HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Ortak kelime olamaz Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
beyhude
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 06 mayis 2006
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyhude

savana Yazdı:

Müslümanlarýn tanrýsý böyle þeylerden münezzehtir.

 

bu baðlamda hýrýstiyanlarla "tanrý" kelimemiz ortak olamaz

 

325'teki Iznik Konsulu'ne kadar Hristiyanlik ta boyle sapkinliklardan munezzehti. Isa'ya inanmayi cennetin yegane yolu olarak gostermek isteyenler sonunda ona tanri diyecek kadar ileriye gitti.

 

Evet, ne yazik ki insan-tanri kavramina inanan, inanmak isteyen ve bu kavrami reddeden Islam'i kendi tahrif edilmis dini icin amansiz bir tehdit olarak goren Hristiyanlik aleminin cogunlugu ile bir turlu ortak kelimede bulusmak mumkun olamiyor.

 

Isa Peygamber'in; -binlerce gospelin devre disi birakilarak, yalnizca dort gospelin kabul edildigi- 325'teki Iznik Konsulu'nde Allah haline getirildigini, ondan once Isa'nin insan-peygamber olduguna inanildigini artik sagir sultan bile ogrendi. Ama ne yazik ki, dunya ekonomisine ve teknolojisine tek basina hakim haldeki Hristiyan alemi icin bile, tabulari yikmak, bid'at ve hurafelerden kurtulmak ve hakiki Allah bilincine ulasmak o kadar da kolay olmuyor.

 

Ama Muslumanlar olarak bizim gorevimiz, tek tanri inancina sahip butun din mensuplariyla Kur'an imanindan bir damla bile odun vermeden, Kur'an'in ongordugu sekilde ortak noktalari bulmaya calismak.

Selam ve saygi ile,

 



__________________
103:1,2,3. Asra yemin ederim ki insan mutlak zarar icindedir. Bundan ancak iman edip iyi isler isleyenler, birbirlerine yalniz H/hakki ve sabri tavsiye edenler mustesnadir.
Yukarı dön Göster beyhude's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyhude
 
zulkarneyn70
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zulkarneyn70

beyhude Yazdı:
savana Yazdı:

Müslümanlarýn tanrýsý böyle þeylerden münezzehtir.

 

bu baðlamda hýrýstiyanlarla "tanrý" kelimemiz ortak olamaz

 

325'teki Iznik Konsulu'ne kadar Hristiyanlik ta boyle sapkinliklardan munezzehti. Isa'ya inanmayi cennetin yegane yolu olarak gostermek isteyenler sonunda ona tanri diyecek kadar ileriye gitti.

 

Evet, ne yazik ki insan-tanri kavramina inanan, inanmak isteyen ve bu kavrami reddeden Islam'i kendi tahrif edilmis dini icin amansiz bir tehdit olarak goren Hristiyanlik aleminin cogunlugu ile bir turlu ortak kelimede bulusmak mumkun olamiyor.

 

Isa Peygamber'in; -binlerce gospelin devre disi birakilarak, yalnizca dort gospelin kabul edildigi- 325'teki Iznik Konsulu'nde Allah haline getirildigini, ondan once Isa'nin insan-peygamber olduguna inanildigini artik sagir sultan bile ogrendi. Ama ne yazik ki, dunya ekonomisine ve teknolojisine tek basina hakim haldeki Hristiyan alemi icin bile, tabulari yikmak, bid'at ve hurafelerden kurtulmak ve hakiki Allah bilincine ulasmak o kadar da kolay olmuyor.

 

Ama Muslumanlar olarak bizim gorevimiz, tek tanri inancina sahip butun din mensuplariyla Kur'an imanindan bir damla bile odun vermeden, Kur'an'in ongordugu sekilde ortak noktalari bulmaya calismak.

Selam ve saygi ile,

 

 
 
Neler duyuyoruz neler ????
 
İznik konsulü  Hz. İsaya inanmayı, sevmeyi cenentin yegane yolu olarak gorenler tarafından değil...
 
bu ara burada hala Hz.Peygamberimize olan sevgi ve inancında bizi aynı yola gotureceğine dair sinsi ve gizli bir bilinç. altı vurgusu var :) pes doğrusu ince iş ...
 
... evet Tanrının kralığı, tanrının oğlu vs. vs. kavramalrı İznik konsulü ile Bizansın temellerini atmak için uydurulmuş bir kavramlardır burada amaç din aracılığı ile  bizans krallığının halk uzerindeki tahakkümünü arttırmak için planlı ve krallık zoru ile yazdırılmış bir hikaye idi... Zaten o tarihe kadar hristiyanlıkda iyiden iyiye tahrif edilmiş ve saptırılmış idi... Ki boyle olmasa  çok kısa surede bizasn krallığı boyle saçmalıkları  yani doğmuğmuş olan din boşluğunu dolduramaz idi....
 
 
 
Gelelim asıl meseleye...
burada hem Gülen hareketine kızarsınız hemde aynı istikamette ama yan kulvarda devam edersiniz..
Gülende dinler arası diyaloğ yalanı ve ihaneti ile ortak noktalar bulma yolunda ..
 
Bize kuranda boyle verilmiş bir emir yok....
 
Kestirmeden soyluyorum .
 
Nerden uyduruyorsunuz ortak noktaalrı hemde kuran imanından taviz vermeden bulmak ...
Ben Hz. Muhammedin risaletine inanıyorum ama onlar buna inanmıyor....
 
Ben yekdir Allah diyorum onlar baba, oğul kutsal ruh diyor....
 
ben tevhid diyorum onlar teslis diyor
vs.vs.vs
 
Bizim görevimiz gayet açıktır...
bu imtihan dunyasında öncelikle her kouyn kendi bacağından asılır....
 
kendi imtihanımızı vermek ...
ve bunu yaparkende bu dustur ile "insanların en hayırlıı başkalarına hayrı dokunandır" dusturu ıcınde...
Hristiyan ve yahudilere yapacağımız en buyuk hayır onları İslam ile aralarındaki engeleri kaldırıp "tebliğ" etmekdir...
Gerisi nasip işidir....
 
ilginç hem diyalog, hemde protestan İslam ..
her ikiside burda...
 
 
Yukarı dön Göster zulkarneyn70's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zulkarneyn70
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

savana Yazdı:

selam  alperen

"Hepimizin Babası bir değil mi? Bizi Bir Allah yaratmadı mı?" Malaki 2:10.

İncile göre Allah tüm beşerin babasıdır. Dolayısıyla bu "baba" anlayışı aslında insanların O'ndan kaynaklanması, O'nun varlığı ile varlık bulması ile özdeştir.

Hz. İsa'nın varlığı ve işlevi ise O'ndan dolaysız olarak kaynaklanmaktadır. Bu yüzden "O'nun oğlu" deyimi bu itikada göre herhangi bir sakatlık teşkil etmemektedir."

sizce bu mantıklı mı? bu şekilde bir anlayış   kuran tarafından onaylanmışmıdır? kuranda hepinizin babası adem ve yaratıcısı allahtır demiyormu? ayrıca siz oğul kavramını mecaz olarak almışsınız ve tanrıdan kaynaklanmak onun varlığı ile varlık bulmak anlamında özdeşleştirmişsiniz ama bu hrıstiyanlıkta böyle değil zaten , hırıstiyanlar hz isanın tanrısal" tanrının bir parçası"olduğuna ,tanrının dünyadaki yüzü olduğuna inanmıyorlarmı?

Selam Savana

Şüphesiz ki Kur'anı TEK REHBER edinen bir müslüman için gerek Hristiyan Teslisi gerekse Müslüman teslisi yanlıştır.

Ben yazımda konuyu Hristiyan Teolojisi açısından irdeledim. Ve Mezhepçi ve Tarikatçı güruha neden "Müslüman Kılıklı Hristiyanlar" denilmesinin yanlış olmayacağını gösterdim.

Mezhepçilerin ve Tarikatçıların kendi teslislerini gözardı edip Hristiyanları tü-kaka ilan etmesi boştur.

Gerek Tevratta, gerek İncil de, gerekse Kur'anda Tanrı tektir. Bu, kökeni aynı olan üç dinin kutsal kitabı arasındaki ortak sözdür. Üçlü Birlik yani teslis ayrıdır "üç tane Tanrı vardır" demek ayrıdır. Hristiyanlara "hayır teslis sizin anlattığınız gibi değil benim dediğim gibidir" diyenler (örneğin Zulkarneyn70 nickli arkadaşımız) çıkabilir. Varsın çıksın.

Üçlü Birlik ve diğer sapkınlıklar İncile ve Tevrata beşer eliyle sokulmuştur. Kur'anı ise aynı maksatla tahrif edemeyen bazı insanlar dış yorumlarla ayetleri yamultarak teslisçiliklerini dine yamayabilmişlerdir.

Şirk çirkinliklerin en büyüğüdür, hangi etiket altında icra edilirse edilsin. Birleyicilik de en güzel değer....

Tanrının Oğlu anlayışına da Hayır, Tanrının Sevgilisi (Habibullah)anlayışına da... Fenafillah+Bekabillah geyikleriyle Tanrıyla birlenme anlayışına da...

Hanifçe iman tek çıkar yol...

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

PAVLUSÇULUK MU HRİSTİYANLIK MI?

Hıristiyanlıkta şirk en büyük günahtır. “Birinci buyruk şirki yasaklar. Allah’tan başka tanrılara inanılmamasını, Tek olandan başka ilahlara saygı gösterilmemesini ister[1].” İsa şöyle demiştir: “Tanrın olan Rabb’e tap, yalnız ona kulluk et.” (İncil/Luka 4:5-8)

Havariler zamanında İsa, gerçek anlamda insan sayılırdı[2]. Zaten elimizdeki İncil’lerin hiçbirinde onun tanrılığından bahsedilmez. Bunun yolunu açan Pavlus’tur. Milattan sonra 10 yılında doğduğu kabul edilen[3] Pavlus, İsa aleyhisselam ile çağdaş olmasına rağmen, Tarsus’ta yaşadığı için onu görememişti. Azılı bir Hıristiyan düşmanı iken İsa’nın ölümünden kısa bir süre sonra Hıristiyan olduğunu açıkladı. Havarilerin hayatta olmasına ve bütün engellemelere rağmen o, Şam yolunda ansızın gökten parlayan bir nurun çevresini sardığına, İsa'nın ona seslendiğine[4], sonra İsa'ya inandığına ve vaftiz edildiğine[5] insanları inandırabildi. İsa’nın Elçisi olduğunu da kabul ettirerek kendi sözlerini İncil’e sokmayı başardı. Bugünkü İncil’in önemli bir bölümü Pavlus’un mektuplarından oluşur.

Pavlus, Allah’ın dışında tanrıların varlığını kabul etti ve bunlar arasında İsa’yı, kendilerinin tek Rabbi saydı. Onun, bugünkü İncil’de yer alan ifadeleri şöyledir:

“Yerde ya da gökte ilah diye adlandırılanlar varsa da - nitekim birçok ilahlar ve rabler vardır - bizim için tek bir Tanrı Baba vardır. O her şeyin kaynağıdır ve biz O'nun için yaşıyoruz. Tek bir Rab var, O da İsa Mesih'tir. Her şey O'nun aracılığıyla yaratıldı, biz de O'nun aracılığıyla yaşıyoruz[6].”

Pavlus  Rab kelimesini ustaca kullanmıştır. Rab sahip demektir. Araplar kö­lenin sahi­bine rab derler.  Biz de efendi deriz. Yusuf aleyhisselam, köle olarak Mısır’ın bir devlet yetkilisine satılmış, o yetkilinin karısı Züleyhâ ona aşık olmuş ve beraber olmak istemişti. İlgili ayet şöyledir: 

"Evinde bulunduğu kadın onu kendine çağırdı, kapı­ları sıkı sıkı kapadı ve "gelsene" dedi. Yusuf: "Günah işlemek­ten Allah'a sığınırım, doğrusu senin kocan benim rabbimdir; bana iyi bakmıştır. Zalimler iflah olmazlar." dedi.”  (Yusuf 12/23)

Rab kelimesi daha çok Allah için kullanılır. Allah’tan başkasına köle olmayı reddedenler, bir başka­sına rab demeyi kabul etmezler. Köle ile sahibi arasındaki ilişki zoraki ilişkidir. Köle, ilk fırsatta hürriyetine kavuşmak ister. Kul ile Allah arasındaki ilişki gönüllü ilişkidir. Yanlışlar peşinde koşanlar, böyle iki anlama gelen kelimeler seçerler ki kendilerini kolay savunsunlar. Bir Hıristiyan, İsa’yı Rab kabul ederse aradaki ilişkiyi gönüllü ilişki haline getireceğinden onu ilah makamına oturtması kolay olur. Pavlus’un bu tavrı İsa’yı tanrılaştırma sürecinin ilk basamağını oluşturmuştur.

Pavlus  kendini, İsa Mesih’in kulu ve elçisi sayarak şöyle dedi:

İsa Mesih'in kulu, Tanrı'nın müjdesini yaymak için seçilip elçi olmaya çağrılan ben Pavlus'tan selam! Tanrı, öz Oğlu Rabbimiz İsa Mesih'le ilgili olan bu müjdeyi peygamberleri aracılığıyla Kutsal Yazılarda önceden vaat etti. Bedence Davûd'un soyundan doğan Rabbimiz İsa Mesih'in, kendi kutsal ruhu sayesinde ölümden dirilişiyle Tanrı'nın Oğlu olduğu kudretle ilan edildi. Her ulustan insanların iman edip söz dinlemesini sağlamak için Mesih'in aracılığıyla ve O'nun adı uğruna Tanrı'nın lütfuna ve elçilik görevine sahip olduk[7]”.Söylediğiniz ve yaptığınız her şeyi Rab İsa'nın adıyla, O'nun aracılığıyla Baba Tanrı 'ya şükrederek yapın[8].”

Pavlus, daha ileri giderek şu sözüyle Mesih İsa’yı Allah’a eşit gibi gösterdi: Mesih, Tanrı özüne sahip olduğu halde, Tanrı'ya eşitliği sımsıkı sarılacak bir hak saymadı[9].”

Pavlus’un yolundan giden Hıristiyanlar, 325’te Ökümenik İznik konsilinde İsa’nın yaratılmış olmadığına, Baba’dan doğduğuna ve onunla aynı özden olduğuna karar verdiler[10]. 451’de toplanan dördüncü Ökümenik Kadıköy konsilinde ise onun gerçek tanrı olduğu şöyle ilan edildi:

“Rabbimiz Mesih İsa’nın mükemmel Tanrılığa ve mükemmel insanlığa sahip, gerçek Tanrı ve gerçek insan olduğunu, akıllı bir ruhtan ve bedenden oluştuğunu, Tanrılık açısından Baba ile, insanlık açısından da bizimle aynı özde olduğunu, günah dışında hepimize her şeyde benzer olduğunu, Tanrılık açısından yüzyıllar öncesinden Baba’dan doğduğunu, insanlık açısından bizim esenliğimiz için bakire Meryem’den doğduğunu oybirliği ile kabul ettiğimizi resmen beyan ederiz[11].”

Bugünkü Hıristiyanlar, şirki iyice özümsedikleri için Pavlus  öncesi Hıristiyanlığı kabule yanaşmazlar. Allah Teâlâ Kur’ân-ı Kerim’de şöyle buyurur:

“Allah Meryem’in oğlu Mesih’tir” diyenler tam kâfir oldular. Oysa Mesih şöyle demiştir: “Ey İsrail oğulları! Rabbim ve Rabbiniz olan Allah’a kul olun. Şurası bir gerçek ki; kim Allah’a şirk koşarsa Allah ona cenneti haram eder, varacağı yer ateştir. Zalimlerin yardımcıları da olmaz”. (Mâide 5/72)

 



[1] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, Çev. Dominik Pamir, İstanbul 2000, par. 2112. Bu eser Papa 14. Lui’nin emriyle (bugünkü Papa) Kardinal Joseph Ratzinger başkanlığında kurulan 12 kişilik heyetin altı yıllık çalışmasının ürünüdr. Kilise tarafından kabul edilmiş öğretileri içerir. Kardinal Joseph Ratzinger, Katolik Kilisesi’nin bugünkü Papa’sıdır.

[2] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri,  par. 465.

[3] Şinasi Gündüz, Pavlus Hıristiyanlığın Mimarı, Ankara 2004, s. 32.

[4] İncil / Elçilerin İşleri 9/3-6.

[5] İncil / Elçilerin İşleri 9/18 vd.

[6] İncil / Pavlus’un Korintililere 1. Mektubu 8:5-6.

[7] İncil / Pavlus’un Romalılara Mektubu 1: 1-6.

[8] İncil /  Pavlus’un Koloselilere Mektubu 3:17.

[9] İncil / Pavlus’un Filipililere Mektubu 2:6.

[10] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri,  par. 465.

[11] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri,  par. 467.

 

http://www.suleymaniyevakfi.org/modules/kitaplar/dl2.php?lid =11

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Pavlus'un kurguladığı din



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam alperen

biraz kafam karıştı benim

yani neticede hırıstiyanlarla ortak kelimemiz tanrı olmaz fikrine karşımısınız yoksa bu fikre katılıyormusunuz?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Savana

De ki: "Ey Kitap Ehli, bizimle sizin aranızda müşterek bir kelimeye gelin. Allah'tan başkasına kulluk etmeyelim, O'na hiçbir şeyi ortak koşmayalım ve Allah'ı bırakıp bir kısmımız bir kısmımızı Rabler edinmeyelim. Eğer yine yüz çevirirlerse, deyin ki: "Şahid olun, biz gerçekten Müslümanlarız." (Ali İmran Suresi, 64)

Şimdi bu ayetten ne anlamalıyız?

- Ehl-i Kitap ile aramızdaki ortak kelime nedir? Tektanrıcılık. Bu ayetteki birbirini bütünleyen üç maddenin özeti budur, muvahhidlik, haniflik.

- Aramızda böyle bir ortak kelimenin varlığından bahsediliyorsa demek ki onların da inançlarının temelinde aslında bu Monoteist İman yatıyor(du). Ve ilahi çağrıya bu formda muhatap olduklarına göre onlar da kökenlerinde bu gerçeğin varolduğunun farkındadırlar. (Ayrıca inanç köklerinin yanısıra fıtratları da hepimize olduğu gibi onlara da içten seslenmektedir (Rum 30))

- Son Peygamberimiz onlara "köklerinize dönün" çağrısı yapıyorsa demek ki onlar inançlarından sapmışlar ve dinlerini yozlaştırmışlar. Bir insan durduk yere neden çağrıya muhatap olur?

- Onlar kendilerine Kur'anla yapılan bu "öze dönüş" çağrısına kulak vermezlerse müslümanlık dairesine giremeyecekler.

Sözün özü Teslise inanan hristiyanlar ve Tevhid dininden sapmış Yahudiler ve onlara benzemiş müslüman kimlikli şahıslar şirk itikadını bir kenara atıp BİRLEYİCİLER olmadıkça ziyandadırlar.

Rabbimizin de belirttiği gibi (Ali İmran 113-115) Ehl-i Kitabın hepsi bir değildir. İşte bu istisna grupla aramızda ortak bir söz mevcuttur.

Hristiyanlar içinde teslisi sapkınlık olarak görenler de vardır. Lütfen aşağıdaki linklere bakınız.

MONOTEİST İSEVİLER         İNGİLTERE MONOTEİST KİLİSESİ

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
zulkarneyn70
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zulkarneyn70

Öncelikle monoteist iseviler sanırm yanlış anlamışsınız....
 
 
Öncelikle İslamiyetin gelişi ile birlikte ve bunun tebliğini müteakip artık diğer dinlerin yer yüzünde hükmü kalkmıştır....
 
Yani eğer o tarihe kadar hala saf hristiyan kalmışsa (yahudi demiyorum bile zaten onlar Hz. İsa'(A.S.) gelişi ile birlikte Hriastiyanlığa tabi olmaları gerekirken, bağnaz bir ıkrçılıkla red etmişlerdir)  onların da yapması gereken ( ki saf ve temiz hristiyanlar bundan buyuk şeref duyarak yapmışlardır) Peygamberimize biat ederk kelimeyi tevhid ile birlikte Allahın birliğini ve Hz. peygamberin risaletini kabul ederk şerefli İslam dinine katılamaları  mutlak bir eylem idi....
 
Tebliğ ulaşıp anlaşıldıktan sonra , yapılması gerekeni yapmayan her kim olursa olsun artık batıla kaymış ve onları aklamanın da bir anlamı yoktur...
 
Bu kada kasılmaması gerekir...
 
Ortak kelime konusunda ıse yazmış olduğumuz alıntı ve yorumlar sanırım görmemezliğe gelinmiş...
 
Moneteist isevilere gelince ise onuda geçmiş yorum ve yazımda belirttim... Bunlarda da çoğunda teslis inancının bir çeşidi hakimdir yani üçten hangisinin tek olacağı konusudur... Burda bile ihtilafa duşmuşlerdir.....
 
bakın, en buyuk hıle batılı  hak ıle boyayıp, kamufle edip sunmaktır... Ki burda da benım gördüğüm en buyuk oyun bu olsa gerek.....
 
 
 
 
Yukarı dön Göster zulkarneyn70's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zulkarneyn70
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam

kurandaki hitaplara baktığınızda çağrı hep aynı "ey iman edenler..." şeklinde ayetler başlayıp MÜMİN sıfatını koruyanlar davet ediliyor. bu da iman edenlerin arasındaki sapmaları ortak çatı altına (İSLAM) toplayabilmek için yapılmıştır kanaatimce.

ortak kelime şalom selam islam barış olabilir mi? bunu da bir fikir olarak sunmak istiyorum

saygılarımla

 

selam selam

 

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Sailamasr

Kıymetli Dostum;

Allah birdir diyen, Ahiret haktır diyen ve bu rota üzerinde pozitif bir hayat süren her insanın dini İslamdır. Tabiki en güzeli yani dört dörtlük olanı Kur'andaki İslamdır.

Üstte zikrettiğim üç ilke (Bakara 62, Maide 69) en temel ve yeterli üç ilkedir. Fakat tabiki yeterlilik yada asgari şart ayrıdır, mükemmelik ayrı.

Bu paket ilke, atası aynı olan (Hz. İbrahim) üç din mensubunun ortak paydasıdır. İslam (Rabbe Birleyerek Teslimiyet) bir ortak paydadır. Kur'andaki İslam ise mükemmelik unsurudur.

Bakara 62'ye ve Maide 69'a ekleme yapmadan iman edebilmeliyiz. Ve Rabbimizin müşrik olan ehli kitaba yaptığı çağrılarla Tektanrıcı olanları birbirinden ayırdığını görebilmeliyiz.

Tüm yergiler müşrikliğe, tüm övgüler hanifliğe...

Rabbimizin Ali İmran 113-115'te "hepsi bir değildir" dediği Tektanrıcı Ehli Kitap bana Müslüman Kimlikli Müşriklerden daha yakındır. Teslisi reddeden Ehli Kitap bana Teslisçi Müslümanlardan(!) daha yakındırlar. Bu acı olsa da böyle. Çünkü herşeyin başı Allah odaklı din anlayışı.

İslam Dini nasıl Buharilerin, Hureyrelerin ve çömezlerinin elinde yozlaştırıldı ise Hristiyanlık da Pavlus'un ve çömezlerinin elinde yozlaştırılmıştır. Bunun farkında olup öze yönelen tüm Tektanrıcılara selam olsun.

Saygılar

Cennete sadece Müslümanlar mı girecek?

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats