HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: HURİLER? KURANDA HURILER CARPITILDIMI Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

radyoman Yazdı:
VILDAN ve GILMAN = COCUKLAR

13:23, 52:24, 56:17 ve 76:19 52:24 ayetlerinde geçen “gilman” ve “vildan” kelimeleri cocuklar anlamına gelir.

 

Sevgili radyoman, kimin çocukları anlamına gelir?

 

Adn cennetleri: onlara girecekler, atalarından ve zevcelerinden ve zürriyyetlerinden salih olanlar da beraber, öyle ki Melekler her kapıdan yerlerine girerek diyecekler ki (13:23): "Selam size!"... (13:24).

 

Rad 24’ten anlaşılıyor ki cennettekilerin kendi çocukları yanlarında olacak. Fakat bu ayette vildan, gılman yok.

 

Sedefteki inciler gibi olan gençler (gılman) çevrelerinde dolanırlar (52:24) –Ve yatûfu aleyhim gılm’anun lehüm ke’ennehüm lü’lüü’ün meknûn.

 

Tûr 24’te gılmânun lehüm deniyor. Bu ifade onların, hizmet etmek üzere çevresinde dolandıkları kimselerin kendi çocukları olduğunu göstermez; gılmân uhum denseydi onların kendi çocukları olduğu anlaşılırdı.

 

Bu duurmda önemli olan, geleneksel algılamadır. Ne sanmışlar ki sonuçta onu kendileri de, İran’lı mollanın yaptığı gibi,  uygulamaya yeltenmişler? 

 

İşte geleneksel algılama:

 

Mevdudi’ye göre "gılmanun lehüm" ifadesi cennettekilerin hizmetine erkek çocuklar  tahsis edileceğini gösterir. Süleyman Ateş’e göre cennettekilerin çevresinde saklı inciler gibi beyaz parlak gençler de dolaşıp hizmet ederler.

 

Şimdi... Ali Sina misillu ateistlerin bu geleneksel algılamayı nasıl havada kaptığını ve İslama çamur atmak için nasıl kullanığını düşünün. Bir de makaleyi yazan Kuzey Afrika’lı yaseen’in beyaz parlak gençler ifadesine ırkçı ve itici anlamlar yükleyip nasıl gücendiğini...

 

Cennettekilerin çevresinde sürekli gençler (vildân) dolanır (56:17) –Yetûfu aleyhim vildânun muhalledûn.

 

56:17’deki vildân, hizmet etmek üzere çevresinde dolandıkları kimselerin kendi çocukları mı? Kanıt? 

 

Ve çevrelerinde sürekli gençler (vildân) dolanır. Görsen onları saçılmış inci sanırsın (76:19) –Ve yetûfu aleyhim vildânun muhalledûn. İza ra’ayte hüm hasibte hüm lü’lüü’en menşûr

 

İnsan 19’da da "vildân"ın çevrelerinde dolandıkları kimselerin lendi çocukları olduğunu gösteren hiçbir ifade yok.

 

Kim bu vildân ve gılman?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bir de Mevdudi'nin aktardığı şu rivayete bakın:

 

Allah’ın elçisi, "Müşriklerin çocukları cennette hizmet edecek," buyurdular (Ebu Davud, Tayalâsî, Teberanî ve Bezzar).

 

Eğer öyleyse o sofrada içenler, sâkîlik eden müşrik yavrularına hangi gözle bakıp nasıl davranırlar?

 

Sevgi ile,

Hasan akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hamide
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 mart 2006
Gönderilenler: 74
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hamide

Hasan Akcay Yazdı:
......Adn cennetleri: onlara girecekler, atalarından ve zevcelerinden ve zürriyyetlerinden salih olanlar da beraber, öyle ki Melekler her kapıdan yerlerine girerek diyecekler ki (13:23): "Selam size!"... (13:24).

Rad 24’ten anlaşılıyor ki cennettekilerin kendi çocukları yanlarında olacak. Fakat bu ayette vildan, gılman yok.

..........

 

İnsan 19’da da "vildân"ın çevrelerinde dolandıkları kimselerin lendi çocukları olduğunu gösteren hiçbir ifade yok. ........

Hasan bey "Kendi çocukları olduğunu gösteren hiçbir ifade yok. " demissiniz.

Size bir sorum olacak kendi cocuklari olmadigi gosteren bir ifade var mi ? Orda cocuklari ile olunacagina gore, bu genclerin, kendi cocuklari yada onlarlar birlikde olan digerlerinin cocuklari olmadigina dair bir delil var mi ?



__________________
Müslüman olmak güzeldir AMMA Hanif Müslüman olmak bir başkadır başka ......
Yukarı dön Göster Hamide's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hamide
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam

acaba kendi soyundan mı yoksa kendine YARAŞIR dan mı bahsediliyor. eş olarak dünyadaki eşi mi yoksa kendisine uygun olan eş mi?

bu soruları da eklemek istedim.

 

selam selam

 

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

Bu yazımı elimden geldiği ölçüde bayan-erkek herkesin okuyacağını düşünerek ve bu yüzden kelimeleri özenle seçerek yazıyorum. Fakat böyle bir konuda nasıl üstü örtülü konuşulacağını da bilmiyorum. Bu yüzden özellikle bayan arkadaşlardan özür diliyorum.

Ayetlere baktığımızda “Huri” kelimesinin eril yada dişil bir bağlamda kullanılmadığını yani kavramın kendi başına bir cinsiyet belirtmediğini görüyoruz. (Bilindiği gibi Fransızcada olduğu gibi Arapçada da normal anlatımda erkek kalıp kullanılıyor. İşte bu yüzden bazıları Kur’anda özellikle ve öncelikle erkeklere seslenildiğini zannediyor)

Yine bu kavramın geçtiği ayetlerde Huri kavramıyla ilintili olarak Rabbimizin yalnız erkeklere seslenmediğini görüyoruz. Ayetlerdeki muhatap erkek-bayan tüm inananlar.

O halde nasıl oluyor da bu ayetlerden erkeklerin seksüel hazlarını tatmin adına tahsis edilmiş, daha önce hiç erkek yüzü görmemiş ve hatta göğüsleri bile yeni tomurcuklanmış dilberlerin varlığı sonucu çıkarılıyor?

Bu ayetlerin neresinde, ne gibi bir seksüel çağrışım var? Bu nasıl bir fantezidir böyle? Cennet ve Seks bağlantısı neden acaba?

Meallere bakıldığında (Allah’ın değil, zihinlerde betimlenen) Tanrı’nın erkeklere müthiş bir kıyak çektiği anlaşılıyor. Meallere ve klasik görüşe göre Cennet denilen yer resmen ve alenen (afedersiniz) bir “seks oteli”. Erkekler köşklerde zevk içinde keyif sürerlerken onların dünyadaki eşleri de bir kenarda burunlarını çekerek onları izliyor.

Hayır, aslında tam da öyle değil. Gelenekçi zümrenin erkekleri kendilerine süper bir kıyak çekiyor ama bayanlarını da iyice görmezlikten gelmiyorlar. Onlara da Gılmanlar varmış. Dişi Huri Vildanmış ve erkeklerin cinsel dürtülerini tatmin için mevcutmuş, Erkek Huri de Gılmanmış ve bayanların cinsel dürtülerini tatmin adına mevcutmuş. Yani tam bir (afedersiniz) “kim kime, dum duma” hali. Dünyada eşlerini “aman kimsecikler görmesin” diye çarşafa gömen adamlar nasıl olacak da orada gayet geniş mezhepli olacaklar?

Bu “pislik anlayış” İslam dinine nasıl da utanılmadan ve Allah’tan sakınılmadan hem de Müslümanlar eliyle sokulmuş? Üstelik “mümin avcılığı” adına malzeme olarak kullanılmış. Bu ne büyük şirretliktir böyle???

Huri erkek yada dişi değil. Erkeklere tahsis edilmiş de değil. Hatta “Huri” insan bile değil. Hem Huri kavramıyla Vildan ve Gılman arasında da alaka yok. Vildanın dişi, Gılman’ın erkek olduğuna dair de hiçbir bilgi yok. O halde bu tatlı fanteziler nasıl sokulmuş bizim kutsal kitabımıza?

Adamlar “dört eş” ve “sınırsız cariye” taraftarı. (Bir de arlanmadan Recmi savunurlar, ne yüzle yahu)  Bu kişiler haliyle dünyadaki Harem Ağalıklarını Ahirette de umacaklar. Bunu önce Hadislere soktular, sonra da Kur’ana.

Ne yani Allah dünya hayatında çalışan ve didinen hatta sıkıntı çeken mümin kullarından erkeklere ve kadınlara “alın size ödül” diyerek cinsel bir mükafat mı sunacak? Allah rızası adına çalışıyorsun, didiniyorsun ve mükafatın özellikle cinsellik üzerine oluyor? Cinselliğe karşı yada onu “tü-kaka” ilan eden birisi tabiki değilim ama neden özellikle ve özenle hem de alakasız bir şekilde “pembe hayaller” Kur’ana sokulmuş?

Bir zamanlar cariyeler adamların hem hizmetçisi hem de eğlencesiymiş. Bu yüzden Kur’anda Cennete giren mümin(e)lere hizmetçilerin tahsis edileceğini  okuyunca akıllarına hemen hayvani dürtüleri gelmiş adamların, normaldir. Normal olmayan şey günümüzün “uyanık” müslümanın da bu “atalardan yadigar” masallarla kanması.

Hem Cennette aynen dünyadaki gibi bir et-kemik bedene sahip olacağımız ne malum? Ya Ahiret ortamına dair bazı hususlar biz anlayalım diye bizim dünyamızdan olan terimlerle benzeterek ifade etme adına “indirgenerek” anlatılmışsa? Fakat aslında bir “indirgenemez komplekslik” varsa? Yani kullanılan dil sembolikse?

Et-Kemik beden dünya koşulları altında anlamlı, ya Ahiret ortamı? Orası da aynen dünya gibi mi? Örneğin oksijen var mı? Yoksa ciğerlere ne gerek kalacak? Mide, bağırsak, böbrek ve diğer organlar orada ne kadar işlevsel? Hani orada yediklerimizin posasını atmayacaktık? Boşaltım sisteminin orada lüzumu var mı? 

Bilindiği gibi dünya hayatında bazı dürtülerimiz hayvan kardeşlerimizle ortak. Aynı dürtülerin Ahirette de yakamızı bırakmayacağı ne malum?

Cennet Hayatı adına “Maksimun Zevk” kavramı sözkonusuysa neden birilerimizin aklına başka bir şey değil de özellikle ve öncelikle bir şey gelmiş?

Bu erkek-egemen ve hatta şehvet-egemen din yorumu değil de nedir? Bu kutsal kitabımızı tahrif etme değil de nedir?

Bu hususta Ateistler bizlere ne kadar vursa haklılar. Çünkü ellerine malzemeyi veren bizleriz. Bu güzelim dini din düşmanları tahrif etmedi. Bu dini bizden görünenler işte bu saçmalıklarla da hem de din-iman edebiyatıyla katlettiler.

Dipnot: “Kur’an Müslümanlığı” yada Öze Dönüş" çok ama çok önemli.

Saygılar



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hamide Yazdı:
Hasan bey "Kendi çocukları olduğunu gösteren hiçbir ifade yok. " demissiniz.

Size bir sorum olacak kendi cocuklari olmadigi gosteren bir ifade var mi? Orda cocuklari ile olunacagina gore, bu genclerin, kendi cocuklari yada onlarlar birlikde olan digerlerinin cocuklari olmadigina dair bir delil var mi?

"Onların cettekilerin çocukları olduğunu gösteren hiçbir işaret yok," dememe canınız sıkılmış gibi. Ama ben de en makul cevabı bulmaya çalışıyorum. İyi niyetime lütfen inanın.

 

Şimdi söyliyeceğim de alay değil, iyi niyetle yapmak istediğim bir itiraz: "Onların cennettekilerin çocukları olmadığını gösteren bir işaret var mı?" diye sorarak yola çıkmak bizi bir yere vardırmayacağı gibi başka kimselere "Onların müşriklerin çocukları olmadığını gösteren bir işaret var mı?" diye sorma hakkını kazandırır.

 

Evet, onların cennettekilerin kendi çocukları olmadığını gösteren işaretler var. Örneğin

 

İşaret 1: Tûr 24’teki gılmânun lehüm ifadesi, gılmanların cennetteki ailelerin hizmetine verildiğini anlatıyor; evlat kılındığını değil. Bu iki ifade çok farklı.

 

Tıpkı "onlara verilen söz" ile "onların sözü" arasındaki fark gibi. Onlara verilen söz başkasının sözüdür; onların sözü ise onların ağzından çıkan kendi sözleri.

 

İşaret 2: o sakîler ailenin gençleri olsaydı hizmet ediyor değil hizmet ediliyor olurdu.

 

İşaret 3: Rad 24, ailelerin cennete kendi çocukları ile girdiğini açıklarken zürriyet kelimesini kullanıyor. Sonra bunu neden bırakıversin; gılman, vildan desin?

 

İşaret 4: gılman ve vildan kelimelerinde baskın bir cinsiyet kavramı yok. Tıpkı melekler gibi göz okşayan güzellikteler ve cinsiyetleri yok.

 

Daha başka işaretler ve Kuran ayetleri bulunabilir ama bence sağ kulağını sol eliyle gösterme garabetine saplanmayıp sağ eliyle gösteren makul ve iyi niyetli insanlara bu kadar ipucu yetmeli.

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Dadaloglu
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 01 nisan 2006
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Dadaloglu

Alperen Yazdı:
Desene, gitti bizim Huriler:))

"Erkeklere Huri, bayanlara Nuri" parolasıyla mümin avcılığına çıkan din bozguncusu kesim bu işten hiç hoşlanmayacak.

Huriler gitti gitmesinide. Nurilerde gitti. Buyuk odulde hile yapilmis artik kucuk odulere razi olacagiz. Din bozguncusu kesim  yeni birseyler bulur.

Simdi Vildanlar ile Gilmanlari anlamaya calisiyoruz.  GILMAN ve VILDANlarin gectigi  baska ayetler var mi ?

Yukarı dön Göster Dadaloglu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Dadaloglu
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Araya girdiğim için af buyurun,konuya farklı bir yönden yaklaşacağım izninizle (izin aldığımı varsayıyor ve yazıma devam ediyorum:) )

 Toplumsal anlamda "normalite" kavramını yine toplumun beklentileri oluşturur.Allah'ın normalitesi ise kulların beklentilerinden farklıdır/farklı olabilir.Örneğin Allah her erkeğe 70 huri tahsis etmeye karar vermişse,biz mevcut ahlak yapımıza göre aaaaa olurmu haksızlık! hani Allah el-Adl dı? diyemeyiz.Tıpkı Hz.Adem sonrası -genel inanca göre- bir süre kardeşler arası evliliğin çaprazlama devam etmesi gibi.Bu durumu mevcut toplumsal/ahlaki yapımıza göre değerlendirirsek iğrenç bile bulabiliriz.Ama örneğin Afrikadaki ensest birkabile için bu çok normal olabilir.Demek istediğim Allah'ın ayetlerini değerlendirirsek normal kavramlarını kendi kültürümüze göre değil,Allah'ın istediği şekliyle değerlendirmeliyiz.

Bu anlamda Allah'ın bana vereceği her ödüle ve her cezaya razıyım.Onun normalitesi benim kabulumdur.

Doğruyu söylemek gerekirse cennette ne olacağı ne biteceği hakkında iddialı yorumlardan hoşlanmıyorum.Cehennemi konuşmak daha yararlı olacak gibi geliyor.

Eğer ibadeti cennetteki huriler için yapıyor iseniz bu şirk.

Eğer ibadeti cenneteki meyve,sebze,nehirde yüzmek,ağacın altında serinlemek için yapıyorsanuz buda şirk.

Eğer ibadeti sadece cehennem korkusu için yapıyorsanız buda şirk.

Saygı ve Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 mircan yazdı:

    "Eğer ibadeti cennetteki meyve,sebze,nehirde yüzmek,ağacın altında serinlemek için yapıyorsanuz bu da şirk.

Eğer ibadeti sadece cehennem korkusu için yapıyorsanız bu da şirk."

 Selam Mircan, Samimiyetinden şüphem yok ama bize yakışan bu konudaki delillerimizi sunmaktır.Bu iddialarına ayetlerden delil getirki,kendi söylemlerimizle ayetlerin mesajları birbirine karışmasın.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

Mircan Yazdı:

Eğer ibadeti cennetteki huriler için yapıyor iseniz bu şirk.

Eğer ibadeti cenneteki meyve,sebze,nehirde yüzmek,ağacın altında serinlemek için yapıyorsanuz buda şirk.

Eğer ibadeti sadece cehennem korkusu için yapıyorsanız buda şirk.

Sevgili Mircan,

Abdullah Bey, zâten itirâzi şerh düşmüş... Minicik bir ilâve için konuya dâhil oldum...

Mesajında sıraladığın niyetler için "şirk" tanımlaması -zannediyorum- sakıncalı.... Çünkü, tâlip olduğumuz Cennet'in de, korktuğumuz Cehennem'in de sahibi Allah (c.c.).....

Bahsi geçen durumu, müminleri tesiri altına alan insanî bir zaafiyet olarak nitelemek yeterli olmaz mı?

Selamlar,

N_S

 

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats