HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kabe Mekkedemi ? Kudusdemi !! KABE Nedir Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 13 ocak 2006 Saat 17:37 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Selam Dostlar Madem Hac Gorevini tartisiyoruz. Su an cevirisi uzerinde ugrastigim su makalede Hac ile ilgili iddia edilen bir cok sey bu konudaki gelenekci yapiyi ilginc bir sekilde  elestiriyor. Makalenin tamami bitmediginden kisim kisim tartismaya acalim. Bitince butun bir makaleyi buraya asarim.

Bu sadece ceviridir. Lutfen dogrularini yanlislarini elestirelim. Cevirnene zeval olmaz. Oncelikle Maklenin 3 kismindan baslayalim. Bu kisim Kabenin ne oldugu, Hz Ibrahimin Makaminin nerde oldugu konusuna ilginc bir yaklasim getiriyor.

HAC- Hz Ibrahimin Kaybolan  MiRASI

...........................Hac Gorevi Nerde Yerine Getirilir.

3:96-97 İnne evvele beytiv vüdia linnasi lellezi bi bekkete mübarakev ve hüdel lil alemin. Fihi ayatüm beyyinatüm mekamü ibrahim, ve men dehalehu kane amina, ve lillahi alen nasi hiccül beyti menistetaa ileyhi sebila, ve men kefera fe innellahe ğaniyyün anil alemin

3:96-97 Gerçek şu ki, insanlar için ilk kurulan Ev, Bekke(de, o, kutlu ve bütün insanlar için hidayet olandir.Orada apaçık nişâneler,  İbrahim'in makamı vardır. Oraya giren emniyette olur. Yoluna gücü yetenlerin o evi haccetmesi, Allah'ın insanlar üzerinde bir hakkıdır. Kim inkâr ederse bilmelidir ki, Allah bütün âlemlerden müstağnîdir.

Mekkenin havadan Gorunumu

Kuran Hacin yeri olarak Bekke’yi gosterir. Her ne kadar MEKKE ve BEKKE isimleri birbirine benzesede ayni seyler degildir. Muslumanlarin cogu Mekke nin eskiden Bekke olarak isimlendirildigini  ve tarihsel surec icinde degistigini soylemekdedirler. Fakat hale gunumuzde karsimizda duran koskoca bir problem bunun boyle olmadigini gostermekdedir. Peygamberimiz zamaninda kalan Romalilar ve digger milletlere ait haritalara baktigimiz zaman bugun MEKKE diye adlandirilan sehrin bir zamanlar BEKKE diye adlandirildigina dair hic bir delil yokdur.

Bu karmasalik, islam tarihinie  ve muslumanlar tarafindan ilk Kiblenin Kudus olmasi  ve sonradan Kiblenin Mekkeye degistirilmasine baktigimiz zaman daha ilginc bir hal almakdadir. Gunumuzde dahi muslumnalarin cogu Kudus icin iki kiblenin birincis anlamina gelen (Uwla Al-Qiblatain) deyimini kullanmakdadirlar.

Kudusun ve Mescidi Aksanin Yukaridan Gorunumu

Eger Hz Ibrahim insanlara Arabistandaki Mekkeye cagirdiysa ve ilk dini Allah has kilan sistemi yonetimi bu bolgede kurduysa, Hz Muhammed ve ilk muslumanlarin yillarca yuzlerini Kuduse donmelerini ve arkalarini Mekkeye cevirmelerini nasil aciklayabiliriz. Diyelim ki bu konudaki rivayetlein bir an icin uydurma olduklarini Kabul ettik, Peki Roma tarih kalintilair neden “isa” adli birinin Kudusde ogretisini yaydigini ve Mekkede yapmadigini gosteriyor. ?  Neden yahudiler Kudusu kutsal sayarken Mekkeyi hic tanimiyorlar. ( Tabi haci onlarda simdi unuttuklari haci bir zamanlar yerine getiriyorlardi.)

Bir cok islam dusunur bu tarihsel garipligi bir tarafa birakirken bizler gorevimizin bu konuyu incelemeyi Kurandan isiginda yapmamiz gerektigine inaniyoruz.

KABE NEDIR.

Maide 97 Cealellahül ka'betel beyteh harame kiyamel lin nasi veş şehral harame vel hedye vel kalaid zalike li ta'lemu ennellahe ya'lemü ma fis semavati ve ma fil erdi ve ennellahe bi külli şey'in alim

MAIDE 97 (Elmali) Allah Kâ'beyi, o beyti haramı insanlar için bir medarı hayat kıldı, o şehri haramı da o, boyunları bağsız ve bağlı kurbanlıkları da; bütün bunlar şunun bilesiniz içindir ki Allah göklerdekini ve yerdekini bilir ve hakıkat Allah her şeye alîmdir

KABE kelimesi Arap sozluklerine gore “dörtgen. avlu. avluyu çevreleyen binalar” anlamina gelmekdedir. Yukaridaki resimde goruldugu gibi Mekkedeki bu bina DORT KOSELI olmasindan KABE adini almistir. Bu yapinin Maide 97 deki KABE olduguna inanilmakdir.

Simde Maide 97 KABE kelimesini Arapcadaki kelimeyi korumadan cevirisini yaparak tekrar mealini yaparkasak daha objektif oluruz.

MAIDE 97  Allah dörtgen. Avlu yeri , o beyti haramı insanlar için bir medarı hayat kıldı, o şehri haramı da o, boyunları bağsız ve bağlı kurbanlıkları da; bütün bunlar şunun bilesiniz içindir ki Allah göklerdekini ve yerdekini bilir ve hakıkat Allah her şeye alîmdir

Acaba ortadogudaki dinlerin kutsal saydigi ve dörtgen. avlu. avluyu çevreleyen binalariin oldugu baska bir yer yok mu ?

Mescidi Aksa da Yuksen bir alan uzerine kurulu  dörtgen. Avlu olan bir yerdir. Tanim olarak bakarsak aslidna 3 din tarafinfan Kutsal sayilan bu yer aslinda KABE dir.

KABE BEYT-I HARAMDIR.

MAIDE 97 (Elmali) Allah Kâ'beyi, o beyti haramı insanlar için bir medarı hayat kıldı, o şehri haramı da o, boyunları bağsız ve bağlı kurbanlıkları da; bütün bunlar şunun bilesiniz içindir ki Allah göklerdekini ve yerdekini bilir ve hakıkat Allah her şeye alîmdir

Kabenin(dörtgen. Avlu)  Mekkedeki Kabe olmasindaki asil sorun burda yatmakdadir. Eger  Mekkedeki Kabeyi Kurandaki Kabe oldugunu Kabul edersek Maide 97 deki  belirtilen BEYT-I Haram olmasinida Kabul etmek zorundayiz. Muslumlarin cogunun Mekkede ki  (dörtgen. Avlu) Kabeyi Kutsal Ev olarak Kabul etmelerinde bir sorun olmasada gozden kacan kucuk bir ayrinti vardir.

3:96-97 İnne evvele beytiv vüdia linnasi lellezi bi bekkete mübarakev ve hüdel lil alemin. Fihi ayatüm beyyinatüm mekamü ibrahim, ve men dehalehu kane amina, ve lillahi alen nasi hiccül beyti menistetaa ileyhi sebila, ve men kefera fe innellahe ğaniyyün anil alemin

3:96-97 Gerçek şu ki, insanlar için ilk kurulan Ev, Bekke) de, o, kutlu ve bütün insanlar için hidayet olandir.Orada apaçık nişâneler,  İbrahim'in makamı vardır. Oraya giren emniyette olur. Yoluna gücü yetenlerin o evi haccetmesi, Allah'ın insanlar üzerinde bir hakkıdır. Kim inkâr ederse bilmelidir ki, Allah bütün âlemlerden müstağnîdir.

Simdi Kuran bu Kutsal eve girenlerin guvenlikde olacagini soyluyor. Mekkede deki Kabenin kabilarini actigimizda icine ancak bir kac kisi sigar buda maide 96-97  ayetlerinde mantiksal bir hata ortaya cikariyor. Eger Kudusdeki kabeye bakarsak 36 (acres 1 Acre=4047 m2) buyuklugunde 500.000 uzerinde kisinin sigacagi bir alan goruyoruz.

Acaba hangi Kabe Kurandaki teste uyuyor dersiniz !!!!

Hz Ibrahimin Makami isareti ?

3:96-97 İnne evvele beytiv vüdia linnasi lellezi bi bekkete mübarakev ve hüdel lil alemin. Fihi ayatüm beyyinatüm mekamü ibrahim, ve men dehalehu kane amina, ve lillahi alen nasi hiccül beyti menistetaa ileyhi sebila, ve men kefera fe innellahe ğaniyyün anil alemin

3:96-97 Gerçek şu ki, insanlar için ilk kurulan Ev, Bekkede, o, kutlu ve bütün insanlar için hidayet olandir.Orada apaçık nişâneler,  İbrahim'in makamı vardır. Oraya giren emniyette olur. Yoluna gücü yetenlerin o evi haccetmesi, Allah'ın insanlar üzerinde bir hakkıdır. Kim inkâr ederse bilmelidir ki, Allah bütün âlemlerden müstağnîdir.

Hz Ibrahimin Makami Mekkke Arabistan

Makami Ibrahim cogu zaman Hz Ibrahimin Makami olarak cevrilmekdedir. Islam Alimlerine gore bu Kabenin yaninda Hz Ibrahime ait olan izlerinden olusan yerdir. Hacilar Kuranda olduguna inandiklari bu yeri gormek icin gelirler.

Eger bu islam alimleri Kurana daha dikkatli baksalardi Kabenin Mekkedeki Kabe oldugunu idda etmeliyle baska bir soruna imza attiklarini fark edeceklerdi.

3:96-97 İnne evvele beytiv vüdia linnasi lellezi bi bekkete mübarakev ve hüdel lil alemin. Fihi ayatüm beyyinatüm mekamü ibrahim, ve men dehalehu kane amina, ve lillahi alen nasi hiccül beyti menistetaa ileyhi sebila, ve men kefera fe innellahe ğaniyyün anil alemin

3:96-97 Gerçek şu ki, insanlar için ilk kurulan Ev, Bekke(bunu Mekke diye mealciler ceviriyor) de, o, kutlu ve bütün insanlar için hidayet olandir.Orada apaçık nişâneler,  İbrahim'in makamı vardır. Oraya giren emniyette olur. Yoluna gücü yetenlerin o evi haccetmesi, Allah'ın insanlar üzerinde bir hakkıdır. Kim inkâr ederse bilmelidir ki, Allah bütün âlemlerden müstağnîdir.

Bu alimlerin insanlara anlatiklarinin tersine Hz Ibrahimin Makaminin Kabenin icinde olamasi  gerekiyor, yaninda yada disinda degil.

Aslinda daha onemli soru su olamilidr. Bir kayanin uzerindeki ayak izlerinin hac ve butun insanliga yapilan cagri  ile ne alakasi var ?

Cevap:” Kesinlikle koskoca bir HiC!!!!

Makam ve Hac iliskisini aciklayabilmek icin Kuranda nasil gectigine bakmamiz gerekmekdedir. Makam kelimesi su ayetlerde gecmekdedir: (2:125, 3:97, 5:107, 10:71, 14:14, 17:79, 19:73, 25:66, 25:76, 26:58, 27:39, 33:13, 37:164, 44:26, 44:51, 55:46, 79:40). Makamin anlami, yer, konum, istasyon, durum, yer anlamina gelmekdedir.

Hac ile ilgili konular icin Kuranda Hz Ibrahimin icin anlatilanlar bakarken, Hz ibrahimin Oglunu Kurban etmesiyle ilgili ruyanin gectigi ayetler ile  karsilastik. Allah rahmetiyle mudahale ederek:

(SÂFFÂT suresi 102-108)Babasıyla beraber yürüyüp gezecek çağa erişince: Yavrucuğum! Rüyada seni boğazladığımı görüyorum; bir düşün, ne dersin? dedi. O da cevaben: Babacığım! Emrolunduğun şeyi yap. İnşallah beni sabredenlerden bulursun, dedi. Her ikisi de teslim olup, onu alnı üzerine yatırınca: Ey İbrahim! Rüyayı gerçekleştirdin. Biz iyileri böyle mükâfatlandırırız. Bu, gerçekten, çok açık bir imtihandır, diye seslendik. Biz, oğluna bedel ona büyük bir kurban verdik. Sonra gelenler arasında ona (iyi bir ün) bıraktık

Kuran bunu Hz Ibrahimin oglu ile imtihan edilmesi olarak tanimlar. Bu olayin gectigi yer Makam-I Ibrahimdir.

Kudusdeki Kabenin icinde Hz Ibrahimin Kurbani ile ilgili bir yer varmidir ?

Hz Ibrahimin Oglunu Kurban etmeye calsitigi yerin resmi (Kudus)

Musluman, hiristiyan ve yahudi kaynaklarina bu kaya Hz ibrahimin oglunu Kurban etmeye calistigi kayadir. Aslinda bu kayada Kurban edilen hayvalarin kanlarini akmasi cin ufak bir delik dahi vardir.

YazaN (e-mail: laytth@hotmail.com)

http://www.free-minds.org/articles/quranic/hajj.htm

 

Devam edecek



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 14 ocak 2006 Saat 21:31 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Peygamberimiz aslen  Mekkeli miydi ?

Bize anlatilan tarihsel hikayeler gore Hz Muhammed Kureys kabilesindendir ve Vahiyi ilk olarak bu bolgedeki Hira magarasinda almaya baslamistir. Peygamberimiz  Medine Sehrine hicret edinceye kadar insanlara islami Mekkede anlatmistir. Peygamberimiz icin anlatilan bu hikayede inkar edilmeyecek temel bir catlak vardir.

Kurana gore Peygamberimiz Sedum (Sodom & Gomorrah) Hz Lutun kasabasi) yakinindadir.

SÂFFÂT suresi 133-138 Lût da elbette peygamberlerdendi. Geridekiler arasında kalan yaşlı bir kadın dışında, Lût'u ve ailesinin hepsini kurtardık. Sonra diğerlerini yok ettik. Elbette siz de sabah ve akşam onlara uğruyorsunuz. Hâla akıllanmayacak mısınız?

Furkan 40 Andolsun  belâ ve felâket yağmuruna tutulmuş olan o beldeye uğramışlardır. Peki onu görmmüyorlar mıydı? Hayır, onlar öldükten sonra dirilmeyi ummamaktadırlar. 

Hem arkelojik hemde tarihi deliller SEDUM (Hz Lutun Kasabisinin) olu deniz bir basla ismimle Lut denizinin orda oldugunu gostermekdedir. Bugunki Filistin/Urdun bolgesinde olan bu kasaba, Mekke ve Medineye yuzlerce kilmetre uzaklikdadir.  Yukaridaki ayetden cikan anlam sudur ki, Peygamber efendimizin bulundugu yerden Hz Lutun kasabisina seyahet bir gunden dah az olmali ki, Insanlar sabahdan aksam kadar kasabaya gidip gorup  felakete sahitlik yapip gelebilmelidirler. (Bu yerler Peygamber efendimizin bulundugu yere 100 KM mesafededir. Normal hayvanla gidip gelinebilir)

Peygamber efendimiz once Kudusden Mekkeye geldi ondan sonra Mekkeden ayrilmaya zorlaninca Medineyi ana merkez yapti.

Mekke Kuranda geciyor mu ?

Evet mekke Kur’anda bir ayetde gecmekdedir. 48;24

FETİH suresi 24. ayet)   Ve hüvellezi keffe eydiyehüm anküm ve eydiyeküm anhüm bi batni mekkete mim ba'di en azferaküm aleyhim ve kanellahü bi ma ta'melune basiyra

(FETİH suresi 24. ayet) O sizi onlara karşı muzaffer kıldıktan sonra, Mekke'nin içinde onların ellerini sizden, sizin ellerinizi de onlardan çekendir. Allah, yaptıklarınızı görendir.

Hemen bir sonraki ayet daha ilginc bir durum ortaya cikartiyor.

(FETİH suresi 25. ayet) Hümüllezine keferu ve sadduküm anil mescidil harami vel hedye ma'kufen ey yeblüğa mehilleh ve lev la ricalüm mü'minune ve nisaüm mü'minatül lem ta'lemuhüm en tetauhüm fe tüsiybeküm minhüm mearratüm bi ğayri ilm li yüdhilellahü fi rahmetihi mey yeşa' lev tezeyyelu le azzebnellezine keferu minhüm azaben elima

(FETİH suresi 25. ayet) Onlar inkâr eden ve sizin Mescid- i Haram'ı ziyaretinizi ve bekletilen kurbanların yerlerine ulaşmasını men edenlerdir. Eğer kendilerini henüz tanımadığınız mümin erkeklerle, mümin kadınları bilmeyerek ezmek suretiyle bir vebalin altında kalmanız ihtimali olmasaydı, Allah savaşı önlemezdi. Dilediklerine rahmet etmek için Allah böyle yapmıştır. Eğer onlar birbirinden ayrılmış olsalardı elbette onlardan inkâr edenleri elemli bir azaba çarptırırdık.

Yukarida ki ayetden anladigimiz Mekke Mescidi harama ve yapacaklari yardima ulasmayi engelleyen bir engel olarak karsimiza  cikmadadir.Mekke hedef degil bir aracdir............................

Peki daha onceki Haclarin Tapinak Tepesine yaptiklarina dair delileler nadir.

Hz Ibrahimin hac cagrisini 3000 yil once yaptigina gore, bu cagrinin yapildigi yerde daha onceki bina ve yapi kalintilarinin olacagini varsaymak gayet mantikli olacakdir.

Kubbet-üs Sahra'danin uzerine kurulu oldugu Tapinak Tepesinde , bir yapinin bir kac defa olduguan dair arkekolojik kalintilar mevcutdur.  Bu tapinak 586 BC yillarinda Yahudilere karsi olan savasda Nebuchadnezzar tarafindan yikilmistir. Daha Herod 19-20 BC tarihlerinde tapinagi yeniden yapmistir.. Bu Yeni yapida Romalilar tarafindan 70 AD yillinda vuku bulan Yahudi Savasinda yeniden yikilmistir. Bu gercegin kalintilari  DOME of THE ROCK adli Tuvia Sagivin “Penetrating Insights into the Temple Mount” adli makalesinde cok detayli olarak resimli olarak gorulebilir.

..................

Makale cevirisi biraz parcali bulutlu oldu. Ama Allahin askerinin Ayman dan cevirdigi makalenin ilk kismi Tarihi , ve arkelojik deliller acisindan Kabenin Kudusde olmasi gerektigine dair ilginc tartismalar acmakdadir.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1136&PN=1



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 14 ocak 2006 Saat 23:18 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

.....

Kudusun Bekke olmasi ilgili ana noktalarin ozeti.

-Islam Tarihi Kudusun Ilk Kible oldugunu Kabul eder.

-Tevrat ve incilin muhataplari( Yahudi ve Hrisyiyanlar) Kudusun Kutsalligi Kabul ederken Mekkeyi tanimazlar.

-Bekke Tevratda (Psalms 84) Allah onune cikmak icin cikilan Zion Dagina gidilen Hacda gecmekdedir.

-Bekke ismi Kudusun haritalarinda Tapinak Tepesinin Guney Batisina 5 mil uzaklidaki bir vadinin adi olarak gecmekdedir.

-Kudus ismi ( Baris Sehri) hz Ibrahimin Bekkenin baris sehri olmasi ile ilgili duasina uymakdadir. (Bakara Suresi 126 Ayet)

-Kuran Peygamberimizn yasadigi sehir etrafinda Zeytinlerin yetistigini belirtir. (95 Sure ayetler 1-3) Zeytinler Akdeniz bolgesinde ( Kudus Yakinlarinda) yetisir, Saudi Arabistanda ki Mekke colunde degil.

-Tapinak  Dort duvarla cevrili (avlu) (KABE) seklindedir.

-Kudusun Kabesi 37 acres Alana yayilmis ve 500.000 uzerinde kisiyi agirliyabilirken, Mekkedeki Kabenin icine ancak bir kac kisi sigar.

-Mekkedi Makami Ibrahim sadece bir ayak izi iken, Kudusdeki Makami Ibrahim Hayvanlarin Kurban edilmesi icin duzenlenmis.

-Mekkedeki kabede Hz Ibrahimin Makami Kabenin yaninda iken, Kudusdeki Kabede Hz Ibrahmin makami iceridedir.

-Kudusdeki Kabe Kurandaki anlatildigi gibi yani Hacilarin toplanma yerinden ayrilirken bulundugu  yuksek bir mekandadir

- Mescidi haram bolgesinde olan Kayanin uzerinde kan akmasi icin olan oluk Hacilarin Kurban kesmi icin uygun yer oldugunu gostermekdedir.

HAC- Hz Ibrahimin Kaybolan  MiRASI

YazaN (e-mail: laytth@hotmail.com)

http://www.free-minds.org/articles/quranic/hajj.htm



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 15 ocak 2006 Saat 11:25 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

radyoman Yazdı:

Peygamberimiz aslen  Mekkeli miydi ?

Bize anlatilan tarihsel hikayeler gore Hz Muhammed Kureys kabilesindendir ve Vahiyi ilk olarak bu bolgedeki Hira magarasinda almaya baslamistir. Peygamberimiz  Medine Sehrine hicret edinceye kadar insanlara islami Mekkede anlatmistir. Peygamberimiz icin anlatilan bu hikayede inkar edilmeyecek temel bir catlak vardir.

Kurana gore Peygamberimiz Sedum (Sodom & Gomorrah) Hz Lutun kasabasi) yakinindadir.

SÂFFÂT suresi 133-138 Lût da elbette peygamberlerdendi. Geridekiler arasında kalan yaşlı bir kadın dışında, Lût'u ve ailesinin hepsini kurtardık. Sonra diğerlerini yok ettik. Elbette siz de sabah ve akşam onlara uğruyorsunuz. Hâla akıllanmayacak mısınız?

Furkan 40 Andolsun  belâ ve felâket yağmuruna tutulmuş olan o beldeye uğramışlardır. Peki onu görmüyorlar mıydı? Hayır, onlar öldükten sonra dirilmeyi ummamaktadırlar. 

Hem arkelojik hemde tarihi deliller SEDUM (Hz Lutun Kasabisinin) olu deniz bir basla ismimle Lut denizinin orda oldugunu gostermekdedir. Bugunki Filistin/Urdun bolgesinde olan bu kasaba, Mekke ve Medineye yuzlerce kilmetre uzaklikdadir.  Yukaridaki ayetden cikan anlam sudur ki, Peygamber efendimizin bulundugu yerden Hz Lutun kasabisina seyahet bir gunden dah az olmali ki, Insanlar sabahdan aksam kadar kasabaya gidip gorup  felakete sahitlik yapip gelebilmelidirler. (Bu yerler Peygamber efendimizin bulundugu yere 100 KM mesafededir. Normal hayvanla gidip gelinebilir)

Peygamber efendimiz once Kudusden Mekkeye geldi ondan sonra Mekkeden ayrilmaya zorlaninca Medineyi ana merkez yapti.

Selam Radyoman

Bu şahısların görüşlerini dikkatlerimize sunduğun için teşekkürler. Bu şahıslar hakkında benim şahsi kanaatim bunların kasıtlı ve programlı bir şekilde faaliyet gösteren din bozguncuları olduğudur.

Bunların amaçları doğrunun ne olduğunu göstermek değil. Zira hiçbir konuda “işte budur” diyemiyorlar. Birtakım tarihi verilerin yanlış olduğunu yine başka birtakım tarihi verilere dayanarak iddia ediyorlar. Böyle saçma bir metod mu olur?

Bunların gayeleri birtakım yanlışlıkları bahane ederek akılları karıştırmak. Böylece aklı karışık insanları dinleri hakkında şüphe ve bocalama içinde bırakmak.

Bence bu faaliyetlerin içinde sistemli bir şekilde çalışan misyonerlerin de parmağı var.

Şimdi kısaca üstteki alıntıda bulabildiğim yanlışları ve çarpıtmaları yazayım.

Sözde Peygamberimiz Mekke’de değil de Kudüs’te doğmuş. Bu konuda elde ne gibi bir tarihi veri var? Hiçbir veri yok. Peygamberimizin kavmi olan Kureyş topluluğunun Mekke’de değil de Kudüs’te yaşadığına dair elde ne gibi bir tarihi veri var? Yine hiçbir veri yok. Elde ne var? Bu komik iddiaları yalanlayan koskoca bir tarihi bilgi var. Çarpıtma yapma adına Tarih İlminin namusunu da kirletmenin lüzumu nedir?

Peygamberimiz daha sonra Kudüs’ten Mekke’ye gelmişmiş. İyi de nerede bunun delili? Neden hiçbir veriye dayandırmadığın bu iddianı doğru kabul edelim?

Sözün özü bunlar hakikaten sadece saçmalıyorlar. Bu saçmalıklarına Kur’anı da alet ediyorlar. Şimdi işin bu kısmına bakalım.

SABAH-AKŞAM ÇARPITMASI

Vatandaş Saffat 138’le alakalı olarak diyor ki; Peygamber efendimizin bulundugu yerden Hz Lutun kasabisina seyahat bir gunden daha az olmali ki, Insanlar sabahdan aksam kadar kasabaya gidip gorup  felakete sahitlik yapip gelebilmelidirler.

Bu şahıs, Kur’anda sabah kelimesinin akşam kelimesiyle birlikte zikredildiğinde bunun bir zaman dilimi anlamında sabah ve akşam değil de sık sık, mütemadiyen, daima anlamında bir süreklilik arzeden hali işaret ettiğini bilmiyor değildir mutlaka.

 

Sabah-Akşam demek sık sık demektir. Türkçemizde bile Sabah Akşam çalışmak deyimi neyi ifade eder?

 

Şimdi bunun böyle olduğunu ayetlerin ilgili kısımlarına bakarak görelim.

 

Sabah Akşam = Sık Sık, Daima

 

Ali İmran 41. Rabbini çok an.Akşam-sabah tespih et.”

 

En’am 52. sabah akşam, yüzünü isteyerek Rablerine yalvarıp yakaranları kovma!

 

Rad 15. Göklerde ve yerde kim varsa gölgeleriyle birlikte ister istemez ve sabah-akşam Allah'a secde eder.

 

Kehf 28. Benliğini, sabah-akşam yüzünü isteyerek rablerine yalvaranlarla beraber tut.

 

Meryem 62. Orada kendilerinin sabah, akşam, rızıkları da hazırdır.

 

Nur 36. Kandil, Allah'ın yükseltilmesine ve içinde adının anılmasına izin verdiği evlerdedir. Orada sabah-akşam O'nu tespih eder.

 

Furkan 5. Dediler ki: "Öncekilerin masallarıdır bu. Birilerine yazdırdı onu. O ona sabah-akşam birileri tarafından yazdırılıyor."

 

Ahzab 42. O'nu sabah-akşam tespih edin!

 

Mümin 46. sabah-akşam, ateşe arz olunurlar.

 

Mümin 55. Akşam ve sabah, Rabbini överek tespih et!

 

Pekala Sabah-Akşam ifadeleri ile sık sık veya daima yapılan veya yapılması gereken bir iş kastediliyorsa Saffat 138’deki Lut (as)’ın hayat sürdüğü coğrafyaya sürekli gidip gelenler kimler? Tabiki tacirler. Bu gezgin tacirler Şam’a girderken yollarını Lut peygamberin memleketinden de geçiren Kureyşli tüccarlardan başkası değil.

 

Pekala Saffat 137-138’de o beldeye “siz uğruyorsunuz” denilerek, çoğul bir ifade kullanılarak peygamberimizin tebliğine muhatap olan herkesin, tüm insanların bu kapsamda değerlendirilmediğini bilakis sadece gezgin tüccarların kastedildiğini nereden biliyoruz?

 

Şu ayetlerden;

 

Ali İmran 137. Sizden önce de yollar-yöntemler gelip geçmiştir.O halde yeryüzünde dolaşın da yalanlayanların sonu nice olmuştur görün.

 

Nahl 36. Şimdi yeryüzünde gezip dolaşın da yalanlayanların sonu nasıl olmuş görün.

 

 

Enam 6. Kendilerinden önce nice yurt ve medeniyeti yerle bir ettiğimizi görmediler mi?

 

Fatır 44. Yeryüzünde dolaşıp da kendilerinden öncekilerin sonlarının nasıl olduğunu görmediler mi?

 

Yasin 31. görmediler mi, kendilerinde önce nice nesilleri helâk ettik.

 

Görüldüğü gibi bu ayetlerde TELMİH SANATI vardır. “Görmediler mi?”, “Görmediniz mi?”, “Görmüyor musunuz” hitaplarının -her zaman- birebir gözle görmekle alakası yok. Kişi bir olayı bir yerlerden okumuş yada birilerinden dinlemiş olabilir. Kendisinde bu önbilgi olan şahsa da bu bilgiye dayalı olarak, söylemi kuvvetli kılma adına “görmedin mi” şeklinde hitap edilebilir. Örneğin üstteki ayetlerde. Hz. Muhammed’in hitap ettiği insan kitlesinin tamamı önceki nesillerin nasıl yok edildiğini gördü mü? Hayır. Pekala helak edilişin kalıntılarını gördü mü? Hayır. Çünkü gezgin tüccarlar hariç hiç kimse belki beldesinden dışarı bile çıkmadı.

 

Sözün özü Saffat 137-138’de Lut peygamberin beldesine sabah-akşam uğruyorsunuz denilerek ne bir günlük yolculukla varılabilen bir mesafe, ne de tüm insanların oraya gidip gelebilmesi kastediliyor. Dolayısıyla Peygamberimizin Kudüs’te doğmuş ve yaşamış olduğu iddiası sadece bir safsatadır. Ne tarihi verilere dayanmaktadır, ne de çarpıtılmamış Kur’an yorumlarına.

 

Gelin bu karşı iddiamızı daha da sağlamlaştıralım.

 

Bizler nasıl ki sadece bizzat görerek değil aynı zamanda okuyarak, dinleyerek veya izleyerek edindiğimiz bilgiler sözkonusu olduğunda “görmedin mi kardeşim” diyoruz. Aynen bunun gibi Rabbimiz de Sevgili Peygamberimize duyduklarına binaen “görmedin mi” diyor. Bakın nasıl;

 

Görmedin mi?

 

Bakara 243. Ölüm korkusuyla binlerce kişi halinde yurtlarından çıkanları görmedin mi?

 

Bakara 246. Mûsa'dan sonra İsrailoğullarının kodamanlar meclisini görmedin mi?

 

İbrahim 19. Allah'ın gökleri ve yeri hak olarak yarattığını görmedin mi?

 

Nuh 15. "görmediniz mi, Allah yedi göğü ahenkli bir bütün olarak nasıl yarattı?"

 

Fecr 6. görmedin mi ne yaptı Rabbin Âd kavmine?

 

Fil 1. Görmedin mi ne yaptı Rabbin fil yâranına!

 

Hz. Muhammed Ad kavminin yada Fil yaranının helakına şahit mi oldu?

 

Hatta bakın diğer insanlar için bile nasıl bir “görmediler mi” söylemi var.

 

İsra 99. görmediler mi ki, o, gökleri ve yeri yaratan Allah, kendilerinin benzerlerini yaratmaya da Kaadir'dir.

 

Enbiya 30. O küfre sapanlar görmediler mi ki gökler ve yer bitişik idi, biz onları ayırdık.

 

Görüldüğü gibi “görmüş” olmak için “gözle görmüş” olmak gerekmiyor.

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 15 ocak 2006 Saat 11:44 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

BİR BAŞKA ÇARPITMA: MEKKE BİR ENGELDİR.

 

radyoman Yazdı:

Mekke Kuranda geciyor mu ?

Evet mekke Kur’anda bir ayetde gecmekdedir. 48;24

FETİH suresi 24. ayet)   Ve hüvellezi keffe eydiyehüm anküm ve eydiyeküm anhüm bi batni mekkete mim ba'di en azferaküm aleyhim ve kanellahü bi ma ta'melune basiyra

(FETİH suresi 24. ayet) O sizi onlara karşı muzaffer kıldıktan sonra, Mekke'nin içinde onların ellerini sizden, sizin ellerinizi de onlardan çekendir. Allah, yaptıklarınızı görendir.

Hemen bir sonraki ayet daha ilginc bir durum ortaya cikartiyor.

(FETİH suresi 25. ayet) Hümüllezine keferu ve sadduküm anil mescidil harami vel hedye ma'kufen ey yeblüğa mehilleh ve lev la ricalüm mü'minune ve nisaüm mü'minatül lem ta'lemuhüm en tetauhüm fe tüsiybeküm minhüm mearratüm bi ğayri ilm li yüdhilellahü fi rahmetihi mey yeşa' lev tezeyyelu le azzebnellezine keferu minhüm azaben elima

(FETİH suresi 25. ayet) Onlar inkâr eden ve sizin Mescid- i Haram'ı ziyaretinizi ve bekletilen kurbanların yerlerine ulaşmasını men edenlerdir. Eğer kendilerini henüz tanımadığınız mümin erkeklerle, mümin kadınları bilmeyerek ezmek suretiyle bir vebalin altında kalmanız ihtimali olmasaydı, Allah savaşı önlemezdi. Dilediklerine rahmet etmek için Allah böyle yapmıştır. Eğer onlar birbirinden ayrılmış olsalardı elbette onlardan inkâr edenleri elemli bir azaba çarptırırdık.

Yukarida ki ayetden anladigimiz Mekke Mescidi harama ve yapacaklari yardima ulasmayi engelleyen bir engel olarak karsimiza  cikmadadir.Mekke hedef degil bir aracdir............................

 

Buradaki çarpıtma ne kadar da bariz bir şekilde sırıtıyor.

 

Bu adamlar uydurabildikleri yerleri uyduruyorlar uyduramadıkları yerlerde de sıyırıyorlar.

 

Neymiş efendim Mekke bir hedef değilmiş bilakis bir araçmış. Ne demek bu?

 

Mekke karşımıza Mescidi Haram’a ve yapılacak yardımlara engel teşkil eden bir olgu olarak çıkıyormuş.

 

Sıyırmanın da bu kadarına pes doğrusu. Bu kadar zorlama bir yoruma hangi kafasız kanar?

 

Fetih 24 ve 25’te Müslümanların karşısında “onlar” olarak anılanlar kimler? Müşrikler mi, Mekke mi yada Mekkelilik mi?

 

Buayetlerde ne anlatıldığı apaçık belli. Müşrikler Hz. Peygamberin Mekke’ye girişini ve Kabe’yi Hacc edişini engelliyor. Bu kadar açık. Bu bilginin detayı siyer kaynaklarında mevcut.

 

Sözün özü bu şahısların göle çaldığı maya TUTMAZ. Çünkü ağzına kadar saçmalık dolu.  Hz. Muhammed Kureyş kabilesine mensup bir insandır. Mekke’de doğmuş ve büyümüş bir Arap’tır. Hz. Muhammed’in ayet gereği ikinci Kıble edindiği Kabe de Mekke’dedir. Bu konularda apaçık ayetler vardır. Ayetleri sağa sola çekiştirenlerin de maskaralığı gün gibi ortadadır.

 

Birkaç yanlışlığa binaen koca bina dinamitlenmeye çalışılıyor.

 

Not: Yeni katılımcılar için belirteyim, aman yanlış anlaşılma olmasın. Tabiki sözüm bu bilgiyi bizlere aktaran Radyoman'e değil yazının asıl sahibinedir.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 15 ocak 2006 Saat 18:24 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Alperene katılıyorum. Yazılanlar ya kasıtlı/planlı yazılmış gayri müslimlerin işi, yada müslimin biri tamamen kendi vehimlerini/hezeyanlarını aktarmış.

__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 15 ocak 2006 Saat 18:30 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Evet dostum.  Eline saglik

Yaziyi cevirmeye karar vermeden once 3 defa okudum. Aslinda bu yazinin devami olan 7 makale daha var. Onlarda tarihi ve arkelojik yapiyi Hz Nuh Tufanindan baslayarak Kuran ayetleri ile isliyorlar.

Dostlarimiz yanlis anlamasin, bu yazilarda olanlari benimsedigimizden degil. Sadece dusunce acisindan bizi arastirmaya itmesi ve ilginc varsayimlari konusunda Allahin kitabina yeniden arastirmaya yoneltmesinden dolayi ceviriyorum. Bu yazilari asan sitede boyle bir notu zaten dusmus. Bundan sonraki cevirilerin basinida bizde boyel bir notu dusecegiz insallah.

Cevirene zeval olmaz. Insallah hepsini cevirelim. Dini Allah has kilan hanifler olarak dogrularini yanlislarini elestirirken hep beraber daha saglikli bir fikir ortaya koymus olabiliriz.

Alperen dostumuz Sabah ve aksam kavramlarina bakmis. Bunun gibi Arafat, Kabe, Zemzem, Safa, Mina, Makami Ibrahim kavramlarini da incelemek icin bizi arastirmaya itiyor.

Yusuf 3 Nahnü nekussu aleyke ahsenel kasasi bima evhayna ileyke hazel kur'ane ve in künte min kablihi le minel ğafilin

Yusuf 3 "Sana bu Kuran'ı vahyederek, sana en güzel bir anlatımla tarihi aktarıyoruz. Sen daha önce bundan habersizdin."

Dolayisiyla Kuranda anlatilan tarih isiginda bazi kavramlara bakma fikri dusunce dunyamiza yeni bir bakis acisi getirebilir. Madem Allah bu ayetde Bize Kurani vahiy ederek tarihi ogretiyor. Bizde bu tur makalelerin iddialarina  Kurandaki tarih ile cevap verebilmeliyiz.  Arafat, Kabe, Zemzem, Safa, Mina, Makami Ibrahim  kavramlarini Kurandaki tarih ile aciklayabilmeliyiz., tartisabilmeliyiz.

Mesala ben sahsen Hz Ibrahimin ikinci karis ve Zemzem konusunda yapilan iddiayi ilginc buldum. Bu konuyu arastirmak gerekiyor. Bana faydasi bu oldu. Beni bu konuda arastirmaya itti..

Bu tur makalelerin bu faydasi vardir. Insallah diger 7 makaleyide cevirince  hep birlikde butun varsayimlarini Kuran isiginda  ele alalim. Biz istesekde istemesekde bu fiikirler cevrilip cok yakinda bir cok sitede yer alir ve almaya basladida.

Dini Allah has kilanlar olarak, Allah dinine yapilacak her turlu elestiriyi Kuran ile cevaplamakdan cekinmeden bu tur varsayimlari ele alabiliriz.



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
mehmet.turkes
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 19 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 2
Gönderen: 19 subat 2006 Saat 09:58 | Kayıtlı IP Alıntı mehmet.turkes

Sayın Radyomen mesleğiniz ne bilmiyorum mekke makalesinin yazarını da tanımıyorum ama makale çok naif olmuş sırıtıyor belliki sığ bir zihnin eseri BEKKE adının niçin bizans kaynaklarında geçmediğinin cevabı oranın başka bir yer olduğu sonucunu mu çıkarır, isa adlı bir kişinin (jesu veya immanuel) Kuds te yaşadığını hangi kaynak söylermiş onu da çıkaramadım isterseniz bir kaç hrıstiyan metni okuyum yok bu bilgi bir sanhedrin kararından bahsedilir ancak oda muğlak hem iran kayıtlarında ve arap şiirinde var bunlar bi zahmet okuyun

Vee bir büyük çelişki diye sunduğunuz sayın yazar kabenin sadece O bina olduğunu kim söylemiş eğer o bina olsaydı içine girmemiz gerekti niye etrafını dönüyoruz herhangi bir fıkıh metninde bunlar yazar sayın yazar

ve kurana bir bulmaca gibi bakmak sanki bir şifre varmış gibi bakmak baştan hatayı kabullenmek olur kuran kendi tabiriyle mübin dir ve ilk vavyedildiği toplumda ondan ne anlaşıldığı hermeneutik in de önde gelen kurallarından dır isterseniz gadameri okuyun sayın yazar siz 1400 sene önceki metni o geleneği silerek anlamaya çalışırsanız ortaya böyle naif yorumlar çıkar emin olun diğer makaleleri de okuyup cevaplandıracağım...............  



__________________
mehmet n turkes
Yukarı dön Göster mehmet.turkes's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mehmet.turkes Ziyaret mehmet.turkes's Ana Sayfa
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 19 subat 2006 Saat 22:36 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

mehmet.turkes Yazdı:

Sayın Radyomen mesleğiniz ne bilmiyorum mekke makalesinin yazarını da tanımıyorum ama makale çok naif olmuş sırıtıyor belliki sığ bir zihnin eseri BEKKE adının niçin bizans kaynaklarında geçmediğinin cevabı oranın başka bir yer olduğu sonucunu mu çıkarır, isa adlı bir kişinin (jesu veya immanuel) Kuds te yaşadığını hangi kaynak söylermiş onu da çıkaramadım isterseniz bir kaç hrıstiyan metni okuyum yok bu bilgi bir sanhedrin kararından bahsedilir ancak oda muğlak hem iran kayıtlarında ve arap şiirinde var bunlar bi zahmet okuyun..........

sayın yazar siz 1400 sene önceki metni o geleneği silerek anlamaya çalışırsanız ortaya böyle naif yorumlar çıkar emin olun diğer makaleleri de okuyup cevaplandıracağım...............  

Elestirileriniz icin Allah razi olsun.  Konu tam yerine oturmus degil cunku bu makalenin devami niteliginde olan  ve Kuranda verilen tarihi bilgiye dayanarak konuyu iceleyen 7 makale daha var. Cevirmek zaman olacak 130 sayfanin uzerinde bir yazi dizisi. Simdi sorularina donemlim

Benim bu makaleyi cevirmem bu makaleyi butun fikirleri kabul ettigim anlamina gelemez.Ama dusunce sistemimize getirecegi kipirdamalara yapabilecegi katkilar nedeniyle cevirdim. Ama su konuyu bende cozmus degilim.

Simdi Mekke ve Bekke konusudaki elestirnize bir bakalim. Kuranda yazarin dedigi gibi hem MEKKE hemde  BEKKE kelimesi geciyor.

1. -Bekke ismi Kudusun haritalarinda Tapinak Tepesinin Guney Batisina 5 mil uzaklidaki bir vadinin adi olarak gecmekdedir

3:96-97 İnne evvele beytiv vüdia linnasi lellezi bi bekkete mübarakev ve hüdel lil alemin. Fihi ayatüm beyyinatüm mekamü ibrahim, ve men dehalehu kane amina, ve lillahi alen nasi hiccül beyti menistetaa ileyhi sebila, ve men kefera fe innellahe ğaniyyün anil alemin

3:96-97 Gerçek şu ki, insanlar için ilk kurulan Ev, Bekke(de, o, kutlu ve bütün insanlar için hidayet olandir.Orada apaçık nişâneler,  İbrahim'in makamı vardır. Oraya giren emniyette olur. Yoluna gücü yetenlerin o evi haccetmesi, Allah'ın insanlar üzerinde bir hakkıdır. Kim inkâr ederse bilmelidir ki, Allah bütün âlemlerden müstağnîdir.

2. Evet mekke Kur’anda bir ayetde gecmekdedir. 48;24

FETİH suresi 24. ayet)   Ve hüvellezi keffe eydiyehüm anküm ve eydiyeküm anhüm bi batni mekkete mim ba'di en azferaküm aleyhim ve kanellahü bi ma ta'melune basiyra

(FETİH suresi 24. ayet) O sizi onlara karşı muzaffer kıldıktan sonra, Mekke'nin içinde onların ellerini sizden, sizin ellerinizi de onlardan çekendir. Allah, yaptıklarınızı görendir.

Unutmayalim Hz Ibrahim, Kabe, Bekke hac ile ilgili bilgileri Kuranda anlatildigi kadariyla biliyoruz. Neden su ayet yuzunden

Yusuf 3 Nahnü nekussu aleyke ahsenel kasasi bima evhayna ileyke hazel kur'ane ve in künte min kablihi le minel ğafilin

Yusuf 3 "Sana bu Kuran'ı vahyederek, sana en güzel bir anlatımla tarihi aktarıyoruz. Sen daha önce bundan habersizdin

Peygamber efendimiz kendine bizim gibi kendisien vahiy edildigi kadariyla biliyor.

Sizce bu sorunun cevabi nedir. MEKKE MEKKE ise, BEKKE BEKKE ise i ikisi birbirine karismis olamaz. BEKKE yanlsi yazildi dersek o zaman su ayeti inkar  ederiz.

(HİCR suresi 9. ayet) İnna nahnü nezzelnez zikra ve inna lehu le hafizun

(HİCR suresi 9. ayet) Şüphe yok o zikri biz indirdik biz, her halde biz onu muhafaza da edeceğiz.

Allah zikri korudum diyorsa Korumustur. KUranin tek ayetini inkar etmekden rabbime siginirim. O zaman Bekke Kudus yakinlarindaki BEKKE vadisi, Mekkeninde Saudi Arabistadaki MEKKE olmasi gerek mez mi ? Ne dersiniz



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
hayrunnisa
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 31 ocak 2006
Gönderilenler: 11
Gönderen: 25 subat 2006 Saat 10:22 | Kayıtlı IP Alıntı hayrunnisa

Slm

Radyoman size yol göründü.Kudüsteki ilk hacı olacaksınız.:)

Bir sorum var.MÖ.kaçıncı yüzyıla kadar araştırmışlar.(Ya da o havayı vermişler.Artık Allah bilir.)Peki neden bu kadar geriye gittikleri halde şunun şurasında 1400 yıl önce yaşamış olan peygamberimizin hayatını araştırmamışlar?Olur ya peygamberimiz de belki Bekke de hac yapmıştır.Ortaya çıkması bakımından diyorum.Yoksa Allah kudüste hac yapın dediği halde peygamber yapmadı mı?Veda hutbesini nerede verdi acaba?Cümbür cemaat bir kudüs yapıp gelmişlerdir artık.

Ayrıca 1400 yıl önceden rivayet edilen bilgilerin üzerini çizip,fi tarihinden bile kalmamış olan bilgilere neden inanalım.Neden adam kayıralım?Bana bilimsel gerçek yada tarihi gerçek demeyin,bilime de tarihe de inanmıyorum.Ben kurana inanıyorum.İnsanlar neyi savunuyorlarsa,neyi kendilerine uydurmak istiyorlarsa bilimi tarihi işlerine geldiği gibi kullanıyor çünkü.Benim o söylediğiniz verileri doğrulayacak ne vaktim var ne imkanım.Aslında kimsenin yok ya.

Yukarı dön Göster hayrunnisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hayrunnisa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats