HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: ONAYLATMA Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 29 aralik 2005 Saat 23:37 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

s.a  hanif dostlar forum üyeleri.forumdaki konuları takip etmekteyim.örtü konusundada çok yazdım bazı bölümlerde konuyu kapatmışsınız cevap yazamadım neyse..insanlar mutlaka bir şeyin doğru olduğunu eğer onaylatmak isterlerse bu sadece kuranı kerim olmalıdır diye inanıyorum.bakıyorum örtü konusunu  burda kuranda olmadığını söyleyenler kuran dışında  onaylatıyorlar yani kaynağı bulmuşlar adeta buldukları  furkan gibi hak ve batılı tam manası ile ayırıyorlar...kim bunlar başta yaşar nuri öztürk diğeride süleyman ateş...düştüğünüz seviye çok düşündürücü bu konuyu yeniden düşünün...ne dersiniz  çok ciddi  kardeşler...



__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 29 aralik 2005 Saat 23:48 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

Ali Bulaç 31- Mü'min kadınlara söyle: 'Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte Allah'a tevbe edin ey mü'minler, umulur ki felah bulursunuz.'
Diyanet Vakfı 31. Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.
Edip Yüksel 31. İnanan kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar, iffetlerini korusunlar ve açıkta olması gereken yerleri hariç, alımlı yerlerini göstermesinler. örtülerini göğüslerinin üzerine kapasınlar. Vücutlarının alımlı yerlerini kimseye göstermesinler; ancakkocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, diğer kadınlar, cinsel iktidara sahip olmayan erkek hizmetkarlar ve işçiler ve kadınların cinsel yönlerinihenüz anlamayan çocuklar hariç. Gizledikleri alımlı bölgelerini sergilemek/bildirmek için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey inananlar, topluca ALLAH'a yöneliniz ki başarılı olasınız.
Elmalılı Hamdi Yazır 31-Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar: görünmesi zaruri olanların dışında zinetlerini açmasınlar ve baş örtülerini yakalarının üzerine vursunlar; zinetlerini, kocalarından veya babalarından yahut kayın babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut kardeşlerinden yahut kardeş oğullarından yahut kız kardeş oğullarından yahut kendi kadınlarından yahut sahibi bulundukları cariyelerden veya uyuntu (şehvetten yoksun) erkek hizmetçilerden veya henüz kadınların şehvet uyarıcı taraflarından habersiz çocuklardan başkasına göstermesinler; gizledikleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey mü'minler, hepiniz Allah'a tevbe edin ki, mutluluğu bulabilesiniz.
Süleyman Ateş 31. İnanan kadınlara da söyle: "Bazı bakışlarını kıssınlar, ırzlarını korusunlar. Süslerini göstermesinler. Ancak kendiliğinden görünenler hariç. Baş örtülerini (göğüs) yırtmaçlarının üstüne koysunlar. Süslerini kimseye göstermesinler. Yalnız kocalarına,yahut babalarına, yahut kocalarının babalarına, yahut oğullarına, yahut kocalarının oğullarına, yahut kardeşlerine, yahut kardeşlerinin oğullarına, yahut kızkardeşlerinin oğullarına, yahut kadınlarına, yahut ellerinin altında bulunan(köle)lerine, yahut kadına ihtiyacı bulunmayan erkek tabi'lerine, yahut henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklara gösterebilir. Gizledikleri süslerin bilinmesi için ayaklarını vurmasınlar. Ey mü'minler, topluca Allah'a tevbe edin ki felaha eresiniz.
Yaşar Nuri Öztürk 31 Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!


__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 29 aralik 2005 Saat 23:52 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

Ali Bulaç  AHZAP: 55- Onlar için babaları, oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kadınları ve sağ ellerinin malik olduğu (cariyeleri) hakkında bir sakınca yoktur. (Ey müslüman kadınlar) Allah'tan sakının. Şüphesiz Allah, her şeye şahid olandır.
Diyanet Vakfı 55. Onlara (Peygamber'in hanımlarına), babaları, oğulları, kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kadınları (mümin kadınlar) ve ellerinin altında bulunan câriyelerinden dolayı bir günah yoktur. (Ey Peygamber hanımları!) Allah'tan korkun; şüphesiz Allah, her şeye şahittir.
Edip Yüksel 55. Babaları, oğulları, kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, diğer kadınlar ve (kadın) hizmetçileri karşısında (serbest bir biçimde giyinmelerinde) kadınlar için bir sakınca yoktur. ALLAH'ı saysınlar. ALLAH her şeye Tanıktır.
Elmalılı Hamdi Yazır 55-O hanımlar için babaları, oğulları, kardeşleri, kardeş oğulları, kız kardeş oğulları, müslüman kadınları ve sahip oldukları köleler hakkında bir günah yoktur; bununla beraber Allah'tan korkun (ey peygamberin hanımları), çünkü Allah, herşeye şahit bulunuyor!
Süleyman Ateş 55. Onlara (yani Peygamberin hanımlarına) ne babaları, ne oğulları, ne kardeşleri, ne kardeşlerinin oğulları, ne kızkardeşlerinin oğulları, ne kadınları ve ne de ellerinin altında bulunan(köle)leri hakkında bir günah yoktur, (bunlara karşı örtünmeleri gerekmez. Ey Peygamberin hanımları) Allah'tan korkun; şüphesiz Allah, her şeyi görmektedir.
Yaşar Nuri Öztürk 55 Peygamber'in hanımlarına; babaları, oğulları, kardeşleri,erkek kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, hizmetindeki kadınlar ve anlaşmalarıyla sahip olduklarından ötürü hiçbir günah yoktur. Allah'tan korkun, ey Peygamber hanımları! Kuşkusuz, Allah her şeye tanıklık etmektedir.


__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 29 aralik 2005 Saat 23:56 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

BU ARADA YİNE KIZACAKSINIZ AMA SİZİN NUR SÜRESİNDEN ÇIKARDIĞINIZ ÖRTÜ MODELİNİ ANLAMIŞ VE ONU UYGULAYANIDA GÖRMÜŞ DEĞİLİM TARİF EDERMİSİNİZ?...BU ARADA DİĞER ÇIPLAK KOKANANLARDAN NASIL AYIRT EDECEĞİM MÜ'MİNE KARDEŞLERİMİ? HER ŞEY Bİ ÖLÇÜ ÜZERİNEDİR DEĞİLMİ SİZİN ÖLÇÜNÜZ NEDİR BU KONUDA...BEN YAZMAYA SİZ KIZMAYA DEVAM EDİN İNŞ...

__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 aralik 2005 Saat 00:32 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

tamerselin, başı açık olan bayanlara kokana demekle çok ama çok çirkin bir iş yapıyorsun.

Kokana ne demek? Anlamını yazar mısın lütfen?

Konana demekle ne demek istiyorsun? Hangi Kur'ani dayanakla böyle çirkef bir etiketleme yapıyorsun? Başı örtülü olmadığı halde Allah'a inanan ve elinden geldiği ölçüde yolunda olan namuslu, erdemli ve edepli bayanlara iftira attığının farkında değil misin? Seninki nasıl bir müslümanlıktır böyle? Kul hakkı diye birşey duymadın mı sen hiç?

Başını örten örtsün, açan da açsın. Sanane. Senin zihniyetindekilerin iktidarda falan olduğunu düşünüyorum da... Allah şeriatçıların şerrinden hepimizi korusun. Bu zihin düzeyinin temsilcileri, bu şeriatçı kesim hepimizi gözlerimizin yaşlarına bakmadan kıtır kıtır keserler. Önce bu gibi forumlarda yazanları tespit edip kurşuna dizerler. Başlarını örtmeyenleri kokana diye suçlayanlar mazlum bayanları bellerine kadar toprağa gömüp taşlamaktan bile çekinmezler.

Bak şimdi, şu meseleyi çözersen takıntılarını da aşmış olacaksın.

Önce senin kafa yapındaki teslim nicki arkadaşa yazdığım iletiyi oku lütfen.

Alperen Yazdı:

Şu yapıştırdığın mavalları okumuyorsun bile. Lambur lumbur yapıştırıp geçiyorsun. Derdin nedir senin? Kalabalık etmek mi?

Bak şimdi 23. maddedeki kepazeliği gör: Cariyeler (köle olan kadınlar) için avret yeri, erkekler gibi, göbekleri altından dizleri altına kadar olan kısımla karın ve sırtlarıdır. Hür kadınların şeref ve durumları bakımından örtmek zorunda bulundukları organları daha çoktur. Köleler ise, hürriyet şerefinden yoksun ve efendilerinin hizmeti ile meşgul oldukları için, bunlara daha fazla genişlik gösterilmiştir.

Mezhepçi kafanın düştüğü rezil durum işte bu. Cariye ve Hür kadın ayrımı sanki Allah'ın emri gibi sunuluyor.

Hem de nasıl bir ayrım? Cariye bir kadın müslüman olsa bile asla hür kadınlar gibi giyinemez. Başını örtemez, hatta göğsünü de... Namazda bile.

Hani başörtüsü inanan her müslüman kadına farzdı?

Cariyeler (köle olan kadınlar) için avret yeri, erkekler gibi, göbekleri altından dizleri altına kadar olan kısımla karın ve sırtlarıdır.

Hangi hergelenin saçmalığı bu? Kim bu Allah'lığa soyunan zibidi?

Evet ne kadar mantık, izan ve vicdan dışı gelse bile mezhepçi zihniyette bu böyle. Zira cariye kadınlar hür olanlara göre şeref bakımından bir derece alttadır. Daha türkçesi şeref yoksunudurlar.

Allah'ın dininde yok böyle saçmalıklar. Yok böyle ayrımcılıklar.

HAYDİ ŞİMDİ İNKAR ET BAKALIM. İNKAR ET, HÜRRİYETİ OLMAYAN MÜSLÜMAN KADINLARIN BAŞINI ÖRTMELERİNİN GEREKMEDİĞİNİ. HATTA BUNUN DA ÖTESİNDE BU KADINLARIN BAŞLARINI ÖRTMELERİNİN YASAK BİLE OLDUĞUNU HATTA GÖĞÜSLERİ AÇIK GEZMELERİNİN NORMAL GÖRÜLDÜĞÜNÜ. İNKAR ET BAKALIM BAŞÖRTÜSÜNÜN SADECE SOSYAL AÇIDAN BİR STATÜ AYIRACI OLARAK KABUL EDİLDİĞİNİ. TÜRBANIN HÜR KADINLARIN ÜNİFORMASI OLARAK BENİMSENDİĞİNİ VE BU ÜNİFORMAYI HÜR OLMAYANLARIN ASLA TAKAMAYACAĞINI.  BU STATÜ AYIRACANIN DA NE İSLAMA NE DE İNSANLIĞA SIĞMAYACAĞINI.

YETER ALLAH'IN DİNİNE YAPTIĞINIZ ZULÜMLER. YETER BU GÜZİDE DİNİN BAŞINA ÖRDÜĞÜNÜZ ÇORAPLAR. YETER BAŞÖRTÜSÜNÜ ALLAH'IN İLK VE EN TEMEL FARZI GİBİ YANSITMALAR. YETER KADINLARA ETTİĞİNİZ ZULÜMLER.

KADINLAR PEYGAMBERİN EŞLERİ GİBİ(!) GİYİNECEKLER DE ERKEKLER NEDEN BUNDAN BU ANLAYIŞTAN MUAF OLACAKLAR? KADINLARA BAŞÖRTÜSÜNÜ DAYATANLAR NEDEN SİNEKKAYDI TRAŞLI BİR ŞEKİLDE VE GAYET MODERN BİR USULDE GİYİNİYORLAR? KADINLARA KIYAFET DAYATAN ERKEKLER, ONLARI KAPKARA ÇARŞAFLARA GÖMEN HERİFLER NEDEN KENDİLERİ DE CÜBBE, SARIK, ŞALVARLA GEZMEZLER (BU BİLE ARAP KIYAFETİ DEĞİL YA NEYSE)

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 aralik 2005 Saat 11:53 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Dört mezhebe göre de Hür olmayan kadınların başlarını ve göğüslerini örtmeleri YASAK.

Başörtüsü fanatikleri önce bunu açıklığa kavuşturmalılar.

Namazda bile Hür Olmayan kadınlar göğsü açık namaz kılmak zorundalar.

Yalan mı? Hani başörtüsü her müslüman kadına farzdı?

İzah edin bakalım. Çıkın haydi meselenin içinden.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 aralik 2005 Saat 11:56 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Süleyman Ateş'in Tefsirindeki ilgili kısımlara yapılan bir eleştiri bu açıdan manidar:

 “Ey peygamber, eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle: (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) örtülerini üstlerine salsınlar; onların tanınıp incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir.” (33/Ahzap: 59, S.Ateş çev.)

Sayın Ateş, yukarıda verdiğimiz âyete giydirilen ve aklıyla inanmak isteyen bir insanı dehşete düşüren bin yıllık anlayışı da teyit ederek verdi.

Önce âyetle ilgili rivayet edilen, Sayın Ateş’e de makul gelen âyetin nüzul sebeplerinden biri neymiş, onu zikredelim:

Hz. Ömer bir gün çarşıda yürürken pazarda yaban merkeplerinin yanında duran, kulağı yarık bir kadına rastladı, ona çubukla vurdu. Kadın Peygamber (sav)’e gelip bir suçu olmadığı halde Ömer’in kendisini dövdüğünü söyledi. Allah’ın Elçisi Ömer’i çağırtarak: ‘Neden amcanın kızını dövdün?’ dedi. Ömer şöyle yanıtladı: ‘Ey Allah’ın Elçisi! Amcamın kızı kendisini belli etmedi. Ben üzerinde çarşaf görmeyince onu cariye sandım.’

O zaman insanlar: ‘Şimdi bu konuda Allah’ın Elçisi (sav)’ne bir şey indirilir’ dediler.

Sayın Ateş ve seleflerine göre, âyetin nüzul sebebi yukarıda anlatılan olaydır.

Şimdi; Sayın Ateş ve gelmiş geçmiş din adamlarına soralım:

Hz. Ömer kulağı yarık bir cariye zannettiği bir kadını bir suçu olmadığı, cariyelerin çarşaf giyme zorunluluğu da bulunmadığı halde neden dövdü?

Yoksa, Hz. Ömer elinde sopa, Medine sokaklarında dolaşan, rastladığı kulağı yarık zavallı cariyeleri döven bir zorba(!) mıydı?

Hani “Ömer’in adaleti”? Okurken bizim yüzümüzü kızartan bu tür rivayetler, yazarken sizin yüzünüzü kızartmıyor mu? Bu tür rivayetlere nasıl itibar edebiliyorsunuz?

Sayın Ateş, “Kur‘an insan olmaları açısından erkekle kadın arasında bir fark görmez, her iki cinse birden hitap eder” demek suretiyle, çok doğru bir tesbitte bulunduktan sonra, tesbitiyle yüzde yüz çelişen, akıl ve mantıktan uzak rivayetleri vermeye devam ediyor.

Sayın Ateş ve seleflerine göre, müslüman da olsalar, köle kadınların (cariye) çarşaf giymesi, başörtüsü takması, hür kadınlara benzememeleri için, “göbekle diz kapağı arası dışında kalan yerlerini örtmesi” yasaktı ve köle kadınların başına, saçına, memelerine bakmak ve ellemek herkes için serbestti(?)

Sayın Ateş ve selefleri bu iddialarını Kur‘an’a onaylatamadıkları, onaylatamayacaklarını bildikleri için, aşağıda vereceğimiz rivayetlere dayandırmaktadırlar:

Hz. Ömer, örtülü bir cariye görmüş, çubukla örtüsüne dokunup: ‘Şu başörtüsünü at ey kokmuş! Hür kadınlara mı benzemek istiyorsun? demiş.

Yine Ömer (ra) satılmakta olan bir cariyenin yanına geldi, eliyle kadının göğsüne vurdu ve ‘Haydi alınız’ dedi.

Ey Sayın Ateş ve selefleri! Sizin ağzınızdan çıkanı kulaklarınız duymuyor mu? Yoksa sizin zalim Emevi sultanlarının kalemşörlerine inanmak gibi bir mecburiyetiniz mi var?

Hz.Ömer, köleleri aşağılayan, insanları hakir gören bir despot(!) muydu? Pes doğrusu!

Hani Hz.Ömer, yolculuk esnasında bile, kölesi ile devesine sıra ile (değişerek) binecek kadar mütevazı ve eşitlikçi idi! Veya Hz.Ömer kadın tüccarı(!) mıydı ki pazarda cariye satsın?! Hem de müslüman olduktan sonra... Yapmayın Allahaşkına!

Eğer Sayın Süleyman Ateş’in büyük bir iman adamı, samimi bir müslüman olduğuna inanmamış olsam, İslâm ve müslümanlığı küçük düşürmeye çalışan bir kişi olabileceğini sanırdım.

Din adamları, ölçüleri bin yıl önce tesbit edilmiş kalıpların dışına çıkamadıkları veya Kur‘an dışı kaynaklardan edindikleri belli anlayışlardan soyutlanamadıkları için, örtünme veya kılık kıyafetle ilgili Kur‘an âyetlerini de ve bilhassa yukarıda verdiğimiz Ahzap Suresi 59. âyet ile, Nur Suresi 31. âyeti bir kez olsun okuyamamışlardır.

Halbuki kılık kıyafet âdâbına dikkat çeken söz konusu âyetler, ayrım yapmaksızın inanan bütün kadınlara doğrudan, inanan bütün erkeklere de dolaylı olarak dikkat çekmektedir. Çünkü âyet, “Ey peygamber, eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle” demek suretiyle erkekleri de âyetin kapsamı içine almaktadır. Eğer âyetin kapsamına sadece kadınlar girseydi, âyet “İnananların kadınlarına söyle” demez, “İnanan kadınlara söyle” derdi. Âyet iç elbisesi ile toplum içine çıkmayı kadınlara doğrudan, erkeklere de dolaylı olarak yasaklamaktadır. Yani âyet genel bir âdâbı muaşeret kuralına dikkat çekmektedir.

Ne yazık ki, her toplumda olduğu gibi, kendilerine halktan ayrıcalık tanınmasını isteyen Asrı Saadet sonrası etkin ve yetkin kişiler, yukarıda dikkatinize sunduğumuz türden düzmece rivayetler uydurarak, fakir halk tabakası(köle sınıfı)nı âyetin kapsamından çıkartmışlardır.

Sorgulama yetisi kaybolmuş, statükocu din adamları da, söz konusu anlayıştan dolayı âyetin dikkat çektiği en önemli olayı anlayamamışlardır.

http://www.yeniyorumlar.org/turkce/1.sayi/basortu.htm

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 aralik 2005 Saat 11:57 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Prof. Dr. Neşe Çağatay ise Bilim ve Ütopya Dergisi’nin Ocak 1996 sayısında başörtüsünün Müslümanlara nasıl geçtiğini anlatırken şu bilgilere yer veriyor:

“Müslümanlar, hür kadınlarıyla birlikte Mekke’den Medine’ye göç ettiklerinde, Medine’de bir meta aracı gibi alınıp satılan  ve örtünmeyen cariyelerle karşılaştılar.Medineli erkekler, Mekke’den gelen kadınlara da cariye gibi davranıyor.Onları da meta gibi alıp satmak istiyorlar.Hazreti Ömer bu kargaşalığı görüyor.Medinelilerle karıştırılmamaları için Mekkeli kadınlara örtünme kuralı getiriliyor.Cariyelerin örtünmesi ise yasaklanıyor.İslamiyette hür kadınların cariyelerden ayırt edilmesi için başlatılan bu gelenek, daha sonra kadınların erkeklere karışı örtünmesi şekline dönüşüyor...

http://www.acikgazete.com/?action=journalist&aid=1449

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 aralik 2005 Saat 11:57 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Tanınmış Sümer tarihi araştırmacısı Muazzez İlmiye Çığ, Bilim ve Ütopya Dergisi’nin Şubat, 1977 sayısında örtünme konusunda şu çarpıcı bilgileri verir:

...Başörtüsünün, İslamiyetle bilrlikte başladığı sanılır.Oysa başörtüsü bundan beş bin yıl önce Sümerler’de ortaya çıktı.Yasal yollardan seks yapacak kadar özgür olan Sümer mabet kadınlarının başlarını örtmeleri zorunlu idi.

Hammurabi’nin başa geçmesinden sonra bu geleneğe son verildi.M.Ö. 1500 yılında, Asur Kralı’nın çıkardığı bir yasa ile baş örtüsü yeniden yürürlüğe kondu.Başörtüsü, kutsal sınıfa dahil olan evli veya dul Sümer kadınlarıyla, yasal seks yapan mabet kadınları için zorunluydu.Yasal seks yapmayan sokak fahişeleriyle  genç kızların ve kölelerin ise başlarını örtmeleri  yasaktı..

Bundan şu anlam çıkıyor:Evli kadınlar, dullar ve yasal seks yapan mabet kadınları “ahlaklı”; genç kızlar, yasal yollardan seks yapmayan sokak fahişeleri ve köle kadınlar “ahlaksız” ... Örtünen “ahlaklı”, örtünmeyen “ahlaksız” değer ölçüsü sanıldığı gibi İslamiyetle birilikte ortaya çıkmadı. Kökleri ta Sümerler’e, Asurlu’lara kadar gidiyor.Bugün bunu savunanlar, aslında İslamiyetin değil, binlerce yıl önceki Sümerler’den  Asurlu’lardan, hatta Yahudilerden kalma değer yargılarını savunuyorlar.

Bu geleneği Yahudiler, Asurlu’lardan almış Onlardan da Müslümanlara geçmiş.Yahudi kadınlar,başörtüsünü perukla değiştirmişler.Genç kızken başları açık dolaşan Yahudi kadınlar,evlendikten sonra saçlarını traş ettiririp onun yerine peruk takarlarmış.Müslümanlar, bir çok inanç ve gelenekleri gibi, başörtüsü geleneğini de Yahudilerden almışlar. Yaptıkları değişiklik ise, peruk yerine ,yeniden başörtüsünü kullanmaktan ibaret kalmış..

Bu bilgileri veren Muazzez İlmiye Çığ, Kuran’ı yorumlarken de,“Kuran’da örtünmeden değil, ‘ziynetin örtünmesinden’ söz ediliyor.’Ziynet’ sözcüğünden kimi kadınlar vücudunu, kimi kadınlar da takılarını anlıyor.” diyor.

http://www.acikgazete.com/?action=journalist&aid=1449

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 31 aralik 2005 Saat 14:44 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

Selam!

Alperen boşver uğraşmaya değmez! anlayan anlayacağını anlar! Bunlara dedik ki, rahibeler gibi (el-yüz) dışında çarşafa bürünmek Yahudi geleneğidir dedik! http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1014&PN=1 

Anlamıyorlar, anlamak istemiyorlar! Eğer türban siyasi bir simge olmasaydı neden bu kadar diretsinlerdi! Böylelerine bir soru sorduk cevap da gelmedi, dedik ki "Anadolu kadınlarının (analarımızın-bacılarımızın) kullandığı eşarp vb. örtüler yanlış mıydı da sizinki doğru?" Cevap gelmedi!!! Yok illa bir siyasi simgeye ihtiyaçları olacak çünkü! Böylelikle belli olsun "cüppecilerin cariyeleri, adnan hoca gibilerinin fadimeleri ..."

Bir arkadaştan duymuştum, "Nakşibendiler, kendilerinden omayana kız-erkek alıp-vermezler" diye! Al sana bölücülüğün daniskası! Allah der ki "tanışıp-görüşüp-kaynaşasınız diye sizi kabilelere ayırdık". Sadece gözünü ve elini görebildiğim bu rahibe fanatiklerini ben nasıl tanıyacağım? Nasıl görüşüp kaynaşacağım? Bekarsam nasıl evleneceğim? İlla onların grubuna (yalakalıkla) dahil omam mı gerekir?

En basit 24/31'i bile çevirmekten aciz olan, alim kılığındaki aymazlar, 3/103, 23/53 vb.ayetlere reğmen halkı neden hala bölmeye çalışmaktadırlar?

Kurana uygun ideal giyim anketindeki bir örneği gözlerinin içine soktuk ona da razı olmadılar! Bu insanların neden geri kaldığı belli! Hiç Amerika'ya, Fransa'ya kızmayalım sömürücüler diye! Kendi insanlarına kokana diyerek dışlayan-pisleyen bir ülke halkı nasıl gelişir? Önce kendi insanını seveceksin-benimseyeceksin! Hoşgörülü olacaksın! Madem burası laik devlet "başını açana da kı...ı açana da mani olmayacaksın". Herkes gideceği yeri kendi seçer! Allah'ı hatırlayanları Allah destekler! Allah'ın desteğini ummayanlar bırakın çırılçıplak gezsinler!

DİNDE ZORLAMA YOKTUR!

Selametle!!!



__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats