HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI SiTEMiZE YANIT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
admin
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: 128
Gönderen: 09 kasim 2005 Saat 20:48 | Kayıtlı IP Alıntı admin

Selam Dostlar Diyanet Isleri Baskanligindan Sitemizde ki bazi konulara yazilan cevabi oldugu gibi kopyaliyorum. Ilginc

_______________________

Sayın Hanif DOSTLAR

 

1. Şartlarını taşıyan müslümanlara günlük beş vakit namazın farz olduğu Kitap (Kur'an-ı Kerîm), Sünnet ve icma' ile sabittir.

 

Beş vakit namazın vakitlerine Kur'an-ı Kerîm'de mücmel olarak değinilmiş, bu mücmel ifadeler Hz. Peygamber'in mütevâtir fiilî sünnetiyle açıklığa kavuşturulmuş ve İslâm alimleri bu konuda görüş birliğine varmışlardır. Dolayısıyla birtakım kimselerin beş vakit namazın vakitleri konusunda tereddütler uyandırmaya çalışmaları, ümmetin bu kuvvetli icma'ı karşısında tutunamaz.
                

Kur'an-ı Kerîm'de beş vakit namaza mücmel olarak işaret eden ayetlerden bazıları şunlardır:Bakara: 238; Nisa: 103; Hûd: 114; İsrâ: 78; Taha: 130; Rûm: 17-18; Nûr: 36; Kâf: 39-40.


Bu ayet-i celîlelerden, söz gelimi, Bakar Sûresi, ayet: 238'de: "Namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin" buyurulmaktadır.


Ayet-i kerîmedeki "namazlar" kelimesi çoğuldur. Arap dilinde çoğul, "üç"ten başlar. "İki"ye tesniye denir ve "iki namaz" sözü "salâteyn" şeklinde ifade edilir. Demek oluyor ki "namazlar" ifadesinden en az üç namaz anlayacağız.  Ayrıca bir de "orta namaz" var. Çünkü matuf, matufun aleyh'ten (üzerine atıf yapılandan) ayrıdır. Bu sebeple bu (orta namaz), "namazlar" ifadesine dahil değildir. Ancak üç namazın arasında kalacak bir namaza "orta namaz" denilmesi mümkün değildir. Ortanın her iki yanında eşit sayıda namaz olması  gerekir. O halde "namazlar" ifadesinden en az 4 namaz ortaya çıkar. 4 namazın ortasında bulunan bir namaz, "orta namazı" olur. Bu orta namazın ikindi namazı olduğu Peygamber (s.a.v.) Efendimiz tarafından açıklanmıştır. 


Kezâ Hûd Sûresi ayet: 114'de: "Gündüzün iki tarafından ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl..." buyurulmaktadır.


Ayet-i celîlede "gündüze yakın saatler" anlamındaki "zülef" kelimesi, "zülfe"nin çoğuludur. Yukarıda açıklandığı üzere, Arapça'da çoğul, en az üç adedi ifade eder. Demek ki bu emre göre, gecenin gündüze yakın saatlerinde en az üç vakit namaz var. Ayrıca iki vakit de "gündüzün iki tarafında" var. Böylece bu ayet-i kerîmeden de, günde beş vakit namazın farz olduğu açık bir şekilde anlaşılmaktadır.


Diğer ayet-i kerimelerden her birinde de beş vakit namaza veya vakitlerine mücmel olarak işaret olunmuştur. Bu mücmel ifadeleri sünnet açıklamış ve Rasûlullah (s.a.v.)'in açıkladığı ve uyguladığı şekilde, bütün müslümanlar tarafından amelî olarak günümüze kadar devam ettirilmiştir. Asr-ı saadetten beri her asırda müslümanlar günde beş vakit namaz kılmış, hiç kimse bunun aksini söylememiştir. Bu itibarla, üç vakit farz namazın olduğu şeklindeki iddiaların ilmî hiçbir değeri yoktur.


Başkanlığımızca İstanbul'da düzenlenen İstişare Toplantısına geniş bir katılım olmuş ve toplantı sonunda önemli kararlar alınmıştır. Mektubunuzda ismini zikrettiğiniz kişinin de altına imza attığı bu toplantının sonuç bildirgesinin 37. maddesi, namazın vakitleriyle ilgilidir ve bu maddede şöyle denmektedir:


"Namazın günde 5 vakit oluşu Kur'an, Sünnet ve Müslümanların ittifakı ile sabittir."
             

"Bununla birlikte Hz. Peygamber'in bazı uygulamaları sefer halinde öğle ile ikindinin ve akşam ile yatsının hem takdim hem de tehir biçiminde (birini diğerinin vaktinde) cem edilerek bir arada kılınabileceğini göstermektedir. Hz. Peygamberin mukim iken de bazen cem yaptığına dair rivayetler ve sahabe yorumları bir bütün halinde  değerlendirildiğinde bunun sebepsiz olmadığı, alışkanlık haline getirilmemek kaydıyla dinen geçerli bir mazerete dayandığı anlaşılmaktadır."
            

Bu bildirgeye İnternetten www.diyanet.gov.tr. adresinden bakabilirsiniz.
        

2. Kur'an-ı Kerîm'de kadınların örtünmeleri ile ilgili olarak, "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mümin kadınlara (dışarı çıktıkları zaman) örtülerini, üstlerine salmalarını söyle. Onların tanınıp incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir." buyurulmuştur (Ahzâb, 33/59). Bu ayetten sonra inen Nûr suresinin 31. ayetinde ise; "Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar; ırzlarını korusunlar. Kendiliğinden görünen kısmı hariç, zinetlerini açmasınlar. Baş örtülerini, yakalarının üzerine salsınlar. Süslerini kocaları, babaları, kayınpederleri, oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, mümin kadınlar, ellerinin altında bulunan köleleri, erkekliği kalmamış hizmetçiler yahut henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetlerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz." buyurulmuştur. Kur'an'daki bu hükümlerin yanında Hz. Peygamber de, vücut hatlarını belli edecek tarzda ve karşı cinsi tahrik edecek şekilde, dar ve şeffaf giyinmeyi yasaklamıştır. Bu ayetler ve Hz. Peygamber'in hadislerinden, avret mahallinin namazda olduğu gibi namaz dışında örtülmesinin de farz olduğu, bu uzuvların açılmasının yasaklandığı anlaşılmaktadır.

    
Bir kısım kimseler, bu ayetlerde geçen emir sığalarının vücub (farz) ifade etmediğini, tavsiye niteliğinde olduğunu iddia etmektedirler. Halbuki ayetlere bakan ve başka hiçbir bilgisi olmayan herkes bunun emir olduğunu ve vücub ifade ettiğini anlar. Şöyle ki, açılması yasaklanan uzuvların örtülmesi emredilmeyip sadece tavsiye edildikten sonra, "şu sayılan kimselerin yanında zinetlerinizi açabilirsiniz" şeklinde ruhsat verilmesi hiçbir mantık ve dil kuralına sığmaz. Bundan da açıkça anlaşılmaktadır ki, bu ayetler kesin emir/vücub  ifade etmektedir.      

Örtünmenin zorunlu olduğuna şu âyet de delildir: "Evlenme ümidi kalmamış yaşlı kadınların zinetlerini (bütünüyle) açmaksızın (dış) elbiselerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama iffetli olmaları onlar için daha hayırlıdır..." (Nûr, 24/60). Ayet, evlenme ümidi olan kadınların avret mahallerini açmalarının günah olduğuna işaret etmektedir.    

İslâm dini tesettüre böyle önem vermekle birlikte, örtünmenin şekli konusunda ayrıntıya girmemiş, bunu örf ve adete bırakmıştır. Böylece her çağda ve her bölgede bu emrin yerine getirilmesine imkan verilmiştir.

Sonuç olarak tesettür evrensel ve sürekli bir hüküm olup; örtünmenin şekli ise yereldir.
        

3- Buhari ve Müslim hiçbir yerde Kur'an'ın eksik olduğunu söylememişlerdir.

4- Sözlükte bir başkasını desteklemek üzere ona katılmak, yardımcı olmak ve aracılık yapmak gibi manalara gelen şefaat, ıstılahta, ahirette günahkar müminlerin affedilmesi, günahı olmayanların daha yüksek derecelere erişmeleri için peygamberlerin, Allahu Teâlâ'ya yalvarmaları, dua etmeleri ve günahlarının bağışlanmasını istemeleri demektir. Allahu Teâlâ'nın izni olmadan bir kimsenin şefaat etmesi veya Allahu Teâlâ'nın razı olmadığı birine şefaatte bulunması mümkün değildir. "Hiçbir şefaatçı yoktur ki, O'nun izni olmadan şefaat edebilsin" (Yunus 10/3), "Bunlar Allah'ın rızasına ermiş olandan başkasına şefaat edemezler" (Enbiya 21/28). Kafir ve münafıklar için şefaat söz konusu değildir. "Onlara (kafirlere) şefaatçıların şefaati fayda vermez." (Müddessir, 74/48; En'an 6/51) Hz. Peygamber (s.a.v.) bir hadislerinde ümmetinin günahkârlarına şefaat edeceğini haber vermiştir (Tirmizî, Kıyamet 11, İbni Mace, Zühd, 37).


Hz. Peygamber(s.a.v.)'in bir de genel ve kapsamlı bir şefaatı olacaktır. Mahşerde bütün insanlar heyecan ve ızdırap içinde bulundukları bir sırada bunların hesaplarının bir an önce görülmesi için Hz. Peygamber(s.a.v.) şefaat dileyecektir. Buna "şefaat-i uzma" (büyük şefaat) adı verilir. Hz. Peygamber(s.a.v.)'in bu anlamdaki şefaat yetkisi Kur'an-ı Kerim'de "Makam-ı Mahmud" (övülen makam) adıyla anılır.Nitekim Hz. Peygamber (s.a.v.), "Her Peygamber (s.a.v.)'in bir duası vardır. Ben ise, inşaallah duamı kıyamet gününde ümmetime şefâat etmek için saklamak istiyorum" buyurmuştur (Buhârî, Daavât, I; Tevhid, 31; Müslim, Nşr. M. Fuâd Abdulbaki, İman, 86). (3)
        

5- Mevlana, eserlerinin hiç birisinde kendisine vahy geldiğini söylememiştir.


 
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

Din İşl.Bşk(Dini Sorular) [dinisorular@diyanet.gov.tr]

 

 



__________________
Yukarı dön Göster admin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: admin
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 09 kasim 2005 Saat 21:00 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Diyanet işleri başkanlığı baya iyi sallamış

Benden size hodri meydan: İstediğiniz tv kanalında bir program ayarlayın ve benide davet edin.Burdaki Mavallarınızı halkın önünde de savunabilecekmisiniz bakalım.

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 09 kasim 2005 Saat 21:02 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 Sayın çok bil(eme)miş hocalar,böyyük din bilginleri!Kur'an konusunda ne engin bilgileriniz varmışta haberimiz yokmuş yav.Hatta yalnız kur'an değil,matematik dehanız da müthiş.

    İnsan bu kadar yazı yazar da biz aciz,sıradan kulların yazdıklarını okuma zahmetine katlanmaz mı a be din baronları?Sizin  ezberlediğiniz fetvaları ısıtıp ısıtıp millete satmaktan başka işiniz yok mu?

     Tamam aldığınız maaş ancak karın tokluğuna ama insan hiç olmazsa biz yeniyetmeleri(!) ne diyorlar diye anlamaya çalışmak zahmetine insan azıcık katlanır,yazılanları dudak bükerekte olsa bir okur be.

     Yuh sizin kalıbınıza ve kararmış kalblerinize.Allah size de adam gibi Kurana teslim olmayı nasip eder inşallah.Gerçi bu kafayla giderseniz biraz zor ya neyse..



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 09 kasim 2005 Saat 21:04 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

komedi

adam ilham geldiğini söylüyor,ayeti keçiye yediriyor,büyü yaptırıyor,kurana ters işler peşinde koşan ve hep ayetlere aykırı şeyler söyleyen bir peygamber tasarlamış diyanet ise yalan yere aklıyor

hiç değilse b.klayanlar daha dürüst

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 09 kasim 2005 Saat 22:35 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

Selam

Haşa! Allah C.C bizimle dalga mı geçiyor?

Onların okudukları ayetleri bizler de okuyoruz! ama, farkımız şurada bizlerde önyargı veya mukallidlik kaygısı yok hamdolsun..

EVET; ayetler ortada işte!

Din, Allah'a özgülenmedikçe! sonuç=>FİYASKO

RZi,,, Amin



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 10 kasim 2005 Saat 02:50 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

DIYANET Yazdı:
Sayın Hanif DOSTLAR

1. Şartlarını taşıyan müslümanlara günlük beş vakit namazın farz olduğu Kitap (Kur'an-ı Kerîm), Sünnet ve icma' ile sabittir.

Beş vakit namazın vakitlerine Kur'an-ı Kerîm'de mücmel olarak değinilmiş, bu mücmel ifadeler Hz. Peygamber'in mütevâtir fiilî sünnetiyle açıklığa kavuşturulmuş ve İslâm alimleri bu konuda görüş birliğine varmışlardır. Dolayısıyla birtakım kimselerin beş vakit namazın vakitleri konusunda tereddütler uyandırmaya çalışmaları, ümmetin bu kuvvetli icma'ı karşısında tutunamaz................................

Ah be sevgili boyuk hocalar dinisleri kurulu uyeleri Kurani Hadislere uydurmak icin bu caba niye bu forumda defalarca yazilmis yazilari tekrar yazmayayim. Kuranda sizde Kabul ediyorsunuz  5 vakit namaz yok. Ilk satirlariniz bunu soyluyor. Ama 5 vakit nerden gelmis efendim. Hadilserden. Buhari Peygamber efendimiz boyle yapti diye  ve Buhari icin kildiginzi namazlari Allah Kabul etsin Muhterem hocalar.  Turkiyenin en buyuk din Kurmundan namaz konusundadaki  aciklamalarina sahit olduk.

  1. Kurandaki 3 Vakit Namazin Detayli Aciklamasi icin Buraya Tiklayiniz
  2. Sizin savundugunuz hadislerdeki namaz icin Buraya Tiklayiniz.

Gordugunzu gibi sahih hadisleriniz daha namazin kac reket olduguna bile karar veremiyor.

 

DIYANET Yazdı:
2. ...............buyurulmuştur. Kur'an'daki bu hükümlerin yanında Hz. Peygamber de, vücut hatlarını belli edecek tarzda ve karşı cinsi tahrik edecek şekilde, dar ve şeffaf giyinmeyi yasaklamıştır. Bu ayetler ve Hz. Peygamber'in hadislerinden, avret mahallinin namazda olduğu gibi namaz dışında örtülmesinin de farz olduğu, bu uzuvların açılmasının yasaklandığı anlaşılmaktadır.

......................

Örtünmenin zorunlu olduğuna şu âyet de delildir: "Evlenme ümidi kalmamış yaşlı kadınların zinetlerini (bütünüyle) açmaksızın (dış) elbiselerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama iffetli olmaları onlar için daha hayırlıdır..." (Nûr, 24/60). Ayet, evlenme ümidi olan kadınların avret mahallerini açmalarının günah olduğuna işaret etmektedir.

İslâm dini tesettüre böyle önem vermekle birlikte, örtünmenin şekli konusunda ayrıntıya girmemiş, bunu örf ve adete bırakmıştır. Böylece her çağda ve her bölgede bu emrin yerine getirilmesine imkan verilmiştir.

Sonuç olarak tesettür evrensel ve sürekli bir hüküm olup; örtünmenin şekli ise yereldir.

Ortunme konusu icin yazilan makalelerde buraya tiklayiniz

DIYANET Yazdı:
3- Buhari ve Müslim hiçbir yerde Kur'an'ın eksik olduğunu söylememişlerdir.

Hocam bakiniz bu olmadi buyrunuz Bu Hadisleri bakalim demisler mi dememisler mi ?

"Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe'nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran'dan çıktı; ama hükmü devam ediyor" (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131,132,183; 6/269).

"Keçinin yemesi sonucu Kuran'dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran'a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi" (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).

Bakiniz  Keci ayeti yemis Afiyet olsun. Keci yedigi icin ayet eksik. Hani yokdu

DIYANET Yazdı:
4- Sözlükte bir başkasını desteklemek üzere ona katılmak, yardımcı olmak ve aracılık yapmak gibi manalara gelen şefaat, ıstılahta, ahirette günahkar müminlerin affedilmesi, günahı olmayanların daha yüksek derecelere erişmeleri için peygamberlerin, Allahu Teâlâ'ya yalvarmaları, dua etmeleri ve günahlarının bağışlanmasını istemeleri demektir. Allahu Teâlâ'nın izni olmadan bir kimsenin şefaat etmesi veya Allahu Teâlâ'nın razı olmadığı birine şefaatte bulunması mümkün değildir. "Hiçbir şefaatçı yoktur ki, O'nun izni olmadan şefaat edebilsin" (Yunus 10/3), "Bunlar Allah'ın rızasına ermiş olandan başkasına şefaat edemezler" (Enbiya 21/28). Kafir ve münafıklar için şefaat söz konusu değildir. "Onlara (kafirlere) şefaatçıların şefaati fayda vermez." (Müddessir, 74/48; En'an 6/51) Hz. Peygamber (s.a.v.) bir hadislerinde ümmetinin günahkârlarına şefaat edeceğini haber vermiştir (Tirmizî, Kıyamet 11, İbni Mace, Zühd, 37).


Hz. Peygamber(s.a.v.)'in bir de genel ve kapsamlı bir şefaatı olacaktır. Mahşerde bütün insanlar heyecan ve ızdırap içinde bulundukları bir sırada bunların hesaplarının bir an önce görülmesi için Hz. Peygamber(s.a.v.) şefaat dileyecektir. Buna "şefaat-i uzma" (büyük şefaat) adı verilir. Hz. Peygamber(s.a.v.)'in bu anlamdaki şefaat yetkisi Kur'an-ı Kerim'de "Makam-ı Mahmud" (övülen makam) adıyla anılır.Nitekim Hz. Peygamber (s.a.v.), "Her Peygamber (s.a.v.)'in bir duası vardır. Ben ise, inşaallah duamı kıyamet gününde ümmetime şefâat etmek için saklamak istiyorum" buyurmuştur (Buhârî, Daavât, I; Tevhid, 31; Müslim, Nşr. M. Fuâd Abdulbaki, İman, 86). (3)

Allah benden baska sefaatci yokdur diyorsa Kur'anda Yeni sefaatcileri siz mi uydurdunuz. Iste ayetler.

Bu konuyu yine bu forumdaki yazilardan okuma icin buraya tiklayiniz efendim.

DIYANET Yazdı:
5- Mevlana, eserlerinin hiç birisinde kendisine vahy geldiğini söylememiştir

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

Din İşl.Bşk(Dini Sorular) [dinisorular@diyanet.gov.tr] .

Hocam ne olur yzamadan once en azinda Mevalanayi okyunuz ona gore cevap verin. Buyrunuz efendim.

4. Cild
ALLAH’TAN VAHİY ALIYORUM;
1850-1855. Beyitler Sf. 151
________________________________________________________

1850. O padişah, Ebulhasan’ın ihsanına, kıskanmasına ait ne gibi huylar söylediyse aynen zuhur etti.
   Çünkü onun önünde giden levhimahfuz’dur... neden mahfuzdur o levh? Hatadan!
  
Bu, ne yıldız bilgisidir, ne remil, ne de rüya... Tanrı, doğrusunu daha iyi bilir ya, Tanrı vahyidir!
   Sofiler, bunu halktan gizlemek için gönül vahyi demişlerdir.
   Sen istersen onu gönül vahyi farzet... Gönül zaten onun nazargâhıdır... Gönül, ona agâh olunca nasıl hata eder?

 Hanif dost yok abicigim bunlar karsilikli tarsitsmay cikmaz



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 10 kasim 2005 Saat 09:30 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Gelen cevap normal.O cevabı yazan 657 verilen görevi icra ediyor.Elbette daha farklı bir tutum sergilemeleri beklenemezdi.Yoksa işinden olur maazallah.Ne güzel bir toplum ki uyuyup gidiyor.Şimdi millet uyansında diyanetin üzerinemi yürüsün.Neden bizi bunca sene kandırdınızmı desin...
Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 10 kasim 2005 Saat 19:08 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 selam arkadaşlar.diyanet sitesinden aşağıdaki ilginç anketi indirdim.dikkat ederseniz dini bilgi edinme konusunda doğrudan Kur'an yok.bu siteye girip özellikle 4. sorudan sonraki anketlere Kur'an'la ilgili cevaplar verelim.Bakalım yayınlayacaklar mı?
1.Yaşınız?
< = value=14- name=yas> 14-20 < = value=21- name=yas> 21-30 < = value=31- name=yas>31-40 < = value=41-+ name=yas> 41-+
 2.Tahsiliniz?
< = value=ilkogretim name=tahsil> İlköğrenim < = value=lise name=tahsil> Lise < = value=yuksekokul name=tahsil> Yüksekokul  
 3.Mesleğiniz?
< = value=kamukurumu name=meslek>Kamu Kurumu < = value=ozelsektor name=meslek> Özel  Sektör < = value=akademisyen name=meslek> Akademisyen < = value=diger name=meslek> Diğer
   4-Dini bilgilerinizi hangi kaynaktan öğrendiniz?
< = value=on name=aile> Aile bireylerinden
< = value=on name=cami> Cami ve Kuran kurslarından
< = value=on name=okul> Okulda verilen Din Kültürü ve Ahlak bilgisi dersinden
< = value=on name=kendim> Kendim Araştırarak
< = value=on name=arkadas> Arkadaş Çevresinden
< = value=on name=tvradyo> TV, Radyo
        Diğer (Lütfen belirtiniz)

 < id=digersebep4 name=digersebep4 cols=35>

      5- Aşağıdaki seçeneklerden hangisi ibadetinizi cemaatle birlikte yapmama nedeninizi açıklamaktadır.
< = value=saglik name=cemaat>  Sağlık Sorunları
< = value=mesafe name=cemaat>  Camiye olan mesafe
< = value=isyogunluk name=cemaat>  İş yoğunluğu
        Diğer nedenler   (Lütfen belirtiniz)

< id=digersebep5 name=digersebep5 cols=35>

 

   6- İbadetlerinizi camide ne sıklıkla yaparsınız?
. Genellikle Ara sıra Nadiren Cami cemaatine hiç katılmam
  Vakit namazlarında
< = value=genellikle name=vakit> < = value=arasira name=vakit> < = value=nadiren name=vakit> < = value=katilmam name=vakit>
  Teravih namazlarında
< = value=genellikle name=teravih> < = value=arasira name=teravih> < = value=nadiren name=teravih> < = value=katilmam name=teravih>
   Kandil gecelerinde
< = value=genellikle name=kandil> < = value=arasira name=kandil> < = value=nadiren name=kandil> < = value=katilmam name=kandil>
   Dini törenlerde (cenaze, mevlüt vb.)
< = value=genellikle name=dini> < = value=arasira name=dini> < = value=nadiren name=dini> < = value=katilmam name=dini>
   7- Müftünüz, vaiziniz ve imamınızla tanışıyor musunuz? Aşağıdaki tablonun ilgili kısımlarını işaretleyiniz.
. Tanırım
Sık sık Görüşürüm
Tanırım
Arada Sarada
Görüşürüm
Tanırım ama görüşmem Tanışmıyoruz
  Müftü
< = value=gorusurum name=muftu> < = value=aradasirada name=muftu> < = value=gorusmem name=muftu> < = value=tanismam name=muftu>
  Vaiz
< = value=gorusurum name=vaiz> < = value=aradasirada name=vaiz> < = value=gorusmem name=vaiz> < = value=tanismam name=vaiz>
  İmam
< = value=gorusurum name=imam> < = value=aradasirada name=imam> < = value=gorusmem name=imam> < = value=tanismam name=imam>
   8- Dini konularda danışma / öğrenmek istediğiniz bir hususta genellikle ilk olarak kime / kimlere ya da neye başvurursunuz?
   
< id=aile8 = value=on name=aile8> Aile bireylerine
< id=muftu8 = value=on name=muftu8> Müftüye
< id=imam8 = value=on name=imam8> İmama
< id=dini8 = value=on name=dini8> Dini Yayınlara
< id=arkadas8 = value=on name=arkadas8> Arkadaş çevresine
< id=vakit8 = value=on name=vaiz8> Vaize
< id=diyanet8 = value=on name=diyanet8> Diyanet İşleri Başkanlığına
 
      Diğer  (Belirtiniz)

< id=diger8 name=diger8 cols=35>

 

 9. Müftünüzü, vaizinizi ve imamınızı halkla ilişkileri açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

         
.
Çok iyi İyi Orta Zayıf Çok Zayıf Fikrim yok
   Müftü
< = value=cokiyi name=muftu9> < = value=iyi name=muftu9> < = value=orta name=muftu9> < = value=zayif name=muftu9> < = value=cokzayif name=muftu9> < = value=fikrimyok name=muftu9>
   Vaiz
< = value=cokiyi name=vaiz9> < = value=iyi name=vaiz9> < = value=orta name=vaiz9> < = value=zayif name=vaiz9> < = value=cokzayif name=vaiz9> < = value=fikrimyok name=vaiz9>
   İmam
< = value=cokiyi name=imam9> < = value=iyi name=imam9> < = value=orta name=imam9> < = value=zayif name=imam9> < = value=cokzayif name=imam9> < = value=fikrimyok name=imam9>
   10. Müftü, vaiz ve imamda olmasını arzu ettiğiniz nitelikler ne olmalıdır.
< id=dini10 = value=on name=dini10> Dini bilgilerinin üst düzeyde olması
< id=konusma10 = value=on name=konusma10> Konuşma üslubunun düzgün olması
< id=cevre10 = value=on name=cevre10> Çevresinde dürüstlüğü, yardım severliği vb. kişisel özellikleri ile örnek kişi olması
< id=cevresinde10 = value=on name=cevresinde10> Çevresinde saygınlığı olması
< id=dinigorevi10 = value=on name=dinigorevi10> Dini görevi dışında da sosyal ve  kültürel ve faaliyetlere katılması
< id=giyimi10 = value=on name=giyimi10> Giyimi ve temizliği ile örnek olması
< id=gorevmah10 = value=on name=gorevmah10> Görev mahallindeki herkesle çok iyi iletişim içine girerer onları dini ve milli konularda bilgilendirmek için gayret göstermesi
        Diğer

 < id=diger10 name=diger10 cols=35>

 

< =submit value=Gönder name=oy>

 Site adresi http://www.diyanet.gov.tr/turkish/anket.asp

__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
blindpoint
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mayis 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 275
Gönderen: 11 kasim 2005 Saat 09:09 | Kayıtlı IP Alıntı blindpoint

slm

4-Dini bilgilerinizi hangi kaynaktan öğrendiniz?
< = value=on name=aile> Aile bireylerinden
< = value=on name=cami> Cami ve Kuran kurslarından
< = value=on name=okul> Okulda verilen Din Kültürü ve Ahlak bilgisi dersinden
< = value=on name=kendim> Kendim Araştırarak
< = value=on name=arkadas> Arkadaş Çevresinden
< = value=on name=tvradyo> TV, Radyo
        Diğer (Lütfen belirtiniz)

 < id=digersebep4 name=digersebep4 cols=35>

 

Soru şekline bakın!!

>>>Dininizi Hangi kaynaktan Öğrendiniz<<< Sanki Kuran eksik yazılmış gibi sormuş zatı muhterem.

İlk önce Allahtan başka ilah edinmemeyi öğrendim.Dinimi Kurandan öğrendim/öğreniyorum..

>>>Diğer Lütfen Belirtiniz<<< Kur'an diğerleri İçinde Kalmış

 

Soru 8

8- Dini konularda danışma / öğrenmek istediğiniz bir hususta genellikle ilk olarak kime / kimlere ya da neye başvurursunuz?

Kime Olacak Kuran'a!

Dünyadaki en büyük Teknoloji Kuran. Elin Yahudisi,katoliğinin bile birleşip Kurandan ayetlerle formuller çıkarıp Uzaya çıkıyor. Çıkmadımı? Diyanete göre bu durum din dışı herhalde. Resmen soruyor ''__Dinini anandan mı, atandan mı yoksa imamdan mı öğrendin''

 



__________________
Yukarı dön Göster blindpoint's Profil Diğer Mesajlarını Ara: blindpoint Ziyaret blindpoint's Ana Sayfa
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 11 kasim 2005 Saat 14:12 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

Yazı, yazan tarafından editlenmiştir!

Sebep: Özel nedenlerden dolayı! :(

Bunlar: Meal ve mealcilikten vazgeçilmiştir, sadece Kuran ile sadece Kuran incelenmektedir/inceleniyor, dışarıdan herhangi bir bilgiye başvurulmuyor, yerleşmiş akaidler Kuran'a değil - Kuran'daki akaidler kalblere yerleştiriliyor, tüm ayetler birbiriyle bağlantı kurulmak suretiyle yine kuran dahilinde çevirilmeye çalışılıyor! Önceden çalakalem yazılmış yazılarımızdaki küçük hatalardan dolayı okuyuculardan (kendi adıma) özür dilerim. Ama en azından yazılarımızın, Kuran'ın duvardan indirilmesine (bir nevi) vesile olduğunu düşünüyor bununla avunuyorum! Rabbim gerçeği görmeyi (hepimize) nasip eylesin!

Geri döneceğiz inşallah ...

Selametle!!!



__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 

Sayfa 16 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats