HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: BİR TÜRBAN SORUSU Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

adalet Yazdı:

  valla kadının masonluğunu bilmiyorum ama Allahın kelamı olan Kuranı anlayıp iyi bir Kuran müslümanı olmaya senden bin kez daha yakın.O,hiç olmazsa Rabbimizin aklını kullananlardan olma emrine insanilik adına da olsa uyuyor.ya sen ve senin gibiler?.

   Davar sürüsünden daha beter bir şekilde takılmışsınız koyun gibi Cübbelilerin,fetoların,mehdilerin peşine,hep birlikte gidiyorsunuz cehenneme.(?)Allah şerinizden korusun.

Hani ne oldu Ruhat Mengi'nin laikliği? Vatanımız, Bayrağımız dedik diye tertemiz Hanifliğimize inancımıza rağmen Bizi burada Şeytan ilan ettiniz. Ruhata ise öpücük veriyorsunuz. Cübbeliler,fetolar,mehdiler şerlide Aslında kendi putlarını helva yapıp yiyenler daha şerli. İlkesiz olmak kadar insanı küçülten birşey yoktur.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

s.a aslında helvadav putu yemek nasıl oluyor biliyormusun ibrahim, bu adamların namazsızlara ve kabesizlere yaptığı gibi, efemdim işte şöyleydi böyledydi, deyip kelime anlamını toplumdaki şekliyle ele alıp, bir çok anlamlı kelimelerin rüku gibi toplumdakini anlamını kullanmaları ama iş örtüye gelince yok efem burda başka kelime geçiyor, dolayısıyla saç değldir bu demekle kendi helvadan putlarını bir afiyetle yiyorlar, namazı kurtarmak için gelenlere sarılıp, kabeyi anlatmak için, toplumdaki kullanışına sarılıp ama iş örtüye gelince sözlük haline getirmeleri bu kuranı, en büyük çelişkileridir, net olun arkadaş, çelişkilerinizden arının, örtü işte yaw, herkesin bildiği örtü, işimize gelince rüku kelimesinin eğilmek anlamını topluma yaşayan uygulamaya dayanıp almanız fakat, başka yerde, toplumda ki yaşayan  halini bırakıp kelime anlamına dönmeniz sizin en büyük çelişkinizdir,

 

selam

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

malik bin nebi Yazdı:

...net olun arkadaş, çelişkilerinizden arının, örtü işte yaw, herkesin bildiği örtü...



Soru(lar) ortada Malik. "Herkesin bildiği örtü işte" demekle örtülemeyecek mesele bu.

Ruhat Mengi'nin (ve bizlerin) aşağıda herkese açık bir sorusu var. Fakat Diyanet sessiz, Türban yanlısı ilahiyatçılar sessiz, örtü yobazları sessiz.

Alperen Yazdı:

Sadece düz mantıkla baktığınızda bile "ziynet"le kadın vücudu kastedilseydi bunu yakın erkek akrabaların, kölelerin görmesinde mahzur olmadığı belirtilir miydi?



Soru basit ve yalın, yanıtı ise zor ve karmaşık. Sebep???

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1981&PN=1&T PN=13


Susmakla haklı çıkılmıyor sayın yetkililer ve ilgililer. Bu konuda medyaya açıklama yapılması gerekiyor. Ama tık yok.  Ruhat Hanım'ın sorularına yanıt geldi mi arkadaşlar? Bilen varsa haberdar etsin bizleri lütfen.

Eski Diyanet İşleri başkanı bir açıklama yaptı, meseleyi iyice çorba yaptı. Öyle ki bu çorbayı servise kimse yanaşmadı. Başka da bu işe el atan olmadı.




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Yeni Şafak 'ın "kurumsal imaj reklamı"nı izlediniz mi?

Lütfen izleyin ve reklamın ardındaki gizli mesajı yada daha pozitif bir yaklaşımla bastırılmış duyguları görün.

"Yeşil Medya"nın böyle bir reklam filmiyle tabanına seslenmesinin anlamı büyük.

Bakın reklamdaki adamın eşine, başı açık. Yaşlı kadının başında ise türban değil başörtüsü var. Damat efendinin eşinin de başı açık.

Neden Yeni Şafak yönetimi türbanlı bayanlara yer vermemiş bu filmde?

Adamların mesajı şu; bizler her ne kadar türban çığırtkanlığı yapsak da aslında dünya görüşümüze göre türban takmak gereksizdir ve yanlıştır. Başörtüsünü ise sadece yaşlılar yada geleneğe uyanlar takmalıdır.

Bu işin savunucusu birtakım müslümanların toplu bilinçaltında işte bu gerçek yatıyor.

Adamların TV kanallarında yayınlanan dizilere bakın. Oyuncuların tamamına yakınının başı açık. Türbanlı kızlara/kadınlara ve bu işin yılmaz mücahitlerine izlettirilen filmler bunlar.

Dışarıda türban eylemlerine katılan kız evde başı açık bayanların rol aldığı dizileri veya programları büyük bir keyifle izliyor. Mücahitler ise fazlasını.. Ortada bir terslik var.

"Şeytan Kutusu" bozdu milletin itikadını.

Gizli bir özentinin yansıması bunlar. Veya olayı artık normal kabul etmenin. Bunun adı evrim değil de nedir?

Kale içerden fethedilmiş galiba.

Nerde o "saçının bir telini gösteren kadın ebedi cehennemi boylar" diyen hoca efendiler? Din elden gidiyor, hem de göz göre göre...




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

Alperen Yazdı:
Yeni Şafak 'ın "kurumsal imaj reklamı"nı izlediniz mi?

.....
Nerde o "saçının bir telini gösteren kadın ebedi cehennemi boylar" diyen hoca efendiler? Din elden gidiyor, hem de göz göre göre...

Hoca efendiler camide, carsambada, Menzilde yada Sakirdlerin dergahinda DUVARDA asliduran Kuranin golgesinde, Buharinin, muslimin sozleri ile Arap geleneginin PECELI KADIN MUHABETINI yapiyor olamalilar.

Ama duvarda asili Kuran, Allahin izniyle artik duvardan indi. Hak apacik ortaya cikiyor. Rabbimin ayetlerine kadinlari kolelestirmek icin kullananlarin yuzlerine gercegi vuruyor. Nur 31 ayetine BASORTUSU kelimesini YAMAYANLAR ne zaman utanacaklar dersiniz. hmmm utanirlar mi ki.... Belkide hesap gununu beklerler..... Beklesinler bizde bekliyoruz....



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
Ezgi
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2006
Gönderilenler: 16
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ezgi

ooooooo.... Herkes birbirinin karsiti birsey soyluyor. Kimi okusak bir parca haklilik payi var. Bu ayetle ilgili tarafsiz yazilarda da okumustum ki ordaki ortu kelimesi basortusu anlamina gelen bir kelimeymis. Bunu kadim Arapca'daki kelimelerin anlamlarina vakif olanlar arastirabilirler sanirim.

Simdi Kur'an'in belli bir dili var, yasakladiklarini dogrudan bir ifadeyle yasakliyor, emrettiklerini acik ifadelerle emrediyor. Basortusu icin boyle bir emir yok. Ama yakalarina indirsinler ifadesi, yaka kismini kapatmaya isaret ediyor bu kesin.

Eger az once okudum dedigim yazilarda gerceklik payi varsa yaka ortulurken basortusu kullanilacak. sanki soyle bir ifade ortaya cikiyor ozaman: ''zamanin kadinlari basortusu takiyorlardi zaten, o basortulerinin bir kismiyla gogus kismini kapatsinlar'' ( konuyla ilgili kitaplar o zamanin kadininin gogus kismi genis kesimli elbiseler giymesine bagliyor) .

Yani emir gogus kisminin kapanmasina yonelik ama basortusuyle, bu durumda sanki olan birsey korunmus (zaten takilan basortusunun takilmaya devam edecegi) gibi geliyor bana. Ayetin devamindaki '' taninmalari'' ifadesi icin de yine bazi kitaplarda okuyoruz:  ''basortusu hur kadinlarin cariyelerden farkli olarak hur olduklarinin bilinmesi icin taktiklari birseydi'' .

Gunumuzde de cariyelik,kolelik, hur olma olayi kalmadigindan basortusuyle kisinin kendini tanitmasi geregi yoktur denir. Ben bunlari yazarak konu hakkinda bugune kadar edindigim bilgileri ozetlemek istedim, zira benim bunla ilgili bir bilgim yoktu, geleneksel olarak ogretilenler disinda. Yalniz sorularim su: Kaynak olarak Kur'an'i kullanacagiz demeye devam ederken ve hadislerin bu gune kadar bozulmus olma ihtimalleri uzerinde dururken basortusu meselesinde basortusu hur kadinin digerinden ayirmada kullanilmistir dusuncesine ulasmak icin neden  hadislere basvuruyoruz ; ornegin halife omer'in hur olmayan bazi kadinlari hur kadinlara basortuleriyle benzemelerinden dolayi  kinamasi,azarlamasi yada vurmasi ile iglili hadis.

Yani basortusunun gunumuzle baglantili olmadigini tespit icin Kur'an'a basvuramayiz mi? ikincisi : Cok tartisilmis onceki sayfalarda ama hala da su ziynet kelimesinin neye isaret ettigi belli degil. Biri taki diyor, biri vucudun kisimlari diyor, biri takinin takildigi yer diyor..ve ben hic bir sey anlamiyoooor...Ziynetler takilara isaret etse takilarin gizlenmesine iliskin ayetin mantigi ne?

Yani taki niye gizlenir..yada takilari gormek icin neden bazi kisilere musade verilir de digerlerine verilmez..yani bunun mantigi yok...sonucta bu takidir sadece, yuzuk gibi kupe gibi. Yani sonuc olarak materyal degil midir???

Yukarı dön Göster Ezgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ezgi
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ezgi kardeşim, soruna yi niyetle yaklaştığınız görülüyor. Allah razı olsun. Diyorsunuz ki: 

...yakalarina indirsinler ifadesi, yaka kismini kapatmaya isaret ediyor bu kesin.

Sözü edilen, "vel yadribne bihumur ihinne alâ cyûb ihinne"deki cuyûb kelimesi (24:31). Tekili ceyb. Ama Kuran'da CEYB, giysinin yaka kısmı değil koyun kısmı yani göğüs kısmı  anlamına geliyor:

Elini koynuna sok ta kusursuz, bembeyaz olarak çıksın -ve edhıl yedeke fî ceybike (27:12; 28:13).

Dikkat edilirse Hz Musa elini vücudunun değil gömleğinin yırtmacından içeri sokmuştur. O halde ceyb denen yırtmaç vücudun değil giysinin bir bölümüdür. Ayette vücudun alımlı bir yeri olan "gerdan"ın başörtüsüyle kapatılmasının kastedildiği şeklindeki tesettürcü iddia boş bir iddiadır; Allah başörtüsü, vücudun üstüne değil giysinin göğse denk gelen yırtmacının üstüne vurulsun istiyor. 

Üzerinde balıkçıyaka kazak bulunan bir hanımın ceybi yoktur; dolayısıyla üzerine başörtüsü vurulacak bir yeri.

''zamanin kadinlari basortusu takiyorlardi zaten,

Zamanın kadınları yanıltıcı bir anlatı. Sanki zamanın bütün kadınları başörtülüymüş gibi. Hayır! Bakın, 60:10'da anılan müminelerin cilbab giymesi beklenmiyor. Cilbab, içinde başörtüsü de bulunan bir giysi. O halde cilbabsız o kadınlar aynı zamanda başaçıktır. Cilbab olmadığına göre başörtüsü de yok.

Bir anarşi ortamı olan o geçiş döneminin sahipsiz bıraktığı başaçık kadanlar başörtülü ve sahipli kadınlardan sayıca belki daha çoktu.

''basortusu hur kadinlarin cariyelerden farkli olarak hur olduklarinin bilinmesi icin taktiklari birseydi''

Alabildiğine ahlaksız ve İslam dışı bir kabuldür bu. Yargıçların Yargıcı olan Allah'a çirkin bir iftiradır. İsterseniz ayrıca müzakere ederiz.

Cok tartisilmis onceki sayfalarda ama hala da su ziynet kelimesinin neye isaret ettigi belli degil.

Bu konuda foruma daha önce astığım bir iletiyi sunuyorum. Başlığı: Ahlaksız bir ziynet anlayışı.

Nur 31’deki ziynetler, örneğin Edip Yüksel’in öne sürdüğü gibi,  kadın vücudunun alımlı yerleri anlamına gelseydi; örneğin göğüsler, memeler anlamına gelseydi ayette listelenen müstesna kişiler, inanan kadına  mahrem olurdu. Kadının o kimselere memelerini açması sakıncasız olurdu. Çünkü Yüce Allah illa diyor yani  onlar hariç.

 

MAHREM, "evlenilmesi yasak" demek.. Örneğin abi ablaya mahremdir; ana oğula mahremdir. Tanımlamak gerekirse mahremler, bir kimsenin karşı cinsten birinci derece akrabalarıdır.

 

Buna göre 24:31’de anılan müstesna kimseler, tesettürcülerin öne sürdüğü gibi, inanan kadına mahrem olabilir mi; mümkün mü bu?

 

Örneğin

kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler 

it tabi’îne gayri ûli’l ırbati min er ricâl

 

Hayır! Çünkü, kadına akraba değiller.

 

Yine örneğin

kadının hemcinsleri – nisâ ihinne?

 

Hayır! Çünkü karşı cinsten değiller.

 

Bunu daha kolay görmeniz için bir tablo sunuyorum. Tablonun solundaki sütunda inanan erkeğe akraba olan kadınlar var. Yüce Allah 4:23’te onları tanıtırken şöyle diyor:

 

sana mahrem olanlar

hurrimet aleyküm.

 

O halde bunda kuşku yok – la raybe fih. Onlar mahremdir.

 

Sağdaki sütunda ise 24:31’de anılıp ta tesettür dininde inanan kadına mahrem ilan edilen kimseler var. Ama bu mümkün değil çünkü ya karşı cinsten değiller ya da akraba değiller.

 

Lütfen inceleyin.

 

4:23'e göre////////////////////////////////24:31'e göre
erkeğe mahrem olanlar////////////////////kadına mahrem olanlar

(erkeğin cariyeleri YOK)----------------kadının erkek köleleri
(avretten anlamayan çocuklar YOK)----avretten anlamayan çocuklar
(erkeğe bağlı ihtiyaçsız kadınlar YOK)---kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler
(erkeğin karısı YOK)--------------------kadının kocası
(erkeğin kendi erkekleri YOK)-----------kadının kendi kadınları –nisâ ihinne

erkeğin ağabeyinin kızı-----------------(kadının amcası YOK)
erkeğin ablasının kızı-------------------(kadının dayısı YOK)
erkeğin süt kardeşi--------------------(kadının süt kardeşi YOK)
erkeğin üvey kızı----------------------(kadının üvey babası YOK)
erkeğin gelini--------------------------(kadının damadı YOK)

erkeğin süt annesi------------------------------------------------------ ---------
iki kız kardeş bir arada------------------------------------------------------- --

erkeğin anası--------------------------kadının oğlu
erkeğin kızı----------------------------kadının babası
erkeğin ablası-------------------------kadının ağabeyi
erkeğin halası-------------------------kadının ağabeyinin oğlu
erkeğin teyzesi------------------------kadının ablasının oğlu
erkeğin kaynanası---------------------kadının kayın babası

 

Sorun kendinize:

 

Kadına bağlı erkekler yani kadının hizmetçileri ona mahrem midir?

 

İslamın kurulduğu dönemde Hz Hatice gibi bir işkadını kendisine bağlı bir hizmetçisiyle örneğin kervancıbaşısıyla evlenemez miydi ki memelerini elin o erkeklerine açabilsin? 

 

Günümüzde Bayan Sabancı gibi bir işkadını kendisine bağlı fabrika müdürlerinden biriyle evlenemez mi ki memelerini elin o erkeklerine açabilsin?

 

Kadının erkek kölesi ona mahrem midir; yani kadın kölesiyle evlenemez mi ki inanan bir kadın memelerini kölesine açabilsin?

 

Gerçek şu:

 

İnanan bir kadın o erkeklere takı anlamına gelen ziynetlerini açabilir ama vücudunun göğüs, memeler ve eğer saç baş avret ise saç baş gibi avret yerleri anlamındaki ziynetlerini açamaz Yoksa iş fuhuşa varır..

 

Yüce Allah 24:31’de ziynetler derken kadının asla saçını başını, memelerini kastetmiyor; geranlığını, altın zincirini kastediyor.

 

"Memeler de bazı istisnai durumlarda açılıversin canım," demek "Kadın da birazcık gebe oluversin!" demeye benzer. Gebeliğin birazı olmaz. Biraz gebelik bal gibi tam gebeliktir.

 

Nur 31’deki ziynetler ya kolye ve zincir gibi "takı parçaları"dır ya da gerdan ve memeler gibi vücut parçaları.

 

İkisinden birini seçmek zorundasınız.

 

Ya tesettürü seçip fuhuşa varan edepsizliğe batacaksınız ya da takıları seçip İslamın istediği gibi ahlaklı bir insan olacaksınız.

 

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Ezgi
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2006
Gönderilenler: 16
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ezgi

Merhabalar...Ben siteyi takip etmeye yeni basladim ve sadece iki kere yazma imkanim oldu, ama ne sormus olduysam en kisa surede yanitini aliyorum, Allah razi olsun.Ben din bazinda geleneksel bir egitim aldim, haliyle basortusu mevcudiyeti de bundan bir parcaydi. Ama olup olmadigi incelenebilir. Zira celiski olarak gordugum, sormama ragmen ayni ve tatmin etmeyen cevaplarin tekrarlandigi o geleneksel egitim surecinde de herseyi dogrudan kabullenmek yerine tekrar uzerinde dusunulmesi gereken konular oldugunu dusunmeye basladim ama bugune kadar bunlarin cozumu icin KuR'AN'A bakmak yani sirf Kur'an'da aramak aklima dusmedi, ki 3 ay oncesine kadar. 3 aydir Kur'an kaynakli degerlendirmeye calisiyorum dinimizi. Bunlari anlatiyorum ki, bazi seyleri irdeledigimde, nedenin sadece anlamak, sizin deyiminizle iyi niyetli bir yaklasimin urunu oldugunu hatirlatmak istiyorum tekrardan. Simdi bu konuyla alakali olarak asagida hem benim yeni goruslerimi bulacaksiniz, hem de sizin yazinizdan kopyaladiklarim mevcut. Simdiden tesekkur ederim.

Elini koynuna sok ta kusursuz, bembeyaz olarak çıksın -ve edhıl yedeke fî ceybike (27:12; 28:13).

Dikkat edilirse Hz Musa elini vücudunun değil gömleğinin yırtmacından içeri sokmuştur. O halde ceyb denen yırtmaç vücudun değil giysinin bir bölümüdür. Ayette vücudun alımlı bir yeri olan "gerdan"ın başörtüsüyle kapatılmasının kastedildiği şeklindeki tesettürcü iddia boş bir iddiadır; Allah başörtüsü, vücudun üstüne değil giysinin göğse denk gelen yırtmacının üstüne vurulsun istiyor. 

Burda evet dediginiz gibi kelime olarak giysinin gogus kismi ortulsun gibi bir ifade bulunabilir. simdi mantikli bakildiginda giysinin gogse denk gelen yirtmac kismi niye kapatilir, Allah elbiselerin yirtmacsiz olmasini mi arzu etmis, ki bu tuhaf bir yaklasim olur? Ama yirtmacin acik olmasindan dolayi gogus kisminin gorulmesine mani olunsun diye gogus ustundeki yirtmac kapatilir diye dusunuyorum, yani asil mesele gogus kisminin gorulmesini engelleme. Dediginiz gibi balikci yaka kazakli bir bayaninda zaten yirtmacli bir elbise giyme durumu olmadigindan mevzu zaten cozulmus oluyor. Yalniz bir durum daha var bu durumda. Kapanmanin sinirlari nedir? Yirtmacla gogus kismi ortulecegine gore, gogus buna dahil ama diger durumlar nedir? Yani bazi kisiler abdest uvuzlari acikta kalabilir diyorlar, ben Kur'an'dan o sekilde bir cikarim yapamadim.

Konuyla baglantili olarak 60: 10'u vermissiniz, ama orda kapanmayla ilgili bir durumun anilmamis olmasi basortusunun emir olmadigina isaret eden birsey olarak goremedim ben. Zira ordaki muminelerin hicret ettikleri zaman imtikah edilmeleri gerektigi vurgulanmis, iman etmis olmalari durumunda nikahlanmalarina musade edildigi vurgulanmistir, yani burda iman ve nikahlanma durumuyla ilgili bir ifade var, yoksa namaz olsun, zekat olsun zaten bu tur farizalarla da ilgili bir aciklanma yapilmamis. Bu durumda bu muminelere namaz da emir edilmedi mi diycez? Demek istedigim bu ayetin konustugumuz basortusu meselesiyle baglantisini goremedim.

''basortusu hur kadinlarin cariyelerden farkli olarak hur olduklarinin bilinmesi icin taktiklari birseydi''  cok kisiden de aldigim bir bilgi. Bu sekilde dusunenler de basortusunun bir emir olmadigi gorusundeler, ama anladigim kadariyla siz boyle bir durumun gercek olmadigini dusunuyorsunuz.

Yazinizin sonlarina dogru sunu anladim: Ziynetten kasit vucudun belli kisimlari degil, olsa kadinin kolesine gosterebilecegi ifadesi var, bu durumda kole mahrem olmadigindan, kadinin vucudunu kolesine gostermesi mumkun olamaz, olursa fuhusa girer. Bu kisim net. Ama hala takilari saklama mantigi nedir anlayamadim. Asagidaki ayete bakip, taki sonucu cikarilsa kadinlar takilarini sokaktaki herhangi bir erkekten gizlemeliler anlami mi cikiyor? Peki kontekse genel olarak bakildiginda kadinlarin kendilerini irzlarini sakinma konusu ele aliniyor..konteksi goz onune alarak taki gizlenmesi mantigini anlayamiyorum..daha oncede dedigim gibi sonuc olarak bunlar materyal yani gosterilmeme nedenleri nedir?

Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!

Dedigim gibi konuyu irdeliyorum cunku sadece 3 aydir Kur'an bazli arastirmalar yapiyorum, ama tevhid konusunun bile aciklik kazanmasi benim icin cok buyuk birsey. Cunku simdiye kadar baska birseye tapmiyorum sirk de kosmus olmuyorum dusuncesi icersindeydim, ta ki Kehf 32-43 ayetlerinde sirk kosma kelimesinin hangi anlamda  kullanildigini gorene kadar. Eger terimler Kur'an'da kullanilis yerleriyle incelenirse (takva kelimesi ornegin) sorun olmaktan cikiyor. Ins herkes Kur'an'i daha dikkatli okursa  dilimize yerlesmis ve kulaktan duya duya anlam sinirlari daralmis bazi terimleri Kur'an'da kullanilis sekliyle anlar, daha dogru degerlendiririz. Herkese selamlar...

Yukarı dön Göster Ezgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ezgi
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Ezgi yazdı:

   " Eğer terimler Kur'an'da kullanılış yerleriyle incelenirse (takva kelimesi ornegin) sorun olmaktan çıkıyor. İnşallah herkes Kur'an'ı daha dikkatli okursa,dilimize yerleşmis ve kulaktan duya duya anlam sınırları daralmış bazı terimleri Kur'an'da kullanılış şekliyle anlar, (böylece de Kuranı)daha doğru değerlendiririz."

  Hoşgeldin Ezgi.Kuranı üç aylık bir süreçte değerlendirip anlamaya çalışmakla ulaştığın bu muazzam anlayışından dolayı tebrik ediyor,burada daha çok yazı yazarak donmuş beyinlerin buzlarını çözme işine yardımcı olmanızı bekliyorum vesselam.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
Ezgi
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2006
Gönderilenler: 16
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ezgi

adalet yazdi

Hoşgeldin Ezgi.Kuranı üç aylık bir süreçte değerlendirip anlamaya çalışmakla ulaştığın bu muazzam anlayışından dolayı tebrik ediyor,burada daha çok yazı yazarak donmuş beyinlerin buzlarını çözme işine yardımcı olmanızı bekliyorum vesselam.

Merhabalar. Ins burda birbirimize yardimci olucaz, ama ben hal i hazirda bazi konularda gelenekci bir anlayisa sahibim gibi geliyor. Ins gun gectikce hersey daha anlasilir olur..selamlar...

Yukarı dön Göster Ezgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ezgi
 

<< Önceki Sayfa 33 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats