HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Sahih hadis mi istersiniz? (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam Ehlisünnet,

Fıkrayı beğendiğine sevindim. İstersen savunmuş olduğun fikirlerin üzerinden adım adım gidelim. Kırmızılar senin sözlerin.

"Şimdi kuranı okurken arapça biliyormuyuz. Türkçe çevirilerine bakıyoruz. Aynı ayeti başka başka kişiler başka başka yorumlar katabilir dime."

Kuranın mealleri şüphesiz ki Kuran'ın kendisi değildir. Ancak bir düşünelim... Arapça bilsen ve okusan da, okuduğun anda anladığın yine senin bakış açını, algılarını yansıtmayacak mı ? Dolayısı ile anlama sorunu her zaman var. Bu insanın doğasından gelen bir şey. Üstelik çoğumuzun din konusundaki algıları 1400 yılın biriktirmiş olduğu toz duman altında iyice körelmiş, çarpıtılmış durumda. Buradan çıkmanın tek yolu dinin asıl kaynağına dönmek ve algılarımızı yeniden düzenlemek. Yani din konusundaki ezberimizi bozup Kuran'a dönmek. Allahın kelamını anlamak. Doğruyu yanlışı Kuran temelinde anlamak.

Meallerde hata olmaz demiyorum, kimsenin de diyebileceğini sanmıyorum. Sitede veya başka kaynaklarda zaman zaman bu tür hatalı yorumlar konusunda görüş bildiren yazıları görebilirsin. Ancak kaliteli birkaç meal'den Kuran'ı öğrenmek, Kuran'ı hiç anlamadan okumaktan iyidir. Çünkü o kitabın gönderiliş amaçları içinde bir tek amaç yoktur ki anlaşılmamayı amaçlasın. Dilimiz Türkçe diye niçin birilerinin yorumlarına ihtiyaç duyalım.

Kuran bu kadar zor mu ? Zor sanmamıza neden olan bizim algılamalarımızdan başkası değil.

Kamer 17-22-32-40 : Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?

Hala Kuran'ı biz anlayamayız, zordur derken, Allahın bu ayetlerini nasıl görmemezlikten gelebiliriz. Bunu söyleyenler açık açık bu ayetleri çiğnemiyorlar mı ?

Yazılarında gözüme çarpan bir nokta, sahih hadisler meselesi. Dikkat ettim de orjinali Arapça olan sahih hadislerin, fıkıh kitaplarının anlaşılmasında, Arapça-Türkçe çeviriyi sorun olarak görmemişsin. Neden acaba, yoksa algıların bu yönde yönlendirilmiş olmasın. Düşün istersen, ben cevap beklemek için sormuyorum. Cevabı kendine vermen daha önemli.

"İşte bunu tefsir eden resullullahtır. Kim kuranı açıklarsa açıklasın ona inanmakmı yoksa resule inanmakmı? hangisi daha güvenilir bir kaynak. Ama öncelikle hadislere ihtiyaç yok kanısını aklımızdan kaldırmak lazım. Ben buna inanmıyorum. Hadis tabanlı din tabiki değil, Temek kitabımız kuran , açıklayıcısı resuldur."

Burada da yanılgı içindesin. Allahın resulü Kuranı tefsir eden değildir. Onun görevi, zaten kendi içinde tefsiri (açıklaması ) olan Kuranı tebliğ etmek ve onunla vahye sadık kalarak hükmetmektir. Bu konuya bir önceki yazımda da değinmiştim.

Kıyamet 18-19:  O halde, biz onu okuduğumuzda, sen onun okunuşunu izle. Sonra onu açıklamak da bizim işimiz olacaktır.

Hud 1:  Elif, Lâm, Râ. Hakîm ve Habîr olandan bir kitaptır ki bu, ayetleri önce muhkem kılınmış, sonra ayrıntılı hale getirilmiştir.

Peygamberimiz vahyedilenden gayrısını Allah adına söylemişmidir. Hüküm koymuşmudur. İstersen hadislerin anlattığı peygamberimizin değil Kuran'ın anlattığı peygamberimizin ne yaptığını Kuran'dan öğrenelim:

İsra 73: Az kalsın seni, sana vahyettiğimizden uzaklaştırarak ondan gayrısını bize isnat edesin diye fitneye düşüreceklerdi. İşte o takdirde seni dost edinirlerdi.

İsra 74: Eğer biz seni sağlamlaştırmamış olsaydık, yemin olsun, onlara birazcık meylediverecektin.

İsra 75: İşte o zaman sana, hayatın da ölümün de katmerli acılarını tattırdık. Ve bize karşı hiçbir yardımcı da bulamazdın.

Evet yüce Allah peygamberimizin nasıl davrandığını anlatıyor. Kuran'dan daha sahih hadis mi var ? Allah'tan daha güvenilir şahit mi var ? Yoksa Allahın şahitliğine inanmayıp, başka şahit arayan mı var ?

".. günümüz insanlarının çıkardığı bir meale önyargısızca hemen iman ediyoruz. Ama o peygamber zamanının alimlerine şüpheli yaklaşıyoruz. Bence çelişki veya Kibirmi?"

Yukarıda değindiğim gibi tehlikeli olan önyargıdır. Algılarınızı değiştirir. Önyargısızlık tehlikeli değildir, insan beyninin kapasitesinin özgürce kullanılabilmesini sağlar. Keşke sanıldığı kadar kolay olsa.

"Meallere düşünmeden iman ediyoruz" demek istediysen asıl bu bir önyargı. Sitedeki yazılara bakarsan bunun aksi örnekler dolu olduğunu görürsün. Senelerin tozunu kirini dinden uzaklaştırmak, Kuran'ı doğru anlamak için çabalıyoruz. Doğru yada yanlış anlamanın nedeni, yazımın başlangıcında da bahsettiğim gibi, dil ile ilgili değil algılama ve kişilerin bilgi seviyesi ile ilgili. 

"İnsan bu kadar aciz ve toplumsal bir varlık iken (sosyal bir varlık) nasıl ben kendime yeterim diye düşünebilir. Demekki sosyal ve toplumsal varlık olan insan birbirinden bilgi alacak yardımlaşacak. Alimlerimizin fikirlerine danışacak, dinen aklının ermediği veya takıldığı yerleri onlardan öğrenecek."

Yanlış varsayımlar, yanlış çıkarsamalar. İnsanın acizliği Kuran'ı anlama yeteneğinin olmaması değildir. Kuran tüm insanlığa gönderilmiştir. Kuran alimlere yada ilahiyat profesörlerine mahsus gönderilmiş bir kitap değildir. Kuran'da tek bir ayet varmı ki "Bu Kitabı size Alimler okusunda anlatsın" diyen.

Kuran'ı anlayamayız demek, insanlarda bu tür bir önyargıya sebep olmak, insanları Kuran'dan soğutmak... Bunun vebalini hiç düşünebiliyormusun.

Unutma diriliş gününde saptıranlar sapanlara sahip çıkmayacak. Onların saptırdığını söylemekte savunma olarak kabul görmeyecek. Herkes anlayabildiği ölçüde Kuran'ı anlamakla yükümlüdür. Bu konuda hiçbir çaba sarfetmeyip, sonrada ben anlamam zaten, birisi okusun bana anlatsın demek Allahın emrini kulak arkası etmektir.

İnsanın sosyal bir varlık olması demek onun topluluk içinde yaşayan bir varlık olması demektir. Elbetteki birbirinden bilgi alacak ve yardımlaşacak. Ama doğru yol üzerinde de yardımlaşılabilir, eğri yol üstünde de. Bu tercihlerini Atalar dininde ısrar etme yönünde kullananların halini Allah Kuran'da açıklamıyor mu? Yolun eğrisine sapıp sapmadığımızı nasıl anlayacağız, elbetteki Kuran'a başvuracağız.

Alim dediğinin doğru yorum yapıp yapmadığını nereden biliyorsun. Çok okumak, çok çalışmak doğru yorum yapmak için yeterli mi sanıyorsun. Allah Kuran'ı alimlerin açıklamalarına muhtaç mı bırakmıştır ? O yorumların, hadislerin doğru olup olmadıklarını anlamak için Kuran'dan başka kaynak mı var ?

"Kuranı KErimi okuyalım , Arapçadan Türkçeden Mealde Tefsirden. Fakat anlam çıkarmaya çalışmayalım. Bizdaha ne kadar kaç sene üzerinde eğitim gördükki. Bunun üzerinde 7 yaşından ömrünün sonuna kadar Allah için yanan kalpler var , peygamber için anasnı babasını feda edenler var."

Anlam çıkarmıyacaksak niye okuyalım. Bir tek ayet bile okusak ne denmek istediğini anlamaya çalışalım. Öğrenim bir süreçtir. Anlam çıkarmadan okursan bırak okulu bitirmeyi, sınıfı geçmeyi, okuldan bile atılırsın. Fedakarlık yapmak doğru davranmak anlamına gelmez, doğru yolda fedakarlık yapmak gerekiyor.  Kimisi ömür boyu yanlışın peşindedir, sen görünüşe bakar çok şey bildiğini sanırsın, öğrendikleri bir sürü hurafedir. Kimisi vardır çok kısa sürede çok şey öğrenmiştir. Doğruyu bulmak çalışma süresiyle doğru orantılı olmayabilir. Dosdoğru yoldan sapmadan gitmek, doğru bilgiyi elde edip, doğru yorumlamak gerekiyor.

"Mesela sizyolunuzu kaybettiniz. İyi niyetlibir adam sizi adresinize ulaştırsa ama yolda giderken size telkinde bulunsa , buraya basma burada yürüme benim arkamdan beni takip ederek yürü derse uymayacakmısın. Çüünkü o yolu biliyor. Sana oraya basma derken sana zarar gelmesin istiyor. Sen buna uymakla ona tapmışmı olursun yoksa asıl hedefine gitmeye çalışmışmı olursun?"

En azından adamın amacının ne olduğunu anlamak için elimdeki bütün imkanları kullanırım. Anlaşılan hiç başına kötü bir iş gelmemiş ya da gazetelerdeki gasp, kapkaç, dolandırıcılık haberlerine hiç gözün ilişmemiş derim :-)

Değerli ehlisünnet, şüphede kalmak, sorulara cevap aramak iyidir. Yeterki cevapları doğru yerde ara, ezberini bozmaktan rahatsız olma, araştırmak sapkınlık değildir, hele doğru yolu arıyorsan.

Önce Kuran'a git. Onu açık, eksiksiz, çelişkisiz, kendi kendini açıklayan bir kitap kabulüyle oku. Olanı kabul et, olmayanı kendi düşüncelerine uydurmak için ekleme. Kuran doğru yolu gösterir.

Selam ile.

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

  Elmuh yazdı:

     "Kuranın mealleri şüphesiz ki Kuran'ın kendisi değildir. Ancak bir düşünelim... Arapça bilsen ve okusan da, okuduğun anda anladığın yine senin bakış açını, algılarını yansıtmayacak mı ? Dolayısı ile anlama sorunu her zaman var. Bu insanın doğasından gelen bir şey. Üstelik çoğumuzun din konusundaki algıları 1400 yılın biriktirmiş olduğu toz duman altında iyice körelmiş, çarpıtılmış durumda.

   Buradan çıkmanın tek yolu dinin asıl kaynağına dönmek ve algılarımızı yeniden düzenlemek. Yani din konusundaki ezberimizi bozup Kuran'a dönmek. Allahın kelamını anlamak. Doğruyu yanlışı Kuran temelinde anlamak.

  Klavyene sağlık Elmuh,güzel cevaplar vermişsin.Şimdi anlayacağız artık bunların niyetini ve tıynetini:Asıl amaçları bağcıyı mı dövmek,yoksa üzümmü yemek,doğrulara sahip çıkmak mı vesselam.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
MSER1
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 199
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam Elmuh

''Peygamberimizin bu vahiyler doğrultusunda vermiş olduğu hükümler ve uygulama ise bizim için güzel örneklerdir.''

Yukarıdaki söz sana ait Elmuh kardeş, elbette hüküm Allaha aittir benim peygamberin hükmünden kastım vahyin ışığı doğrultusunda verilen hüküğmdü onuda sen yukarıda özetlemişsin zaten ,şimdi sorun tam da burdan kaynaklanıyor, bu örneklilikte bizim için bağlayacılık varmı yokmu, Elbette var çükü Kur'an'ın emride bu.



__________________
Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Yukarı dön Göster MSER1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MSER1
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam MSER1,

Doğru yukarıda bahsetiğin cümleyi ben kullandım. Ancak bu cümle bir paragrafın içindeydi ve devamı ile birlikte aşağıdaki gibiydi:

"Peygamberimizin bu vahiyler doğrultusunda vermiş olduğu hükümler ve uygulama ise bizim için güzel örneklerdir. Bunların günümüze ulaşanları içinde Kuran'a uygun olanlar var ise uygulamada bir mahzur görmeyiz. Ancak kaynağının 100 % peygamberimiz olduğunu söylemek ise çok aşırı iyimserlik olur."

Şimdi yukarıdaki satırları dikkatli okursak, hadis olarak söylenenlerin 100% peygamberimizin sözü olmasının ispatlanmasının imkansızlığından bahsediyorum. 100% peygamberimizin sözü olduğu ispatlanamıyan bir söz, nasıl bağlayıcı olabiliyor. Hadisi ayet seviyesine mi yükselteceğiz.

Diğer taraftan, güzel örnek bağlayıcı davranış demek değildir. Çoğu zaman aynı durum için birden fazla örnek vermek mümkündür. Bunlardan birini alıp mutlaklaştırıp din budur diyemeyiz. Dolayısı ile bir davranış Kurana uygun güzel bir örnek olabilir ancak bu davranışı mutlaklaştırıp, din budur diyemeyiz. Bu Kuranın anlamını daraltıp saptırmaya götürür.

Örneğin abdest'i Kuran'da yazılan içeriğe uygun olmak kaydıyla çok farklı şekillerde alabiliriz. Ama kendi uygulamamızı, veya bir hadise dayanarak yapılan uygulamayı dinin gereği diye dayatıp Allahın sınırlarını aşamayız.

Bu tür dayatmalar yüzünden bir kişi bile dinden uzaklaşır ise o dayatmayı yapanın da onda vebalinin olduğunu düşünüyorum.

 

 

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

elmuh Yazdı:

Bu tür dayatmalar yüzünden bir kişi bile dinden uzaklaşır ise o dayatmayı yapanın da onda vebalinin olduğunu düşünüyorum.

 

Güzel bir tespit.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
MSER1
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 199
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam Elmuh,

Söylediklerinde sonuna kadar haklısın, ama küçük bir nühansı kaçırıyorsun arkadaşım. Sözlerini (hadis) kastettiğimiz insan Allah Resulü, yani kendisine iman etmemizle emrolunduğumuz kişi. Biliyoruzki Allah Resulu hava ve hevesinden konuşmaz, o yüzdendirki Kur'an'ı en iyi anlayıp yaşayan peygamberdir. Onun ayetlerden çıkardığı hükümleri açıklayarak ümmetini uyarmasıyla, herhangi bir insanın ayetlerden çıkardığı hükümleri insanlara din diye sunması bir tutulamaz.



__________________
Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Yukarı dön Göster MSER1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MSER1
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam MSER1,

Bahsettiğin nüans ile ilgili düşüncelerimi daha önceki yazılarımda belirtmiştim.

Sanırım asıl anlaşamadığımız nüans farklı. Daha teknik bir dille anlatayım belki anlaşırız.

Ben bir risk analizi yapıyorum.

Bir tarafta 100% güvenilir, açık, kolay, eksiksiz Kuran,

Diğer tarafta en az 200 sene sonrasından peygamberimizin söylediği rivayet edilen sözler, hiç bir zaman 100% kesinliğine ulaşamayacak olan sözler.

Binlerce uydurma hadis arasından gelen sözler, sahihliğinin şahidi insan olan sözler. Yorumu insana ait olan sözler. Kişisel ve toplumsal algılamaya bağlı olarak anlamlandırılmış sözler. Allahın sözleri değil. Çoğunluğun ittifakıyla, kendisinden hiçbir söz aktarılmasına izin vermemiş olan peygamberimize rağmen aktarılan sözler.

Peygamberimiz dini en iyi anlayan olduğuna göre; kendisinden sonra,kendi sözleri ile amel edilmesine ihtiyaç duymadıysa bizim ısrarımız niye?

Ben birinci yolu güvenilir ve doğru buluyorum. Güzel örnek bulursan uygulama da demiyorum. Ancak islam dini ancak ve ancak Kuran'daki kapsamıyla değerlendirilebilir diyorum. Kuran bize peygamberimizin de aynısını yaptığını öğretmiyor mu ?

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
MSER1
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 199
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam Elmuh,

Tabiki birinci yol güvenilir yol yanı Kur'an, ama ben farklıbirşey söylemiyorumki, Kur'an mihenk taşı olduktan sonra korkulacak hiçbirşey olmazki, burada anlaşılması gerekli olan Kur'an ilk başvurulacak rehbermi değilmi, o kunuda da anlaşıyoruz zaten, Kur'an hakem olduktan sonra, Risk konusu kanımça hiç olmaz, çünkü gerçekten Kur'an'ı ilk sıraya oturduğumuz zaman geriye pek birşey kalmaz.

Abdest ile ilgili bir örnek vermiştin değilmi; Kur'an bizden yıkamamızı emrediyor, Resulullahta uzuv bölgerini üç defa yıkıor, bunda ne sakınca var, asıl tehlike nerede biliyormusun güzel kardeşim, Resulullahın farklı örnekliliğini alarak onu Kur'an'ın önüne geçirip din olarak sunulması ve bu sunuşta insanların olmazsa olmazmış gibi gösterilmesi yatıyor.



__________________
Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Yukarı dön Göster MSER1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MSER1
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

MSER1 yazdı:

"Abdest ile ilgili bir örnek vermiştin değilmi; Kur'an bizden yıkamamızı emrediyor, Resulullahta uzuv bölgerini üç defa yıkıor, bunda ne sakınca var, asıl tehlike nerede biliyormusun güzel kardeşim, Resulullahın farklı örnekliliğini alarak onu Kur'an'ın önüne geçirip din olarak sunulması ve bu sunuşta insanların olmazsa olmazmış gibi gösterilmesi yatıyor."

Aynen öyle.  Kuran'a uygun olduktan sonra farklı örnekleri uygulayabiliriz. Ama herhangi bir örneği mutlaklaştırıp, dinin olmazsa olmazı gibi sunamayız.

Selam ile.

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Kadim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Gönderilenler: 175
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Sorularım var...

Hadisleri kim yazdırdı? Peygamber mi? Halifeler mi? Mezhep imamları mı? On iki imam mı?

Peygamber hadisleri neden kendisi bir mushaf  halinde toplattırmadı? Neden bizi düşünmedi uygulama konusunda? Bizi sevmiyor mu peygamberimiz ki  hadislerin bize olacak yararını yazılı hale getirip asırlara meydan okutturacak bir hale getirmedi?

Hadisler toplanırken peygamber bu toplanan hadislere karşı çıktı mı? Acaba  Allah' tan korkup Sibirya' da yaşayan adama uygulanamayacak garip uygulamalar bulunan hadisleri yaktırdı mı? Evrensel boyutta hükümler içeren Kuran' ı mı sadece din kaynağı olarak bildirdi? Kuran bir kanun muydu? Yoksa sınırları, özleri bildiren nasihat kitabımıydı?

Yoksa asıl Kuran insanın kendisi miydi? Yoksa asıl Kuran kainatın kendisi miydi? Allah insanları yeryüzüne halife yapıp düzgünce (insan gibi) yaşayın ancak bu kitabı da size bir öğüt verici olarak kullanın demiyor mu?

Hadisler doğrultusunda hüküm çıkaranlar beni cehennem azabından nasıl kurtarabilirler ki, ya onlar birşey bilmeyenler ise? Allah ancak bu kitabı rehper edinenleri kurtuluşa erdirmeyecek miydi?

Kuran' ın dışından başka hiç bir hüküm ile sorumlu tutulmayacağımız açıkça belirtildiği halde, peygamberimizin sünneti en güzelidir fikri ile ya birilerinin bozduğu bir sünneti uyguluyorsak ne olacak? Peygamberin sünneti diye binbir çeşit hadisi kaynak gösterip katliam yapanların anlamı nedir?




__________________
Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Yukarı dön Göster Kadim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kadim
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats