Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Tabi tercümeyi yapan ( Y. Nuri Ö. ) "bazılarını" diye çevirmiş, tercümeden kaynaklı bir anlam kayması olmuş burada aslında. " her yaratılanı " yada " Allah dışında başka şeyleri" olarak çevirse imiş daha anlaşılır olurdu diye düşünüyorum.. Senin bu konuya parmak basman güzel oldu ki ayette istemeden bir yanlış tercüme yapıldığını, yanlış bir kelime kullanılmış olduğunu görebildik. Örneğin Suat Yıldırım'ın tercümesinde;
165.
Öyle insanlar vardır ki, Allah'tan başkasını Allah'a denk tutarlar, tıpkı Allah'ı severcesine onları severler. Müminlerin Allah'a olan sevgileri ise her şeyden daha ileri ve daha kuvvetlidir. Böyle yaparak kendilerine zulmedenler, azabı gördükleri zaman anlayacakları gibi, bütün kuvvet ve kudretin yalnız Allah'a ait olup, Allah'ın azabının pek şiddetli olduğunu, keşke şimdiden bilselerdi!
Bu tercüme de görüldüğü gibi "Öyle insanlar vardır ki, Allah'tan başkasını Allah'a denk tutarlar, tıpkı Allah'ı severcesine onları severler. " demekte.. Kısaca anlaşılacağı gibi Allah'tan başka herhangi bir şeyi ( Peygamber olsun - olmasın, insanı, taşı, ağacı, ineği, güneşi vs., yani herhangi bir yaratılanı ) Allah'ı sever gibi sevmek, onu Allah ile denk tutmak veya onu tanrı edinmek, tanrılaştırmak Allah'a şirk koşmaktır.. Şirkin de ne büyük günah olduğunu hepimiz biliyoruz değil mi?
Katılma Tarihi: 13 nisan 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Yunusemre
Ben burada Peygamberlerden bahsedildiği konusuna katılmıyorum.Sebebine gelince peygamberlerin hepsi ALLAH tan başkasına tapmanın yanlış olduğunu anlatmışlardır.Bunu da en güzel kendileri uygulamıştır.İnsanlar peygamberler aracılığı ile ALLAH ı öğrenmişlerdir.ALLAH ı doğru öğrenen insanlar da ALLAH ın kendisine Resul seçtiği bu yüce insanları dillerinin döndüğü şekilde övmesi tapmak anlamına gelmiyor.Burada bazı arkadaşlar Kur'an ayetlerini saptırıyorlar.Müslümanların hiçbiri Resulullah(S.A.V.) Efendimize tapmazlar.ALLAH a taparlar.Efendimizinde diğer insanlara göre üstün olduğunu bilirler.İsa peygamberden bahsediliyor bazı yerlerde.Fakat şu an Hıristiyanlık diye bir din yok ki.Sadece İslam dini var.İşte bu ayette bunlardan bahsediliyor.Günümüzde ALLAH tan başka bir çok şeye tapılıyor,o zamanda tapılıyordu.Kur'an kıyamete kadar hükmedecek Kelamullah olduğuna göre kıyamete kadar da olacağını bildiriyor Yüce ALLAH bize.Eskiden ağaca,kuşa,puta,ateşe,firavuna,nemruta,taparlarmış.Günümüzde bunlara para,güç,kadın da girmiş oldu.
Muhiddini Arabi ''Sizin taptığınız ayağımın altındadır''dediğinde şimdi olduğu gibi sırf para için din uleması olanlar idam ettirmiştir.Söylediği sözün anlamını yıllar sonra anlamıştır insanlar.
ALLAH ı doğru tanıyabilmek,doğru iman edebilmek peygamberleri küçümsemekle olmaz.Kendimizle peygamberleri aynı kefeye koyarak''Onlarda bizim gibi insandı''gibi peygamberleri basitleştirerek hiç olmaz.ALLAH ın onları seçmesi bile benim için yeterli.Yaşadıklarını,çektikleri eziyetleri saymıyorum daha.Bu sitede peygamberleri küçümseyen tavırla yazı yazan arkadaşlaradır lafım.Burada yazı yazmak kolayda Kur'an ı gerçekten bütün hayatınızda kullanıyormusunuz?Gerçekten kullansanız hiç kimseye hakaret etmezsiniz,kendi nefsinizi terbiye etmeye bakarsınız.SAYGILAR
Yunus Emre yazdı: "Kısaca anlaşılacağı gibi Allah'tan başka herhangi
bir şeyi ( Peygamber olsun - olmasın, insanı, taşı, ağacı,
ineği, güneşi vs., yani herhangi bir yaratılanı ) Allah'ı sever gibi
sevmek, onu Allah ile denk tutmak veya onu tanrı
edinmek, tanrılaştırmak Allah'a şirk koşmaktır.. Şirkin de ne büyük günah olduğunu hepimiz biliyoruz değil mi?"
Allah razı olsun kardeş.Herşeyi net belirtmişsin.İslam dünyası yalnızca "La ilahe illallah" demedikçe ve şu Muhammedun resulullah ifadesini yazdığın ayet bağlamında sorgulamadıkça şirkin kara gölgesinden sıtkını sıyıramayacak demektir.
Sıtkınısıyırmak : Kararını değiştirmek./ beklemediği hareketler karşısında tanıdığı kişi hakkında, yanlış tanıdığı anlayıp kararını değiştirme.
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
BİLİYORSUNUZ Kİ PEYGAMBERİN AĞZINDAN HAKTAN BAŞKABİR ŞEY ÇIKMAZ
O BİR BEŞERDİR TABİİ AMA ALLAHIN SEÇTİĞİ BİR BEŞER
HATALARINDA DA KENDİNE ÇIKAR SAĞLAYACAK BİR HATA YOKTUR
MALUMEN DEDİĞİNİZ GİBİ MUHAMMED(S.A.A.S)İSALAŞTIRILMAMALI
ANCAK ONA MÜMKÜN MERTEBEDE UYULMALI.
FAKAT İLGİNÇ BİR SORUYLA KARŞI KARŞIYAYIZ.
ZAMAN DEĞİŞİYOR PEYGAMBERİN ZAMANINDAKİ HÜKÜM AÇIKLAMALARI BU ZAMANA GÖRE FARKLI.MESELA O ZAMANLARDA
KOT PANTOLONLA İLGİLİ BİR FETVA YOKTU ÇÜNKÜ KOT PANTOLON YOKTU.BUGİBİ ÖRNEKLER SAYISIZCA
PEKİ BUNLARA KİM HÜKÜM VERECEK.
Kot pantolonun bir sakıncası mı var? Bunun giyinip giyilmemesiyle ilgili hüküm vermeye ne gerek var? Fetva vermek de ne demek? Fetva'yı zaten Allah ( c.c. ) bizlere vermiş, O'ndan başka bir fetvacı/bir hüküm verici mi arayacağız?
Hükmü veren Allah'tır. Peygamberler Allah'ın koyduğu hükümleri insanlara duyururlar. Bu hükümler de ilahi kitaplarda yer almakta.. Yalnız Tevrat ve İncil'in, Kur'an indirildikten sonra hükmü kalmamıştır ( Çünkü bu ilahi kitaplar zamanla tahrif edilip, din insanın elinde oyuncağa çevrilmiştir.. ).
"O'nun yanında nelere kulluk ediyorsunuz? Sadece bir takım isimlere ki, adlarını siz ve atalarınız koymuştur. Onlar hakkında Allah, hiçbir kanıt indirmemiştir. Hüküm yalnız Allah'ındır. O, yalnız ve yalnız kendisine kulluk etmenizi emretti. Eskimez ve pörsümez din işte budur. Ama insanların çokları bilmiyorlar."
Yukarda sunduğum ayetler hem hükümile ilgili hem de Allah'tan başka şeylere tapınmayla veya bir şeyleri Allah'a eş koşmakla ilgili..
Peygamberimizle ilgili olarak, sayın Birkan kardeşim, benim veya benim gibi düşünenlerin "O da bizim gibi bir insandı" diyerek küçümsediğimiz yok.. Zaten Hz. Muhammed'in bizim gibi bir insan olduğunu söyleyen Allah-u Teala'dır. Fakat Peygamber olduğu için diğer insanlardan üstündür. Bunu inkar edemeyiz zaten..
Lakin şu iyi anlaşılmalı. "Peygamberi/leri sevmek" Bu sevginin derecesi ne kadar olacak? İşte sorun bu.. Meramımız da bundan kaynaklanıyor...
Allah da diyor ki, "başka başka kimseleri/şeyleri beni severcesine sevmeyin, o başkaca kimseleri/şeyleri ilahlaştırmayın. O başkaca kimseleri/şeyleri Allah sevgisinden ayrı bir sevgi* ile sevin" diyor.. Ayrı bir sevgiden kasıt, derece olarak düşük bir sevgiyi ifade etmektedir. Allah sevgisi ise katman olarak diğer sevgilerden üstün olmalıdır, diğer sevgilerden tamamen farklı bir sevgi olmalıdır ki şirk olmasın.. ("Mü'minlerin Allah'a olan sevgisi daha güçlü bir sevgidir.")
BAKARA
(22)
O ki, yeryüzünü size bir dinlenme yeri, gökyüzünü bir çardak yapmış, gökten su indirmiş ve onunla size rızık olarak meyveler çıkarmıştır: o halde [Bir ve Tek İlah olduğunu] bile bile Allah'a ortaklar koşmayın. (13)
13 - Lafzen, "Allah'a eşler koşmayın" (endâd, nidd'in çoğulu). Bütün müfessirler, "ortak/eş" teriminin, ister "bizâtihî kendi başına" bir tanrı, isterse sözümona bazı ilahî veya yarı-ilahî güçlere sahip bir azîz ( Ermiş ) olarak telakki edilsin, Allah'ın sıfatlarından tümünün veya bir kısmının izafe edildiği herhangi bir tapınma objesini ifade ettiğinde hemfikirdirler.
BAKARA
(165)
Ama hâlâ Allah'a eş gördükleri varlıklara inanmayı tercih eden ve onları [yalnızca] Allah'a özgü [olması gereken] bir sevgi ile seven insanlar var: halbuki imana ermiş olanlar, Allah'ı başka her şeyden daha çok severler. Zulüm yapmaya şartlanmış olanlar, [Kıyamet Günü] azaba uğratıldıkları zaman görecekleri gibi, bütün kudretin yalnızca Allah'a ait olduğunu ve Allah'ın cezalandırmada ne çetin olduğunu da keşke görselerdi!
tamam işte biz ne diyoruz
kot pantolon giymenin hiç bir sakıncası olmadığını
hükme yetkisi bulunan birinin kalkıp açıklaması lazım
cd kopyalamak haram mıdır mesela
bu tip sorular halkın dilinde ve kimse diyanetin
verdiği hüküme inanmak istemiyor
birçoğu onların hüküm vermeye yetkili olmadığını
düşünüyor peki hükmü verecek onlar değil de kim peki???
elbettte peygamberin de halefleri olmalı
yanlış mı düşünüyorum acaba???
Yasak olarak belirtilmeyenlerin, yasal olduğunu belirten ayet ya da hüküm aramaya ne gerek var.. böyle bir anlayışın içinden çıkılmaz.
Yasaklar apaçıktır. o apaçık yasaklara uymak yeterlidir. insanlar, hezeyanları sonucunda oluşan soruların cevaplarını bulabilmek için kendilerine hüküm koyucu arıyorlar.
Özde Allah'a ortak etmeme çabası, yaşamının her alanına Allah'ı hakim kılma gayreti... Din adına sorulan bu tarz sorular, bunların çook gerisinde kalıyor.
doğruya ulaşmak için çaba harcayanlara Allah'ın yardım etmesi dileğiyle...
bu tip açıklamalarla insanları tatmin edemezsiniz
benim sunduğum örnekler çok basitleri sadece
çok büyük boyutta o kadar çok soru var ki
ve insanların bilmediği o kadar çok şey...
kur'an insanları hidayete davet eden ve islam adına
birleşen bir cemiyeti farz kılıyor
peki günümüzün bu tip cemiyeti hangisi
çıkın çıkabilirseniz bu sorunun içinden
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma