Yazanlarda |
|
hatırlatıcı Uzman Uye
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
aliaksoy Yazdı:
Selam Hatırlatıcı kardeşim;
Allah çalışmanı, çabanı kabul buyursun.
Benim bu çevirinizle ilgili bir kaç değinmem olacak.
Öncelikle, bu tarz çalışmalarda hangi kelimeye hangi anlam verildiği, sebepleri / gerekçeleri ile birlikte ortaya konulmalıdır.
selam ali aksoy dostum birincisi
ayetlere müteşabih pencereden bakınca bu noktaya ulaştım yalnız bu kelime tercümeli değil ayet bütünlüğü baz alınarak yaptığım bir tercümedir .Tercümedir çünkü kelime manalarından yola çıkılmıştır.
gerekçeyi ve nasıl bu sonuca ulaştığımı daha sonra detaylı bilgi vereceğim inş
Bu sebepler, kelimelerin kök anlamları, siyak-sibak bütünlüğü, yahut kavramı başka ayetlerin açıklamış olması, mantık, deneyim / insan tecrübesi yahut başkaca şeyler olabilir.
"Ya eyyuhellezine amenuEy emniyete/güvene ulaşmak isteyenler, inkuntum sukera dengeniz yerinde değil iken/fikirleriniz oturmadan, ma tekulune ne dediğinizi tealemu bilinceye/fikirleriniz netleşinceye hatta kadar ve yani velacunuben anlamaktan uzak /belirginleştirememe bir konumda iken -illa abiri sebil anlama yolunda/ sürecinde olmanız hariç- hatta teğtesilu zihinsel kirlerden yıkanıp mutmainleşinceye kadar LA TEKRABU-S-SALATdestek için çağırıldığınız dersleri/vahiy bildirimlerini uygulamaya yanaşmayın. Ve inkuntum merdaEğer içinizde sıkıntı varsa ev ala seferin veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ev cae ehadun minkum minel ĞAİTya da biriniz isabetsiz çirkeften bir fikirle geldiyse ev lamestumun nisa vede kadınlarıda yoklamış/onlarla da istişare etmişde felem tecidu mae genede su(çözüm) bulamamışsanız, (bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak) tayyibtemiz seidhuzurlu feteyemmemu bir yönelişle bivucuhikum kendinizi ve eydikum ve elinizdeki imkanlarınızı femsehuseferber edin . İnnellahe kane afuvven ğefurenŞüphesiz, Allah, affedendir, mağfiret edendir. (4/43)
Ya eyyuhellezine amenu Ey emniyete/güvene ulaşmak isteyenler! İza kumtum ila s selatiDestek vereceğinizde vucuhekumkendinizi ve eydiyekumve imkanlarınızı ilel merafikirefakatçilerinize /sözünüzün geçtiklerinize kadarkileri feğsiluzihinsel kirlerden vahyi bildirimlerle yıkayın bi ruusikumve başlarınızdakiler ile ve erculekumve ayakta duranlarınızı ilel kabeyn iki kökü(sizin ve eşinizin sülalesine)de vemsehuteşfik edin, ve in kuntum cunubeneğer anlamaktan/araştırma imkanından /bilgiden uzak /belirginleştirememe bir konumda iseniz fetehheruzihinsel kirlerden temizlenin mutmainleşin.ve in kuntum merda Eğer içinizde sıkıntı /şek şüphe hastalığı varsa ev ala seferin veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ev cae ehadun minkum minel ĞAİTya da biriniz isabetsiz çirkeften bir fikirle geldiyse ev lamestumun nisae yahut kadınları yoklamış/onlarla da istişare etmişde felem tecidu mae genede su(mutmainleşme çözümünü) bulamamışsanız,minhu bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak seidhuzurlu teyyibtemiz feteyemmemubir yönelişle bivucuhikumkendinizi ve eydikumve elinizdeki imkanlarınızı femsehuseferber edin/devreye sokun .Ma yuridullahu liyecale aleykum min harecin velakin yuridu liyutehhirekum veli yutimme nimetehualeykum leallekum teşkurun Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredenlerden olursunuz. (5/6)
Ey emniyete/güvene ulaşmak isteyenler! Destek vereceğinizde kendinizi ve imkanlarınızı refakatçilerinize /sözünüzün geçtiklerinize kadarkileri zihinsel kirlerden vahyi bildirimlerle yıkayın/temizleyin ve başlarınızdakiler ile ve adamlarınızı iki kökü(sizin ve eşinizin sülalesini)de dahil teşfik edin, anlamaktan uzak /belirginleştirememe bir konumda iseniz zihinsel kirlerden temizlenin mutmainleşin. Eğer içinizde sıkıntı varsa veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ya da biriniz isabetsiz çirkeften bir fikirle geldiyse vede kadınlarıda yoklamış/onlarla da istişare etmişde genede su(mutmainleşme çözümünü) bulamamışsanız, bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak temiz huzurlu bir yönelişle kendinizi ve elinizdeki imkanlarınızı seferber edin . Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredenlerden olursunuz. (5/6)
Esenlik dileklerimle...
|
|
|
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
hatırlatıcı Yazdı:
selam A.polat senin hayret etmeni normal karşılıyorum çünkü ben senden daha fazla hayret etmiştim bu çalışmamın neticesinin böyle sonuçlandığına.Rabbım sonumuzu hayreylesin sıratı mustekimine kılavuzlasın
Allahın evi,
Allahın devesi,
Allahın arzı,
Allahın kulu,
Allahın suyu,
Allahın boyası
Allahın ipi
Allahın nuru vs gibi
Bu örnekler çoğaltılabilir.
"Allahın suyunu veya boyasını veya nurunu veya ipini ...parayla satıyorlar" cümlesindeki "Allahın suyu" terkibi ile anlatılmak istenen nedir?
|
|
|
Selam,
Allah'ın evi : BEYTULLÂH (2/125)
>> devesi : NÂQATULLÂH (7/73)
>> arzı : ERDULLÂH (4/97)
>> kulu : ABDULLÂH (19/30)
>> boyası : SIBĞATULLÂH (2/138)
>> ipi : HABLULLÂH (3/103)
>> nuru : NÛRULLÂH (9/32)
>> suyu : ? ? ? ? ? (?/?)
Kuran'da "Allah'ın suyu" diye bir terkib bulamadım!
|
Yukarı dön |
|
|
hatırlatıcı Uzman Uye
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam haktansapmaz önceki sorunuz özele girdiği için yanıtlayamıyacam
suyun teşbih kategorisinde mecazi manada kullanımına örnek:
Allahın suyla sulaması 72/16 arşın su üzerinde olması11/7 gibi
ama maellah şeklinde bildiğim kadarıyla yok .terkib feraza diğerleriyle kıyaslanması içindir .
yanlışa mahal vermemesi için düzeltip kuranda geçenlerden terkip örneklerini verdim
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
hatırlatıcı Yazdı:
Allahın suyla sulamasıyla ilgili aklımda mecazi manada kullanımına örnek 72/16 arşın su üzerinde olması11/7
|
|
|
Tabi ki, Kuran'da su/yağmur mecaz anlamda kullanılışı fazladır. Su hayatın kaynağıdır, bolluktur, berekettir, rızıktır...
"MAÊN ĞADEQAN : sağnak yağış", bol rızıktan kinayedir. Allah'ın sağnak yağışla sulaması, bol bol rızık vermesidir.
Allah'ın arşının suyun üzerinde oluşu da, suya hükmetmesi, hayata hükmetmesinden kinaye olduğunu düşünüyorum.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Allah'ın evi : BEYTULLÂH (2/125)
>> devesi : NÂQATULLÂH (7/73)
>> arzı : ERDULLÂH (4/97)
>> kulu : ABDULLÂH (19/30)
>> boyası : SIBĞATULLÂH (2/138)
>> ipi : HABLULLÂH (3/103)
>> nuru : NÛRULLÂH (9/32)
>> suyu : ? ? ? ? ? (?/?)
Kuran'da "Allah'ın suyu" diye bir terkib bulamadım!
Selam,verdiğin örneklerin çoğu somut azı semboliktir.Bu farklılığı Kuran zaten kimsenin tek eline bırakmaz kendisi belirtir.Ancak siz "mevcut uygulamanın" hayatla bağdaşmamasından hareketle kelimeleri inanılmaz derecede zorlayarak bütün sabiteleri ortadan kaldırıp zihne hapsediyorsunuz.Bunun adı zihinselciliktir.Hatırlarsan hac'cı da sanal alemde "tartışmaya" indirgediğinde çok sert bir tepki vermiştim,haklı olarak.
Kısaca, üçüncü bir yol açık-seçik ortadadır.Yaşanmak kaydıyla..
"İşte bu "birlikte" ifa edilecek "salat" için insanların genel bir temizlik yapmaları isteniyor. Yani bu toplantıya, palas pandıras değil, "eli ayağı" düzgün gelin diyor. Belki bu, o toplantıya, ona katılan diğer insanlara hepsinden de öte o toplantının asıl öznesine (peygambere) gösterilmesi gereken bir saygıdır."
Ali Aksoy'un bu ifadeleri en azından başlangıç olarak olumlu bir yaklaşımdır, eksiklerine rağmen.
Ulu-Yol
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Nihad/Ulu Yol,
Alıntıyı benden yaptığın için kuşkuya düştüm; eleştirilerinin muhatabı ben miyim diye, o örnekler bana ait olmamakla beraber. Ufak bir açıklama yaparmısın?
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
HATIRLATICI YAZMIŞTI:
Allah'ın evi : BEYTULLÂH (2/125)
>> devesi : NÂQATULLÂH (7/73)
>> arzı : ERDULLÂH (4/97)
>> kulu : ABDULLÂH (19/30)
>> boyası : SIBĞATULLÂH (2/138)
>> ipi : HABLULLÂH (3/103)
>> nuru : NÛRULLÂH (9/32)
>> suyu : ? ? ? ? ? (?/?)
HAKTANSAPMAZ YAZDI:
Kuran'da "Allah'ın suyu" diye bir terkib bulamadım!
ULU-YOL:
Selam,verdiğin örneklerin çoğu somut azı semboliktir.Bu farklılığı Kuran zaten kimsenin tek eline bırakmaz kendisi belirtir.Ancak siz "mevcut uygulamanın" hayatla bağdaşmamasından hareketle kelimeleri inanılmaz derecede zorlayarak bütün sabiteleri ortadan kaldırıp zihne hapsediyorsunuz.Bunun adı zihinselciliktir.Hatırlarsan hac'cı da sanal alemde "tartışmaya" indirgediğinde çok sert bir tepki vermiştim,haklı olarak.
Kısaca, üçüncü bir yol açık-seçik ortadadır.Yaşanmak kaydıyla..
"İşte bu "birlikte" ifa edilecek "salat" için insanların genel bir temizlik yapmaları isteniyor. Yani bu toplantıya, palas pandıras değil, "eli ayağı" düzgün gelin diyor. Belki bu, o toplantıya, ona katılan diğer insanlara hepsinden de öte o toplantının asıl öznesine (peygambere) gösterilmesi gereken bir saygıdır."
Ali Aksoy'un bu ifadeleri en azından başlangıç olarak olumlu bir yaklaşımdır, eksiklerine rağmen.
Ulu-Yol
[/QUOTE]
Sevgili Haktansapmaz hocam,eleştirim size değil,Hatırlatıcı kardeşedir.
Selamlar..ULUYOL
|
Yukarı dön |
|
|
baybora Ayrıldı
Katılma Tarihi: 06 eylul 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 547
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
“Hatırlatıcı” kardeşimiz ‘4:43’ ayet-i kerimesinin “muteşabih yorumunu” verdi (5:6’yıda). Ben de şimdilik ‘4:43’ün alternatif yorumunu sizinle paylaşıyorum. Elbetteki, “yorumum” hesaba çekilmeye açıktır. Bir de gerekçelerimi dipnotta belirttim.
Ey (Allah’ın birliğine) iman edenler! Salâta[1] yaklaşmayın;[2] Uyuşturucu almışken,[3] ne söylediğinizi[4] bilinceye[5] kadar,[6] cunubken de[7] –bir yol bulup[8]- yıkanıncaya[9] kadar. Eğer hastaysanız[10] veya yolculuktaysanız,[11] veya sizden biriniz tuvaletten[12] gelmişse veya kadınlar(la)[13] cinsel ilişkiye girmişseniz[14] ve hemen bir su[15] bulamamışsanız,[16] hemen temiz[17] bir toprağa[18] yönelin:[19] Yüzlerinizi,[20] ellerinizi[21] mesh edin.[22] Gerçekten Allah, Afuv’dür, Ğafûr’dur (4:43).
[1] Bak. 2:3
2:3,43,83,110,177,277, 4:43,77,102,103(3),162, 5:12,55, 6:72, 7:170, 8:3, 9:5,11,18,54,71, 10:87, 11:114, 13:22, 14:31,37, 17:78, 19:59, 20:14, 22:41,78, 24:56, 27:3, 29:45(2), 30:31, 31:4,17, 33:33, 35:18,29, 42:38, 58:13, 73:20, 98:5
[2] Lê teKRaBû: 4:43, 6:151,152, 17:32,34
[3] SuKêRâ: 4:43, 22:2
Bak. 15:15
[5] tA’LeMû: 4:43, 6:91, 12:80, 33:5, 48:27
[7] CuNuBên: 4:43, 5:6
Bak. 4:36, 28:11, 14:35
[8] ÂBiRâ: 4:43
Bak. 12:43, 3:13, 12:111, 16:66, 23:21, 24:44, 79:26, 59:2
[9] teĞteSiLû: 4:43
ĞaSeLe: 4:43, 5:6, 38:42, 69:36
[10] MeRDâ: 4:43,102, 5:6, 73:20
[11] “Sefer” kelimesinin asıl manası "açmak"tır. Çünkü yolculuk, insanların durumunu ve huylarını açıp ortaya çıkarır. Süpürgeye yerin tozunu, toprağını süpürüp açtığı için, iki kişi arasına giren düşmanlığı ve anlaşmazlığı giderip açtığı için sulh eden kimseye, “sefir” denmiştir. Ezherî şöyle demiştir: “Yüzünün örtüsünü açtığı ve uçsuz bucaksız yollara düştüğü için yolcuya (muSaFiR), yolcuların yüzünü gözünü açıp onların huylarını ve gizli hallerini ortaya çıkardığı için de yolculuğa “SeFeR” denmiştir."
alê SeFeRin: 2:184,185,283, 4:43, 5:6
[12] el-ĞâİTi: 4:43, 5:6
Kelime asıl anlamı itibariyle, yeryüzünün alçak tarafları demektir. "Dimaşk Gûtası" adı da burdan gelmektedir. Araplar böyle yerlere, insanların gözünden saklanmak maksadıyla def-i hacette bulunmak üzere giderlerdi. Daha sonra, insandan çıkana da bu ortak anlam dolayısıyla "ğâit" adı verilmiştir. Bu kelimenin fiili, bir toprakta kaybolup görünmeyecek hale gelmeyi ifade etmek için kullanılır.
[14] lêMeS-tumu: 4:43, 5:6
Bak. 33:49, 2:236,237
[15] MêÊn: 2:22, 4:43, 5:6, 6:99, 8:11, 13:17, 14:32, 15:22, 16:10,65, 20:53, 22:63, 23:18, 24:39, 25:48, 27:60, 29:63, 30:24, 31:10, 35:27, 39:21, 43:11, 47:15, 50:9, 72:16, 77:27, 78:14
[17] TaYYiBên: 2:168, 4:43, 5:6,88, 8:69, 16:114
[18] SaÎDên: 4:43, 5:6, 18:8,40
[19] feteYeMMeMû: 4:43, 5:6, 2:267
[20] bi-VuCûHi-kum: 4:43, 5:6
[21] ve eYDî-kum: 4:43, 5:6
[22] fêMSeHû: 4:43, 5:6
“mesh” lafzı müşterek bir kelimedir. Bu kelimenin anlamlarından birisi cimadır. Erkek kadın ile cima ettiğinde, “onu meshetti” denildiği gibi, kılıçla birşey kesildiğinde de: “O şeyi kılıçla meshetti” denilir. Yine deve, gün boyunca yol aldığı takdirde, “deve günboyunca meshetti” denilir. Burada “mesh”den kasıt ise, özel olarak eli meshedilen şey üzerinden geçirmektir, çekmektir.
|
Yukarı dön |
|
|
hatırlatıcı Uzman Uye
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam BAYBORA DOSTUM
BENİM ÇEVİRİM Ey (Muhammede vahyettiğimiz kur’an’a) inananlar/emniyet güven duyanlar , dengeniz yerinde değil iken/fikirleriniz oturmadan, ne dediğinizi bilinceye/fikirleriniz netleşinceye kadar yani anlamaktan/araştırma imkanından /bilgiden uzak /belirginleştirememe bir konumda iken -anlama yolunda/ sürecinde olmanız hariç- zihinsel kirlerden yıkanıp mutmainleşinceye kadar destek için çağırıldığınız dersleri/vahiy bildirimlerini uygulamaya yanaşmayın. Eğer içinizde sıkınt/şek şüphe hastalığı varsa veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ya da biriniz yabancısı olduğunuz tuhaf çirkef bulduğunuz bir fikirle geldiyse yada kadınları yoklamış/onlarla istişare etmiş gene de çözüm/mutmain edecek veriyi bulamamışsanız, (bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak) temiz huzurlu bir yönelişle kendinizi ve elinizdeki imkanlarınızı (çözüm için)seferber edin . Şüphesiz, Allah, affedendir, mağfiret edendir. (4/43)
BAYBORANIN ÇEVİRİSİ= Ey (Allah’ın birliğine) iman edenler! Salâta yaklaşmayın;Uyuşturucu almışken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cunubken de –bir yol bulup- yıkanıncaya kadar. Eğer hastaysanız veya yolculuktaysanız, veya sizden biriniz tuvaletten gelmişse veya kadınlar(la) cinsel ilişkiye girmişseniz ve hemen bir su bulamamışsanız, hemen temiz bir toprağa yönelin: Yüzlerinizi, ellerinizi mesh edin. Gerçekten Allah, Afuv’dür, Ğafûr’dur (4:43).
DEMİŞSİNKİ "cunupken de " temiz bir toprağa"bunu açarmısın birde ellerimize ve yüzlerimize toprakmı sürecez .dikkatinizden kaçmış olabilir,ayette seide teyyibe yönelin
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba Rıdvan, nasılsnız?
Yorumunuz klasik diğer yorumlardan pek de farklı olmamış. Yalınız "illâ 'âbirii sebîlin" müstesna. Buradaki "İLLÂ" edatına ne diyorsunuz? Bir de 'ÂBİRÎN'e verdiğiniz "bulmak" manasına nasıl ulaştınız?
Sevgi ve saygıyla.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|