HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: cin 1-9 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

çeviri gerekçelerimi ve anladığımı dipnotlarda zikrettim;

Rahman, Rahim Allah ismiyle,

 

"De: “Bana[1] vahyolundu[2] Gerçekten, (Mekkelilerce) iyi tanınmayan[3] bir grup[4] işitip[5] şöyle dedikleri: “Gerçekten Biz, şaşılacak[6] bir okuma[7] işittik,[8] (1).[9] Doğruluğa[10] hidayet ediyor.[11] Artık ona[12] inandık,[13] asla birini[14] Rabb'imize[15] ortak koşmayacağız[16] (2). Gerçekten O,: Rabb'imiz[17] aslı[18] aşkındır,[19] ne kız arkadaş[20] edinmiştir,[21] ne de oğul[22] (3).[23]  Gerçekten, (şimdi anlıyoruz) ahmaklarımız,[24] Allah’a hakkında saçma-sapan[25] (şeyler) söylüyormuş[26] (4). Gerçekten biz, zannediyorduk[27] ki asla “hiçbir varlığın”[28] Allah’a hakkında bir yalan söylemeyeceğini![29] (5).[30] Gerçekten o, iyi tanıdığımız[31] adamlar,[32] tanımadığımız adamlara[33] sığınıyorlar;[34] böylece (birbirlerinin) kara (düşüncelerini)[35] artırıyorlardı;[36] (6). Ve gerçekten onlar da zannediyorlarmış[37] -bizim zannettiğimiz[38] gibi- Allah asla birini göndermeyecek[39] (7). Gerçekten biz, (vahiy almak için) “göğe[40] dokunduk[41][42] göğü “şiddetli[43] bekçilerle[44] parlak yıldızlarla[45] dolu[46] bulduk[47][48] (8). Gerçekten biz, gökten[49] (vahiy) işitmek için[50] oturacak yerlere[51] otururduk;[52] ama şimdi[53] kim işitmek istese,[54] onu bir gözcü[55] “parlak yıldızlar[56] buluyor[57][58] (9)."

 

 

Elbette Cehd bizden Tevfik Allah(a.c)'den

 

selam ve dua ile,

 

rıdvan



 

Peyamber(a.s), Nübüvvetin on birinci yılına (620) rastlayan hac mevsiminde Yesrib(Medine) halkından bir grupla Akabe’de karşılaştı ve onlara İslam’ı tebliğ etti. Hazrec kabilesine mensup olan “altı kişilik” bu grub İslamiyeti kabul edince, Peyamber(a.s) onlardan kendisini Yesrib’e götürüp Himaye etmelerini ve böylece İslam dinini yaymasına yardımcı olmalarını istedi. Onlarda Evs kabilesiyle aralarında yıllardır süre gelen savaşların yol açtığı düşmanlığın ortadan kalkacağını, bu yeni din vasıtasıyla iki kabile arasında birlik ve beraberliğin yeniden doğacağını ümit ettiklerini ifade ettiler. Medine’ye döndüklerinde Hazrec ve Evs kabilelerine İslam’ı anlatacaklarını söylediler ertesi yıl Peyamber(a.s)’la buluşmaya söz verdiler. 621’de bir sene sonra 12 kişiyle geldiler 10 Hazrecli ve iki Evs’li (Birinci Akabe). Bu küçük Müslüman grubun Medine’de gösterdiği faaliyet sayesinde bir çok kişi İslamiyeti kabul etti. Peyamber(a.s) Mus’ab b. Umeyr’i Yesrib’e gönderdi. Nübüvvetin on üçüncü senesi(622) hac mevsiminde Peyamber(a.s)’ı Medine’ye davet etmeye karar veren, ikisi kadın yetmiş beş (bu sayı üç-beş oynuyor.) Medineli, asıl niyetlerini gizli tutarak hac için Mekke’ye giden müşrik Medineliler’le birlikte yola çıktılar. Mekke’ye varınca Hz. Peygamber’le gizlice haberleşerek hac vazifasinin ifasından sonra bir gece Akabe’de buluşmayı kararlaştırdılar.

Akebe biatları Peyamber(a.s)la Medineli dostları arasında hep gece yapılmıştır. Hac Mevsiminde hac’a gelip amaçlarının Peygamber(a.s)la  Mekke’lilere farkettirmeden buluşmak olduğuna göre geceyi seçmeleri en uygun davranıştır.  Mekke’lilere farkettirmek istemiyorlardı çünkü Mekke’liler Habeşistan’a giden Müslümanların peşine düşmüşler, onları geri getirebilmek için her yolu denemişlerdi. Medine ise Mekke’ye zaten komşu idi. Hareketin orada bastırılması, engellenmesi kolaydı. ilk altı kişiyi bertaraf etmek Mekkeliler için kolay bir işti Mekke’de yaptıkları zulüm ve boykot göz önüne alındığında Medineli altı kişi için neler yapacaklarını kestirmek güç olmasa gerek. İşte bu noktada niçin bu kişilere “cin dendiğini” anlayabiliyoruz. Mekkelilere bu kişileri deşifre etmemek. Mekkeliler Hz. Peygamber’in konuştuğu her kişiye musallat oluyor, tebliğin ulaşmasını engelliyorlardı. Bu davranışları tarihi kaynaklar aktarmaktadır. Mekke’de ilk Müslümanların Habeşistan’a niye göç ettikleride düşünülürse bu düşüncemize hak verilecektir. Akabe biatları ve Medine’ye hicret planları Mekkelilerden gizlenmişti.

 

[1] Bak. 3:55

[2]  ÛHiYe: 6:93,106,145, 18:27, 20:48, 29:45, 39:65, 43:43, 72:1

       Bak. 6:19

   Arapların, “el-Vahyu el-Vahyu” “hızlı hızlı git” deyimlerine racidir.

[3]  el-CiNNi: 6:128,130, 7:38,179, 18:50, 27:17,39, 34:12, 41:25,29, 46:18, 46:29, 55:33, 72:1, 72:6 (Hepsi Hicretten Önce)

      Bak. 6:100, 34:41, 51:56

      Bak. 34:14

[4] NeFeRun: 72:1

      Bak. 18:34, 46:29,

     Bak. 9:122

[5] iSteMeA: 72:1

[6] ACeBên: 10:2, 18:9, 18:63, 72:1

[7]  KuR’ÊNên: 13:31, 20:113, 39:28, 41:3,44, 42:7, 72:1

      Bak. 75:18

      Bak. 12:2, 43:3

      Bak. 17:78

      Bak. 10:61

      Bak. 85:21

[8] Bak. 2:93

[9] Bak. 46:29

  Ayet-i kerimeden Peygamber(a.s)’ın “cinlere” Kur’an okuduğu ve onların da bunu dinlediklerini, sonra da bunları kavimlerine tebliğ ettiklerini anlıyoruz. Buradan “Cinlerin” Arabça bildiğini çıkara biliriz.

[10]  er-RuŞDi: 7:146, 72:2

       Bak. 2:256

[11] Bak. 2:142

[12] bi-hi

[13] Bak. 3:193

[15] bi-RaBBinê: 20:73, 72:2

[16] Bak. 3:64

[17] Bak. 3:7

[18] CeDDu: 72:3

       CeDD”, babanın babası, annenin babası demektir. Bunlar, insanın, varlığı kendisine dayanan temelidir. Burada “CeDD” kelimesi, temel ve asıl anlamı veren mecazi bir ifadedir. (Râzî)

[19] teÂLê: 16:3, 72:3

[20] SâHiBe(ten): 72:3

        Bak. 6:101

[21] Bak. 2:116

[22] Bak. 2:116

[23] Yani “Ne yukarıya ve nede aşağıya soyu yoktur

[24] SeFîHunê: 72:4 

[25] ŞeTaTân: 18:41, 72:4

[26] (يَقُولُ)

[27] ZaNeNnê: 72:5,12

[28] Bak. 17:88

[30] Şimdi Kur’an’ı dinleyince anladık ki yalan söylemişler.

[31] el-İNSi: 6:112,128(2), 72:6

[32] RiCêLun: 7:46, 9:108, 24:37, 33:23, 48:25, 72:6

[33] bi-RiCêLin: 72:6

[34] yeÛZûne: 72:6

[35] RaHeKân: 72:6,1

        Bak. 10:26, 80:41

[36] feZêDû-hum: 72:6

        Bak. 2:10, 3:173

[37] ZaNNû: 72:7

[38] ZaNeN-tum: 41:22,23, 48:12, 59:2, 72:7

       Bu uslub için bak. 68:21-25, 71:23, 20:57,62-64, 88, 21:3,  26:34-37, 37:97, 12:8-10, 29:12, 12:80-82, 3:72-74, 18:19-21,  21:62-68,

[39] yeBASe: 6:65, 28:59, 40:34, 72:7

[40] es-SeMêE: 6:6, 11:52, 17:92, 21:16,32,104, 22:65, 37:6, 38:27, 41:12, 67:5, 71:11, 72:8

[41] LeMeSnê: 72:8

[42] LeMS: MeSS anlamında olup, “tecessüs etti, araştırdı; yokladı” manasında, istiare yoluyla kutlanılmıştır. Çünkü dokunan kimse, arayan ve tanımak isteyen kimsedir. Nitekim Arapça'da, “Dokundu; dokundu, araştırdı...” denilir (Razi).

[43] Bak. 3:56

[44] HaRaSên: 72:8

[45]  ve ŞuHuBên: 72:8

[46] MuLiEt: 72:8

        Bak. 7:18, 11:119, 32:13, 38:85

        Bak. 18:18

        Bak. 37:66, 56:53

        Bak. 3:91

[47] feVeCeDnê-hê: 72:8

[48] Yani “Böyle bir şey gerçekleşmedi

[49] min-hê

[50] lisSeM’İ: 72:9

[51] meKâİDe: Bak. 3:121

[52] neKUDu: 72:9

[53] ELêNe: 72:9

[54] yeSteMi’İ: 72:9

[55] RaSaDên: 72:9,27

[56] ŞiHêBên: 72:9

        Bak. 15:18, 37:10

        Bak. 27:7

[57] Bak. 2:196

[58] Yani “Vahiye geldi



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Rıdvan!

 

Bir kaç hususa değinmek ve bir kaç da soru yöneltmek istiyorum.

Önce değinmek istediklerim:

 

1-"Kurânen acebé": şaşılacak ... yerine "harika bir/eşsiz bir... (bedî')demek,

2-"Teâlé ceddu rabbiné" : Ceddu, ciddu (cimin kesriyle) de okunmuştur. Ciddu/ceddu rabbiné'nın anlamı; "Rabbimizin azameti, mülkü, saltanatı, zenginliği..." "Teâlé ceddu rabbiné mettxaze sâhibeten ve lé veleden"in anlamı: "Rabbimiz, bir eş ve bir çocuk edinmekten müstağnidir /çok yücedir".

3-"Fe zédûhum raheqâ": Onların azgınlığını, baskılarını arttırıyorlardı.

 

Sorulara gelince:

1- İns denince kimler, cin denince net olarak kimler anlaşılıyordu? 6. ve 7. ayetlerde bahsi edilen ins ile cinden kimler kastedilmiş? Cinlere sığınan ins kim, sığınılan cin kim? Net larak söyleyebilir misiniz?

2- "O, iyi tanıdığımız adamlar tanımadığımız adamlara sığınıyorlardı(!) Bir birlerinin kara düşüncelerini arttırıyorlardı" diyorsunuz! Bu iki grubun da tanıdık olmaları veya tanımadık olmaları (Mekkelilerce) gerekmez mi? Bu sığınanlarla sığınılanlar bir birinini tanıyorlar mı tanımıyorlar mı?

3- "Onlar da znnediyorlarmış -bizim zannettiimiz gibi- Allah asla birini göndermeyecek." diye çevirmişsiniz! Neden? Halbuki, "...sizin zannettiğiniz /inandığınız gibi" şeklinde çevirmeniz gerekmez miydi? Onlar kim, siz kim?

4- "Biz (vahiy almak için) göğe dokunduk göğü şiddetli bekçilerle parlak yıldızlarla dolu bulduk! Biz gökten (vahiy) işitmek için oturacak yerlere otururduk; ama şimdi kim işitmek istese onu gözcü parlak yıldızlar buluyor!"

Bu sözleri kimler söylüyor, Allah'ın kimseyi göndermeyeceğine inandıkları halde? Bu ne anlama geliyor? "Biz gökten (vahiy) işitmek için oturacak yerlere otururduk..." ifadesi tuhaf değil mi? Bununla ne demek istiyorlardı? "Ama şimdi kim işitmek istese, onu bir gözcü parlak yıldızlar buluyor." Bu itiraf ne anlatıyor? Neden önceleri işitebiliyorlardı da şimdi parlak yıldızlar buluyor? 

 

Başarılar dilerim.

 

 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

          Efrayim

          Sevgili dostlar

          Dikkat ederseniz biz müslümanlar cinlerden çok, cin çarpmasıyla ilgiliyiz.Cin çarpması, kitabımızın hiç bir yerinde geçmediği halde neden bu çin çarpmasıyla ilgiliyiz?

         Havva, Habil, Kabil, Amin, Vaiz, Sela,gibi Kuran-ı Kerim'de yer almayan ancak Tevrat'ta yer alan bu terimler, nasıl islami terimler gibi bizim içimize nufuz etti biz onları içimizden söküp atamıyorsak,hatta bu konuyu dile getirenler 'zındık'la suçlanıyorsa

         Kuran- ı Kerim'de yer almayan ancak Tevrat'ta yer alan bu 'cin çarpması' da diğer islami terimler gibi bizim içimize nufuz etti ve biz onu içimizden söküp atamıyoruz,hatta 'cin çarpması' Kuran-ı Kerim'de yer almaz denildiğinde, 'cin' ayette yer almıyormu diyerek' cin çarpması' ile 'cin' konusunu aynı kefeye koyulduğunu, aynı kefede değerlendirmeye karşı gelenleri de  'zındık'la suçlayabilmektedirler.

       Konunuza farklı bir açıdan da bakmak istedim.

       Sevgi ile,

 

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam,

Abdurrahman bey, cevabımı  geç verdiğim için özür dileyerek başlıyorum;

1.    -"Kurânen acebé": şaşılacak ... yerine "harika bir/eşsiz bir... (bedî')demek,

    

Evet bu doğru, fakat ben kelimenin “10:2, 18:9,63”deki anlamını da gözeterek böyle bir tercih yaptım. Fakat yinede çeviri önerinize bir itirazım olamaz.

2.    "TeâLé ceddu rabbiné" : Ceddu, ciddu (cimin kesriyle) de okunmuştur. Ciddu/ceddu rabbiné'nın anlamı; "Rabbimizin azameti, mülkü, saltanatı, zenginliği..." "Teâlé cddu rabbiné", mettxaze sâhibeten ve lé veleden" in anlamı: "Rabbimiz, bir eş ve bir çocuk edinmekten müstağnidir /çok yücedir".

 

Yukarıdaki yazdıklarım bu madde içinde geçerli, “Sahibe(ten)” eşi şeklinde çevrilebilir. Fakat kelimenin Kur’an’ı Kerim’de kullanımlarının “arkadaş,yandaş” çevrilmeye müsait. Yani “onun bırakın bir eşinin olmasını bir kız arkadaşı bile yoktur”u vurgulamak istemiştim. Başarısız kalmış olabilirim

 

Benim anladığım “46:29”da “Cinlerin” söylemlerinde bunların “Musa(a.s)’ın Kitabını bilen “Cinler “ olduğu”. Yine Cin suresinde “Göğü yoklamaları” onların “bir peyamber beklediklerine” işarettir. Bu iki ipucunu birleştirdiğimde bunların “Kitab halkından” ve “Musa(a.s)’ın kitabınının takipçileri olduğu” sonucuna varıyorum. “Mesih bekleyenler” yine onlardır.  Elbetteki bu “Cinler” “Arab’çada biliyorlar”. Uzun süre payamber beklemişler, bu beklentileri sonuçsuz kalmıştır. Muhammed(a.s)’ın tebliğini dinlediklerinde/işittiklerinde “vahiyle/şihabla” karşılaştıklarını anladılar ve iki surede de onların “hem itikadlarını” hem de beklentilerini anlatmaktadır.

 

Kur’an’ı Kerim’de “86:2-3” Karanlığı delen yıldız onların “şimdi kim işitmek istese”demelerine neden olan yıldız/vahiylerdir. Artık göğü yoklamalarına gerek yoktur. Peyamber(a.s) yanlarındadır.

Göğü yoklamak hem “kehanet” (37:6, 67:5,15:17,18 37:7-9) hem de “gökten haber almaya(26:212)” işaret eder.

 

Kur’an’ı kerim’in inzal olmasıyla  Arabça bilen, Yahudi itikadına sahib bu “cinlerin” hurafeleri yıkılmıştır.

 

Benim anladığım “Cin ve Ahkaf” surelerinin iniş zamanları “Akabe biatları” zamanlarıyla örtüşmektedir.

Bütün bunlardan sonra “Medine”den gelen “Yahudi itikadına sahib” “Araplar” olduğunu düşünüyorum.

 

Elbetteki Alim olan Allah(a.c)’dir

 

Cehd bizden Tevfik O’dan

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan  



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Bu başlık altında konuyu daraltarak;

Cin suresi ve ahkaf suresinde geçen ve Süleyman(a.s) kıssaları bağlamında geçen "Cinlerin" aynı kategoriye girmesi gerektiğini düşünüyorum.

Diğer "cin ve cinler" den bahseden Ayet-i Kerimelerin farklı kategorize edilmesi gerektiğini, bu vesile ile Kur'an'ı Kerim'de geçen bütün "cin ve cinler" anlamına gelen kelimelerin aynı şeyden bahsetmediğini belirtmeliyim.

Selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selamün Aleyküm Rıdvan Kardeşim,

cin'ler ile ilgili düşüncelerim şu şekildedir :

" CİN " LERİN VARLIĞI KUR'AN-İ BİR HAKİKATTIR.

Yüce Allah'a emanet olunuz.

Veddua



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Hasan kardeşim, (yine konuyu cin, ahkaf ve süleyman(a.s)'la ilgili ayetlerde geçen "cin" kelimesiyle sınırlayarak)

mesela;

21:82, 34:12-14, 38:36-38 Ayet-i kerimeleri nasıl anlaşılması gerekir?

 

Süleyman(a.s) bu "Cinlere" nasıl kelepçe vuruyor?

Şeytanlar nasıl dalgıçlık yapıyor hemde bir peyamberin emrinde?

 

sorularına cevab verilmelidir.

 

Kur'an'ı Kerim'de "Cin" kavramının kategorik ayrımları ıskalanırsa sorulacak

başka sorularada cevab verilmelidir.

 

bende sizi Allah(a.c) emanet ediyorum.

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Kur'an'ı Kerim'deki "Cin" kavramını gördüğüm luzum üzerine nasıl kategorize ettiğimi izah etme gereğini duydum;

1. Yaratılış konusundaki ayetlerin bağlamında geçen "Cin" kavramı,

2. Mekke Müşrikerinin özelinde çeşitli kavimlerin inançları bağlamında geçen "Cin" kavramı,

3. Cin suresi, ahkaf suresi ve Süleyman(a.s) kıssaları bağlamında geçen "Cin" kavramı

4. "İns ve Cin" terkibinin geçtiği ayetler.

şidilik bununla yetinmek istiyorum,

Selam ve dua ile,

 

rıdvan 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bütün bunlardan sonra “Medine”den gelen “Yahudi itikadına sahib” “Araplar” olduğunu düşünüyorum. (rıdvan)

 

Selam Rıdvan!

 

Cinler, Yahudi itikadına mensup Araplar ise, bunlara istiaze eden ins kimler ola?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam Abdurahman bey,

Benim tarihsel malzemeden yardım alarak anladığım,

Yesrib/Medine de "Beni Kurayza", "Beni kaynuka" ve Beni Nadir" Yahudi kabilelerdi,

Yine Yesrib/Medine'de iki büyük Arab kabilesi "Evs" ve "Hazrec" bulunmaktadaydı.

Yahudi Kabileler Evs ve Hazrec arasında uzun yıllara dayanan savaşlarda ikili oynuyorlar ve ikisinden birine muttefik oluyorlardı.

Surede geçen "İns'ten adamların Cin'den adamlara sığınması" sözü yine Surede "Cin" diye geçen kimselere ait. Yani suredeki "Cin"lerle "ünsiyet kuranlarla" (İns) yine "Cin"lerle "ünsiyet kurmayan/ötekiler" (cin)den.

 

devam ederiz İnşAllah,

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats