HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Üzerinde 19 var da son nokta Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aciziz
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 15 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aciziz

Selam

Eline, emeğine sağlık Hanif_42

Ebced'i ne güzel izah etmişsin.

İslam'ı bilen bir kişi İslam'ın Ebced'i reddettiğini açıkca görür.

NEDİR bu ebced?

Ebced'in kökeni çoğunlukla rivayetlerdir. Alfabeyi oluşturan 8 kelimenin ilk 6'sının  Medyen ülkesinin krallarının adları olduğu; 6 şeytanın adı olduğu; haftanın  günlerinin her birinin adı olduğu; ilâhî İsimlerin baş harfleri olduğu; Hz.  Adem (A.S.)'in cennetten kovuluşunun evreleri olduğu; İlâhî emirleri ve  yasakları verdiği; Pers hükümdarı Sâbûr'un çocuklarının adları olduğu rivayetler gibi;

 Eski Yunan medeniyetinde,Ortadoğu da Asur, Babil ve Mısır’da, Yahudi ve Hıristiyan medeniyetlerinde de sayılarla kâinatın düzeni arasında ilişkiler kuran görüşlere rastlanılan sistemler de mevcuttu..

Arap alfabesindeki her harfin rakamsal bir değerinin olduğu sistemin adı “ebced”dir. Ebced aynı zamanda Arap alfabesinin ilk tertibidir. Ebced, Arap harflerinin kolaylıkla hatırda tutulmasını sağlamak için eski dönemlerde geliştirilmiş bir formül olup, gerçekte bir anlamı olmayan kelimelerin ilki “ebced” şeklinde okunduğu için bu adla anılmıştır.

Bu formülde yer alan kelimeler şunlardır: Ebced (elif, be, cim, dal); hevvez (he, vav, ze); hutti (ha, tı, ya); kelemen (kaf, lam, mim, nun); sa’fes (sin, ayn, fe, sad); karaşet (gaf, ra, şın, te); sehaz (se, ha, zel); dazağ (dad, zı, gayın). Ebced sisteminin İbranice ve Aramice’nin etkisiyle Nabatice’den Arapça’ya geçtiği bilinmektedir. Arap alfabesindeki harflerin sayısal karşılığının İbranice ve Aramice’nin harfleriyle aynı değerde olması, bu bilgiyi güçlendirmektedir. (Mustafa Uzun, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, “ebced” maddesi, c: 10, s. 70)  

Ebced ilmi!!   bir rivayete göre ;Rasûlullah'a gelen bir grup yahudi Kur'an-ı Kerim'deki hurûf-ı mukattaa adı verilen Elif, Lâm, Mim, vb. harflerini Ebced'e göre değerlendirip, "İslâm ümmetinin ömrü, "Elif: 1, Lâm: 30, Mim: 40" olarak toplam demişler; kendilerine hurûf-u mukattaa ile başlayan "Kef, He, Ye, Ayn, Sad, gibi diğer ayetler hatırlatılınca önce hesap etmeye başlamışlar, sonra bu işin altından çıkamamış, zihinleri karışmış, rezil olmuşlardır. Ashab ve Rasûlullah (s.a.s.) onların bu çocukça hesap işine gülmüşlerdir.

Değişik versiyonu: Hz Peygamber döneminde Yahudi alimlerinden bir kısmı Kur’ân ayetlerinin başında bulunan elif-lam-mim, kaf-ha-ya-ayn-sad gibi huruf-u mukattaayı işittikleri vakit Hz. Peygambere, hesab-ı cifri ile “Ya Muhammed! Senin ümmetinin müddeti azdır.” demişler, Hz. Peygamber ise diğer surelerin başındaki mukattaayı okuyarak “yok daha var” diye mukabelede bulunmuştur. (İbn-i Kesir, Tefsirü’l Kur’âni’l Azim, 1:38; Sikke-i Tasdik-i Gaybi, s. 87)  Hz. Ali’nin meşhur Celcelutiye kasidesinin hesab-ı ebcedi ve cifirle yazıldığını, Cafer-i Sadık (r.a.) ve mutasavvıf Muhyiddin-i Arabi gibi zatların esrar-ı huruf ile ilgilendiklerini ve ebced hesabını mesleklerinde bir prensip olarak kabul ettiklerini iddia eder Bediüzzaman (Sikke-i Tasdik-i Gaybi, s. 87).

Bediüzzaman ebced hesabından ve cifr ilminden faydalanılarak ayet ve hadislerden işari mânâlar çıkarmanın makbul bir yöntem olduğunu iddia eder ve Her şey bizim malumatımıza münhasır değildir. Bir ilmi bizim bilmeyişimiz, olmadığına delâlet etmez diyerek Kurandan  

Hayır hayır, aslında onlar özünü, hikmetini kavrayamadıkları ve önceden kendilerine açıklanmamış her şeyi yalanlamaya eğilimliler. Onlardan önce gelip geçenler de işte böyle gerçeği yalanlamaya yeltenmişlerdi. (Ger-çeği görmek istiyorsan) zalimlerin sonunun nasıl olduğuna bir bak!” Yunus, 39’ncu ayeti işaret eder.

Said Nursi Kur’ân ayetlerinden cifr ilmi yardımıyla işaretler çıkarılmasını Kur’ân’ın bir mucizesi olarak yorumlar ve doğru metotlarının kullanılmasıyla hakikate anahtar olabilecek nitelikte sonuçlara ulaşılabileceğini belirtir ve der ki“Her bir ayetin mânâ mertebelerinde bir zahiri, bir batıni, bir haddi, bir muttalaı vardır.” (Sikke-i Tasdik-i Gaybi, s. 86)

 Bu derecelerin de füruatı, işaratı, dal ve budakları vardır. (İhya-ü Ulumi’d-din, 2:184, 174, 175)

Buna göre ayetler sadece zahiri mânâdan mürekkep değildir. Zahirdeki mânâsından başka bir de işari mânâsı vardır. Cifr ilmi bu işari mânâlara ulaşabilmek için bir araç işlevine sahiptir. Ezeli bir ilim sahibinin kelamı olduğu için insan idraki ancak yaşadığı olaylarla ayetlere mânâ yükleyebilmekte veya itikadın derecesine göre ayetleri anlamlandırabilmektedir. Ayetlerin her asra bakan yönü olduğu için, maziden haber vermesi gibi, gelecekten haber vermesi de Kur’ân’ın mucizeliğinin ve belagatının gereğidir.

25. Sözde ise Hz. Peygamber gayba aşina nazarıyla (gaybı bilmeye alışık) bazı olayları gerçekleşmeden izn-i İlahi ile bilmekte ve hadis-i şerifinde o olaya işaret eden remizler saklamaktadır demektedir.

Hazretleri, ulaştığı bilginin büyük bir kısmını kendinde sır tutarak Gaybı Allah bilir sözüne ters düşmemeye de çalıştığını belirtir.

Ebced le neyin peşinde koşuluyor, nelere çözüm bulunuyor sorusuna cevap nedir?

Gaybı ancak Allah bilir  

Gayb hakkında ki bilgiler öyleki Kıyamet vakti, mesih'in geleceği! vakti bulma çalışmaları astrolojide,fal bakmada, Kadir gecesinin tayininde,Kuran-ı Kerim ve dahi hadislerden yapılan çalışmalarla tarih düşürerek (Bknz: Sikke-i Tasdik-i Ğaybi) geçmiş ve  gelecek olaylara ait tahminlerde,  kullanıldığı gibi define aramada, Özel notlar ve ticarî ilişkilerde tasavvuf ilminde, Kur'an tefsirlerinde , ve hatta evlilikte eş seçmede  vs…,Allah'ın Apaçık dediği doğruyla batılın net olarak ayırdığını söylediği Kuran'da gerçek gözler önündeyken şifreli bir sistemle!, Allah’ın genele seslenmesi haricinde, bir kısım ilimde derinleşmiş kişilerin anlayabileceği farklı bir dille sunulan gerçeğe! ulaşmaya çabalar..

Kur'anı ölçtük, biçtik, idrak ettik, yolunu öyle bir tuttuk ki iş EBCED'e kadar geldi!

hanif_42 nin de gösterdiği gibi ebced diye oluşturulan sistemlerde değişmez sabit bir kuralın olmadığı, rakamların ve seçimlerin nihayetinde kendi isteğinle belirlenebildiği,

İslam denizinde EBCED Safsatasının yerinin olmadığı ortada.

Ebced hesapları ile Kur'andan fal bakmaya kadar giden küfrün neresini ilim diye tezgahlarlar, müşterileri kim olur hiç anlayamadım..




__________________
Anlatan da aciz dinleyen de aciz, Hamd O Allahüssamed'e ki İlahi Kelam ile seslendi
Yukarı dön Göster aciziz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aciziz
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

Alıntı:
   "Ebced hesapları ile Kur'andan fal bakmaya kadar giden küfrün (ve şirkin) neresini ilim diye tezgahlarlar, müşterileri kim olur hiç anlayamadım.."
 
     Selam kardeş,Adamların niyeti insanları böyle şeytani tezyinlerle Kurana çağırmak değilki.Asıl amaçları kendi şeytani emellerine Kuranı alet edip onu nesneleştirmek ve devreden çıkarmak.
   Asırlardır yapılan bu şeytani pazarlama işine Edip yüksel gibilerin alet olmasına hala bir anlam veremiyorum.

  Bulduğum tek cevap onun gibi düşünenlerin  başkalarının şeytaniliklerine kızarken,kendi şeytani eğilimlerine tezgah hazırlıyor olmaları gibi geliyor  bana.Allah ıslah etsin.
 


__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
Luna
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Luna

Şimdi Ebced kavramına, direkt olarak falcılık büyücülük kavramıyla bağdaştırıp bu şekilde bakmak biraz sabit fikirli bit tutumu gösterir.. Ayrıca Kuran'daki Ebcedle bulunan bazı ayetlerdeki 19 sistematiği ile ilgili bir konu var.. neden olmasınki?? Fakat ayrı bir konu olarak bu ayet reddetmelerine sebep olmaması gerekiyor.. Bu konuda sapkınlık var.. Çünkü reddedilen ayetlerin 19 kavramıyla alakası yok.. Yine Müddessir Suresi'ndeki anlatılanları çarptırıp kendilerine mal etmişler ilginç bir şekilde.. Edip Yüksel'i vs.. sevmiyorum bu yüzden.. Anlatmak istediğim bu değil.. Ebced..

Ebced uygulamasına şeytan işi olarak betimlerken neyi delil alarak böyle bir önyargıya varıyosunuzki?? Geleneksel çarptırılmış falcı-cinci vs.. gibi kavramların yoğunluğuna ve popüleritesine bakarakmı böyle bir önyargı gelişiyor? Kelle başı hesabı yani?

Evet, ebced ibrani kökenli harflerin rakamsal değerleri ile ilgili bir eşleşmeyi anlatan çok farklı bir uygulamadır - gizli bir bilimdir.. Ayrıca buna şeytan işidir, büyü veya falcılıkta kullanılır deyip kestirip atmak bir önyargıdır.. Yada ebced tamamen mantıksızdır, bilimsel bir kanıtı yoktur, türünde bir açıklama getirenlerde Kuran'ın nasıl indiğini açıklasınlar? Bu soruyu sadece; her şeyde mantık arayıpta belli bir akıl yürütme aşamasından sonra anlayamadığı ve kökeni soyut konulara dayanan kavramlara çamur atan insanlara soruyorum..Kendi içlerinde cevaplasınlar.. Yada Kuran'ın bilimsel mantığını anlatsınlar.. Şunuda belirteyim ben Kuran 19 kavramıyla yada Ebcedle ispatlanır demiyorum.. Lakin ebced gizli bir bilimdir bunu kabul edin.. Fakat çarptırılmış konulara, falcılığa, cinciliğe empoze edip işin içinden kaçmayalım..

Nerden biliyosunuz belki bu konunun yararlı olan yönleride vardır evrendeki her türlü ikilemde olduğu gibi?? Evrende herşeyin ikilemi vardır; iyi-kötü, doğru-yanlış, maddi-manevi, soyut, somut. vs.. ebcedin niye olmasın??

Ebced nedir?? Öncelikle bunu anlamak ve ne işe yaradığını deneyimlemek lazım.. Merak edenler araştırsın derim.. Belkide şaşıracağınız deneyimlerle karşılaşırsınız kim bilir???

Yok dersenizki Ebced gerçek olsada şeytan işi, büyü işi vs.. kanıtlayın derim.. Sizin bana "iyi bişey olduğunu kanıtla" şeklinde soru sorabilme ihtimalini düşünücek olursam; kanıtlayamam derim.. Lakin kötü bişey olduğunuda kanıtlayamazsınız, çünkü gizli bir bilim olduğunu iddia ediyorum..

Kuran'da ebced kullanmayın diye bir şeyde yazmıyor? Yada dersenizki evet Kuran'da ebced geçmiyor o yüzden gereksiz birşey olarak bir önyargıyla gelirseniz; Kuran, matematik, fen bilimleri, biyoloji vs.. gibi kavramlarıda öğretmiyor derim..

Bazı anlayamadığımız konulara fanatik bakıyoruz bence..



__________________
Doğrusu, kesin olarak bilseydiniz.
Cehennemi görürdünüz. 102/5,6

Yukarı dön Göster Luna's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Luna
 
aciziz
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 15 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aciziz

Şimdi Ebced kavramına, direkt olarak falcılık büyücülük kavramıyla bağdaştırıp bu şekilde bakmak biraz sabit fikirli bit tutumu gösterir..

hanif_42 nin de gösterdiği gibi ebced diye oluşturulan sistemlerde değişmez sabit bir kuralın olmadığı, rakamların ve seçimlerin nihayetinde kendi isteğinle belirlenebildiğini deneyerek bulabilirsin. DİKKAT etmemiz gereken nokta belirli bir mantığa dayanmadığı, kuralları belirleyenin mantığına dayandığı yani sistemi kim inşa ederse onun kurallarının geçerliği olduğu buna dayanarak sınırsız rakamsal sistemler oluşturulabileceğini görmek

Salt falcılık ve büyücülükle bağdaştırmadığımız Ortada.

Bediüzzaman ebced hesabından ve cifr ilminden faydalanılarak ayet ve hadislerden işari mânâlar çıkarmanın makbul bir yöntem olduğunu iddia eder ve Her şey bizim malumatımıza münhasır değildir. Bir ilmi bizim bilmeyişimiz, olmadığına delâlet etmez demiştir”. Doğru sözü red etmek (Bir ilmi bizim bilmeyişimiz, olmadığına delâlet etmez )benim ne haddime. Ancak Ebced uygulamasına şeytan işi olarak betimlerken neyi delil alarak böyle bir önyargıya varıyosunuz ki?

"Gayb hakkında ki bilgiler öyleki Kıyamet vakti, mesih'in geleceği! vakti bulma çalışmaları astrolojide,fal bakmada, Kadir gecesinin tayininde,Kuran-ı Kerim ve dahi hadislerden yapılan çalışmalarla tarih düşürerek (Bknz: Sikke-i Tasdik-i Ğaybi) geçmiş ve  gelecek olaylara ait tahminlerde,  kullanıldığı gibi define aramada, Özel notlar ve ticarî ilişkilerde tasavvuf ilminde, Kur'an tefsirlerinde , ve hatta evlilikte eş seçmede  vs… kullanılması” yani kullanım alanlarına göre

şu ayeti de unutmadan “Hayır hayır, aslında onlar özünü, hikmetini kavrayamadıkları ve önceden kendilerine açıklanmamış her şeyi yalanlamaya eğilimliler. Onlardan önce gelip geçenler de işte böyle gerçeği yalanlamaya yeltenmişlerdi. (Ger-çeği görmek istiyorsan) zalimlerin sonunun nasıl olduğuna bir bak!” Yunus, 39 ayeti incelememiz gerektiği de belirtilmişken;

önyargı diye nitelendirdiğiniz dayanağım Gaybı ALLAH’IN BİLMESİ  yani geleceği kendisinin bildiği noktası.Şüphesiz ki Rabbim dilerse Gayb hakkında bazı bilgileri ilimde derinleşmiş olanlara, istediğine gösterir. Bu ilham yoluyla da olabilir ken Allah'ın İnananlar için kılavuz olarak betimlediği Kur'an da şifrelerle bazı kendini bilmezlerden korumak şeklinde olduğuna inanmam mümkün müdür? Kur'an okurken/okunurken bazılarına (zalimlikleri, alayları vs gibi nedenlerden) APAÇIK ayetleri anlamaması için kur'an la o kişin arasına perde kılabilen rabbim şifre mi kullanacak! Şifre ne için kullanılır sorusunu bir cevapla kendine..

Ama Kıyametin kendisinde saklı bir bilgi olduğu gerçeği ve Muhkem ayetlerin ardınca değilde müteşabihlerin peşinde gitmenin de nelere mal olacağı gene Kur’an da gösterilmişken Ebced'le ulaşılmaya çalışılan hedef te barizken ebced ile Kur'an a yaklaşmaya kalkmanın neresini mazur görebilirim.

Ebced tamamen mantıksızdır diyemeyiz Ebcedi azıcık olsun irdeleyn biri mantıksızdır diyemez.

Bknz Ferç Hüdür'ün güzel bir açıklaması: http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=1296&PN= 1&TPN=2

Tam tersine öyle mantıklı bir hesablama ki dileyen kendisine yeni bir sistem inşa edebiliyor. Dediğim kişinin kendi rakamları ile kendi düzenini ortaya çıkarabileceği.

Ama nasıl oluyorda  tüm bunlardan sonra Ebced denen sistemden İslam’ın yakasını kurtarma çabalarına   Kur’an’ın nasıl indirildiğini açıkla? Şeklinde yaklaşabiliyorsun?

Kur’an ın nasıl indirildiği forumda sayısız kere Kur’an dayanaklı olarak açıklanmış, Ebcedle nasıl bir ilişki kurulabiliyor Kur’an ın indirilmesi..

İşte ebced ile Kur’anı ilişkilendirdiğin nokta vb. yerlerde EBCED ilmi denen şeyin bir şer olabildiğini söylüyorum….

Yok dersenizki Ebced gerçek olsada şeytan işi, büyü işi vs.. kanıtlayın derim..”

Sorunuzun cevabını “Kur’an’ın nasıl indirildiğini açıkla?” samimiyet içinde ister forumda mesela http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=2627&PN= 1 linkde

ister kaynaklarına güvendiğiniz yazarların kitaplarında araştırırsanız kanıtı önünüzde bulacak ve şeytanın ebceddede yönetici olabildiğini göreceksiniz.



__________________
Anlatan da aciz dinleyen de aciz, Hamd O Allahüssamed'e ki İlahi Kelam ile seslendi
Yukarı dön Göster aciziz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aciziz
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Ebced ve Cifir'in Kur'an ayetlerini çarpıtmada nasıl kullanıldığına dair örnekler de sunan güzel bir çalışma:

 Risale-i Nur'da Hurufîlik

 




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Luna
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Luna

aciziz Yazdı:
hanif_42 nin de gösterdiği gibi ebced diye oluşturulan sistemlerde değişmez sabit bir kuralın olmadığı, rakamların ve seçimlerin nihayetinde kendi isteğinle belirlenebildiğini deneyerek bulabilirsin. DİKKAT etmemiz gereken nokta belirli bir mantığa dayanmadığı, kuralları belirleyenin mantığına dayandığı yani sistemi kim inşa ederse onun kurallarının geçerliği olduğu buna dayanarak sınırsız rakamsal sistemler oluşturulabileceğini görmek


Ebced uygulamasında, böyle bir kural yok malesef. Burda bunu anlatan arkadaş neden böyle bir fanatik tutum izleyip çarptırmış bu konuyla ilgili bilmiyorum yada sen yanlış anlamışsın, lakin ebcedde uygulanan sistem aynıdır.. Büyük ve küçük ebced olarak 2 türü vardır ve "harflere istediğin gibi numaralar VEREMEZSİN".. Kim uydurmuş ebcedde kuralları belirleyenin kuralları geçer şeklinde???
Şimdi arkadaşım bu konuyu araştırmadan yazıma başka bir insanın kaynağına güvenerek cevap vermişsin.. Burdaki o arkadaşın anlattığı kuralda kullnıcının harflere atadığı numaralar değil.. sistem değişmiyor.. Ben kendim biliyorum ebced uygulamasını ve hiç bir zaman harflere kendim farklı numaralar atadığımı bilmiyorum!!! ve böyle bir sistem yok, tekniği belli..
Besmele'nin şeddesiz 19, şeddelerle 21 harfli olduğu açıklamak için fereç hüdür böyle bir örnek vermiş, lakin bu kuralları kullnıcının kendisi belirlediği anlamına gelmez.. Ya var olan bir metin grubu üzerine yada oluşturmadığın bir metin grubunu önceden hesaplaplamak suretiyle uyguladığın BELLİ KURALLARI OLAN bir sistemdir.. Kullanıcı "numerolojik kuralları" belirlemez!!! böyle birşey olsa herkez arap harflerine istediği gibi numaralar atayarak istediği gibi şekil verir ve bu bir oyuna dönüşür.. konuyu derinlemesine anlamadan cevap verdiğin açık...

yazımda eleştirdiğim konuyu burda net bir şekilde görebiliyorum.. dini baz alarak ahlak kaynaklı bir iç coşku bazı konularda fanatik tutumlar sergileyebileceğimizi gösteriyor..

bu ayeti örnek vermişsin;
“Hayır hayır, aslında onlar özünü, hikmetini kavrayamadıkları ve önceden kendilerine açıklanmamış her şeyi yalanlamaya eğilimliler. Onlardan önce gelip geçenler de işte böyle gerçeği yalanlamaya yeltenmişlerdi. (Ger-çeği görmek istiyorsan) zalimlerin sonunun nasıl olduğuna bir bak!” (Muhmmed Esed(!) Çv.)10/39

bir önceki ayete aynı çeviriyi yapan kişiden bakalım :

(Buna rağmen) yine de, (hakkı inkara şartlanmış olanlar), "Onu (Muhammed) uydurdu!" diyorlar. (Onlara) de ki: "Eğer doğru sözlü kimselerdenseniz, o zaman, onunkilere eş değer bir sure getirin; hem (bu iş için) Allah'tan başka kimi yardıma çağırabilirseniz çağırın!" 10/38

dikkat edersen aciziz kardeşim; Kuran'a inanmayan bir topluluğun henüz hikmeti kavrayamadıklarından!!! ve öncelerden anlayamadıkları şeyi yalanlamaya meğilli olduklarından bahsediyor!! konumuzla alakalı değil.. ama hikmetin tam olarak kavranamayan kısımlarının yalanlanmaya meğilli olduğu açık. bu da ilginç :)

Ayrıca!!! Allah ayetinde diyorki;
"Eğer doğru sözlü kimselerdenseniz, o zaman, onunkilere eş değer bir sure getirin"

Yani gücünüz yetiyosa ayetlerine eş değer bir sure getirin diyor??? Şimdi düşün aynı ifadeyi içeren farklı tarzda yazılmış bi cümle ile ayeti taklit edebilirsin öyle değilmi?? Ama bu şekilde olursa Allah'ın ayetlerine eşdeğer olmaz??? Demekki o ayetlerin içinde bir kod türünde bir şey varki insanın bu kitabın bir benzerini oluşturamıyacağı, eş değer anlamda yapamayacağı bir kod var anlamına gelir?? Yoksa Allah'ın ayetlerini benzer cümlelerle taklit etmek yüzeysel anlamarını farklı ifadelerle kopyalamak o kadarda zor bişey değil değil!!
Örnek olarak;
Ayet = Allah her şeye gücü yetendir..
Kopya= Allah'ın gücü herşeye yeter.. Bu iki ayet ifadesel olarak aynı olabilir fakat metinsel tabanlı eş değer değil !!! Harflerin yerleri, tümleç, yapısı vs.. farklı..

Lütfen artık şu tutumunuzu bırakın artık materyal düşünnen arkadaşlar Allah'ı bu kadar basite indirgemeyin!! Gelenekçileri eleştiricem derken Allah'ı basite indirgiyosunuz farkında değilsiniz..

Alıntı:
önyargı diye nitelendirdiğiniz dayanağım Gaybı ALLAH’IN BİLMESİ yani geleceği kendisinin bildiği noktası.Şüphesiz ki Rabbim dilerse Gayb hakkında bazı bilgileri ilimde derinleşmiş olanlara, istediğine gösterir.


Gaybın anlamı gelecekmidir? burdan anlaşılıyorki Gayb terimini gelecek anlamında anladığından Gaybı falcılığa empoze ediyosun sanırım...İlim olarak betimlediğin konu Gayb niteliğindeyse Allah bir insanı ilimde nasıl derinleştirir??
İlimde olarak tabir ettiğin derinleşme konusunu Kuran'ın açık kısmını yani yüzeyini okuyup anladıktan sonra derinleşebileceğini sanıyomusun? Yüce Allah kitabına istediği şifreyi koyabilir bunda herhangi bir mantıksızlık yok!! Çünkü Yüce Allah'ın kitabı Yüce Kuran.. Ayrıca Allah gaybı istediği insana ilham yoluyla gösterir diyerek Allah'ın bunu nasıl yaptığını anlat.. Yada Allah yaptığı şeyler hakkında tam bilgin yoksa kendi kendine karar verip hüküm koyma!! (şirk gitme)

1. Kuranda şifre yoktur diyerek aslında sen şuanda Gaybı bildiğini ve dolayısıyla bilinçsiz bir şekilde Allah'ın işini bildiğini iddia ediyorsun.. (şirk)
2. Kuran'da şifre olup olmadığına sen karar veremezsin!
3. Eğerki Kuran'da numerolojik bir şifre varsa bu tabiki ibrani kökenli alfabelerin kullandığı hesaplama yöntemi ile olucak(arapça/ibranice)
4. Anlayamadığın şeylerde önyargıda bulunarak neden şeytana mal ediyosun???
5. Anlattıklarımı İslamın yakasını kurtarmak için gibi algılayıp bu şekilde lanse etmenin sebebini benim yazdığım yazımda bul mantığına göre anlat!! Ben bu şekilde lanse etmedim bu nerden çıktı??? hem diyelimki ben islamın yakasını kurtarmak için anlatıyorum, Ne var bunda!! neden ahlak anlayışında bencillik yapıyosun? Eğer böyle bir durum varsa islamın yakasının kurtulup başka insanların inanmasına engelmi olmak istiyorsun?? Kuran sadece bir kaç azınlığın inanması içinmi geldi?.. Kuran sana bana özelmi geldi?

6. Bana ebced uygulamasını kullanıcının kuralları kendi koyduğu bir uygulamaymış şeklinde anlatmışsın; madem öyle, bana ebcedde kullanıcı nasıl kendisi kural koyar methodunu bir zahmet anlatıver!! Ama sen anlat başkalarının anlatıklarını yanlış anlıyosun o yüzden sen bildiğin ebcedi anlat bana..

7. Şeytana mal ettiğin ebced uygulamasını kendi görüşlerin doğrultusunda çamur atman ne derece doğrudur?

8. Allah'ın Yüce sözlerinin bulunduğu kitabının sadece ahlak kuralları ve tarih bilgisinden ibaret olduğu fikrini benimsemek dolayısıyla Allah'ın yeteneklerinin ve yapabiliceklerinin gücünün ne olduğunu düşürmezmi?? Farkında olmadan Allah hakkında hükümde bulunmuş olunmazmı?? Yoktan var eden!!! Yüce Rabbin kendi kitabının içine türlü türlü sırları koyması Onun için çokmu zor.?? Ayrıca bir sır varsa neden herkezin anlamasını bekliyosun?? Herkes tek düzemi zannediyosun?? Herkesin aynı algılayış kapasitesindemi olduğunu sanıyosun..? Allah kitabında seçkin kulları olduğunu belirtmiyormu?? Sen herkesmisin :) Yada herkes gibi olmak hoşunamı gidiyor? Kelle başımı?

Alıntı:
APAÇIK ayetleri anlamaması için kur'an la o kişin arasına perde kılabilen rabbim şifre mi kullanacak! Şifre ne için kullanılır sorusunu bir cevapla kendine..


1. Evet ayetler apaçık; lakin Ebcedin ayetlere anlam verdiği kanısına nasıl vardın? Ebcedin amacı bu değil! Bunu nerden çıkardın?
2. Kuran'ın kullandığı müteşabih olarak nitelendirilen sembolik bir dil vardır..

Madem apaçık terimini "şifresiz" olarak algılıyosun, bana cevap vermeden önce iyi düşün; sana kullnılan sembolik dilden bir çok ayet vericemki onların bana APAÇIK olarak anlatıcaksın..

Vesselam

__________________
Doğrusu, kesin olarak bilseydiniz.
Cehennemi görürdünüz. 102/5,6

Yukarı dön Göster Luna's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Luna
 
aciziz
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 15 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aciziz

1. Evet ayetler apaçık; lakin Ebcedin ayetlere anlam verdiği kanısına nasıl vardın? Ebcedin amacı bu değil! Bunu nerden çıkardın?


2. Kuran'ın kullandığı müteşabih olarak nitelendirilen sembolik bir dil vardır..


Kıyametin (ne zaman kopacağının) ilmi ancak Allah'ın katındadır. Yağmuru O yağdırır ve rahimlerde olanı O bilir. Hiç kimse yarın ne kazanacağını bilemez ve hiç kimse nerede öleceğini bilemez. (Her şeyi) bilen ve (her şeyden) haberi olan Allah'tır.(lokman 34)


Allah'tan başka hiçbir kimse gaybı bilemez.

Allah, her çeşit gayb haberlerinden dilediğini, yalnız peygamberlerine, vahyederek bildirmiştir.

Peygamber'e bildirilen gayb haberleri, Kur'an'da yer almış olanlardan ibarettir.


İlham yolu ile vahyedemez mi derken ise şifreye ne gerek vardı manasında söylemiştim.


Şifre, bazı bilgilerin/nesnelerin istenmeyen kişilerin eline geçmemesi için saklanması/gözden uzaklaştırılması manasında kullanılan bir kavramdır. Her şey ona aitken dilediğini en basitinden kalbe akla düşüreceği iyi bir düşünce ile teşvik edebilecekken, Gökyüzüne bak aklet, gece gündüz, güneş v.b. ayetlerimi gör diyen, istediğinde Kur’an ile okuyan/dinleyen arasına bir perde kılan Rabbim neden Kur’an ı şifrelesin demem şaşılacak bir şey midir?


çünkü Allah mesajlarını size apaçık bildiriyor; çünkü Allah, doğru hüküm ve hikmetle edip-eyleyen mutlak ve sınırsız bilgi Sahibidir(Nur 18)


Dönelim Ebced’ e ayetlerden nasıl anlam çıkarıldığını sormuşsun.

ilginç geldi bana ama sence gündemde olan bahsedilen ebced ne işe yarıyor senin nezdinde?


Ebced le neyin peşinde koşturuluyor sen cevap ver ve anlatmayı dene, anlamasam itham ed!.


Benim gördüğüm Ebced uzmanları her daim ya Kur’an da bir ayete ya anlam yüklüyor ya da gelecekten haber veriyorlar.


Bilgiye her zaman açığım ki cahilliğimi giderebileyim, hatamı telafi edebilecek bir şansım olsun, tevbe rahmetinden de faydalanabileyim Rabbimin.


Ebced hesabı Fars ve eski Türk edebiyatında tarih düşürmede de kullanılmıştır. Meselâ İstanbul'un Fetih tarihi için Kur'ân-ı Kerîm'den "Âherûn" kelimesi düşürülmüştür. Bunların toplamı (elif+gayn+ra+vav+nun)=1+600+200+6+50=857

çıkmaktadır ve bu tarih Hicri 857 (M. 1453) yılı olan fetih tarihidir. Aynı şekilde Elmalılı M. Hamdi Yazır, tefsirinde Molla Câmi'den naklederek Sebe sûresinin onbeşinci âyetindeki "Beldetün Tayyibetün" (iyi bir belde) ifadesi ile İstanbul'un fethinin kastedildiğini ve İstanbul'un fetih tarihinin (857 H. yılının) bu cümlenin ebcedi ile haber verildiğini yazmaktadır (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili, İstanbul 1936, V, 3956).


Örnekleri çoğaltmak mümkün, Bknz:Harun Yahya Külliyatına

Cevap: Buradan çıkardım


Bir devlet kuruluşu olarak Diyanet İşleri Başkanlığı'nın, devletin dinî anlayışını yansıtmak üzere 1960'larda yayımlanan ''Allah Bizimle" adlı bir kitapçıkta Ebced hesabı ile Hz. Peygamber (s.a.s.) ile ilgili olan bir âyeti, 27 Mayıs 1960 askeri darbesine tarih düşürmeye çalışmıştır. Oysa bu hesaplar, bir İsrailiyyat uydurması olup İslâm ile hiçbir ilgisi bulunmamaktadır.


İlâhî mesajın muhatabı olan insan, metinleri anlamaya yönelik olarak her dönemde farklı yorum yöntemleri geliştirmiştir. Bu çabanın amacı, ilâhî muradı anlamaya yöneliktir. Yaşamını ilâhî kasıt-lara uyarlamak için çaba gösteren insanın, aynı zamanda kutsalı, farklı yorum yöntemleriyle, yaşamına /duruşuna uydurmayı hedeflediği de olmuştur. Bunu, rahat yaşamak, tatmin olmak ve daha farklı sebeplerle yaptığı görülür. İlâhî metni kendi duruşuna uyarlama çabası, dinde ifsad edici bir ameliye olarak kabul edilir. Bu yaklaşımlar farklı fırkalar tarafından yaşanılır/savunulur olmuşsa da asıl tahribatı Kur’an’ın zâhirini hiçe sayarak bâtınî yorumu merkeze alanlar, aşırı yorumlarını asıl kabul edenler oluşturur.


İlâhî metinlerin cefr ve ebcede başvurularak yorumlanmasını savunanlar, bunu, bâtınî kasıtları anlama çabası olarak meşru hatta gerekli görmektedirler. Bu yönelimin kutsalın sınırlarını zorlar boyutta; hatta, bizatihi ilâhî mesaja aykırı olması dahi onları engelleyememiştir. Zira onlara göre yapılan, paradigmanın doğası gereğidir dolayısıyla meşru hatta lüzûmludur.


Gaybın anlamı gelecekmidir? burdan anlaşılıyorki Gayb terimini gelecek anlamında anladığından Gaybı falcılığa empoze ediyosun sanırım...İlim olarak betimlediğin konu Gayb niteliğindeyse Allah bir insanı ilimde nasıl derinleştirir??


Gayb duyu organlarımızla ulaşamadığımız ve ilmimizle somutlaştıramadığımız  Allah’ın tekelinde olan bilgilerdir. Gayb’ın gelecek le sınırlı olmadığını Kur’an okuyan her inanan bilir, kavrar.  Rabbim Gaybden dilediği kadar haber verirken Peygamberimizden önceki Resul, nebilerin kıssaları da bildirilmiştir. Gaybın salt gelecek olduğunu nasıl da çıkardın anlayamadım?


 Hadi Gayb Bilgimizi Pekiştirelim Yanlış anlamalara meydan vermeyelim

.

Kur'an, mutlak gaybın yegane kaynağıdır. Kur'an'la bildirilen mutlak inanmamız kulluğumuzun gereği ve göstergesidir. Buna karşılık, Kur'an'ın (vahyin) dışında hiçbir beşer kaynağın mutlak gayb hakkında doğru haberler verebileceğine inanmamamız da teslimiyetimizin göstergesidir.


Kur'an'da mutlak gaybın yanısıra izafi (basit) gayb haberlerinin de bildirildiğine şahit oluyoruz. Mazi(geçmiş), hal (şimdiki zaman) ve istikbal (gelecek) haberleri diye sınıflandırabileceğimiz bu gaybî ihbarlara örnekler verelim.


Mazi'den gaybî ihbarlar:


Kur'an'da, geçmiş toplumlara ve peygamberlere dair verilen kıssaların büyük bir kısmı muhataplarca biliniyor olmasına rağmen, bu bilgilerinin eksik ve yanlış yönleri de mevcuttu. İşte bu eksik ve yanlış yönler, Kur'an'da, Allah tarafından gaybî ihbarlarla tamamlanıp tashih edilmişlerdir.


"Bunlar, sana vahyetmekte olduğumuz gayb haberleridir.." gibi ayetlerle bu tür ihbarlar kasdedilmiştir. (11/49, 12/1O2, 3/44,..)


Hal'den gaybî ibbarlar:

Hz. Peygamber (s). vahiy aldığı dönem boyunca, kendi gıyabında ve aleyhinde vuku bulan olayların ve sözlerin bir kısmından Kur'an'ın gaybî ihbarlarıyla haberdar edilmiştir. Hasr: 11-12; Muhammed: 16:Ahzab: 1O-2O; Tevbe; 42-52, 64,68, 73, 1O1, 1O7-11O; Munafıkün: 1- ayetleri, hep münafık ve Yahudîlerin, Resulullah (S)'ın gıyabındaki tutum ve davranışlarını, sözlerini ifşa eden gaybî ihbarlara örnektirler.

İstikbal'den gaybî ihbarlar:


Kur'an'da, İslamın ve müslümanların yakın ve uzak geleceğine dair birtakım gaybî haberlerin yanısıra (3/86; 5/13, 54. 24/55; 48/16, 2O. 28; 61/8, 9, 13 gibi) özel müstakbel ihbarlara da rastlanmaktadır:

Miladî 614 yıllarında; mecüsî İranlılar kitab-ehli olan Bizanslıları Suriye'de hezimete uğrattıklarında, Cenab-ı Hakk, 4 ila 9 yıl zarfında (arapça kelime bunu ifade ediyor) Bizanslilann galip geleceğini ihbar etmiş (3O/1-2) ve bu ihbar, 622 yılından itibaren gerçekleşmeye başlamıştır. Takip eden yıllarda ise Bizanslıların galibiyeti zirveye ulaşmıştır
.


Gaybı Kim Bilir?


Kur'an-ı Kerîm'de, genel anlamıyla gayb'ın ancak Allah tarafından bilineceğini kesin ifadelerle bildiren birçok ayet vardır. Sadece birkaçını verelim:


De ki: "Göklerde ve yerde, Allah'tan başka hiç kimse gaybı bilmez. Ne zaman dirileceklerini de bilmezler(27/65)


Şöyle derler: "Ona Rabbinden bir mucize indirilseydi ya!" De ki: "Gayb, Allah'ın tekelinde. Hadi bekleyin; sizinle birlikte ben de bekleyenlerdenim."(10/20)


Gaybın anahtarları O'nun yanındadır; onları O'ndan başkası bilmez. O, karada ve denizde olanı da bilir. O'nun bilgisi dışında bir yaprak bile düşmez. Toprağın karanlıklarındaki bir dâne, yaş ve kuru her şey apaçık bir Kitap'ın içindedir. (6/59)


" Allah, resulleri bir araya getireceği gün şöyle der: "Size ne cevap verildi?" Şöyle derler: "Hiçbir bilgimiz yok. Gaybları en iyi biçimde bilen sensin, sen!" (5/1O9)


Gaybın mutlak sahibi ve alimi olan Allah'ın, dilediği takdirde, dilediği kimselere gaybını bildirmesi aklen mümkün ve caizdir. Ancak bunun vuku bulmuş olduğu ve kimlere gaybın bildirildiği veya bildirilebileceği ancak nass'la bilinebilecek bir konu olduğundan, ilgili gibi görünen iki ayeti inceleyelim:

Birinci ayet:
Allah, müminleri şu üzerinde bulunduğunuz halde bırakmayacaktır. Sonuçta pisi temizden ayıracaktır. Allah sizi gaybı bilir duruma da getirmeyecektir. Şu var ki Allah, resullerinden dilediğini seçer. O halde Allah'a ve resullerine inanın. Eğer inanır, korunursanız sizin için büyük bir ödül vardır. (3/179)

İkinci ayet: Gaybı bilendir O. Gaybı konusunda hiç kimseyi yardımcı yapmıyor.


Seçtiği bir elçi müstesna. Çünkü O, resulünün önünden ve arkasından gözetleyiciler yürütür. (72/26-27)


Bu ayetlerde, Allah'ın, gaybını ancak peygamberlere bildirebileceği; Peygamberler dışında hiç kimseye bildirmeyeceği hususu gayet sarihtir. Müfessirler bunlara dayanarak her çeşit kehanet iddialarını batıl saymışlardır. (Keşşaf tefsiri, 72/27 ayetinin yorumu)


Peygamberlere bildirilen gaybın türü ve bu bildirilmenin ne şekilde olduğu konusunda müfessir Taberî (O.31O H)'nin verdiği bir yorum aydınlatıcıdır.


"Gayb bilgisinden dilediğini nebilere indirir. Resulullah (s,)'a da Kur'an gaybı'nı indirmiştir. Onda (Kur'an'da), kıyamet günü vuku bulacak gaybı bize bildirmiştir." (Tefsîr, 72/26-27 ayetlerinin yorumunda, Abdurrahman b. Zeyd'den) Bu tefsirden, yukarıda verilen ayetlerde kasdedilen gaybın, mutlak gayb olduğu ve bu gaybın ancak tebliğ olunan bir vahiyle (son peygambere Kur'an'la) bildirildiği anlaşılmaktadır. Dolayısıyla bildirilen gayb, peygamberler aracılığıyla bütün muhataplara iletilmek zorundadır.

HZ. PEYGAMBER VE GAYB BİLGİSİ

Genel
gaybın ancak Allah tarafından bilinebileceğini ve O'nun tarafından peygamberlere vahiy yoluyla bildirilenlerin dışında hiç bir kimsenin, hiç bir gaybe vakıf olamayacağını ayetlerle inceledik

Acaba bu genel kaideden Hz. Peygamber (S) istisna edilemez mi? Allah dilerse, vahyi vasıta kılmaksızın, Hz. Peygamber (S)'e bazı gaybleri bildiremez mi?

Aklen mümkün ve caiz olan bu durumun "vuku" bulduğuna dair, subütu ve delaleti kesin bir nassın olmadığım; yukanda, Cinn: 26-27 ayetlerini tahlil ederek ortaya çıkarmış bulunuyoruz.

Ayrıca "De ki: Ben size, Allah'ın hazineleri yanımdadır, demiyorum. Ve ben gaybı da bilmem; size, ben bir meleğim de demiyorum. Ben sadece bana vahyolunana uyuyorum." (6/5O, benzeri: 11/31) gibi ayetler, Hz. Peygamber (S)'in vahiy yolunun dışında, gaybı bilebileceği ihtimalini tamamen yok ediyor, kanaatındayız.


Hz. Peygamber (S)'in hayatından bazı meşhur olayların ve sözlerin Kur'an ayetleriyle nasıl uyum sağladıklarını örneklemeye geçmeden önce, zihinlerde oluşması muhtemel bir soruyu hatırlatalım.

Resülullah (S), Kur'an-dışı vahiy almamış mıdır? Kur'an'da bulunmayan bir çok rivayetlere bize gelen gaybî ihbarlar bu tür bir vahiyle bildirilmiş olamaz mı!


Kur'an-dışı (gayr-ı metlüv) vahiy iddiası ötedenberi savunulan bir tezdir. Resülullah(S)'in her söylediğinin veya -en azından- din ile ilgili konuşmalarının vahiy olduğu iddiasına, gerçekte, Kur'anî bir mesnedin bulunmadığı hususunu başka geniş bir incelemeye bırakarak, şimdilik, bu konuda Buharî'den birkaç yerde geçen bir rivayeti vermekle yetiniyoruz:

Şîa'nın iddiasına göre, güya, Hz. Peygamber (s), Ehl-i Beyt'e hususî vahiyler tebliğ etmiştir. Sahabeden Ebu Cuhayfe (r), Hz. Ali (r), ye, bu iddiayı kasdederek soruyor: "Sizin yanınızda Allah'ın kitabından ve AIlah'ın her müslümana bahşettiği kavrayıştan ve bir de şu sahîfe'den başka birşey yoktur."(Buharî: K:3.B: 39, K: 56, B: 24, 31 K: 96, B: 5: Fethu'l-barî, Beyrut Basımı C.l.s.2O4 Aynı hadislerden sözü edilen 'sahîfe"nin; Hz. Peygamber(s)'in Medine'ye hicretinden kısa bir süre sonra yazdırdığı, bütün Medine halkımn hukukunu tanzim eden ve İbn Ishak (ö. 151 H) sîretinde tam metnini bulabildiğimiz "Medine Anayasası" olduğunu çıkarabiliriz. (Ibn Hişam Kahire Basımı C.l-2,s.5O1-5O4)


İstikbal Bilgisi ve Peygamber


Kur'an-ı Kerîm'de bütün peygamberlerin, kendilerinden sonraki olaylar hakkında bilgi sahibi olmadıklarına işaret eden ayetler vardır. (5/1O9, 116-117)

Gayb konusun da aynı noktada isek ve Kafanda Ebced’in ne amaçla ne işe yaradığını ve ne gibi faydalarının olduğunu söyleyebilirsen Ebced vakasına geri dönelim?


Kaynak : Hikmet Zeyveli


http://forum.iktibas.info

http://www.hanifdostlar.com


BİLGİ DEĞERİ AÇISINDAN CEFR VE EBCED
HARFLER VE METALLER METAFİZİĞİ

Ramazan YAZÇİÇEK




__________________
Anlatan da aciz dinleyen de aciz, Hamd O Allahüssamed'e ki İlahi Kelam ile seslendi
Yukarı dön Göster aciziz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aciziz
 
Luna
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Luna

Arkadaşım yukarda o kadar soru işareti koydum bir çok anlattığım konuya okumakmı istemedin yoksa okumadınmı???

Ayrıca Ebced'in ne işe yaradığını yukarda verdiğin linklerin birisinde anlatıyorlar.. Canın tartışmakmı istiyor?? Cevap evetse yukarda sorduğum sorulara kafanda cevap verirken ebcedin ne işe yarayabileceğini anlattım sayılır.. Şu ibranice kökenli diller ve ayetlerin bir benzerinin olamayışı olayında.. Ebcedle ilgili internette bir sürü makale var.
Lakin sen bana gaybtan haberler vermişsin :))

Gaybın ne olduğu ben bilmiyorum arkadaşım herkez gibi ve Gaybın sınırlarınıda bilmiyorum? Fakat Gayb diye tabir edilen kavrama düz mantıkla yaklaşılıp bakılırsa Gaybı sınırlandırmış olursun.. Farkındaysan bana gaybı anlatarak aklın sıra ebcede karşı koz yapmayı düşünmüşsün fakat bu şekilde düşündüysen yine materyal yaklaşmışsın olaya.. yukarda yeterince anlatamadım sanırım :)))

Geleneksel anlayışa göre ebced gelecekten haber veriyor olabilir (tarih düşürme)fakat kendi dediğin gibi Gayb'ı geleceğe bağdaştıramazsın.. Gayb gelecektir dersen Gaybın bilinmeyen yönünün özelliği kalmaz.. Ebced gelecekten haber verebilir lakin Gaybten veremez bunu yukardada anlattım.. Hayır gayb gelecektir dersen Gaybı bildiğini iddia etmiş olursun.. Yine şirk.. :) Yok gelecek nasıl bilinir? Bilemediğimiz şey Gayb değilmidir dersen, paradoksal olarak bilinen zaman kavramını Gaybe empoze etmiş olursun yine Gaybın bilimeyen yapısı kalmaz yine şirk olur.. Biz zaman kavramını ne olduğu biliyorsak zamanının niteliğinide öyle yada böyle (maddi/manevi) bilebiliriz anlamına gelir bu.. Gelecek bir şekilde bilinebilir.. Bunun dünyada bir çok insan tarafından tecrübe edinilmiş örnekleri var.. Öyleyse Gayb gelecek değil.. Daha perspektif bakalım bu olaya..

benim anlamadığım bir nokta: bana Gayb ile ilgili geçen ayetleri neden verdin..? Yukarda o kadar şey yazdım okumadınmı???

Tartışmaya devam etmek istiyosan yukardaki soru işareti ile belirttiğim sorulara cevap ver aciziz kardeşim.. biraz ikilemli düşünelim bazı konuları...

Açıkçası herşey ispat edilemez bu dünyada bunu sende biliyorsun.. ve bu tür konular kriz noktasına geldikten sonra inançlar gereği olarak sende bende tıkanıp kalırız.. uzatmaya gerek yok.. sen şöyle biran durup kendini silkeleyip neyim ben nasıl düşünebiliyorum tarzında acaip sorular sorarsan varlığının bile nasıl bir mucize olduğu sonucuna varırsın.. çok ilginç şeyler dönüyo dünyada.. herşey göründüğü gibi değil.. keşke çok basit olsa ama değil.. Allah çok üstün..

Allah birdir isimli yazdığım bi makale var onu okumanı tavsiye ederim..



__________________
Doğrusu, kesin olarak bilseydiniz.
Cehennemi görürdünüz. 102/5,6

Yukarı dön Göster Luna's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Luna
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam

arkadaşlar anladığın kadarıyla bir GAYB sorununuz var. tanımlamayı yapmadığınız taktirde herşeye gayb deme eğilimi içerisine gireceksiniz ki bu da konuyu iyice araştırma ruhunu zedeler.

önce gayb tanımı yapalım : rahimlerdekini ALLAH bilir.....şu anda tıp biliyor. peki bu gayb mıdır?

gelecek GAYB mıdır? eğer zaman makinası yapılırsa ne olacak?

gayb haberlerinde meryem için kalem atılmasından bahsediliyor.. bir olayın gizli kalması gayb mıdır?

kuran ayetlerine baktığımızda gayb tanımı kısır bir açıklamaya tabi tutulmamış. sınırları muğlak olan bir kavram.

ebced konusuna gelelim. hatırlarsanız ebced ile kendisini neredeyse(!) televizyon ekranından mehdi ilan etmeye vardıracak bir yaşar nuri örneği yaşadık. lütfen hafızalarınızı tazeleyin.

ama yaşar nuri kimdir? kıstas olabilir mi? o konuda bayraktar bayraklı nın televizyondan ilan ettiği (bir ara çok izlediğim belli oluyor herhalde) "kuran üzerine bir hesaplama yapılıp keşifler bulunsaydı türkiyede sadece ben ve yaşar nuri bulurduk.." diyecek kadar kuran ve edebiyatı üzerine eğilmiş kimselerden bahsedebiliyoruz.

ömer çelakıl ın yaptığı ihtimal hesapları yada serkan tekin in ibni arabi yi kullanarak yaptığı şaklabanlıklar hep televizyonlardan izlendi. ebced yada cifr kuran üzerine uygulanabildiği gibi incil ve tevrat üzerine de uygulanabilir. yada amerikan anayasası, ceza hukukumuz yada roma hukuku.

yani her metin üzerine uygulanıp bir takım cevaplar bulunabilecek bu yönteme güvenmek ne kadar akılcıdır sorgulamak lazım.

illa bir teknik diyorsanız kurandan gözünüzü kapatıp bir ayet seçin....şimdi kuran bir fal aracı mı oldu?. kuranı bu konuda suçlamak elbette akla aykırıdır. ama kuranı alet etmeyi bile aklından geçiren zihniyet ebcedçiler gibi buldukları sonuçların KURANDAN geldiğini vurgulayarak inanan kesimin akıllarını ipotek altına alacaktır.

unutmayın "dillerini kitaba bükenler...." "ayetlerimi az bir bedele satmayın..." hitapları her zaman güncelliğini korumaktadır.

isteyen kılavuz olarak kitaba inanır isteyen ayetleri cımbızlayıp formüllere dökmeye tercih edenlere

ALLAH onlar ve edindikleri veliler (kişiler veya yöntemler) hakkında hükmünü verecektir.

bunca risk almaya değer mi?

rabbi zıdni ilmi

selam selam

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
aciziz
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 15 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aciziz

Yüzünü Allah’a dönmek için çabalayan onun ilminden bir şeyler kavramaya çalışan birisi nasıl olurda bir şeyleri koz olarak kullanmayı düşünür?


Genel olarak Forumların amacı İnsanların bilgi ve düşüncelerini sunması ve sunulan bilgi ve düşünceleri akıl ve mantık süzgecinden geçirerek doğrularını daha da güzelleştirmeye çalışması ve yanlışlarını doğrular ile değiştirerek düzeltmesi değil midir? El insaf burada fikirlerimizi masaya yatırarak gerçekleri bulmaya çalışıyoruz. Yanlışlarımıza (ki Koca Koca Alimlerin yanlışlarını görebilirken) kibir içinde sarılmak ve doğruları örtmek gibi bir yaklaşımda bulunduysam Allah’a sığınırım. Hal böyleyken materyal bakmakla, perspektif olamamakla, tartışmakla itham etmen hele hele de KOZ kelimesini de kullanarak yaptığın yaklaşım inan ki doğru değil.


Dediğim gibi bilgilerimiz eksik,yanlış, doğru, ayrıntılı olabilir. Amaç Cahilliği gidermek, doğruyu yakalayabilmek. Birileri ile tartışmaya girerek kibir bataklığına saplanmak gibi bir düşüncem yok. Lütfen bunu göz ardı etmeyelim.


Şirk kelimesinden sonra gülümseyebilmek mevzusuna ise hiç girmek istemiyorum. Eğer şirke düştüğüme inanıyorsan biraz daha samimi olarak kişisel sevdalarından vazgeçerek o noktayı açıklayıp izah edemez miydin gülümsemek yerine?


Ben alıcıyım.


Doğru bir düşünce ve fikir ne ise Allah’ın izniyle 1000 yıllık düşünce ve alışkanlıklarımdan vazgeçebilmek için çaba harcamaktan yüksünmem. Yeter ki yolu gösteren olsun.


Fikirlerimi ortaya sererim, yanlışlarım çıksın çıksın ki görebileyim ve umarım düzeltebileyim.


Gaybın ne olduğu ben bilmiyorum arkadaşım herkez gibi ve Gaybın sınırlarını da bilmiyorum?


BEN GAYBIN BİR KISMINI BİLİYORUM!


Ben Gaybın ne olduğunu bildiğimi iddia etmedim, Ancak Gaybe ait bilgilerin Allah’ ın lutfettiği kadarını biliyorum, birçoğumuz gibi Kur’an sayesinde.


İnanmayacaksın belki ama EBCED olmadan hem de.


Burada  Kur’an da verilen örneklerden Gaybın ne olabileceğini sundum ve gene Kur’an dan ayetler ile Gaybı Allah’ın bildiğini ve dilediğine ilminden verebileceğini gösterdim ki EBCED ile uğraşanların ne yapmaya uğraştıklarını görebilelim. Allah’ın ne olduğunu da tam olarak bilmiyoruz ama Kur’an da verilen örneklerle, Allah’ı verdiği Gaybi bilgiler ışığında O nu sıfatlandırabiliyoruz değil mi?(Sevgili, dost, yardımcı, affeden,sabırlı, yumuşak huylu,..)


Fakat Gayb diye tabir edilen kavrama düz mantıkla yaklaşılıp bakılırsa Gaybı sınırlandırmış olursun.. Gayb gelecektir dersen Gaybın bilinmeyen yönünün özelliği kalmaz.. Ebced gelecekten haber verebilir lakin Gaybten veremez bunu yukardada anlattım.. Hayır gayb gelecektir dersen Gaybı bildiğini iddia etmiş olursun.. Yine şirk.. :)


Gayb gelecekdir, Gayb geçmiştir. Allah’ın Kur’an da sunduğu Cennet ve Cehennem vs. Gaybi  bilgilerdir. Allah dilediği kadarını bize açıklamıştır. Bizlerin ilminin dışında kalan daha doğrusu ilmimiz ile kavrayamayacağımız bilgilerdir.


Konumuz Ebced ve Geleceği bilmek gaybi bilgidir ve Allah’tan başkası bilemez deyince nasıl oluyorda gaybi gelecekle sınırlandırıyorum?


Ebced i irdeleyen kaç makale, yazı, kişi vs. gördün ki geçmişe ait bilgileri bize derleyip sunar. Ancak inananları şevklendirmek amacı ile Kur’ana dayandırılmaya çalışan ebced hesaplarıyla bulunan ve adına bilgi denen Zan!lar hariç.


Geçmiş Para getirmiyor, mal mülk yok alışverişi yapılmıyor, dikkat çekmiyor. EBCED İlmi! İle uğraşanlar ya Astronomi ya kahin ya falcı vs. değilmidir. Bunların yanı sıra bir de İslami olarak bunu pazarlayanlar da var tabiki. Çünki bu Sektörde (Maalesef öyle görenler azımsanmayacak derecede çok) de! Para pul şan şöhret, Sanılarla hareket edenler var.  Bunlar yaptıkları bu işin ücretini sence peygamberler gibi Allah tarafından ödenmeyi bekleyen ulvi kişiler midir?


Bediüzzaman Gaybı Allah bilir diye bir kısım gaybi bilgiyi eserlerinde nakletmemiş. Ne kadar ince düşünceliymiş. BİR kısmını ise neden dir nakletmiş. Bediüzzaman saygıyı hak eden bir insan elbetteki, ama kim olursa olsun İslam’ ın kabul görmediği bir sistemi, düşünceyi İslam’a yamamaya kalkamaz, kalkmamalı ve eleştirilmeli diyorum .


Bu böyleyken beni şirke düşmekle itham ediyor ve gülümsüyorsun. Korkunç gerçekten korkunç şirke bilerek ya da bilmeyerek düşen bir kimseye gülümsemek bir Müslüman yakışmaz.


Sorun Sanırım Şu gerçeği görmememizden, kabul etmememizden kaynaklanıyor;


EBCED İLE GAYBI BİLGİLERE ULAŞILMAYA ÇALIŞILDIĞINI, BİRAZ DAHA AÇALIM GELECEĞE AİT BİLGİLERE, GERÇEĞE KEHANETLER İLE VARMAYA ÇALIŞMAK.


İslam bunun neresinde var?


Gayb bilgilerimizi tazelemek istememin nedeni Konunun Özünün


a- İslam da düzgün anlaşılamayan Gayb probleminde yatıyor olmasıdır


b-EBCED ile hedefin  İslami bilgilere ulaşılma çabaları olmasındandır. Yoksa birileri kalkmış EBCED denen sistemi resmi ya da resmi olmayan yazışmalarında, tarihi notlarda, şifreleme amacıyla vs. kullanması beni neden rahatsız etsin ki.


Bak bu cümleler de Mustafa İSLAMOĞLUN’ dan yorumsuz


“Bu hesaplamalara bakıldığında, bunun sabit bir kriterinin olmadığını, harfleri hesaplarken bile birden çok ihtimal içinden keyfi bir çok seçim yapılmak zorunda kalındığını bilen bilir. Bu o günün zor şartlarında etrafındaki duygusal insanların dini hislerini okşamak için kullandığı bir taktik olduğunu sanırım. Fakat bunun yanlış olduğunu, ibn Abbas'ın dediği gibi Ebced'in İslami ilimler içinde yerinin olmadığını açıkça söylerim.

Efendimiz'in Ebced yaptığını ben bilmiyorum. Aksine Efendimiz zamanındaki Yahudiler'in yaptığını ve hatta İslam'ın ömrünü bu yolla hesaplamaya kalktıklarını, efendimizin de bunu komik bulup güldüğünü biliyorum.

Hz. Ali Kur'an'da kendi adını, hareketinin adını, devlet başkanlığının kendisinin hakkı olduğunu, kıyametin vaktini, Şia'nın geleceğini okuduğuna dair bir şey bilmiyorum.”

Gelelim sorularına, unutma ki ben bilgimi samimi düşüncelerimi sunuyorum. Senin görevin istersen yanlışlarımı işaret etmek ve doğruları sunmak, istersen gülümsemek!

1. Kuranda şifre yoktur diyerek aslında sen şuanda Gaybı bildiğini ve dolayısıyla bilinçsiz bir şekilde Allah'ın işini bildiğini iddia ediyorsun.. (şirk)


Gerçekten Biz sana apaçık mesajlar indirdik ve onların gerçekliğini yoldan çıkmış olanlardan başkası inkar etmez. (bakara 99)

çünkü Allah mesajlarını size apaçık bildiriyor; çünkü Allah, doğru hüküm ve hikmetle edip-eyleyen mutlak ve sınırsız bilgi Sahibidir(Nur 18)

BAKIN, katımızdan indirdiğimiz hakikatin ve rehberliğin delilini ilahi kelam aracılığıyla insanlığın önüne koyduktan sonra onu gizleyip örtbas edenlere gelince: İşte onlardır Allah'ın lanet edeceği ve onlardır yargılama yeteneğine sahip herkesin de lanet yağdıracağı. (Bakara 159)

Kur'an, insanoğluna bir rehber, bu rehberliğin apaçık bir delili ve doğruyu yanlıştan ayırt edici bir ölçü olarak (ilk defa) bu Ramazan Ayında indirilmiştir.(Bakara 185)

Bu, bütün insanlara açık bir ders ve Allah'a karşı sorumluluklarının bilincinde olanlar için bir rehber ve bir öğüt (olsun). (ALİ imran 138)

İşte bu şaşmaz (çizgi), Rabbinin yoludur. Gerçekten bu mesajlarımızı, onlardan ders al(mak iste)yen insanlara açık şekilde anlatıyoruz!(En’am 126)

Şifre yoktur derken gaybi bildiğimi iddia etmiyordum.

Ama işte Gaybı bilen Allah ilahi kelam ile apaçık sunduğu ve bütün insanlara doğruyu ve yanlışı ayırt edecek ölçüyü, mesajlarını öğüt ve ders (EBCED Dersi değil) olarak anlattığını söylüyor. Eğer bu Gaybı benim bilmem demekse ne alaka?Allah’ın işaret ettiği kadar Gaybı görmemekse benim ve inanmak isteyen herkes için gerçekten acı verici. Bilinçsiz bir şekilde evet Gaybı bildiğimi iddia edebiliyorsan niyetinden şüphe ederim.

2. Kuran'da şifre olup olmadığına sen karar veremezsin!

Affedersin, hakaret için söylemiyorum bunu emin ol ama öyle bir karar veririm ki şaşırır kalırsın! Evet şifre yok. Ne sanıyorsun  Rabbimin huzuruna çıkarıldığımda Rabbim bana şifreyi çözemediğim göremediğim için azab mı edecek? O zalim mi?

Kur’an dan kendi yetisi kadar beslenmeye , anlayamadığını araştırıp bulmaya,cahilliğinden bir an bile şüphesi olmayan yine, gene ona koşmak için çaba harcayan kulunu açık seçik ve öğüt almak isteyen herkese lütfettiği Kitab’ı ilahi kelamların şifrelerini çözemediği için? Şifreleri çözdüğünü iddia edenlerin sapıklıklarını gördükten sonra onların kaynaklarına güvenemediği için ve paralelinde kişiyi iftiranın şahitlikten men edildiği gerçeğini dağ gibi önüme koyduktan sonra ben önüme koyduğu ile teslim olmaya çalıştıktan sonra, üstelik göğüslerin içindekini bildiğini ve onu arzulayanı dosdoğru yolunda emin kılacağını vaad edikten sonra ŞİFRE VESVESESİNE katılmadığım için mi? Hamd olsun Alemlerin RABBİ Her şeyi açık seçik sunmuş ki  huzuruna getirildiğimiz zaman haberimiz yoktu diye bir bahanemiz olmasın. Ne büyüksün sen YA RAB.

3. Eğerki Kuran'da numerolojik bir şifre varsa bu tabiki ibrani kökenli alfabelerin kullandığı hesaplama yöntemi ile olucak(arapça/ibranice)

Bu soruna cevap vermeme gerek var mı? Kur’an da şifreleme sistemi olduğu iddiasını red ettiğimi söyledikten sonra kökeni ibranice/arapca/arami/Süryani olsa fark edecek mi?

4. Anlayamadığın şeylerde önyargıda bulunarak neden şeytana mal ediyosun???

Nasıl önyargı diyorsun. Bazı noktaları görememekle, anlayamamakla bilgimin yetersiz olduğu ile itham edebilirsin ama onca bilgi alışverişinden sonra Önyargı diye nitelendirip kesmen zalimliktir, ayıptır.

5. Anlattıklarımı İslamın yakasını kurtarmak için gibi algılayıp bu şekilde lanse etmenin sebebini benim yazdığım yazımda bul mantığına göre anlat!

Vakit ayarlayabilirsen Forumu baştan beri takip edip yukarıda yazdıklarımı okumaya tenezzül edersen EBCED ‘in İslam dini ile ne kadar zıt kutuplar olduğunu ve şeytanın şifre vs. vesvesesi vererek Kur’an ın verdiği öğretilerden uzaklaştırarak insanları oyaladığını düşündüğümü ve aksini düşündürecek bir kanıtın olmadığını göreceksin.

ALINTI :

"Yada ebced tamamen mantıksızdır, bilimsel bir kanıtı yoktur, türünde bir açıklama getirenlerde Kuran'ın nasıl indiğini açıklasınlar? Bu soruyu sadece; her şeyde mantık arayıpta belli bir akıl yürütme aşamasından sonra anlayamadığı ve kökeni soyut konulara dayanan kavramlara çamur atan insanlara soruyorum."

Ayrıca Ebced sistemini kabul etmeyenlere Kur’an’ın nasıl indirildiğini açıkla diye seslenen sendin. Ama o sualinden sonra benim EBCED’ den İslam la yakasını kurtarmak gibi algılamama şaşırmıssın!!

henüz beni neye dayanarak Önyargı ile itham ettiğini anlamadım ama kendin daha yanıt almadan seçenekleri belirleyip cevap verecekleri tekrar önyargı ile önyargın ile mahkum ediyorsun.

Alıntı :

Kuran'da ebced kullanmayın diye bir şeyde yazmıyor? Yada derseniz ki evet Kuran'da ebced geçmiyor o yüzden gereksiz birşey olarak bir önyargıyla gelirseniz; Kuran, matematik, fen bilimleri, biyoloji vs.. gibi kavramlarıda öğretmiyor derim..

40 katır mı 40 satır mı ?

Önce şu noktada samimiyetini ortaya koyman gerekmez mi?

Kur’an da DİN adına gerekli olan tüm bilgilerin mevcut olup olmadığı (ki şahsi görüşüm şüphesiz hiçbir eksik ve çelişki yoktur).

Buyur benden de 40 katır mı 40 satır mı anlayışıyla yaklaşım?

Eğer evet diyorsan Ebced’in gereksiz, faydasız bir sistem! Olduğunu ; kabul edersin ki insanlara faydası olacak konuların hepsini Rabbim rahmeti ile göstererek lütuf da bulunmuş büyüklüğünü bir kez daha göstermiştir.

Unutulmaması gereken nokta Allah’ın insanları Kur’an ilmi ile doğruya, en güzele kılavuzladığı, sosyal ve ekonomik yaşantılarını düzenlediğidi, din olarak gereken her şeyi barındırdığıdır.

Kur’an da DİN adına gerekli olan tüm bilgiler mevcuttur gerisi ya bize Rahmetinden tanıdığı özgürlük alanı ya din ile ilgisi olmayan ya da faydası olmayan şeylerdir.

Red edersen ya da ben yanlışsam Allah Hadi’ dir dilediğine/dileyene Hidayet lütfeder, o yüreklerin içini bilendir.

Tüm bunlardan sonra Belki de ben hatalıyım!  

Düşüncelerini! Ve benim önyargılarımı! Paylaştığın ve Gülümseyebildiğin için! Teşekkürler

Eğer yanlış isem İnşallah Allah doğruya kılavuzlayacaktır. Vesile olacaklara, olmak isteyenlere Selam olsun

 



__________________
Anlatan da aciz dinleyen de aciz, Hamd O Allahüssamed'e ki İlahi Kelam ile seslendi
Yukarı dön Göster aciziz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aciziz
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats