlığı, sofistler de fikir şarlatanları olarak tanınmıştır.
    
6- Hayatta, yanlış söz vardır, o halde yanlış düşünce, yanlış hüküm, yanlış kanaat ve yanlış hayal de vardır. Madem ki yanlış sözle yanlış kanaatin varlığı bir gerçektir, öyle is, varlıkların taklidleri mümkündür ve bunları yapmak gücünden bir aldatma sanatı doğabilir. O da sofistliktir.

Sofist hakkında yazılan bu tarifleri şu şekilde özetlemek mümkündür. Sofistlik: 1) Bir tenakuzlar sanatıdır; 2) Yalnız kanaatler üzerine kurulu taklit sanatının alaycı (bilerek samimiyetsiz) bölümü ile mime tik sanatına girer; 3) Fantasmalar imal eden cins ile hayaller imal etme (hokkabazlık = illusionisme) sanatına bağlanır; 4) Sanatının da söz cambazlıkları bölümünü kendisine faaliyet alanı seçer; bu da meydana getirme sanatının, Tanrılık değil de insanlık bölümünün hayaller imal eden şekline girer. İşte, “kanı ile, şeceresi ile” Sofist budur." (Batı Klasikleri. Sofist, Eflatun, M.E.B. 1988 yayını, Çeviren, Mehmet KARASAN, Alıntılar yer yer ön sözden yapılmıştır.)

    Sofistler için,  Dünya’da bağlanılması gereken hiçbir inanç ve hiçbir fikri hakikat yoktur. Amaçları ise yalnızca nefislerinin hevası ve maddi menfaat sağlamaktır. Bunu sağlamak için yukarda belirtilmiş olan metotları kullanırlar. Hakikatleri inkar ettiler, hakikatlerin inkarı ise insanlığın son sözü olamaz, hakikatler insanlığı aydınlatan ışıklardır; onları inkar insanlığı karanlığa gömmektir.
   19 Safsatasının üretilmesi Sofizmden kaynaklanan bozuk düşüncenin ürünüdür. Bu zihniyetten dolayı, Reşad Halife'nin, sofist olarak 19 Safsatasına inanmış olması ihtimali düşünülemez, bu safsataya inanıp hırsla onu savunanlar, onun müritleri konumunda olan ve Reşad Halife'nin söyledikleriyle Meczup hale gelmiş olan kimselerdir.
   
Reşad Halife, 19 iddiasını söylendiği gibi, güya tesadüfen rastladığı hakikatlerden hareketle üretmiş değildir, iddia orijinal olmayıp,önceleri, Kûr'an'dan bağımsız olarak başkaları tarafından ortaya konmuş veya 19 sayısı iddiaları yapanlar tarafından kutsanmıştır.

İDDİA ÖRNEKLERİ :

1- Ay (şehr) sözcüğü tekil olarak kuranda 12 kere geçiyor iddiası.
 

  Kuran'ı baştan sona taradığımızda ay (şehr) sözcüğünün tekil olarak tam 12 kez geçtiğine tanık oluyoruz. Arapça bilmeyenlere şunu hatırlatalım: Arapça'da zaman birimi olan ay ile dünyanın uydusu olan Ay aynı sözcüklerle ifade edilmiyor. Dünyanın uydusu olan Ay'ın Arapça karşılığı Kamer'dir. Kameri Takvim deyimi de buradan gelir
Zaman birimi olan "ay" kelimesinin geçtiği sure ve ayetlerin listesi aşağıda sunulmuştur (2:185 ifadesi, 2'nci surenin 185'inci ayeti demektir).
 

   2:185           2:185           2:194           2:194
   2:217           5:2               5:97             9:36
   34:12           34:12         46:15            97:3
 

Alıntı:  http://19.org/index.php?id=70,190,0,0,1,0

 Ay kelimesin Kûr'an'da 21 yerde geçmesine rağmen bunu dikkate almamaktadır. Ay kelimesinin şu veya bu sayıda herhangi bir kitapta tekrarlanmasının olağan üstülüğü yoktur, bunu herkes yapabilir. Ayrıca tekrarın ve ona bağlı ebcet rakamının 19 bölüne bilirliği bu iddiada yer almamaktadır. Ebcet sisteminde muhakkak hem tekrarlar, hem de ebcet sayısı toplamları ölçü olarak ortaya konan odak sayıyı doğrulamalıdır. Bu açıdan bu ve benzeri iddialar, temeli olmayan ve olağanüstü önem taşımayan iddialardır. Günlerin sayısı hakkındaki söylemleri de bu kapsamdadır.Merak eden bakabilir.

2- Besmelenin 19 harf olduğunu iddia etmesi. Şöyle ki:
 

        

         Alıntı: http://19.org/index.php?id=70,190,0,0,1,0

     Yukarıdaki örnek, harf sayısı yönünden gerçeği yansıtmamaktadır, Besmelenin üzerinde üç adet şedde vardır, bunun manası üç harf ikişerli demektir. Bunlar ikişerli okunmadıktan sonra besmeleyi okumak mümkün değildir. Ayrıca dünyada ağızdan okunurken 22 harf, yazılırken 19 harf olan bir cümle veya kelime var mı, böyle bir durumda ya yazım hatalıdır, yada telaffuz. Kûr'an'da böyle bir çelişki mümkün değildir. Okunurken kaç harfle telaffuz ediliyorsa ki bunlar 22 dir, yazılışı da gözler önünde o şekildedir. Yukarda ki tahrifli şeddesiz örneği, şeddeleri dikkate almadan okumaya çalışın, nasıl bir şeyle karşı karşıya olduğunuzu görürsünüz.

      Birde, Allah’ın insanlara nasıl vahiy ettiğine, Kûran’ın yazılı olarak mı, yoksa söz olarak mı indiğine dikkat etmek lazımdır, Söz olarak vahiy edilen Kûran ayetlerinde besmele 22 harfle inmiştir, zaten okurken de kaçınılmaz olarak durum budur, şeddesiz olarak okunamayacağına göre yazarken de durum bundan farklı değildir. Yoksa şeddeli kelimeyle, şeddesiz kelime arasında fark olmaması lazım gelirdi, hal bu ki kesin olarak fark mevcuttur. Kûran’dan mealen :

- Allah bir insanla ancak vahiy yoluyla veya perde arkasından konuşur, yahut bir elçi gönderip izniyle ona dilediğini vahiy eder. O yücedir, hakîmdir. 42/51

- De ki: Cebrail'e kim düşman ise şunu iyi bilsin ki Allah'ın izniyle Kur'an'ı senin kalbine bir hidayet rehberi, önce gelen kitapları doğrulayıcı ve müminler için de müjdeci olarak o indirmiştir. 2/97

- (Resûlüm!) Onu Rûhu'l-emîn (Cebrail) indirdi. 26/193

- Senin kalbine; uyarıcılardan olman için, 26/194

- Apaçık Arapça bir dille. 26/195

        Peygamberimiz a.s.ın Kalbine söz olarak inen Kûran’ın, bu iniş şeklini ve nasıl indiğini dikkate almadan, Arap alfabesinin yazı yazış tekniğini sofistike oyunlarla çarpıtarak, yanlış mecralara sürüklemek, Allah’ın, Peygamberin ve Kûran düşmanlarının işinden başka bir şey değildir.

      3- Besmeleyi oluşturan kelimelerden, Kûr'an'da  "İsim" Kelimesinin = 19 kez geçtiğini ve bunun 19 rakamına tam bölündüğünü, "Allah" kelimesinin 2698 kez geçtiğini ve hem tekrarın hem de Ayet numaraları toplamının 118123 olduğunu söyleyerek 19'a tam bölündüğünü ifade etmektedir, peki bu sistemse "İsim" kelimesinin geçtiği ayet numaraları toplamı neden 19'a tam bölünmüyor, aynı şekilde, "Rahman" ve "Rahim" kelimeleriyle ilgili iddiaları, ayet numaraları toplamının 19 la İlişkilendirilmekten ayrı tutularak hesaba katılmamıştır, hele hiç birinde ebcet hesabından bahis yok, ebcet hesabı ise ileri sürdüğü temel dayanaktır, fakat orda da sistem yoksunluğu ve bir çok tutarsızlık mevcuttur,

      Örneğin:Allah isimlerinin 99 olmayıp 123 olduğunu iddia ile, Hem Ebcet Değerleri. toplamının 19'a bölündüğünü belirtmekte, kelime tekrar sayıları toplamının bölünebilirliğinden bahsetmemektedir, bölüne bilseydi fırsat bu fırsat deyip, hemen söyleyecekti, bende toplama ihtiyacı duymadım. Hal bu ki, ebcet sisteminde, bölünebilirlik açısından hem tekrarı hem de ebcet sayısal değeri tutturmak herkes tarafından yapılabilecek kolay bir işlemdir.  Kaldı ki 123 rakamı işine geldiği için kendisine göre seçtiği bir rakamdır. Örneğin, 125 olarak ta tespit yapmak mümkündür, şöyle ki :

      Listesinde olmayan, Ahkamül-hakimin Bak, Hûd Sûresi 45, Yunus Sûr. 109, Tin Sûr. 8 veya Erhamur-rahim'in Bak, Enbiya Sûresi 83. Bu gibi durumlar, işine geldiği gibi seçenek yaptığını gösterir.
  Diğer iddialarıyla ilgili olarak başka eleştiriler yapmak mümkün olmakla beraber, Kûr'an'ın için iddia ederek matematiksel ve benzeri kimse tarafından yapılamaz dediği şeylerin, Yukarıda basit iki tabloyla gösterdiğim Ebcet hesabının hem tekrar hem de sayısal olarak herkes tarafından kolayca uygulanabilirliği yanında, bir hiçtir, kaldı ki kendileri bu sistemi bilmediklerinden tutarsız ve çelişkili iddialarını peş peşe sıralamışlardır. Hele hele, Tevbe Suresinin son iki ayetini inkar etmek, Cehennem, başka bir ifadeyle "Sakar" için Kûran'da geçen ifadeleri, Kûr'an'la özdeşleştirmek, bir Müslüman veya bir Müminin hayalinden bile geçiremeyeceği ağır yaklaşımlardır. Müslüman veya mümin olduğunu iddia eden bir kimse, Allah'ın, Kûran'la cehennemi özdeşleştirdiğini nasıl düşüne bilir, bu mümkün değildir. Kaldı ki ifadede Cehennem için geçen Aleyhe ifadesi muhannes Kûran ise Arap grameri açısından müzekkerdir, hiç bir zaman bu iki vurgu bir birini çağrıştırmaz.  

      Şimdi Şu mantığa bakalım :

      “Orijinal Kuran Mervan tarafından yakılıyor
Bu uzun ve yıkıcı savaştan sonraki barış döneminin ilk Halifesi Mervan b. Hakemdi (Ölümü: H 65/M 684). Yaptığı ilk işlerden biri orijinal Kuran'ı yok etmek oldu. Peygamberin         kendi eliyle ve özenle yazdığı Kuran'ı "yeni tartışmalara neden olacağından korktuğu" için yaktı. (Nüzülünden Günümüze Kuran-ı Kerim Bilgileri, Osman Keskioğlu, Türkiye Diyanet Vakfı yayınları, 1987, sa:140; Dr. Suphi es-Salih, Mebahis fi Ulumil Kuran, sa:83 ve Kuran tarihiyle ilgili tüm kitaplara bakılabilir.) Akıl sahibi bir kişi burada şu soruyu sormalı: "Muhammed'in orijinal Kuran'ı o sırada elden ele dolaşan nüshalarla aynı idiyse Mervan b. Hakem onu niye yok etsin??!!!"
             Alıntı :
http://19.org/index.php?id=70,232,0,0,1,0

       Mervan. bin Hakemin, Ö. Hicri 65/M.684 Kûr'an'ın orijinalini yaktığını ve yok ettiğini söylemektedir. Peygamberimiz Muhammed A.S. dan sonra geçen 65 yıl içerisinde insanlar Kûran'ı hiç mi başka  nüshalar olarak evlerinde bulundurup, hem okuyarak hem de saklayarak koruma altına almadılar. Bu nasıl bir mantıktır ki İslam alemi için o devirde tek bir nüsha Kûr'an varlığı kabul ediyor, hem de hafızların varlığını dikkate almadan. Yoksa Bu iddiaya göre Mervan b. Hakem o devirde İslam aleminde bulunan bütün hafızları da toplayıp katletti mi. Hadislere zaman zaman güvenmediklerini ve red ettiklerini söyleyen kimselerin işlerine geldiği zaman rivayetlerden kendilerine delil bulmaya çalışmaları çok ilginç ve ibret verici. Bütün çabaları, Kûran'ın orijinal olmadığını ve ona ayet eklenmiş olduğunu kabul ettirmek içindir. Evvelkilerde böyle iddialarda bulunmuşlardı, bunların bu konudaki iddialarıyla ilgili örnekler hadis kitaplarında çeşitli şekilde vardır, ama ne oldu bütün bu iddialara rağmen Kûran İnsanlığın elinde sapasağlam ve şüpheden uzak olarak mevcut bulunmaktadır. 19 cular bu tahrif ve eklenti iddiacılarının zamanımızdaki tipik örnekleridirler. Kûran'a eklendiğini iddia ettikleri ayetler 9 Tevbe Sûresinin 128 ve 129. ayetleridir, Mervan orijinal Kûran'ı yaktı dediklerine göre, bu iki ayeti, dolayısıyla Emevi Halifesi Mervan eklemiş olmaktadır. Kûr'an'dan mealen :

--  Andolsun size kendinizden öyle bir Peygamber gelmiştir ki, sizin sıkıntıya uğramanız ona çok ağır gelir. O, size çok düşkün, müminlere karşı çok şefkatlidir, merhametlidir. 9/128

--  (Ey Muhammed!) Yüz çevirirlerse de ki: Allah bana yeter. O'ndan başka ilâh yoktur. Ben sadece O'na güvenip dayanırım. O yüce Arş'ın sahibidir. 9/129

       Emevi halifesi Mervan'ın, Veya Emevi hanedanından kimselerin, bu ayetleri eklemeleri için, Müslüman olmazsalar dahi önemli bir dünyevi menfaat beklemeleri gerekir ki eklemiş olsunlar. Hal bu ki Ayetler hem peygamberi taltif etme ve hem de ona yol gösterici ve moral vericidir. Peygamberin vefatından sonra Emeviler'in bu ayetleri eklemelerinin mantığı nedir, neden öyle bir şey yaparak halkla karşı karşıya gelip, saltanatlarını sarssınlar. Bu açıdan dahi bakıldığında iddianın boş ve temelsiz olduğu hemen görünür. Ayrıca Kûran'ın Korunmuşluğunu bildiren ayetlerle de bağdaşamaz. Zira, iddia ettikleri açıdan Mervan'dan itibaren 1350 seneden fazla bir süreden beri insanların elinde tahrifli olarak dolaşmış bir kitabın korunmuş olmasından da söz edilemez, bundan dolayı her ne şekil de olursa olsun tahrif edildiğini iddia etmek ilgili Kûr'an ayetlerini inkar etmek suretiyle küfretmenin ta kendisidir. Kûran'dan mealen:

--  Kendilerine Kitap geldiğinde onu inkâr edenler (şüphesiz bunun sonucuna katlanacaklardır). Halbuki o, eşsiz bir kitaptır. 41/41

-- Ona önünden de ardından da bâtıl gelemez. O, hikmet sahibi, çok övülen Allah'tan indirilmiştir. 41/42

      Ona ne önünden, ne de ardından batıl gelemez denmesinin manası, her ne şekilde olursa olsun, dolaylı veya direk olarak hiçbir surette ona batıl gelemez, hiç bir yaratığın onu değiştirmeye gücü yetmez demektir, tabiî ki bunun manası daksille boyamak veya ondan sayfa koparmak yada ona düşman kimselerin paralarını boşa harcama pahasına matbaada bir miktar tahrifli Kûran bastırmaları da değildir. Bu gibi hareketler Kûran karşısındaki aczin çırpınışlarıdır. Onu tahrif edebilmek, metnini şüpheli hale getire bilmek demektir. Bunu hiçbir zaman hiç bir yaratık başaramaz. O, Allah'ın korumasında olan bir kitaptır, kim, Allah'a karşı güç yetirebilir ki.


       Sonuç olarak, yukarıda örneğini verdiğim tablolardaki gibi tablolar hazırlamak suretiyle, kolayca kendi yazıtlarınızı ebcet sistemine göre tutarlı ve manalı bir şekilde sizlerde şifreliye bilirsiniz. Bunda olağanüstü bir durum yoktur, "Üzerinde 19 Var" iddiasında bulananların ileri sürdükleri tutarsız ve çelişkili iddialarının çok ötesinde, kendinize ait tutarlı ve çelişkisiz metinler hazırlayabilirsiniz. Bundan dolayı da "Üzerinde 19 Var" iddiası, boş bir iddiadır.


                                                                                                            Fereç HÜDÜR
 
SİTELERİM :
www.kuran-tekkaynak.com
www.kuran-tekrehber.com
www.mubin.net

MSN Adresim:
hudurferec@hotmail.com 
 

Yukarı dön Göster hanif_42's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif_42
 
blindpoint
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mayis 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 275
Gönderen: 26 subat 2006 Saat 23:02 | Kayıtlı IP Alıntı blindpoint

30- “Üzerinde “ondokuz” vardır.

31-Biz cehennemin muhafızlarını hep melekler yaptık. Onların sayısını da inkâr edenler için bir sınav yaptık ki, kendilerine Kitap verilmiş olanlar iyice inansın,inananların da imanı artsın. Kitap verilmiş olanlar ve inananlar kuşkulanmasınlar. Kalblerinde hastalık bulunanlar ve kâfirler de: "Allâh bu misâlle ne demek istedi?" desinler.

Böylece Allâh, dilediğini şaşırtır, dilediğini doğru yola iletir. Rabbinin ordularını ancak kendisi bilir. Bu, insanlara bir uyarıdır”. (Müdessir suresi)

Yukarıdaki ayet, Kur’an’da “19” rakamına doğrudan atıfta bulunulan tek ayettir. Yine görmekteyiz ki hem bu ayetin çevrilmesinde, hem de yorumlanmasında büyük hatalar yapılmıştır.Mesela, 30.ayet çoğu meal’de parantez içinde yada dışında “bekçi” kelimesi ile birlikte verilmektedir.Yani “Üzerinde ondokuz (bekçi) vardır” gibi.

Gerçekte ise orijinal ifade de “bekçi” kelimesi geçmez.Sadece “ondokuz”rakamı vardır.
Ama insanlar bu rakamın bu şekilde tek başına anılmasına akıl erdiremedikleri için, (yada başka bir sebeple) bu ifadeyi kendi görüşleri doğrultusunda değiştirerek vermektedirler.Bu tavır hiç şüphesiz cehaletin saygısızlıkla örtülmesidir.Madem ki insanlara ALLAH’ın kelamını anlatmaya kalktınız,o halde herşeyi olduğu gibi verin.ALLAH’ın sözüne doğrudan yada dolaylı olarak söz katmayın.

Hiç kimse kendini ALLAH’ın tercümanı yerine koymasın.

Hal böyle olunca Kur’an’daki ondokuz rakamının önemi anlaşılamamış ve gizli bir sır olarak kalmıştır.Tıpkı surenin adı gibi. (Müdessir: “Örtüsüne bürünen, gizlenen,saklanan ,sır olan şey” demektir.) Kuran’da ondokuz rakamına doğrudan değinilen tek ayetin bulunduğu surenin adının bu olması, elbette ki tesadüf değildir.

Herşeyi hikmetle yapan ALLAH, "inananlara daha doğrusu görmek isteyenlere, bir işaret vermektedir"."Elbette ki başka işaretler de vardır".Ancak kalp gözleri kör olmuş olanların önünde en büyük mucizeler de sergilense inanmayacakları,ayrı bir gerçektir.Tıpkı dokuz büyük mücizeyi gören firavunun buna rağmen kafirlikte ısrar etmesi gibi.

Mucizeler ancak inananlar içindir. İnkar edenler için bütün herşey bir tesadüften ibarettir. Ayetin devamının yorumuna gelelim.Açıktır ki daha ayeti olduğu gibi ortaya koyamayanların, onu doğru bir şekilde anlaması da mümkün değildir.Zaten anlamamışlardır da...

Halbuki ifadeler gayet nettir.Bu sayı, inananlardan ve kendilerine kitap verilenlerden bazılarının şüphesiz inanmalarını temin edecektir:

“Onların sayısını da inkâr edenler için bir sınav yaptık ki, kendilerine Kitap verilmiş olanlar iyice inansın, inananların da imanı artsın. Kitap verilmiş olanlar ve inananlar kuşkulanmasınlar.”

Evet, burada söylenen şey aynen olmuştur ve olmaktadır.Kur’an’daki olağanüstü matematiksel yapıyı görenler (ki,bunlar içinde Hıristiyanlar da vardır), böyle bir sistemin ancak ALLAH’ın ilmiyle varolabileceğini anlamakta ve Kur’an’ın gerçekten ALLAH’tan geldiğine şüphesiz inanmaktalar dolayısıyla imanları da artmaktadır..Başka ne olabilir ki?

“Cehennemdeki meleklerin sayısı” inananların yada ehli kitaptan bazılarının imanını niye arttırsın? Yada kalplerinde ki şüpheyi gidersin?

Bunun anlamsız olduğu açıktır. Elbette ki,ayette anlatılan o değildir.Mucizeyi görmemek için ALLAH’ın kelamına parantezle ilave yapmayı bile göze alanların görüşüdür bu. ALLAH “onların kalplerinde eğrilik var diyor.O şüphesiz ki kalplerde olanları en iyi bilendir.İnkarcıların tüm bu ifadeleri anlamaları ise, hiçbir şekilde mümkün değildir.ALLAH’ın ayetleri onların ancak şaşkınlığını arttırır: “ALLAH bu misalle neyi kasdetti? derler.

Kuran’da “19” rakamına ayrı bir önem verildiği inkar edilemez.Buna mucize diyenler de var,inkar edenler de...Ben bunun gerçekten sıradışı bir olgu olduğuna inanıyorum ve bu konudaki deliller, benim inancıma olumlu bir katkı yapıyor.Zaten Kuran’ın amacı da budur:İnanmak isteyenlere ihtiyaç duydukları delilleri vermek.Diğer yandan Kuran inanmak istemeyenler içinde bazı süprizlerle doludur.Hiç şüphesiz onlarda aradıklarını bulacaklardır ve bulmaktadırlar da.
Durum böyle olunca kişinin tavrı, meseleyi algılamasında son derece belirleyici olmaktadır.İnanabilirsiniz yada inanmazsınız ,bu tamamen size kalmış bir şeydir.

 

serk-An by bLindPoinT



__________________
Yukarı dön Göster blindpoint's Profil Diğer Mesajlarını Ara: blindpoint Ziyaret blindpoint's Ana Sayfa
 
hanif_42
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 18 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 100
Gönderen: 27 subat 2006 Saat 00:48 | Kayıtlı IP Alıntı hanif_42

Evet, burada söylenen şey aynen olmuştur ve olmaktadır.Kur’an’daki olağanüstü matematiksel yapıyı görenler (ki,bunlar içinde Hıristiyanlar da vardır), böyle bir sistemin ancak ALLAH’ın ilmiyle varolabileceğini anlamakta ve Kur’an’ın gerçekten ALLAH’tan geldiğine şüphesiz inanmaktalar dolayısıyla imanları da artmaktadır..Başka ne olabilir ki?

“Cehennemdeki meleklerin sayısı” inananların yada ehli kitaptan bazılarının imanını niye arttırsın? Yada kalplerinde ki şüpheyi gidersin

 

Süleyman a.s melikenin tahtına bana kim getirebilir diye söylediği zaman bir ifrit ben ona sen yerinden kakıp oturmandan önce sana getirebilirm ve cinlerin semalara çıktığıda kur an da belirtilirken. And olsun ki ben cehennemei insanlar ve cinlerle tamamen dolduracağım ifadesindende de görüldüğü gibi cinlerin yaratılış kabileyeti ortadayken Allah ın insan ve cinlerle dolu cehennemi 19 melekle zabt altına alması sence mükemmel bir şey değilmi.Bunu kimi kendine sorar kimide sormayabilir bu kadar kişi varken cehennemde ve içlerinden bazılarınında semalara yükselebildiği bir gerçek ve içinden çıkmaya çalışmalarıda bir gerçekken bu olay başlı başına bir azameti göstermiyormu.Tablolarda görüldüğü gibi değil 19 daha fazla versyon üretebileceğide gün gibi ortadayken kur an ı neden 19 la artı neden cehennem kur an deniliyorki.Küfür nedir sence????????

Yukarı dön Göster hanif_42's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif_42
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 01 mart 2006 Saat 02:38 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Hanif_42

Sevgili kardeşim, iyi de "üzerinde 19 var" ifadesi sence de özel bir ifade değil mi? Alıntıladığın yazıda "Üzerinde 21 var" denilmiş ve örnekler verilmiş. İyi de Kur'anda diğerinin yanısıra böyle bir ayette mi var ki?

Batınılik bir yana, Müddessir 30 gerçekten ilginç.

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 02 mart 2006 Saat 14:08 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

 Selam Alperen

 Değerli Kardeşim, çalışmada anlatılmak istenen 19 veya 21 veya Müdessir 30 değil, Müdessir 30 u ilginç bulmana gelince ilginç olan yalnız Müdessir 30 değil Kûran'ın tamamı ilginç ve olağan üstündür. Konunun esası ise, çalışmayı dikkatli okursan, Kûran için ileri sürülen ve olağanüstü olarak nitelendirilen ebced esaslı sayı sisteminin aslında Kûran'da bulunmadığına, İstenilmesi halinde Ebced sayı sistemiyle herkesin kendi özel yazıtlarını kodlaya bileceği ve bunda da olağanüstü herhangi bir durum olmadığına dikkat çekilmiş ve Ebced sayı sistemiyle nasıl kodlama yapılabileceği rast gele seçilmiş 21 sayısıyla örneklendirilmiştir, başka herhangi bir sayıda seçmek mümkündür, Ayrıca, Kûran için ileri sürülen Üzerinde 19 var iddialarının tutarsız ve çelişkili olduğunada dikkat çekilmiştir. Çalışmada bu konularla ilgili örnekler yer almaktadır, bu açıdan ele alarak çalışmayı okursan ne anlatmak istediğimi daha iyi anlarsın. Yalnız şunu da belirteyim ki, bizim Kûran'a uymamız İslam dini açısından zurunludur doğru olan budur da, yanlış olan Kûran'ı kendimize uydurmaya çalışmamızdır, bu yanlışlık ise 19 iddiacılarında açıkça görünmektedir, değilmi ki, görüşlerine uymuyor diye Tevbe Süresinin son iki ayetini tereddütsüz inkar ediyorlar, değilmi ki besmele 22 harli olmasına rağmen, 19 harfe indiriveriyorlar. Kûran söz olarak inmiştir, besmele sözlü olarak okunduğunda kaçınılmaz olarak ağızdan 22 harf çıkışıyla okunur, nasıl oluyorda yazılırken 19 harf oluveriyor. bu hem gerçeği yansıtmıyor hemde sofistike oyunlarla Arapça yazı tekniğini çarpıtmaktır, şeddeleri dikkate almadan 19 harfli olarak okumaya çalış ve göreceksinki bu mümkün değildir, zira şeddeli harfler çift hartir, bunlar çift okunmadan besmele okunamaz, üç şedde üç harf demektir dolayısıyla besmele yazılırken de 22 harftir. Bu ve bugibi örnekler çalışmada bulunduğu için sözü daha da uzatmak istemiyorum, durum gayet açıktır.



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
Nalbant
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 02 mart 2006
Yer: Almanya
Gönderilenler: 3
Gönderen: 02 mart 2006 Saat 14:13 | Kayıtlı IP Alıntı Nalbant

  Selam Selam,

 Bu forumu yaklasik 6 aydir izliyorum ancak yeni kayit oldum ve herkese sevgiler saygilar diliyorum öncelikle.

 19 üzerine yazinizi okuyunca cevap niteligi degil ama fikri beyan niteliginde bir seyler yazmak istedim.Öncelikle matematikte tümden gelim ve tüme varim yöntemlerinden ve arasindaki farklardan bilginiz var mi diye sormak isterim zira sizin 19 üzerine yazdiginiz bu yazi tüme varim yöntemini kullanmis ve dolayisiyla 21 üzerine bir kurallar silsilesi olusturmaya calismissiniz ancak sunu belirtmek isterim ki 19 olayinda tümden gelim sözkonusudur.

  Edip Yüksel'in üzerinde 19 var kitabini ve Kuran cevirisini  okuduktan  sonra dinini algilamaya basliyan biri olarak diyebilirim ki aslinda Edip Yüksel'in söylemleri ile sizlerin söylemleriniz arasinda ucurumlar gibi farklar yok ve 9.surenin sonunda ki 2 ayetin iptal olmasa zannimca sizlerin 19 olayina tepkileriniz bu tarz olmazdi diye düsünüyorum.

  Ben Arapca bilmem ancak cevirileri okuyarak bir seyler ögrenmeye calisiyorum ve bazi konularda birbirine muhalif bir cok fikri okudukca aklim karisiyor.

  Sakin yanlis anlasilmasin ben ne Edip'in nede bir baskasinin avukati filan degilim ben sadece dogruyu ariyan ve hanif olmaya calisan biriyim.

  Ayrica suna da inanmaktayim ki ALLAH(cc) eger kitabi koruyacagiz diye bize bildirdiyse bu koruma neden sayisal bir koruma olamasin?

  S.A.

Yukarı dön Göster Nalbant's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Nalbant
 
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 02 mart 2006 Saat 15:24 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

 Selam Nalbant

 Değerli kardeşim, bana göre konu çok net ve anlaşılır olarak ortaya konmuştur, benim dediklerimin senin sorunla bir ilgisi yok, herkes ebced sayı sistemini kulanarak istediği kitabı kolayca ve çok versiyonlu olarak kodluya bilir diyorum ve bunun içinde ispat metodu kullanıyorum, şimdi ben bir coğrafya kitabını çok harika bir şekilde kodlarsam, kodludur diye ona imanmı edeceksin, ayrıca bu sistemi yazıtlarında kodlama yapmak için kullana bilen birileri çıkıp, Kûran'ı peygamber kodlamıştır diye bilir ve sen ortaya koyduğun esas nedeniyle onun karşısında çaresiz kalırsın, kaldıki Kûran için ileri sürülen 19 kodlaması hem çelişkili hemde Ebced sayı sistemiyle kodlama yapa bilen bir kimsenin ortaya koyabileceği veriler yanında bir hiçtir, Kûran'ın harikalığı metin bütünlüğünde ve yaptığı dini öğretidedir. Onda şifre aramak batiniliktir, Kûran ise Mubin yani apaçıktır, bunu batini iddialarla inkar etmek küfürdür. İslam dinin araştırıp iyice öğrenmeye çalıştığında açıktan açığa Kûran'a saldıranlara dikkat et, onların bir özelliğide Allah'ın adını kullanarak insanları saptırmaya çalışmalarıdır, bir örnek olsun diye, yalnız kendi zihninde bir düşün, Kûran'dan ayet inkar edenler hakkında görüşün nedir, sana nasıl bir intiba veya kanaat veriyorlar, yarın başkaları çıkıp çeşitli boş iddialarla başka ayetleri inkar edebilirler, ve bu yapılmamış yeni birşey de değildir, hadis kitapları bu tür iddialarla doludur, kimileri Kûran için noksandır derken diğer bazıları fazla diyor, bir başkalarıda ayet bazında orjinal deyiller bunlar böyle inmemişlerdir demektedirler. v.s.



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
Nalbant
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 02 mart 2006
Yer: Almanya
Gönderilenler: 3
Gönderen: 02 mart 2006 Saat 16:41 | Kayıtlı IP Alıntı Nalbant

 Selam Selam,

  Öncelikle söylemem gerekir ki ben Kuran da her hangi bir sifre ve ya benzeri baglanti aramiyorum ancak Allah resulu tarafindan her bir ayeti (farkli yerdeki) farkli zamanlarda bildirilmis olan ayetler elbetteki insan ürünü olamaz eger 19 sistemine uyan bir metin söz konusuysa bu sadece bizlerin imanini kuvvetlendirir inanmiyanlarin sa azginliklarini arttirir.

  Yani bu sadece bir katma degerdir ancak inancin temeli degildir tabii olarak.Yani Edip Yüksel'in veya cevresinin yaptiklari hata budur.

Resul sadece bir postaci degildir,Kuran sadece 19 sifresinden ibaret bir yazi dizini degildir.

  Kuran boyunca da bunun böyle olmadigini da anliyoruz zaten.Ben emin olmadigim konulardan Allah'a siginirim.Rabbim bize dogru yolu göster derim.Kurandan ne ayet cikartirim ne de ayet eklerim.

  sevgiler. 

Yukarı dön Göster Nalbant's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Nalbant
 
Ebru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 mart 2006
Gönderilenler: 60
Gönderen: 02 mart 2006 Saat 20:13 | Kayıtlı IP Alıntı Ebru

Fereç Hüdür Yazdı:

............... Kûran'ın harikalığı metin bütünlüğünde ve yaptığı dini öğretidedir. Onda şifre aramak batiniliktir, Kûran ise Mubin yani apaçıktır, bunu batini iddialarla inkar etmek küfürdür. İslam dinin araştırıp iyice öğrenmeye çalıştığında açıktan açığa Kûran'a saldıranlara dikkat et, onların bir özelliğide Allah'ın adını kullanarak insanları saptırmaya çalışmalarıdır, bir örnek olsun diye, yalnız kendi zihninde bir düşün, Kûran'dan ayet inkar edenler hakkında görüşün nedir, sana nasıl bir intiba veya kanaat veriyorlar, yarın başkaları çıkıp çeşitli boş iddialarla başka ayetleri inkar edebilirler, ve bu yapılmamış yeni birşey de değildir, hadis kitapları bu tür iddialarla doludur, kimileri Kûran için noksandır derken diğer bazıları fazla diyor, bir başkalarıda ayet bazında orjinal deyiller bunlar böyle inmemişlerdir demektedirler. v.s.

  

Haklisiniz.

Fereç Hüdür Bey, Hadisler konusudaki Eserlerinizden cok faydalandim. Sizi sahsen bulmusken tebrik ederim. Allah yardimciniz olsun

Yukarı dön Göster Ebru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebru
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 02 mart 2006 Saat 20:22 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Fereç Hüdür'e ben de en kalbi selam ve saygılarımı sunuyorum. Araştırmalarından ben de çok faydalandım. Bu açıdan kendisine minnettarım.

Dini yalnız Allah'a özgüleme derdindeki müminlerin mekanlarından birisi olan bu foruma hoşgeldiniz diyorum ve yazılarınızın devamını diliyorum.

Allah ilmimizi ve fehmimizi artırsın.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats