HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: İsmün Kebir Ve Hamr Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

“İSM” kavramı Neden çarpıtılıyor?

 

<adrianinos> cunâh ile ithm arasındaki fark nedir?

<aiberg_> İsm şudur Adri
<aiberg_> "TERAZİ kurulur. İki kefe vardır.
<aiberg_> biri Müfid (Faideli, yararlı) diğeri ise Muziyan (ya da Mudarar)
<aiberg_> (Kelime kökleri Ziyan ve Zarar ile aynı)
<adrianinos> evet Dr.
<aiberg_> Bu denge korunursa HİÇ BİR vabali yoktur. İstersen 100 promili götür...
 <aiberg_> Ammmaaaaaa
<aiberg_> SAKİR olursan (Yani terazinin ibresi zarara kayarsa)
<aiberg_> bu İSM (ithm diye yazdığın)
 <aiberg_> dolayısıyla bu harama değil CUNAH'a girer.

http://abdulkadirtatar.sitemynet.com/chatler/031.htm

 

 

Üstteki kısmın Türkçesi şudur: İçkiyi sarhoş olmayacak kadar içersen bunun hiçbir günahı yoktur. Çünkü ayette (Bakara 219) geçen “ism” kavramı çift yönlüdür deniliyor. Bu kısmı aklınızda tutun. Yani içkiyi kararında bırakırsan hiçbir günah olmazken, kararını aşarsan günah olmaya başlıyormuş. Ama asla haram olmuyormuş. Çünkü Allah haramdır dememiş. Pekala bu ilerizekalı arkadaşlara soruyorum, orada Kumar’da geçiyor. Hamr ve Meysir. Kumarı da haddi aşmadan oynarsak onun da hiçbir günahı yok mu?

 

İlgili ayet:

Bakara 219. Sana hamrı (=aklı örtenler=içki,uyuşturucular) ve kumarı sorarlar, de ki: «İkisinde hem büyük günah (İsmün Kebir) ve hem insanlara bazı faydalar vardır. Günahları faydasından daha büyüktür». Ne sarfedeceklerini sana sorarlar, de ki: «Artanı». Böylece Allah, dünya ve ahiret hususunda düşünesiniz diye size ayetleri açıklar.

 

Hamr’ı neden -ameliyatta alınan morfin- olarak değerlendirip de “evet faydası da işte böyle var” demiyorsunuz? Neden laf salatası yapıp üzümü, portakalı da işin içine karıştırıyorsunuz? Bunları yiyince aklınız başınızdan gidiyor mu?

 

Neden hamr kelimesini sedece içki olarak değerlendirip ayeti ve kavramları zevkinize uydururarak çarpıtıyorsunuz?

 

Bir şeyin kısmen faydasının olması onun haram olmadığını gösterir mi? Şarabın, viskinin, biranın belli bir miktarının insana kısmen yararlı olduğunu tıp otoriteleri de söylüyor. Ama bu kısmi faydasının yanında çok çok fazla zararı vardır malum. Zarar faydadan çoktur bu yüzden yasaktır. Bu ayetten “100 promil içebilirsiniz” hükmünü nereden çıkardınız? Kısmı bir faydasının olması onun ismün kebir=büyük günah olmadığını göstermez.

 

Bir şeyin kısmen faydasının olması onun haram olmadığını gösterir mi? Kumarda  da kısmen fayda yok mu? Kazanırsan var. Ama bu kısmi kazanç yanında zararları çok çok fazladır. Fakat bu husus kumarı haram olmaktan çıkararır mı? Bu husus kumarı ismün kebir=büyük günah olmaktan çıkarır mı?

 

Bakın ayette çok önemli bir ayrıntı var. “İkisinde hem büyük günah ve hem insanlara bazı faydalar vardır”  İkisinde büyük günah vardır (ismün kebir) bu kesindir. Ama bazı/kısmi faydaları da vardır. Kısmi faydalarının var olması onları büyük günah olmaktan çıkarmıyor.Ayet bunu söylüyor.

 

Şimdi şu İSM kelimesine başka ayetlerden bakalım. Görelim bakalım terazi durumları var mı? Görelim bakalım dengeyi koruyarak ayetlerde söylenen şeyleri yapabilir miyiz?

 

Nisa 48. Allah kendisine ortak koşmayı elbette bağışlamaz, bundan başkasını dilediğine bağışlar. Allah'a ortak koşan kimse, şüphesiz büyük bir günahla (ismün kebir) iftira etmiş olur.

 

Nisa 50. Allah'a nasıl yalan yere iftira ettiklerine bir bak. Bu, apaçık bir günah (ism) olarak yeter.

 

NEREDE BU AYETLERDE TERAZİ DURUMU???

NEREDE BU AYETLERDE İSM KAVRAMININ ÇİFT YÖNLÜ DURUMU???

 

Hamr ve Meysir için kullanılan İSM kavramı burada da kullanılıyor. Allah’a az şirk koşarsak bir sakıncası yok, çok şirk koşarsak sakıncası var diyebilirmiyiz??? Dengeyi koruyup da şirk koşmak nasıl olacak?

 

Allah’a az iftira atarsak bir sakıncası yok, çok iftira atarsak sakıncası var diyebilir miyiz??? Dengeyi koruyup da Allah’a iftira atmak nasıl olacak?

 

HANİ NEREDE MÜFİD (YARAR) VE MUZİYAN (ZARAR) DURUMLARI???

 

Bakara 182, Ali İmran 178, Nisa 111, Nisa 112, Maide 107. Bu ayetlerde de  İSM kavramı geçiyor. Bakın bakalım terazi/denge durumları var mı?

 

Hans’ul Emin efendi ve müritleri; Rakıyı , Cin’i ve her türlü içkiyi zıkkımlanacaksanız zıkkımlanın ama bunu ayeti (Bakara 219) çarpıtmadan yapın. Ama bunu İSM kavramını çarpıtmadan yapın.

 

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

AKİK dostumuzdan “hamr” konusunda kapsamlı bir çalışma:

 

http://k.1asphost.com/hanifislam/hamr01.htm

 

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Bir düzelti;

Nisa 48 de geçen ifade (ismün Kebirun) değildir, (isman aziman) dır.

Euzübillahimineşşeytanirracim;

4:48 Inna Allaha la yaghfiru an yushraka bihi wayaghfiru ma doona thalika liman yashao waman yushrik biAllahi faqadi iftara ithman AAatheeman

"ismün kebirün" sadece Bakara 219 da geçmektedir.

Bakara 219 u bir daha inceleyelim bu durumda;

2:219 Yasaloonaka AAani alkhamri waalmaysiri qul feehima ithmun kabeerun wamanafiAAu lilnnasi waithmuhuma akbaru min nafAAihima wayasaloonaka matha yunfiqoona quli alAAafwa kathalika yubayyinu Allahu lakumu alayati laAAallakum tatafakkaroona

2:219 Sana içkiyi ve kumari sorarlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için (bazi) yararlar vardir. Ama günahlari yararlarindan daha büyüktür." Ve sana neyi infak edeceklerini sorarlar. De ki: "Ihtiyaçtan artakalani." Böylece Allah, size ayetlerini açiklar; umulur ki düsünürsünüz;

Şu ibareye tekrar bakalım;

"Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için (bazi) yararlar vardir. Ama günahlari yararlarindan daha büyüktür."

Onlarda, her ikisinde de, kumarda ve aklı örten (içki ve uyuşturucuda vs.) günahlar(ithm) vardır.Dikkat edin bunlar bütünüyle günah (ithm) değil.İbare açık, bunlar içinde büyük günahlar(ithm) vardır.Belki şöyle diyebiliriz, bunların içinde bazı yararlar olması onlardeki büyük günahı ortadan kaldırmıyor.

Yine onlarda her ikisinde de insanlar için bazı yararlar vardır.Yine aynı mantıkla hepsi tamamen yararlı değil, sadece bazı yararlar vardır.

Ama günahları (ithm) yararlarından daha büyüktür.

Ayrıca Allah Kuran'ında (ithm) ve (gunah) kelimelerini farklı kullanmış.Yani aynı kefeye koymamıştır.Böylelikle anlarız ki bunların anlamları aynı değildir.Yani (ithm) eşittir (gunah) diyemeyiz.

(Ithm) Kurana göre nedir?

 

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Ayrıca şunu belirtmek isterim,

Bu ayette (Bakara 219) belirtilen faydalar ketgorisine, değindiğimiz, insanın faydasına kullanılan morfin vs., insan hasta olunca doktorun vediği bira, viski, şarap, şurup vs. vs. girmektedir zaten.

 

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Xavier

 

Teşekkürler dostum, evet haklısın. Nisa 48’de “ismün kebir” değil “ismün azim” var. Mealcilerimiz ikisine de “büyük” anlamı vermişler. Arapçasına dikkatli bakmamışım. Gerçi kebir de olsa azim de olsa büyük/yüce anlamı var ve içerik de bir değişiklik yok. Sonuçta Allah’ın büyük saydığı bi günah.

 

İthm=İsm nedir? Bir kere terazi, denge falan içermiyor bu kavram. Günahın azı makbul çoğu kötü anlayışı sakat. Konu şirk olduğunda da kullanılıyor bu kavram. Bunun üzerinde ittifak edelim bence.

 

İsm kavramını tastamam anlamak için günah kavramına karşılık Kur’anda  kaç farklı kelime kullanıldığına bakmak lazım bence. Aralarındaki farkları ayetlerde kullanılış biçimine göre belirlemeye çalışmak lazım. Şahsen bu beni epey aşar. Arapçası olan arkadaşlar konuya el atarsa uygun olur bence.

 

Benim bu konuda şu an bir çalışmam yok. Ama biliyorum ki mealcilerimiz üç kelimeyi günah diye çevirmiş. Seyyie, Zenb ve İsm. Belki fazlası da vardır. Senin bu konuda çalışman varsa sunarsan faydalanmış oluruz.

 

Şu siteden faydalanabiliriz belki: http://64.233.183.104/search?q=cache:1YpRGkBK3HoJ:www.sevgiy ayinlari.com/gunahveb/2.html+ism+g%C3%BCnah+nedir&hl=tr

Bu sitede günah kavramına karşılık 14 tane terim var demişler. Bir kısmı aklıma yatmadı doğrusu. Dikkatlice incelemek lazım.

 

Tabiki bunların hepsinden önce günah kavramını bilmemiz gerek. Bir siteden alıntı yaptım. Ben de daha okumadım.    http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=197&PN=1&TP N=1

 

Şimdilik sadece ism=günah kelimesinin geçtiği ayetleri verelim. Sonra kısmetse diğerlerini de beraberce araştırır buluruz. Umarım güzel neticeler elde ederiz.

 

Bakara 182. Vasiyet edenin yanılacağından veya günaha gireceğinden endişe duyan kimse, ilgililerin arasını düzeltirse ona günah (ism) yoktur. Allah şüphesiz bağışlar ve merhamet eder.

 

Ali İmran 178. İnkar edenler, kendilerine vermiş olduğumuz mühletin sakın kendileri için hayırlı olduğunu sanmasınlar. Biz onlara ancak, günahları (ism) çoğalsın diye mühlet veriyoruz. Küçültücü azap onlaradır.

 

Nisa 48. Allah kendisine ortak koşmayı elbette bağışlamaz, bundan başkasını dilediğine bağışlar. Allah'a ortak koşan kimse, şüphesiz büyük bir günahla (ism) iftira etmiş olur.

 

Nisa 50. Allah'a nasıl yalan yere iftira ettiklerine bir bak. Bu, apaçık bir günah (ism) olarak yeter.

 

Nisa 111. Kim günah (ism) işlerse bunu ancak kendi aleyhine yapmış olur. Allah bilendir, Hakim'dir.

 

Nisa 112. Kim yanılır veya suç işler de sonra onu bir suçsuzun üzerine atarsa, şüphesiz iftira etmiş, apaçık bir günah (ism) yüklenmiş olur.

 

Maide 107. Eğer bu şahidlerin günah (ism) işlemiş oldukları ortaya çıkarsa ölene daha yakın hak sahibi diğer iki kişi bunların yerine geçer ve «Bizim şahidliğimiz ikisininkinden de daha doğrudur, biz aşırı gitmedik, yoksa şüphesiz zulmedenlerden oluruz» diye Allah'a yemin ederler.

 

Maide 102. Ey İnananlar! Allah'ın nişanelerine, hürmet edilen aya, hediye olan kurbanlığa, gerdanlıklar takılan hayvanlara, Rab'lerinden bol nimet ve rıza talep ederek Beyt-i Haram'a gelenlere sakın hürmetsizlik etmeyin. İhramdan çıktığınız zaman avlanabilirsiniz. Sizi Mescid-i Haram'dan menettiği için bir topluluğa olan kininiz, aşırı gitmenize sebep olmasın; iyilikte ve fenalıktan sakınmakta yardımlaşın, günah işlemek (ism) ve aşırı gitmekte yardımlaşmayın. Allah'tan sakının, Allah'ın cezası şiddetlidir.

 

Maide 62. Onlardan çoğunun günaha (ism), haksızlığa ve haram yemeğe koşuştuklarını görürsün. Yaptıkları ne kötüdür!

 

En’am 120. Günahın (ism) açığını da gizlisini de bırakın. Günah (ism) kazananlar, kazandıklarına karşılık şüphesiz ceza göreceklerdir.

 

Nur 11. (Peygamber'in eşi hakkında) o yalanı uyduranlar içinizden bir güruhtur. Bunu kendiniz için kötü sanmayın, o sizin için hayırlı olmuştur. O kimselerden her birine kazandığı günah (ism) karşılığı ceza vardır; içlerinden elebaşılık yapana ise büyük azap vardır.

 

Şura 37. Onlar, büyük günahlardan (ism) ve hayasızlıktan kaçınırlar; kızdıkları zaman da kusurları bağışlarlar.

 

Necm 32. Ufak tefek kusurları dışında, büyük günahlardan (ism) ve edepsizliklerden kaçınanlara gelince, bil ki Rabbin, affı bol olandır. O, sizi daha topraktan yarattığı zaman ve siz annelerinizin karınlarında bulunduğunuz sırada (bile), sizi en iyi bilendir. Bunun için kendinizi temize çıkarmayın. Çünkü O, kötülükten sakınanı daha iyi bilir.

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Sehven “İsmen kebir” yazdığım kısmı düzeltiyorum.

Azim: Pek azametli, büyük.

Kebir: Pek büyük.

Şimdi şu İSM kelimesine başka ayetlerden bakalım. Görelim bakalım terazi durumları var mı? Görelim bakalım dengeyi koruyarak ayetlerde söylenen şeyleri yapabilir miyiz?

 

Nisa 48. Allah kendisine ortak koşmayı elbette bağışlamaz, bundan başkasını dilediğine bağışlar. Allah'a ortak koşan kimse, şüphesiz büyük bir günahla (ismen azim) iftira etmiş olur.

 

Nisa 50. Allah'a nasıl yalan yere iftira ettiklerine bir bak. Bu, apaçık bir günah (ismen mübin) olarak yeter.

 

NEREDE BU AYETLERDE TERAZİ DURUMU???

NEREDE BU AYETLERDE İSM KAVRAMININ ÇİFT YÖNLÜ DURUMU???

 

Hamr ve Meysir için kullanılan İSM kavramı burada da kullanılıyor. Allah’a az şirk koşarsak bir sakıncası yok, çok şirk koşarsak sakıncası var diyebilirmiyiz??? Dengeyi koruyup da şirk koşmak nasıl olacak?

 

Allah’a az iftira atarsak bir sakıncası yok, çok iftira atarsak sakıncası var diyebilir miyiz??? Dengeyi koruyup da Allah’a iftira atmak nasıl olacak?

 

HANİ NEREDE MÜFİD (YARAR) VE MUZİYAN (ZARAR) DURUMLARI???

 

Bakara 182, Ali İmran 178, Nisa 111, Nisa 112, Maide 107. Bu ayetlerde de  İSM kavramı geçiyor. Bakın bakalım terazi/denge durumları var mı?

 

Hans’ul Emin efendi ve müritleri; Rakıyı , Cin’i ve her türlü içkiyi zıkkımlanacaksanız zıkkımlanın ama bunu ayeti (Bakara 219) çarpıtmadan yapın. Ama bunu İSM kavramını çarpıtmadan yapın.

 

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Slm Alperen,

Burayı iyi yakalamışsın,

"...

NEREDE BU AYETLERDE TERAZİ DURUMU???

NEREDE BU AYETLERDE İSM KAVRAMININ ÇİFT YÖNLÜ DURUMU???

 

Hamr ve Meysir için kullanılan İSM kavramı burada da kullanılıyor. Allah’a az şirk koşarsak bir sakıncası yok, çok şirk koşarsak sakıncası var diyebilirmiyiz??? Dengeyi koruyup da şirk koşmak nasıl olacak?

 

Allah’a az iftira atarsak bir sakıncası yok, çok iftira atarsak sakıncası var diyebilir miyiz??? Dengeyi koruyup da Allah’a iftira atmak nasıl olacak?

...

"

Ben de bu konudaki bir araştırma sonucumu paylaşacağım inşallah.

 

 

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam

şimdi de az günah çok günah işine döndü bu iş.
yakında az namus çok namus/az iman çok iman/az hanif çok hanif
az mümin/çok mümin/az kafir çok kafir

hans gene aşmış kendini

severek izliyorum bu diziyi

selam selam

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Selam Sailamasr

 

Sevgili dostum, adamlar az günah çok günah bile demiyorlar. İçkiyi az içersen, örneğin 100 promili aşmazsan HİÇBİR GÜNAHI YOK diyorlar. Çünkü ism kavramı çift yönlüymüş.

 

Dengeyi aşmazsan, sınırı korursan ism kavramının bu pozitif yönü geçerli onlara göre. Eğer sınırı aşarsan, sarhoş olursan o zaman ism kavramının diğer yönü devreye giriyor ve sadece GÜNAH işlemiş oluyorsun. HARAM dersen dinden çıkarsın:)

 

Hans-ül emin efendi bir süre sonra hızını alamıyor ve bu anlayışını da aşıyor. Diyor ki; ayette bahsedilen büyük günah meysir=kumar için vardır. Allah hamr=içki için büyük günah dememiştir.

 

Sual: Pekala ilgili ayette (Bakara 219) geçen Hamr için ne demiştir Allah?

El-Cevab: Kininle geber !!!

 

Chat kayıtlarını araştırırsanız göreceksiniz. Hans Efendi nasıl kendi içinde çelişmiş;

 

DABBET=KUR’AN BUYURDU Kİ;

 

Bakara 219’a göre

1. Yorum:  Hamr ve meysir (kumar) İSM kavramının kapsamındadır. Ama ism çift yönlüdür.

2. Yorum:  Hamr İSM kapsamında değildir. İSM kapsamında olan meysir (kumar)dır.

 

Maide 90/91’e göre

1.Yorum: Hamr (uyuşturucu), kumar, putlar ve fal okları şeytan işi birer pisliktir.

2.Yorum : Hamr ve kumar şeytan işi birer pislik değildir. Şeytan işi pislik olanlar putlar ve fal oklarıdır. Çünkü Hamr ve Meysir’den sonra gelen “ve” bağlacındaki “wav” harfi farklı/unutulan bir “wav” harfidir.

 

Sual: Pekala ilgili ayette (Maide 90/91) geçen Hamr için ne demiştir Allah?

El-Cevab: Kininle geber !!!

 

Bir konuda dört farklı yorum yapan bir insanın derhal, acilen en yakın Polikliniğe ulaştırılması icap eder kanaatindeyim, siz ne dersiniz?

 

Pardon arkadaşlar unutmuşum. Hans-ül Emin Dabbetti değil mi? Kur’andı yani. Hamr konusunun 40 farklı yorumundan dört tanesini vermiş işte. Ben de şu süfyaniliği bırakamadım gitti. Kalın kafalılık başa bela:)

 

HAMR KONUSUNDAKİ AYETLER:

 

Nisa 43. Ey İnananlar! Sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar, cünübken, yolcu olan müstesna gusledene kadar namaza yaklaşmayın.

 

Bakara 219. Sana hamr (içki, uyuşturucu) ve kumarı sorarlar, de ki: «İkisinde hem büyük günah ve hem insanlara bazı faydalar vardır. Günahları faydasından daha büyüktür».

 

Maide 90. Ey İnananlar! İçki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi pisliklerdir, bunlardan kaçının ki saadete eresiniz.

Maide 91. Şeytan şüphesiz içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçersiniz değil mi?

 

Lütfen Dikkat!!! Bu ayetlerde içki içebilirsiniz yazıyormuş. Hem de hiçbir günahı yok yazıyormuş. Dabbet dediyse el-hak doğrudur. Amenna Saddekna. İçelim güzelleşelim o halde:) (tövbe tövbe ya Rabbim)

 

Yukarıda ilk dört yorumu vermişti Dabbetimiz. Beşinci yorum da şu olsa gerek: İçki içmek sevaptır. Altıncı yorumda şudur herhalde: İçki içmeyen süfyanidir, içmeyenler kinleriyle gebersin:)

 

Allah akıl fikir versin. Allah ıslah etsin. Allah şerrinizden insanları korusun. AMİN.

 

 

Not: Nisa 43’te sarhoşken namaza yaklaşmayın yazıyor yani içki içebilirsiniz yazıyor değil mi Hansçı arkadaşlar. Lütfen cevaplarınızı ayık kafayla yazın.

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

http://www.mucizeler.com/kum/kum46.htm
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats