(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu   Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Net İhsan ELİAÇIK.net   Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

  Hanif Islam

 Hanif TV

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: İçki İçmek Haram mıdır? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 03 kasim 2008 Saat 11:12 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

sn. Hasan Öktem

Dediklerinize katılıyorum. Yalnız katılmadığım konu Günah ile Haram arasındaki fark. Maalesef İslam metodolojisinde bu ikisini aynı anlamda kullanmışlar. Haram başka günah başkadır. Haram bir sınırdır. Aşılması Allaha isyandır. Örneğin kan, leş, domuz eti,Allahtan başkası adına kesilmiş hayvan, Hac zamanı haremi şerif bölgesinde avlanmak gibi, kat kat riba gibi. Çünkü bunda da bir Cehennemle tehdit var.  Kanı leşi geçtik, domuz etinin, avlanmanın ne mahzuru var. Batı dünyasında görüyoruz ki domuz etinden kimse bir zarar görmüyor. Belki protein olarak faydası bile olduğu söylenebilir. Hatta yirmi sene evvel bir gazetede domuz çiftliği olan bir şahıs Türkiyede domuz yenmemesinin halkın ucuz et bulamamasına, çocukların yeterince protein almamasına sebeb olduğu, proteinsizlikten çocuklarımızın beyninin batılılar gibi gelişmediğini falan yazmıştı. Bu ve buna benzer konu ve yazılar her devirde her zaman olmuştur. Hatta batıyı (Almanya) görmüş, her iki toplumu da bilen bir kişi olarak bu yazıların dediklerine de katılmamak elde değil. Ama bu Allahın bir sınırı. Gerçek haram. Gerçek sınır. Yani bunu işlediğin zaman Allaha gerçekten karşı gelmiş oluyorsun. İslamiyetteki haramlar bunlarla sınırlı.

Bu mantığa göre ben hiç haram işlemedim. Allahın sınırlarını aşmadım. Çoğu müslüman, hatta dindar olmalarına bile lüzum yok, müslüman etiketliler bile aşmadı.

Ama günah öyle değil, büyüğü olur, küçüğü olur, azı olur, çoğu olur, devamlı olur, devamsız olur. Evet günah ta Allahın yapmamamızı istemediği bir şeydir. Bundan kaçınmak dinin zaten esas konusu. Büyüklerinden, küçüklerinden falan kaçınabilirsin ama mutlaka ve mutlaka az ya da çok bir günahın olacaktır. Peygamberler bile bundan beri değildir. (bkz. Abase suresi) . Günahsız insan olmaz. Ya öfkene kapılıp birini kıracaksın, ya ticarette bir malı pahalıya satacaksın, ya birini aldatacaksın, az veya çok yalan söyleyeceksin ( çünkü her doğrunun söylenmesi daha büyük bir fitnedir.) , ya öfkeleneceksin. Sonuçta nefsimiz bize bir şey yaptıracak. Haramsız insan olur ama günahsız insan olmaz.

Günahla Haram kavramının iç içe olması Yahudilkten gelme. Özellikle yiyecek konusunda. Onlarda Koşer (helal), Trefa (haram) kavramı  var.

Örneğin domuz eti, deve eti, hayvan iç yağları, usulüne uygun kesilmemiş hayvan (biz müslümanlandarda sadece boğazlanarak kanının akıtılması yeterli iken onlarda daha ağır bazı usüller var. (şehita), ayrıca etli ile sütlüyü karıştırmak. Lahmacun ayran birlikte yiyemezsin. Köfte ayran yiyemezsin. Bu trefadır.(haram).  Allahın sınırlarına karşı gelmektir. Bu yönden Yahudi şeriatı ağırdır. Zaten Kuranda Allah ta bunu söylüyor ve Yahudilerin Faiz konusunda kendileri ile diğerlerini ayırmasından dolayı onlara ceza olarak bu ağır şeriatı verdiğini söyler. (tabi anlayana). Hatta hristiyanlar la Yahudiler arasındaki gıcıklığın temel sebebi bu faiz meselesidir. ( 1940 lara kadar bir hristiyan toplumunda yahudi olmak sıkıntılı bir işti. Ayrıma tabi tutulurlar, iş bulamazlar ve pek hoşlanılmazlardı. Rusyada, Almanyada kıyıma uğramışlardır. Hristiyanlarda da 1780 lere kadar faiz haramdı. İncilde de haramdır ve buna uymuşlardır. Sanayileşme başlayınca büyük yatırımlara kapital sağlamak için mevduat bankacılığı başlamış ve faizli işler onlarda da mübah olmuştur. Yahudilere gıcıklık bu konuda geç kalmışlığın getirdiği bir öfke ve Finans devlerinin Yahudilerin elinde olmasıdır. Hatta şunu da derler İslam ülkelerinde faizsiz bankacılık denilen şeyin esaslarını da İngilizler yapmıştır. İngiliz uzmanlar faizsiz işlemlerin İncile uygun olduğuna inandığından, Mısırdan 1970 li yıllarda gelen tapep üzerine çalışmış ve esaslarını oturtmuştur.

İslamda önüne geleni haram ilan etmek zaten Allahın istemediği bir şeydir. Ama din adamları insanları günahlardan sakındırmak için haram ilan etmiş. Zorlamış. Çünkü günah dese insanlar günahtan kaçınmayabiliyor. Fazla etkisi olmuyor. Ama haram deyince  insanlar üzerinde daha etkili oluyor. Ama günlük pratikte de olay benim dediğim gibi. Hiç bir müslümana domuz eti yediremezsin. Kimse bunun günahına girmez. (Hatta bie ateist arkadaşım vardı. Bunlar Fransaya gitmişler. Bana dediki yiyecek doğru dürüst bir şey bulamadık. Tavuk yedik. Ben de dedimki onlar senin inanmadığın Allahın sınırları domuz da yesen farketmezdi niye kendini kısıtladın ki- falan. Aslında gerçek bir ateist değil. Dincilere kızıyor. tepki veriyor. Ama Allahın sınırlarını çiğnemek istemiyor. Kendini sorumlu hissediyor. )

Sonuçta uzun lafın kısası, haram başka şeydir. Günah başka şeydir. Günahları haramlaştırmak dini yaşanmaz kılıyor. Haram insanlar üzerinde baskı kurmak için kullanılmış bir araç.  İçki günahtır.  Domuz eti haramdır. İçki içince Allahın sınırını çiğnemezsin ama domuz eti yiyince çiğnemiş olursun. İnsan nefsine uyup içki içebilir. ama nefsine uyup domuz eti yiyeni ne duydum ne gördüm. Yine de diyorum Günah başka şey, haram başka şey.  



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 03 kasim 2008 Saat 11:35 | Kayıtlı IP Alıntı asım

(Hatta bie ateist arkadaşım vardı. Bunlar Fransaya gitmişler. Bana dediki yiyecek doğru dürüst bir şey bulamadık. Tavuk yedik. Ben de dedimki onlar senin inanmadığın Allahın sınırları domuz da yesen farketmezdi niye kendini kısıtladın ki- falan. Aslında gerçek bir ateist değil. Dincilere kızıyor. tepki veriyor. Ama Allahın sınırlarını çiğnemek istemiyor. Kendini sorumlu hissediyor. )
bak burası enterasan....


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 03 kasim 2008 Saat 15:09 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Asım,

Bunlar benim yaşadığım olaylardır. Hepsi gerçektir.

Ben üniversiteyi 12 eylül öncesinde okudum. O zaman sağ sol gruplaşmalar vardı. Baskı vardı. İnsanlar birbirini öldürüyorlardı. O zaman sol olarak tanıdığım, dine karşı, ateist fikirleri olan insanların bir kısmı şeriatçı oldu, bir kısmi dindar oldu.

Bir arkadaş vardı. Sol militan. Fraksiyon üyesi. Bir gün dedi ki Ben karıma çarşaf giydireceğim. Ben dedimki Hoppala. Sen dine inanmıyorsun, dini bir kültür ve pratikten gelen çarşafı nasıl karına giydireceksin. O da dediki  Halkımız böyle istiyor. Ben halk için mücadele ediyorum. (arkadaş Trabzonun kırsal bir bölgesindendi). Sonra bu arkadaş bir tarikata girdi. Devrimciydi, şeriatçı oldu.

Yine bir arkadaş vardı. Sol militan. Çok mücadele etti. Çok dayak yedi ülkücülerden. Hastanelerde yattı. Ama sonra ne oldu. 15 sene sonra ihtiyar annesiyle üç kere hacca gitti.

Ben bu olayları yaşadım. Bunlar halkımızın hamurundaki temiz mayayı gösteriyor. Ama saflığı ve cehaleti de ortaya koyuyor. 

İnanın toplumda dine bir saygı var. Ama bu yahudi zihniyeti dine zarar veriyor. Kurandaki Haram Helal kavramıyla , Tevrattaki Haram, helal kavramı farklı. (Koşer-Trefa). Benim savunduğum Din adamları konuya Kurani değil, Tevrati yaklaşmış. Kurani Yaklaşsaydı Haram,İsm, Zenb,Cünah ve bunların karşıtı olan Helal şeklinde olmalıydı.  İsm ile Haram farklı kavramlar. İçkiyi yasaklayan kavramda İçki İsm dir der Haramdır demez.  Sonuçta günah ve kötülük olarak aynı kapıya çıksa da kavram olarak haram ve ism farklıdır. Din adamları insanları sakındırmak için haram lafını çok kullanmış. Benim anlatmak istediğim budur. Bizler ilmihallerden dini öğrendik, hocalarda hep helal, haram cephesinden anlattı. Anlayışlarımız öyle şekilllendi. Ama doğru içki ism dir. Allah içki haramdır demesini bilirdi.



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
erdalaltin
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 51
Gönderen: 16 nisan 2013 Saat 13:13 | Kayıtlı IP Alıntı erdalaltin

Alperen Dostum nasılsın iyi misin? Mehmedim uzun zamandır
görüşmüyoruz özlettin kendini...Şu içki konusunda 10-15
sene önce neler neler dedik diye bir göz atayım dedim de
birinci sayfadan bu yana bir göz atayım derken, enteresan
yazılar gördüm. Zinaya haram denmeyişi ile içkiye haram
denmeyişi nasıl aynı kefede tartılır anlamakta zorluk
çekiyorum. İçkide ve onu içmenin neticesinde kesinlikle
büyük günahlar var olabileceğine dikkat çekilerek Yaradan
tavsiyesiyle bırakmanın daha güzel olacağına vurgu var.
Tavsiye de Yaradan'dan geldiğine göre içildiğinde
kesinlikle günaha girilecektir. Belki ilk seferinde
nefsine hakim olup 20 lik bir rakı içip evde yatmaya
gidebilirsin, ama 2.si olmadı 3. sü kesinlikle
bozacaktır. Haaaa beni harbiden bozmaz abi diyorsan devam
et ve sadece Yaradanın tavsiyesine uyma. Ancaaaak zinaya
gelince yok öle haram değil açıkça denmiyor falan, resmen
yaklaşmayı haram kılıyor bu da yaklaştığın anda zinaya
bulaşacaksın demektir. bu arada zina yapanın Nur suresi
ilk ayetlerinde akıbetleri belli. Hımm hem yaptığında
cezası olacak, hem de yapmana kesinlikle haram denmeyecek
buna akıl hastaları bile akıl erdiremez.Selam ve dua
ile..     

__________________
17;9 - Şüphesiz en doğru yolu Kuran gösterir.
Yukarı dön Göster erdalaltin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: erdalaltin Ziyaret erdalaltin's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 8
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari  Real-Time Stats and Visitor Reports

       

blog stats