HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kur’ anda 2 KADIN= 1 ERKEK Uydurma mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 31 ocak 2006 Saat 07:00 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Bu yazi  yazinin sonuda verilen makaleden ceviridir. Ehl-I Sunnetci zihniyetden kadinin sahitligi konusundadami aladatildik. Ne dersiniz ? Araplarin kadini asagilayan kulturunun Kurbani olan mealciler olayi farketmedemediler mi ?

 

                                                           2 KADIN= 1 ERKEK ?

Islam alimlerinin ve liderlerinin coguna gore kadinlar erkekler ile karsilastirildiklarinda daha asagi olduklarindan onemli olan hic bir goreve getirilemezler... Hatta ayni alimler kadinlarin duygusal ve unutkan olmalarindan dolayi iki kadinin sahitliginin bir erkege esit olmasinin Kurandan oldugunu soylerler.

Normal dusunen ve akilli olan,  kadinlar ile calisan yada okula giden herkes kadinlarinda en az erkekler akilli daha zeki olduklarini bilir. Kadinlarin hafizalarinin erkeklerden daha zayif oldugu sadece uydurmadan ibaretdir. Simdi onlarin dayanaklari olan ayeti hep beraber inceleyelim.

BAKARA 282 Ya eyyühellezine amenu iza tedayentüm bi deynin ila ecelim müsemmen fektübuh, vel yektüb beyneküm katibüm bil adli ve la ye'be katibün ey yektübe kema allemehüllahü fel yektüb, velyümlilillezi aleyhil hakku vel yettekillahe rabbehu ve la yebhas minhü şey'a, fe in kanellezi aleyhil hakku sefihen ev daiyfen ev la yestetiy'u eyyümille hüve felyümlil hakku sefihen ev daiyfen ev la yestetiy'u eyyümille hüve felyümlil veliyyühu bil adl, vesteşhidu şehideyni mir ricaliküm, fe il lem yekuna racüleyni fe racülüv vemraetani mimmen terdavne mineş şühedai en tedille ihdahüma fe tüzekkira ildahümel uhra, ve la ye'beş şühedaü iza ma düu, ve la tes'emu en tektübuhü sağiyran ev kebiran ila ecelih, zaliküm aksetu indellahi ve akvemü liş şehadeti ve edna ella tertabu illa en tekune ticaraten hadiraten tüdiruneha beyneküm fe leyse aleyküm cünahun ella tektübuha, ve şehidu iza tebaya'tüm, ve la yüdarra katibüv ve la şehid, ve in tef'alu fe innehu füsuküm biküm, vettekullah, ve yüallimükümüllah, vallahü bi külli şey'in alim

BAKARA 282 Ey iman edenler, birbirinizden belirli bir vade ile borç aldığınızda, onu yazın; aranızda doğrulukla tanınmış bir yazı bilen kişi, onu yazsın. Yazı bilen de kendisine Allah'ın öğrettiği gibi yazmaktan kaçınmasın. Bir de borçlu adam söyleyip yazdırsın, her biri Allah'tan korksun ve haktan birşey eksiltmesin. Eğer borçlu, aklı ermeyen biri yahut küçük veya kendisi söyleyip yazdıramayacak durumda ise, velisi dosdoğru söyleyip yazdırsın. Erkeklerinizden iki şahit gösterin. Eğer ikisi de erkek olamıyorsa o zaman doğruluğuna güvendiğiniz bir erkekle iki kadın şahit olsun ki, biri unutunca diğeri hatırlatsın. Şahitler de çağrıldıklarında kaçınmasınlar. Siz yazanlar da az olsun çok olsun onu vadesine kadar yazmaktan üşenmeyin. Bu Allah yanında adalete en uygun olduğu gibi şahitlik için daha sağlam ve şüpheye düşmemeniz için daha elverişlidir. Ancak aranızda peşin devrettiğiniz bir ticaretse, o zaman bunu yazmamanızda size bir sakınca yoktur. Alışveriş yaptığınızda da şahit tutun, bir de ne yazana ne de şahitlik edene zarar verilmesin. Eğer zarar verirseniz bu mutlaka kendinize dokunacak bir günah olur. Allah'tan korkun! Allah size ilim öğretiyor ve Allah her şeyi bilir.

Bakara 282 ayetde kullanilan ve sahitlik konusunda yanlis anlamlara sebeb olan kelime " TEDIL" dir. Bunu degisik mealciler degisik sekillerde cevirmislerdir.

(…..Mesala Diyanet Meali : YANILIRSA diye cevirmis.

Elmali  Hamdi “UNUTURSA” diye cevirmis

Suleyman ates  “SASIRIRSA” diye cevirmis

Yasar Nuri “SASIRIRSA/UNUTURSA diye cevirmis

Edip Yuklel  “YANILIRSA diye cevirmis …..)

Ama mealicileri cogu kelimeyi “UNUTURSA” diye ceviriyor.

Unutmak kelimesinin arapca karsiligi ‘Tansa/Nasi’ dir. Bu kelimenin unutma olarak cevrilme ihtimalini basdan ortadan kaldirmak gerekiyor.

 ‘DAL’ kelimesi is ‘Huda’ (yol gostermek). Bunun ceviriside  ‘SAPMIS’

 “ Istedigini (Tedi) dogru yola istemedigini sapmislarin (Tidil) yoluna”.

Bu kelimeden turetilen  kelime en acik anlamiyla  birinci sure olan Fatiha suresinde kullanilmistir.

Fatiha 7 ayet ‘Siratallezine en'amte aleyhim ğayril mağdubi aleyhim ve lad dallin”

Fatiha 7 Kendilerine lütuf ve ikramda bulunduğun kimselerin yolunu; gazaba uğramışların ve sapmışların yolunu değil

Another diravitave is 'Dhilal/Dhil' which means 'Shade' (area without complete light).

Dal kokune dayanan dige bir kelimede ‘Dilal/Dil’ dir ve analami ise “GOLGEDIR’ Isik gormeyen alan demekdir.

  Simdi Bakara 282 yeniden bakalim.

 ‘…..Eğer ikisi de erkek olamıyorsa o zaman doğruluğuna güvendiğiniz bir erkekle iki kadın şahit olsun ki, biri ‘TEDHiL” diğeri hatırlatsın…(2:282)

Sahit olarak Kabul edilebilecek insanlarin durust ve Kabul edilebilir olmasi bir on sart oldugundan, dogruluk ve taraf tutmama burda bir sorun degildir.

 “TEDIL” burda UNUTMAK olarak cevrilemez.

TEDiL= Sapan,/kayip/golge

Bakara 282ci ayet daha iyi anlayabilmek icin su basamaklari izleyelim..

1. iki yada daha fazla kisi arasinda bir  ileride odemesi yapilacak bir borc islemi yapilacaksa, bu islem kagida dokulmelidir.

2.  Bu belgeye dokme isi resmi bir makam yada kurum tarafindna yapilmalidir..

3. Borc alan kisi kayiti tutacak olana borcun detaylari hakkinda imza sahibi olarak bilgi vermek zourndadir.

4. Borclu olan kadin veya erkek herhangi bir sebeble bu bilgileri vermezse onun yasal velisi bu sorumlulugu almalidir.

5.  Borc isleminin tamamlanmasi icin 2(sahit) lazimdir.

6. Iki sahidinde erkek olmasi tercih sebebidir. Iki erkek sahit bulunmazsa bir erkek ve iki kadin sahit yeterlidir.

7. Sahitlik zamaninda ise yanlizca bir sahit yeterlidir. Eger sahitlerden biri herhangi bir sebeble sahitlik yapamazsa, diger sahit onun yerini alir.

Bu noktada sorulmasi gereken soru sudur.  Bir kadinin sahitliginden sapmasina sebeb olacak konu nedir ?

Bunun cevabi gayet acikdir.: Kadin ile erke arasndaki pisikilojik farkliliklardir. Kadin dogrurur, erken dogurmaz, kadin dogumdan sonra uzun bir sure dinlenmelidir, erkeklerin buna ihtiyaci yokdur., kadinlari cocuklarini emzirmek zorundadir, erkekler degil,  kadini etkileyen aybasi hali vardir, erkegin yokdur. Fiziksel olan bu farkliliklara dayanan bu durmun, kadinin akli ve istegi ile ilgili hic bir alakasi yokdur.

Kuran cercevesinde olaya baktigimizda, Allah iki (2) sahit tutmamizi istemekdedir. Herseyin ve bizlerin yaraticisi olan Allah bir kadin ve bir erkegin sahit olmasini,  kadinin sahitlikden sapmaya sebeb olacak fiziksel ozelliklerindne dolayi pratik olmadigini biliyordu.  Allah iki sahit tutmamizi istediginden, eger iki kadin bir erkek sahit secersek, bunlardan birinin borcun geri odenme zamaninda bulunmasi ihtimali artmakdadir. Cunku artik 1 erkek 2 kadin toplam 3 sahidimiz vardir. Bunlardan herhangi biri sahitlik yapabilir.( Simdi buraya dikkat edelim lutfen.  Eger Allah iki kadinin sahitligi 1 erkege esit demek isteseydi, ayetin devaminda soyle derdi. “ Eger iki kadin ve 1 erkek sahitlik icin hazir degilse 4 kadini sahit olarak gosterin.)

Allahin kitabi olan Kuran surekli kadin ile erkek arasindaki esitlikleden bahsederken, Kur’anin kendi emel ve arzularini mesrulastirmak icin kullanmak isteyen zihniyet seytani planlarini her zaman ortaya koyacakdir.

Simdi bakara 282 ayetdeki, mali borc islemleri disinda sahitlik konusunda 1 KADIN= 1 ERKEKdir

(NİSA suresi 15. ayet) Vellati ye'tinel fahişete min nisaiküm festeşhidu aleyhinne erbeatem minküm fe in şehidu fe emsikuhünne fil büyuti hatta yeteveffahünnel mevtü ev yec'alellahü lehünne sebila

(NİSA suresi 15. ayet) Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı aranızdan dört şahit getirin. Eğer şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde hapsedin.

 (NÛR suresi 4. ayet) Vellezine yermunel muhsanati sümme lem ye'tu bi erbeati şühedae fecliduhüm semanine celdetev ve la takbelu lehüm şehadeten ebeda ve ülaike hümül fasikun

(NÛR suresi 4. ayet) Namuslu kadınlara zina suçu atıp sonra dört şahit getirmeyen kimselere de seksen değnek vurun ve artık ebediyyen onların şahitliklerini kabul etmeyin! Bunlar öyle fasıklardır.

Isin daha ilgin tarafi bir olayada bir kadinin sahitligi bir erkegin sahitliginden daha ustundur.

 (NÛR suresi 6.-9 ayet) Vellezine yermune ezvacehüm ve lem yekül lehüm şühedaü illa enfüsühüm fe şehadetü ehadihim erbeu şehadatim billahi innehu le mines sadikiyn. (7) Vel hamisetü enne la'netellahi aleyhi in kane minel kazibin (8) Ve yedraü anhel azabe en teşhede erbea şehadatim billahi innehu le minel kazibin (9) Vel hamisete enne ğadabellahi aleyha in kane mines sadikiyn

(NÛR suresi 6-9  ayet) Eşlerine zina isnadında bulunup da kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği, kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair dört defa Allah adına yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defa da, eğer yalan söyleyenlerden ise Allah'ın lânetinin kendi üzerine olmasını dilemesidir.  Kadının, kocasının yalan söyleyenlerden olduğuna dair dört defa Allah adına yemin ve şahitlik etmesi, beşinci defa da, eğer (kocası) doğru söyleyenlerden ise Allah'ın gazabının kendi üzerine olmasını dilemesi kendisinden cezayı kaldırır.

Rabbim ilmimiz artir ve bize dogruyu goster.

By Free-Minds (e-mail: free@free-minds.org)

http://www.free-minds.org/women/2to1.htm



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 31 ocak 2006 Saat 11:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

KADINLARIN ŞAHİTLİĞİ

Kuran’la ilgili gelenekçilerin çarpıttığı konulardan biri de kadının şahitliği konusudur. Kuran kadın ile erkeğin şahitliğini bir tutar, hiçbir yerde bir erkeğin şahitliği iki kadına eşittir diye geçmez. Örneğin zinanın tespitinde 4 şahit gerekir ve Kuran’da bu şahitler 4 kadın veya 2 erkek, 4 erkek veya 8 kadın gibi ifadeler kullanılmadan 4 şahit diye belirtilir.

 Yani herhangi 4 şahit işlevi görür, kadın erkek ayrımı yapılmaz. İstisnai, yanlış anlaşılan konu ise Bakara suresi 282. ayette, vadeli borçlanmalarla ilgili konuda geçer. Bu ayette borçların yazılması ve yazıcı ile şahitlerin bu görevden kaçmamaları geçer. Ayrıca ayetin sonunda yazıcıya ve şahitlere zarar verilmemesi gerektiği geçer. Görüldüğü gibi maddi menfaatlerin söz konusu olduğu bu konuda şahitlik insanların kaçındığı bir görevdir.

Allah da bu kaçınılan görevi erkeklere yükleyip, iki erkek şahit bulunmasını söyler. Dikkat edin ayette iki erkek veya dört kadın şahit bulun diye geçmez, direkt iki erkek şahit bulunulması geçer. Böylece ticaretle daha az uğraşan ve baskılara karşı daha hassas olan kadın bu kaçınılan vazifeden korunur.

Eğer iki erkek bulunamaz ve bir erkek bulunursa o zaman bir erkek ve iki kadın bulunması gerekir. Böylece hem şahit sorunu çözülür, hem olumsuz bir durumun ortaya çıkışı ihtimalinde bir erkekle bir kadının karşı karşıya kalması önlenip kadın korunur. Ortaya borcun miktarı konusunda bir yanlış anlama çıktığını düşünelim.

İki şahidin farklı şahitliği durumunda kadın, erkekle karşı karşıya kalacak ve iki taraftan birinin yalancı olduğunun kesin olduğu bir ortamda yoğun stres ve baskı altında kalacaktır. Oysa bir erkek, iki kadın şahitle şahit sayısı üçe çıkınca mesuliyet dağılacağı için şahitlikteki stres azalacak ve baskı yapmak isteyen art niyetli kimselerin bu sefer iki kişiden birini değil, üç kişiden ikisini kandırmaları gerektiği için işleri zorlaşacaktır.

Kadınların baskılardan korunmasını sağlayan bu uygulamayı anlamayanlar; kadını baskılardan koruyup, kaçınıldığı belirtilen bir mesuliyeti erkeğe yükleyen bu ayeti anlamayarak, bir erkeğin şahitliği iki kadının şahitliğine eşittir diyerek Kuran’ı çarpıtmışlar ve evvelki uydurma izahlarından kaynaklanan bakış açılarını bu alana da sokmuşlardır.

Oysa bu ayet dışında Kuran’da geçen diğer şahitliklerde kadın, erkek ayrımı yoktur. Eğer böyle bir ayrım olsa Allah bunu ya her şahitlikle ilgili ayette belirtir, ya da bir erkeğin şahitliği iki kadının şahitliğine eşittir diye genel bir hüküm koyardı. Böyle bir hükmün olmaması böyle bir durumun da olmadığını gösterir. Ticaretle tarihin her döneminde daha az alakalı olan kadın, ticaretle alakasının azlığı veya baskıya uğraması sonucu doğru şahitlikten saparsa diğer kadının hatırlatması sonucu bu zorluğu aşabilir ve mesuliyeti paylaşıp mesuliyetini azaltır.

Ayette “Yazana da, şahitlik edene de zarar vermeyin. Yapacak olursanız doğru yoldan sapmış olursunuz.” şeklindeki ifadeyi şahide ve yazıcıya yapılan baskıyı ve bu bağlamda ayetin mantığını anlamak için gözönünde bulundurmamız gerekmektedir.

http://www.kurandakidin.net/bolumler/21kuranindininde.htm

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 31 ocak 2006 Saat 11:19 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

                        KADININ TANIKLIĞI

Kişinin hakim önünde bir dava için bilgisini sunmasına tanıklık, bilgi veren kimseye de tanık denir. Kur'ân'ı Kerîm'de; bir ayrıcalık dışında, kadın-erkek ayrımı yapılmadan bütün insanların tanık olabileceği kuralı geneldir. Ancak Bakara 2/282 ayetinde yalnız ticaret ile ilgili vadeli borçlanmalarda, bir erkeğe karşılık iki kadının tanıklığı geçerli olmaktadır. Kur'ân'da buna gerekçe olarak; kadının şaşırma, unutma ve yanılması gösterilmiştir. O zamanlarda, kadınların okuma - yazma bilenleri çok az olduğu gibi, ticaret ile de ilgilenmedikleri bilinmektedir. Bu bakımdan hakkın ve adaletin tam işlemesi için bu ayrıcalıklı kural konmuştu.

Gücün egemen olduğu Cahiliye Devri'ndeki Arap toplumunda kadına hiç değer verilmezdi. Kur'ân'ın inişi ve Hz. Peygamberimizin gayreti ile kadın, hakkı olduğu değere kavuşmuştu. Ancak sonraları bu haklar geri alınarak zulüm devam etti. Kadının tanıklığı; bir çok alanlarda sınırlandığı gibi Bir erkek tanığa karşı iki kadın tanık gerekir. ayrıcalıklı hükmü, genelleştirilerek kurallaştırıldı.

Bugün değişen toplumumuzda kadın; erkek ile birlikte her alanda olduğu gibi ticari işlerde de çalışarak tecrübe kazanmış, böylece adaletin temini için gerekli tanıklık ehliyetine de sahip olmuştur. Kur'ân ; Tevbe 9/71 ayeti ile de kadın ile erkeğin Allah katında hakların ayni olduğunu açık bir şekilde ifade etmektedir. Eski bir dönem için konmuş olan ayrıcalıklı kuralın Din Şûrası (Danışma kurulu)na gidilerek çağdaş yorumlar ile yeniden düzenlenmesi Kur'ân'ın hükümlerindendir : Şûra 42/38.
(Bkz. Bu Kitap, Anlaşmazlıklarınızı Allah'a Arzedin.)

TANIKLIKTA GENEL KURAL

24/8 : İftiraya uğrayan eşin, iftira atan kocanın kesinlikle yalancılardan olduğuna ilişkin Allah adına dört kez yemin şeklindeki tanıklığı, ondan cezayı düşürür.

24/4 : Namuslu kadınları zina ile suçlayıp da sonra ( bu suçlarını ispat için ) dört tanık getirmeyenlere seksen değnek vurun ve artık onların tanıklığını asla kabul etmeyin. Onlar yoldan çıkmış kimselerdir.

65/2 : ... ( Eşinizi yanınızda tutmak veya ondan ayrılmak için ) içinizden adaletli iki kişiyi de tanık tutun. Tanıklığı Allah için yapın...

Yukarıdaki ayetlerde görüldüğü gibi Kur'ân'da ; kadın-erkek ayırımı yapılmadan bütün insanların tanık olabileceği kuralı, bir ayrıcalık dışında geneldir. Ancak Peygamber Efendimizin bu Dünya' dan ayrılışı ile kadını küçümseyen eski Arap örf ve adetleri, Kur'ân' a rağmen İslâm Dünyası'nı etkileyerek kadının tanıklığını kısıtlamıştır.



KADININ KURAL DIŞI TANIKLIĞI

2/282 : ... Belirli bir süre için birbirinize borç verdiğinizde onu yazın... Borç altına giren kişi de kayda geçirtsin ve Rabbinden korksun da borcundan hiçbir şey eksiltmesin. Borç altına giren, aklı ermez yahut zayıf-çaresiz biri ise yahut yazdırmaya gücü yetmiyorsa, velisi adaletle yazdırsın. Erkeklerinizden iki kişiyi de tanık tutun. Eğer iki erkek yoksa rızanızla kabul edeceğiniz tanıklardan biri erkek ve iki kadın gerekir. Ta ki kadınlardan biri şaşırırsa veya unutursa diğeri ona hatırlatsın... Yalnız aranızda hemen alıp vereceğiniz peşin ticaret olursa onu yazamamanızdan ötürü üzerinize bir günah yoktur.


Bakara 2/282 ayeti, tanıklıkta, kadın-erkek eşitliği kuralına ayrıcalık getirmiştir. Kur'ân'ın indiği dönemlerde ev işleri, yemek pişirme, çocuk yetiştirme ile meşgul olan kadın ; alış-veriş, ticaret gibi işlerle uğraşmadığı gibi, okuma-yazma bileni de çok azdı. Ticaret, borçlanma v.s. işler tamamen erkeğin görevi idi. Bu bakımdan vadeli borçlarda hak ve adaletin yerine getirilmesinde ; birinin şaşırıp unutması durumunda diğerinin devreye girmesi için : Bir erkeğe karşı, iki kadın tanık kuralı gerekir. hükmü konmuştur.

Bugün iş hayatında da çalışan kadın, ehliyet olarak erkek ile eşit duruma geldiğinden, gerekçe ortadan kalkmış, dolayısiyle bu Yasa da Din Şûrası'nca yeniden incelenerek çağdaş kararlar alınması, Kur'ân hükümlerindendir.



KURAL DIŞI TANIKLIKTA BAZI GÖRÜŞLER

«... Bakara 282'de hüküm, cinsiyet (kadınlık) üzerine değil, (İşin içinden çıkamama, unutkanlık) yani ehliyet üzerine kurulmuştur. Yetersizlik - ehliyetsizlik gerekçesi ortadan kalktığında iki kadın isteme ihtiyacı da ortadan kalkacaktır. Bugün kalktığı gibi... Kadın, ticari hayatın içine girer tıpkı erkekler gibi ticari olayların çözümünde bilgi ve deneyim sahibi olursa, artık ticari tanıklıkta iki kadına gerek yoktur. Çünkü artık birincisi işin içinden çıkamaz duruma düşmeyecektir. Yani borçlunun hukukunu güvence altına alan vesile hüküm, bir kadının tanıklığı ile de beklenen sonucu verecektir. Nitekim bugün durum budur. Kur'ân bunun dışında, kadınla erkeğin tanıklığı konusunda hiçbir ayırım getirmemiştir. Diğer tüm alanlarda erkek ne ise kadın da odur.»
(Bkz. Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk - İslâm Nasıl Yozlaştırıldı. Say:377)

«Bakara 2/282 ayette kadın şahidin iki olmasının gerekçesi... İnsanlık değeri, üstünlük veya aşağılıkla ilgili olmayıp, tamamen (unutma, şaşırma, yanılma) ile ilgilidir ve hakkın, adaletin yerini bulması amacına yöneliktir... Kadının da tek başına şahitliğinin geçerli olmamasını gerektiren vasfı, özelliği geçici midir, devamlı mıdır? Modernist yorumcuya sorarsanız öyle fazla ince eleyip sık dokumaya gerek yoktur; bu hüküm mazide kalmış sosyo-ekonomik şartların ürünüdür ; bugün şartlar değişmiş, kadın değişmiştir; şahitliğin amacını gerçekleştirmek bakımından kadın ile erkek arasında fark kalmamıştır ; şu halde kadın da erkek gibi gerektiğinde şahit olur ve şahitliği geçerlidir... Kadının değişmesinin bir gelişme mahiyetinde olduğu hem ilmî, hem de İslâmî değer ölçülerine uygun olarak ortaya çıkarsa, ancak o zaman ayetin belli bir duruma ve şarta bağlı hüküm getirdiğinden, bu durum ve şartın değişmesi sebebiyle hüküm de değişebileceğinden, bahsedilebilir.»
(Bkz. Prof. Dr. Hayrettin Karaman - İslâm'da Kadın ve Aile. )



SONUÇ

Bakara 2/282 ayeti ile belirtilen ticaret ve borçlar hukuku alanında hakkın ve adaletin temini için, bir erkeğe karşı iki kadının tanık olması şaşırma, unutma ve yanılma gerekçesine dayanmaktadır. O dönemlerde; kadınlar iş hayatı ve ticaret ile ilgilenmedikleri, okuyup yazma bilenlerin sayısı da çok az olduğu gibi imza atma adeti de yaygın değildi.

Cenab-ı Allah ; erkek ve kadını birbirine karşı veli (Dost, arkadaş, yardımcı, koruyup gözetleyici) hakkı vermektedir. Tevbe 9/ 71 : Mü'min erkekler ve mü'min kadınlar birbirlerinin velileridir ... Bu ayet, kadın ile erkeğin haklarının Allah katında her hususta eşit olduğunu açık olarak ifade etmektedir.

Bugün Ülkemizde yürürlükte olan Türk Medeni Kanunu gereğince kadının tanıklığı, her konuda erkek ile eşitlenmiştir. Şu halde gerekçe ortadan kalktığından hüküm de geçersiz olmaktadır. Kur'ân'ın mü'minlerden istediği gibi, zaman içinde oluşan yeni şartlara uygun çağdaş yorumlar getirmek için, Din Şûrası (Danışma Kurulu)na gidilmelidir. Şûra 42/38: ...(İman sahiplerinin) iş ve idareleri, kendi aralarında bir şûra iledir. Alınacak içtihat (görüş) kararları ve fetvaları İlmihal Kitapları'na geçirilerek halk aydınlanmalıdır. Böylece İslâmiyetin karşısında olanların, çağımızda ona gösterilen büyük rağbeti engellemeye çalışanların İslâmiyet, kadını ikinci sınıf insan yaptı. iftirası da etkisiz kalacaktır. (Bkz. Bu Kitap,
Anlaşmazlıklarınızı Allah'a Arzedin.)

KADIN'IN MİRAS HUKUKU

http://www.kurandasevgi.gen.tr/kkadin/index.htm

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
celebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 nisan 2005
Gönderilenler: 167
Gönderen: 02 subat 2006 Saat 08:20 | Kayıtlı IP Alıntı celebi

Kadina karda Namaz kildirip, Erkek karsinda yarim akilli sana Sunnetci zihniyet, kendi zihniyetine uydurmak icin ayetleri ilk defa kurba etmiyorlar ki ?

__________________
Dabbetciler icin buraya: Bu Allah'in Dabbeti: www.hansvonaiberg.org
Iskenderciciler icin buraya: Buda Allah'in Mehdisiymis! www.iskenderalimihr.com bakabilirsiniz
Yukarı dön Göster celebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: celebi
 
NARTKAN
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 22
Gönderen: 31 mart 2007 Saat 04:34 | Kayıtlı IP Alıntı NARTKAN

selam dostlarım

yazıları uzun uzun okumadım

ama kendi yorumumu ekleyim

 

belki birileri yazmıştır.benim düşünçem şudur.

Kurandaki şahitlik konularını dikkatli düşünün.bu iki kadın şartının olduğu ayet hesap kitap gerektiren bir ayet.yani borç para konusu sadece görerek şahitlik değildir.o zina etti bu etmedi gibi değil.matematik bilgisi gerekir.

bu durumda şunu düşünün.cahil toplumlarda kadının yeri !

bizim anadoluda bile kadını okutmazlar.neden günah diye.bu baskı kadını cehalet çukuruna atar.ve kadın toplumdan silinir.

ama o zamanki arap toplumunda kadın çok daha kötü bir durumdadır.düşünün ki kız çocuğu oldu diye diri diri toprağa gömülüyorlar.ikinci sınıf bile değil kadın.çünkü insan değil gözü ile bakılıyor.toplumdaki silik yapısını düşünün.köylü cahil kadın gören varsa bilir.inanılmaz derecede matematik yoksunlarıdır.inanın sayıları akıllarında tutmaları şu aşağıda duyacağınız kadar anlamsız gelir onlara

jşffo f rou fse fksfj şuıo se bunu bir seferde aklınızda kaçınız tutabilir.işte toplumsal yapı sebebiyle geri plandaki kadın.hayatın içinde olmadığı için.ticarette pek olmadığı için.hesap konusunda zayıftır.erkek toplumsal olarak farklı durumdadır.bu yüzden kadın yanlış yapabilir.

peki bu durum bir çelişkimidir.

Allah bunu neden böyle yapmıştır.

hayır asla çelişki değil.aksine inanılmaz bir tutarlılıktır.

çünkü Kuran kendi sözünü hayata geçirmiştir

HİÇ BİLENLE BİLMEYEN BİR OLURMU SÖZÜ KURANIN BEDENİNDE YAŞAM BULMUŞTUR.

işte bu 2 kadın = 1 erkek şahit konusunun ruhu budur

bu tabi benim fikrim.bana göre özü budur.en mantıklı izahıda bence bu.



__________________
KURAN - KURAN - KURAN
OKU   - DÜŞÜN - ÖĞÜT AL
Yukarı dön Göster NARTKAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: NARTKAN
 
NARTKAN
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 22
Gönderen: 31 mart 2007 Saat 13:58 | Kayıtlı IP Alıntı NARTKAN

aynı şekilde Kuranın geçimi erkeğin eline verme sebeplerinden biride budur.yöneticiliği bilene vermiştir.yine bileni öne çıkarmış.ve kadından bir derece üstün olduğunu bu açıdan söylemiştir.

buradada bu tutarlılık aynı şekilde görülebiliyor.



__________________
KURAN - KURAN - KURAN
OKU   - DÜŞÜN - ÖĞÜT AL
Yukarı dön Göster NARTKAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: NARTKAN
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 31 mart 2007 Saat 20:21 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Selam Nartkan kardeş,
   Sizi bu sitede görmek beni çok memnun etti.Ateistlere karşı verdiğiniz savaşımı takdir ediyorum.İnşallah bu sitede ateistlerin eline bol bol malzeme veren ve halen de vermeye devam eden yobaz zihniyete karşı da savaşımınız sürecektir.
   Kadınlarla ilgili yorumlarınız biraz Fazlurrahman'ın anlayışını çağrıştırıyor idiyse de şu an için kabul edilebilir bir anlama metodudur.Kalıcı olan ayetlerdeki hükümlerdir,değişken olan ise bizim anlayışımızdır vesselam.


__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 31 mart 2007 Saat 23:53 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

NARTKAN YAZDI:

aynı şekilde Kuranın geçimi erkeğin eline verme sebeplerinden biride budur.yöneticiliği bilene vermiştir.yine bileni öne çıkarmış.ve kadından bir derece üstün olduğunu bu açıdan söylemiştir.

buradada bu tutarlılık aynı şekilde görülebiliyor.


Selam NARTKAN,

Kuran'dan yaşama dair sonuç çıkarman çok güzel Allah razı olsun.Seni burada görmekte güzel,

hoşgeldin kardeş,




Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 01 nisan 2007 Saat 00:21 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

borçlanma hukukunda 2 kadının şahitliğinin bir erkeğin şahitliğine eşit sayılmasını neden farklı farklı şekillerde açıklamea yoluna gidilir anlayamıyorum.

Ben bir bayan olarak bunda kadına yönelik bir aşağılama 1 kadının 1 yarım erkek ettiği gibi bir sonuca varmıyorum.

bu ayete

2 kadın bir erkekek eder kadının sözü kale alınmaz kadın unutkandır kadın cahil olduğundan kadın iç işlerine baktığından ticaretle alakası olmadığından vsvsvs gibi envaye çeşit açıklama getiriliyor

Ben hiçbirinide kabul etmiyorum.

Allah böyle emrettiyse borçlanma hukukunda yapılması gereken budur.

Daha ötesi yok.ayetten tek anlamamız gereken bu

Allah neden böyle demiş ?1 erkek yerine 2 kadın şahitliğini atamış? şeklinde Allahın koyduğu emri sorgulayıp peşinden bulunan cevaplara görede ayeti açıklamak o ayete iman etmek değildir.Nedenini niçinini allah bilir biz bilemeyiz.

Kayıtsız şartsız iman ayette ne emrediliyorsa Allah böyle buyurmuş deyip onu kabul etmekten geçer.

ayetteki emre gerekçeler üretip o gerekçelere dayalı başka hükümler çıkarmak kuran ehli insanlara yakışmaz.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 01 nisan 2007 Saat 23:31 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SAVANA YAZDI:

selam

borçlanma hukukunda 2 kadının şahitliğinin bir erkeğin şahitliğine eşit sayılmasını neden farklı farklı şekillerde açıklamea yoluna gidilir anlayamıyorum.

Ben bir bayan olarak bunda kadına yönelik bir aşağılama 1 kadının 1 yarım erkek ettiği gibi bir sonuca varmıyorum.

bu ayete

2 kadın bir erkekek eder kadının sözü kale alınmaz kadın unutkandır kadın cahil olduğundan kadın iç işlerine baktığından ticaretle alakası olmadığından vsvsvs gibi envaye çeşit açıklama getiriliyor

Ben hiçbirinide kabul etmiyorum.

Allah böyle emrettiyse borçlanma hukukunda yapılması gereken budur.

Daha ötesi yok.ayetten tek anlamamız gereken bu

Allah neden böyle demiş ?1 erkek yerine 2 kadın şahitliğini atamış? şeklinde Allahın koyduğu emri sorgulayıp peşinden bulunan cevaplara görede ayeti açıklamak o ayete iman etmek değildir.Nedenini niçinini allah bilir biz bilemeyiz.

Kayıtsız şartsız iman ayette ne emrediliyorsa Allah böyle buyurmuş deyip onu kabul etmekten geçer.

ayetteki emre gerekçeler üretip o gerekçelere dayalı başka hükümler çıkarmak kuran ehli insanlara yakışmaz.

Selam Savana,

Kardeş,dilin başka kalbin başka söylüyor.Kafamızı kuma gömerek kalbimizi tatmin edemeyiz.

Neden ve nasıl sorularını sormadan Allah'tan cevap alamayız.Bunda korkacak bir durumda yok,çünkü,O'bizim Rabbimiz,öğretmenimiz,eğiticimiz.Ona sormayıp kime soracağız?

Her zaman ki gibi Kuran'dan sonuç çıkarmak seni rahatsız ediyor.Bu tutumun, sorgusuz kabulünün içten olmadığını gösteriyor.Yani sen gerçekte 2'ye 1 oranını içine sindiremiyorsun

Sindirmiş gibi yapman ise,hepten "sakat" bir durum.

Oysa,

Meryem'in ve Musa'nın kıssalarında kadının misyonunu anlayabilseydin bu oranlamadan dolayı kompleks değil,onur duyardın.

Dost acı söyler,diyerek sevgiler sunarım.

Selametle.


 

[/QUOTE]
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats