Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Yazıda yapılan tanıma göre Meryem'e ve Zekeriya'ya müjdelenenler Yahya ve İsa delikanlı olarak mı ana karnından çıkıyorlar?
Sn. Eren84,maalesef açık yakalamış degılsınız,çunku bahsettiğiniz kelime bebek manasına da gelmıyor,o zaman Musanın arkadaşı bebek katletmiş olacaktı.Geniş bakarsanız Hz Zekeriya gibi her baba,yiğit güçlü delıkanlılık çağında bır evlada ihtiyaç duyar ki kendısıne yardımcı ve destek,mirasına sahıp çıkacak varıs olsun,lutfen yazının guzellığını görun,özellıkle Allahtan baska velıleri olmayanlara...
Allah'ın berisinden veliler edinenlerin durumu, bir ev edinen dişi örümceğin durumuna benzer. Ve evlerin en güvensizi/en zayıfı elbette ki dişi örümceğin evidir. Keşke bilselerdi!
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
safbilgi Yazdı:
Sn. Eren84,maalesef açık yakalamış degılsınız,çunku bahsettiğiniz kelime bebek manasına da gelmıyor,o zaman Musanın arkadaşı bebek katletmiş olacaktı.
Merhaba SafBilgi,
Açık yakalama gibi bir niyetim olmadı, açık yakaladığımı da söylemedim. Sadece bana göre çelişki olduğunu düşündüğüm noktayı belirttim.
Açıkçası verilen anlam bana zorlama geldi. Yani, verdiğiniz mânâ ile Meryem: "bana dokunulmamış iken nasıl delikanlılık çağında bir çocuğum olabilir?" mânâsında sormuş olması gerekir ki, doğum yapacak bir kadının bu mânâyı verecek şekilde soru sorması bence anlamsızdır. İlk akla gelen yeni doğmuş, küçük yaşlardaki bir çocuktur.
Ayrıca, Hızır bebek ya da delikanlı katletsin ne fark eder ki? Zaten neden öldürdüğünün HİKMETini bildiriyor Musa'ya.
safbilgi Yazdı:
Geniş bakarsanız Hz Zekeriya gibi her baba,yiğit güçlü delıkanlılık çağında bır evlada ihtiyaç duyar ki kendısıne yardımcı ve destek,mirasına sahıp çıkacak varıs olsun,
Elbette isteyebilir; ama Zekeriya'ya ve Meryem'e müjdelenen doğacak olan erkek çocuktur (Ğulam). Bu bebek büyüyerek yiğit bir delikanlı pekâlâ olabilir.
Açıkçası verilen anlam bana zorlama geldi. Yani, verdiğiniz mânâ ile Meryem: "bana dokunulmamış iken nasıl delikanlılık çağında bir çocuğum olabilir?" mânâsında sormuş olması gerekir ki, doğum yapacak bir kadının bu mânâyı verecek şekilde soru sorması bence anlamsızdır. İlk akla gelen yeni doğmuş, küçük yaşlardaki bir çocuktur.
Ayrıca, Hızır bebek ya da delikanlı katletsin ne fark eder ki? Zaten neden öldürdüğünün HİKMETini bildiriyor Musa'ya.
Selam Eren84
Görüşüne saygı duyuyor ama yukarda yazdıklarına katılmıyorum,birincisi İsa bebekkende konuşabiliyordu bir yetişkin gibi,bebek ve çocuk aynı anlama gelmez,çocuk doğmaz bebek doğar.
Bebek günahsızdır ve katledılemez,mantıklı olan ergenlık dönemının bıtıp gunaha gırmış olmasıdır yani dınen resıt sayılmasıdır ki Allahın adaleti bebek katletmez yada bebek mumın anne babaya zarar veremez.
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam,
İsa bebekken konuşuyordu, siz söylüyorsunuz bebek olduğunu. Meryem'e müjdelenen Ğulam, (konuşan) bebek İsa'dır.
Bebek değil, hiç bir insan katledilemez. Önceki iletimde de belirttiğim gibi Hızır zaten bebeği neden öldürdüğünü (Gelecekte ana-babasını yoldan çıkartıyor, yani Hızır bebeğin gelecekteki halinin ne olduğunu İlmince biliyor), bunun HİKMETini, olayın iç yüzünü anlatıyor.
Sizin yorumunuza göre Hızır'ın delikanlıyı yapmış olduğu hatadan dolayı katletmesi, Musa'nın buna sabredememesinden Hızır'ın özel bir ilme sahip bilgin bir kul olduğunu çıkartamıyor ve diğer bazı arkadaşlar gibi olayın çok basite indirgeneceğini düşünüyorum.
Konuyu uzatma nıyetımde değilim bakış açımı yansıttım,eklemek istediğim bir şey daha var soruna cevaben
Sizin yorumunuza göre Hızır'ın delikanlıyı yapmış olduğu hatadan dolayı katletmesi, Musa'nın buna sabredememesinden Hızır'ın özel bir ilme sahip bilgin bir kul olduğunu çıkartamıyor ve diğer bazı arkadaşlar gibi olayın çok basite indirgeneceğini düşünüyorum.
Benim bakış açıma göre ergenliği bitirmiş bu oğul gunahkar ve mumın olan anne babasınada zarar verıyor,bu zararın dahada artıp anne babayı isyana suruklemesı için (anne babanın duasıda rol oynamış olabilir Allahım bizi kurtar diyerek)Allah bu peygamber olan şahse bu ergenlık dönemını bıtırıp resit olmuş oğlu öldürmesını vahyedıyor.Vahy meleği Cebraildir ve sadece peygamnberlerle irtıbat kurar,Hızır olduğu Kuranda bıldırılmemış aksi zandır sadece.
Allah bu peygamber olan şahse bu ergenlık dönemını bıtırıp resit olmuş oğlu öldürmesını vahyedıyor.Vahy meleği Cebraildir ve sadece peygamnberlerle irtıbat kurar,Hızır olduğu Kuranda bıldırılmemış aksi zandır sadece.
Sn. Safbilgi,
Bahsi geçen Kurân kahramanının adını bilmiyoruz.. Bu münâsebetle, ona "Hızır" denilişi tarihî bir tercih... Yâni, kökleri eskiye dayanıyor.. Dolayısıyla, bildiğimiz Hızır hikâyelerini ve bunların gerçekliğine dair lehte aleyhteki görüşleri bir kenara bırakalım ve lütfen Kurân'ımızın ilgili âyetleri ile sınırlı ve kayıtlı olarak tahlile devam edelim.. Böyle olunca, bu isimsiz kahramanın bir "peygamber" olduğu ve "vahiy" ile Cebrail kanalıyla beslendiğine hangi âyete dayanarak kanaat getirdiniz? Yâni, bu düşüncenizi destekleyecek deliliniz nedir??
Seninle aramızdaki en buyuk bakış farklarından biride veli ve evliya konusunda.Bir veli hiçbir zaman bir peygamberden ustun olamaz,bana göre tasavvuftaki veli yoktur Kurandaki veli vardır,zaten Allah müminlerin Mevlası velisidir.Veli tasavvuf inancında keramet ve mucize gösteren Allaha çok yakın normal bir müminden farklı kişidir.Tasavvuf dının velisi ile Kurandaki İslam dininin velisi farklıdır.Nice peygamberler gelip geçmiştir ve Kuran bunları sınırlı sayılardakini bıldırmıiştir,bu konuda ayet vardır.peygamberimizin bile en buyuk mucizesi Kuırandır.Allah sunnettulah gereği peygamberlere bile mucıze verırken bol keseden dağıtmamış şarta bağlamış,kafırlerın ınanması için yapmıştır ve eger toplum hala inanmazsa buyuk azap muştulamıştır.Yani mucizeler ve gayb bılgısı vahy peygamberlere özgüdür,bu zatta Kurandaki diğer vahye muhatap olmuş zatlar gıbı peygamberdir.Peygamberlerin ırtıbat halınde olması çok doğaldır,Hz Lut ve Hz İbrahım gibi...
Tasavvufun veli kavramı ile Kuranda geçen veli kavramı arasında fark vardır,sizinde açtığım bu foruma gözatmanızda fayda var buyrun görüşlerınızı yazın.
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam SafBilgi,
- Hangi âyete göre Resul ve Nebiler herkesten üstündür? Üstünlük takva ile değil midir? Kimin daha takva sahibi olduğunu kim bilebilir?
- "Vahiy sadece Peygamberlere olur, Vahy meleği Cebraildir ve sadece peygamnberlerle irtıbat kurar" demişsiniz. Peki, kendisine Cebrail gelen Meryem, kendisine VAHİY gelen Musa'nın annesi, İsa'nın Havarileri, Bal arısı, Kıyamet (Uyanış) sürecindeki Arz da size göre peygamber midir? Arınan her insana (Bal arısı ve Arz ile kastedilen de insandır) ÖZ'ünden BİLGİnin gelmesi(Vahiy) doğal ve mantıklı değil midir?
- Yûnus-62 âyeti hakkında ne düşünüyorsunuz? Diğer Kur'an âyetleri ile bir çelişki yok mudur? Yoksa Haccac döneminden kaynaklanan bir yazım yanlışı mı vardır?
- Allah'ın berisinden EVLİYA edinmek ile Allah'ın VELİ kullarının olduğunu söylemek aynı şey midir?
- Sizin için Allah'ın berisinden ne bir Veli ne de bir yardımcı vardır. Bakara-1071'ye göre "hiç kimseyi Veli kabul edemezsek, yardımcı (Nasîr) olarak da kabul etmeyecek miyiz" mi demek oluyor, yoksa insanlardan da Veliler ve Nasîrler vardır; ama gerçekte tek Veli ve Nasîr Allah'tır mı diyeceğiz?
- Verdiğin linkteki konuya binâen "Müminler, müminlerin berisinden (dûni el mu'minin) hakikatten perdelileri (Kafirleri) VELİ edinmesinler" ile kastedilen nedir? Hani tek Veli edinilmesi gereken Allah idi?
"bana göre veli yoktur mümin vardır,zaten Allah müminlerin Mevlası velisidir.Veli tasavvuf inancından gelen keramet ve mucize gösteren Allaha çok yakın normal bir müminden farklı kişidir."
Maalesef veli kavramını yanlış kullanıyorsun ve sana karşı çıkanlara açıklar veriyorsun.
Kurana göre her müslüman Allaha bağlılığı oranında veli yani Allah dostu olup,terkedilmesi gereken bu kavram değil,tarikatçı yobazların çarpıttığı anlamında olan ve şirk içerdiği için sizin yukarıdaki yaptığınız tanımdır terkedilmesi gereken.
Kuranda bu kavram nötr olarak geçer ve yalnızca Kurana ,Allaha gönülden teslim olan herkes Allahın velisi iken,Kuran dışı kaynaklardan beslenen herkes de şeytanın velisi veya evliyasıdır vesselam.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma