HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Reenkarnasyon İnancı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam
şöyle düşünmek için kurani bir engel varmı.
Kulağını oynatabilmek işaret parmağını bileğine
değdirebilmek, gibi bazı yeteneklerin genetik özellik
olduğu belirtiliyor.

Yine sülaleden gelen bir takım mesleklerde yetişen
ileri nesillerin daha başarılı olduğu sanki doğuştan
ilgili konuya istidatlı doğduğu göze çarpıyor.

İnsanlık her geçen nesilde ilmi açıdan daha ileri
gidiyor. ve bu ilerleyişi genetik bilgiyle açıklıyor.

Ve allah bizim doğmadan önce kendisine iman
ettiğimizi bildiriyor.

Burdan hareketle reenkarnosyon konusunun çok
işlendiği zamanlarda aklımca getirdiğim yorum
şuydu.

Öyleyse beynimizin ulaşamadığımız bölümlerinde
hz.ademe kadar soy kütüğümüze işlenmiş durumda.

Reenkarnosyonu iddia edenler, yada bunu
samimiyetle yaşadığını söyleyenler bir şekilde kendi
geçmişlerinden bölük pörçük mizansenler
anlatıyorlar.

Konuyla ilgili yazılarda böyle bir görüşe
rastlamadığım için aktardım.

Sevgiyle

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

:REENKARNASYON (TENASÜH-YENİDEN BEDENLENME-RUH GÖÇÜ):

   Ruhların,insandan insana,insandan bitkiye,insandan hayvana veya hayvandan insana geçtiği yolundaki inançtır. Asıl kökeni,Hind ve Uzakdoğu kültür ve düşünce hayatında bulunmaktadır.Tenasüh inancının kökeninin bulunduğu yerlerde değişik şekillerine rastlandığı gibi,bunların edebiyatında da bu yolda sembolik hikayeler,folklorların da masallar,efsaneler oluşmuştur.

  

Budizm,Hinduzim,Taoizm,Jainizm ve Sihlik gibi Asya kökenli dinlerde Orfecilik ve

Manicilik gibi Ortadoğu dinlerinde büyük kabul görmüş,eski Mısır ve Çin inaçlarında

da hararetle savunulmuştur.

 

Galiyet veya Gulat olarak adlandırılan Şii kökenli sapık fırkalarla bazı kelâmcı ve

mutasavvıfların benimsedikleri ruh göçü,yani ruhların insandan insana ve diğer

canlılara geçmesi inancı da işaret ettiğimiz kaynaklardan gelmektedir.Bazı Galiye

fırkalarında ileri sürülen tanrı ruhunun bir insan bedenine girdiği ve belli insanlarda

varlığını sürdürdüğü inancı da tenasühün bir başka şekli olarak görülebilir.Şii kökenli

fırkalarından Cenâhiyye,Beyaniye,Hattabiye,Ravendiye ve Keysaniye ortak inanç

olarak tenasühü almışlardır.Galiyeye göre bu dünyadan başka dünya,yani Ahiret

yoktur.Kıyamet ise ruhun bir bedenden çıkıp başka bir bedene göç etmesi olayından

başka bir şey değildir.

  

Mutezile(sapık mezheb) kelâmcılarından Ahmet Bin Hait ve onun yolundan gidenler-

de tenasühü benimsemişlerdir.Bektaşilik’te de Galiyeyi andıran bir tenasüh inancıyla

karşılaşılmaktadır.Aleviliktede bu inanç vardır.

  

Sünni fıkıh ve kelâm âlimleri tenasüh inancını küfür sayarak şiddetle reddetmişlerdir.

Tenasüh inancını Aristo mantığına dayanarak felsefe açısından çürüterek reddeden ilk

düşünce adamı İbn Sina’dır. İmam Gazali ve Razi gibi daha sonraki fıkıh ve kelamcılar-

da tenasühü red konusunda İbn Sina’yı takip etmişler onun delillerinden yararlanmış-

lardır.

  

Dinde reformcular da tenasühü savunmaktadırlar. Dinde reformcu Prof.Dr.Yaşar Nuri

Öztürk ile Prof.Dr.Süleyman Ateş(Eski Diyanet İşleri Başkanı) şu ayetleri delil gösteriyor;EL-BAKARA SURESİ 28.AYET:Allâh’ı nasıl,inkâr edersiniz ki, siz ölüler idiniz,O sizi diriltti;yine öldürecek,yine diriltecek;sonra O ‘na döndürüleceksiniz.

   

AÇIKLAMA:’’siz ölüler idiniz’’ Yani Dünya’ya gelmeden önce bedensel olarak ölü idiniz.(Ama ruhumuz Berzah Aleminde yaşıyordu.)Sizi Dünya’da (bedenle ve ruhla)

dirilttim(yarattım).’’Yine öldürecek’’ Yani,Dünya hayatında insanları yine öldürecek. Mahşerde yine diriltecek(bedenle ve ruhla).Sonra,herkes hesap verecek.

   

Delil olarak ileri sürdükleri diğer ayetler şunlardır;Âl-i İmrân Suresi 27.Ayet,Nuh

Suresi 17.18.ayetler,El-Bakara Suresi 65. ayet.

   

ÂL-İ  İMRÂN  SURESİ 27.AYET:Geceyi gündüze sokarsın,gündüzü geceye sokarsın; ölüden diri çıkarırsın,diriden ölü çıkarırsın,dilediğini hesapsız rızıklandırırsın.

  

AÇIKLAMA: ‘’Ölüden diri çıkarırsın,diriden ölü’’ Yani,ölü topraktan,çeşit çeşit bitkileri çıkartırsın,diriltirsin.Sonra her yaşayan canlıyı zamanı gelince öldürürsün.

 

Ayrıca,bir hadiste Peygamberimiz,Hz.Muhammed(s.a.v),inançsızların isteği üzerine

Allah’a dua ederek çok eskiden yaşamış bir adamı diriltmişdir.Allah-ü teala Hz. İsa’ya

da ölüleri diriltme mucizesi vermiştir.

 

Bakara Suresi 260.Ayette:İbrahim de bir zaman:’’Rabbim,ölüleri nasıl dirilttiğini bana göster!’’demişti.(Allah);İnanmadın mı? dedi,(İbrahim):’’Hayır(inandım),fakat kalbim kuvvet bulsun diye(görmek istiyorum) dedi.’’O halde kuşlardan dördünü tut,onları kendine çek,(iyice incele),sonra(kesip)her dağın başına onlardan birer parça koy.

 

Sonra onları kendine çağır;uçarak sana gelecekler.Bil ki,Allah daima galib ve hikmet

Sahibidir.’’ dedi.

  

NÛH SURESİ 17.AYET:Allah sizi yerden bir bitki olarak bitirdi.

NÛH SURESİ 18.AYET:Sonra yine oraya geri çevirecek ve tekrar çıkaracaktır.

 

AÇIKLAMA:  Allah insanları spermalardan,onları gıdalardan,gıdaları bitkilerden bitkileri de yerden(topraktan) yarattı.

 

14.Ayette insanın çeşitli merhalelerden(aşamadan) geçirilerek yaratıldığını ifade ediyor.17 numaralı ayet ise bu merhalelerin ilkine işaret etmektedir.Yeryüzündeki

maddi hayatın ilk belirtisi bitkidir.Bitkilerden sonra hayvanlar ve en sonunda da

insanlar yaratılmıştır.İnsanın menşeine(kaynağına) çeşitli yerlerde işaret eden

Kur’ân,bu yaratmanın bir tekâmüle(gelişim,gelişme) tabi kılındığını gösterir.Ancak

İnsan herhangi bir hayvandan değil,kendi kökünden tekâmül ettirilmiştir.

Bu tekâmülün nasıl olduğunu ancak Allah bilir.

  

18.Ayette’’Sonra yine oraya geri çevirecek’’Yani,topraktan yaratıldınız,yine

toprağa döneceksiniz, demek.’’Ve tekrar çıkaracaktır.’’Yani,tekrar Mahşerde

diriltileceksiniz.

  

EL-BAKARA SURESİ 65.AYET:İçinizden,Cumartesi günü(avlanma yasağı)nı

çiğneyenleri,elbette bilmişsinizdir;işte onlara:’’Aşağılık maymunlar olun!’’dedik.

  

AÇIKLAMA:Cumartesi günü,avlanma yasağını dinlemeyen bir kısım Yahudileri Allah-ü teala,ceza olarak maymuna çevirmişdir. Bu ayetin devamında;

 

Bakara Suresi 66.Ayette: Ve bu cezayı,önündekilere ve ardından geleceklere bir İbret(Allah’ın azabından)korunanlara da bir öğüt yaptık.

  

MÜ’MİN SURESİ 11.AYET:Dediler ki:’’Rabb’imiz,bizi iki kez öldürdün ve iki kez

dirilttin.

  

AÇIKLAMA:Biz cansız halde iken ana karnında can verip dirilttin.Sonra Dünyada süremiz dolunca yine öldürdün;şimdi tekrar dirilttin.Birinci ölüm,insanın sperma hali veya ondan önceki durumudur.Doğumla birinci hayat başlar.Dünya ya geldikten sonra ölmek,ikinci ölümdür.Ahirette dirilmek de ikinci hayattır.

 

Dini konuları bilimsel olarak açıklayan araştırmacı yazar Ahmet Hulusi,tenasüh

inancını kesinlikle kabul etmemektedir.Ahmet Hulusi şu ayetleri delil olarak

ileri sürmektedir:Mü’minun Suresi 99-100.ayetler.

 

MÜ’MİNUN SURESİ 99.AYET:Nihayet onlardan birine ölüm geldiği zaman:’’Rabbim der, beni (dünyaya) geri döndürünüz!(gönderiniz).

 

MÜ’MİNUN SURESİ 100.AYET:’’Ki terk ettiğim Dünyada yararlı bir iş yapayım’’

Hayır,bu onun söylediği(olmayacak)bir sözdür.Önlerinde tâ dirilecekleri(kıyamet)

gününe kadar,(geriye dönmelerine engel olan)bir perde vardır.

  

Tenasüh inancıyla,imtihan dünyası,mahşer günü,ilahi huzurda(Hak divanında)

sorguya çekilmek,sırat köprüsü,Cennet veCehennem inkâr edilmektedir.

  

Yehova Şahitlerinde,Protestanlarda ve Musevilikte Ahiret inancı yoktur.

KAYNAKLAR:1)Tarikatlar Ansk.-Ana Britannica Ansk. 2)Cem Dergisi Sayı:65

(NİSAN 1997)  3)Prof.Dr.Yaşar Nuri Öztürk’ün bazı kitapları ve TV programları.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

bora yazdı

"Fakat dünyada olgunlaşmadan bedenden ayrılan ruhların bir süre ruhsal azaptan sonra bedene dönüp tekrar ölecekleri ta ruh olgunluğuna erinceye dek birkaç kez bedensel hayata dönerek ölümü tadacakları ancak olgunlaşmış ruhların bedenden ayrıldıktan sonra Cennete girip ölümsüzlüğe erecekleri anlatılmış olabilir."

Yukarıda alıntıladığım fikre kuran okuyan bir insan nasıl varır anlayamadım.Kuran'da anlatılan insanların bu dünyada belli bir süre yaşayıp sonra ölecekleri öldükten sonra kıyamet gününe kadar ölü kalacakları ve kıyamette dirilip hesabı görüleceği ve ameline göre cennete veya cehennme gidecekleridir.

Hal böyleyken bu fikre varan kişi(Süleyman Ateş'e)  göre ölüm gerçekleştikten sonra o kişinin kıyameti beklemeksizin cehennemlikse cehennem azabına maruz kalması cehennnemde biraz yanıp kaynadıktan sonra cennetlik olabilmesi için tekrar dünyaya gelip bedenlenerek ruhunu olgunlaştırması söz konusu.Böyle düşünen insana göre bizim dünyada yaşadığımız zamana eş zamanlı olarak vuku bulan cennet ve cehennem hayatı var.Bu şekilde anlamaya sebep olan bence kuranda bazı ayetlerdeki anlatım dili.Bu ayetlerde cehennemdeki ve cennetteki insanların söylemiş oldukları anlatılırken o olay(bize göre)yaşanmış veya halihazırda yaşanıyormuş gibi anlatılmış olmasıdır.Bu noktada gözardı edilen zamanın bize has olduğu rabbimizin katında zamansızlık kavramının olduğudur.

Hiç kimse boşuna cehennemden kaçış teorileri geliştirmesin .Kuranda bildirilen gayet açık ve net.Orda ebediyen kaynayan ve onu dolduracak insanların olacağı kesindir.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bora arpınar

Şura suresi ayet 30:  Size gelip çatan herhangibi bir musibet yanlız kendi ellerinizin ürettikleri yüzündendir.Allah bunların birçoğunuda affediyor.

 

İnsanı rahatsız eden ona huzursuzluk ve mutsuzluk veren herşey (seyyie) Kur'an ın açık beyanlarına göre insan elinin ürünüdür.Böyle olmasaydı Allaha zulüm izafe edilmiş olurdu.Allah zulumden münezzehtir.

 

Burada akla gelen ikinci soru şudur;Hiçbir kötülük sergilemeden,hatta kötülük yapmaya imkan dahi bulamadan,bir yığın dert ve belanın pençesinde kıvranan insanların,mesela çocukların durumu nasıl izah edilecektir.Ayetle ilgili olarak bu soru başlangıçtan beri hep sorumuştur ve gündeme reankarnasyon gelmiştir.

 

Tekrar bedenlenme kabul edildiğinde sorunun cevabı verilmiş olur.Ne yazıkki tekrar bedenlenme akla hint düşüncesindeki mahşer inancını kabul etmeyen tenasuhu getirdiği için ,çoğu islam bilginleri hiç tartışmaya girmeden böyle şey olmaz demiş ve reankarnasyonu bir çırpıda reddetmişlerdir.

 

Oysaki reankarnasyon tenasuhtan farklıdır ve reankarnasyonu kabul kur'an ın haşir inancına asla engel değildir.Başka bir ifade ile reankarnasyonu kabul eden bir insan otamatik olarak mahşer inancını reddetmek gibi bir duruma kesinlikle düşmez.Mahşer inancını kabul edip etmemek ayrı bir olaydır.Reankarnasyonu hiç kabul etmeden mahşere inanmayan yüzbinlerce insan vardır.

 

İşin esası şudur Reankarnasyonun varlığı mahşer inancıyla çelişmez.O inanç bütün ihtaşam ve açıklığıyla varlığını korur ve Reankarnasyonda işleyebilir.Çünki mahşer bir ba's yani kıyametin kopuşundan sonra diriltilme ve hesaba çekilme keyfiyetidir.İstisnasız bütün insanlar ba's edilecek ve hayat maceralarının hesabını hakk'ın huzurunda vereceklerdir.Ve bu hesap verme Allah'ın bizi o günün şartlarına göre bir bedene kavuşturmasıyla olacaktır.Kur'an bunu halk'ı cedid (yeniden yaratılma) İkinci inşa gibi deyimlerle ifade etmektedir.Yani ba's taki dirilip bedenlenme mezarda çürüyüp dağılmış bedene girme değildir.

 

Hal böyle olunca ba's anına kadar yani berzah (mahşerle dünya arası devre) Boyunca bir ruhun bir kaç kez bedenlenmesinin ne ba's a ne haşre nede hesaba çekilmeye ters düşen bir tarafı söz konusu edilemez.

 

Süleyman Ateş 30. Ayeti açıklarken bu konuyu genişçe tartışmış ve Kur'an ın daha birçok ayetinin reankarnasyonu ifadeye koyduğunu söylemiştir.

Yaşar Nuri Öztürk Kur'an daki İslam sayfa 257-258

 



__________________
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.



Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

savana Yazdı:

Hal böyleyken bu fikre varan kişi(Süleyman Ateş'e)  göre ölüm gerçekleştikten sonra o kişinin kıyameti beklemeksizin cehennemlikse cehennem azabına maruz kalması cehennnemde biraz yanıp kaynadıktan sonra cennetlik olabilmesi için tekrar dünyaya gelip bedenlenerek ruhunu olgunlaştırması söz konusu.Böyle düşünen insana göre bizim dünyada yaşadığımız zamana eş zamanlı olarak vuku bulan cennet ve cehennem hayatı var.Bu şekilde anlamaya sebep olan bence kuranda bazı ayetlerdeki anlatım dili.Bu ayetlerde cehennemdeki ve cennetteki insanların söylemiş oldukları anlatılırken o olay(bize göre)yaşanmış veya halihazırda yaşanıyormuş gibi anlatılmış olmasıdır.Bu noktada gözardı edilen zamanın bize has olduğu rabbimizin katında zamansızlık kavramının olduğudur.

Hiç kimse boşuna cehennemden kaçış teorileri geliştirmesin .Kuranda bildirilen gayet açık ve net.Orda ebediyen kaynayan ve onu dolduracak insanların olacağı kesindir.

Tebrikler Savana

 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
mdursun72
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mdursun72

  belliki  reenkaryasyona  karşı  çıkanlar  gelenekten  kurtulamamış.  koskoca  prof. lar  dan  daha  iyi  değerlendirecek  değilsiniz.bu  bütün insanlar için  olmasada  bazıları  için  olabileceği  düşünülmekte.okey
Yukarı dön Göster mdursun72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mdursun72
 
Kadim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Gönderilenler: 175
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Kadim

Isra
(85) Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden sadece az bir şey verilmiştir."

 

Ali İmran
(7)
Kitap'ı sana indiren O'dur: Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap'ın anasıdır. Diğer ayetlerse müteşâbihlerdir. Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun teviline öncelik tanımak için Kitap'ın sadece müteşâbih kısmının ardına düşerler. Onun tevilini ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar. Bunlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır." derler. Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez.

Yukarı dön Göster Kadim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kadim
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

DUHAN56

 

Orada, ilk ölüm dışında ölüm tatmazlar. Allah onları cehennem azabından korumuştur.

FATIR 37  Feryat edip dururlar orada: "Rabbimiz, çıkar bizi de önceden   yaptığımızdan başka şey yapalım. Barışa ve hayra yönelik iyi bir iş yapalım." Sizi biz, öğüt alanın öğüt alacağı bir süre ömürlendirmedik mi? Uyarıcı da geldi size. Hadi, tadın bakalım azabı! Zalimler için hiçbir yardımcı yok artık.

NAHL 70  Allah sizi yarattı, sonra sizi vefat ettirecek. İçinizden bazıları, ömrün en basit ve düşük noktasına geri çevirilir ki, bir ilimden sonra hiçbir şey bilmez olsun. Allah Alîm'dir, Kadîr'dir.

Selam,

Reenkarnasyonun olmadığını düşünen arkadaşlar bu ayetler hususunda ne düşünüyorlar ? Doğrusu benim belirli bir fikrim yok henüz.

Neden sadece cennetlikler  bir ölüm dışında ölüm tatmıyorlar. Cehennemliklerin durumu ne olacak ? Onların birden fazla ölüm tadacakları sonucuna varmamız gerekmez mi ? Müminun 99-100 ile beraber yorumlamamız gerektiğinde işler biraz karışıyor benim için. Şimdilik ben bu hususta doğrusunu Allah bilir diyerek susuyorum. Ama bu ayetlerle ilgili reenkarnasyon karşıtı arkadaşların yorumlarını da okumak isterim.

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
Kadim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Gönderilenler: 175
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Kadim

İçinizden bazıları, ömrün en basit ve düşük noktasına geri çevirilir ki, bir ilimden sonra hiçbir şey bilmez olsun.

bu komaya girmiş insanları anlatabilir mi? yani bitkisel hayata girenleri. Yada beyin ölümü gerçekleşenleri...

Cehennemlikle için Taha 74' e bakmakta fayda var.

74. Şu bir gerçek ki, Rabbinin huzuruna suçlu olarak gelen için cehennem vardır. Orada ne ölür ne de hayat bulur.

Diğer ayetlerden bildiğimiz gibi cehenneme giren kişiler azabı sürekli azab edilen unsurların tekrar tekrar yenilenmesi ile görecekler. Deriler yanacak, kavrulacak ama tekrar yenilenecek ve azap tekrar başlayacak. Bu ise ne bir yaşamdır ne de bir ölüm.

Bu bitmek tükenmek bilmeyen azap ise şu ayette açıkça anlatılmıştır.

Furkan
(65) Ve şöyle yakarırlar: "Rabbimiz, cehennem azabını bizden uzak tut! Doğrusu, onun azabı inatçı ve yapışkandır."

Fatir suresindeki bir başka ayette ise cehennemliklerin ne ölü ne de diri oluşu şöyle açıklanıyor

Fatir
(36) İnkâr edenlere de cehennem ateşi var. Ne haklarında hüküm verilir ki ölsünler ne de azapları hafifletilir. İşte böyle cezalandırırız tüm nankörleri biz.

 

Yukarı dön Göster Kadim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kadim
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selamlar,

Dediler: "Rabbimiz! Bizi iki kez öldürdün, iki kez dirilttin. Artık günahlarımızı itiraf ettik. Buradan çıkmak için bir yol daha var mı?"

 

ve

 

2 - İşte o kitap, bunda şüphe yok, müttakiler (kötülükten korunacaklar) için hidayettir.

aralarında bir bağ yok gibi duruyor ilk anda,iki kere öldürülmek ve iki kere diriltilmek,

kimler için geçerli?inananlarda bu 2 kereye dahiller mi?bakara 2 de muhataplar belli,kimler inananlar arınmak isteyenler,peki ya inanmayanlar arınmak istemeyenler?bu kitap çoğunluğun içlerinden arınma potansiyeli olanlara indi,olmayanlara zaten ne elçinin nede kitabın bir muhataplığı yok,

peki 2 kere öldürülme ve diriltilme tüm bireyler için mi?

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats