Yazanlarda |
|
baybora Ayrıldı
Katılma Tarihi: 06 eylul 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 547
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Tarihsel malzemelerde, Mekkeli Muşriklerin Akabe beyatlarından bir şekilde haberdar oldıklarını ve bu olayın peşine düştükleri, Yesrib/Medine'ye giden yolları kestikleri, insanları sorguladıkları söylenmektedir.
Selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Rıdvan!
Burada sözünü ettiğiniz Yahudiler hangi gruba dahil oluyor? İnse mi cinne mi? Yoksa ins ve cinnin ikisi de Arap mı? Medineli Araplar ins, Yahudiler de cin olamaz mı? Bunlar bazen onlar bazen onlar konuşan ikisinden müteşekkil olabilirler mi?
"Cinleri Allah'ın ortakları yaptılar, onları O yarattığı halde. Ve O'na oğlanlar ile kızlar uydurdular /yakıştırdılar, hiç bir ilme /vahyî gerçeğe dayanmaksızın..." (6/100)
Karşılaştıralım!
"Ve yahudiler ile Hristiyanlar: biz Allah'ın oğulları ve sevgilileri /dostlarıyız dediler..." (5/18)
"Ey cin toplumu şu bir gerçek ki, siz çon insi kandırdınız. Onların insden müttefikleri dediler /diyecekler: Rabbimiz! Bir birimizden faydalandık ölünceye kadar..." (6/128)
"Ey cin ve ins toplumu, ayetlerimi anlatacak ve benimle karşı karşıya geleceğiniz bu buluşma anının uyarısını yapacak sizden size peygamberler gelmedi mi?..." (6/130)
"Ve biz böylece her peygambere, bir birlerine yalan sözü vahiyde bulunarak / getirip götürerek aldatan ins ve cinnin şeytanlarını / kötülerini düşman yaptık..." (Yani her kötü insan peygamberlere düşmandır.) (6/112)
Bu ayetlerde sözü edilen cinlerin de insan olduğu kesin. Cin, Yahudilere denk gelmiyor mu? Yahudiler Allah'a oğul, Araplar da kızlar isnad ettiler!
"Yeri ve gökleri eşsiz benzersiz yaratan Allah'ın çocoğu nasıl olsun, O'nun bir eşi olmadan?" (6/101)
Şüphesiz Allah her şeyin en doğrusunu bilir.
|
Yukarı dön |
|
|
hakka dogru Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 78
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selamlar
Acizane fikrim şudur:
Cin türkçedeki cin cin fikirden kaynaklanan insden haktan uzak fikir ve fikirlilerdir.İns hakka yakın fikirlilerdir.
Gök Resulullahtır.Onu dinleyenleri saran ateşte eleştirilenleri saran ateştir.
__________________ İlim Çinde de olsa alınız.
|
Yukarı dön |
|
|
baybora Ayrıldı
Katılma Tarihi: 06 eylul 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 547
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam,
Elmalılı merhumun "Nas"suresindeki açıklamalarından bir kısmını aktarıyorum;
“Ferrâ ve daha bir takım kimseler buna kâni olmuşlar ve demişlerdi: "Nâs, cinne de denir. Nitekim Cin Sûresi'nde "Cinlerden bir topluluk." (Cin, 72/1) ve "Cinlerden erkekler." (Cin, 72/6) denildiği gibi Kelbî'den nakledildiği üzere "Cinlerden insanlar" dahi denilir. Bu şekilde o vesveseci, cinden olan "nâs"a da, insten olan "nâs"a da vesvese verir demek olur.
Keşşâf sahibi der ki: "Ben, bunu doğru bulmam. Çünkü cinne cin denmesi kapalılıklarından, gizliliklerinden dolayıdır. "Nâs" (insanlar)a nâs denilmesi de, beşer denilmesi gibi, ortada oluşlarından dolayıdır ki, ibsâr (görmek) mânâsına olan înâstan alınmıştır. "Nâs" deyiminin ikisine de söylendiği vâki, sahih ve sâbit olsa bile, Kur'ân'ın fesâhatine ve yapmacıktan uzak olmasına uygun olmaz. Bu mânâyı anlamak için ile "en-Nâsî" (unutan) kastedilmesi daha iyidir ki, "O çağırıcının çağırdığı gün." (Kamer, 54/6) gibi "İnsanların akın akın döndüğü yerden." (Bakara, 2/199) âye t inde kesrile okunduğu gibi olur. Sonra da bu nâsî, cin ve ins ile beyan edilir. Çünkü insanlar ve cinler, Allah Teâlâ'nın hakkını unutmakla vasıflanmış iki türdürler." Fakat bu da zahirin zıddı olmakla beraber, bu şekilde "sadr"ın çoğulu olan sudûrun tekil olan nâsîye izafeti de zevke pek uygun gelmez. Bu veche kâni olanların asıl maksadı burada ins ve insîyi mutlak insandan daha özel olarak ona karşıt olan cinni de mutlak insan cinsi ve mâhiyeti içerisinde düşünmek gerekir. Çünkü ins, mutlak insan mânâsın a geldiği gibi, insanın ilişki kurduğu dostu, yâri ve devamlı beraber olduğu ahbâbı mânâsına da gelir. Buna karşılık olan da tanımadığı yabancısı, bilmediği demek olur. Yine bu mânâya yakındır ki, insanın nefsi ve vücudu tarafına gelene insî, öte tarafına vahşi tabir olunur. Mesela elin iç yüzü ve ayağın üstü insî, elin dış tarafı ve ayağın tabanı vahşidir ve Anatomide bu mânâ meşhurdur. Aynı şekilde cin, gece karanlığı ve örtünme mânâsından olarak duygulardan gizli olan şeylere ve bütün ruhânîlere ve ruha n îlerden özellikle bir kısmına derecelerine göre söylendiği gibi (En'am Sûresi, 6/128. âyetinde geçmişti oraya bkz.), insanların toplandığı çok ve kalabalık toplumun en çok ve gür yerine de, iç kısmını örttüğü için denildiği lügatta malûmdur. Şu halde da "nâs", bilinen ve bilinmeyen bütün insanlar, daki "nâs" da daha özel mânâsıyle insînin çoğulu enâsî, hafifletilmiş (muhaffef)i nâs, yani alışılmış insanlar demek olur. Cinne de bunun karşılığı yabancı, gizli, tanınmadık, meçhul insanlar, demek gi b i olarak ikisi bütün insanları beyan etmiş olur. Vesvâs (vesveseci) da, bütün insanlar cinsine vesvese veren, maddî manevî, uzak, yakın her ne ise o demek olur (Elmalılı)
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
|
Yukarı dön |
|
|
cin13 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 23 ocak 2007 Gönderilenler: 385
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhabalar. Bu konuyu atlamışım. Baybora kardeşimin uyarısı üzerine arama yapınca karşılaştım. Teşekkür ederim.
Cinin ateşin dumansızından yaratılmış olması ne demektir?
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
|
Yukarı dön |
|
|
baybora Ayrıldı
Katılma Tarihi: 06 eylul 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 547
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam Cin13,
(müsait oldukça bu başlıkta kanaatlerimi paylaşa bilirim)
Bütün varlıklar anlamında “Cin ve İns”:
“Cinn ve İns” sadece birbirinden farklı iki canlı yaratık değildir. Bütün bilinen bilinmeyen ihata ettiğimiz veya edemediğimiz bütün varlıklardır. Arap dilinde böyle bazı ikili ifadeler, belli bir alanda bir bütünü ifade ederler Mesela “Arap-acem” denir. Bununla sadece iki toplum değil, dünyadaki bütün insanlar kasdedilir. “Cin ve İns” de bütün varlıklardır. Bu terkiple bütün varlıkların kasdedildiği “Gökte ve yerde ne varsa hepsi Allah’ı tesbih eder” (57:1 ,59:1,24, 61:1, 62:1, 64:1, 17:44, 21:79, 22:18, 16:48-50, 22:18, 55:6, ) ve benzeri bir çok ayetten anlaşılmaktadır.
Kur’an’da bu kullanıma örnek teşkil edecek bir ayet-i Kerimeler şöyledir:
“Deki: Andolsun, bu Kur’an’ın benzerini ortaya koymak için ins ve cin(bütün varlıklar) bir araya gelseler, birbirlerine destek olsalar, onun benzerini ortaya getiremezler” (17:88,bak.2:23,10:38,11:13,28:49,52:34)
“Göklerde ve yerde bulunan herkes(cin ve İns) Rahman’a kul(abden) olarak gelecektir.”(19:93, 13:15, 16:48-50, 21:24-29, 3:79,80)
“Lem yatmishünne insün qablehüm we la cann” (55:56,74)
“Onlara onlardan önce ne ins ne de cinler dokunmamıştır”
Yani “hiçbir varlık” onlara el sürmemiştir.
Devam eder inşAllah
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
|
Yukarı dön |
|
|
baybora Ayrıldı
Katılma Tarihi: 06 eylul 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 547
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam Cin13,
şimdi çıkmak zorundayım,
bir ip ucu,
Kaf suresi ve "fred çakmaktaşın" sağında solunda peyda olan iki yaratık olurdu "taş devrinde" birinin elinde "üçlü yaba" (paseidon'un yabası) birinde "hale" beraber düşünüle bilir.
devam ederiz inşAllah
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
|
Yukarı dön |
|
|
cin13 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 23 ocak 2007 Gönderilenler: 385
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba Baybora kardeşim,
Anlamaya çalışıyorum.
Cinler, ateş/azap topluluğu mu? Kötülüğü mü temsil ediyorlar? Ateşin dumansızı, kendilerini belli etmemeleri anlamında mı? -------------------- 16. Yemin olsun ki, insanı biz yarattık. Nefsinin ona neler fısıldadığını da biz biliriz. Biz ona, şah damarından daha yakınız. 17. Sağında ve solunda oturmuş iki görevli, kayıt yapmaktadır. 18. Bir söz sarfetmeye dursun, yanındaki gözcü hemen zaptediverir. 19. Ölüm sarhoşluğu hak olarak geldi. İşte bu, senin kaçıp durduğun şeydir. 20. Ve sûra üflendi. İşte bu, geleceği vaat edilen gündür. 21. Her benlik, yanında bir güdücü, bir de tanık olduğu halde gelir. 22. Yemin olsun, sen bundan gaflet içindeydin. Ama perdeni üstünden kaldırıverdik. Bugün gözün keskin mi keskin. 23. Yoldaşı şöyle der: "İşte yanımdaki, hazır!" 24. Siz, ikiniz! Tüm nankörleri, inatçıları cehenneme atın! 25. Durmadan hayrı engelleyeni, azgını, işkilciyi... 26. O ki, Allah'ın yanına başka bir ilah koydu. Artık atın onu, o şiddetli azabın içine! 27. Yoldaşı dedi ki: "Rabbimiz, onu ben azdırmadım. Onun kendisi, dönüşü olmayan bir sapıklık içindeydi." 28. Allah buyurdu: "Huzurumda çekişmeyin! Ben size uyarıyı çok önceden göndermiştim." 29. "Benim huzurumda söz değiştirilmez ve ben kullara asla zulmetmem."
Yoksa, cin insanın nefs kısmı mı?
Cin birden fazla anlamda kullanılıyorsa, neden? Kelime mi kalmadı?
Devamını bekliyorum.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
|
Yukarı dön |
|
|
baybora Ayrıldı
Katılma Tarihi: 06 eylul 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 547
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam Cin13,
17. ayetteki "yeteleqqâ'l-muteleqqiyêni" nin "ilqa den iki ilqacı" şeklinde çevirilmesi gerektiğini düşünüyorum sağında ve solunda.
Birde "qarîn" kelimesine dikkat çekeyim. (birbirine bağlanacak kadar). en yakını/hep yakını/çok yakını (50:23) anlamında kullanılan bir kelime,
Benim anladığım bu "iki qarin" "cin'den" sağda ve solda yani sağdaki "melek" soldaki "şeytan". Yani her insan doğarken "iki qarînle doğuyor"
Zamanım uygun olduğunda sorularlada açıp devam ederiz inşAllah.
Birde şunu önemle belirteyim bu betimlemeler "kadim toplumların" betimlemeleri/sembolleştirmeleri
fred çakmaktaş olayı biraz magazinel oldu özür dilerim fakat meselenin anlaşılması için bu örnek aklıma geldi.
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
|
Yukarı dön |
|
|
cin13 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 23 ocak 2007 Gönderilenler: 385
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba Baybora kardeşim,
Size göre bizim sağımız ve solumuzda yer alan bu melek ve şeytan cin mi? Yoksa bu melek ve şeytan sembollerinin psikolojide karşılıkları var mı? (Sorularım birikti, kusura bakmayın)
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
|
Yukarı dön |
|
|
|
|