HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI ÜZERİNE Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

Abdullah16 Yazdı:

 selam savaş1

  Kimlerin evinde yemek yiyeceğimizi dahi bize bildiren bir rehberin rekat sayısı hakkında bilgi vermemesi mümkünmü?Hem geleneksel kesim bile o kadar uğraştıkları halde bu iki rekat olayını örtbas edememişler.

     Bu nedenle önemsiz (!)dediğin bu konuda da anlaşalım,ki birlikteliklerimiz artsın sonra diğer konulara geçtiğimizde yine uzatmaları oynamayalım.Ayrıca birlikteliğimizi sorgulamaya ve tiye almaya hazır kıta bekleyen kem gözler de var.Haberin olsun vesselam.

selam Abdullah,

namazda rekat sayılarının farziyetine, birlikteliğimizi sorgulamaya ve tiye almaya hazır kıta bekleyen kem gözler , kem bakamasın diyemi inanacağız . veya bu hisle mi kabul ettirmeye çalışacaksın? bu sence doğru mu?peki böylesine, ikna edemeden imana davet metodları ne kadar Kur'an i olur? peki ikna olmadan, inanmadan kabüle zorlanıp, o görüşü kabül etmiş gibi olursa(Allah korusun) , bunun hükmünün nifak, yapanın da münafık olduğunu konuşmamıza gerek yok herhalde, öyle değil mi ?

sevgili Abdullah, ben Kur'an da rekat sayılarının farzlaştırıldığına inanmıyorum.ve bu kadar büyük harfle konuşmadan da kesinlikle ikna olmadım. daha önce bu konular çok konuşulduğu için tekrar tekrar açılmasını doğru bulmuyorum.ünlemli önemsiz den söz edersek :konunun önemsiz olduğundan değil, fıkhi bir konu olduğundan bahsetmiştim.dolayısıyla farklı yorumlansa bile Tevhid-Şirk e müteallik bir konu olmadığından , insanı şirke götürmeyeceğinden , bu konudaki - farklılığı felakete çevirmeyelim-dediğim yazıda belirtmiştim.sanırım savaş1 kardeşte bunu demek istemiş olabilir.tabi ki , tıpa tıp her konuda aynı düşünsek daha iyi olurdu. o günde gelir inşaallah. ama o günü acele ederek , yanlış / baskıcı metodlarla,  zorla getirmeye çalışmayalım lütfen.en nihayet olay ancak gönüllü ikna ile halledilebilir.ikna olmayana illa kabul et demek ne kadar doğru olur?öyle değil mi kardeşim?

selam ve saygı ile

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Din forumlarındaki müzakerelerde karşı görüşü ikna edici bulup görüş değiştirene nerdeyse hiç rastlanmaz. Sevgili adaşım, senin de yaptığın gibi, "İkna olmaya açığım," denir ama ikna olunmaz. Tam aksine, her bir taraf kendi görüşününe daha bi bağlanıp bileğlenir.

Ben de kendi görüşüme daha bi bağlandım çünkü Nisa 102 ve Bakara 238-239'u muhataplarıma açıklamaya çalışırken asıl kendim daha iyi anlamaya devam ettim.

Zaten hep böyle oluyor; Kuran okumak nerdeyse hobim gibi bir şey. Ve okudukça daha önce farketmediğim şeyler görüyorum. 

Nisa 102'de şekilsel namazın bulunduğuna inanıyordum; inancım arttı:

Kafirler sizin apaçık düşmanınız (4:101). Sen onların içinde iken onların bir bölüğü, silahları yanlarında, seninle salâta dikelsinler; secdeden sonra arkaya geçsinler ki bir sonraki bölüğü aynı şekilde seninle salât etsinler (4:102).

Ayette hem lafzen hem de mealen kıyam ve secde var; rükû ise kıyamdan secdeye giderken doğal olarak ve kesinlikle yapılan bir hareket.

Salâtın belli bir uygulanış şekli bulunmadığını söyleyenler her kim ise şimdi onlardan açıklama bekliyorum. Lütfen.

Farz olan salâtın iki rekat olduğunu ve korku halinde kısaltılmasına izin verilenin, süreye değil rekat sayısına dair olduğunu görüyordm. Buna da inancım arttı.  

Çünkü Nisa 102'de kısaltılmış salâtın uygulamalı izah yöntemiyle anlatılan miktarı bir rekat. Bunun tamamı ikidir; üç, dört, beş, altı.. olamaz. Neden? Onların kısaltılmış miktarları Nisa 102'de yok. Örneğin 3 rekatın kısaltılmış miktarları 1 rekattır ve 2 rekattır; oysa Nisa 102 ikiyi geçersiz kılıyor; ordaki uygulama yalnızca 1 rekat. 

2 rekatlık kısaltılmışı bulunmayan 3 rekatlık tam salât mümkün değil.

Güven yokluğunda verilen kısaltma izninin süreye dair olduğu iddiasını ise Bakara 238-239 çürütüyor:

Salâtlarınızı koruyun ve saygıyla Allah'ın önünde durun (2:238). Eğer korkuyorsanız yaya olarak ya da binit üzerinde. Ama güvene kavuşunca Allah'ı, sizin bilmediğinizi öğrettiği gibi, anın (2:239)

İnsana daha önce bilmediği halde Nisa 102'de öğretilen, salâtın kıyamlı-rükulu-secdeli şeklidir. Orda süre asla söz konusu edilmiyor. 

Başka ayetlerde anlatılıyorsa lütfen söyleyin. Hangi ayetler?

Malik bin nebi ve ebuzer kardeşlerimin kendi bildiklerini gözlerini yumup anlatmaktan başka bir şey yapmadıklarını görüyorum. Aslında müzakereden kaçmaktır bu. Sevgili adaşım, sen ise hâlâ beklemede olduğun izlenimini veriyorsun.

Lütfen sorumlu davranın. "Ölen kanıtla ölsün!" diyor Yüce Allah "ve yaşayan kanıtla yaşasın!" (8:42). Kanıt getirin. Ve ikna olmaya açık mıyım değil miyim görün. Allah isterse.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam akçay kardeş

iddianı inadından yapmadığına kanaat getirdiğim
arayışına saygı duyduğumdan,

bu tip forumlarda cevapsız yazıların duvara
konuşuyormuş gibi hissettirdiğinden,

sen söylediğinden değil, aklımın ermediğinden
yaptığım hatadan mesul tutulmayacağıma kati
inançtan, kalben kanaat getirdiğimden,

görüşünüze katıldığımı, samimiyetinize destek
verdiğimi, diğer arkadaşlarında yanlış düşündüğüm
bir yeri gösterebilirler ümidi ve heyecanıyla fakat
kesinlikle ilgiyle takip ettiğimi

bilmenizi istedim.

allah emeğinizi bereketlendirsin.
sevgiyle...
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 

Savana yazdı.:" Müslüman olan bir kişinin nisa102 den ikileme düşüp, namazın rekat sayısı belli değil diyerek, namaz rekat sayısı hakkında ikileme düşmesi kuranda geçen biz bu  kitapta hiçbir eksik bırakmadık herşeyi açıkladık söylemiyle ters düşmezmi?"

   Bence düşer.Çünkü rabbimiz bizim için gerekli olan davranış ve ibadetleri yeterince açıklamıştır.Bu nedenle rekat sayısında net olmak zorundayız.

  H.Öktem kardeşin kem gözlerle ilgili tespitine katılıyorum.Ancak bu zevzek tiplerin her ne yapsakta kendi dinlerine uymadıkça bizi kabul etmeyeceklerini biliyor olsam da bizim kendi içimizdeki ayrılıktan şeytani zevk almalarından rahatsız olmamdır beni böyle yazmaya iten etken.

  H.Akçay kardeşin ilk tespitlerine katılıyor,öncelikle kendimizin ikna olduğu konularda başkalarını da ikna etmenin ve topyekün hareket etmenin faydalı olacağına inanıyor,rabbimin aynen Hasan bey gibi bizi de Kuran hobisiyle haşır neşir olmamızı arttırmasını niyaz ediyorum vesselam.

 

 



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam,

nacizane olarak, kaleme almış olduğum bu yazıyı, bir gün kardeş dediğine , bir gün duvar diyebilen, bu konuda görüşü olmadığını itiraf ettiği halde daha cevabımı sabırla beklemeden , hemencecik o şiirimsi edasıyla içini döken ,iman kardeşe ithaf ediyorum. aksini ispat etmiş olduğuma göre , kendisine tavsiyem: Yüce Allah'tan af dilesin, ben önemli değilim...

selam,

bakıyorum bazı dostlar(!) en nihayet fıkhi bir konudaki , farklı yorumları ellerini oğuşturarak , büyük bir maçı izleme heyecanıyla beklemekteler. hiç boşuna heveslenmeyin. samimiyetinden şüphe etmediğim ama bu konudaki zorlama yorumlarına katılmadığım sevgili adaşımla 3. dünya savaşını başlatmayacağız. en azından kendi namıma söylüyorum.

yahu biraz sabır...elbette biz de bildiklerimizi söyleyeceğiz herhalde. sabır Müslüman'ın özelliklerinden değilmiydi yoksa? halbuki de bu heyecan, hakkı -hakikati aramak/bulmaya çalışmak için olmalıydı , öyle değil mi?

dostlar,

sizden ricam ya bu yazımı hiç okumayın, yada hepsini okumadan bırakmayın. ricamın nedeni, anlatmak istediğim şey ancak bu şekilde tam olarak , konu bütünlüğü içinde anlaşılacaktır.

ve bu yine bu yazımı okumadan önce, konuya en baştan daha iyi nüfuz edebilmek için, en başta yazdığım , ilk yazımı tekrar okursanız, benim sadece '' farzlaştırılmış rekat sayıları '' değil, Kur'an dışından tasarlanarak üretilen/ icad edilen ve sonrada karşılığı Kur'an'da aranıp bulunamayan veya Kur'an'da karşılığı zorlada olsa bulunmuş gibi yapılan birçok konunun olduğundan bahsetmiştim. '' farzlaştırılmış haliyle rekat sayıları'' bu gafletlerden sadece birisidir, demiştim.

sevgili adaşımın '' Kur'an okumak neredeyse hobim '' veya '' ben bu Ayetleri namazımda okuyorum '' cümlelerinin iyi niyetle söylenmiş cümleler olduğunu varsaymakla birlikte, bu cümlelerin , adaşımın Ayetlerle ilgili yorumlarını daha çok kabul etmemiz yönünde , şahsen mesela beni , etkilemeyeceğini , belirtmek isterim.benimde Kur'an okumak hobim olmasına rağmen , bunu burada açıklamayı daha önce hiç düşünmemiştim doğrusu.

dostlar, sevgili adaşımın , alt yapısını / temelini  Kur'an dışı bilinç ve görgüden alan '' 2 rekat farzdır'' şeklindeki fıkhi açıklamaları ve tartışmalarını bir süredir izliyorum. adaşımın, 2 rekat ın Ayetlerle farrzlaştırıldığını ispatlamak için göstermiş olduğu çırpınış ve gayretleri görmek bile, tek başına , bu yorumlarının Ayetlerden zorla kotarıldığını , gören gözlere göstermeye yeter.( hatta artar). mademki '' la raybe fihi''( onda şüphe yoktur )Ayeti ne göre, bu kadar şüpheli  yorum niye?

yemeğimizi nerde yiyebileceğimizi( teşekkürler Abdullah), en ince ayrıntı olan namazdaki ses tonu ayarını bile , bize apaçık/ net bir şekilde ifade eden ve esasen Kur'an daki üslubu bu olan Yüce Allah , neden birdenbire : Bakara 238-239,Nisa 101-102 Ayetlerinde bu tavrını / sünnetini değiştirip, bu Ayetlerle ilgili bize bilmece/ bulmaca çözdürmeye başlasın ki?hepimizde biliyoruz ki, sünnetullah değişmez / değişmeyecektir. yani Yüce Allah ın kitabındaki bütün Ayetler-emirler-hükümlerin hepside apaçıktır.( bize bilmece - bulmaca çözdüreni yoktur, galiba bizim canımız bilmece-bulmaca çözmek istiyor)

peki, sürekli savunageldiğimiz ''apaçık Kur'an '' ne oldu? o halde bundan sonra şöyle mi söylememiz gerekiyor: Kur'an apaçıktır ama bir kaç tane Ayet hariç. o birkaç tane Ayeti de, ancak iyi bilmece/ bulmaca çözücüleri anlayabilir, o Ayetlerin yorumu için o kişilere gidin, doğru yorumu yalnız ve ancak o kişilerden duyabilirsiniz. evet , yine başa döndük, bunları mı söyleyeceğiz, bu saatten sonra? yapmayın lütfen.

veya , ebuzer kardeşin söylediği gibi: ha ha bak burda rekata benzer bir şeyler var mı? diye düşünüyoruz? şöyle yorumlayınca, bak nasılda hop diye anlam yerine oturuyor.(böyle mi diyeceğiz)

veya, Savana kardeşin dediği gibi, peki İslam'ı hiç tanıyıp bilmeyen bir toplum alıp okusaydı, acaba onlar namazın rekat sayısını kaç çıkarırlardı ?

dostlar, sevgili adaşımın '' ölü kanıtla ölsün'' ve '' yaşayan kanıtla yaşasın''(8:42) emr-i ilahisinin hepimize herdaim düstur olmasını dilerim. ve dilerim ki, bir Ayet'e yaklaştığımız zaman ön kabülle veya bir konuyu zorla ispatlama amacıyla yaklaşmamış olalım.Ayetleri , objektif / yalın/ katışıksız halleriyle kabul edip, hakkı-hakikati öyle arayalım.ve kanıt olarak göstermeye çalışıp yorumladığımız Ayetleri tek kendi kanıtımız olarak lanse etmeyelim.

dostlar, bu  ( kısaltılmış 1 rekat-tamamı 2 rekat farz, kısaltılmış 1-2 rekat /tamamı 3 rekat farz)konusunda bir süredir rakamlara soyut anlamda boğulmuş olduğunuzu düşünüyorum. onun için aynı konuyu daha somut olarak nasıl izah edebilirimin derdindeydim :

dostlar,

size konuyu somutlaştırmak amacıyla şöyle bir örnek olayı misal olarak vermek istiyorum:

varsayalım ki, para biriminin 1 TAM lira ( küsurat yok ) ,olduğu bir şehirde fabrika sahibiyim. ürettiğim malın tanesini, 3 TAM liraya satıyorum.bana savaş / tehlikeli/ acil durumda olan ihsan adında bir müşteri geldiğinde ,  normalde 3 TAM liraya sattığım bu malı, ihsan'ın içinde bulunduğu durumu göz önüne alarak , 3 TAM lira yerine, al  ihsan kardeşim, sana özel durumundan dolayı bu malı 1 TAM liraya veriyorum dersem( lütfen dikkat, hiç 2 TAM liradan hiç bahsetmedim) , ve bu fiyata razı olursam bana kim karışabilir? öyle değil mi?

ve ben bu malı 1 TAM liraya indirilmiş fiyatla verdim diye durumu normal vaziyette( savaşta falan değil) olan sami adında biri gelipte, şöyle söylerse ( makul olur mu):

ey fabrikatör , sen ihsan'a tehlikede/savaşta ve acil bir durumda olduğu için bu malı 1 TAM liraya verdiğine göre ve 2 TAM liradanda hiç bahsetmediğine göre demekki , bu malın TAM fiyatı : 2 TAM liradır.(halbuki başta söyledik ,malın fiyatı:3 TAM liradır, sami yanlış hesap yapıyor) .sami hesabına devam ediyor: ve diyor ki, çünkü: para birimi 1TAM lira olduğuna, indirim yaptığına göre , sen bu malın fiyatını 1,5 veya yarım liraya indiremeyecektin.bu malın fiyatı 3 TAM lirada olamaz, çünkü indirim yaptığında yeni fiyata 1TAMlira dedin, hiç 2 TAM lira demedin, demekki 2 TAM lira makbul değil.bu hesaba göre malın gerçek/normal fiyatı 3 olamaz.çünkü 3'ün kısaltılmışı olan 2 ortada gözükmüyor.sadece 1 var( demekki 2 makbul değil ki ortada yok) dolayısıyla gerçek fiyat 3 olamaz.

bu malın fiyatı ne olabilir? dur arayayım, evet buldum:

bu malın fiyatı, 2 nin kısaltılmışı 1 olabileceğine göre ve savaş durumundaki ihsan'a 1'e verdiğine göre, bu malın TAM fiyatı sonuç olarak, kısaltma ancak 2 den 1'e indirilme şeklinde gerçekleşebileceğinden demek ki bu malın gerçek TAM fiyatı 2'dir, derse, sizcede hatalı bir mantık kullanmış olmaz mı?halbuki biliyoruzki malın normal durumundaki fiyatı 3 tür.ben ,ihsan'ın içinde bulunduğu savaş/acil durumunu göz önüne aldığım için 3 TAM liradan direk 1 TAM liraya düşürmüş/indirmiş/kısaltmıştım. peki , ben 1 TAM liraya fiyatını kısaltıp verdiğim bir mal için, sözleşmemizde 2 TAM liradan niye söz edeyim ki?(Ayette 2 rekattan bahsedilmediğine göre 2 rekat Kur'anca makbul değildir.o halde 3 rekattan söz edilemez -Hasan Akçay)

işte söz konusu rakamları somutlaştırabilmek amacıyla ürettiğim bu misalden, sevgili adaşımın Ayetleri yorumlarken kullandığı hatalı mantığa dönecek olursak:

belkide Yüce Allah, normalde 3 TAM rekatı farz kılmıştır.savaş halinde bulunan Müslümanlara 1 rekat kıldırdı diye(kısaltma 2 den 1'edir ve 3 rekatın kısaltılmışlarından olan 2 rekattanda Kur'an hiç söz etmiyor) diyerek tam farz namaz 2 rekattır diyemeyiz  kardeşim.

sevgili kardeşim, tabi ki Kur'an a göre kısaltılmış olarak 2 rekat geçmiyecek.çünkü : Yüce Allah, böyle bir savaş durumunda 1 rekat kılın diye emir buyurmuştur.2 rekattanda ayriyeten niye bahsetsin ki? Yüce Allah ,3 rekat farzı direk 1 rekata düşürdüğüne göre düşürdüğüne / kısalttığına göre( kısaltma kat sayılarınada Yüce Allah hükmeder, biz değil) evet buna göre 2 rekat namazdan boş yere niye söz etsin ki?( bilirsinizki Allah boş şeylerden söz etmez)savaş durumunda 1 rekat kılabilirsiniz diye emir buyurduktan sonra, birde gereksiz yere niye 2 rekattan bahsedecek? evet namaz çıktımı şimdide 3 rekat farza?

ha şu denebilir ki, savaş/olağanüstü tehlike durumunda  1 rekat kılınacaksa normal halde/ durumda en az 2 rekat  ve daha üstü kılınacak demektir. yani normal şimdiki durumda en az 2 rekat salat   kılmamız gerekiyor.arkadaşlar lütfen dikkat, en az 2 rekat başka bir ifadedir, '' 2 rekat farzdır''çok başka bir ifadedir.

ben  bu fıkhi konuyu tartışmaya başladıktan sonra benim bu konudaki (2 rekatın farz olmadığı) görüşüme inancım artmadı/eksilmedi de. tartışmanın başındada , sonundada kendimi yokladım aynı düşünüyorum.

ancak bu konuyu en iyi nasıl somutlaştırıp ,sorumluluğumu yerine getiririmin hesabını yapıyordum.size getirecek ,olayı somutlaştıracak , bir misal arıyordum.ve şunları da söylemek istiyorum ki:

esasen biz bu söz konusu Ayetleri canlı olarak yaşamadığız için de fıkhi yönden hatalara düşebiliyoruz.şöyleki:

bu Ayetleri, Lübnan'da, Filistin'de, Irak'ta başına bombalar,kimyasallar düşen bir Müslüman'ın içinde bulunduğu ruh hali içinde değerlendirmeye çalışsaydık, o durumda salatı kısaltmanın '' süresini kısaltmak'' anlamına geldiğini daha iyi anlayabilirdik.evet o Müslüman'ın içinde bulunduğu savaş ortamını göz önüne alalım ve Ayetleri bu halet-i Ruhiye ile okuyup yorumlayalım lütfen.(bu yorum masa başında,rahat yataklarımızda yorumlamaya benzemez herhalde)

evet, işte arayıpta bulduğum kanıtlarım değilde;  yolunu, izini, ışıklarını takip etmekle mükellef olduğumuz Yüce Allah'ın emir ve buyrukları:

Nisa 101 :

yeryüzünde(sefere) çıktığınızda hakikati inkara şartlanmış olanların ANİDEN üzerinize saldırmasından korkarsanız namazlarınızı kısaltmanız günah olmaz: çünkü o hakikati inkar edenler sizin apaçık düşmanlarınızdır.

Nisa102 :

o halde sen Mü'minler arasında iken  onlara namazda imamlık yapacaksan(yalnızca) bir bölümünün , silahlarını kuşanmış olarak seninle namaza durmalarına izin ver. onlar namazlarını bitirdikten sonra , namazlarını eda etmemiş olan diğer grubun her türlü tehlikeye karşı, hazır vaziyette ve silahlarını kuşanmış olarak gelip seninle namaza durmaları sırasında size koruyuculuk yapsınlar; (çünkü) hakikati inkara şartlanmış olanlar sizin silahlarınızı ve teçhizatınızı unutup bırakmanızı isterler ki, ANİ BİR BASKINLA ÜZERİNİZE SALDIRABİLSİNLER. fakat yağmurdan dolayı sıkıntıya düşerseniz, yahut hasta iseniz(namaz kılarken) silahlarınızı bırakmanızda bir mahzur yoktur; ama tehlikeye karşı ( DAİMA) HAZIRLIKLI OLUN. Allah, şüphesiz, hakikati inkar edenler için, alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.

Nisa 103 :

namazınızı bitirdiğinizde Allah'ı anın.ayakta iken, otururken ve uzanmış halde.ve yeniden güvenliğinizi sağladığınızda namazlarınızı (eksiksiz) eda edin.namaz bütün Mü'minler için (günün) belli zamanları ile kayıtlı kutsal bir yükümlülüktür.

Bakara 238 :

namazlarınıza ve namazı en uygun şekilde ifa etmeye dikkat edin; ve Allah'ın huzurunda içten bir bağlılıkla durun.

Bakara 239:

ama eğer tehlikede iseniz, yürürken ve binek(üzerin)de namazınızı ifa edin; tekrar güvenliğe kavuşunca Allah'ı anın, çünkü daha önce bilmediklerinizi size öğreten odur. 

evet bu Ayetler gibi, salattan bahseden daha 10 larca Ayet daha var. '' silahlarını üzerlerine almalarına izin ver '' tarzında ve daha başka bir çok detaydan bahsedildiği halde, nedense : bir türlü kullarım ,namaz üzerinize 2 rekat farzdır emri ilahisi gözükmüyor. (2 rekat farz değildirki gözüksün)

evet dostlar, Nisa 101 de müşriklerin ''ANİDEN ÜZERİNİZE SALDIRMASINDAN KORKARSANIZ NAMAZLARINIZI KISALTMANIZ GÜNAH OLMAZ ''şeklinde emir buyruluyor. ANİDEN kelimesi zaman / süre olayına dikkat çekmektedir. savaş durumunda bile Yüce Rabbimiz içinde bulunduğumuz halet-i Ruhiye yi de göz önünde bulundurup / normal zamanlarda korku durumu olmadığı için uzatarak kılabildiğimiz namazlarımızı bu olağanüstü savaş şartlarında 1 TAM rekat kılmanızda '' feleyse aleyküm cünahün'' üzerinize günah yoktur şeklinde emir buyurarak salat etmemizi istemiştir.

ve yineAyette anlatılan bu savaş ortamının halinden rahatlıkla anlaşılmaktadır ki, bu namaz kısa tutulacaktır. çünkü, müşriklerin ANİDEN SALDIRMA TEHLİKESİ VARDIR. Ayetlerde açıkça emir buyrulan ; Müslümanların saldırıya karşı uyanık ve her an hazır olmaları istenmektedir. bu da bu ortamda '' namaz süresinin '' önemini açıkça ortaya koymaktadır.

konuya katkısı olacağını düşündüğüm, yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum:

bir gün arkadaşlarla beraber camide (topluca değil) kıldığımız 4 rekat namazdan sonra, dışarı çıktığımda arkadaşları beni beklerken buldum.içlerinden biri, yahu şu namazını biraz kısalt( kassor salatok gemşe) dedi. arkadaşım, 4 rekat yerine keşke 3 veya 2 rekat kılsaydın demek istemedi herhalde.onun benden istediği şey, kıldığım namazı daha çabuk bitirmemdi tabi ki.

selam ve saygı ile

 

 

 

 

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

Hasan Öktemin açıklamaları bana farz rekat sayılı namaz anlayışının  bu konuda  meydana gelen ikileme neden olduğu fikrini verdi

Bizler hernekadar islamı kuran eksenli yaşamak istiyoruz desek bile geleneksel öğretilerin etkisi altında kalıyoruz.Geleneksel öğretide hali hazırda eda edilen namazın şekli belli.Kıyam ruku ve secdedenden ibaret rekatlar ve rekatlardan oluşmuş belli başlı vakit namzları var.Öğreti böyle olunca kurandan farz rekat sayısı arıyoruz.

 

Daha önceki yazımda sormuştum.İslamı hiç tanıyıp bilmeyen bir toplumun eline kuran verilseydi belki onlar kuranda farz rekat sayısı hiç aramayacaklardı.Kuranda salata dair ayetleri değerlendirip Allahın emrettiği vakitlerde namaz kılıp Allahı anacaklar namazlarında emrolunduğu üzere kuran okuyacaklardı.Namazda ruku ve secde edeceklerdi.Korku halinde namazınızı kısaltmakta size günah yoktur ayetindende kıldıkları namazın rekat sayısını kısaltmayı değil namazın süresini kısaltmayı anlayacaklardı.Namazı 1 rekat kılan birine diğeri gelip sen namazı yanlış kılıyorsun ruku ve secdeye 2 kez  3 yada 4 kez varmalısın Allahın emri böyledir diyebilirmi?Eğer derse bunu o kimseye kurandan ayet verip açıklaması lazım değilmi?Bak bu ayette farz namazda 2 kere secde ruku yap diye emir var diye delil göstermelidir.

Biz burada farz rekat sayısı 2 mi 3 mü 4 mü tartışıyoruz çünki bizden evelkileri böyle kılıyor bulmuşuz.

 

Bence; Kuranda ,namazda kıyam ruku ve secde var ama bunun tekrarının namaz boyunca kaçkere yapılacağına dair emir yok.Kısaltılmış namazda 1 kez ruku ve secde ediliyor diye farz olan ruku secde sayısı minimum kaçtır tartışması muallakta kalıyor.Kısaltılmış namazdan bence süresi kısaltılmış namazı anlamak gerekli gibi görünüyor.

Belkide namazınızı dosdoğru kılın emriyle anlatılmak istenen rekatları tastamam kılından ziyade namza dair ayetlerde bizden istenenleri dosdoğru yerine getirmemizdir

duayla



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam

öktem kardeşim
adam nazının geçtiğine söver,
dabak sevdiği deriyi dövermiş.
eyvallah.
senden gelen bize övgü olur, ilgi olur,
içimizi ışıtır sevgi olur.

yemin ederim hiç alınmadım.

allah biliyor ya boşuna kızdın ama
duvar sana söylenmiş bir laf değil aslında
sahibi anlamaz zaten tuğla tuğla atsanda
biraz soğuk durmuş işte sen üstüne alınınca

ara sıra haleti ruhiyemden biliyorumya
kötü oluyor insan morali bozulunca
defalarca anlatıldığı halde
birileri illa odunumun parası diyorsa

okurken heyecan duyarım araştırmışsa biri
içim titrer yazıyada dökmüşse emeğini
bu yüzden sanki elimden alıvereceklermiş
yada bir daha yazıvermiyecekmiş gibi

işte hasan akçayda bu forumda senin gibi
emeğine saygı duyduğum birkaç kişiden biri
vallahi yağ çekmiyorum bence hakikat hani
şimdi saymamı istemessin değilmi hepsini

işte bu yüzden yazıverdim geçeni içimden
ilmimin olmadığı tesbitinde doğru zaten
utanmıyorum cehaletimi bazılarına söylerken

kaldıki kardeş hatırla...
kuyruğuma basıyorsunuz!
dememedimmi abdullahla sana? başka bir yazıda
şimdi nasıl hakaret eder dostlarına
yanlarında bunu kendine yakıştıran...
başka bir mesajında!

birde şu şiir başıma bela oluyor ikidir
bir defa başka bir arkadaşta yanlış anladıki
bilen bilir bu nesir... şiirimsi bile değil!
bir kaç devrik cümle arkadan kafiye yetmez şiire
bu kadar seride yazamassın her zaman istesende

kaldıki kullandığım yazılımdan kaynaklandı ilk başta
yazdığım yazılar geçerken foruma
düzeltemedim paragraf uzunluğu inince yarıya

mevzu derin, benim gibi arkadaşımda heyecanlıysa
cümleler devrildi yarıdan kesilip inince aşşağı satıra

bir iki derken, karşımdaki kişiyle o andaki mevzu
sağlıyorsa üzerimde o heyecanı ya da huzuru
ilham geldi sanki cümlelerin sonu kafiyeli oldu

eh hoşuma gitti iletmiş oluyorum yazılarımda bende
haleti ruhiyemi düşüncelerimle birlikte

sevgiyle...
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam,

iman kardeşim,

adam nazının geçtiğine söver,

dabak sevdiği deriyi dövermiş,

Allah bilir ya, iman kardeşe muhabbetim,

geldiğim gündür, hoş sohbetin,

ilminden şüphem yoktur kesin, ne varki konu derin.

sevgi ve saygı ile

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sevgili hasan oktem,

Yazdıklarınızda gözüme ilk çarpan, İslamda karar-ölçü kavramını gözardı etmeniz oldu. Yani sizin tüccar için 3 liralık ödemenin indirimli miktarı 1 lira, 2'ninki, 3, 4... 14'ünki yine 1 lira. Anlaşılan, o tüccarın kantarında topuz yok. Ama bal gibi biliyoruz ki, güzel kardeşim, Allah'ın kantarında topuz var. Zira Tanrı, Plato'nun güzel deyimiyle, hep geometri kullanır. (Yaşar Nuri Öztürk, İslam Nasıl Yozlaştırıldı, 7. baskı)

"Hangi ses tonuyla salât edileceğini bildiren Allah bir vakitte kaç rekat salât edileceğini de açık açık söylesin!" istemi ise tipik bir ipe un serme mızmızlığına benziyor. Bakara 71'de sözü edilen ineğin daha çok daha çok daha çok tarif edilmesinin istenmesi gibi. 

Başka bir ipe un serme hali de ilahî yasaların Yûsuf 75 ve Nisa 102'de olduğu gibi uygulama (demonstration) ile değil ille emir cümleleriyle ifade edilmesini istemek oluyor her halde. Hem de ama o zaman Kuran'daki yasaların, dolayısıyla Kuran'ın, epeyce bir bölümü iptal edilmiş olur diye hiç düşünmeden...

Sizi anladığımı sanıyorum. Haklısınız: kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 rekat, 3, 4..., 14 rekat olabilir. Ama haklı göremediğim iddia olabilir gibi kuşkuyla malul bir ifadenin ilahî bir hükmün ifadesi olarak kuşkudan arınmış Kuran'a yakıştırılmasıdır. Tıpkı Allah'ın kantarı topuzsuz olabilir iddiası gibi.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam

savaş durumunda 1000 kişilik bir ordu için toplu
namazda ikiden fazla cemaati (belirtilmediği halde)
hangi sebeple tasavvur edicem. velevki 10000 olsun

yukarı doğru belirsizlikte açık kapı var ise
namazın rekatını ikiyle sınırlayıp adedini
çığaltmamda ne mahzur var ki

sayısını azaltıp rekatı çoğaltma arayışına giriyorum
ya da bu ikisi arasında kuşkuya neden düşüyorum.

sevgiyle...
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 

<< Önceki Sayfa 18 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats