HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Laik Cumhuriyet ve İslam Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hiç bir ayette vakit namazları için rakam belirterek (2-3-4-5) vakit namaz kılınız emri yok (efrayim)

Var, efendim.

Namaz müminlerin üzerine vakitli olarak yazılmıştır (4:103). Günün iki ucuna yakın gece saatlerinde namaz kılın (11:114). Tehlike halinde namazınızı kısaltabilirsiniz çünkü kafirler size apaçık düşmandır (4:101). Sen onların içindeyken onların bir bölüğü, silahları yanlarında, seninle namaza dikelsinler; secdeden sonra arkaya geçsinler ki onların henüz namaz kılmamış olan bir sonraki bölüğü seninle namaz kılabilsin (4:102).

Nisa 102'de namazın kıyamla başlayıp secde ile biten tarifi var: bir rekat. Tehlike halinde kısaltılmış olarak kılınan namaz bu. Bu demektir ki müminler güvene kavuşunca bunun tamamı olan 2 rekatlık namazı farz niyetine kılarlar.

Tabii nafile niyetine istedikleri kadar kılabilirler; o başka.

Özetle, müminlere vakitli olarak yazılan namaz iki vakit olup gündüzün iki ucuna yakın gece saatlerinde kılınır. Sabah ve akşam namazıdır bunlar (24:58) ve herb biri iki rekattır.

Sevgi ile, Hasan Ajkçay  

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

barış:

Evlatlık olayına gelince, zaten İslamda olmayan bir şeyi uygulayıp soyadını vererek evlat edinmişsin, nüfusuna geçirmişsin, dine aykırı bir şey yapmışsın. Onun dine aykırı olan sonucuna katlanıp evlenmeyeceksin bence. (Tabi bu görüş sadece beni bağlar).

Sadece beni bağlar demendeki inceliği anlıyorum. Ama senin gibi içten inanmış olan her Müslümanı bağlar. Sayın efrayim'in baştan beri takıldığı yer burası. Laik yasa dayatsın, diyor. Bakımı üstlenilen çocuğun nüfusa geçirilmesi yasak olsun ve böylece bakımı üstlenilen konumundaki çocukla onun bakımını üstlenen kişi evlenebilsin.

Efrayim dostumuz, evlatlık almayı ve onu nüfusuna geçirip varisi kılmayı günah saymayan gayrimüslimleri yok sayıyor. Efrayim'in bu rabbena hep banacı tavrı gayrimüslimlere de rabbena hep bana demek ve efrayim misillu dayatmacıları özgür yani başıboş bırakmama hakkını verir; yoksa başıboş efrayimler başıboş mayınlar gibi etrafa dehşet saçarlar. 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam malik bin nebi

Temeli beşeri olan bir yasa Kuran'la tam olarak örtüşüyorsa, bunda ne gibi bir zarar vardır ? Belki de o temel dediğin şey Allah'ın lütfuyla Allah'ın dinine uygun şekli almıştır?

Yasalar Kuran'ın nurundan yararlanılarak hazırlanmalıdır. Ama sonuç olarak o yasa beşer ürünüdür. Hırsızlığın bugünkü şekilleri, failleri, toplumun ekonomik yapısı itibarıyla tanımlanması ile, 1000 yıl önceki veya 500 yıl sonrası hali aynı mıdır ? Bugün dünyadaki her ülkede aynı mıdır ?Kuran'da hırsızlık suçsa, biz de suç sayacağız. Konan cezaya bakacağız, ona göre formüle edeceğiz. Bunu yaparken çokça tartışacağız. İşin içine ekonomi, toplum yapısı,gibi bir sürü etken dahil olacak. Başbakan devletin malını çalar, 18 yaşında (buluğ çağı kabul edilir ama bana göre daha çocuk) genç gider ekmek çalar yemek için. Ya da ailesinde ana babası, abisi, komşuları hırsızlık yapan 12 yaşında çocuk son derece doğal bir şekilde başlamıştır 6 yaşından beri hırsızlığa.

Tüm bunlar değerlendirilecek, yasa hazırlanacak. Bu yasa Kuran'ın buna ilişkin hükümleri de elbette baz alınarak hazırlanacak ve temeli Kuran da olsa bir beşer ürünü yasa olacak. Kuran hükmü dersen işin içine beşeri karıştırdığın için yanlış olur. Belli zamanda belli yerde tüm nitelikleriyle Kuran'a uygun düzenlenmiş bir beşer yapımı yasaya biz Kuran hükmüdür bu dersek, hem haddimizi fersah fersah aşmış oluruz, hem de kendi ayrıntıladığımız beşeri hükümleri değişmez kural haline getirmiş oluruz.

Tüm bunlara ne gerek var, hem böyle uğraşıp aklımızı da yoracağımıza ayeti aynen yasa yapalım dersek, hem başbakanı hem çocuğu yada genci aynı cezaya çarptıracağız, ve belki de Mogadişudaki gibi yakaladığımız yerde gencin elini kesivereceğiz, iş hemencecik bitecek.

Kanunlar Kuran'ın ışığıyla aydınlanarak, ondan feyz alınarak, Kuran'ın hem ruhu, koruduğu değerler açısından hem de elbette tek tek ayetlerde belirtilen hususlar açısından gerekli özen gösterilerek hazırlanmalıdır. Bunu yapacak olanlar beşerdir, biziz. Genel manada insanlar, özel manada da biz hanif müslümanlar inşaAllah.

Görünüşe göre hepimiz aynı grubun içinde olamayacağız, ama mühim olan çoğalmak ve bir şeyleri düzeltebilecek olgunluğa ve çoğunluğa erişmek. Elbette Cumhuriyet ve demokrasi içinde) Neden olmasın?

Bizler tek tek kendi içdünyalarımızı düzeltelim, Allah da inşaAllah bize lütfuyla toplumumuzu değiştirsin, bizlere yardım etsin.

Saygıyla.

 

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Temeli beşeri olan bir yasa Kuran'la tam olarak örtüşüyorsa, bunda ne gibi bir zarar vardır? (barış)

Başımızı kumdan çıkarıp gerçeği görelim: Kuran'da vaz edilenlerin dışındaki bütün yasalar beşerîdir. Laik devletin yasalarını da beşer yapar; beşerî şeriatın yasalarını da.

Dolayısıyla ikisi de ladinîdir ama laik devlet kendi yaptığı yasaların ladinî olduğunu açıkça söyleyip dürüst davranır; beşerî şeriat ise kendi ladinî yasalarını dine uygun muygun bahanesiyle Allah'a yamayıp namert davranır. Kısacası laik yasa koyucu dürüsttür; şer'î yasa koyucu ise münafık.  

Hangisinin yaptığı yasaların Kuran ile örtüştüğüne gelince, cevap: kesinlikle laik yasalar.

Şer'î yasanın tesettür zulmü Kuran ile örtüşmez; laik yasa devlete başkaldırı olmadıkça isteyen istediğini giysin, der ki dinde zorlama olamaz diyen Kuran ile örtüşür.

Şer'î yasanın çok eşli zulmü Kur'an ile örtüşmez; tek eşliliği öngören laik yasa Kur'an ile örtüşür.

Dikbaşlılık eden kadını dövün diyen şer'î yasa Kuran ile örtüşmez; dayağı yasak eden laik yasa Kuran ile örtüşür.

-Kadınların cuma namazına bir icma ile engel olan şer'î yasa Kuran ile örtüşmez; başkalarının aleyhine olmadığı sürece ibadetin özgürce yapılmasını öngören laik yasa Kuran ile örtüşür.

Devam edeyi mi?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

HASAN AKÇAY YAZDI:

Dolayısıyla ikisi de ladinîdir ama laik devlet kendi yaptığı yasaların ladinî olduğunu açıkça söyleyip dürüst davranır; beşerî şeriat ise kendi ladinî yasalarını dine uygun muygun bahanesiyle Allah'a yamayıp namert davranır. Kısacası laik yasa koyucu dürüsttür; şer'î yasa koyucu ise münafık. 

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

s.a sevgili barış bir kişi neden, İlahi nizamı bırakıp da kendi beşeri düzenine göre kurallar oluşturur, bunun cevabı karşı olmamaızın da sebebbidir,

 

selam ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

        Efrayim...

        Sevgili uzman üye

        Hiç bir ayette vakit namazları için rakam belirterek 2 vakit namaz kılınız emri yok ama çocuğunuzu 2 sene emzirin diyerek rakam belirtiyor neden çocuğunuzu emzirin demiyorda 2 sene emzirin diyor.

         Benim yazdığım bunlar...

      

      Var, efendim.

       Namaz müminlerin üzerine vakitli olarak yazılmıştır (4:103). Günün iki ucuna yakın gece saatlerinde namaz kılın (11:114). Tehlike halinde namazınızı kısaltabilirsiniz çünkü kafirler size apaçık düşmandır (4:101). Sen onların içindeyken onların bir bölüğü, silahları yanlarında, seninle namaza dikelsinler; secdeden sonra arkaya geçsinler ki onların henüz namaz kılmamış olan bir sonraki bölüğü seninle namaz kılabilsin (4:102).

        Nisa 102'de namazın kıyamla başlayıp secde ile biten tarifi var: bir rekat. Tehlike halinde kısaltılmış olarak kılınan namaz bu. Bu demektir ki müminler güvene kavuşunca bunun tamamı olan 2 rekatlık namazı farz niyetine kılarlar.

        Tabii nafile niyetine istedikleri kadar kılabilirler; o başka.

        Özetle, müminlere vakitli olarak yazılan namaz iki vakit olup gündüzün iki ucuna yakın gece saatlerinde kılınır. Sabah ve akşam namazıdır bunlar (24:58) ve herb biri iki rekattır.

           Sizin de cevabınız bu...

         "Özetle, müminlere vakitli olarak yazılan namaz iki vakit olup ..." Allahınızı severseniz, kurbanınız olayım,  yorumsuz, açık seçik ,2 rakamı hangi ayette  geçiyor? 

          Emzirme ayetinde, yorumsuz, açık seçik ,2 rakamı nasıl geçiyor hep beraber görelim.

        
Bakara  233   Emzirmeyi tamamlatmak isteyen (baba) için, anneler çocuklarını iki tam yıl emzirirler...

            Sevgi ile,

    

    

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ama özellikle haram kelimesi  ile konu özellikle vurgulanıyor ki burada bilinen bilimeyen bir hikmet var. Hemen aklıma gelen bir örnek vereyim... Hiç bir ayette vakit namazları için rakam belirterek (2-3-4-5) vakit amaz kılınız emri yok (efrayim)

Benim itirazım burada bilinen bilinmeyen bir hikmet var iddiasına idi. Arkasından şöyle denip dinde hüküm verildiği için: madem hikmet var hüküm şudur.

Hayır! Hikmet var bahanesinyle kendi yorumunu din hükmü sayan beşerin marifetidir bu. Din hükümleri Allah’ın tekelindedir, beşerin hikmet var bahanesiyle din hükümleri koyup Allah’ın tekelini sulandırma yetkisi olamaz:

Onların Allah’tan izinsiz din hükümleri koyuveren ortakları mı var? –Em lehüm şürekâü şerau lehüm mine’d dîn mâ lemye’zen bihî (42:21) 

"Özetle, müminlere vakitli olarak yazılan namaz iki vakit olup ..." Allahınızı severseniz, kurbanınız olayım,  yorumsuz, açık seçik, 2 rakamı hangi ayette  geçiyor? 

Kısaltılmış namazın bir rekat olduğunu belirten Nisa 102’de geçiyor. Allah bize akıl vermiş. Onu kullanıp kısaltılmışı bir rekat olan vakitli namazın tamamının 2 rekat olduğunu basit bir hesapla bilelim diye.

Tıpkı Hz Nuh’ın kendi halkı içinde kaç yıl kaldığını basit bir hesapla nasıl biliyorsak.

Kuran’da söz konusu sürenin 950 yıl olduğu da yorumsuz, açık seçik geç-mi-yor; fe lebise fîhim elfe senetin illa hamsîne âmen deniyor, ki lafzen onların içinde elli hariç bin yıl kaldı demek. Ama Diyanet Vakfı dokuz yüz elli yıl onların içinde kaldı diye tercüme etmiş. Nerden bilmiş?

Sevgi ile, Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
güneş
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 temmuz 2006
Gönderilenler: 206
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı güneş

Hasan Akcay Yazdı:

Kuran’da söz konusu sürenin 950 yıl olduğu da yorumsuz, açık seçik geç-mi-yor; fe lebise fîhim elfe senetin illa hamsîne âmen deniyor, ki lafzen onların içinde elli hariç bin yıl kaldı demek.

Sevgili Hasan Akçay, ben anlayamadım :( Hangisi?

1. Aralarında sadece bin yıl kaldı; çünkü elli yılı başka yerde geçirmişti.

2. Aralarında 950 yıl kaldı.

3. Aralarında sadece bin yıl kaldı; çünkü 50 bin yılını başka yerde geçirmişti (çok mu abarttım?).

4. Aslında siz de 950 yıl olduğunu düşünüyorsunuz; fakat direkt 950 yıl yazılmasından rahatsız oluyorsunuz; çünkü Kur'an'ın orijinalinde 950 şeklinde bir rakam geçmiyor.

Offf aklım çok karıştı :(

Yukarı dön Göster güneş's Profil Diğer Mesajlarını Ara: güneş
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Aralarında 950 yıl kaldı. Arabça metni okuyan bunu anlar. Kuran'daki bütün hükümler gibi açık ve net (-mübîn), kuşkudan arınmış (lâ raybe fih).

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats