HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: HANİFLER TARAFSIZ OLMALIDIR! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

iblissavar Yazdı:
  

... Bu ayette milliyetçilik duyguları kabaran Musanın düşman bellediği kişiye karşı hemen ırkdaşını korumak içgüdüsüyle davranıp düşmanını yere sermesi ...

Arkadaşım, o tefsir kitabındaki o yorumu ben de okudum.  O yoruma katılmam imkansız.

Musa ırkçı falan değildi!  eğer gerçeği arayacaksak sadece Kuran'a bakalım.Kuran bize Musa iyiydi diyor, ırkçı demiyor. Gene de karar sizin. benim için Kuran, o iyiydi, diyorsa bitmiştir. Musa iyiydi, kötü değil.yani ırkçılık falan yapıp da bir garibi öldürmemiş. Öldürdüğü adam zalim. O zalimin eylemleri, şeytan işi. Musa , Allah'ın izni ile zalimin zulmüne son verdi.

 

Musa Peygamber, dengesiz bir adam değildi.

 

Musa Irkçılık yapmadı.

 

Musa; eline, beline, diline sahip bir adamdı.

 

 

[28.14] Musa erginlik çağına gelip olgunlaşınca, ona hikmet ve ilim verdik. İyi davrananları böyle mükafatlandırırız.

 

[28.21] Musa, korku içinde çevresini gözetleyerek oradan çıktı. «Rabbim! Beni zalim milletten kurtar» dedi.

 

28.25 … Mûsa gelip ihtiyara hikâyeyi anlatınca, o dedi ki: "Korkma, artık ZALİMLER TOPLULUĞUNDAN   KURTULDUN."

 

[28.26] İki kızından biri: Babacığım! Onu ücretle (çoban) tut. Çünkü ücretle istihdam edeceğin en iyi kimse, güçlü ve güvenilir olandır, dedi.

 

 

Musa’nın iyi davranışı o zalimi öldürüşüydü. Kuran’a göre Musa iyi davranış göstermiş. Musa’nın öldürdüğü adam insanlara zulmediyordu; o zalim Firavun’un zalim adamlarından biri idi.

 

Musa şöyle diyor: “zalim milletten” yani Firavun’dan ve Firavun’un taraftarlarından = onlar zalim, onlar düşman.

 

Musa hicret ediyor ve gittiği yerde de ona katil demiyorlar; o başından geçenleri anlatınca

Ona burada güvendesin, sen iyi ve güvenilirsin diyorlar. Eline, beline, diline sahip bir adam.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
kamer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kamer

şeyma Yazdı:

iblissavar Yazdı:
 Selam Şeyma,
  evet adaletli olmak, olmazsa olmaz bir şarttır hanif müslümana.Ancak biz burda taraf olmak üzerine konuşuyoruz.yani adaletli olandan yana tavır koymak bizim için önemlidir.Ama kitle iletişim araçlarının bizi bilgi(sizlik)bombardımanına tuttuğu bir hengamede bizim bir taraftan yana olmayı seçmek yerine rabbimiz bizi güncemdeki konularda bir seçimle başbaşa bırakıncaya kadar tarafsız olmak en doğru yol değilmidir?

İşte bende onu diyorum.Adalet ne dmektir? Adalet=Tarafsızlık

 Sende şunu diyosun: Rabbim bizi bir seçimle başbaşa bırakıncaya kadar.. Biz işimize bakalım şimdilik..)

 

 

Merhaba şeyma kardeş

ADALET=TARAFSIZLIK değildir.

Adalet olan yerde zulüm olmaz.

Zulüm varsa Adalet yoktur.

Zulüm var birileri de tarafsız kalıyorsa ;

Kur'an verilerine göre konuyu vicdanlarımızda değerlendirelim lütfen. 

Nisa/135: Ey iman edenler! Öz benliğiniz, anne-babanız, yakınlarınız aleyhine de olsa, zengin veya fakir de olsalar, adaleti dimdik ayakta tutarak Allah için tanıklık edenler olun. Allah, ikisine de sizden daha yakındır. O halde nefsinizin arzusuna uyarak adaletten sapmayın. Eğer dilinizi eğip büker yahut çekimser kalırsanız, Allah yapmakta olduklarınızdan haberdardır.

 

Mutlu ve esen kalın

 



__________________
Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
Yukarı dön Göster kamer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kamer
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Sanırım söylemek istediğimi iyi ifade edemedim.tarafsızlık dememden maksat;iyi ile kötünün,doğru ile yanlışın birbirinden ayıredilmesiydi..Yani her kim olursa olsun,yada ne olursa olsun,etiketi farketmez,Allah için yapın bunu .Tarafsılıktan kastım buydu.Adalet eğer bir şeyin yerli yerine konmasını ifade ediyor ise,zulümde tam tersine bir şeyin yerli yerine konmamasını ifade ediyor..

Saygı ile..



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

iblissavar Yazdı:
  Merhaba arkadaşlar,
 At izi ile it izinin birbirine karıştığı şu kaos ortamında biz hanifler hangi anlayışın ve hizbin yanında olacağız? sorusu beni çok meşgul etmişti.Bugün okuduğum Kasas süresinin şu ayetleri ışığında acaba tarafımız bellimidir diye sunmak istiyorum.
   Konu başlığı olan tarafsızlığı daha çok Allaha teslim olmanın dışındaki güncel olaylar için kullanıyorum.yani sağcı-solcu,Türk-Kürt,ezen-ezilen,sünni-şii ...gibi.İlgili ayetler şöyledir:

  
 ........

Seyma bacimin dediklerine ek olarak dilerim hic bir zaman Hadis iftiracilarinin dinize bulastirdigi mezhep sacamaliklarinin ortasinda  olmayiz.



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Beyaz yazdı

  Tesbitin çok doğru ancak,çözüm önerin kolaycılık gibi geldi bana.Eğer zihinsel ayrışma yeterli olsaydı Allah Musa'ya da onu önerirdi.Bu bombardımanın içerisinde zihinsel ayrışmanın pek mümkün olmadığına yaşayarak tanık oluyoruz. Zaten önemli olan da Musa gibi Prensliği ve Sarayı terk edebilmek değil mi? Ne dersiniz?

  İlginize teşekkür ederim,öneriniz en doğru olanı ama ben en azından demiştim.

 Emre yazdı:

 
Musa ırkçı falan değildi!  eğer gerçeği arayacaksak sadece Kuran'a bakalım.Kuran bize Musa iyiydi diyor, ırkçı demiyor. Gene de karar sizin. benim için Kuran, o iyiydi, diyorsa bitmiştir. Musa iyiydi, kötü değil.yani ırkçılık falan yapıp da bir garibi öldürmemiş. Öldürdüğü adam zalim. O zalimin eylemleri, şeytan işi. Musa , Allah'ın izni ile zalimin zulmüne son verdi.

 Emre kardeş, dikkat ederseniz ayet,yardım ettiği kişinin kendi ırkından olduğunu  ve karşı tarafında o ırkın düşmanı olduğunu söylüyor.Madem Musa'nın öldürdüğü kişinin zalim olduğuna hükmettiniz,açık bir ayetin olması gerekmiyormuydu sizi destekleyen.anladığım kadarıyla ayet öldürülen kişi hakkında bir hüküm vermiyor.

        İkincisi Musa niye yaptığına pişman olup bu şeytanın işidir diyor?Onun iyi bir şahıs olmadığını söyleyen olmadı,ama yaptığı öldürme eylemi açıkça kötü bir işti ve ona yakışmamıştı.Zaten sonradan bu kötü işin onun başına kakıldığını da anlıyoruz.üstelik bu olaylar onun resül olmasından önce olmuş olaylardır.Bilmem anlatabildimmi?
 
 kamer yazdı:

ADALET=TARAFSIZLIK değildir.

Adalet olan yerde zulüm olmaz.

Zulüm varsa Adalet yoktur.

Zulüm var birileri de tarafsız kalıyorsa ;

Kur'an verilerine göre konuyu vicdanlarımızda değerlendirelim lütfen.

  Güzel tespitlerinize teşekkürler.zaten Musa adaleti gözeterek te ırkdaşına yardım etti ama yaptığı öldürme işi çok yanlış olmuştu.Üstelik kendi ırkdaşının başka bir gün aynı kavgacı tavrından dolayı kendisinden  tekrar yardım istemesinden huylanmış ve işin adaletten ziyade belirsizlik olduğunu ve doğruyla yanlışı bu ortamda ayırt etmenin güçlüğünü farketmişti.

  Bu nedenle haniflerin Kuran üzerinde yoğunlaşıp güncel konularda tarafsız olmaları  ve adil bir çözüme ulaşıncaya kadar bu sorunlara bulaşmamaları gerektini ısrarla yineliyorum. Selametle kalın.




__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

79.19   Rabbına giden yolu göstereyim de O'ndan korkasın.

 

Temizlenmesi gereken, ırkçılık yapan Firavun; Musa  peygamber değil. Musa peygamberin ırkçı olduğunu kim, hangi cüretle, nasıl iddia edebilir! O rivayet ve yorum zincirleri olmadan…

 

Türkçe’ye çevirisinde hata yoksa, Muhammed Esed tefsirinde Musa ırkçılık yaptı diyor. Bu durumda bunu iddia eden ve iddiasını rivayet ve yorum zincirleriyle açıklayan o; Kuran değil. Kuran’dan delili nedir?

Rivayet ve yorum zincirleri

Yorumu şu: Musa ırkçılık yapmış.

Peşi sıra da rivayet:

 “Irkçılık yapan bizden değildir.”

 

Musa peygamber bu, bizden olan Musa peygamber.

Sanki bahsettiği Musa peygamber değil de, sonradan tevbe etmiş bir evliya…

 

 

Ben şahsım adına Musa’yı rivayet ve yorum zincirlerine  dayanarak incitemem.

 

Musa peygamber için Allah ne buyuruyor:

 

20.41 "Seni, kendim için seçtim."

 

 

Bir de  Muhammed Esed’in o rivayet ve yorum zincirlerine dayanarak yaptığı o yorumuna bakalım:

 

“Şeytan'ın işi" ifadesiyle ilgili olarak bkz. 115:17 hk. 16. notun ilk yarısı. 16-17. ayetler göstermektedir ki, yukarıda anlatılan olayda Mısırlı değil, İsrailoğullarından olan adam suçludur (karş. sonraki not). Görünüşe bakılırsa Hz. Musa, olayda hangi tarafın haklı olduğunu anlamaya çalışmadan, kavmî insiyâkına kapılarak İsrailoğullarından olan adamın yardımına koşmuş; ama hemen sonra, sadece bir adam öldürdüğü için değil, fakat bunu kabilevî -ya da bugünkü deyimle- ırkî peşin hükümlerle yaptığı için ciddî bir suç işlemiş olduğunu fark etmiştir. Açıkça görülmektedir ki, Kur'an'ın Hz. Musa'nın kıssasının bu bölümünde asıl işaret etmek istediği husus budur. Bu konudaki Kur'ânî anlayışa Hz. Peygamber tarafından da her fırsatta dikkat çekilmiştir; o'ndan bu konuda rivayet edilen meşhur Hadisler'den biri şöyledir: "Kabilevî asabiyetle ortaya atılan kişi bizden değildir; kabilevî asabiyet yüzünden kavgaya giren bizden değildir; kabilevî asabiyet yüzünden ölen bizden değildir" (Cubeyr b. Mut‘im'den rivayetle Ebû Dâvûd). Kendisinden "kabilevî asabiyet"in ne olduğu konusunu açıklaması istendiğinde, Hz. Peygamber, "haksız oldukları bir konuda insanın kendi halkına/kabilesine arka çıkmasıdır" demiştir (a.g.e. Vâsile b. Eska ya dayanarak).”

 

 

 

Yukarıda görüldüğü gibi kelime rivayet ve yorum zincirleriyle M.Esed tarafından “Irktaş” olarak çevrilmektedir.

 

Kuran, kendi kendini açıklayan bir kitaptır. Muhammed Esed’in getirdiği rivayet ve yorumlara ihtiyacı yoktur.

Doğru çeviri aşağıdaki gibidir.

 

شيعته  “Şiatihi” sözcüğü 37.sure 83’te de geçmektedir.

 

 

[37.83] İbrahim de şüphesiz onun şiasındandı/ onun yolunda olanlardandı.

 

Muhammed Esed, rivayet ve yorumlara dayanarak 28:15’teki

شيعته  “Şiatihi”  sözcüğüne yanlış anlam vermiştir.Ben, şahsım adına  37:83’te Kuran’ın شيعته  “Şiatihi” sözcüğüne verdiği anlamı, esas alırım, o rivayet ve yorum zincirlerini değil.

 

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Selam Emre,
  Bu konuyu yazarken M.Esed'in mealine hiç bakmadığımı öncelikle belirteyim.Şia kelimesi bugün şiiler tarafından da kullanılan bir kelime olup taraftar olan,Ali tarafından olup onun görüşlerine göre bir hayat yaşayan demektir.
    Yani senin çevirin doğrudur ama burada da başka anlamda kullanılmıyorki,itiraz noktan karışık gibi geldi bana.Üstelik ayetlerde Musa adam öldürme günahından dolayı Allah'tan bağışlanma diliyor ve bağışlanıyor da.Ardından da suçlulara asla arka çıkmayacağını belirtiyor.Bu ayete göre demekki kendi şiasından olan kişi de suçlu.Ayetlerin mealini M.Esed'ten veriyorum:

16. [Ve] "Ey Rabbim!" diye dua etti, "Ben kendime yazık ettim! Beni bağışla." Ve [Allah] da o'nu bağışladı. Çünkü O çok acıyıp esirgeyen gerçek bağışlayıcıdır.

17. "Ey Rabbim!" dedi (Musa,) "Bana bahşettiğin nimetler hakkı için bir daha asla suçlulara arka çıkmayacağım!"



__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Bir üstteki ayete bakarsak Musa'nın iyi davranışta bulunduğu yazıyor.

Ayette Musa'nın o zalimi/düşmanı öldürüşü örnekleniyor.Musa'nın iyi davranışı.

Musa öldürmekle kendi başını belaya sokmuş olduğunu, Allah'ın kendisini himaye etmesini, bağışta bulunmasını rica ediyor.Allah da bağışta bulunuyor.Onu, Firavun'un şerrinden koruyor. Musa Firavun'dan bağış istemiyor.Firavun'a meydan okuyor.

İlerleyen ayette Musa Firavun'un adamlarına/zalimlere savaş açıyor ve aynı eylemini bir daha gerçekleştirmeye çalışıyor.Eğer iddia edildiği gibi pişman olsa niye bir daha "düşmanı" yakalama eylemine kalkışıyor?

 Gene Allah düşmanını yakalamaya çalışıyor.Fakat bir adam koşarak haber getiriyor.Musa da hicret ediyor. Gidip de firavuna yalakalık yapmıyor.Yolları bilmemesine rağmen, Allah ona yolu gösteriyor ve Firavunun askerlerinden kurtuluyor. Halbuki Firavun, Mısır'ın her karışının kendisinin olduğunu iddia ediyordu. Fakat yolları bilmeyen Musa'yı yakalayamadı.Allah, Musa'ya bağışta bulunmaktaydı. Çünkü o, iyi bir davranış sergiledi.Zulme sessiz kalsaydı o da onlardan olmuş olurdu. 

Gittiği yerde de onu himaye ediyorlar.Çünkü o ,tutarsız dengesiz bir adam değil.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

28:15 ‘te  شيعته    “Şiatihi” sözcüğü var. Bu sözcük , “Musa’nın yolunda giden” şeklinde meallendirilebilir; ırktaş olarak değil. Nedeni , aynı kelime 37.sure 83’te de kullanılmıştır = “Onun yolunda giden”

Sizin bu sözcüğü ırktaş olarak çevirmenizin, Kurani delili nedir?

 

Kuran metninden deliliniz nedir?

 

Düşman: Firavun ve adamlarıdır.

Bu “düşman” sözcüğünü 28:19’da Musa’nın şiasına/onun yolunda giden adama göndermelerinin delili nedir? Şiası düşman, düşmanı şiası mıdır? Nasıl hüküm veriyorsunuz?

Bunlara cevap bekliyorum.

Benim ayetlerden anladıklarım şunlar:

28.14 Musa erginlik çağına gelip olgunlaşınca, ona hikmet ve ilim verdik. İyi davrananları böyle mükafatlandırırız.

Yukarıdaki ayette iyi davrananları mükafatlandırılacağını buyuruyor.Aşağıda Musa’nın iyi,güzel davranışı açıklanıyor:

28.15 Musa, halkının haberi olmadığı bir zamanda, şehre girdi.İki  dövüşen adama rastladı. Bir de baktı ki biri kendi(Musa’nın) taraftarı, biri de kendi düşmanı (Firavun’un bir adamı). Kendi taraftarı olan kimse, düşmanına karşı ondan yardım istedi. Musa, düşmanına bir yumruk vurdu; ölümüne sebep oldu. «Bu (ölen kişinin yaptığı eylem) şeytan işidir; çünkü o apaçık, saptıran bir düşmandır» demişti.

[28.16] Musa: Rabbim! Doğrusu kendime zulmettim (başıma iş açtım). Bu sebeple bana bağışta bulunun, dedi, Allah da ona bağışta bulundu. Çünkü, çok bağış edici, çok esirgeyici olan ancak O'dur.

 

[28.17] Dedi ki: «Rabbim, bana verdiğin nimetler adına, artık suçlulara destek olmayacağım.»

(Firavun’un zulmüne, eylemsel bazda isyan bayrağı açıyor.)

[28.18] Böylece şehirde korku içinde (çevreyi) gözetleyerek sabahladı.(tedbirli). Derken, bir de baktı ki, dün kendisinden yardım isteyen (Musa taraftarı, bugün de) kendisine yardım için bağırıyor. Musa, ona(düşmana) dedi ki: « (zulmeden kişi) Sen gerçekten açıkça bir azgınsın.»

Yukardaki ayette “ona” zamiri aşağıdaki ayette bildirilen, “ikisinin düşmanı olan kişi” dir.

 

Musa’nın yakalamak istediği “ikisinin düşmanı olan kişi”; yardım isteyen zavallı değil. O yardım isteyen zavallı Musa’nın şiası; yani Musa’nın yolunda giden Hanif kişi.

 

Aşağıdaki ayette 28:19’da “düşman” sözcüğü geçiyor. 28:15te de “düşman” sözcüğü geçiyor.

İki düşmanda Firavun’un adamları için kullanıyor. Rivayet ve yorum zincirleri, Musa’yı ırkçı yapmak adına şia/yolunda giden ve düşman sözcüklerinin anlamıyla oynadıkları gibi, zamirlerle  de oynamışlar.

[28.19] Sonunda ikisinin de düşmanı olan adamı(Firavun’un adamını) yakalamak isterken o(Firavun’un adamı) ona dedi ki: «Ey Musa, dün birini öldürdüğün gibi, bugün de beni mi öldürmek istiyorsun? Sen yeryüzünde yalnızca bir zorba olmak istiyorsun, ıslah edicilerden olmak istemiyorsun.(o zalim kişi,Firavun’un köleleştirdiği İsrail oğullarına zulmederek, yeryüzünü islah etmede olduğunu ,Musa’nın ise bu işlerini engelleyerek bozgunculuk çıkardığını ima ediyor.)»

 

[28.20] Şehrin öbür ucundan koşarak bir adam geldi: «Ey Musa!

İleri gelenler (Firavun’un adamları), seni öldürmek için aralarında görüşüyorlar. Hemen uzaklaş. Doğrusu ben sana öğüt veriyorum» dedi.

 

[28.21] Musa, korku içinde çevresini gözetleyerek oradan çıktı. «Rabbim! Beni zalim kavimden kurtar» dedi.

28:21’e dikkat edersek, Musa’nın kimlere zalim dediği de açıklık kazanıyor.Firavun’un kavmi zalim. Kendisi ve kendi yolunda gidenler değil.



28.22 Medyen tarafına yönelince şöyle dedi: "Umarım Rabbim beni isabetli bir yola kılavuzlar."

 

28.23 Medyen suyuna ulaştığında, su başında halktan bir grup gördü. Hayvanlarını suluyorlardı. Biraz ötelerinde çekingen bir halde duran iki kadın fark etti. "Derdiniz nedir?" dedi. "Şu çobanlar çekilip gidinceye kadar biz hayvanlarımızı sulamayız. Üstelik babamız da ileri yaşta bir ihtiyardır." dediler.

 

28.24 Bunun üzerine Mûsa, onların sulama işini yaptı. Sonra gölgeye çekilip şöyle dedi: "Rabbim, bana indireceğin her nimeti bekleyen bir çaresizim."

 

28.25 Tam o sırada kadınlardan biri, utangaç bir tavırla yürüyerek ona geldi. Dedi: "Babam, bizim için yaptığın sulamaya karşılık sana birşeyler vermek üzere seni çağırıyor." Mûsa gelip ihtiyara hikâyeyi anlatınca, o dedi ki: "Korkma, artık zalimler topluluğundan kurtuldun."

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Selam Emre,
 Hz Musa'yı masum gösterme girişiminiz maalesef parantezler açmadan başarılı olmuyor.Eğer siz peygamberlerin günah işlemeyeceğine inanıyorsanız,bunun tartışma alanı burası değil ve böyle bir inançta Kurana uygun değil,çünkü onların günah işlemeyeceği savı onları örnek almamızı engelleyen şeytani bir tuzaktır.
   Şia kelimesi nötr bir kelime olup bunun kavramsal bir anlamı olmadığından bu kelime sadece taraftar olan,bir ırka yada düşünceye bağlı olan anlamında tercüme edilebilir.
   Eğer bir cümle kavmiyet ve ırk bağından bahsediyorsa orada o ırktan olanlar,eğer bir düşünceden bahsediliyorsa o düşünceye taraf olanlar diye çevrilebilir ve Elmalı Hamdi de dahil çok kişi bu kelimeyi burada ırkdaşı anlamında kullanmıştır.

  Ayrıca hz Musanın öldürdüğü kişi için Allahtan bağışlanma dilemesi anlamsız,çünkü onun dininin düşmanı olan Allahın da düşmanıdır.Üstelik suçlulara arka çıkmama olayını ayetin öncesi ve sonrasına göre değerlendirirsek,bu suçlu kişinin kendi ırkından olduğu anlaşılır.
  Kısacası bu konunun özü güncel olaylara karşı tavrımızın ne olacağı iken,konuyu ana mecrasından saptırmanın size ne kazandıracağını açıklarsanız daha doğru olur zannediyorum.


__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats