HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: ŞEKİLSEL SALAT KUR’ANDA YOK MU? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

Dermanbeg Yazdı:

Selam,

"Uç"ta olsa "Taraf"ta olsa farketmez,ikisi de aynı kapıya çıkar.Allah Salat'ın vaktini belirlemek/kayıt altına almak için gündüzün iki tarafını merkezine alıyor.

Örneğin,sevgili Akçay:

8.30-17.30 levhasını bir işyerinde görseniz çalışma eyleminin sadece söz konusu saatlerde/nokta zamanlarda (tıpkı bugünkü namaz gibi)yapıldığınımı anlarsınız yoksa o saatler içerisindeki mesaiyi mi?

 

"8.30-17.30 levhasını bir işyerinde görseniz ......."

Sevgili Dermanbeg , bu ifadenizde 8.30 ile 17.30 arasında çalışma saatlerinin sözkonusu olduğu,  "arası "anlamını açıkça ifade eden " - " işaretinden de açıkça bellidir...oysa ayet te ise bu anlamı işaret edip, yerine getirecek " beyn'el = arası " gibi bir kelimeyi veya ifadeyi göremiyoruz. şayet düşündüğünüz gibi olsaydı " ve ekıymıssalate tarafeyin nehari...." şeklinde değilde " ve ekıymıssalate beyn'el tarafeyin nehari..." şeklinde gelmesi gerekmez miydi...

muhabbetle

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Sen kendine gecenin bir bölümünü fazladan ayır. Umulur ki Rabbin seni övülesi bir konuma vardırır - Ve minel leyli fe tehecced bihî nâfileten lek, asâ en yeb’aseke rabbuke makâmen mahmûdâ (17:79).

 

İsrâ 79'daki "nâfile"den kasıt eğer namazdır deniyorsa evet İsrâ 79'da o var ama salâta dair Allah'ın hükmü yok; artı, orada "salât"ın lafzı dahi geçmiyor.

 

SALÂT asıl siyakta (17.78'de) var, sabah okuması - kur'ân el-Fecr:

 

Güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar salât et ve sabah okumasını yerine getir; sabah okuması tanıklıdır - Ekımis salâte li dulûkiş şemsi ilâ gasakıl leyli ve kur’ânel fecr. İnne kur’ânel fecri kâne meşhûdâ.

 

GÜNEŞİN SARKMASI gün batımıdır çünkü DULÛK sürtünme anlamını taşıyan bir kelimedir, güneşin ufuk çizgisine sürtündüğünü anlatır.

 

GASAKIL LELY ise ortalık kararıp gece başladığı için ak ipi kara ipten seçemediğiniz an olup ak ipi kara ipten seçebildiğiniz anın akşama olan izdüşümüdür.

 

Kısacası, gecenin gün batımına değen zülfü tanımlanıyor burada, taraf enNehâri ve zülefen minel leyl. Akşam namazının vakti.

 

Başı: gün batımı

Sonu: ak ipi kara ipten seçemediğiniz an

 

Burada ne söyleniyorsa Hûd 114’te söylenen de o. Bir farkla: Hûd 114'te "Sabah okumasını yerine getir!" değil de "Gecenin gündüzün sabahki ucuna inen zülüflerinde salât et!" deniyor ekımis salâte taraf enNehâri ve zülefen minel leyl. Sabah namazının vakti.

 

Başı: ak ipi kara ipten seçebildiğimiz an

Sonu: gün doğumu

 

İnananların üzerine belirli vakitler için yazılmış olduğu Nisâ 103'te belirtilen, gecenin gündüzün iki ucuna inen zülüflerinde kılınması İsrâ 79 ve Hûd 114'te  buyurulan, ve savaş ortamında kıyamlı-secdeli bir uygulamasının nasıl yapılacağı Nisâ 102'de anlatılan namaz budur.

 

Belirli vakitler için yazılmış olan bu salât başkadır;  gece gündüz, sabah akşam, kısacası soluk alıp verdiğimiz her an yaşamamız gereken İslam anlamındaki salât başka.

 

Birisini onaylayıp ötekisini inkar etmeye yetkimiz yok.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Tarafeyn nehar konusunda sayin Akcay ve Hasanoktem e katiliyorum
Yalniz tarafeyn neharda uygulanacak salatin tevaturun ve hadislerin
ongordugu gibi asiri detayli bir namaz ritueli oldugunu dusunmuyorum
Olsaydi Kuranda yazardi
Vakitli salatin Sabah ve aksam Kurani okuma icimizle bir muhasebe ve
yaradana dua oldugunu dusunuyorum
Sabah ve aksam arasinda da okunani uygulamak gerekir diye
degerlendiriyorum bunun adina da salat diyorum tipki olayi cok guzel
ozetleyen Syn Haciosman gibi
Gunesin sarkmasinin ve surtunmesinin yalnizca aksam gun batarken
olmayacagi sabah gun dogarken de gunesin sarkip surtunecegi
gerceginden hareketle ilgili ayetin o kisminin sabah olarakta
anlasilabilecegini dusunuyorum
Saygilar


__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

hacýosman Yazdı:

Allah’ýn insanlar için önerdiði yaþam ve inanç biçimine gönülden razý olup o yaþam ve inanç biçimini hayatýn tümüne aktarma mücadelesinin adý Salat’týr.

Vicdan sürekli doðruyu söyler.Ýnsan kendini sorguladýðýnda gün içerisinde yaptýðý tüm yanlýþlarýný kesinlikle fark eder.

Örneðin:  Fecr vakti kalkarak :

                  Öfkesini yutanlardan olmak için,

                  Uysal olmak için,

                  Yalan söylememek için,

                  Çalmamak için,

                    Ýnfak etmek için,

                    Tagut’a kulluk etmemek için,

                  Hayra ve barýþa çaðýranlardan olmak için vereceði mücadelede kendisine yardýmcý olmasý için Allah’a söz veren ve  bu bilinci tüm gün yaþayan.

                  Ýþa vakti olduðunda:

                  Fecr vakti verdiði sözlerden baþardýklarý için Allah’a þükrederek ve baþaramadýklarý olursa onlarý da düzeltmek için Allah’a yalvaran ve baþarmak adýna mücadeleye devam eden.

              Allah buyuruyor ki salat çirkinliklerden ve bütün kötülüklerden alýkoyar.

              Sürekli kendini düzeltme mücadelesi içerisinde olmak  salat’týr.

              Sanýrým þekilsel rituelin insanlara statü saðlamaktan ve iblis’in onlara iþledikleri amelleri süslü göstermesinden baþka insanlara kattýðý hiçbir deðer yoktur.

Selam ile.

      




selam Haciosman kardeşim,

Yerinde tesbitleriniz için sizi tebrik ederim.

sevgi ile...


__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Sevgili Haktansapmaza öncelikle Hoþgerigeldin demek istiyorum.
Muhabbetlerimle...
Kýzmadan,darýlmadan karþýlýklý Fikir ve Düþüncelerimizden faydalanma yolunu seçmeliyiz.

Deðerli Hasanakcay ile ayný görüþde olmanýz beni ziyadesi ile memnun etti.

Bizler Farklý açýlardan baksak da neticede ulaþacaðýmýz GERÇEK TEKdir.

Bu yolda kýrýlmalar ve ayrýþmalar ancak yine bize zarar verir.

AHKAM...Hükümün çoðuludur...Hüküm verme Akýl belið olanlara özgüdür.

Her Akýl sahibi,belirtsede-belirtmesede bir Hüküm vermek durumundadýr ve Ahkam kesmek üzere kurgulanmýþ bir Zekaya sahibtir...

Hüküm vermediðini beyan edenler kendilerini "AGnostik" olarak nitelendiriyorlar.

Bir Hanifin her þart ve koþul altýnda "Ahkam kesmeye" hakký ve zorunluluðu var.Taa ki en doğrusunu/Dosdoğruya ulaşabilisin.

Bu baðlamda kimsenin "Ahkamý" kýnanamaz.

Kýnayanlarýn kýnamasýndan çekinmeyiz.

Selam e/der hürmetimizi eksik etmeyiz...

Sevgi ile...


__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

 

Değerli Abdurrahman Özlük, burada da açıkladığı üzere özelime bir ileti* atmışlar. Konu başlığı: meydanı boş bulma!

 

Bazı iddiaları daha ilk bakışta dikkat çekiyor. Örneğin

 

Néfilete leke: Sana Allah'ın bir lutfu olarak demekmiş. Abdurrahman Bey devam ediyor: (Fazladan falan değil yani). Ne tuhaf, İshak ile Yakup İbrahim'e fazladan verildi (!)

 

İshak ile Yakub, İbrahim'e fazladan mı verildi? Lütfen "نافلة"i tıklayın. Enbiya 72: ... ووهبنا له اسحاق ويعقوب نافلة. Ayette "İshak'ı verdik ve ek olarak Yakub'u" deniyor. Benim anladığım, İshak'ın verilmesi kendi başına yeterdi ama Allah'ın vermesi bitmez; fazladan Yakub'u da verdi.

 

İngilizce mealdeki as an additional gift eklenen bir armağan olarak demek. Zaten Yakub, onun kendi oğlu değil torunu. Yani İshak ile Yakub aynı konumda değiller. Tıpkı nasıl İshak ile Muhammed aynı konumda değiller ise. Oysa Muhammed de "atam İbrahim"den söz ediyor.

 

İbrahim'in sorumluluk ve mutluluk derecesi baba olarak başkadır, ata olarak başka. 

 

Abdurrahman Bey'in başka bir iddiasına göre tehecced: "Sabahla!" demek, "Geceyi uykusuz geçir!" İlk tepkim: haklı olabilir. Ama önce inceleyeyim, sonra cevap vereyim.

 

Devam edeceğim, Allah isterse

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay 

 

_______________________________________

* Sen kendine gecenin bir bölümünü fazladan ayır. Umulur ki Rabbin seni övülesi bir konuma vardırır - Ve minel leyli fe tehecced bihî nâfileten lek, asâ en yeb’aseke rabbuke makâmen mahmûdâ (17:78).

Siz de başkaları gibi meydanı boş bulmuş, istediğiniz gibi ahkam kesiyorsunuz. :))

 

Sen kendine gecenin bir bölümünü fazladan ayır - Ve minelleyli fe tehecced bihî nâfileten lek,

 

Tehecced: Sabahla, geceyi uykusuz geçir!

Bihi: Onunla.

Néfilete leke: Sana Allah'ın bir lutfu olarak. (Fazladan falan değil yani). Ne tuhaf, İshak ile Yakup İbrahim'e fazladan  verildi(!) 

 

Tehacced bİhî (yani, bi quréni-lfecri): Fecir quranı ile sabahla/geceyi geçir!

 

Umulur ki Rabbin seni övülesi bir konuma vardırır - asâ en yeb'aseke Rrabbuke makâmen mahmûdâ.

 

Allah elçisine diyor ki: Gündüzün inananlarla salatta bulunmana mani mi oluyorlar, al sana lutuf olan gece, Kuran okuyarak geçir! Arzu edilir ki Rabbin seni hamde layık (içinde ikamet edeceğin) bir yere gönderi verir.

 

Benim bundan anladığım; Mekke'de İnananlara yönelik salata/birlikteliğe gündüz vakti imkan olmayınca, Allah bu iş için geceyi önerdi. Bu çalışmaların sonucu olarak da (Akabe biatleri, ki buna Cin ve Ahkâf surelerinde değinilmiş) Allah, Resulünü bereketli/verimli diye nitelendirdiği (burada da beğeniye (mahmû) layık olarak nitelemiş) yere, yani Medine'ye gönderiyor.

 

NÂFİLE eğer SALÂT anlamında okuma sanılıyorsa o, gûya bu ayette öneriliyor. Oysa burada salâta dair Allah'ın hükmü bulunmadığı gibi "salât"ın lafzı dahi yok. O yüzden çok bilmişler meydanı boş sanıp bol bol ahkam keserler.

 

SALÂT anlamında okuma asıl siyaktadır (kur'ân - وقران):

Güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar salât et ve sabah okumasını yerine getir; sabah okuması tanıklıdır - Ekımis salâte li dulûkiş şemsi ilâ gasakıl leyli ve kur’ânel fecr. İnne kur’ânel fecri kâne meşhûdâ.

 

GÜNEŞİN SARKMASI gün batımıdır çünkü DULÛK sürtünme anlamını taşıyan bir kelimedir, güneşin ufuk çizgisine sürtündüğünü anlatır.

GASAKIL LELY ise ortalık kararıp gece başladığı için ak ipi kara ipten seçemediğiniz an olup ak ipi kara ipten seçebildiğiniz anın akşama olan izdüşümüdür.

 

DULÛKİ-ŞŞEMS güneşin batışıdır. ĞASEQULLEYL de gecenin en koyu olan karanlığıdır ki, o da sabaha doğru şafak sökmeden hemen önceki karanlığa denir.

 

Kısacası, gecenin gün batımına değen zülfü tanımlanıyor burada, taraf enNehâr ve zülefen minel leyl. Akşam namazının vakti.

 

Demek oluyor ki, güneşin batışından itibaren gecenin koyu karanlığı olan şafak öncesine kadar salat ikame edilecek. Sorasında da Aydınlğın kuranına, diğer bir deyişle, Kuran'ın aydınlığına dikkat çekiliyor: Kuran'ın aydınlığı var ya, Kuran'ın aydınlığı göründü bir kere,  mümkün değil önüne geçilemez. Güneş doğdu!

 

Başı: gün batımı

Sonu: ak ipi kara ipten seçemediğiniz an

 

Burada ne söyleniyorsa Hûd 114’te söylenen de o, sabah okumasının vakti dahil. Başı ve sonu belli olan iki vakitte salât edilecek. Ahkam kesmeyi mazur kılacak zerre kadar belirsizlik söz konusu değil.

 

Evet Hud 114'te de söylen bu; gece saatleri salat edilecek. Birilri yine de ahkam kesmeye devam edecektir mutlaka. Bu da önlenemez sanırım.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba,

Enbiya/72'deki "nafile" kelimesi 11/71’deki “min verai” anlamında kullanılmış diye düşünüyorum.

[Enbiya/71-72]: Onu {İbrahim’i} ve Lut’u, âlemler için bereketlendirdiğimiz yere kurtardık. Ve ona İshak’ı bahşettik, üstüne de Yakub’u. Ve hepsini salihler kıldık.

Veya şöyle de okunabilir: “İbrahim’i kurtardık. Üstüne bir de / sonra da İshak’ı ve Yakub’u bahşettik.”

"Nafile" sözcüğü "lütuf, bağış, ihsan" anlamlarında kullanılabiliyor fakat bu ayette bu manaları karşılayan esas sözcük "vehebe" diye düşünüyorum. “Nafile” kelimesi hem ‘ekleme/sonralık’ bildiriyor, hem de “vehebe” fiilini pekiştiriyor.

Selam

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Örneğin;

Hiçbir ayette hayvanların "salat-ı ikame"sinden söz edilmez.Nedeni;onların asla salatlarını zayi etmemeleri ve salatlarından gafil olmamalarından dolayıdır.Yaptıkları salat eylemini hatasız yaparlar.Bu sebeple "ikame" etmelerine de gerek kalmaz.İnsan ise salat'ında çok hata yapabilir bu sebeple gayretlerinin zayi olmaması için özel çaba/ikame işine girişmelidir.

Şimdi hala (afedersiniz)gaz çıkarınca bozulan namazla Kuranda ki Allah'ın emri salat'ın aynı ya da "sadece bir bölümü" olduğunu iddia edebilirmiyiz?

Selamlar...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

 

Değerli Abdurrahman Özlük, burada da açıkladığı üzere özelime bir ileti* atmışlar. Konu başlığı: meydanı boş bulma!

 

Bazı iddiaları daha ilk bakışta dikkat çekiyor. Örneğin

 

Néfilete leke: Sana Allah'ın bir lutfu olarak demekmiş. Abdurrahman Bey devam ediyor: (Fazladan falan değil yani). Ne tuhaf, İshak ile Yakup İbrahim'e fazladan verildi (!)

 

İshak ile Yakub, İbrahim'e fazladan mı verildi? Lütfen "نافلة"i tıklayın. Enbiya 72: ... ووهبنا له اسحاق ويعقوب نافلة. Ayette "İshak'ı verdik ve ek olarak Yakub'u" deniyor. Benim anladığım, İshak'ın verilmesi kendi başına yeterdi ama Allah'ın vermesi bitmez; fazladan Yakub'u da verdi.

 

İngilizce mealdeki as an additional gift eklenen bir armağan olarak demek. Zaten Yakub, onun kendi oğlu değil torunu. Yani İshak ile Yakub aynı konumda değiller. Tıpkı nasıl İshak ile Muhammed aynı konumda değiller ise. Oysa Muhammed de "atam İbrahim"den söz ediyor.

 

İbrahim'in sorumluluk ve mutluluk derecesi baba olarak başkadır, ata olarak başka. 

 

Abdurrahman Bey'in başka bir iddiasına göre tehecced: "Sabahla!" demek, "Geceyi uykusuz geçir!" İlk tepkim: haklı olabilir. Ama önce inceleyeyim, sonra cevap vereyim.

 

*

 

İsrâ 79'daki فتهجد "Geceyi uyanık geçir!" demektir, tamam, ama "Geceyi uykusuz geçir!" değil. Çünkü insanoğlu alkol almak ya da uykusuz kalmak suretiyle bilincini uyuşturarak da geçirebilir geceyi. Oysa ondan istenen, geceyi uykusuz değil uyanık geçirmesi. 

 

Artı, mecaza sığınarak "فتهجد به"deki "ه"ye aydınlığın kuran'ı demeniz yalnızca bir insan olan sizin yorumunuz. İnsanın yorumu Allah'ın hükmü değildir. Bunu göz önüne alın lütfen. 

 

Kılı kırk yarıyorum? Bence iyi ediyorum. Tıpkı siz nasıl kılı kırk yarıyorsanız. İyi ediyorsunuz. Bu işin hatırı gönülü olmamalı.

 

Yoksa "İsrâ 79'da namazın, salâtın lafzı bile yok!" dememi o noktada size katıldığıma yorar, çevirimi yeterli buluverirdiniz. 

 

Öte yandan, üzerinde durduğunuz iletimin son bölümü önemliydi. Yan konulara ait ayrıntılarda kılı kırk yarmanız çok iyi de yazımın anafikrini dile getiren o bölümünü gözardı etmeniz hiç iyi değil: 

 

İnananların üzerine belirli vakitler için yazılmış olduğu Nisâ 103'te belirtilen, gecenin gündüzün iki ucuna inen zülüflerinde kılınması İsrâ 79 ve Hûd 114'te  buyurulan, ve savaş ortamında kıyamlı-secdeli bir uygulamasının nasıl yapılacağı Nisâ 102'de anlatılan namaz budur.

 

Belirli vakitler için yazılmış olan bu salât başkadır;  gece gündüz, sabah akşam, kısacası soluk alıp verdiğimiz her an yaşamamız gereken İslam anlamındaki salât başka.

 

Birisini onaylayıp ötekisini inkar etmeye yetkimiz yok.

 

*

 

Bu çalışmaların sonucu olarak da (Akabe biatleri, ki buna Cin ve Ahkâf surelerinde değinilmiş) Allah, Resulünü bereketli/verimli diye nitelendirdiği (burada da beğeniye (mahmû) layık olarak nitelemiş) yere, yani Medine'ye gönderiyor.

 

Bu sizin yorumunuz. Saygı duyarım. 

 

*

 

DULÛKİ-ŞŞEMS güneşin batışıdır. ĞASEQULLEYL de gecenin en koyu olan karanlığıdır ki, o da sabaha doğru şafak sökmeden hemen önceki karanlığa denir.

 

Aslında "gasakil leyl"in iki anlamı var (http://en.wikipedia.org/wiki/Twilight#Nautical_twilight):

1.gecenin akşam kararması

2.gecenin sabah karanlığı

 

Siz birinci anlamı dışlamak suretiyle gecenin dulukiş şems ile gasakil leyl arasındaki zülfünü yok sayıyorsunuz, Allah 11:114'te tarafeyin nehâr diyerek gündüzün iki ucuna ve gecenin o iki uçtaki zülüflerine yollama yaptığı halde. 

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay 

_______________________________________

*Sen kendine gecenin bir bölümünü fazladan ayır. Umulur ki Rabbin seni övülesi bir konuma vardırır - Ve minel leyli fe tehecced bihî nâfileten lek, asâ en yeb’aseke rabbuke makâmen mahmûdâ (17:78).

Siz de başkaları gibi meydanı boş bulmuş, istediğiniz gibi ahkam kesiyorsunuz. :))

 

Sen kendine gecenin bir bölümünü fazladan ayır - Ve minelleyli fe tehecced bihî nâfileten lek,

 

Tehecced: Sabahla, geceyi uykusuz geçir!

Bihi: Onunla.

Néfilete leke: Sana Allah'ın bir lutfu olarak. (Fazladan falan değil yani). Ne tuhaf, İshak ile Yakup İbrahim'e fazladan  verildi(!) 

 

Tehacced bİhî (yani, bi quréni-lfecri): Fecir quranı ile sabahla/geceyi geçir!

 

Umulur ki Rabbin seni övülesi bir konuma vardırır - asâ en yeb'aseke Rrabbuke makâmen mahmûdâ.

 

Allah elçisine diyor ki: Gündüzün inananlarla salatta bulunmana mani mi oluyorlar, al sana lutuf olan gece, Kuran okuyarak geçir! Arzu edilir ki Rabbin seni hamde layık (içinde ikamet edeceğin) bir yere gönderi verir.

 

Benim bundan anladığım; Mekke'de İnananlara yönelik salata/birlikteliğe gündüz vakti imkan olmayınca, Allah bu iş için geceyi önerdi. Bu çalışmaların sonucu olarak da (Akabe biatleri, ki buna Cin ve Ahkâf surelerinde değinilmiş) Allah, Resulünü bereketli/verimli diye nitelendirdiği (burada da beğeniye (mahmû) layık olarak nitelemiş) yere, yani Medine'ye gönderiyor.

 

NÂFİLE eğer SALÂT anlamında okuma sanılıyorsa o, gûya bu ayette öneriliyor. Oysa burada salâta dair Allah'ın hükmü bulunmadığı gibi "salât"ın lafzı dahi yok. O yüzden çok bilmişler meydanı boş sanıp bol bol ahkam keserler.

 

SALÂT anlamında okuma asıl siyaktadır (kur'ân - وقران):

Güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar salât et ve sabah okumasını yerine getir; sabah okuması tanıklıdır - Ekımis salâte li dulûkiş şemsi ilâ gasakıl leyli ve kur’ânel fecr. İnne kur’ânel fecri kâne meşhûdâ.

 

GÜNEŞİN SARKMASI gün batımıdır çünkü DULÛK sürtünme anlamını taşıyan bir kelimedir, güneşin ufuk çizgisine sürtündüğünü anlatır.

GASAKIL LELY ise ortalık kararıp gece başladığı için ak ipi kara ipten seçemediğiniz an olup ak ipi kara ipten seçebildiğiniz anın akşama olan izdüşümüdür.

 

DULÛKİ-ŞŞEMS güneşin batışıdır. ĞASEQULLEYL de gecenin en koyu olan karanlığıdır ki, o da sabaha doğru şafak sökmeden hemen önceki karanlığa denir.

 

Kısacası, gecenin gün batımına değen zülfü tanımlanıyor burada, taraf enNehâr ve zülefen minel leyl. Akşam namazının vakti.

 

Demek oluyor ki, güneşin batışından itibaren gecenin koyu karanlığı olan şafak öncesine kadar salat ikame edilecek. Sorasında da Aydınlğın kuranına, diğer bir deyişle, Kuran'ın aydınlığına dikkat çekiliyor: Kuran'ın aydınlığı var ya, Kuran'ın aydınlığı göründü bir kere,  mümkün değil önüne geçilemez. Güneş doğdu!

 

Başı: gün batımı

Sonu: ak ipi kara ipten seçemediğiniz an

 

Burada ne söyleniyorsa Hûd 114’te söylenen de o, sabah okumasının vakti dahil. Başı ve sonu belli olan iki vakitte salât edilecek. Ahkam kesmeyi mazur kılacak zerre kadar belirsizlik söz konusu değil.

 

Evet Hud 114'te de söylen bu; gece saatleri salat edilecek. Birilri yine de ahkam kesmeye devam edecektir mutlaka. Bu da önlenemez sanırım.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba!

Néfileten leke: Sana Allah'ın bir lutfu olarak demekmiş. Abdurrahman Bey devam ediyor: (Fazladan falan değil yani). Ne tuhaf, İshak ile Yakup İbrahim'e fazladan verildi (!)

İshak ile Yakub, İbrahim'e fazladan mı verildi? Lütfen "نافلة"i tıklayın. Enbiya 72: ... ووهبنا له اسحاق ويعقوب نافلة. Ayette "İshak'ı verdik ve ek olarak Yakub'u" deniyor. Benim anladığım, İshak'ın verilmesi kendi başına yeterdi ama Allah'ın vermesi bitmez; fazladan Yakub'u da verdi.

İngilizce mealdeki as an additional gift eklenen bir armağan olarak demek. Zaten Yakub, onun kendi oğlu değil torunu. Yani İshak ile Yakub aynı konumda değiller. Tıpkı nasıl İshak ile Muhammed aynı konumda değiller ise. Oysa Muhammed de "atam İbrahim"den söz ediyor.

İbrahim'in sorumluluk ve mutluluk derecesi baba olarak başkadır, ata olarak başka. 

VE VEHEBNÂ LEHÛ İSHÂQA VE YA’QÛBE NÂFİLETEN: Ona isahq ve Yakub’u verdik nâfileten. Şimdi kim iddia edebilir ki, sadece Yakub’un nâfileten verildiği, İshak’ın da ona nâfileten verilmediği? Nâfilenin İshakı içermediğini erbabı olan hiçbir kimse iddia edemez.

 Zaten Yakub, onun kendi oğlu değil torunu.” Bunu nerden çıkarıyorsunuz? Kuran’ın ifadelerinden bunu anlamanız mümkün müdür? Hayır. Buna da nâfileye verdikleri anlamdan varıyorlar. Ona torun (torundan kasıt da İbnu-l-ibn: oğlunun oğludur, kızının oğlu değil) derseniz şayet, yanına “fazladan”  koyamazsınız. Çünkü aynı anda hem torun hem de fazlalık ifade etmez.

Nâfileye yüklenen anlamlar: yapılması farz olmayan amel, Oğlun oğlu, ğanimet, atiyye.

“”YUQÂLU “HUVE KESÎRU- NÂFİLETİ”  EY “KESÎRU-L’ATÂYÂ VE-LFEVÂDİL” : Denir ki: “O iyilikler/bağışlarda buluna ve çok meziyetlere sahip olan bir zattır.  Demek oluyor ki, hem İshak’ı hem Yakub’u Kulu İbrahim’e lütuf ve ikramı olarak veren Rabbidir. “Fazladan”  ne demek; 1 iken hakkı 2’yi verdi?  

Konumuz olan 17/79’daki nâfileten’e döner isek:

Sen kendine gecenin bir bölümünü fazladan ayır.  Umulur ki Rabbin seni övülesi bir konuma vardırır -  (17:78).

Samimi söylüyorum, ben bu cümleden bir şey anlamış değilim: “Sen kendine gecenin bir bölümünü fazladan ayır.” Ne yapacak bu fazladan kendine ayırdığı zaman zarfında? Namaz mı kılacak, kendi kendine Kuran mı okuyacak? .  “Umulur ki Rabbin seni övülesi bir konuma vardırır.”  Yoksa, kendine gecenin bir bölümünü fazladan ayırırsa Rabbi onu övülesi bir konuma mı vardıracak?

Halbu ki sölenen şu: Sen geceleri inananlarla birlikte Kuran salata; Kuran’ı okumayave izlemeye devam et, yakında Rabbin seni güvenli, sevimli, bereketli bir yere/bir kente gönderecek.

İsrâ 78'deki "nâfile"den kasıt eğer namazdır deniyorsa evet İsrâ 78'de o var ama salâta dair Allah'ın hükmü yok; artı, orada "salât"ın lafzı dahi geçmiyor.

Sanırım Akçay İsra 79 demek istedi.

SALÂT asıl siyakta var, sabah okuması - kur'ân el-Fecr:

Güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar salât et ve sabah okumasını yerine getir; sabah okuması tanıklıdır.  Bu cümle ile ne gibi bir mesaj verilmek istendiğini açıklarsanız sevinirim. 1- Sabah okumasına, 2- Tanıklığına kafam takıldı.

Sabah okumasının diğer vakitlerin okumasından farkı? Bir de “sabah okuması tanıklıdır” derken ne demek isteniyor? “Meşhûd” kelimesine “şahitlidir” ulemaya göre, gece görevli meleklerle gündüz görevli melekler sabah namazında bir araya geliyorlar ve hep birden sabah namazına şahitlik ediyorlar. Siz ne dersiniz? Siz de “tanıklıdır” derken bunu mu kast ediyorsunuz?

Abdurrahman Bey'in başka bir iddiasına göre tehecced: "Sabahla!" demek, "Geceyi uykusuz geçir!" İlk tepkim: haklı olabilir. Ama önce inceleyeyim, sonra cevap vereyim.

İsrâ 79'daki فتهجد "Geceyi uyanık geçir!" demektir, tamam, ama "Geceyi uykusuz geçir!" değil.  Kelimenin sözlük anlamlarını verdim, ayetteki anlamını değil. Ayetteki anlamını “geceyi Kuran’la geçir/onunla sabahla” diye açıkladım. Çünkü insanoğlu alkol almak ya da uykusuz kalmak suretiyle bilincini uyuşturarak da geçirebilir geceyi. Oysa ondan istenen, geceyi uykusuz değil uyanık geçirmesi. 

Artı, mecaza sığınarak "فتهجد به"deki "ه"ye aydınlığın kuran'ı demeniz yalnızca bir insan olan sizin yorumunuz. İnsanın yorumu Allah'ın hükmü değildir. Bunu göz önüne alın lütfen. Veya Kuran aydınlığı. Arapça’da isim sıfatını isim tamlaması halinde de alır. Bunda tuhaf bir durum yoktur. Bu, sizin anladığınız şekliyle, bir yorumdan ziyade lafzî bir çeviridir. Her insanın anlayışı birer yorumdan ibarettir. Hiç kimsenin çeviri yada yorumuna, Allah’ın muradı , hükmü budur denemez. Kuarân-el-fecri’ye “Sabah kuranı” deyince Allah’ın hükmü oluyor mu yani? Sizin bu hükmünüz ne kadar Allah’ın hükmü demeye uygun düşüyorsa, benim, “Kuran’ın aydınlığı” demem de o kadar Allah’ın hükmüne uygun düşer.   

Kılı kırk yarıyorum? Bence iyi ediyorum. Tıpkı siz nasıl kılı kırk yarıyorsanız. İyi ediyorsunuz. Bu işin hatırı gönülü olmamalı.

Yoksa "İsrâ 79'da namazın, salâtın lafzı bile yok!" dememi o noktada size katıldığıma yorar, çevirimi yeterli buluverirdiniz. 

Öte yandan, üzerinde durduğunuz iletimin son bölümü önemliydi. Yan konulara ait ayrıntılarda kılı kırk yarmanız çok iyi de yazımın anafikrini dile getiren o bölümünü gözardı etmeniz hiç iyi değil: 

İnananların üzerine belirli vakitler için yazılmış olduğu Nisâ 103'te belirtilen, gecenin gündüzün iki ucuna inen zülüflerinde kılınması İsrâ 79 ve Hûd 114'te  buyurulan, ve savaş ortamında kıyamlı-secdeli bir uygulamasının nasıl yapılacağı Nisâ 102'de anlatılan namaz budur.

 Aynı şeyleri tekrar edip duruyoruz sizinle. Okuyuculardan özür dileyerek bazı şeyleri tekrar yazmak durumundayım.

Nisa 103’te “belirli vakitler” diye çevirilen “mevqût” kelimesi çoğul değildir bir kere. Şayet ifade “veqten mevqûten” olsaydı, “sınırlı vakit” demek olacaktı. Ama sadece mevqûten” ifadesinden 2-3-5- namazın vakitlerini belirlemek yanlıştır diyorum ve “Kitâben mevqûten”e “fardan mefrûdan” şeklinde anlayanları doğru buluyorum. Ne demek” fardan mefrûdan”? Güçlü bir farz, olmazsa olmaz bir görev, aksatılamaz bir vazife, mutlaka uyulması gereken yasa. İşte bu mana hem siyak sibaka uygundur hem de Kuran’ın ruhuna ve Nübüvvetin amacına uyuyor.

Tarafey nehâr’a da, etrâfe nehâr’a da, zulufen mine-lleyl’e de, ânâe-lleyl’e de, hatta güneş doğmadan önce ve batmadan önceye de siz, sabah ile akşam namazlarının vakti diyorsunuz. Bu da sizin yorumunuz, başka ne diye bilirim.  

Belirli vakitler için yazılmış olan bu salât başkadır;  gece gündüz, sabah akşam, kısacası soluk alıp verdiğimiz her an yaşamamız gereken İslam anlamındaki salât başka.

Tesbihin, salatın başka başkası mı olur?

Salat bağlılıktır, akittir, inançtır. Her nerede  eqim, eqîmû, eqâmû, yuqîmûne, vs iqâmenin türevlerine  mef’ûl olmuşsa Es-salat ve nerede  bir peygamberle ilintilendirilmişse Es-salat her  neyse o odur. Burada namaz, orada, dua, şurada, yardım vs ye dönüşmez. Her yerde o aynıdır. Benim gördüğüm, iqaâmeli salat her yerde Kitab’ı, Kuran’ı, Din’i izlemektir. Peygamberlerin salatı kendilerine verilmiş Kitapları, dinleridir.Kendilerine vahiy edilenlerdir.   

Birisini onaylayıp ötekisini inkar etmeye yetkimiz yok.

İnkar etmiyorsunuz ancak, burada namaz, burada din, burada dua, burada yardımdır diyorsunuz. Burada, orada, şurada o, bu, şu olduğunu neye göre biliyor ayırt ediyorsunuz? Var mı elinizde şaşmaz bir ölçü?

Saygılarımla.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 15 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats