HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: SÜNNET ETMEK YARATILIŞI DEĞİŞTİRMEDİR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Savana,

Sizler Kuran'ın hayatınıza bu kadar dokunacağını düşünmemiştiniz.Şimdiye kadar özne olan siz,nesne Kuran'dı.Artık ezberler bozuluyor,özne Kuran nesne insan,bu durumda sizleride sıkıntı basıyor.

Verdiğin acaip örnekler bunun yansıması.Ancak,iğreti dünya hayatından başarıyla ayrılmak Allah'ın biricik Huda'sını yaşamımızın merkezine koymaktan geçiyor.Başka çözümü olan varsa beri gelsin,biz burdayız..

 

Selametle/SULTAN

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam sultan

Verdiğim örenekler acip olmaktan öte bilakis yaşamın içinden yaşama dair örnekler.

Siz Allahın hudasını başarıyla yaşama geçirdiğinizi iddia eden biri iseniz bu örnekleri değerlendirip cevap vermek durumundasınız.Kaldı ki kulak deldirmeyi bile Allahın yarattığına saygısızlık şükürsüzlük olarak değerlendiriyorsunuz.

Bu nedenle kaçamak cevaplar yerine ,verdiğim örnekleri Allahın hüdasından feyz alıp onu yaşamına aktarmış olan biri olarak değerlendimelerinizi yazpınız

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

 

Fereç Hudur yazdı:

Savananın bunlar gibi daha birçok sözleri var, Örneğin: Namazın Kuran’da 2 vakit olarak geçtiği ve Namazda Kuran’ın Türkçe olarak okunabileceği.

selam...şahsım adına konuşmak gerekirse...

ben namazın 2 vakit değilde 3 vakit kılınabileceği kanaatindeyim...neyse bu uzun bir konu detaya girmiyorum..zaten forumda da önceden tartışılmıştı...

ancak,namazda kuranın türkçe meali'nin okunabileceği...hiç meal okunmadan da içten yakarışla namazın kılınabileği görüşündeyim...

savana eğer..namaz da ancak ve ancak kuran ve meali okunur diyorsa yanılmıştır...Fereç Hudur ise namazda ancak ve ancak kuran okunur diyorsa yanılmıştır...bu notu düşmemin nedeni...

o yukarıda anılan paragraftır....

gelelim sünnet olayına...bir tanıdığım evladını geçen hafta sünnet ettirdi..ben söyledim ama onlar toplumun dini üzere yaşadıklarından kulak asmadı...gördüğüm şu ki...çocuk bir haftadır ağlıyor...acı çekiyor...yav kardeşim barış dini kimseyi üzmez ağlatmaz...hele hele bir sabinin inci gibi göşyaşları dökmesine de asla müsade ve müsamaha göstermez...o et parçası saç tırnak gibi kesildikçe uzasaydı..be kardeşim her uzadığında kestirecekmiydin....

tabi ki kestirmeyecekti...

Fereç Hudurdan Allah razı olsun diyorum...bir hatayı yapmamıza engel oldu...



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SAVANA YAZMIŞTI:

Selam sultan

Doğuştan kulakları başına yapışık doğan birinin kulaklarını başından ayırma operasyonu

Doğuştan tek kolu yada bacağı olmayan birine protez kol veya bacak takmak

Kepçe kulağı küçültmek,ince dudağı kalınlaştırmak,kalın dudağı inceltmek

Yüzde veya vucudun herhangi bir yerinde var olan ben i aldırmak

Sırt ve omuzlarda ağrı yapıyorsa veya yapmıyorsa büyük göğüsleri küçültme operasyonu

 

gibi ameliyatlardan hangisi\hangileri Allahın yaratışına saygısızlık

Hangileri Allahın yaratışına şükrümüzün gereği olarak yapılır?

 

SULTAN'IN CEVABI:

Şayet bütün erkekler sünnetli doğsalardı o zaman istisna olan sünnetsizler haklı olarak bir hastalık halidir, diye algılanıp sünnet ettirilirdi.

Ancak, şu an için tüm erkekler sünnetsiz doğduğuna göre Yüce Allah, sürekli, "hatalı üretim"yapıyor denebilir mi?

 

Selametle kal, değerli kardeşim SAVANA

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

MUVAHHİT YAZDI:

gelelim sünnet olayına...bir tanıdığım evladını geçen hafta sünnet ettirdi..ben söyledim ama onlar toplumun dini üzere yaşadıklarından kulak asmadı...gördüğüm şu ki...çocuk bir haftadır ağlıyor...acı çekiyor...yav kardeşim barış dini kimseyi üzmez ağlatmaz...hele hele bir sabinin inci gibi göşyaşları dökmesine de asla müsade ve müsamaha göstermez...o et parçası saç tırnak gibi kesildikçe uzasaydı..be kardeşim her uzadığında kestirecekmiydin....

tabi ki kestirmeyecekti...

Fereç Hudurdan Allah razı olsun diyorum...bir hatayı yapmamıza engel oldu...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

--------------------------------

İrdelenmesi gereken 2 ayet Araf 189,190.. 

Muhammed Esed

Araf Suresi

189- SİZİ [hepinizi] bir tek candan  yaratan, Ve [sevgiyle] kadına meyletsin diye 155 ona kendi özünden eş var edip çıkaran O'dur. Öyle ki, o eşini kucaklayınca, eşi [ilkin] hafif bir yük yüklenir ve bir süre taşır o yükü. Sonra [kadın] gün gelip [çocuğun yüküyle] iyice ağırlaşınca, her ikisi birden Allah'a, Rablerine yalvarırlar: “Bize gerçekten kusursuz bir [çocuk] bahşedersen, muhakkak ki sana şükreden kimselerden olacağız!”

Abdülbaki Gölpınarlı

Araf Suresi

190-Onlara azası tam ve düzgün bir evlat verince de o yüzden şirk koştular. Oysa onların şirk koştuklarından tamamıyla münezzehtir.

Diyanet İşleri Meali

190- Allah onlara kusursuz bir çocuk verince, kendilerine verdiği şey hakkında Allah'a ortaklar koştular. Allah, onların ortak koştukları şeylerden yücedir.

 

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli yunusemre Kardeşim!

Allah Razı olsun! Rabbim sizi hep güzelliklere vesile kılsın.

İrdelenmesi gereken iki ayet (A'raf 189-190)ile ilgili yapılan bir çalışmayı

bilgilerinize sunmak istiyorum.

A'raf ;189, 190. Ayet:

 

"O, sizi bir candan yaratan ve ondan da, kendisine ısınsın diye, eşini yapandır. Ne zaman ki o, onu örtüp bürüdü, o zaman o hafif bir yük yüklendi. Ve bununla gidip geldi. Ne zamanki zevce ağırlaştı o zaman onlar (o ikisi) Rablerine dua ettiler: “Eğer bize salih (bir çocuk) verirsen, ant olsun ki kesinlikle şükredenlerden olacağız.”

Ne zaman ki onlara (o ikisine) salih (bir çocuk) verdi, o ikisine verdiği şey hakkında onun için ortaklar kıldılar. Onların ortak koştuğu şeylerden Allah münezzehtir, yücedir."

 

Hem ayetleri hem de asıl konuyu iyi anlayabilmek için tahlili biraz geniş tutmak gerekmektedir.

 

"O, sizi bir candan yaratan ve ondan da, kendisine ısınsın diye, eşini yapandır."

 

Üzülerek tespit etmiş bulunuyoruz ki, bizim bugüne kadar okuduğumuz gerek Türkçe gerek Arapça meal ve tefsirlerin içinde ayetin bu bölümünün, Yahudi kültürünün etkisinde kalınmadan yapılmış bir çevirisi veya açıklamasına rastlamak mümkün değildir.

 

Çünkü bunların hepsi de, Tevrat’ın Tekvin bölümünün II. Bab, 18–25. cümlelerinde yazılı olanları, yani ilk insanın Âdem olduğunu, ondan (kaburga kemiğinden) Havva’nın yaratıldığını ve Âdem’in kaburga kemiklerinin sayısının Havva’nınkinden bir adet noksan olmasının da bundan kaynaklandığını, ya açıkça yazmakta, ya da ima etmektedir.

 

Hâlbuki ayetin lâfzında Âdem ve Havva diye birilerinden söz edilmediği gibi, ima yolu ile bile olsa ayetlerden bu kimselerin varlığını anlamak mümkün değildir.

 

İnsanın bir candan yaratılması, ondan da eşinin yaratılması konusu sadece bu ayette geçmemekte, Nisa suresinin 1. ayeti, Zümer suresinin 6. ayeti gibi daha birçok ayette dile getirilmektedir.

 

Ayrıca, Rum suresinin 20, 21. ayetleri de konumuz olan ayetin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacak ayetlerdir.

 

Burada önce, cinsiyeti olmayan bir canlıdan bahsedilmekte, sonra da bu canlıdan onun eşinin yaratıldığı bildirilmektedir.

 

Bu yaratılış tarzı sanki bugünkü “klonlama”ya benzemektedir. Rabbimiz, insanın eşinin kendisinden yaratılmasının gerekçesini de göstermiş; bu yaratma tarzının, ikisinin arasında bir sıcaklığın, yakınlığın, sevginin, sükûnetin (yatıştırmanın) doğması için olduğunu açıklamıştır.

 

Yani insanlar görünüm olarak erkek ve dişi olarak ayrılsalar da, yaratılışta tek canlıdan türedikleri için, aynı özellikleri taşımaktadırlar ve özde birbirlerinden farkları yoktur.

 

Erkeklik ve dişilik farkı da zaten ilk yaratılışta değil, Nisa suresinin 1. ayetinden anlaşıldığına göre yaratılışın üçüncü aşamasından sonra oluşmuştur.

 

 

Özetlenecek olursa, ayetin bu giriş bölümünde, Allah’ın plânlı yaratıcılığı vurgulanmak suretiyle insanlar tevhide, imana yönlendirilmektedir.

 

"Ne zaman ki onu örttü / bürüdü ?(örtüp bürüdü)?, hafif bir yük yüklendi ve bununla gidip geldi.

Ne zaman ki zevce ağırlaştı, ikisi (karı koca) Rabbleri Allah’a yalvardılar: “Eğer bize bir salih (sağlam çocuk) verirsen kesinlikle şükredenlerden olacağız!

Ne zaman ki Allah onlara bir salih (düzgün bir çocuk) verdi, o ikisi Allah’ın o ikisine verdiği şeyler hakkında onun için ortaklar kıldılar."

 

Görüldüğü gibi eşler, hamileliğin başlangıcında, ne annenin başarılı bir doğum yapacağı, ne de bebeğin salih olup olmayacağı ile ilgili bir endişe taşımamaktadırlar.

 

Onlara göre işler yolunda gitmektedir. Ama anne adayı ağırlaşıp doğum yaklaştığında panik başlar ve insanlar, başlarına gelen her sıkıntıda olduğu gibi, açık açık veya içten, sürekli Allah’tan yardım isterler ve eğer sağlıklı iyi bir çocuk ihsan ederse kesinlikle şükredenlerden olacaklarına, kesinlikle nankörlük etmeyeceklerine dair Allah’a sözler verirler.

 

Çocuk sağ ve salim doğduğunda ise, verilen sözler unutulur ve çocuğun sağlıklı oluşu, Allah’tan başka etkenlere bağlanmaya başlar, şirk ortaya çıkar.

 

Bu çocuk ve şirk meselesi, İbrani kültürüyle oluşturulmuş Âdem-Havva masalı ile birleşmiş ve ortaya “martaval masal” niteliğinde rivayetler çıkmıştır:

 

İbn Abbas:

 

Bu âyette geçen “bir nefs” kelimesiyle Hz. Âdem;” bundan da, eşini yapan..” kelimesiyle de Hz. Havva murad edilmiştir. Yani, Allah Teala, Hz. Havva’yı, eziyet vermeksizin, Hz. Âdem’in kaburgasından yaratmıştır. ... Vakta ki Âdem, Hz. Havva’yı bürüyünce, Havva, hafif bir yük yüklendi (hamile kaldı). Çocuk onun karnında ağırlaşınca, İblis, bir adam suretine girip Havva’nın yanına gelerek şöyle dedi: “Ey Havva, bu nedir? Ben, bunun bir köpek ya da herhangi bir hayvan olmasından korkuyorum. Onun, nereden çıkacağını nereden bileceksin? Arkandan mı çıkıp seni öldürecek, yoksa karnın mı yarılacak?” Bunun üzerine Havva endişelendi ve bunu, Âdem’e anlattı. Böylece de Âdem ile Havva, hep bunun endişesi ve hüznünü taşıdılar. Daha sonra o İblis, Havva’ya gelerek şöyle dedi: “Eğer Allah’tan onu, tıpkı senin gibi kusursuz ve hilkati tam bir kimse yapmasını ve onun, senin karnından çıkmasını istersen, sen ona Abdül Harîs adını verirsin...” Melekler arasında, İblis’in adı el- Harîs idi. İşte bu, Cenab-ı Hakk’ın “Fakat Allah onlara düzgün bir çocuk verince, kendilerine verdiği çocuk hakkında ona eşler tutmaya başladılar” âyetinde ifade edilen husustur. Yani,”Allah onlara, düzgün ve kusursuz bir çocuk verince, Âdem ile Havva, O’na eşler tutmaya başladılar” demektir. İşte, buradaki koşulan şirk ile Harîs (İblis) kasdedilmiştir. Kıssanın tamamı bundan ibarettir.” (Razi Tefsir-i kebir)

 

Ayette tesniye kalıplarıyla ifade edilen ikili / karı koca kim?

 

Arap dili bilgisine vakıf olanlar bilirler ki, “Kelâmda, mutlak surette zamirlerin merciinin, lâfzen veya manen veya hükmen mezkûr olması lâzımdır.

 

” Bu ayette ise, lâfzen, manen ve hükmen Âdem ve Havva diye bir merci bulabilmek mümkün değildir.

 

Ayetteki “nefs ve eşi” ifadelerinden “manen” bu ikilinin karı koca oldukları anlaşılmakta ve gerek tesniye ifadelerinin öznelerinin, gerekse zamirlerin mercileri de, bu “karı koca”ya raci olmaktadır.

 

Klâsik Arap edebiyatında birçok uygulaması görülen bu durumun en meşhur örneği; “İ’dilû hüve ekrebü littekvâ” (Adaletli olun o (adalet) takvaya en yakın olandır.)” ayetindeki “hüve (o) zamirinin, ayette açıkça “adl (adalet)” sözcüğü melfuz ve mezkûr değilken, ayetin manasından anlaşılan “adl (adalet)” sözcüğüne raci olmasıdır.

 

 

Ayetteki zaman kiplerinin “geçmiş zaman kipi” olması, Kur’an’ın pek çok yerinde görüldüğü gibi, Allah için zaman mefhumunun söz konusu olmadığını ve anlatılanların kesinlikle gerçekleştiğini veya gerçekleşeceğini vurgulamak içindir.

 

Ayette konu edilen bu karı koca, Âdem-Havva, Ali-Ayşe, Ahmet-Fatma gibi bilinen ve tanınan birileri değil, genel olarak tüm insanlar, tüm karı kocalardır.

 

Dolayısıyla ayette ifade edilen davranışlar da tüm insanların tüm karı kocaların genel karakteridir, genel fıtrî özellikleridir.

 

İnsanın şirke ve nankörlüğe meyilli bu ham karakteri Hud suresinde de dile getirilmiştir:

 

Hud; 9, 10: "Ve eğer insana, tarafımızdan bir rahmet tattırıp sonra da onu kendisinden çekip alsak, kuşkusuz o umutsuzdur, çok nankördür."

  "Ve eğer, kendisine dokunan mutsuzluktan sonra, ona mutluluğu tattırsak, elbette, “Kötülükler benden gitti.” der. Ve kuşkusuz o,  şımarıktır, böbürlenen biridir."

 

Kur’an’da, konumuz olan ayet üslûbunda ve Hud suresinin yukarıda verdiğimiz ayetlerinin tefsiri mahiyetinde olan birçok ayet vardır:

 

Tövbe; 75, 76: "Ve onlardan, “Eğer Allah lütfundan bize verirse, mutlaka bağışta bulunacağız ve kesinlikle iyilerden olacağız.” diye Allah’a söz verenler vardır."

 "Sonra, ne zaman ki Allah, onlara lütfundan verir, onda cimrilik ederler ve yüz çevirerek geri dururlar."

 

Yunus; 22, 23:  "O, size karada ve denizde yolculuk ettirendir. Gemilerde bulunduğunuzda gemiler içindekileri tatlı bir rüzgârla götürür, (yolcular) neşelendiklerinde şiddetli bir fırtına gelip çatar, dalgalar her mekândan gelir. Ve onlar, çepeçevre kuşatıldıklarını anlayınca, dini Allah için arındırarak O’na yalvarırlar: “Bizi bundan kurtarırsan, hiç kuşkusuz, şükredenlerden oluruz.”

 

"Sonra O, onları kurtarınca, bir de bakarsın ki, yeryüzünde haksız yere azgınlık ederler. Ey insanlar! Gerçekten, şimdiki hayatın geçici yararları için azgınlığınız, bizzat kendi zararınızadır! Sonra dönüşünüz Bizedir. Yaptıklarınızı size bildireceğiz."

 

Nahl; 53, 54: "Ve iyilik olarak sahip olduğunuz ne varsa, işte Allah’tandır. Sonra size bir zarar dokunduğunda, hemen yalnız O’na sığınırsınız."

"Sonra, zararı sizden giderince, sizden bir gurup, Rabblerine şirk koşarlar."

 

Lokman; 31, 32:  "Ayetlerini size göstermek için, geminin denizde, Allah’ın nimetiyle kayıp gittiğini görmedin mi? İşte gerçekten bunda, tüm çok sabırlı ve çok şükreden için, ayetler vardır."

 "Ve gölgeler gibi bir dalga onları kapladığında, O’nun için dini arındırarak Allah’a yalvarırlar. Ama ne zaman ki karaya çıkararak kurtardı, onlardan bir kısmı muktesıttır. Ve ayetlerimizi ancak, tam hain ve tam nankör bile bile inkâr eder."

 

Rum; 33:"Ve insanlara bir sıkıntı dokununca, Rabblerine yönelerek O’na yalvarırlar. Sonra, onlara kendinden bir rahmet tattırınca, bir de bakarsın ki, içlerinden bir gurup, Rabblerine şirk koşarlar."

 

Ankebut; 65: "İşte gemiye bindiklerinde, dini yalnız O’na özgü kılarak Allah’a yalvarırlar. Sonra ne zaman ki onları karaya çıkarıp kurtardı, bir de bakarsın ki onlar, şirk koşuyorlar."

 

İsra; 67: "Ve denizde size bir zarar dokunduğunda, yalvardıklarınız kaybolup giderler. O, kaybolmaz. Sonra O, sizi karaya çıkararak kurtarınca, yüz dönersiniz. Ve insan, çok nankördür!"

 

Aşağıda verdiğimiz Zümer suresine ait ayetler ise, konumuz olan 189, 190. ayetlerin bire bir tefsiri olarak değerlendirilebilir:

 

Zümer; 6–8:  "O sizi tek bir nefisten yarattı, sonra ondan eşini yaptı. Ve sizin için hayvanlardan sekiz eş indirdi. Sizi annelerinizin karınlarında üç karanlık içinde, yaratılıştan yaratılışa geçirerek yaratır. İşte bu, Rabbiniz Allah’tır. Mülk (krallık, hâkimiyet) yalnız O’nundur. O’ndan başka ilâh yoktur. Öyleyse, nasıl oluyor da çevriliyorsunuz?"

 "Eğer inkâr ederseniz, gerçekten Allah, size muhtaç değildir. Bununla birlikte, kulları için, inkârdan hoşnut olmaz. Eğer şükrederseniz, sizden bunu hoşnutlukla karşılar. Hiçbir taşıyıcı, başkasının yükünü yüklenmez. Sonunda, dönüşünüz Rabbinizedir. O yaptıklarınızı size bildirecektir de. Kuşkusuz O, göğüslerde olanı bilir."

 "Ve insanın başına bir belâ gelince, Rabbine yönelerek O’na yalvarır. Sonra Allah, katından bir iyilik verince, önceden niçin O’na yalvarmış olduğunu unutuverir. Allah’ın yolundan saptırmak için, O’na bir takım ortaklar koşar. De ki: “İnkârından bir süre yararlan! Evet, sen Ateş halkındansın.”

 

Onların şirk koştuklarından Allah münezzehtir.

 

Ayetteki bu ifade, insanların yukarıda anlatılan olumsuz yönlerinin, Allah’ın, ortak koşulanlardan münezzeh olduğunu bilmemelerinden ileri geldiğini ve bu yanlış davranışların vahye dayalı bilgilerle, öğretilerle ortadan kaldırılması gerektiğini anlatmaktadır.

 

Ayetin bu bölümünde dikkat edilmesi gereken bir husus da, “yüşrikun (şirk koşup durdukları)” ifadesiyle “tesniye” ifadelerden, “cem’i (çoğul)” ifadeye yapılan geçiştir. Bu bölümden itibaren pasajın sonuna kadar da konu hep “cem’i (çoğul)” olarak ifade edilmiştir.

Kaynak:İşte Kur'an (Hakkı Yılmaz)

 

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

 

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Sayin sultan amacim kimseye konser vermek degil, detone olan nedir.

Siz basit konulari ana gundem haline getirmenin hayirlara vesile olacagini mi zannediyorsunuz? Bu ve benzeri konularin  onemlilik derecesi  goz onunde tutularak uzerinde vakit harcanmalidir. Aslinda sizi icine dustugunuz kisir donguye karsi uyardigim icin bana tesekkur etmeniz gerekir di,ben istiyorum ki cok daha ilmi bir yapiya kavusalim.

Bu benim tek basima gerceklestirebilecegim bir girisim degildir. Cogunluk luzumsuzlukla istigali daha kiymetli gormektedir.Insanlar fazla zahmeti ve derine dalmayi sevmezler. Surf yaparak marin uzmani  kesilirler. Ilmi arastirmalardan uzak aktuel edinimler ile kalici projeler gerceklesmez.

Bana daha once de, benim   onemli gorduklerimi sormussunuz . Haberim yoktu.Yeni ogrendim. 

Benim neye yonlendirmeye calistigim asikar degil mi? Bu bir gecistirme degil.

Daha onceden yazdiklarim goz onunde tutulursa acikca gorulur ki; Ben  samimi,bilincli ,seviyeli, guclu bir Kuran nesli yetismeli diyorum.  Gunumuzde Kuran anlayisini savunan kimselerin ilmi esaslar uzerinde olusum sergilemediklerini goruyorum. Allah'in kitabi en iyi tarzda temsil edilmeye layik. Cehaletin sovalyeleri gibi ilim degirmenlerine saldiran tipler ,kendilerinin hic bir bilgisine   vakif olmadiklari  guya Kuran'a cagiriyorlar.Kitab'in sihhatli anlasilmasi cok ciddi calismalarin yapilmasini zorunlu kiliyor.Derme catma  bilgilere sahip kimseler uzman kesilerek her konuda ilimsizce tartisarak dogruya ulasamaz. Ne gunumuz insanlarina nede gelecek nesillere karsi rehberlik gorevini yerine getiremez.(simdi bu mesaji birisi anlamadan,biz degil kuran rehberdir derse hic sasirmam.)

Sunnet etmek, namaz kilmak,abdest almak,oruc tutmak, hacca gitmek,bas ortmek veya ortmemek,icki icmek veya icmemek ve daha nice konular yerine, Kuran anlayisinin netlesmesi  icin ona yaklasim metodlari  uzerinde duralim. Oku ile baslayan vahyin gelisim surecini iyi tespit ederek , vahyin kendi hayatimizda  ayni etkinligini gerceklestirelim.  Muhammedin vahiy esliginde devam eden yasamindan ornek alalim. Muhammed ornekligini yabana atmak talihsizligine dusmeyelim. Klasik din anlayisinin  uydurma kaynaklardan olusturdugu Muhammed tiplemesi,bizi Onun taninmasinin gereksizligi anlayisina suruklemesin. Kuran Muhammed'i cok detayli bir bicimde tanitmaktadir.Muhammedi bir kalemde cizenlerin bir kismi,olmus gitmis baska liderleri bas taci yapmaktadir.Resimlerini dahi bu sitede bile her koseye asmaktadirlar.

Ayetlerin,  Muhammedin  yasam cizgisi dikkate alinarak anlasilmasi,bize gunumuz icin bakis acisi kazandiracaktir. Ayni gibi gorunen hususlar  vahiy sureci icinde degisik niteliklere sahip olmustur.Her birini kendi oz ortami icin tespit edemeyisimiz , bizi yanlis sonuclara goturmektedir. Muhammedin  vahiy isiginda yasadigi  surec,en ideal bir orneklik olusturmustur.  Bu mirasin tek varisi Kuran neslidir. Sahtelerinden oturu aslini inkar etmek tutarsizligindan kurtulmaliyiz.Guzel ornek Muhammed'in misyonunu kavrayip gunumuze tasimaliyiz. Her zaman soyledigim gibi;Muhammedin ornekligi Kuran'a alternatiflik degildir.Kuran'in hayat bulmasidir.

Saygiyla.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Muhliskul,

Bizim sürekli referans gösterdiğimiz bir forum var "Alak suresinin ilk 5 ayeti" Burada sözü edilen oku'ma şeklinden hareketle varlıklara (Allah,İnsan,Tabiat,huda)yönelik bakış açımızı dilimiz döndüğünce tartışmaya açıyoruz.

Siz de lütfen "Oku ile başlayan vahyin sürecini iyi tesbitlerinize dayanarak" bizlere aktarırsanız eksiklerimizi düzeltme imkanına kavuşuruz inşallah.

Örneğin biz,"vahyin kendi hayatımızda etkinliğini gerçekleştirme"adına sakalı,sünneti Allah'ın güzel yaratışıdır, deyip, şükrümüzün gereği olarak Rabbin isteği doğrultusunda  bizzat uyguluyoruz.Yalnız Kuran'a dayandırdığınız ameli projelerinizi lütfen bizimle paylaşınız.

Ancak, sakın Kuran'ı rehber edinip edinmediği belli olmayan insanların kitaplarını tavsiye etmeyin.Çünkü bize Kuran yeter.

Bakın size, "gereksiz"gördüğünüz alandan bir örnek vererek konuyu bitirelim:

Bizim düşüncemizin tarihi kökeni  Adem'e dayanır.Siz ise ısrarla İlahi süreci Muhammed resulle başlatarak Allah resulleri arasında ayrıma gidiyorsunuz.Kötü bir niyetinizin olmadığını düşünüyorum.Ancak bu dikkatsizliğinizin/duyarsızlığınızın Kuran'da ki karşılığı bir Muhlis için inanılmaz korkunçtur.(Nisa-150,151)

Daha önce şunu yazdığımı hatırlıyorum:Kuran'da Zulkifli resulün örnekliği neyse,Muhammed resulün örnekliği de odur.Gelin bunları tartışalım,Paret'lerin,İzutsuların,Watt'ların yazdıklarını değil.

Allah'ın yarattığı her şeyi onun tanımladığı şekilde oku'maya devam edeceğiz inşallah.

Selametle 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam dost1..

Yazı için teşekkürler. Yalnız istediğimi tam alamadım.. Kusursuz bir çocuk üzerinden nasıl, ne şekilde şirk koşulabilir?  Örneğin, kusursuz ( salih ) bir çocuğu - Allah'ın böyle bir emri yokkenputlar (Rabb'leştirilen kimseler ) istedi diye  kusurlu hale getirmek, ya da kusurlu görüp, olmayan kusuru düzeltme girişiminde bulunmak da şirk dahilinde midir? Yoksa öldürmediği müddetçe şirk olmaz mı?

Enam Suresi
(137)

Yine bunun gibi, Allah'a ortak koşanların çoğuna,  koştukları ortaklar, çocuklarını öldürmelerini güzel gösterdi ki; onları helake sürüklesinler ve dinlerini karıştırıp onları yanıltsınlar. Eğer Rabbin dileseydi bunu yapamazlardı. Artık sen onları uydurdukları ile baş başa bırak.

 

Enam Suresi
(140)
Beyinsizlikleri yüzünden bilgisizce çocuklarını öldürenler, Allah'ın kendilerine verdiği rızkı -Allah'a iftira ederek- haram sayanlar, mutlaka ziyan etmişlerdir. Gerçekten onlar sapmışlardır. Doğru yolu bulmuş da değillerdir.
Enam Suresi
(151)
(Ey Muhammed!) De ki: "Gelin, Rabbinizin size haram kıldığı şeyleri okuyayım: Ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Anaya babaya iyi davranın. Fakirlik endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin. Sizi de onları da biz rızıklandırırız. (Zina ve benzeri) çirkinliklere, bunların açığına da gizlisine de yaklaşmayın. Meşrû bir hak karşılığı olmadıkça Allah'ın haram (dokunulmaz) kıldığı canı öldürmeyin.İşte size Allah bunu emretti ki aklınızı kullanasınız."

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 

<< Önceki Sayfa 24 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats