HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: MUSHAFIN TERTİBİ HATALI MI? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bu insanlar gerçek bilim adamı olsalar, bir M.Esed ya da İslama teslim olan bir başka batılı gibi davranırlardı. (adalet)

M Esed'i ciddi bir bilim adamı saymanıza sevindim. Çünkü Kuran'daki bazı kelimelerin harekeleme yoluyla beşerî müdahaleye uğradığını o da söylüyor.  

Örneğin  Sebe 19'daki RBN ve BD. Bu iki kelimenin mevcut harekeli şekilleri şöyle:  Rabbena bâid. Anlamı: Rabbimiz! Seferlerimizin arasını uzat!

Yani Sebe halkı, ticaret yollarının uzatılmasını isteyip şöyle yakarıyorlar:  "Rabbimiz! İhtiyaçlarımızı yakınımzda bulamıyalım da daha uzaklara daha uzaklara gidelim!" 

Abes değil mi? M Esed'e göre evet. O yüzden Sebe sûresiyle ilgili 27* nolu dipnotunda RBN ve BD kelimelerinin yanlış harekelenmiş olduğunu belirtiyor. Ona göre doğrusu şudur: Rabbüna ba'ade. Anlamı: Rabbimiz, seferlerimizi uzattı!

Yani yakınıyorlar.  

M Esed kaynak olarak Taberî, Beğavî ve Zemahşerî'yi gösteriyor. M Esed'i ciddi bulduğunuza göre onları da ciddi bulursunuz elbet. Ve inanırsınız artık?

Sevgi ile, Hasan Akçay

_____________________________

*  Genel kabul gören kıraat şeklinde -Medine ve Kûfe'nin ilk alimlerinin çoğunlukla kabul ettikleri kıraat- yukarıdaki ifade, nidâ ismi olan Rabbena ve emir kipinde bâ'id ("Ey Rabbimiz! ... mesafeleri uzat" vb) ile okunmaktadır ki  bu kıraatın tatmin edici bir açıklamasını yapmak zordur. Diğer taraftan, bazi ilk dönem Kur'an müfessirlerinin rivayetlerine dayanan Taberî, Beğavî ve Zemahşerî, sözkonusu kelimelerin başka muhtemel okunuş şekillerinden söz ederler:  Rabbuna (ismin yalın hali) ve ba'ade (haber kipi)  şeklindeki bu okunuşlar, anlamı benim çevirdiğim biçimde vermektedir: "Rabbimiz ... mesafeyi uzattı." Bana göre bu kıraat uygundur, çünkü (Zemahşerî'nin de işaret ettiği gibi) Sebe halkının, devletlerinin yıkılmasından, nüfusun büyük kısmının sürgüne gönderilmesinden ve neticede (büyük kervan yolları üzerindeki) bir çok köy ve kasabanın terk edilmesinden duydukları gecikmiş üzüntü ve pişmanlığı dile getirmektedir. (KUR'AN MESAJI)  .. 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

Fereç Hüdür Yazdı:

 

Kur’an’ın metni taklit edilemediği gibi, kelimeleri üzerinde de oynanamaz, bu isterse kelimeyi lafız olarak değiştirmek veya kelimeyi aynen bırakmakla beraber yerini değiştirmek şeklinde olsun mümkün değildir, zira kelimelerin yerinin değişmesi aynı zamanda metnin değişmesi demektir, kelimelerin yer değişmesi mümkün olsaydı iyiyi kötü kötüyü de iyi göstermek kolayca mümkün olurdu, Allah böyle bir şeye müsaade etmez, Kur’an’dan mealen:

- Ve andolsun ki, senden evvel de Peygamberler yalanlanmışlardır. Fakat yalanlandıkları ve eziyete uğradıkları şeylere karşı sabretmişlerdir. Nihâyet onlara bizim yardımımız gelip yetişti. Ve Allah Teâlâ'nın kelimelerini değiştirebilecek hiç bir kimse yoktur. Ve andolsun ki, sana Peygamberlerin haberlerinden gelivermiştir. 6/34

- Rab'binin kelimeleri doğruluk ve adâletçe tamamlanmıştır. Onun kelimelerini değiştirecek kimse yoktur. O işitendir. bilendir. 6/115

- Ve Rab'bin kitabından sana vahyolunanı oku, onun kelimelerini değiştirecek yoktur ve ondan başka bir sığınak da bulamazsın. 18/27

 

LOL

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Allah Teâlâ'nın kelimelerini değiştirebilecek hiç bir kimse yoktur. Amenna ama hangi açıdan; anlam açısından mı, şekil açısından mı?

Eğer "Şekil açısından!" diyorsanız örneğin Sebe 19'daki RBN ve BD'nin mevcut harekelere göre rabbena ve bâid diye okunan şekilleri mi M Esed'in önerdiği harekelere göre rabbuna ve ba'ade diye okunan şekilleri mi? 

Ayrıca bazı insanlar Allah'ın murat ettiği anlamı da değiştirmeye kalkışamaz mı? Örneğin Yüce Allah'ın Nisa 34'te "(Kadınları)  dövün!"dediğini yüzyıllardır öne sürmüyorlar mı; sonra da 120'si tarabyalarda bir araya gelip "Allah orada dövün deniyor, uzaklaştırın diyor şeklinde tashihler yapmıyorlar mı?

Girin DİB'in sitesine, o tashih hakkındaki açıklamayı okuyun. Sonra bir de henüz yeni baskı yapamamış olan mevcut meallere bakın  ve dövün kelimesinin pişmiş kelle gibi suratınıza sırıttığını görün. 

Güzel kardeşim! Bize düşen böyle aslı astarı olmayan iddialar öne sürmek olamaz; bize düşen, yanlışları düzeltmeye çalışmaktır her halde!

Yani biz Müslümanlar, kendimize düşeni yapacağız ki Allah'ın sözleri değişmeyecek.

Sevgi ile, Hasan akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

 

HASAN AKÇAY YAZDI:

Allah Teâlâ'nın kelimelerini değiştirebilecek hiç bir kimse yoktur. Amenna ama hangi açıdan; anlam açısından mı, şekil açısından mı?

Eğer "Şekil açısından!" diyorsanız örneğin Sebe 19'daki RBN ve BD'nin mevcut harekelere göre rabbena ve bâid diye okunan şekilleri mi M Esed'in önerdiği harekelere göre rabbuna ve ba'ade diye okunan şekilleri mi? 

Ayrıca bazı insanlar Allah'ın murat ettiği anlamı da değiştirmeye kalkışamaz mı? Örneğin Yüce Allah'ın Nisa 34'te "(Kadınları)  dövün!"dediğini yüzyıllardır öne sürmüyorlar mı; sonra da 120'si tarabyalarda bir araya gelip "Allah orada dövün deniyor, uzaklaştırın diyor şeklinde tashihler yapmıyorlar mı?

Girin DİB'in sitesine, o tashih hakkındaki açıklamayı okuyun. Sonra bir de henüz yeni baskı yapamamış olan mevcut meallere bakın  ve dövün kelimesinin pişmiş kelle gibi suratınıza sırıttığını görün. 

Güzel kardeşim! Bize düşen böyle aslı astarı olmayan iddialar öne sürmek olamaz; bize düşen, yanlışları düzeltmeye çalışmaktır her halde!

Yani biz Müslümanlar, kendimize düşeni yapacağız ki Allah'ın sözleri değişmeyecek.

Sevgi ile, Hasan akçay

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 H.Akçay yazdı:

 "M Esed'i ciddi bir bilim adamı saymanıza sevindim. Çünkü Kuran'daki bazı kelimelerin harekeleme yoluyla beşerî müdahaleye uğradığını o da söylüyor.

    Selam Hasan bey.M.Esed gerçekten değer verdiğim bir ilim adamı olmakla birlikte o da la yüs'el değildir.Önemsediğimiz görüşleri olduğu gibi hadis ile yukarıdaki konu gibi alanlarda kabul etmediğimiz görüşleri vardır.Yorum ve Kuranı çağa göre anlama farklı birşey,Kuranın sabiteleri üzerinde tehlikeli sayılabilecek fikir yürütmeler farklı birşeydir.

    Rabbimin korumasında olan bir kitabı,şu kelime böyle,bu kelime şöyle şeklinde lastik gibi sağa-sola sündürmeye,çekiştirmeye ve parçalamaya çalışırsanız,yarın o parçaları bir araya getiremez ve korunmuş kitabı parçalanmış hale getirmenin ağır vebalini taşıyamazsınız vesselam.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Değerli adalet, diyorsun ki:  M.Esed...la yüs'el değildir yani yanılır. Çok güzel. Peki, Hz Peygamber'in harekesiz mushafını harekeli hale getiren zevat la yüs'el midir?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Dünya üzerinde Kur'anı farklı harekeleme veya harekesiz okuyan birileri varmıdır hiç rastladınız mı? Eğer yok ise Kur'anın ciddi anlamda korunduğunu söylemek zor olsa gerek.Muhtemelen diyeceksiniz ki atın harekeleri işte size korunmuş Kur'an..Dünya üzerinde yanlış okunan Kur'an ve hala dünyanın ayakta durması ve hala açıkça ortada duran müslümanların zafer vaadi.

Diğer bir sorumda harekesiz Kur'an okuyan tüm otoriteler Kur'anı doğru şekilde çevirebilecekler mi? Zaten yeteri kadar meal bolluğu olan dünyada bunun sayısı yeryüzünde arapça bilen insan sayısıyla eş olmayacak mı?

Farazi konuşuyorum ama ihtimallere de göre değerlendirme yapmak gerekmekte.

Harekereleri kaldırmak beşeri yorumların Kur'ana girmesini daha da kolaylaştıracağını düşünüyorum.

Öte yandan harekelerin ne amaçla konulduğu konusunda tarihsel bir araştırma yapılmasını teklif ediyorum.

Sevgilerimle

 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

Hasan Akçay yazdı :

Ayrıca bazı insanlar Allah'ın murat ettiği anlamı da değiştirmeye kalkışamaz mı? Örneğin Yüce Allah'ın Nisa 34'te "(Kadınları)  dövün!"dediğini yüzyıllardır öne sürmüyorlar mı; sonra da 120'si tarabyalarda bir araya gelip "Allah orada dövün deniyor, uzaklaştırın diyor şeklinde tashihler yapmıyorlar mı?

Girin DİB'in sitesine, o tashih hakkındaki açıklamayı okuyun. Sonra bir de henüz yeni baskı yapamamış olan mevcut meallere bakın  ve dövün kelimesinin pişmiş kelle gibi suratınıza sırıttığını görün. 

Güzel kardeşim! Bize düşen böyle aslı astarı olmayan iddialar öne sürmek olamaz; bize düşen, yanlışları düzeltmeye çalışmaktır her halde!

selam,

sizin söylemek istediğiniz : bu Ayette geçen,  ''onları dövün '' anlamındaki  '' vadribuhunne ''  kelimesinin yanlış Meallendirildiğidir.ve devamla diyorsunuzki, işte bakın Allah'ın murad ettiği anlam değiştirilmiştir diyorsunuz.

'' vadribuhunne '' kelimesine Meal sahiplerinin verdiği anlamlara bir bakalım o halde:

Nisa 34 :

1- diyanet vakfı meali ( heyet ) :

Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur.onun için saliha kadınlar itaatkardır.Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmesede namuslarını)koruyucudurlar.baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve ( bunlarla yola gelmezlerse )dövün.eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın ; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

2-Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları .Kur'an'ı Kerim Meal ve Tefsiri

Talat Koçyiğit :

(bazı hususlarda)Allah'ın erkekleri kadınlardan üstün tutması vr erkeklerin mallarıyla (kadınlara) nafaka temin etmeleri dolayısıyle, erkekler kadınlara hakimdirler.iyi kadınlar, (kocalarına)itaat eden, Allah'ın korunmasını emrettiği dolayısıyle de (karı koca arasındaki evliliğe ait)gizlilikleri koruyan kadınlardır.itaatsızlıklarından korktuğunuz kadınlar ise, onlara vaz u nasihatta bulunun ; ( fayda etmezse ) yataklarında yalnız bırakın ;( onunda faydası olmazsa, usülünce)onları dövün.eğer size itaat ederlerse, artık başka yol aramayın.şüphe yoktur ki Allah çok yücedir , çok büyüktür.

 

3-Süleyman Ateş Meali :

Allah, insanları birbirinden üstün kıldığından ve (erkekler )mallarından(harca(yıp kadınların geçimini )sağladıklarından dolayı erkekler, kadınlar üzerinde yöneticidirler.onun için iyi kadınlar itaatkar olup, Allah'ın kendilerini korumasına karşılık kendileride gizliyi korurlar.(kocalarına gizli gizli ihanet etmezler)dik kafalılık, şirretlik etmelerinden korktuğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarından ayrılın ve ( bunlarla yola gelmezlerse ) onları dövün.eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın.çünkü Allah yücedir, büyüktür.

4- Muhammed Esed Meali :

erkekler kadınları, Allah'ın kendilerine onlardan daha fazla bağışladığı nimetler ve sahip oldukları servetten yapabilecekleri harcamalarla koruyup gözetirler.dürüst ve erdemli kadınlar, gerçekten Allah'ın koru(nmasını buyur)duğu mahremiyeti koruyan sadık ve itaatkar kadınlardır.kötü niyetlerinden korktuğunuz kadınlara gelince, onlara( önce )nasihat edin, sonra yatakta yalnız bırakın, sonra dövün.ve bundan sonra itaat ederlerse, onları incitmekten kaçının.Allah gerçekten yücedir, büyüktür.

5-Elmalı'lı Hamdi Yazır Meali :

erkekler kadınlar üzerinde hakim dururlar, çünkü bir kere Allah birini diğerinden üstün yaratmış, bir de erkekler mallarından infak etmektedirler.onun için iyi kadınlar itaatkardırlar.Allah kendilerini sakladığı cihetle kendileride gaybi muhafaza ederler.serkeşliğinden endişe etiğiniz kadınlara gelince ; önce kendilerine nasihat edin. sonra yataklarını ayırın.yine dinlemezlerse dövün.dinledikleri halde incitmeğe bahane aramayın.çünkü Allah çok yüksek, çok büyük bulunuyor.

6- ibn-i Kesir tefsiri :

...........'' serkeşlik etmelerinden endişelendiğiniz kadınlara öğüt verin, kendilerini yataklarında yalnız bırakın ,( yine uslanmazlarsa )dövün..............................................

7- Ali Arslan Meali :

.........serkeşlik etmesinden korktuğunuz kadınlara nasihat edin, (fayda vermezse) onları yataklarında yalnız bırakın ( bu da yarar getirmezse )onları döğün.................................................. 

8- Ali Bulaç Meali : '' vadribuhunne = vurun

ve  bu Ayet'te geçen '' vadribuhunne '' kelimesinin = döğün anlamına geldiğini , hem sözlüklerden, hemde Meal ve tefsir sahiplerinden daha fazlada örnek getirip, size daha fazla örneklede gösterebilirim.( eğer bu kadar örnek size yetmediyse )

birde , sizin örnek aldığınız Yaşar Nuri Öztürk'ün Mealine bakalım:

erkekler, kadınları gözetip kollayıcıdırlar. şundan ki,Allah insanların bazılarını bazılarından üstün kılmıştır ve erkekler mallarından bol bol harcamışlardır.iyi ve temiz kadınlar saygılıdırlar,Allah'ın kendilerini koruduğu gibi, gizliliği gereken şeyi korurlar.sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları evden çıkarın/ bulundukları yerden başka yere gönderin! bunun üzerine size saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka yol aramayın.Allah çok yücedir, sınırsızca büyüktür.

Hasan Akçay ve Yaşar Nuri Öztürk Meali :vadribuhunne : '' onları evden çıkarın/ bulundukları yerden başka yere gönderin . '' öyle mi ? sayın Akçay? yani : '' uzaklaştırın '' öyle mi?bu kelime bu anlamamı geliyor sahiden dediğiniz gibi?

birde diyorsunuz ki:

Güzel Kardeşim ! Bize düşen böyle aslı astarı olmayan iddialar öne sürmek olamaz ; bize düşen yanlışlıkları düzeltmeye çalışmaktır herhalde.( Kur'an'daki yanlış harekelendirmeyi(!), yanlış/hatalı yapılmış Sure ve Ayet sıralamasını(!) / Kur'an'daki  tertip ve düzeni ,düzeltmeye çalışmak (!) yani) DİYORSUNUZ.

pes yani, bence sizin yapacağınız şey, (haşa) Kur'an'daki yanlışlıkları düzeltmek falan değil.sizin yapacağınızı zannettiğiniz şey, olsa olsa (haşa) Kur'an-ı Düzeltmek değil, DÜZ etmektir.

sonra, sizde Sözlüklerde- Meallerde-Tefsirlerde geçen '' vadribuhunne '' kelimesinin gerçek anlamına bakın, birde sizin kelimenin altını oyarak/dejenere ederek vermeğe çalıştığınız anlamını karşılaştırın.aynen sizin kullandığınız deyimle nasıl pişmiş kelle gibi sizin suratınıza sırıttığını görün.tamam mı güzel kardeşim!

Yüce Allah, Kur'an'ı sizin gibi Kur'an koruyucularının( ! ) ve düz edicilerinin elinden kurtarsın .( vaad / taahhüd etmiş zaten/ buna izin verilmeyecek/  1400 yıldır başaramadılar , sizde başaramıyacaksınız Bakara 23 )

NOT: sözkonusu iletinizde, rahatlıkla kullanabileceğiniz '' yüzünüze '' kelimesi yerine neden toplumumuzda hiç hoş bir şekilde kullanılmayan'' suratınıza '' kelimesini bize hitap ederken kullanmayı tercih ettiğinizin sebebini bir türlü bulamadım. 

NOT: bu forumdaki iletilerimin bulunduğu sahifeler : 2.- 3.- 4.- 7.- 16.- 23.- 25.- 27.- 28.- 30.- 32.- 

Fereç Hüdür'ün iletileri: 26.- 33.- 37.- 38.-

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Güncel Dini Meseleler İstişare Toplantısı-I Sonuç Bildirgesi- Madde 22

18.05.2002

 

Nisa 34. ayetinde geçen "kavvam" ifadesi erkeklere hak ve sorumluluk yüklemektedir. Ayetin literal (lafzî) anlamı konusunda farklı görüşler olmakla birlikte, söz konusu ayetin, bugün de yaygın olarak görülen aile içi şiddete dayanak yapılamayacağı, aksine kadınlara yönelik davranış biçiminin belirlenmesinde Hz. Peygamber'in uygulamasının örnek alınması gerektiği özenle vurgulanmıştır.

 

http://www.diyanet.gov.tr/turkish/Duyuru.asp?id=75

 

Benim bildiğim, 120 (yüzyirmi) ilahiyatçı bilim adamının katılımıyla yapılan o Tarabya toplantısında varılan kararlardan birisi şudur:

 

(1)Nisa 34’te geçen "vadrib uhünne"deki DaRaBa fiili tıpkı 4:94 ve  43:6’teki  gibi uzaklaştırmak anlamına gelmektedir; dövmek değil.

 

Allah için (evlerinizden) uzaklaşınca –iza darabtüm fî sebîl illahi (4:94)

(Siz haddi aşıyorsunuz diye) Kuran’ı nsizden uzak mı tutalım –E fe nadribu ankümü’z zikre

 

(2)Hz Peygamber zina ile suçlanan eşine fiske vurmamış; babasının evine gitmek üzere evden uzaklaşmasını onaylamıştır.

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Merhaba hasanoktem,

Alıntıladığın bu meallerin her biri, inananları yüzyıllardır Allah ile aldatıp müminelere yapılan dayak işkencesini caiz kıldığı için, İslamın yüzkarasıdır.  

Aklını başına devşirenler çoktan bıraktı o zulüm tellalığını:

Erkekler, kadınları gözetip kollayıcıdırlar. Şundan ki Allah, insanların bazılarını bazılarından  üstün kılmıştır ve erkekler mallarından bol bol harcamışlardır. İyi ve temiz kadınlar saygılıdır: Allah'ın kendilerini koruduğu gibi, gizliliği gereken şeyi korurlar. Sadakatsizlik ve iffetinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra yataklarında yalnız bırakın ve nihayet evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin... (Y N Öztürk)

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats