HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: KURAN’DAN BAŞKA HANGİ HADİSE İNANIYORSUN Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
zaza
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2006
Gönderilenler: 54
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zaza

Namaz kılan bir adamın önünden eşek, kara kopek ve kadın geçerse namazı bozulur" (Buhari 8/102; Hanbel 4/86).

"Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe'nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran'dan çıktı; ama hükmü devam ediyor" (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131,132,183; 6/269).

"Keçinin yemesi sonucu Kuran'dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran'a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi" (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).

"Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim" (Buhari 63/27).

"Bir kadının parmaklarını kesenin cezası şöyledir: Bir parmak için 10 deve, iki parmak için 20 deve, üç parmak için 30 deve, dört parmak için 20 -yirmi- deve fidye vermelidir" (Muvatta 43/11; Hanbel 2/182).

"Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi" (Hanbel 4/196; 6/136,192,213). "Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm" (Buhari 4/60,62; Hanbel 4/246; 5/382,394).

"Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine'ye gelerek müslüman oldular. Medine'nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar va çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı. Ellerini ve ayaklarını kesti. Gözlerini oydu. Çölde susuz ölüme terketti. Biz onlara su vermek isteyince Peygamber bizi engelledi" (Buhari 56/152, Tıb 5/1; Hanbel 3/107,163).

"Musa ölüm meleğinden çok korkuyordu. Bir gün ölüm meleği canını almaya gelince meleğin yüzüne tokat atıp bir gözünü çıkardı" "Allah'ın elçileri arasında ayırım yapmayınız. Ben, Yunus peygamberden bile üstün değilim" (Buhari 65/4,5; Hanbel 1/205,242,440; 2/405,468).

"Ben Adem oğullarının efendisiyim" (Hanbel 1/5; 5/540,388).

"Hesap günü tüm peygamberler korku içinde canlarının derdinde iken, sadece ben ümmetimi düşüneceğim" (Buhari 97/36).

"Uğursuzluk üç şeydedir, at, ev ve kadın" (Buhari 76/53).

"Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi" (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113).

"Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca dünyada depremler olur" (İbni Kesir, 2/29; 50/1).

"Liderler mutlaka Kureyş kabilesinden seçilmelidir" (Buhari 3/129,183; 4/121; 86/31).

"Tüm kara kopekleri öldürünüz. Çünkü onlar şeytandır" (Hanbel 4/85; 5/54).

"Karga fasıktır" (Buhari 59/16; Hanbel 2/52).

"Allah zamandır" (Muvatta 56/3).

"Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir" (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).

"Peygamber 30 erkeğin cinsel gücüne sahipti" (Buhari).

"Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar Zeynep'le yatardı" (Buhari, Hibe/8).

"Peygamberin izniyle ihramdan çıkıp Mina'da bulunan kadınlarımıza yöneldik. Zekerlerimizden meni damlıyordu " (Buhari, Hac/81; Müslim Hacc/141).

"Peygamber öldüğünde, zırhı birkaç kilo arpa karşılığında bir Yahudi'nin yanında rehin duruyordu" (Buhari 34/14,33,88; Hanbel 1/300; 6/42,160,230).

"Peygamber, Medine'de bir yahudi tarafından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı." (Buhari 59/11; 76/47; Hanbel 6/57; 4/367).

"Sol elinizle yemeyiniz, içmeyiniz; çünkü şeytan sol eliyle yer içer" (Hanbel 2/8,33).

"Peygamber, 'Benden Kuran haricinde hiç bir şey yazmayınız. Kim benden bir şey yazdıysa onu imha etsin" (Muslim, Zühd 72; Hanbel 3/12,21,39).

"Ömer, peygamberden, halkın doğru yoldan sapmamaları için kendisine birşeyler söyleyip yazmasını istediğinde; Peygamber: 'Allah'ın Kitabı bize yeter' dedi" (Buhari İtisam 26, İlim 39, Cenaiz 32, Merza 17; Müslim Cenaiz 23, Vasaya 22).

"Peygamber Amr b. As'a, söylediği her sözü yazmasını emretti" (Hanbel 2/162,192,207).

" Kuran'dan başka hidayet kaynağı arayan sapıtmıştır" (Tirmizi 2906).

"Peygamberin vefatı yaklaştığında odada içlerinde Ömerin de bulunduğu bir kaç kişi vardı. Bir ara peygamber : 'Geliniz, sizin için bir daha asla sapmayacağınız bir yazı yazayım.'dedi. Bunun üzerine Ömer: 'Peygamber hastalığın etkisiyle ne dediğini bilmiyor, Kuran yanınızda, Allah'ın Kitabı bize yeter!' şeklinde konuştu." (Buhari, Cihad 176, Cizye 6, İlim 49, Merza 17, Meğazi 83, İtisam 26; Müslim Vasiyye 20,21,22; Hanbel 1/222,324,336,355).


Yukarı dön Göster zaza's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zaza
 
zaza
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2006
Gönderilenler: 54
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zaza

Kuran, Tüm Kuran, Başka Şey Değil Sadece Kuran

Allah'ın elçisine uymalıyız (3:31-32; 24:56). Kim ki Allah'a ve elçisine itaatsizlik ederse yeri ebedi cehennemdir (72:23). Allah, elçisi ve son peygamber olan Muhammed'e Kuran'ı indirdi (27:6). Peygamberin dünyaya bildirdiği biricik kitap Kuran'dır (6:19). Elçinin biricik görevi mesajı iletmektir (16:35). Sadece Kuran'ı izlemekle emrolunduk (7:2,3; 17:46). Kuran, hidayetimiz için gerekli her şeyi içermektedir (16:89). Allah, hiç bir şeyi Kuran'ın dışında bırakmamıştır (6:38). Hikmet, insan ürünü olan hadis kitaplarında değil, Allah'ın kitabındadır (17:39; 36:2). Kuran ölülere değil dirilere gelmiştir (36:70). Kuran'da emredilip yasaklanmayan her şey, bizim kişisel veya toplumsal seçimimize bırakılmıştır (5:101). İbrahim Peygamber, İslam peygamberi olarak dini pratikler olan namaz, oruç, hac ve zekatı ilk başlatandır ve İbrahimden sonra gelen tüm elçiler ve müminler bu ibadetleri uyguladılar (21:73; 2:43,125,183; 3:43; 19:31,59; 20:14). Kuran'dan başka hiç bir hadise inanıp kaynak edinmemeliyiz (45:6). Halkı bilgisizce Allah'ın yolundan saptırmak için boş hadislere değer verenler için acı bir azap vardır (31:6). Uyduruk hadislere (sözlere) ihtiyacımız yoktur; çünkü Kuran tam tetaylıdır (12:111). En güzel hadis (söz) Kuran'dır (39:23). Tek geçerli sünnet (yasa) Allah'ın sünnetidir (33:38, 62; 35:43). Allah'ın bir izni olmadan, ortaya dini hüküm koyanlar ve onları izleyenler müşriktirler yani putperesttirler (42:21). Kuran mücmel değil detaylıdır, kapalı değil apaçıktır (30:28; 41:3). Kuran, bizzat Allah tarafından açıklanıp detaylanmıştır (11:1; 75:19). Kuran, inananlar tarafından anlaşılması kolay, putperestler içinse anlaşılması zor ve imkansızdır (54:17,22,32,40; 17:46; 18:57). Bizim için güzel örnek olan Muhammed peygamber Kuran'dan başka bir hüküm kaynağı kabul etmemiştir(5:48,49; 6:114; 10:15). Allah, hadislerin değil Kuran'ın korunmasını garantilemiştir (15:9; 36:69; 38:87). Allah'ın kelimeleri tastamam ve mükemmeldir (6:115). Şüpheli rivayetlere uyanlar sapmışlardır (6:112). Allah unutkan değildir (19:64). Allah, kelime sıkıntısı çekmez (18:109). Ahiret hakkında kuşkusu olanlar Kuran ile yetinmezler, veya onu başka kitaplarla değiştirmek isterler (10:15). Dinlerini mezhep mezhep ayırarak ihtilaf edenlerin Muhammed Peygamber ile bir ilişkileri yoktur (6:159). Allah elçisinin ahiretteki tek şikayeti, halkının Kuran'dan uzaklaşması hakkında olacaktır, hadisten uzaklaşması hakkında değil (25:30).

Aynı Hata

Yahudiler, Kuran gibi detaylı ve herşeyi açıklayan Tevrat'ı aldılar (6:154; 7:145). Ancak Allah'ın sözleriyle yetinmediler ve gereksiz bir çok soru sordular. Sorularının cevaplarını Tevrat'ta bulamayınca uydurmaya başladılar. Nitekim bu şeytani tavır sonucunda Mişna (söz) ve Gemara (pratik) denilen dini rivayetler ürettiler.

Tıpkı Yahudiler gibi, müslümanlar da Muhammed peygamberin ölümünden sonra uydurdukları binlerce yalanı peygambere yakıştırdılar. Çok ilginçtir ki bu uydurma dini kuralları, tıpkı yahudiler gibi Hadis (söz) ve Sünnet (pratik) olarak adlandırdılar. Cahil insanlar, Kuran'da eleştirilen tipte sayısız sorular sordular ve cevaplar beklediler (2:67-70; 5:101). Örneğin, uyurken hangi tarafa yatacağız? Helaya önce hangi ayakla gireceğiz? Abdest alırken parmaklardan mı, dirsekten mi yıkamaya başlayacağız? Sakalımızı ne kadar uzatacağız? Tırnaklarımızı hangi gün ve hangi sırayla keseceğiz? Yemekleri hangi elimizle yiyeceğiz? Hangi sebzeleri ve meyveleri yemek daha sevaptır? Bu saçma sapan sorularının cevabını Allah'ın kitabında bulamayınca peygamberin ağzından cevaplar üretmeye başladılar. Çelişkiler ve hurafeler dolu bu yalan rivayetler üzerinde tartışmaya ve mezhep mezhep bölünmeye başladılar. Özellikle, münafıklar bu ortamdan yararlanarak yüzbinlerce hadis ürettiler. Kuran'ı Kerim bu münafıkları çok önceden haber vermekte ve bizi uyarmaktadır (6:112-116). İlgi çekicidir ki peygamberin bir numaralı düşmanlarından olan Buhari, peygamberimize iftira ve hakaretlerle dolu kitabını peygamberin vefatından ikiyüz yıl sonra yazmıştır.

Kuran'ın Öngörüsü

Kuran, peygamber düşmanlarının yalanlar uydurup bunları peygambere yakıştıracaklarını haber vermekte ve bu yalancılara yanıt olarak Kuran'ın detaylı ve yeterli olduğunu bildirmektedir (6:112-116). Kuran bu yalanları "Hadis" olarak adlandırmaktadır. Yüce Allah, peygamberi putlaştıran müşriklerin ve münafıkların bu uyduruk rivayetleri "Hadis" diye adlandıracaklarını zamanüstü bilgisiyle elbette biliyordu. Peygambere iftira eden hadisçilerin, yalanlarını "Aqval = sözler", "Ahbar = haberler", "Hikam = hikmetler", yahut Arapçanın zengin kelime hazinesinden başka herhangi bir isimle adlandırmamaları dikkat çekicidir. Hemen hemen her hususta ihtilaf eden bu insanlar ittifakla bu yalanlarını "Hadis" kelimesiyle adlandırdılar. Bu, Kuran'ın kaçınılmaz bir öngürüsünün gerçekleşmesiydi:

*... Bu, uydurma bir hadis değildir. Ancak kendinden önceki kitapların doğrulayıcısı, her şeyin detaylı açıklaması, inanan bir toplum için bir rehber ve rahmettir" (12:111).

Hadis ve sünnet izleyicileri, Kuran'ın tamam, mükemmel ve tam detaylı olduğunu bildiren bir çok ayete rağmen(6:19,38,114,115), altmış cildi aşan hurafeler ve yalanlar külliyatının Kuran'ı tamamlamadığını iddia etmektedirler. Yukarıdaki 12:111 ayetinde Allah, bizim uydurma hadislere ihtiyacımız olmadığını, Kuran'ın bir rehber olarak tam anlamıyla her şeyi açıkladığını bildirmekle hem Hadisi ve hem de Hadisçilerin temel iddialarını mahkum etmiştir.

Allah, onlara sorar: "Allah'tan ve ayetlerinden sonra başka hangi hadise inanıyorlar?" (45:6). Onlar şöyle cevap verirler: "Allah'ın ayetlerinin yanında, Buhari'ye, Müslim'e, Tirmizi'ye, Ibni Hanbel'e, Ibni Mace'ye, Ebu Davud'a, Ibni Kesir'e, Kafi'ye, Mecmüatül Abbasi'ye, Nehcül Belağa'ye ve daha nicelerine inanırız!"

Allah, onlara meydan okur: "Doğru sözlüler iseler ona (Kuran'a) benzer bir hadis getirsinler!" (52:34). Cevap olarak, Ebu Davut adlı kutsal hadis kitaplarıyla peygambere iftira ederler: "Bana Kuran, ve bir de benzeri hadis verildi."

Allah, geçmişin ve geleceğin haberlerini içeren Kitabında (11:49; 6:5; 38:88) hadis izleyicilerini şöyle tanımlar:

"Halktan öyle kimseler var ki bilgisizce Allah'ın yolundan saptırmak ve onu küçük düşürmek için boş hadisleri izlerler. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır." (31:6).

Kuran, peygambere iftira edenlerin ve Kuran'ın tamam ve detaylı olduğuna inanmıyanların aslında ahirete kesinlikle inanmadığını bildirir (6:112-116). Bu yüzden apaçık ve kolay olan Kuran'ı anlayamazlar ve onun zor ve kapalı olduğunu iddia ederler. Kuran'a göre, Allah'ın hükmüne, insanların hükmünü ortak koşan putperestler, Kuran'ı anlayamazlar. Böylece, bu iddiaları aslında kendilerinin gerçek müminler olmadığının bir itirafıdır.

"Kuran okuduğun zaman seninle, ahirete inanmıyanların arasına görünmez bir perde çekeriz. Kalplerine onu anlamalarına engel olacak kabuklar, kulaklarına da ağırlık koyarız. Rabbini yalnız Kuran'da andığın zaman arkalarını dönüp kaçarlar." (17:45,46)

Hadis kelimesi Muhammed'le ilişkili olarak Kuran'da iki kez geçer. Hem de Sunnilerin ve Şiilerin hadis konusundaki iddialarını tersler bir biçimde... Hadis kelimesini Muhammed peygamberin sözleri olarak kullanan iki ayetin işareti tartışmamız açısından çok önemlidir. Geleceği bilen Allah, hadis kelimesini Sunnilerin ve Şiilerin iddia ettiği gibi dini öğretiler için değil, peygamberin kişisel sözleri için kullanır. Üstelik, her iki yerde de, Yüce Tanrı hadis kelimesini olumsuz bir bağlamda kullanır. İşte, Kuran'ın gaybi tecellilerinden iki örnek:

"Ey inananlar, yemeğe çağrılmadan peygamberin evlerine girmeyiniz. . . Yemeği yiyince dağılın; bir hadis'e (söze) dalmayın. . ." (33:53).

"Peygamber, eşlerinden birine gizli bir hadis (söz) söylemişti; fakat eşi, o sözü ifşa edince Allah da onun bu davranışını peygambere bildirdi. . . " (66:3).

Yukarıdaki her iki örnekte de göreceğiniz gibi "hadis" kelimesi peygamberin sözleri olarak kullanılınca şu Kurani öğüt verilir: Hadis, peygamberin şahsi sözleridir ve biz onlara dalmamalıyız (33:53) ve onları başkalarına rivayet etmemeliyiz (66:3). Binlerce hadisin Hz. Aişe'den gelmesini (veya iftira olarak ona atfedilerek rivayet edilmesini) lütfen 66:3-7 ayetlerinin ışığında değerlendiriniz. Peygamberin cinsel hayatını müstehcen ifadelerle ve palavralarla abartarak nakleden hadislerin yer aldığı kitaplar maalesef müslümanlarca kutsal kaynaklar olarak kabul edilir.

Sünnete gelince... Sünnet; yasa, sistem, emir anlamlarına gelir. Kuran'a göre bir tek geçerli sünnet vardır: Sünnetullah; yani Allah'ın sünneti, Allah'ın yasası (33: 38,62; 35:43; 40:85; 48:23)

Allah'ın, kendisi için istediği bir şeyi yerine getirmekte, peygambere herhangi bir güçlük yoktur. Sizden önce geçenler arasında da Allah'ın sünneti böyle idi. Allah'ın emri, ölçülüp biçilmiştir. (33:38).

"Bu, daha önceki nesiller için geçerli olan Allah'ın sünnetidir. Allah'ın sünnetinde değişiklik bulamazsın." (33:62).

İslamın diğer kaynaklarından biri olarak bildirilen "icma" kelimesinin ve türevlerinin Kuran'daki geçişi de onu kutsayan anlayışı gaybi olarak mahkum eden bir anlam ve bağlam sergiler... Allah'tan başkaları için kullanıldığında "icma" ve türevlerinin sürekli olumsuz bir anlam taşıması rastlantı mıdır? (20:60; 70:18; 104:2; 3:173; 3:157; 10:58; 43:32; 26:38; 12:15; 10:71; 20:64; 17:88; 22:73; 54:45; 28:78; 7:48; 26:39; 26:56; 54:44...).

Yukarı dön Göster zaza's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zaza
 
zaza
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2006
Gönderilenler: 54
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zaza

Kuran'ın Yanında Sayısız Hadis Kitapları

Sunni ve Şii mezheplerinde hadis kitaplarının gerçek sayısı belli değildir. Sayısı belirsiz hadis kitaplarındaki "doğru" hadislerin sayısı da belli değildir. Kiminin sahih kabul ettiğini bir başkası zayıf veya uyduruk kabul etmektedir. Her mezhep, kendi kriterine göre bu kitapları sıralamakta ve içindeki hadisleri yine kendi kriterine göre doğruluk sınıflamasına tabi tutmaktadır. Bununla birlikte Sunni mezhepler genellikle altı hadis kitabının "en doğru" olduğuna inanırlar. Kütübi Sitte (Altı Kitap) diye ünlü bu hadis kitapları şunlardır: Buhari, Müslim, Tirmizi, İbni Mace, Nesai ve Ebu Davud. Bunlara ilaveten İbn Hanbel, Muvatta ve Darimi de güvendikleri ve Kuran'a ortak koştukları kitaplardandır. Sunni din adamları, Buhari'de Kuran ile çelişen hadisleri Kuran'a tercih etmekte tereddüt etmezler. Öyle ki Hanefi mezhebinin alimleri, hadis ile Kuran çeliştiğinde hadisin Kuran'ı iptal edebileceğini iddia etmişler ve bunu bir mezhep görüşü olarak topluma dikte etmişlerdir. Örneğin onlara göre 2:180 ayeti ve 4:24 ayetinin son bölümü hadis tarafından neshedilmiş yani iptal edilmiştir. Diğer mezhepler de sözkonusu ayetlerin hükmünü reddetmekle birlikte bu reddedişlerinin sebebi olarak hadisleri gösterme cesaretini bulamamışlardır.

Bu tartışmadan sonra şimdi ilk sorumuzun şıklarını yöneltelim:

a) Konunun başında, sizin en güvenilir kaynağınız olan Buhari'den ve diğer hadis kitaplarından örnek olarak alıntıladığım hadisler hakkında ne düşünüyorsunuz? Bunların kaç tanesi doğrudur? Niçin?

b) En kutsal hadis kitabınız olan Buhari, neden peygamberden iki yüz yıl sonra yazıldı? İşkencecilikten tutun cinsi sapıklığa kadar, Peygamberimize bir çok hakaret ve iftirayı esirgemiyen Buhari'yi neden kaynak ediniyorsunuz?

c) Biz 114 sureden ve 6346 ayetten oluşan Kuran'a inanıyor ve onu, dinimizin biricik kaynağı olarak kabul ediyoruz. Kuran'ın yanıbaşında dininizin kaynağı olarak kabul ettiğiniz hadis kitaplarınız kaç tanedir? İçlerinde kaç tane "doğru hadis" ve kaç adet "uydurma hadis" mevcuttur?

d) Hadis, Kuran gibi önemli bir kaynak ise neden Allah Kuran'ı korumayı garantiledi de hadisi Kuran gibi korumadı? Neden Muhammed peygamber, Kuran gibi hadisi de yazdırmadı? Neden Ebu Bekir, Ömer, Osman, Ali bu işi üzerlerine almadı?

e) Kutsal hadis kitaplarınızda defalarca tekrarlanan şu hadis hakkında ne düşünüyorsunuz? "Peygamber ölüm döşeğindeydi. Etrafındaki sahabelere 'bana bir kağıt getirin de size bir şey yazayım ki bundan sonra sapmayasınız' diye seslendi. Orada bulunan Ömer, 'Peygamber hastalığın etkisiyle ne dediğini bilmiyor. Yanınızda Kuran var. Allah'ın Kitabı bize yeter!' diyerek peygamberin yazmasını engelledi." (Buhari: Cihad 176, Cizye 6, İlim 49, Merza 17, Megazi 83, İtisam 26; Müslim: Vasiyye 20,21,22 ve Ahmed b. Hanbel 1/ 222, 324, 336, 355 )

f) Allah'tan ve ayetlerinden sonra hangi hadise inanıyorsunuz? 45:6

g) Neden Buhari, Hanefi mezhebinin imamı Ebu Hanife'den bir tek hadis bile rivayet etmediği halde, Mervan b. Hakem gibi, orijinal Kuran'ı yakan bir zalimden, Ebu Hüreyre gibi sabıkalı bir yalancıdan hadis rivayet eder?

h) Kuran tamam, mükemmel ve detaylı mıdır? Kuran anlaşılması zor bir kitap mıdır?

ı) "... Rabbini yalnızca Kuran'da andığın vakit, dönüp kaçarlar." (17:46) ayetindeki "yalnızca" kelimesinin yerini neden değiştirip anlam kaydırıyorsunuz?

 Musluman DIn Adamlarin 19 Soru Edip Yuksel Soru1

Yukarı dön Göster zaza's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zaza
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

zaza Yazdı:

Kuran, Tüm Kuran, Başka Şey Değil Sadece Kuran

Allah'ın elçisine uymalıyız (3:31-32; 24:56). Kim ki Allah'a ve elçisine itaatsizlik ederse yeri ebedi cehennemdir (72:23). Allah, elçisi ve son peygamber olan Muhammed'e Kuran'ı indirdi (27:6). Peygamberin dünyaya bildirdiği biricik kitap Kuran'dır (6:19). Elçinin biricik görevi mesajı iletmektir (16:35). Sadece Kuran'ı izlemekle emrolunduk (7:2,3; 17:46). Kuran, hidayetimiz için gerekli her şeyi içermektedir (16:89). Allah, hiç bir şeyi Kuran'ın dışında bırakmamıştır (6:38). Hikmet, insan ürünü olan hadis kitaplarında değil, Allah'ın kitabındadır (17:39; 36:2). Kuran ölülere değil dirilere gelmiştir (36:70). Kuran'da emredilip yasaklanmayan her şey, bizim kişisel veya toplumsal seçimimize bırakılmıştır (5:101). İbrahim Peygamber, İslam peygamberi olarak dini pratikler olan namaz, oruç, hac ve zekatı ilk başlatandır ve İbrahimden sonra gelen tüm elçiler ve müminler bu ibadetleri uyguladılar (21:73; 2:43,125,183; 3:43; 19:31,59; 20:14). Kuran'dan başka hiç bir hadise inanıp kaynak edinmemeliyiz (45:6). Halkı bilgisizce Allah'ın yolundan saptırmak için boş hadislere değer verenler için acı bir azap vardır (31:6). Uyduruk hadislere (sözlere) ihtiyacımız yoktur; çünkü Kuran tam tetaylıdır (12:111). En güzel hadis (söz) Kuran'dır (39:23). Tek geçerli sünnet (yasa) Allah'ın sünnetidir (33:38, 62; 35:43). Allah'ın bir izni olmadan, ortaya dini hüküm koyanlar ve onları izleyenler müşriktirler yani putperesttirler (42:21). ..........

uhh bir anlasalar, Vahiyi birakip, vahiyi getiren Elciye tapmayi bir biraksalar. Allah'i birakip onun elcisi olan Peygamber atfedilen sacma sozlere uymayi bir biraksalar. Din Allahin dini karsilarinda apacik olarak ortaya ciksa, hangi hadise inanacaklarini goreceklerdir.

Ama hadis fabrikalari Mezhep imami denen ustalarin izniyle yuzyillaridir, sahte kaliplar icinde sahte kurallar urettiler. Uretim el kitabi yanlis, mezhep imami denen ustalar sasirmis tabiki urunler yobaz marka.......



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
buhari
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı buhari

selamu aleykum kardes sorun bı tane degılkı cevap verelım bır suru soru sormussun bılıyosun sorular yuzunden helek olan kavım var ınsaallah sende onlardan degılsındır

allah sana hıdayet versın

sahabelere sadece şiiler hakaret eder sanmısım yanılmısım

bırde papatya hanım allah cc bızlere muhammed sav e ıatat etmeyı emretmıs. pekı sunnete madem ınanmıyosunuz sız peygambere nasıl ıtaat edıyosunuz mereak ettım dogrusu selametle



__________________
BEN MUSLUMANIM DEYIPTE ALLAHIN AYETLERINI YAYANLARDAN DAHA GUZEL KIM OLABILIR ?
Yukarı dön Göster buhari's Profil Diğer Mesajlarını Ara: buhari Ziyaret buhari's Ana Sayfa
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 Buhari yazdı:

   "pekı sunnete madem ınanmıyosunuz sız peygambere nasıl ıtaat edıyosunuz merak ettım dogrusu selametle."

   Sen bu Buhari,Müslim,ebu davut.. denen uydurmacıların kendi uydurdukdukları sözleri utanmadan son peygamberimize nasıl söylettirdiklerini bir öğren,ondan sonra bu soruyu bir de Kurana sor,cevap bulamazsan o zaman yardımcı oluruz,tamammı canım kardeşim.Hep selamet + keramet+istikametle kalasın inşallah..



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

buhari Yazdı:

......

sahabelere sadece şiiler hakaret eder sanmısım yanılmısım

bırde papatya hanım allah cc bızlere muhammed sav e ıatat etmeyı emretmıs. pekı sunnete madem ınanmıyosunuz sız peygambere nasıl ıtaat edıyosunuz mereak ettım dogrusu selametle

Ama Allah Hz Muhammedi ne ile gorevlendirmis kendi , emirlerini insanlara anlatsin diye. O Peygamber diger yazilarda verilen orneklerde oldugu gibi insanlari Kurana cagirmis ve Kurana uyulmasini istemistir.. Ben simdi Pegamber efendimiz gibi Kurana uyarsam, Peygambere uymus olmazmiyim. Yukarida kosede yanim sonen yazidaki ayetde Allah Ankebut 51 ayetde bu soruyu sormamis mi ? "Karsimizda okunup duran bu kuran yetmiyor mu ?"



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats