HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: REKAT SAYISI KURAN’ DA BELLİDİR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

savaş1 yazdı

"selam

Benim bu alıntıda anlatmak istediğim, Kuranda namaz anlatılmaz diyenlerin savını çürütmek idi, ayrıca gayet mantıklı demiş....Zaten rekat sayısını siz istediğiniz kadar uzatabilrisniz...

Ayrıca, hocalara, alimlere sormak gerekir diyenlerin, bu hocayı , eski diyanet işleri başkanını dinlemelerini, bu Kurani yaklaşımını ciddiye almalarını göstermek istemiştim

Bu da insanların çelişkisi değil mi? Madem alime soracaklar, buyrun sorsunlar alime.İşlerine gelenleri dinliyorlar, işlerine gelmeyenleri dinlemiyorlar. Süleyman Ateşin hadislere - sünnete yaklaşımı diğer geleneksel alimlerden daha doğrudur, daha Kurani yaklaşıyor konulara...

saygı ile..."

 

 

 

Çevremizde "kuran yeterli değildir" diyen kişilerin istisnasız bizlere karşı ilk söyledikleri şey şu: "Peki Kuranda namaz kılın diyor, namazın nasıl kılınacağı yazıyor mu? Göster bakalım? Bu yazmaz, bunu hadislerden öğreneceksiniz? Gördün mü herşey Kuranda yazmaz" 

savaş1 in, bu savı çürütme niyetinde olması, çoğumuzda varolan bir tutum .

Kuranda secde sırasında ne söylenmesi gerektiği İsra/107-108 yazmakta. Ve yine ses tonumuzun nasıl olması gerektiğini Allah bize bildirmiştir.

Kıyam-ruku ve secde ifadeleri var. yine 4/102 den minimum rekat sayısı belli... tabiii üst sınır belli değil...

Süleyman Ateş rekat sayısı bellidir demesi ve toplumda onu benimseyenlarin bu sözüne sahip çıkmamaları toplum inancında olanların bir çelişkisidir.  

sevgiler

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

Abdullah16 Yazdı:

 Savaş1 yazdı.

 "Bu yüzdende rekat sayısı bellidir demekle, illa 2 rekat kılınması gerekir demek istemedim..."

 Savaş kardeş,Hasan'ın dediğide senin dediğin değil.O, Kuranda kesinlikle iki rekatın olduğunu ve buna ilave yapamayacağımızı söylüyor.Sen iki rekatı kılda ister iki saatte kıl,ister iki dakikada. İçeriğinde rabbine ne dediğin önemli olduğu gibi bu iki rekatı da korumak aynı şekilde önemlidir vesselam.

selam

Kesinlikle 2 rekat olduğunu neye dayanrıdırıyor ben anlayamadım

Korku anında namazı kısaltabilriz, 2 rekat olur yani 2 kere secde yaparız, ama onun dışında normal olanı en fazla 4-6 rekattır, isteğe ve ihtiyaca bağlıdır, kesin sınırlar çizmek doğru değildir

ABCDF

Süleyman Ateş rekat sayısı bellidir demesi ve toplumda onu benimseyenlarin bu sözüne sahip çıkmamaları toplum inancında olanların bir çelişkisidir   

evet ben de bunu demek istemiştim !

saygı ile..

 

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

s.a hasan abi bende kuşku meselesine değindim zaten, ayet üst sınırının varlığından haber veriyor ve bize altsınırı veriyor, üst sınır diye iki diyenler kısaltmayla yola çıkıp, kuşkuya düşüyor, istediğin kadare kılabilirsin dienler de fraz olan bir şeyde yine çelişkiye düşüyori

,

 

selam ile

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sevgili malik bin nebi,

Bağışla beni ama ne dediğini anlamıyorum; biraz daha net olur musun. Benim anlatmaya çalıştığım ise, bir önceki yazımda belirttiğim üzere, şudur:

"Kısaltılmış miktarı bir rekat olan salâtın tamamı iki rekattır," hükmü kuşkudan arınmıştır çünkü iki rekatın kısaltılmışı yalnız bir rekattır; örneğin yarım rekat olamaz, bir buçuk olamaz.

Ama "Kısalltılmışı bir rekat olan salâtın tamamı üç rekat ta olabilir," dedik mi kuşkuya prim vermiş oluruz...

Kuran kuşkudan arınmıştır -la raybe fih (2:2). Kendisi la raybe fih olan Kuran kuşkuyla malul bu olabilirliği din yasası olarak onaylamaz.

Bakın, tamamı üç rekat olan salâtın kısaltılımışı iki rekat ta olabilir, bir rekat ta. Oysa Nisa 102'de kısaltılmışı tarif edilen salât iki rekat değil, bir rekat. Yani Nisa 102 tamamı üç rekat olan salâtın kısaltılmış hallerinden biri olan iki rekatlık uygulamayı reddediyor; bir rekatlık uygulamayı onaylıyor. Dolayısıyla tam salâtın 3 rekat olması mümkün değil.

Tam salât Kur'anen 2 (iki) rekattır.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

HASAN AKÇAY YAZDI:

"Sevgili malik bin nebi,

Bağışla beni ama ne dediğini anlamıyorum; biraz daha net olur musun. Benim anlatmaya çalıştığım ise, bir önceki yazımda belirttiğim üzere, şudur:

"Kısaltılmış miktarı bir rekat olan salâtın tamamı iki rekattır," hükmü kuşkudan arınmıştır çünkü iki rekatın kısaltılmışı yalnız bir rekattır; örneğin yarım rekat olamaz, bir buçuk olamaz. "

2 REKATIN KISALTILMIŞI MECBURiYETTEN DOLAYI 1 REKAT OLMASI, 1 REKAT KISALTILMIş OLAN NAMAZIN TAMAMIN 2 REKAT OLDUğU ANLAMINA GELMEZ... 

"Ama "Kısalltılmışı bir rekat olan salâtın tamamı üç rekat ta olabilir," dedik mi kuşkuya prim vermiş oluruz..."

ELBETTE öYLE DERİM. 3,4,5,6... OLABiLiR. iLLADA BU KONUDA ZORLAMA YORUMLA KESiN BiR SINIR KOYMAYA NiYE UĞRAŞAYAM Kİ...

"Kuran kuşkudan arınmıştır -la raybe fih (2:2). Kendisi la raybe fih olan Kuran kuşkuyla malul bu olabilirliği din yasası olarak onaylamaz. "

2/2 İşte o Kitap; kendisinde hiç şüphe yoktur; müttakiler için yol göstericidir.

BEN KURANDA BiR KONU HAKKINDA YORUM YAPABiLiR VE ARKASINDAN 2/2 Yi SöYLEYEREK KUşKUDAN ARIMIşTIR DiYEBiLiRiM...

2/2 AYETiNDE SiZiN iDDiANIZI DESTEKLEYECEK/KANITLAYACAK YöNDE HiçBiR iFADE YOK.

"Bakın, tamamı üç rekat olan salâtın kısaltılımışı iki rekat ta olabilir, bir rekat ta. Oysa Nisa 102'de kısaltılmışı tarif edilen salât iki rekat değil, bir rekat. "

KISALTILMIş OLAN NAMAZ 2 DE OLABiLiR, 1 DE. iNANANLARIN YAPTIğI GiBi YAPARSAN 1, PEYGAMBERiN YAPTIğI GiBi YAPARSAN 2 KERE SECDEYE VARMIş OLURSUN.

"Yani Nisa 102 tamamı üç rekat olan salâtın kısaltılmış hallerinden biri olan iki rekatlık uygulamayı reddediyor; bir rekatlık uygulamayı onaylıyor. Dolayısıyla tam salâtın 3 rekat olması mümkün değil. "

SALATIN 3 REKAT DEğiL, KişiNiN iSTEğiNE GöRE SERBEST BIRAKILDIğINI DüşüNüYORUM.. AYETLERDEN ANLADIğIM BU YöNDE

Tam salât Kur'anen 2 (iki) rekattır.

BU KONUDA iKNA EDiCi BiR KANIT GETiRMEDİğiZi DüşüNüYORUM

SELAM VE SAYGI iLE

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

2 REKATIN KISALTILMIŞI MECBURiYETTEN DOLAYI 1 REKAT OLMASI, 1 REKAT KISALTILMIş OLAN NAMAZIN TAMAMIN 2 REKAT OLDUğU ANLAMINA GELMEZ...

Kaç rekat olduğu anlamına gelir?

3,4,5,6... (anlamına gelebilir).

3 rekatın tam salât anlamına gelebilmesi onun her iki kısaltılmış uygulamasının yani hem 1 rekatlık uygulamanın hem de 2 rekatlık uygulamanın tam salât olmasına bağlı. Oysa Nisa 102'deki uygulama 1 rekattır; 2 rekat değil. Kısaltılmış uyguamanın 2 rekat olduğu böylece Kur'anen reddedilmiştir. 

iLLADA BU KONUDA ZORLAMA YORUMLA KESiN BiR SINIR KOYMAYA NiYE UĞRAŞAYAM Kİ...

Nisa 102'deki uygulama eğer zorlama yorumsa bütün Kuran zorlamadır. İşte asıl zorlama bu yorumdur ki Kuran'ı inkara götürür.

Bence güzel kardeşim, siz aklınızı bu tür abes iddialar üretmek için kullanacağınıza, ki Nisa 102'deki imamı ölçü almak suretiyle bir vakit namazın örneğin 40 (kırk) rekat olduğunu öne sürmreniz de öyledir, aklınızı Kuran'ı doğru anlamak için ve Kuran'daki gerçekleri görmek için kullanın.

Sevgi ile, Hasan Akçay 

 

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

Malum olduğu üzere mezheplerde de ilk iki rekat temel, kalanlar ise ek olarak değerlendirilmiştir. Yani Hasan AKÇAY'ın açıklaması üzerine bir uzlaşı mevcuttur.

Şimdi ismini hatırlayamadığım bir fıkıh kitabından öğrenmiştim mezheplerin bu konudaki görüşlerini. Sırf bu yüzden ilk rekatta Fatiha ve sonrasında ek sure/ayet okunuyor fakat ek iki rekatta okunmuyor. Ve yine bu yüzden ilk iki rekatta imam sesli okuyor kalan bölümde içinden okuyor.

Mezhepleri baz aldığımdan dolayı değil ama bu mevzuda arada ortak bir nokta olduğunu hatırlatma adına bu bilgiyi verdim. "Mezheplerde de vardır, o halde doğrudur" deme adına değil tabiki.

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Gazeteleri okuyup geldikten sonra Alperen'in uzlaşı konulu iletisi gözüme çarptı. Pek anlamadım çünkü mezhepleri tanımıyorum.

*

Bir de kendi yazımdaki bir yanlışı gördüm. O bölümü yanlışın altını çizerek aktarıyorum:

3,4,5,6... (anlamına gelebilir).

3 rekatın tam salât anlamına gelebilmesi onun her iki kısaltılmış uygulamasının yani hem 1 rekatlık uygulamanın hem de 2 rekatlık uygulamanın tam salât olmasına bağlı. Oysa Nisa 102'deki uygulama 1 rekattır; 2 rekat değil. Kısaltılmış uyguamanın 2 rekat olduğu böylece Kur'anen reddedilmiştir. 

*

Doğru ifade makbul kelimesidir. Buna göre doğrusu:

3,4,5,6... (anlamına gelebilir).

3 rekatın, tam salât anlamına gelebilmesi onun her iki kısaltılmış uygulamasının yani hem 1 rekatlık uygulamanın hem de 2 rekatlık uygulamanın makbul olmasına bağlı. Oysa Nisa 102'deki uygulama 1 rekattır; 2 rekat değil. Yani kısaltılmışı 2 rekat olan uygulama Kur'anen makbul değil.

Dikkatinizi şuna çekmeye çalışıyorum:

Öğelerinden birisi namevcut olan bütünün kendisi de namevcuttur. O halde 3 rekatlık tam salâtı oluşturan öğelerden birisi, yani iki rekatlık uygulama, Kur'anen namevcut olduğuna göre 3 rekatlık tam salât ta namevcuttur.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

s.a hasan abi, sen 1 sayısı 2 sayısının kısaltılmışıdır diyorsun, peki bu zan değil mi? 1 sayısı 3'ünde kısaltımışı da değilmidir ? Ayet sadece 1 saysını veriyor, üst sınırı ise zanla buluyorsunuz,

 

selam ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

malik bin nebi Yazdı:

s.a hasan abi, sen 1 sayısı 2 sayısının kısaltılmışıdır diyorsun, peki bu zan değil mi? 1 sayısı 3'ünde kısaltımışı da değilmidir ? Ayet sadece 1 saysını veriyor, üst sınırı ise zanla buluyorsunuz,

 

selam ile

selam

Evet katılıyorm, kısaltılmışa bir diyorsnuz , o zaman normal namazı 2 rekat ile nasıl sınırlandırıyorsunuz? yani ayette verilen kısaltmş namazın 1 rekat olduğu ise, üst sınırına nasıl 2 diyorsunuz?

bu kadar kasmaya gerek yok diye düşünüyorum, siz 4 rekatta kılsanız normalini, bunda bir sorun yok

saygı ile..

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats