HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: süt -süt kardeş-evlat edinme, akraba evli Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

   Efrayim

   Sevgili Cesur...

   Çok teşekkür ederim. Ben,Safbilgi ve Mircan'a maksadımı , uzun uzun yazarak anlatamadım.siz ise 'Soru: Evlatlık almak isteyen bir aileyiz. Ne yapmamızı tavsiye edersiniz? Evlatlık almanın dinen ölçüsü nedir? (Selda Uzunoğlu)

Cevap: Kimsesiz bir çocuğu alıp büyütmek, tahsilini yaptırıp onu topluma kazandırmak çok büyük sevaptır. Peygamberimiz, dünyada bir yetime bakan kişinin, cennette kendisiyle yan yana olacağını buyurmuş ve evlerin en hayırlısının, içinde yetime iyilik ve ikram edilen ev olduğunu buyurmuştur.

Kimsesiz çocuğu himaye etmenin manevi durumu budur. Ancak İslâm'da evlatlık kaldırılmıştır. Evlat edinenle evlatlık arasında, öz çocuklarda olduğu gibi bir yasak söz konusu olmaz. Yani kişi isterse evlatlık edindiği bir kızı, kendi oğluyla evlendirebilir veya kendisi bu kızla evlenebilir. Kur'ân'dan önceki dönemde evlatlık, aynen öz evlat gibi kabul edilirdi. Fakat Kur'ân bu uygulamayı kaldırmış ve evlatlıkların, gerçekte evlat edinenin değil, kendi öz babalarının evladı olduklarını belirtmiştir.
' Bu soru ve cevapla evlatlık konusunu aydınlığa kavuşturdunuz.

     Teşekkür ederim.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

selam

cesurun yazdııklarını mırcan ve bende yazdık,özevlat gıbı olamayacağını babalarının ismiyle çağrılmalarını anne baba belliyse nufus kutuğune gecırmenın yanlış olduğunu yazdık.

ki cesur yazısında özevlat gıbı aynı soyad ve neseple nufus kutuğune gecırılebılır demiş , gercek anne baba hayatta veya bellıyken,sizin görüşünüze benden daha  zıt,cesuru tam okumamışsınız.

saygılarımla

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
CESUR
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 20 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 36
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı CESUR

Slm

Arkadaşlar ana baba sağ iken evlaklık alınan çocuğun ya da çocukların nüfusa geçirilemeyeceğini hangi kanıta dayanarak söylüyorsunuz?

Biz onları nüfusumuza geçirip ana babasıyla bağlarını koparmadığımızda ayetlere zaten ters düşmeyiz ki! Yasal olarak benım maddi imkanlarından yararlanması(sigorta, sağlık hizmetleri ..vb.) için bu gerekli suan toplumda neden önumuze gereksiz bariyerler koyuyoruz ki? Asılında burada temel olan Kuran'ın bunu yasaklayan bir ayeti var mı? Varsa zaten kimseye söz düşmez Allah'tan başka!

Saygıyla....

Yukarı dön Göster CESUR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: CESUR
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

selam cesur

anne veye babası sağ olan çocuk ,kardeş aile gıbıde hımaye edilebilir.unutulmamalıki maddı destek saglandığında çocuk en iyi özannesının yanında saglıklı buyur,anne ile çocuğu soy sop beyanında ayrı tutmak farklı soydan göstermek anne,baba ve çocuğun dede,anane gibi akrabalarınada  haksızlıktır.nufus kutuğu gerçeği yansıtmalıdır,toplumsal beyanın göstergesidir.Ayette istenen aynı zamanda toplumsal beyandır,babasının ismıyle çagırmak yanı beyanı her sartta doğru yapmaktır.

senın kendi yazında belirttığın gıbi islam özevlat gıbı evlatlık almayı soy ve sopu kendinindenmış gıbı beyan etmeyı yasaklar,bu arap geleneğini kaldırmıştır.nufus kutuğu bu beyanın toplum içersındeki şeklıdır.mesela Serap Ezgude yasanan bır olay:

anne zına ile  gayrımesru çocuk doğurup çocuk esırgemeye bırakıyor ve  ölüyor,evlatlık alan aile  çocuğun annesının ismıyle yazdırmıyor,nufusta tamamen özevlat gıbı yazdırıyor.Babaysa çocuğu  yıllar sonra aramak istediğinde nufus kayıtlarında arastırma yapıyor hıç ız yok,çocuk babayla buluşamıyor zulum örnegı aynı şekılde hayatta olan özannelerde ulaşamaz  ,özanne pişman olduğunda yada şartları iyileşıp çocuğu almak istedığınde çocuğunu bulamaz,bu bılgıye ulşamaz kayıtlardan,bu  yanlış beyandır,ayetın ıstedığı ise gerçeği örtmemek toplum içinde doğru beyandır.

aynı şekılde; kutuğe yanlış bilgiyazmak,özanane,dede,teyze,amca ..vs.belkı onlar arayacaklar bu kayıp bebegı,yıne zulum örneğidir,evlatlıkların çoğu zına sonucu verılır ve anne  baba pısman olduğunda bır daha çocuğun izini bulamaz yada bir torunları olduğu durumundan gec haberdar olan anane ,dede...yakın akraba vs. 

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

 

selam

Bu konuda Cesur a tamamen katılıyorum

Fakat safbilgi, kişi eğer birini evlatlık almışsa, onu kendi nüfusuna geçirmelidir, çocuğun bazı haklardan yararlanması için, bu demek değilki babasını annesini unutsun, onları görmesin...

Ayrıca olayın sosyal boyutu vardır, kimsesiz bir çocuğu biri evlat edinmişse, artık o çocuk onundur, o aile bakmış büyütmüş emek vermiştir, ama gene de elbette imkan varsa gerçek anne ve  babasını bulur , durumu kabullenir, ama ona bakan büyüten insanların nufusunda olmasının ne gibi bir zararı olabilir?

Ayrıca çocuğunu dışarı atan, kimsesizler yuvasına veren biri, zaten çocuğundan vazgeçmiştir, dolayısıyla onun nüfusunda kalmasının bir anlamı yoktur, evlatlık alan aile daha çok imkan sunacaksa ki sunuyor bırakın onların nüfusunda olsun

Cesur mantıklı yaklaşmış olaya, sorun nüsufa aldırmaksa ille de nedeni nedir? Ne gbi getrisi vardır? evlatlık alan aile zaten gerçek anne ve babasıyla görüştürebilir, yada görüştürmezse de bunun gene sosyal boyutu var, çocuk psikolojik sorunlar yaşabilir, ikilemde kalabilir 2 aile arasında

Ama evlatlık alan ailenin kendi nüfusuna almasında bence bir sorun yok, biraz dağınık anlattım ama anlaşılmışımdır umarım

saygı ile....

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

savas1 yazdı

selam

Bu konuda Cesur a tamamen katılıyorum

Fakat safbilgi, kişi eğer birini evlatlık almışsa, onu kendi nüfusuna geçirmelidir, çocuğun bazı haklardan yararlanması için, bu demek değilki babasını annesini unutsun, onları görmesin...

Ayrıca olayın sosyal boyutu vardır, kimsesiz bir çocuğu biri evlat edinmişse, artık o çocuk onundur, o aile bakmış büyütmüş emek vermiştir, ama gene de elbette imkan varsa gerçek anne ve  babasını bulur , durumu kabullenir, ama ona bakan büyüten insanların nufusunda olmasının ne gibi bir zararı olabilir?

selam savas1

yanlış anladığın 1 konu çocuğun evlatlık olduğunu sadece çocuğun kulagına beyan etmek ayette anlatılan degıl.sen ve cesur bu şekılde anlıyorsunuz.bu babasının ismiyle çağırma  yanı beyan toplum içinde olur.yoksa ayet bunu çocuğa söyleyın derdi , özbabanın ismiyle çağırmaksa toplumsal beyandır.

senın fıkrıne göre zına sonucu korku ve cahıllıkle yavrusunu esırgemeye vermiş annenın pskolojisi duzelınce ve hatasını anlayınca  çocuğu gerı almaya ve bulmaya hakkı yoktur.Annelık Kurandada altı çizilen çok yuce bır sevgidir,yavru özlemi çok buyuk bir ask acısıdır ve onları ayırmak zulumdür..sizi  tavsiyem çevrenızde böyle örnekler yoksa en azından biraz Serap Ezguyu izleyın,ve bu nufus kutuğunde iz bulamamadan dolayı yasanan dramlara bakın... 

 

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

safbilgi Yazdı:

çocuğun evlatlık olduğunu sadece çocuğun kulagına beyan etmek ayette anlatılan degıl.sen ve cesur bu şekılde anlıyorsunuz.bu babasının ismiyle çağırma  yanı beyan toplum içinde olur.yoksa ayet bunu çocuğa söyleyın derdi , özbabanın ismiyle çağırmaksa toplumsal beyandır.

selam

Öz babanın ismiyle çağrılması gerekir derken neyi kastediyorsun tam olarak? yani çocuğa gerçek babasını söyle, toplum da çocuğun gerçek babasını bilsin ve gerçek babasının nüfusuna kayıtlı olsun mu demek istyorsun?

Oysa bir aile, bir çocuğu evlat edinmişse, elbette çocuk  öz anne babasını bilsin, unutmasın soyunu,  ama evlatlık alan ailenin nüfusuna girmesinde  sorun yok  bence, aksine avantajları olacaktır. Çocuğun öz babasının adıyla anılması demek, evlatlık alan ailenin nüfusuna girmesine engel ve yasak değil

saygı ile...

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

savas bu ayetın toplum içersinde yapılan bır beyan olduğu gözden kaçırdığın  nokta,çocuk toplum içersındede o sekılde çağrılmalı,çocuğun kulagına söylemek ve bunu yalnız çocuk bilsin demek ayetın anlamı olamaz,o zaman yalnız çocuğa söyleyın derdı açıkça...

eskı arap geleneğinde araplar evlatlık çocuğu özevlat gıbı toplumda her   sartta beyan ederdı,islam bunu yıkmıştır.lutfen bunun yarattığı sorunları serap ezguden yazdım okuyunuz...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

safbilgi Yazdı:

savas bu ayetın toplum içersinde yapılan bır beyan olduğu gözden kaçırdığın  nokta,çocuk toplum içersındede o sekılde çağrılmalı,çocuğun kulagına söylemek ve bunu yalnız çocuk bilsin demek ayetın anlamı olamaz,o zaman yalnız çocuğa söyleyın derdı açıkça...

eskı arap geleneğinde araplar evlatlık çocuğu özevlat gıbı toplumda her   sartta beyan ederdı,islam bunu yıkmıştır.lutfen bunun yarattığı sorunları serap ezguden yazdım okuyunuz...

dediğin gibi yapılablir, ki zaten toplumdaki insanlar da bilirler ailenin evlatlık edindiğini, sorun şurda, biz diyoruz ki , tamam toplum bilsin evlatlık olduğunu, gerçek anne ve babasını da hem çocuk hem toplum bilsin, ancak çocuk evlatlık alan ailenin nüfusunda olsun ki bundan faydalanabilsin

sanırım anlaştık...

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

çoçuğun gercek soyu sopu turkıye sınırlarında belki baska sehırde ve nufus kutuğu bılgısı turk toplumuna beyandır.bir kaç komşuya yakın dosta  beyan degıldır,geniş düşünelım  toplum deyınce...

Ayrıca ayette istenen babasının ismiyle çagırmak gercek soyadıyla çağırmaktır.eskıden araplar baba ismini çocuğun adına ekleyıp soyadı olarak kullanılırlardı.

Bu arada yetımler zaten yesıl kart ,burs gıbı özel haklara devlet tarafından sahıptır,hıbe yoluyla istenıldığı kadarda mıras bırakılabılır aynı soyadı tasımadan...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats