HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Teveffi Kelimesi Üzerine Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Furkan
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 haziran 2005
Gönderilenler: 47
Gönderen: 22 ekim 2005 Saat 10:06 | Kayıtlı IP Alıntı Furkan

Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

 

Kur’an-ı Kerim’in her yerinde teveffi kelimesinin bir tek manası “ruhun alınması”dır. Bu kelime çeşitli insanlar için geçtiği gibi Resulullah (s.a.v.) İçin de geçmiş bulunuyor. Teveffi kelimesi herkes için “ölüm” diye çevriliyorken neden Hz. İsa için cismi ve ruhu ile birlikte göğe kaldırıldığı vb. şeklinde çevriliyor?

 

Teveffi Kelimesi Tefa’ul Babından olup mastar hükmündedir. Kuran-ı Kerim’de bu kelime yirmi beş yerde kullanılmıştır. İki yerde İsa için ve yirmi üç yerde, Resulullah Muhammed (as) Dahil olmak üzere diğer insanlar için. Tefa’ul babından mastar olan bu kelime, çeşitli zaman çekimleri halinde çeşitli ayetlerde geçmektedir.

 

Allah özne ve insan nesne olduğu zaman Kuran-ı Kerim’in her yerinde bu kelime sadece canın alınması için kullanılmıştır. Hiçbir zaman cismin alınması veya ruh ile cisim her ikisinin birden alınması manasında kullanılmamıştır. Ayrıca bu kelimenin Arapça kullanılışında böyle bir mana yoktur. Teveffinin bu şekildeki kullanılışının bir tek manası vardır o da, Allah’ın veya meleklerin bir insanın ruhunu almasıdır.Yani onu doğal yollarla öldürmesidir.

 

Nitekim bu kelime tefa’ul babından türediği zaman, Allah veya melekler özne ve insan nesne olduğu takdirde bunun ölümden başka manası yoktur. Sadece eğer bir ayette teveffi kelimesiyle birlikte leyl (gece) veya menâm (uyku) kelimeleri geçerse orada ruhun alınması uyku halinde olur. Söz konusu metinde bu iki kelimeden biri mevcut değilse manası sadece ölümdür.

 

Tartışma konusu olan iki yer dışında, Kur’an-ı Kerim’in yirmi üç yerinde teveffi kelimesi kullanılmıştır. Kuran-ı Kerim istisnasız bu kelimeyi ruhun alınması için kullanmaktadır. Bir kimse bu kelimenin cismiyle birlikte bir insanın göğe çıkarılması için de kullanılabileceği iddia ediyorsa, ona düşen teveffi kelimesinin bu manada kullanıldığını ispatlamaktır.

 

Kuran-ı Kerim'in yirmi üç ayetinde tartışma konusu olan teveffi kelimesi kullanılmıştır. Allah c.c. Bu kelimeyi her yerde istisnasız olarak ruhun alınması için kullanmaktadır, tersini söyleyen iddiasını ispatlamak zorundadır.

 

Teveffi kelimesinin geçtiği yerler şunlardır:

 

 

  1. Vellezine yüteveffevne minküm: Sizden ölenlerin (teveffi edilenlerin) geride bıraktıkları eşleri.

 

  1. Vellazine yüteveffevne minküm: Sizden ölenlerin (teveffi edilenlerin) geride bıraktıkları eşleri.

 

  1. Teveffenâ meal ebrâr: Bizi iyilerle beraber vefat (teveffi) ettir.

 

  1. Hatta yeteveffahunne-l mevt: O kadınları (teveffi) ölüm alıp götürünceye kadar.

 

  1. İnnellezine teveffahumu-l melâiketü: Melekler canlarını alırken (teveffi ederlerken)

 

  1. Hatta izâ cââ ehadekümü-l mevtü teveffethu rusülünâ: Nihayet birinize ölüm geldiği zaman elçilerimiz (meleklerimiz) onu canını alırlar (teveffi ettirirler)

 

  1. Hattâ izâ câethüm rüsülünâ yeteveffevnehüm: Sonra elçilerimiz (melekler) gelip canlarını alırken (onları teveffi ederlerken).

 

  1. Teveffenâ müslimin: Biz itaatkâr iken canımızı al (bizi teveffi ettir)

 

  1. Neteveffeyenneke: Seni öldürürsek (seni teveffi ettirirsek)

 

  1. Neteveffeyenneke: Seni öldürürsek (seni teveffi ettirirsek)

 

  1. Teveffenî müslimen: Ben itaatkâr iken beni öldür (beni teveffi ettir)

 

  1. Ellezine teveffâhümü-l melâiketü: Meleklerin canlarını aldıkları kimseler (melekler tarafından teveffi ettirilen kimseler)

 

  1. Ellezine teteveffahümü-l melâikatü: Meleklerin canlarını aldıkları kimseler (melekler tarafından teveffi ettirilen kimseler)

 

  1. Sümme yeteveffaküm: Sonra (Allah) sizi vefat ettirecek (sizi teveffi edecek)

 

  1. Minküm men yüteveffa: İçinizde kimi vefat eder (teveffi olur)

 

  1. Kul yeteveffaküm melekülmevt: De ki, ölüm meleği canınızı alacak (sizi teveffi ettirecek)

 

  1. Yeteveffel enfüse hîne mevtihâ: Allah birinin ölümü geldiği zaman canını alır (onu teveffi ettirir)

 

  1. Minküm men yüteveffa min kablü: İçinizden (bu aşamalara geçmeden) önce vefat edenler (teveffi olanlar) de vardır.

 

  1. Neteveffeyenneke: (Ey peygamber! Yahut) seni daha önce vefat ettiririz(teveffi ettiririz)

 

  1. İzâ teveffethümü-l melâikatü: Melekler canlarını alırken (teveffi ederlerken)

 

  1. Yeteveffaküm billeyl: Geceleyin sizi öldüren (sizi teveffi eden)

 

  1. İz yeteveffellezîne keferu’l meleâiketü: Melekler kafirlerin canlarını alırken (teveffi ederlerken)

 

  1. Velâkin a’büdü’llahellezî yeteveffâküm: Fakat ben sizi öldürecek olan (sizi teveffi eden) Allah’a kulluk ederim.

 

 

Ayrıca isteyenler kendileri Kur’an’dan takip edebilirler:

 

4/97; 6/61; 47/27; 5/117; 16/28-32; 10/46; 13/40; 40/77; 8/50; 39/42; 6/60; 10/104; 16/70; 32/11; 4/15; 7/137; 3/193; 7/126; 12/101; 22/5; 40/67; 2/234-240; 3/55 (Kaynak: Mu’cem’ul Mufehres, Fuad Abdulbaki)

 

Görüldüğü gibi Kur’an-ı Kerim’in her yerinde teveffi kelimesinin bir tek manası “ruhun alınması”dır. Bu kelime çeşitli insanlar için geçtiği gibi Resulullah (s.a.v.) İçin de geçmiş bulunuyor. Teveffi kelimesi herkes için “ölüm” diye çevriliyorken neden İsa için cismi ve ruhu ile birlikte göğe kaldırıldığı vb. Şeklinde çevriliyor. Bunun delili nedir? Bilindiği gibi bir kelimenin manası ancak muhatabın cinsi değiştiği zaman değişir. Mesela: İnsan sabır eder. Yani başına bir şey geldiği zaman ona karşı direnir. Şimdi Allah’ın bir ismi de “Sabır eden”dir. Halbuki Allah’ın başına hiçbir şey gelmez. Nitekim Allah için sabır kelimesinin manası değişir. Çünkü O insan değildir. Şimdi peygamberler dahil olmak üzere her insan için teveffi kelimesinin bir tek “ölüm” manasına geldiğini söyleyenler. İsa (a.s.) Söz konusu olunca bütün insanlar arasından sadece onun için “teveffi”nin manasını değiştirirler. Böyle bir uygulama Hıristiyanların İsa hakkındaki tezini destekler ve iddia ettikleri gibi İsa’nın peygamber değil peygamberler üstü bir varlık olduğunu ispatlar.

 

 

http://www.kurannesli.org/bilgibankasi/yazi.asp?id=951

 

Yukarı dön Göster Furkan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Furkan
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 23 ekim 2005 Saat 11:49 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

 

Hz. İsa geri gelmeyecek. Birilerini haklı çıkarma adına onun tekrar dünyaya geleceğini ispatlamaya çalışanlar Kur’an ayetlerinden birkısmını nedense bile bile es geçiyorlar.

 

Hem Hz. İsa’nın yeniden dünyaya geleceğini sözde Kur’an ile ispatlayan bu kişiler ayrıca Mehdinin de geleceğini yine Kur’an ayetleriyle ispatlamak zorundalar. Bu da yetmez bu iki zatın büyük bir savaş vereceğini iddia ettikleri Deccalin geleceğini de yine Kur’an ayetlerinden bulup göstermek mecburiyetindeler. Bunun yanında Hz. İsa ve Mehdinin Deccalle yapacağı savaştan sonraki Altınçağ dönemine ait işaretleri de yine Kur’andan bulup göstermeleri gerekiyor. Yani Hz. İsa bahsinde laf edenler işin içinden böyle kolayca sıyrılamazlar. Senaryodaki tüm fertleri, varlıkları ve olayları Kur’andan ispatlamaları mecburidir. Ancak böylece ortaya inandırıcı ve tutarlı bir söylem çıkmış olacaktır.

 

Üstte de değindiğim gibi birileri işlerine gelen bir iki ayeti alıyor ve ona göre yorum üretip sözde haklılığını ispatlıyor. Bunu göremeyen(!) muhataplarını da cahillikle vs. suçluyor.

 

Bu birilerinin iddiası şu: Hz. İsa ile alakalı olan ve içinde VEFAT kavramı geçen ayetlerde ayrıca MEVT kavramı geçmiyor. Bu yüzden buradaki VEFAT bildiğimiz anlamda ölüm değildir.

 

Şimdi ilgili ayete bakalım:

 

Ali İmran 55. İz kalellahü ya iysa inni müteveffike ve rafiuke ileyye ve mütahhiruke minellezine keferu ve cailüllezinettebeuke fevkallezine keferu ila yevmil kiyameh, sümme ileyye merciuküm fe ahkümü beyneküm fima küntüm fihi tahtelifun

 

Ali İmran 55. Allah şunu da demişti: “Ey İsa, senin canını alacağım, seni kendime yükselteceğim; seni, inkar edenlerden uzaklaştırıp arındıracağım.Ve sana uyanları, inkar edenlerin, kıyamete kadar üstünde tutacağım.Sonra bana olacak dönüşünüz; tartışıp durduğunuz şeyler hakkında aranızda ben hüküm vereceğim.”

 

Bu birileri iddialarına destek mahiyetinde şu iki ayeti öne sürüyorlar:

 

Enam 60. Ve hüvellezi yeteveffaküm bil leyli ve ya'lemü ma cerahtüm bin nehari sümme yeb'asüküm fihi li yukda ecelüm müsemma sümme ileyhi merciuküm sümme yünebbiüküm bi ma küntüm ta'melun.

 

Enam 60. O, odur ki, geceleyin sizi öldürür. Gün boyunca neler yapıp neler kazandığınızı bilir. Sonra, belirlenmiş süre işletilip tamamlansın diye, gün içinde sizi diriltir. Nihayet O'nadır dönüşünüz. Sonra, yapıp ettiklerinizi size haber verecektir.

 

Zümer 42. Allahü yeteveffel enfüse hiyne mevtiha velleti lem temüt fi menamiha fe yümsikülleti kada aleyhel mevte ve yürsilül uhra ila ecelim müsemma inne fi zalike le ayatil li kavmiy yetefekkerun.

 

Zümer 42. Allah, canları, ölümleri sırasında alır, ölmeyenleri de uykuları sırasında. Sonra, haklarında ölüm hükmü verdiklerimi alıkoyar; ötekileri, belirlenen bir süreye kadar salıverir. Bunda, iyice düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır.

 

 

 

Üstteki ayetleri baz alan zevat şunu söylüyor: İlk ayette de aynen Hz. İsa ile alakalı olan ayetteki gibi VEFAT kavramı yanı sıra MEVT kavramı kullanılmıyor. Ve konu uyku olduğu için Hz. İsa’da bir nevi uyku haline geçirilmiştir. Bir müddet sonra da bu uyku fazından çıkarılacaktır. Böylece dünyaya nüzul edecektir. İkinci ayette ise konu çok daha net olarak anlaşılmaktadır. Zümer 42’de görüldüğü gibi kişi uyku sırasında VEFAT ettirilir ama ÖLMEZ.

 

Bu şahıslar iddialarını şöyle sürdürüyor: Bildiğimiz anlamda ÖLÜM MEVT kelimesi ile ifade edilir. VEFAT kavramının bu bilinen anlamdaki ÖLÜM=MEVT ile eşdeğer olabilmesi için bu iki kavramın birlikte kullanılması zaruridir. Şimdi bu iddiaya dayanak teşkil ettiği söylenilen ayetlere bakalım:

 

 

Enam 61. Ve hüvel kahiru fevka ibadihi ve yürsilü aleyküm hafezah hatta iza cae ehadekümül mevtü teveffethü rusülüna ve hüm la yüferritun.

 

Enam 61. Kulları üzerinde egemenlik sahibi Kaahir'dir O. Üzerinize koruyucular gönderir. Nihayet ölüm birinize geldiğinde, elçilerimiz onu vefat ettirirler. Ne vaktinden önce iş yaparlar onlar ne de vaktinden sonra.

 

Nisa 15. Vellati ye'tinel fahişete min nisaiküm festeşhidu aleyhinne erbeatem minküm fe in şehidu fe emsikuhünne fil büyuti hatta yeteveffahünnel mevtü ev yec'alellahü lehünne sebila.

 

Nisa 15. Kadınlarınızdan eşcinsellik/sevicilik yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin; eğer tanıklık ederlerse o kadınları, ölüm canlarını alıncaya ya da Allah kendileri için bir yol açıncaya kadar evlerde tutun.

 

Evet bu iki ayette VEFAT kavramı MEVT kavramı ile birlikte kullanıyor. Fakat dikkat edilmesi gereken en önemli nokta MEVT kavramının VEFAT kavramı yerine kullanılmadığıdır. VEFAT canın/ruhun/özbenliğin alınması/kabzedilmesi iken MEVT hayatın son bulmasıdır. Ayrıca VEFAT kavramı sadece insanoğlu için kullanılır. Örneğin hayvanlar yada bitkiler için “vefat etti” denilmez. Ama MEVT kavramı genelgeçer bir kavramdır.  Örneğin hayvanlar için de “öldü” deriz.

 

Dolayısıyla Rabbimiz ayetlerde VEFAT kavramını kullanmışsa bu RUHUN (genel kabul böyle olduğu için RUH yazıyorum siz adına ne derseniz işte o varlığın) bizden alınmasını ifade eder.

 

Enam 60’ta ve Zümer 42’de bahsedilen durum da bundan farklı değildir. Rabbimiz Ruhumuzu alıyor, bir nevi VEFAT ettiriyor ve sabah olduğunda dilerse Ruhumuzu iade ediyor. Dilemezse MEVT gerçekleşiyor.

 

Şimdi sadece bu Enam 60’taki ve Zümer 42’deki “istisnai husus” baz alınıyor ve konu Hz. İsa’ya da uyarlanıyor. Ve deniliyor ki; Enam 60’ta nasıl ki VEFAT sonrasında uyanma sözkonusu o halde Hz. İsa ile ilgili ayette de (Ali İmran 55) VEFAT sonrası uyanma sözkonusu olacaktır. Nereden nereye bağlantı kuruluyor. Halbuki Rabbimiz bir zamanlar İncil’le nasıl ki insanlara  adı Ahmed olacak birini açıkça müjdelemişse bunun aynısını Kur’anda İsa adına yapamaz mıydı? Ama yapmamış. Allah bu “pek mühim” mevzuyu böyle (haşa) sürüncemede bırakır mı? Birçok konuda ayrıntılı açıklama yapan Rabbimiz Hz. İsa’nın dünyaya yeniden geleceği konusunda bırakın ayrıntıyı tek bir kelam bile etmemiş. Yapılan değerlendirmeler sadece yorumlardan ibaret. Vefat kavramına kafayı takarak varılan bir takım zorlama sonuçlardan başka elde ne var?

 

Bu zorlama yorumları yapanlar diğer ayetlerde VEFAT kavramının (yanısıra MEVT kavramı geçmeksizin) ÖLÜM anlamında kullanıldığını nedense görmezlikten geliyorlar.

 

Aşağıdaki tüm ayetlerde sadece VEFAT kavramı geçiyor. Ve bu ayetlerin tamamında VEFAT=ÖLÜM.

 

Sözün özü 20’den fazla ayeti bir bütün olarak incelediğimizde gerek VEFAT kavramı gerekse MEVT kavramı sonuçta Türkçemizde de doğru olarak kullandığımız gibi Ruhumuzun alınarak hayatımızın son buldurulmasını yani ölümü ifade ediyor.

 

Secde 11. Kul yeteveffaküm melekül mevtillezi vükkile biküm sümme ila rabbiküm türceun.

 

Secde 11. Söyle onlara: "Size vekil edilen ölüm meleği canınızı alır, sonra doğrudan doğruya Rabbinize döndürülürsünüz."

 

 

Nisa 97. İnnellezine teveffahümül melaiketü zalimi enfüsihim kalu fime küntüm kalu künna müstad'afine fil ard kalu e lem tekün erdullahi vasiaten fe tühaciru fiha fe ülaike me'vahüm cehennem ve saet mesiyra

 

Nisa 97. Melekler, öz benliklerine zulmetmiş olanların canlarını alırken, onlara şöyle dediler: "Neredeydiniz siz?" Cevap verdiler: "Yeryüzünde ezilip horlananlardandık biz." Melekler dediler ki: "Allah'ın yeryüzü geniş değil miydi ki orada bir yerden bir yere göçesiniz?" İşte böylelerinin varacağı yer cehennemdir. Ne kötü dönüş yeridir o!

 

 

Muhammed 27. Fe keyfe iza teveffethümül melaiketü yadribune vücuhehüm ve edbarahüm

 

Muhammed 27. Melekler onların yüzlerine ve sırtlarına vurarak canlarını alacakları zaman, bakalım nasıl olacak?!

 

 

Maide 117. Me kultü lehüm illa ma emarteni bihi eni'büdüllahe rabbi ve rabbeküm ve küntü aleyhim şehidem ma dümtü fihim felemma teveffeyteni künte enter rakiybe aleyhim ve ente ala külli şey'in şehid

 

Maide 117. "Onlara, senin bana emrettiğin şu sözden başka bir şey söylemedim: 'Benim Rabbim ve sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin.' İçlerinde olduğum sürece üzerlerine tanıktım. Sen beni vefat ettirince üzerlerine yalnız sen gözetleyici oldun. Ve sen zaten her şey üzerinde bir Şehîdsin, bir tanıksın."

 

 

Yunus 46. Ve imma nüriyenneke ba'dallezi neidühüm ev neteveffeyenneke fe ileyna merciuhüm sümmellahü şehidün ala ma yef'alun.

 

Yunus 46. Onların vaat ettiğimizin bazısını sana göstersek de seni vefat ettirsek de dönüşleri bizedir. Sonunda Allah, işlemiş olduklarına tanıklık edecektir.

 

 

Rad 40. Ve im ma nüriyenneke ba'dallezi neidühüm ev neteveffeyenneke fe innema aleykel belağu ve aleynel hisab

 

Rad 40. Ya onlara vaat ettiğimiz şeylerin bir kısmını sana gösteririz yahut da seni vefat ettiririz. O halde tebliğ etmek sana, hesap sormak bize düşer.

 

 

Mümin 77. Fasbir inne va'dellahi hakk fe imma nüriyenneke ba'dallezi neidühüm ev neteveffeyenneke fe ileyna yürceun.

 

Mümin 77. Sen sabret! Çünkü Allah'ın vaadi haktır. Onları tehdit ettiğimiz şeyin bir kısmını belki sana gösteririz, belki de seni vefat ettiririz. Sonunda onlar bize döndürülecekler.

 

 

Enfal 50. Ve lev tera iz yeteveffellezine keferul melaiketü yadribune vücuhehüm ve edbarahüm ve zuku azabel hariyk.

 

Enfal 50. Bir görseydin o küfre sapanları! Melekler canlarını alırken onların yüzlerine ve arkalarına vuruyorlardı: "Yangın azabını tadın."

 

 

Yunus 104. Kul ya eyyühen nasü in küntüm fi şekkim min dini fe la a'büdüllezine ta'büdune min dunillahi ve lakin a'büdüllahellezi yeteveffaküm ve ümirtü en ekune minel mü'minun.

 

Yunus 104. De ki: "Ey insanlar, benim dinimden kuşkuda iseniz, ben sizin Allah'ın berisinden kulluk ettiklerinize kulluk etmeyeceğim. Tam aksine ben, sizin canınızı alacak olan Allah'a kulluk edeceğim. Bana, müminlerden olmam emredildi.

 

 

 

Nahl 70. Vallahü halekaküm sümme yeteveffaküm ve minküm mey yüraddü ila erzelil umuri li keyla ya'leme ba'de ilmin şey'a innellahe alimün kadir.

 

Nahl 70. Allah sizi yarattı, sonra sizi vefat ettirecek. İçinizden bazıları, ömrün en basit ve düşük noktasına geri çevirilir ki, bir ilimden sonra hiçbir şey bilmez olsun. Allah Alîm'dir, Kadîr'dir.

 

 

Ali İmran 193. Rabbena innena semi'na münadiyey yünadi lil imani en aminu bi rabbiküm fe amenna, rabbena fağfir lena zünubena ve keffir anna seyyiatina ve teveffena meal ebrar.

 

Ali İmran 193. "Ey Rabbimiz! Bir çağırıcının, 'Rabbinize inanın!' diye imana çağırdığını işittik ve iman ettik. Ey Rabbimiz! Günahlarımızı bağışla bizim. Kötülüklerimizin üstünü ört ve bize iyilerle birlikte ölmek nasip et."

 

 

Araf 126. Ve ma tenkimü minna illa en amenna bi ayati rabbina lemma caetna rabbena efriğ aleyna sabrav ve teveffena müslimin.

 

Araf 126. "Sen bizden, sırf Rabbimizin ayetleri bize gelince, onlara iman ettiğimizden ötürü intikam alıyorsun. Ey Rabbimiz! Üzerimize sabır yağdır. Canımızı müslümanlar olarak al."

 

 

Yusuf 101. Rabbi kad ateyteni minel mülki ve allemteni min te'vilil ehadis fatiras semavati vel erdi ente veliyyi fid dünya vel ahirah teveffeni müslimev ve elhikni bis salihiyn.

 

Yusuf 101. "Rabbim, sen bana mülk ve saltanattan bir nasip verdin. Olayların ve düşlerin yorumundan bana bir ilim öğrettin. Ey gökleri ve yeri yaratan! Benim dünyada da âhirette de Velî'm sensin. Beni müslüman/sana teslim olmuş olarak öldür ve beni barışsever hayırlı kullar arasına kat."

 

Mümin 67. Hüvellezi halekaküm min türabin sümme min nutfetin sümme min alekatin sümme yuhricüküm tiflen sümme li teblüğu eşüddeküm sümme li tekunu şüyuha ve minküm mey yüteveffa min kablü ve li teblüğu ecelem müsemmev ve lealleküm ta'kilun.

 

Mümin 67. O O'dur ki; sizi önce topraktan, sonra bir spermden, sonra bir embriyodan yarattı. Sonra sizi bebek olarak annelerinizin karnından çıkarıyor, sonra güçlü çağınıza ulaşasınız ve nihayet ihtiyarlar olasınız diye sizi yaşatıyor. İçinizden bir kısmı daha önce vefat ettiriliyor. Tüm bunlar, belirlenen bir süreye ulaşasınız ve aklınızı işletesiniz diyedir.

 

 

Bakara 234. Vellezine yüteveffevne minküm ve yezerune ezvacey yeterabbasne bi enfüsihinne erbeate eşhüriv ve aşra, fe iza belağne ecelehünne fe la cünaha aleyküm fima fealne fi enfüsihinne bil ma'ruf, vallahü bi ma ta'melune habir.

 

Bakara 234. İçinizden ölüp de geriye zevceler bırakanların bu eşleri, dört ay on gün kendi başlarına beklerler. Sürelerini tamamladıklarında kendilerince uygun gördüklerini örfe uygun biçimde yapmalarında sizin için bir sakınca yoktur. Allah, yapmakta olduklarınızdan gereğince haberdardır.

 

 

Bakara 240. Vellezine yüteveffevne minküm ve yezerune ezvaca, vesiyyetel li ezvacihim metaan ilel havli ğayra ihrac, fe in haracne fe la cünaha aleyküm fi ma fealne fi enfüsihinne mim ma'ruf, vallahü aziyzün hakiym.

 

Bakara 240. İçinizden ölüp de geriye eşler bırakan erkekler, eşlerinin evden çıkarılmaksızın bir yıla kadar geçimlerinin sağlanmasını vasiyet etsinler. Eğer kendileri çıkarlarsa, onların kendileri için yararlı gördüklerini yapmaları yüzünden size bir günah yoktur. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.

 

 

Nahl 28-32. Ellezine teteveffahümül melaiketü zalimi enfüsihim fe elkavüs seleme ma künna na'melü min su' bela innellahe alimüm bima küntüm ta'melun. Fedhulu ebvabe cehenneme halidine fiha fe lebi'se mesvel mütekebbirin. Ve kiyle lillezinettekav maza enzele rabbüküm kalu hayra lillezine ahsenu fi hazihid dünya haseneh ve le darul ahirati hayr ve le ni'me darul müttekiyn. Cennatü adniy yedhuluneha tecri min tahtihel enharu lehüm fiha ma yeşaun kezalike yeczillahül müttekiyn. Ellezine teteveffahümül melaiketü tayyibine yekulune selamün aleykümüdhulül cennete bima küntüm ta'melun

 

Nahl 28. Öz benliklerine zulmedip durdukları bir sırada, meleklerin vefat ettirdikleri kişiler şöyle diyerek teslim bayrağını çekerler: "Biz hiçbir kötülük yapmıyorduk." İş hiç de öyle değil. Allah, sizin yapmakta olduklarınızı çok iyi bilmektedir. Hadi girin cehennem kapılarından; sürekli kalacaksınız orada. Gerçekten kötü yermiş kibre sapanların barınağı. Korunup sakınanlara, "Rabbiniz ne indirdi" dendiğinde şöyle dediler: "Hayır indirdi." Bu dünyada güzel düşünüp güzel davrananlara güzellik vardır. Sonsuzluk yurdu elbette ki daha hayırlıdır. Gerçekten ne güzelmiş takva sahiplerinin yurdu! Adn cennetleri... Girecekler içlerine. Altlarından ırmaklar akacak. Orada diledikleri şey kendilerinin olacak. Allah, korunup sakınanları işte böyle ödüllendirir. Melekler, canlarını temiz insanlar olarak aldıklarına şöyle derler: "Selam size, yapıp ettiklerinize karşılık olarak girin cennete."

 

Hacc 5. Ya eyyühen nasü in küntüm fi raybim minel ba'si fe inna halaknaküm min türabin sümme min nutfetin sümme min alekatin sümme mim mudğatim muhallekativ ve ğayri muhallekatil li nübeyyine leküm ve nükirru fil erhami ma neşaü ila ecelim müsemmen sümme nuhricüküm tiflen sümme li teblüğu eşüddeküm ve minküm mey yüteveffa ve minküm mey yürüddü ila erzelil umüri li keyla ya'leme mim ba'di ilmin şey'a ve teral erda hamideten fe iza enzelna aleyhel maehtezzet ve rabet ve embetet min külli zevcim behic.

 

Hacc 5. Ey insanlar! Ölümden sonra dirilme konusunda kuşku içinde olabilirsiniz. Ama şu bir gerçek ki, biz sizi bir topraktan, sonra bir spermden, sonra bir embriyodan/döllenmiş bir karışımdan, sonra ne olduğu kısmen belirli, kısmen belirsiz bir et parçasından yarattık ki, size açık-seçik beyanda bulunalım. Ve sizi rahimlerde, belirlenen bir süreye kadar dilediğimiz şekilde bekletiyoruz. Sonra sizi bir çocuk olarak çıkarıyoruz. Daha sonra da tam kuvvetinize ulaşmanızı sağlıyoruz. Bununla birlikte içinizden bir kısmı öldürülüyor, yine içinizden bir kısmı ilimden sonra bir şey bilmesin diye ömrün en basit ve düşük noktasına geri gönderiliyor. Yeryüzünü de sönmüş kül halinde görürsün. Nihayet onun üzerine suyu indirdiğimizde titrer, kabarır ve her güzel/bereketli çiftten bir şeyler bitirir.

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 20 kasim 2005 Saat 11:10 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

 

Her benlik ölümü tadıcıdır

 

Rabbimiz Kur’anı Kerim de hiçbir istisna olmaksızın Her Nefsin Ölümü Tadıcı olduğunu apaçık beyan etmiştir:

 

ÂLİ İMRAN 185.  Her nefis/benlik  ölümü tadacaktır. Hak ettiğiniz karşılıklar size, kıyamet günü, eksiksiz bir biçimde mutlaka verilecektir. Ateşten uzaklaştırılıp cennete sokulan kesinlikle kurtulmuş olacaktır. İğreti-sefil hayat aldatıcı bir yararlanmadan başka şey değildir.

 

Ömrü Sonsuz kılınan yada ölümü tehir edilen hiçbir benlik yoktur

 

Rabbimiz Kutsal Kitabımızdaki başka bir ayette de Hz. Muhammed’e şöyle seslenmektedir:

 

ENBİYA 34.  Senden önce hiçbir beşere/insana ölümsüzlük vermedik. Şimdi sen ölürsen, onlar ölümsüz mü olacaklar?"

 

Apaçık bir şekilde görüldüğü gibi ne Hz. İsa ne de birbaşkası istisna edilmeyerek her benliğin ölümlü olduğu açıklanmıştır. Bir başka boyutta(!) bile olsa ömrü sonsuz kılınan veya kendisine sonsuzluk bahşedilen herhangi bir beşer yoktur.

 

Eğer Hz. İsa öldükten binlerce yıl sonra yeryüzüne tekrar gelecek olsa bunu Rabbimiz açık açık söylemez miydi?

 

Şeytan söz konusu olunca bile Rabbimiz onun ömrünün kıyamete kadar uzatıldığını söylüyor ama nedense Hz. İsa söz konusu olunca onun ölümünün kıyametten önceye tehir edildiğini söylemiyor. Nedense böyle pek mühim(!) bir mevzuda Rabbimiz bırakın açık konuşmayı imalı bile konuşmuyor.

 

Allah’ı açık konuşmamakla itham edenler

 

Tahrif edilmemiş İncil’de Hz. İsa’dan sonra gelecek ve adı Ahmet olan (Saff 6)  bir elçiden açıkça bahsedildiği için insanlar haklı olarak bir beklenti içinde olmuştu. İyi de neden Kur’anda Hz. Muhammed’den sonra gelecek olan Mesih’den bahsedilmediği halde Müslümanlar bir beklenti içinde? Bu kuru beklentinin kaynağı Kur’an olmadığına göre ne?

 

Rabbimiz Kur’anda kıyamet öncesindeki Altınçağ’dan, Deccalden, Armegeddon’dan ve Mesihten bahsetmediği halde bunların Kur’anda olduğunu (parantez ve yorumlarla ekleme yaparak) iddia edebilen şahıslar aslında Rabbimizin muğlak konuştuğunu iddia etmektedir. Şüphesiz ki bu çok çirkin bir itham ve iftiradır. Sütanne hususunda bile apaçık söz söyleyen Allah’ın böyle ciddi bir konuda muğlak konuşması mümkün mü?

 

 

Mesih mi, İsa mı?

 

Hristiyan teolojisinden apartılan ve İslam dinine yamanmaya çalışılan bir görüş olan Hz. İsa’nın yeniden dünyaya geleceği fikrini savunanların şöyle bir iddiası var: Kur’anda Hz. İsa ile alakalı olarak iki farklı tanımlama mevcut. Meryemoğlu İsa ve Mesih. Meryemoğlu İsa tanımlaması 2000 yıl önceki Hz. İsa içinmiş. Mesih tanımlaması ise Kıyamet Öncesi yeniden gelecek ve Mehdi ile birlik olup Deccalle savaşıp Altınçağı tesis edecek olan Hz. İsa ile alakalı imiş. Yani iki farklı zaman dilimi, iki farklı vazife ve iki farklı tanımlama mevcutmuş.

 

Kendileri dışındakileri kısıtlı ve cahil olmakla suçlayan zümreye soruyorum. Ayetler aşağıda. Sadece Mesih kavramının geçtiği ayetler de dahil hiçbir ayette  Kıyamet Savaşçısı İsa’dan (selam olsun) bahsedilmiyor. Sizler bu kanıya nasıl vardınız?

 

 

“Meryemoğlu İsa Mesih” kavramının kullanıldığı ayetler

 

[003.045] Melekler demişti ki: «Ey Meryem! Allah sana, Kendinden bir sözü, adı Meryem oğlu İsa olan Mesihi, dünya ve ahirette şerefli ve Allah'a yakın kılınanlardan olarak müjdeler».

 

[004.171] Ey Kitap ehli! Dininizde taşkınlık etmeyin. Allah hakkında ancak gerçeği söyleyin. Meryem oğlu İsa Mesih, Allah'ın peygamberi, Meryem'e ulaştırdığı kelimesi ve kendinden bir ruhtur. Allah'a ve peygamberlerine inanın, «üçtür» demeyin, vazgeçin, bu hayrınızadır. Allah ancak bir tek Tanrı'dır, çocuğu olmaktan münezzehtir, göklerde olanlar da yerde olanlar da O'nundur. Vekil olarak Allah yeter.

 

[005.017] «Allah ancak Meryem oğlu Mesih'tir» diyenler and olsun ki kafir olmuşlardır. De ki: «Allah Meryem oğlu Mesih'i, anasını ve yeryüzünde olanların hepsini yok etmeyi dilerse kim O'na karşı koyabilir?» Göklerin, yerin ve arasındakilerin hükümranlığı Allah'ındır, dilediğini yaratır. Allah her şeye Kadir'dir.

 

[005.075] Meryem oğlu Mesih sadece peygamberdir, -ondan önce de peygamberler geçmiştir- onun annesi dosdoğrudur, her ikisi de yemek yerlerdi. Onlara ayetleri nasıl açıkladığımıza bir bak, sonra da bak ki nasıl yüz çeviriyorlar!

 

[004.157] Ve «biz Allahın Resulü Mesih Isâ ibni Meryemi katlettik» demeleri sebebiyle- halbuki onu ne katlettiler ne salbettiler ve lâkin kendilerine bir benzetme yapıldı, ve filhakıka onda ıhtilâf edenler bundan dolayı şekk içindedirler, ona dair bir ilimleri yoktur ancak zann ardında giderler, halbuki onu yakînen katletmediler.

 

 

“Mesih” ve  “Meryemoğlu İsa Mesih” kavramlarının ayrı ayrı kullanıldığı ayet

 

[005.072] And olsun ki, «Allah ancak Meryem oğlu Mesih'tir» diyenler kafir oldular. Oysa Mesih, «Ey İsrailoğulları! Rabbim ve Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin; kim Allah'a ortak koşarsa muhakkak Allah ona cenneti haram eder, varacağı yer ateştir, zulmedenlerin yardımcıları yoktur» dedi.

 

Sadece “Mesih” kavramının kavramının kullanıldığı ayetler

 

[004.172] Mesih de, gözde melekler de Allah'a kul olmaktan asla çekinmezler. Kim O'na kulluktan çekinir ve büyüklük taslarsa, bilsin ki, O, hepsini huzuruna toplayacaktır.

 

[009.030] Yahudiler, «Üzeyr Allah'ın oğludur» dediler; Hıristiyanlar, «Mesih Allah'ın oğludur» dediler. Bu, daha önce inkar edenlerin sözlerine benzeterek ağızlarında geveledikleri sözdür. Allah onları yok etsin, nasıl da uyduruyorlar!

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 20 kasim 2005 Saat 17:40 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Selam

Tebrikler gelon dostum. Meseleyi messenger sohpetindekinden daha anlamlı/öz olarak aktarmışsın. Bırakalım bir kurtarıcı bekleyen beklesin. Nedense mesih gelecek diye ayettleri kendi anlayışlarına göre tevil edenler, şuana kadar ayetler ışığında DECCAL den bahsetmediler. Aslında varmış da biz göremiyormuşuz. Üstelik Allah bu kitap anlaşılır kolay ve eksiksiz demesine rağmen. Bütün Kur'an bağlıları göremiyor üç, beş kişi görüyor. Yaw bu Kitap mübin değil miydi? İlmimiz mi yetmiyor? Way o halde sıradan vatandaşın haline nasılsa anlayamayacaklar....o halde, onlar da Kur'andan uzak dursun.

İşte bu da "Kur'an Kur'an" diye yaygara kopardıktan sonra; milleti Kur'andan uzak tutmanın diğer versiyonu. " Sen sus anlamazsın ilmin yetmez" Demek ki; Bu Kitap üç, beş anlayana inmiş sadece!?



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 04 nisan 2006 Saat 17:27 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

Sevgili Alperen,

Bu başlık altındaki detaylı mesajınız sebebiyle, linkini vereceğim röportajın ilginizi çekebileceğini düşündüm...

http://www.darulhikme.org.tr/soylesi/nuzuli_isa.htm

Selamlar,

N_S

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 04 nisan 2006 Saat 19:03 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Slm Dostlar birde aşağıdaki linki tıklayıp dinleyin derim :)

http://63.231.71.139/hanifnet/akik/bb01.wma 

(Linkten dolayı) Dinleyemeyen arkadaşlar bildirsin lütfen. Sanırım radyoman kardeş bunu radyo liste alacak.



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 04 nisan 2006 Saat 20:12 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Semazen

Linkini verdiğin yazıya şimdilik hızlı bir şekilde göz attım. Derli toplu bir "tekrar okuma" olacak benim için ama vakit bulduğum ilk anda detaylı bir şekilde okuyacağım tabiki.

Bu konuda teşekkürlerimi sunarım.

Sevgili Akik, linkini verdiğin konuşmayı dinlememiştim. Bayraktar Bayraklı saygı duyduğum insanlardandır. Keşke ilahiyatçı Profesörlerin içinde onun gibilerin sayısı çoğalsa.

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 04 nisan 2006 Saat 22:03 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Bayraktar Hoca bir de namaz konusunu yeniden gözden geçirse tam hanif çizgisi üzerinde olacak :) işin garip tarafı cevizkabuğu programına gönderdiğim ayetleri sanki duymuşcasına kendisi okudu

__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
cengiz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 nisan 2006
Gönderilenler: 1
Gönderen: 07 nisan 2006 Saat 04:44 | Kayıtlı IP Alıntı cengiz

Selamun Aleyküm ve Rahmetullahu ve Berekatuhu

 

Sevgili Alperen Kardesim, bazi yorum larina yanit vermek istiyorum insallah.

 

  1. Hz. Isa (a.s.) hakkinda
  2. Mehdi (a.s.) hakkinda
  3. Deccal hakkinda

 

 

1. Kur’an’da mütesabih ayetler vardir, ama her ayette bir isaret vardir.Kendiniz bir ayet gösterdiniz Zümer 42,

     burda Allah (c.c.) kimisinin Ruhunu uykuda belirli bir zamana kadar alir sonra  dilerse geri verir.

     

     Simdi’de ben size ayette Hz.Isa (a.s.) min gelecegine ihtimal bir isaret olarak,bir ayet ve yorum vermek isterim insallah. Cenabi Allah, Ashabi-Kiram’dan bahseder,yaklasik 300 sene uykuya daldirir, ve 300 sene sonra onlari tekrar uyandirir,yani diriltir. Simdi soruyorum sevgili kardesim, Kadiri Mutlak olan ALLAH, 300 sene uyutabiliyorda 3000 sene uyutamazmi?

 

 

2. Mehdi kelimesinin aciklamasi, Sayin Yasar Nuri Öztürk’ün de ifadesiyle, Hidayetci anlamina gelir.

Bu ifadeye göre’de su ayet aklima gelir, Cenabi Allah söyle basliyor „Hadi, simdi hepiniz inin ordan (Cennetten)

Taki size Hidayetcim gelecek……“. Bu ayette bence gelmis ve gelecek olanlardan bahsedilmekte (en dogrusunu Allah bilir), ve Allah’in bir Ismi’de El-Adl’dir, eger o Hidayetci herkese gelmezse, sencede haksizlik olmazmi?

Eger ayet’deki Hidayetci Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’dan maksat ise, Cennetten Adem (a.s.) kovuldu, o da

Efendimiz (s.a.v.)’mi görmedi, hem kendisi zaten Peygamber idi! Bu da bir isaret olabilir, Hepiniz kelimesinin icersinde BIZ’de variz.

 

 

3. Deccal’i Kur’an’da ariyorsun, bir yorum yapmak istiyorum ama önce sunu söylemek isterim, Cenabi Allah,

senin istedigin gibi Kur’an’da herseyi aciklamis olsaydi – ki, Biz bu Kitab’da hic bir seyi eksik birakmadik – diyor Allah,ozaman imtihan etmeye gerek kalmazdi, ve hepimiz Cennete girerdik, ki insallah Rabbimiz nasip eder.

Deccal cogu ilim sahipleri icin, büyük bir Fitne’dir veya Fitne cikaran, bu konuda su ayet geliyor aklima,

Enfal 25, „Birde öyle bir Fitneden sakinin ki o, icinizden sadece zulmedenlere erismekle kalmaz ( umuma sirayet ve hepsini perisan eder). Bilinizki Allah’in azabi siddetlidir“. Bu da bir isaret olabilir.

 

 

Kadiri Mutlak olan Allah, diledigine bildirir ve herseyin en iyisini bilir.

 

Sevgili Alperen, senin yorumlarin bana yardim ettigi gibi,insallah benim yorum larimda sana yardimci olur.

 

Allah’in Rahmeti ve Bereketi üzerinize olsun.

Yukarı dön Göster cengiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cengiz
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 07 nisan 2006 Saat 08:18 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam cengiz

1) isa konusunda : önce ayetler var mı o konuda bak. sonra konuşalım. ayetler ışığında yorum yaptığımızdan sanki ayet inmemiş gibi yorumlamalar yapmayalım

2) mehdi hakkında : önce ayetlerin arapçalarını verirsen mehdi kelimesini görürüz. y.n.ö. yanılabilir çünkü bir çok mealle çalışma yapıyoruz. eğer aklında "yaşar nuri eksenli site" diye bir fikir oluştuysa yeri geldiğinde kıyasıya eleştirdiğimizi de bil

3) deccal hakkında : ALİM(!) olarak gördüklerine bakınca bizim baştan cahil olduğumuz ve kuranı bırakıp bu ALİM(!)lerin yorumlarını okumamız gerektiği ortaya çıkıyor.

o ALİM(!)lerden bazıları peygamberimizin de gökten ineceğini savunur (şeyh bedrettin),kimisi peygamberi rüyasında görüp onun ağzından kitap yazar (muhiddin arabi),kimisi ALLAH'tan ilhamla yazar (said nursi), yada kimisi ALLAH ile muhabbet eder,çay içer (tereyağlı iskender)

yani işaret(!) diye yorumlanacak o kadar ayet var ki,yorumlarına bakınca ayeti gözardı etmemizi isteyenler bile çıkacaktır.

vaktim olsa sana ayetleri derleyebilirdim ama 1 ay kadar bazı aksaklıklardan dolayı verimli olacağımı umut etmiyorum

ama konu güzel,siteyi de iyice incelersen zaten cevapları da bulacaksın

selam selam

 

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats