Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Birde Kuranın bir Arabın daha iyi anlayacağını zannetmek Ahmaklıktır.
Çünkü Onu ancak Halis-Muxlis bir niyet ile Allaha yönelenler anlar.
Bunu bir anlasaydınız.Hiçbir dil bilmeye gerek olmazdı.
selametle...
__________________ Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
28 - Allah, size kendinizden bir örnek veriyor: Hiç size rızık olarak verdiğimiz şeylerde yeminlerinizin malik olduklarından [yasa ile size teslim edilen kişilerden] ortaklarınız bulunur da onlarla siz eşit olur ve kendinize çekindiğiniz gibi onlarla da karşılıklı çekinir misiniz? İşte Biz, aklını kullanan bir toplum için âyetleri böyle açıklarız. rum suresi 28. ayet bu ayette ALLAH neyi anlatmaya calisiyor.benim anladigim ahmedi mehmedi ALLAH a ortak kosanlara bir cevap tir bu ayet fakat bu ayet te dikkat edilmesi gereken konu ancak sahip olunan mallarda ortaklarin birbirinden cekindigidir.yani bu ayet iki ortagin sahip oldugu mallarda iscilerinden birbirrinden cekindigi gibi cekinmedigini anlatiyor.bu ayet te ALLAH kendi durumunu anlatiyorsa bu ayet demektirki ALLAH 2 kisidir.bu iki kiside meleklerin ileri gelenlerinden olan cibril ve mikal dir.size ALLAH in iki kisi olduguna dair 10 ;larca ayet yazarim.yine zumer suresi29.ayetin gercek cevirisi soyledir.ALLAH oradaki adamlari ornek verir.gecinemeyen bir suru ortak ve 1 adamin iyi gecindigi baska 1 adam bunlar esit olurmu.hamd ALLAH adir fakat coklari bilmez.yine baskabir ayet nahl suresi 76 gercek cevirisi soyledir.ALLAH o iki adami ornek verir.onlarda(yani bu ikiserli gruptan) biri dilsizdir hic bir seye gucu yetmez.simdi bunla dogru yolda adaleti emreden bir olurmu..bu suredeki ehad kelimesi sayi olarak bir demek degildir.ayeti gercek cevirisi yukarda yaptigim gibidir..ALLAH in meleiala yani cibril ve mikal oldugunuda sad69 ve saffat 8. ayetlerinden anliyoruz.ayetler uzerinde iyice bir dusunun dogru yolu bulursunuz bi iznillah
İnat etmeyin ikide, gelin şu Allah'ı en az üçe tamamlayın! :))
Şayet Arapça'nın gramerini biraz biliyorsanız; "nahnu/biz"in öznesi olduğu yüklemlerin hep ikiden daha fazlasını içerdiğini göreceksin. Şayet bilmiyorsan, lütfen Arapça dil bilgisini bir parça bilene sorma zahmetine katlanıver!
allah cibril ve mikaldir.kurani iyice anlayarak arastirdiginizda bu gercege ulasirsiniz.kuranda ALLAH in kendini tanitmak icin verdigi ornekler hep iki kisi uzerindendir.siz ehad kelimesinde takiliyorsunuz fakat ehad kelimesi gruplar icin kullanilan bir kelimedir.yusuf suresi 4.ayette yine yildiz kumesi icin kullanilmistir.ve bir 11 yildiz denmistir.yani 11 yildizdan biri demek degildir.nahl suresinin 76 ayetide boyledir yani bir iki adam.ve meal soyledir.ALLAH iki adami ornek olarak verir.bir iki adam gorur ve herseye gucu yeter.digerleri ise gormez ve hic bir seye gucu yetmez bunlar esit olurmu.daha onceki yazilarimdada ornekler verdim.ALLAH iki kisidir ve bu iki kisi cibril ve mikaldir.
Odun kafalılığı bırak! Allah hiç bir örnekte kendisini iki kişi olarak tanımlamıyor. Ehad:Bir. Ehad bir grubu ifade etmiyor. Yusuf 4'te "bir onbir yıldız" denmiyor. Baştaki bir'in karşılığı var mı cümlede? Ehade aşera kevkeben: 11 yıldız, 1 11 yıldız değil. Ehade aşera= Aşere + ehad. Rakamla; 10 + 1 = 11. Nahl 76'daki ehaduhuma: onlardan biri (o iki adamdan biri). Hem Allah o örnekte sözü edilen iki adamdan biri yada ikisi değildir. İkiden biri odun kafalı, sahibine yük. Diğeri de değil.
selamlar, haktansapmaz kardeş,tenkitlerinde kaba ifadeler sana yakışmıyor.haklı olduğumuz taktirde tenkit hakkımız vardır fakat hakaret hakkımız yoktur.hatırlatayım dedim.ben seni bir yorumumda ''görüşün isabetsiz''demiştim.bak tenkit budur işte,ama o kelimeyi sana kullanmış olsaydım,en azından kabalık olurdu,kendi nefsine reva görmeyeceğin bir şeyi lütfen başkalarına da yapma. selamlar,sevgiler.
haktansapmaz konuyu arastirmaktan ve anlamaktan yoksunsun.yusuf 4 ayete 10+1 derken nahl 76 iki kisiden biri diyorsun.ikiside yanlistir.ehad gruplari ifade eden bir kelimedir.yani yusuf suresindeki ehad 10 yildizdan olusan bir kumeyi nahl suresi 76.ayettekin ehad ise iki kisiden olusan bir grubu ifade eder.ayrica allah iki kisi olmasa kendinden bahsederken ne diye biz desin.tek kisinin kendinden bahsederken biz demesi dil kurallarina aykiridir ve gecersizdir.biz her dilde en az iki kisiyi ifade eder.kuranda verilen orneklerde ALLAH in iki kisi oldugunu ispatliyor.rum 28 zumer 29 nahl 76 ve bir cok ayet ALLAH in iki kisi oldugunu ve bu iki kisinin cibril ve mikal oldugunu ispatlar.fakat sen anlamak istemiyorsun.rum suresindeki 28.ayeti cok kisi anlamak istemiyor cunku bu ayette ALLAH kendini insanlardan verdigi orneklerle aciklamistir ve bu ayet iki kisiden ortakligi ifade eder.
"Ya odunlarım" diyeceğini biliyordum. "Ahade 'aşere"'yi her arap ve bütün Arapça lugatler 11 biliyor. Sen 11 rakamını Arapça talaffuz eder misin? Ben Türkçe "on bir" dediğinde, on tane bir anlıyorum (!) doğru değil mi?!!
Sayın Medeni, siz de hep dediğim diyorsunuz. Sayın Necmettin bu konuda mütemasilsiniz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma