HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: SAPTIRILAN KAVRAM (MEKRUH) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Eğer haramlarda sayılan kavramların HEPSİ, mekruhlarda da sayılsaydı dediğin doğru olurdu.Ama bir kısmının sayılması ikisinin de aynı şey olduğu anlamını çıkarmaz.Yani ortada bir önceki mesajımda belirttiğim gibi bir KESİŞİM KÜMESİ var.Ama EŞİT / DENK KÜME yok.
Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Xavier.

 

Sana bir soru. Domuz eti yemek mi daha kötü? Yoksa Zina etmek mi?

 

Domuz eti yemek ayetlere göre haram ama Zina etmek haram değil.

 

Ne dersin?

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Slm,

Burada benim neye kötü neye değil dediğimi tartışmıyoruz.Allah'ın Kuran'ında neye kötü, neye haram dediğini gösteriyoruz.Yani Allah neye kötü neye haram demiş ona bakmak lazım.Yani bunun bencesi falan yok.Allahçası var.Eğerki hanifsek ona bakmak lazım gelir diye düşünüyorum.

Herhalde şu minvalde "haram" kelimesinin tam olarak ne anlama geldiğini ortaya koymamız lazım.Mesela alkole -ki bir türevi sarhoşluk verir- haram dersek, alkole kesinlikle yasaktır demiş oluruz -ki Allah alkole haram dememiş-.Yine alkole haram dersek, hastanede herhangi bir ameliyatta morfin kullandırmamamız gerekir.Yine alkole haram dersek, limon, portakal, üzüm gibi alkol türevli meyvaları da yemememiz lazım."..Mesela içkiliyken ne dediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.." içerikli ayetini nasıl açıklarsınız alkole haram dersek.Örnekler çoğaltılabilir.

 

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

 

Helal ve Haram kavramları Doğru ve Yanlış kavramları gibidir. Yada serbest ve yasak kavramları gibidir. Genel ifadelerdir yani.

 

Her helal bir olmadığı gibi her haram da bir değildir. Kendi içlerinde güzellik ve çirkinlik dereceleri vardır. Her haram/yanlış/yasak aynı oranda çirkin değildir. En çirkin haram ise şirktir.

 

Yasaklamayı sadece “yasak” kelimesiyle yapmadığın gibi serbest kılmayı da sadece “serbestir” kelimesiyle yapmazsın. Bu bağlamda kullanabileceğin tonlarca kelime vardır. Yoksa uzun bir liste çıkarman gerekir. Helaller şunlar deyip listeyi sıralaman, haramlar için de aynı işlemi yapman gerekirdi.

 

Allah’ın bir serbest kıldıkları vardır, bunlar helallerdir. Bir yasakladıkları vardır, bunlar haramlardır. Bir de hiçbirşey söylemediği konular vardır bunlar da serbest konulardır yani mübahlardır. İşte atıp tutmalar özellikle bu son sahada oluyor. Mekruhların menşei özellikle bu son sahadır.

 

Bir şey ya serbesttir (helal), ya yasaktır (haram), yada ne helaldir ne de haram (mübah).

 

Zihinlerimizi Farz, Vacip, Sünnet, Müstehap, Mübah, Haram, mekruh, müfsid diyerek İFSAD eden anlayış Sünni anlayıştır. Bu kategorizasyon Kitap+hadis+icma+kıyas dörtlemesinin ürünüdür.

 

Saygılar

 

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Bunun çözümü çok basit, ikili matematiksel eşlenik ölçeğinde basit bir toplama çıkarma denklemiyle bunu çözebiliriz.

Yasak olanlar + Yasak olmayanlar = Bütün hal ve hareketler = Tüm

Yasak olanlar = Tüm - Yasak olmayanlar

Yasak olmayanlar = Tüm - Yasak olanlar

veya

(Ha)ram + (He)lal = Tüm hal ve hareketler = T

(He)lal = T - (Ha)ram

(Ha)ram = T - (He)lal

veya

Yasaklar listesinde olmayanlar yasak değildir.Yasaklar listesinde olanlar ise yasaktır.

 

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Alperen Yazdı:

...

Zihinlerimizi Farz, Vacip, Sünnet, Müstehap, Mübah, Haram, mekruh, müfsid diyerek İFSAD eden anlayış Sünni anlayıştır. Bu kategorizasyon Kitap+hadis+icma+kıyas dörtlemesinin ürünüdür.

...

Kategorizasyonu ancak ve ancak Allah yapar.Allah'ın yaptığı kategorizasyon beğenilmiyorsa başka söze gerek te yok zaten.Allah bildirecektir yapıp ettiklerini bu beğenmeyenlerin.

 

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Xavier

 

Sevgili kardeşim. Hans Aiberg’in en büyük yanılgılarından birisi de işte bu. Haramlar sadece “haram” kelimesiyle belirtilenlerdir anlayışı. Zihinlerimizi o zehirledi.

 

Alkol konusunda ise;

 

90. Ey iman edenler! Uyuşturucu/şarap (hamr), kumar, tapılmak için dikilen taşlar, fal okları şeytan işi birer pisliktik; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz.

91. Şeytan; uyuşturucu (hamr) ve kumara sokularak aranıza düşmanlık ve şiddetli nefret yerleştirip sizi Allah'ı anmaktan, namazdan geri çevirmek ister. Artık son veriyorsunuz değil mi?

 

Bak Hamr/alkol/aklı örtenler için yasak oluş nedeni neymiş?

 

Şeytanın aramıza düşmanlık ve şiddetli nefret yerleştirip bizi Allah'ı anmaktan, namazdan geri çevirmek istemesi. İşte Hamr bu yüzden yasaklanıyor. Yoksa ameliyat olunurken alınan morfinde bu durum geçerli mi? Limon,  portakal yiyince aynı durum geçerli mi? Konu aklın örtülmesi ve bu nedenle taşkınlık yapmak ve yoldan çıkmak.

 

Hans-ül Emin Efendi Cin’ini, rakısını daha rahat yudumlamak adına ayetleri işte böyle çarpıtıyor. Lütfen bunu görün.

 

Portakalla, üzümle Rakının votkanın ne alakası var Allah aşkına. Cinle, konyakla dişe vurulan iğnedeki uyuştucunun, ameliyatta kullanılan morfinin  ne alakası var Allah aşkına.

 

Şeytan işi birer pisliktir demiş Allah ama haram/yasak değil öyle mi?

Uzak durun demiş Allah ama haram/yasak değil öyle mi?

Kurtuluşa ermenin yolunun bunlara yaklaşmamak olduğunu söylemiş Allah ama bu önemsiz değil mi?

Allah “artık son veriyorsunuz değil mi?” diyor ama bu Haram/yasak olmuyor öyle mi?

 

Haram kelimesi geçmemiş değil mi?  Haram değilse nedir peki???

De ki onlara: "Hadi gelin, Rabbinizin size neleri haram kıldığını yüzünüze karşı okuyayım: Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın. Ana-babaya çok iyi davranın. Yoksulluk endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin; biz sizi de onları da rızıklandırırız. Kötülüklerin görünenine de gizli kalanına da yaklaşmayın. Allah'ın saygın ve aziz kıldığı cana, bir hakkı savunmak dışında kıymayın. Allah size bunları önerdi ki, aklınızı işletebilesiniz." (En’am 151)

Bak burada her türlü kötülük HARAM kılınmış. Allah’ın her kötü dediği her şey HARAMDIR. Haram ise Helal olmayan demektir.

 

Haramın karşıtı helaldir. Bir şey ya haramdır ya helal. Yada hakkında hiçbirşey söylenmemiştir. Bu saha da bizim keyfimize kalmıştır.

 

Saygılar

 

 

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Muhterem Alperen,

Biz burada Hans ne demiş konuşmuyoruz.Hans tan bana ne?

Kuran ne demiş konuşuyoruz, görmeye / göstermeye çalışıyoruz.Enam 151 ayetinin açılımsal araştırmasını yapıyorum.Bitirince, inşallah paylaşırım.Kurandan bir lahza olsun şaşmayalım vesselam.

 

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
okyanu_s
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okyanu_s

Haram ve mekruh konusu ile ilgili yazılanları okudum. xavier aslında en son yazdığı matematik formülü ile kendisi mekruh ve haramın aynı şey olduğunu kabul etmiş. Bütünü sadece iki değişkenle tanımlamış.

Tüm= yasak olan şeyler+ yasak olmayan şeyler

Bu formülle kendi söyledikleri arasında bir çelişki var. Yasak olan şeyler= haram, Yasak olmayan şeyler=helal ise mekruh nerede.

Ayrıca eğer mekruh ve haramın farklı şeyler olduğunu söylüyorsa bunları ayrık küme olarak düşünmelidir ve ayrık kümelerin kesişimleri boş kümedir.

kümeler neye göre oluşur buna dikkaet etmek lazım. haram ve mekruhu küme olarak düşünürsek bu kavramların anlamını ve kapsadıkları             -davranış, nesne ve düşünceleri- belirlemek gerekir.  Eğer mekruhu Allahın daha az hoşuna gitmeyen şeyler olarak nitelendirirsek ve de haramı kesinlikle hoşuna gitmeyen ve kesinlikle yasakladığı şeyler olarak... Bu durumda haram ve mekruh kümelerinin tamamen ayrık kümeler olması gerekir. Ve kesişimleri olamaz. Bu durumda birşey hem mekruh hem de haram olamaz. Buna göre Bir ayette haram diye başka bir ayette mekruh diye bahsedilen şeyler bunların kesişimleridir şeklinde bir açıklama kabul edilemez. Sonuç olarak Haram= mekruh oluyor. Tabiki bu mantıksal olarak.

Burada haram ve mekruhun anlamı ve kapsamı değişirse sonuçta değişebilir. ben sadece tartışmadan çıkardığım haram ve mekruh kavramının anlamına göre bunları yazdım.

Haram veya mekruh... sonuçta bunların ikiside Allah'ın hoşuna gitmeyen şeyler değil mi? Bize düşen görev de Allahın hoşuna giden razı olacağı şeyleri yapmak razı olmayacağı şeylerden uzak durmak değil midir? Buna göre ismi mekruh olsun haram olsun... Allahın razı olmadığı şeylerden uzak duramak gerekir. Adını mekruh koyupta Allahın sevmediği, kötü olarak nitelendirdiği şeyleri yapmak eminimki hiçbir samimi müslümanın içine sinmeyecektir.  Bu açıdan bakıldığında haram veya mekruh... kavramlar üzerinde çok fazla tartışmanın anlamı olmadığını düşünüyorum. Elimizden geldiğince Allahın razı olmayacağı herşeyden uzak durmalıyız. Bu daha az günah diye kendimizi avutmaktan vazgeçmeliyiz.

Her müslümanın Allahın tam olarak rızasını kazanabilmesi ve amacanın bu olması dileğiyle....

Yukarı dön Göster okyanu_s's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okyanu_s
 
seleme
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 haziran 2005
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı seleme

okyanu_s Yazdı:

........

Haram veya mekruh... sonuçta bunların ikiside Allah'ın hoşuna gitmeyen şeyler değil mi? Bize düşen görev de Allahın hoşuna giden razı olacağı şeyleri yapmak razı olmayacağı şeylerden uzak durmak değil midir? Buna göre ismi mekruh olsun haram olsun... Allahın razı olmadığı şeylerden uzak duramak gerekir. Adını mekruh koyupta Allahın sevmediği, kötü olarak nitelendirdiği şeyleri yapmak eminimki hiçbir samimi müslümanın içine sinmeyecektir.  Bu açıdan bakıldığında haram veya mekruh... kavramlar üzerinde çok fazla tartışmanın anlamı olmadığını düşünüyorum. Elimizden geldiğince Allahın razı olmayacağı herşeyden uzak durmalıyız. Bu daha az günah diye kendimizi avutmaktan vazgeçmeliyiz.

Her müslümanın Allahın tam olarak rızasını kazanabilmesi ve amacanın bu olması dileğiyle....

Amin, Kavramlar bana da senin yazdigin gibi bulanik geliyor. Ama yazdiklarina katiliyorum.

seleme

Yukarı dön Göster seleme's Profil Diğer Mesajlarını Ara: seleme
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats