HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: tebbet suresinin iniş sırası Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kocacnara
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 28 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kocacnara

Aleyküm Selam kardeşim

Burada benim kafamı karıştıran, anlamaya çalıştığım şu; Bu sure Ebu Lehep ile ilgiliyse, İniş sırasıda 6. ise. Ebu Lehep 624 yılında öldüğüne göre 14 yıl boyunca Kuranın çok az bir kısmı gelmiş olmuyor mu?



__________________
Yüce Allah herşeye kadirdir
Yukarı dön Göster kocacnara's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kocacnara
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Kocacnara Kardeşim!

"Burada benim kafamı karıştıran, anlamaya çalıştığım şu; Bu sure Ebu Lehep ile ilgiliyse, İniş sırasıda 6. ise. Ebu Lehep 624 yılında öldüğüne göre 14 yıl boyunca Kuranın çok az bir kısmı gelmiş olmuyor mu?"

Ebuleheb`in iki eli/iki gücü ve kendisi kesinlikle yok olacak, helâk olacak, kuruyup gidecek, malı ve kazancı (edindiği gücü, kurduğu teşkilâtı ve çevresi) ona yarar sağlamayacak.

 

Bir çok tefsir ve mealde birinci ayet, “Ebuleheb`in iki eli kurusun!” diye beddua anlamı vererek açıklanmıştır. Bunun sebebi klâsik Arap dilinde haber cümlesinin veya haber kipinin inşa veya dilek kipi olarak da anlaşılabilme özelliğidir. Böylece haber cümlesi, kendi anlamı yanında dua ya da beddua anlamı da kazanabilmektedir. Örnek olarak, “Radıallahü anhü” ifadesinin esas anlamı “Allah ondan razı oldu” demek iken, Arap dilinin yukarıda açıklanan özelliği gereği “Allah ondan razı olsun” anlamıyla anlaşılır. Yine “  Rahımehüllahü” ifadesi de “Allah ona rahmet etti” demek olmasına rağmen “Allah ona rahmet etsin” anlamıyla anlaşılır ve söylenir. Beddua anlamına ise" leanehüllahü” ifadesi örnek olarak verilebilir. Esas anlamı “Allah ona lânet etti” demek olan bu ifade de “Allah ona lânet etsin” anlamıyla söylenir ve  anlaşılır.

 

"Tebbet” kelimesinin kalıp anlamı “kurudu, yok oldu, helâk oldu” demektir. Bu kelime de haber cümlesi içinde kullanılınca, yukarıdaki örneklerdeki gibi “Kurusun, yok olsun, helâk olsun” anlamında beddua olarak kullanılabilir. Ancak burada “tebbet” sözcüğünü beddua manasıyla Allah`a yakıştırıp, Allah`ın gerekeni yapmaktan acizmiş gibi “Ebuleheb`in iki eli kurusun” diye beddua etmesi anlamlı değildir. Lütuf da kahır da kendisine ait olan Allah, bunları kimden isteyecektir?  Allah`ın dua ya da beddua etmesi, iyi ya da kötü bir şey istemesi söz konusu olamaz. O, her şeyi kendisi yapar. Dolayısıyla bu tip sözcüklerin, ister dua, ister beddua anlamında olsun Allah için kullanılması akıl ve mantık dışıdır.

            

Burada tutulacak yol; Kur`an`ın bir çok ayetinde olduğu gibi, bu ayette de, anlatılan olayın ileride gerçekleşeceği kesin olduğundan cümlede gelecek zaman kipi yerine geçmiş zaman kipinin kullanılmış olduğunu düşünmektir. Yani, Ebuleheb`in güçlerinin ileride kesinlikle yok olacağı, kendisinin de kesinlikle helâk olacağı kastedilmiş ve  ayet “Ebuleheb`in iki gücü ve kendisi yok oldu, helâk oldu” şeklinde geçmiş zaman kipiyle indirilmiştir.

            

Bunun Kur`an`daki yüzlerce örneğinden biri olan Kamer suresinin 1. ayetindeki " inşekka” (yarıldı) sözcüğü, “gelecekte muhakkak yarılacak” anlamında kabul edilmediği için, sonradan bir takım uyduruk rivayetler ortaya çıkmış ve İslâm tarihine “Şakkı kamer (Ay`ın yarılması)” mucizesi diye bir mucize hediye edilmiştir.

            

Bu konuya örnek olarak, Rahman; 37,  Hakka; 14-16,  İnşikak; 1-5,  İnfitar; 1-4,  Nahl; 1,  A`râf; 38, 39, 44, 50,  Duha; 3,  Neml; 87 ve Zümer; 68-74. ayetleri gösterilebilir.

 

            

Özellikle Zümer suresinin 68-74. Ayetlerine dikkat edilecek vurgulu fillerin tümünü geçmiş zamanlı olduğu görülmektedir.

 

Zümer; 68-74:

Ve sûra üflendi. Allah`ın dilediklerinin dışında göklerde kim var, yerde kim varsa hemen çarpılıp  yıkıldı. Sonra ona bir daha  üflendi. Hemen onlar da kalkmış bakıyorlardır/ bekliyorlardır.

 

Ve yer, Rabbinin nuru ile   parladı. Kitap   kondu, peygamberler ve şahitler  getirildi ve onlar zulme uğramadan aralarında hak ile hüküm  verildi.

 

 Ne amel yaptıysa herkese karşılığı tam olarak   ödendi. Ve O (Allah), onların yaptıklarını en iyi şekilde bilendir.

 

İnkâr edenler cehenneme bölük bölük  sevkedildi. Nihayet oraya  vardıklarında kapıları   açıldı ve bekçileri onlara: "İçinizden size Rabbinizin ayetlerini okuyan, bu gününüzle karşılaşacağınıza dair sizi uyaran peygamberler gelmedi mi?"   dediler. Onlar da: "Evet geldi"   dediler. Velakin kâfirler üzerine azap kelimesi   hak oldu.(Onlara): "Sürekli  olarak içinde kalmak üzere girin cehennemin kapılarından"   denildi.  -Büyüklük taslayanların yeri ne kötüdür!-

 

 Rablerine karşı takvalı olanlar da cennete bölük bölük   sevk edildi. Nihayet oraya   vardıkları zaman kapıları açıldı ve bekçileri onlara: "Selâm sizlere, ne hoşsunuz! Ebedî olarak içinde kalmak üzere haydi girin oraya!"   dediler.

Ve onlar da: "Hamd olsun o Allah`a ki, bize vaadini doğru çıkardı ve bizi cennet arzına vâris kıldı. Cennette istediğimiz yerde oturuyoruz" ا  dediler. Yapıp edenlerin ödülü ne güzeldir!-

 

     Değerli Kardeşim!

 

Buradaki  fiiller anlam olarak, “Üflenecek, yıkılacak, parlayacak, konacak, sevk edilecek, diyecekler…” diye gelecek zamanlı olarak anlaşılmalıdır.

Bu teknik, tembih (uyarı) amacıyla uygulanır.

 

Bunun böyle ifadesinin gerekçesi mutlaka ve mutlaka bu işin olacağının beyanıdır.

   

Dilimizde de bazı deyimlerde gelecek zaman yerine geçmiş zaman kipi kullanılmaktadır. Örnek olarak, yapımına azmedilmiş, kesin karar verilmiş şeyler için henüz yapmadan, işe başlamadan bile “onu yaptım, gitti” denir. Ya da yanlış yapmış, hata etmiş birisi için “şimdi hapı yuttu”, “şimdi belâsını buldu” denir. Halbuki kişi henüz yaptığı hatanın, işlediği suçun cezasını tatmamıştır, ileride tadacaktır.

            

Bu kural, konumuz ayette de söz konusudur. Geçmiş zaman kipi, gelecek zaman olarak anlaşılmalıdır. Bu takdirde ayetin anlamı aynen şöyle olur:

 

“Ebuleheb`in iki gücü ve kendisi kesinlikle yok olacak, helâk olacak,

kuruyup gidecek, malı ve kazancı (edindiği güç, kurduğu teşkilât) ona

yarar sağlamayacak.”

 

İbn-i Mes`ud`un ayetteki   "ve tebbe” kelimesini  " ve Kad tebbe” olarak kıraati/okuması da bu manayı teyit etmektedir.

 

Ayette geçen “ve tebbe” kelimesi, aslında “kendisi de kurudu” anlamındadır. Yani, “Ebuleheb`in iki eli kuruyacak, kendisi de kuruyacak, yok olacak” demektir.

 

Doğrusunu en iyi Allah bilir.

Bu bilgilerden sorunuzun yanıtını alacağınızı düşünüyorum.

ALLAH'A EMANET OLUNUZ.

 



__________________
Halil Ay
Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
kocacnara
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 28 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kocacnara

Aleyküm selam

Allah razı olsun. ben arapça bilmiyorum. Ama bende burada Ebu Lehep sanırım ölmedi de Allah ona bir müsibet verdi hastalanmış olabilir diye düşünüyordum. Senin açıklamaların daha mantıklı



__________________
Yüce Allah herşeye kadirdir
Yukarı dön Göster kocacnara's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kocacnara
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selamün Aleyküm dost1 ağabeyim

bir arkadaşımızın kader bahsinde "Allah ol dedi ve
her şey bitti. Biz sebepleri yaşıyoruz" şeklinde bir
yorumunu hatırlıyorum.

doğrusunu allah bilir,

maddeye ulaşamamızdan ve duyularımızla
algıladığımız maddi dünyanın bir çekirdeğin etrafında
dönen eltronların hızı ve kesafetinden başka bir şey
olmadığı ve an'da madde diye bir şey kalmadığından
yola çıkarak, kalbimin kanaat getirdiği yukardaki
düşünceyl destekliyor bu açıklamanız.

mushafta bu düşünceyi reddeden bir ayet varmı ?

saygı ve sevgiyle...
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

 

Selamün Aleyküm! Değerli İman Kardeşim!

Sormuş olduğunuz soru ile ilgili olarak:

Kırk yılı aşan Kur'an birlikteliğimde belirttiğiniz düşünceyi reddeden bir ayete rastlamadım.

Saygı, sevgi bizden de sizlere olsun inşaallah.

ALLAH'A EMANET OLUNUZ.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
fikret eren
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fikret eren

Ebu leheb'e Abdüluzzâ b. Abdulmuttalib b. Hâşim adlı kişiden bağımsız bir şekilde ister "Patlak yüzlü" anlamı verin isterseniz de "Alev babası" deyin bu surede onun ne yaptığından dolayı cehenneme gireceğini anlamak imkansızdır. Surenin ikinci ayetinden (Ne malı, ne de kazandığı onu kurtaramadı.) yola çıkarak bu kişinin cimriliğinden dolayı böyle bir sonuç yaşayacağını söylemek zorlama bir yorum olacaktır. Benim anlayamadığım şey şu: Neden bazı arkadaşlar Kuran'ı Kuran'la açıklamak adı altında Kuran'ı, kültürel, tarihsel, sosyal bağlarından kopararak açıklamaya çalışıyorlar? Ben de karşıyım Kuran'daki ayetlerin yalan yanlış rivayetlerle açıklanmasından. Fakat bu surede de görüldüğü gibi Ebu leheb'in kim olduğunu anlayabilmek için Kuran'nın geldiği toplumu bilmeye ihtiyaç vardır. Görüşümü başka ayetlerle de açıklamak gerekirse: "Kim, Allah'a, meleklerine, peygamberlerine, Cebrail'e ve Mikail'e düşman olursa bilsin ki Allah da inkarcı kafirlerin düşmanıdır."Buyurulmuştur, Bakara suresi'nin 98. ayetinde. Mikail ismi Kuran'da başka hiç bir yerde geçmemektedir. Ayetten Mikail'in melek olduğu sonucu çıkarılabilir. Ancak bu meleğin niteliği ile ilgili bir sonuç çıkarılamaz. Bakara Suresi'nin 189. ayeti'nde ise; Sana doğan aylardan soruyorlar. De ki: "Onlar, insanlar ve hac için vakit ölçüleridir." Evlere arkalarından girmek iyilik değildir. İyilik, Allah'tan korkanın iyiliğidir. Evlere kapılarından girin ve Allah'tan korkun ki, başarıya eresiniz, umduğunuzu bulasınız." buyurulmaktadır. Eğer siz yaklaşık 1500 yıl önce Hicaz'da yaşamamış biriyseniz sadece bu ayetlere bakarak evlere arkalarından girmenin neden iyi bir davranış olmadığını bilemezsiniz. Bunu bilebilmeniz için cahiliye dönemi inancını iyi bilmeniz gerekir. O dönemi bilebilmek için o döneme ait rivayetleri iyi bilmeniz şarttır. Son olarak şunu da belirtmekte yarar var. Kuran'daki kıssaları, kişileri veyahut kavramları, Kuran'nın gönderildiği dönemin mekansal, zamansal, kültürel ve ekonomik şartlarını göz önünde bulundurmadan tam olarak anlayamazsınız. Anlayabilmeniz için Kuran'la çelişmeyen riyayetlere başvurmalısınız.

Yukarı dön Göster fikret eren's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fikret eren
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Mesed suresinin;

Neden hicretten sonra ve ebu leheb lakablı kişinin ölümünden sonra olabileceği akla gelmez?

Neden bir kişinin yaşadığı müddetçe tevbe etme ihtimali akla gelmez? 

selam ve dua ile,

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Rıdvan, mesed / Ebu Lehep Suresinin nuzul sırası 5-6 olarak veriliyor. Hicretten sonra indiğine dair bir bilgin var mı?

Neden Allah'ın kalbini  ve diğer algı duyularını kapattığı Allah ve Resulünün düşmanının yaşadığı sürece tevbe etme ihtimali olsun?

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Ebu Leheb acep bilinen tanınan müstakil bir adam mı? Yoksa Allah Resulunun beraberindeki iman edenlerin imanları güçlensinde gereği gibi amel etmesi için teşbihi bir anlatı olamaz mı?

Ayrıca aynı sürenin 3. ayetinde ve 77/31. ayette geçen "leheb" kelimelerine ne demeli?

"Alevli bir ateşe yaslanacaktır o." 111/3 (y nuri öztürk)

"Ne gölgelendirir ne alevden korur." 77/31 (y nuri öztürk)

Konuyu illaki kişselleştirip tarihte bir kişiye atıf olduğunu kabullenmemiz mi lazım? Kendi hissemize hiçmi birşey çıkarmayalım! Bu "ebu leheb" ifadesi tanıma uyan herkes olamaz mı? 

Muhabbetle...

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Öğrenci98, buradaki leheb'i "eb", "zât" ve "imraetuhu" ile birlikte düşünmek lazım gelmez mi öncelikle? 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats