HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
Konu Konu: Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 24 mayis 2007 Saat 01:54 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

TARİKATÇILAR TARAFINDAN ÇARPITILAN DÖRT GRUP AYET

 

Tarikatçı iddia 1 : Ali İmran 200’de rabıtadan bahsediliyor. Mürşit rabıtasının Kur’anda yeri var, haktır.

Evet bu ayette RaBiTu kavramı var ama konunun mürşit rabıtasıyla ilgisi yok. Herhangi bir meale bakan sıradan bir insan bile bunu net olarak görebilir.

O ayette düşman karşısında ve savaş esnasında sabretmekten, uyanık olup gözetlemekten ve böylece gafil avlanmamaktan bahsediliyor.

Ribat ileri karakol anlamındaki askeri  yapılarında  ismi.

Diyanet Meali Ali İmran 200:

Ey iman edenler! Sabredin. Sabır yarışında düşmanlarınızı geçin. (Cihat için) hazırlıklı ve uyanık olun ve Allah'a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz.

Kur’anda Rabıta kelimesi değil türevleri geçiyor. Kehf 14, Kasas 10, Enfal 11 ve 60. Hiçbirisinde mürşit rabıtası veya onu çağrıştıran en ufak bir işaret yok.

 

Tarikatçı iddia 2: Mürşitlerle daimi birliktelik Tevbe 119’da geçiyor. Allah sadıklarla birlikte olun diyor. Sadıklarla yani şeyhlerle her an birlikte olmak ise ancak rabıta ile mümkündür.

Sadıklarla birlikte olmak bizlere bir Allah emridir Tevbe 119’a göre. Fakat kimdir bu sadıklar? Tekkelerinde pinekleyen ruhban takımı mı? Yoksa düşman karşısında dik duran, mücadeleden korkmayan kesim mi?

Yüce Allah onların kimler olduğuna örneği bir önceki ayette, Tevbe 118’de vermiş bizlere. Sadıklarla birlikte olma uyarısı savaştan kaçan üç kişi anlatılırken verilmiş.

Diyanet Meali Tevbe 118-119:

Savaştan geri kalan üç kişinin de tövbelerini kabul etti. Yeryüzü bütün genişliğine rağmen onlara dar gelmiş, vicdanları da kendilerini sıktıkça sıkmış, böylece Allah(ın azabın)dan yine ona sığınmaktan başka çare olmadığını anlamışlardı. Sonra (eski hallerine) dönsünler diye, onların tövbelerini de kabul etti. Şüphesiz Allah, tövbeyi çok kabul eden ve çok merhamet edendir.

Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakının ve doğrularla beraber olun.

Bu ayetlerin ne şeyhlerle ilgisi var, ne de onlara yapılan rabıtayla.

 

Tarikatçı iddia 3: Mürşitlere intisab yani bağlılık yemini Mümtehine 12 ve Fetih 18’de geçiyor, haktır.

Mümtehine 12 ve Fetih 18’de intisabdan değil beyatten bahsediliyor. İkisi de bağlılık yemini fakat ilki tasavvufi diğeri siyasi bir kavram. Şeyhe yapılan bağlılık yemininin adı beyat değil intisabdır.

Bu ayetlerde toplumun liderine bağlılık yemininden bahsediliyor. Tarikatlara girişte yapılan törenden değil.

Diyanet Meali Mümtehine  12:

Ey Peygamber! Mü'min kadınlar, Allah'a hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, elleriyle ayakları arasında bir iftira uydurup getirmemek, hiçbir iyi işte sana karşı gelmemek konusunda sana biat etmek üzere geldikleri zaman, biatlarını kabul et ve onlar için Allah'tan bağışlama dile. Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Diyanet Meali Fetih 18-19:

Şüphesiz Allah, ağaç altında sana bîat ederlerken inananlardan hoşnut olmuştur. Gönüllerinde olanı bilmiş, onlara huzur, güven duygusu vermiş ve onlara yakın bir fetih ve elde edecekleri birçok ganimetler nasip etmiştir. Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.

 

Tarikatçı iddia 4: Kelime tekrarı yani zikir çekme Araf 205’te var.

Kelime tekrarı, Zikir Çekme, boncuk sayma, sallabaşlık yapma Kur’andaki Dinde yok. Zikir Kur’anın da bir adıdır. Öğüt alma, düşünme, hatırlama, anma gibi anlamlara sahiptir.

Tesbih çekme de Kur’andaki Dinde yok.

Diyanet Meali Araf 205:

Rabbini, içinden yalvararak ve korkarak, yüksek olmayan bir sesle sabah-akşam zikret ve gafillerden olma.

“Yüksek olmayan ses” tanımının cehri=sesli yada hafi=sessiz zikir çekme ile herhangi bir ilgisi yoktur. Yüksek ses kabalığın, taşkınlığın ve küstahlığın bir simgesidir. Bu bağlamda Hücurat Suresi 2. ayete de bakılmalıdır. Bu ayette Resulullah’ın sesinin üzerine ses yükseltilmemesinden ve kabalığın bir göstergesi olan yüksek tonlu sesten sakınılması gerektiğinden bahsedilmektedir. Peygamberin şahsına, sözlerine ve söylemine saygısızlık yüksek sesle ilişkilendirilmiştir.

Üstelik ayette zikir çekmekten değil zikretmekten bahsedilmektedir. İkisi arasında dağlar kadar fark vardır. Zikir çekmek zikrin bir numaralı düşmanıdır, zihni uyuşturur. Halbuki zikir de amaç zihni uyarmak ve uyandırmaktır.

“Zikret, gafillerden olma” hitabı bizlere zikrin amacını göstermektedir.

Ayette kelime tekrarından da bahsedilmemektedir. Rab içtenlikle yalvarma ve korku eşliğinde sabah akşam hatırlanacak.

Rabbin Sabah akşam hatırlanmasının, anılmasının gündelik zikir çekme dersleri ile herhangi bir ilgisi yoktur. Çünkü sabah-akşam deyiminin ilgili ayetlere de bakıldığında sıklığı ve sürekliliği ifade ettiği görülmektedir.

Rabbin ismi onun sıfatlarıdır, nitelikleridir.

Zikir düşünme ile yapılır, sayıklama ile değil.  (ZikirNedir?)




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
earthu
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 06 mayis 2007
Gönderilenler: 27
Gönderen: 29 mayis 2007 Saat 11:45 | Kayıtlı IP Alıntı earthu

evet ali imran 200. ayet e ekleme yapmışlar www.menzil.net te rabıta bölümünde var bu resmen rezalet..

Yukarı dön Göster earthu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: earthu
 
Rahmani
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 8
Gönderen: 01 haziran 2007 Saat 16:28 | Kayıtlı IP Alıntı Rahmani

abdullah ibni abbas .r.a dan rivayet edilen bir hadiste

her ayetin 60.000 türlü tefsire ihtimali vardır buyuruyor

burda bir ayeti yanlız birkaç manaya şıkıştırmak yersizdir

ğünümüze kadar 300.000 tefsir yazılmıştır ve bu tefsirlerdeki anlamlar namalar farklı farklıdır bunları ğörmüyormusunuz

Yukarı dön Göster Rahmani's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Rahmani
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 01 haziran 2007 Saat 21:40 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Rahmani Yazdı:

abdullah ibni abbas .r.a dan rivayet edilen bir hadiste

her ayetin 60.000 türlü tefsire ihtimali vardır buyuruyor

burda bir ayeti yanlız birkaç manaya şıkıştırmak yersizdir



Selam Rahmani

Burada ayetler bir manaya sıkıştırılmıyor. Yüce Allah'ın ne dediğine bakılıyor. Yüce Allah'ın sözünün aslında ne olduğunu görmek için o sözlerin tamamına ve önüne-ardına bakmak gerekir.

"Tarikatçıların yorumları kopuktur", söylediğimiz bu.

Tarikatçılar bu ve benzeri ayetleri ele alırlarken Allah'ın ne dediğini asla önemsemiyor. Tek amaçları anlayışlarına dolgu malzemesi edinmek. Bu yüzden makaslama yapmaya mecburlar. Yoksa çarpıtma yapamazlar.

Allah'ın sözünün içinden bir kelime yada bir cümle makaslayarak anlayış giydirmek kolay. Ve bu yöntemle değil 60 bin, 60 milyon tane de yorum(!) üretilebilir.

Kur'ana böyle zulmediliyor işte, hem de Din adına.




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
mim966
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 ekim 2005
Yer: Turks and Caicos Islands
Gönderilenler: 51
Gönderen: 01 haziran 2007 Saat 22:32 | Kayıtlı IP Alıntı mim966

Rahmani Yazdı:

abdullah ibni abbas .r.a dan rivayet edilen bir hadiste
her ayetin 60.000 türlü tefsire ihtimali vardır buyuruyor
burda bir ayeti yanlız birkaç manaya şıkıştırmak yersizdir
.....


Gercekci Olabilmek....

Eğer hz Peygamberin, "her ayetin 60.000 türlü tefsire ihtimali vardır" ifadesine kaynaklık eden, bir ifadesi varsa; bu "bazı ayetlerin bir cok şekilde tefsir edilebileceği"  anlaminda bir ifade olabilir.

Önce bu Hadis(!)lerle Kuran'a böyle kesin çer.erveler çizeceksiniz... Sonra da Kuran'ı bu bu çerçevelere uydurmak icin, istediginiz yere çekeceksiniz...

Kuran, Gerekli her şeyi olduğu gibi, kendisini de yeterince anlatmıştır. ve Böyle Uydurma Hadislerin anlatmasina ihtiyacı yotur...

Kuran'a ve Tebliğcisine saygı açısından, düşündünüz mü?

Saygılarımla

 



__________________
Kişilikler değil Fikirler Eleştirilmelidir.
Yukarı dön Göster mim966's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mim966
 
earthu
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 06 mayis 2007
Gönderilenler: 27
Gönderen: 10 haziran 2007 Saat 14:21 | Kayıtlı IP Alıntı earthu

Rahmani Yazdı:

abdullah ibni abbas .r.a dan rivayet edilen bir hadiste
her ayetin 60.000 türlü tefsire ihtimali vardır buyuruyor
burda bir ayeti yanlız birkaç manaya şıkıştırmak yersizdir
.....


  bir kaç cümlelik bir ayetten 60 000 anlam yada mana nasıl çıkarılır bir açıklarmısın KILDANDA YAĞ ÇIKARTIYORMU SİZİN ŞEYHLER!!

bu kadar olmaz be!

  bunlar elinden gelseydi rabıta ile ilgili hadislerde uydururlardı ama 1810 ylılından sonra hindistandan anadoluya getirildi rabıta ..hadis uydurmak için geç bir vakitti yani, yazık.. çok yazık..

  aklıma gelmişken sorayım, bir mürşidi kamil peygamberimizle (sav) saatte 1000 kere görüşüyormuşlar ... peki o mürşit peygamberimizden söylemediği uydurma hadisleri neden öğrenmiyor neden ayıklamıyor?

  ne o alimlerin ihtilafında rahmetmi var yoksa?

bu ihtilaflarda nice keller gitti..yazık çok yazık sonuç çok vahim olacaktır..

 

Yukarı dön Göster earthu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: earthu
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 11 haziran 2007 Saat 00:12 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

earthu Yazdı:
bunlar elinden gelseydi rabıta ile ilgili hadisler de uydururlardı ama 1810 ylılından sonra hindistandan anadoluya getirildi rabıta.. hadis uydurmak için geç bir vakitti yani, yazık..


Selam Earthu

Adamlar Hadis uyduramamışlar. Dediğin gibi geriye dönük iş çeviremişler. Ama olsun, önemli değil. Bunun yerine Ruhban Takımı tarafından üretilmiş, ultra kutsal laflar var. Bu laflar sanki Tanrı Buyruğu gibidir. İnanmayanı anında kafir ve mücrim ediverir.

Ruhbanların Buyrukları tarikatçıların nezdinde gerçekten hadislerden daha öndedir. Zira onların inancına göre Velayet Nübüvvetten evladır. Yani Evliyalık Makamı Peygamberlik makamından üstündür. Evliyalar dolaysız bir şekilde Yüce Allah ile irtibatlı ya. Ortada hadis falan yokmuş, ne yazar.

Evliyaların bu dolaysız irtibatları nedeniyle Allah’ın sözleri üzerinde “o ayette evet öyle söylenmiş ama aslında böyle söylenmek istenmiş” tipi çarpıtma yapmaya hakları da var zannedilmektedir. Çünkü yalnız onlar “Ulul Elbab”tırlar ya.

Yüzlerce yıl sonra türetilen Dindışı inanç ve uygulamaları alabildiğine alakasız bir şekilde ayetlere yamamaya işte bu kendilerine yapıştırdıkları etiketlerin ve renkli reklamların eşliğinde yelteniyorlar. Rağbet de görüyorlar çünkü müritlik ancak amenna ve saddekna demeyi gerektiriyor.

İşte böylece ayet uydurmalarına da gerek kalmıyor.

Adamlar alışmışlar yüzlerce yıldır Din tekelciliğine ve Baronluğa. Şimdi tekelcilik ve baronluk komik kaçıyor. Bu yüzden koltukları altından kayıyor. Ve haliyle “savulun bre zındıklar” demek de kölelerine yani müritlere düşüyor.

“Şeytan Evliyası” Kur’ani bir terim. Onları Allah’ın Evliyası zannetmek de genelgeçer bir yanılsama.

“Ayet uyduramıyoruz,  bari ayeti anlayışımıza uyduralım. Nasılsa amenna diyenler var altımızda” dedikleri ayetlerden bir diğeri de Maide 35.

Maide 35. Ey iman edenler! Allah'ın buyruğuna ters düşmekten sakının; O'na varmaya vesîle arayın. O'nun yolunda gayret gösterin ki, kurtuluşa erebilesiniz.

Yüce Allah “vesile arayın” demiş ya. İşte buradaki vesile ile işaret edilen şeyhlermiş. Çünkü manevi(!) yolculuğa onlara intisab ederek çıkıyor ya insan.

Allah’a varmada araya aracılar koymak, Allah’a yakınlaştırsınlar diye birilerini ruhban edinmek işte bunun adı vesile edinmek değil şirk. Apaçık bir şirk.

Müslümansan Hanif olacaksın arkadaş, aracılar edinmek yasak.

Allah’a yakınlaşmaya vesile arıyorsan Kur’ana yapış. Salih amel işle, pozitif kal.  Parazit olarak yaşamak ve ölmek  maharet değil.

Muhabbetle, Alperen




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
ender
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 01 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 8
Gönderen: 14 subat 2008 Saat 11:44 | Kayıtlı IP Alıntı ender

Alperen yazmış.

Tarikatçı iddia 4: Kelime tekrarı yani zikir çekme Araf 205’te var.

Kelime tekrarı, Zikir Çekme, boncuk sayma, sallabaşlık yapma Kur’andaki Dinde yok. Zikir Kur’anın da bir adıdır. Öğüt alma, düşünme, hatırlama, anma gibi anlamlara sahiptir.

Tesbih çekme de Kur’andaki Dinde yok.

 

Güzel yazmışsın teşekkürler

Allah enbiya 21/10 da : "Yemin olsun, size bir kitap gönderdik ki, öğüt ve uyarınız/zikriniz/şerefiniz yalnız ondadır! Hâlâ aklınızı çalıştırmayacakmısınız?" diyerek esas zikrin kuran'ı okumak olduğunu söylemektedir. Başka ayetlerde de Kur'an'ı yavaş yavaş,sindire sindire ve üzerinde düşüne düşüne okumamız lazım geldiğini söylüyor.  selametle kalın



__________________
ENDER
Yukarı dön Göster ender's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ender Ziyaret ender's Ana Sayfa
 
oktaydemırdas
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 20 mayis 2008 Saat 22:45 | Kayıtlı IP Alıntı oktaydemırdas

bak arkadas bi usttekı arkadasımın dedıklerıne katılıyorum.1 ayet in 1001 turlu tefsırı var.sen hemen aklının aldıgını yazmıssın.burda kardeslerın kafaları  karıstırma.İslam dini Akıl la diil nakılle gonderılmıstır.Hadi bakalım ılk ayet ' Oku yaradan rabbinin adıyla oku.O insanı kan pıhtısından yarattı' bu ayetı yorumla balkalım.Bir şeye bakarken hadislerdende yararlan Allah razı olsun

Yukarı dön Göster oktaydemırdas's Profil Diğer Mesajlarını Ara: oktaydemırdas
 
foton
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 nisan 2008
Gönderilenler: 106
Gönderen: 21 mayis 2008 Saat 07:53 | Kayıtlı IP Alıntı foton

bir ayetin 1001 tefsiri varsa yandık.Kuranı Kerim resim tablosu gibi oldu.
Yukarı dön Göster foton's Profil Diğer Mesajlarını Ara: foton
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats