HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mahrem, Avret, Ziynet Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
melankol
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2006
Gönderilenler: 42
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melankol

EVET EVET EVET.1400 YILDIRDA SOYLENEN BU GUZEL KARDESIM.

 

Yukarı dön Göster melankol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melankol
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

mrymes Yazdı:
yaw benim soruma cevap verecek yok mu? ziynetin kadının tüm vücudu olduğunu söylemek yanlış olur..ya da en azından Kur'anı kerimde bahsedilen ziynet bölgelerinin kadının tüm vücudu olduğunu söylemek büyük bir hatadır..ama aynı surede 'kendiliğinden görünenler dışında ziynetlerini açmasınlar' ne demek? benim ziynet bölgeleri olarak anladığım ve bildiğim saç,boyun ve bileklerdir..dolayısıyla bir bayan saçını boynunu ve bileklerini ayette bulunan listedeki kişilerden başkasına açamaz doğru mu anladım?

Selam

Gelenek bu ayeti kadının tüm vucudunun ziynet olduğunu ve örtüp saklaması gerektiğini ancak o örtüp saklaması gerekli olan tüm vucudundan dilediği kadar kısmını ayette sayılan kimseler içinde açabileceğini söyler.

Yani size göre saç baş kol göbek baldır bacak vs bunlardan dilediğini açabilirsin ayette sayılanlar yanında sana kalmış.İstersen onlar yanındada kaparsın.

 

İster geleneğe uyar geleneğin dediği gibi anlarsın ,,ister ayette bahsi geçen ziynetin kadının tüm vucudu değil kadının süsü takılarıdır onları kadın takıp takıştırıp teşhir etmesin örtüp saklasın ama yakınları yanında sülenip püslenebilir şeklinde anlarsın.

 

Bu ayet çıplağı giydiren ayet değildir giyinik olanı teşhircilik yapma diye uyaran ayettir....

bundan sonrası sizin anlayışınıza kalmış bişey

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

23:5-6 ve 70:29-30'da belirtildiği üzere eşten başkasına açılması haram olan vajinaya piercing denen ziynetin takabileceğini öne süren bir insanın Nûr 31'deki ziynetleri uygarca müzakereye yanaşmıyacağı ama inanan kadınları tahkire varan istihzalarla müzakereyi boğuntuya getireceği apaçık ortada. Tepkim buna idi.

Konuya dönüyorum.

Anılan ziynetlerden kastın inanan kadının vücudu olduğunu öne sürenler açıklamalarını yapsınlar. Vücudun hangi yerleri kamuya kapalı olacak? Niçin? Allah o yerlerin ayette sayılan müstesna kişilere açılmasında sakınca görmüyor; kamuya açılması sakıncalı olduğu halde o kişilere açılması niçin sakıncalı değil? 

Özellikle şu iki grup erkek açsından:

(1)kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler (t tabi'ıyne gayri ûlil ırbeti mine'r ricâl), (2)kadınların ellerinin altındaki erkekler (ma meleket eyman ühünne).

Benim açıklamam:

Takıların zaten görünür durumda olanları; amaç, teşhircilik olmamak koşuluyla (7:31, 24:60); herkese açıktır. Örneğin bilekteki bilezik, kulaktaki küpe, yanaktaki piercing.  

Memelerin üzerindeki altın zincir ve'l yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihinne buyruğu gereğince örtülüdür; halhallar örtülüdür; baş örtülüyse saç tokası örtülüdür.

Bunlar kamuya açılmayacak (la yübdiyne ziynet ehünne). Niçin? Çünkü örtülü olanın açılması doğal olarak teşhir amaçlıdır. Teşhirciliğe varacağı belli olan bir tavra karşı önlem alınıyor.

Ayrıca, ayetin indiği ortamda bir kadının üzerindeki takılar toplumu bulandıran bir olaya neden olduysa (ifk) onun gerektirdiği bir tepkidir alınan ama şimdi bazılarımıza aşırı gelen bu önlem. Aynı riskin ortaya çıktığı her zaman ve her yerde aynı önlem alınır; dolaysıyla Kuranî hüküm evrenseldir. Ama risk taşımayan ortamlarda o önlem gerekmez.

Öte yandan bu ziynetlerin yani altın zincir, halhal ve saç tokasının istisnalar listesindeki kimselere açılmasında sakınca yoktur. Bunu illa diyerek Allah belirtiyor.

Niçin sakıncasız? 

Örneğin kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler onun hizmetçileridir. Evlilikten önce Hatice'nin Muhammed'i, Bayan Sabancı'nın işçileri gibi. Bu kimseler  hizmetinde çalıştıkları kadın hakkında örneğin onun takıları hakkında hep iyi şeyler düşünürler. Yoksa kadın onları yakınında tutacak kadar emin bulmaz; hizmetinden uzaklaştırır. Onların öncelikli ihtiyacı kadının üzerindeki takılar değil kendilerine beslenilen güvenin ve ödenen ücretin devamlı olmasıdır.    

Ellerinin altındaki (köle)ler diye tercüme edilen ma meleket eyman ühünne  ise aslında bakımı üstlenilen kızlar ve erkeklerdir (33:55). Bizim toplumumuzdaki beslemeler gibi. Bunların öncelikli ihtiyacı da himayenin ve kendilerine duyulan güven duygusunun devamlı olmasıdır.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mrymes
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 27 ocak 2007
Gönderilenler: 16
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mrymes

yani hasan akçay kardeş sen diyorsunki Allah başörtüyü emretmiştir..çünkü açmak teşhircilik olacaktır.çünkü o kısımlar ziynet yerleridir..(baş,boyun ve bilekler) ziynet yerlerini de açmak tehlikelidir..bu yüzden Allah u teala kadına 'ziynet yerlerini ört,şunlar şunlar haricindekilere de açma' diye emretmiştir değil mi?
Yukarı dön Göster mrymes's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mrymes
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Profesör Doktor Süleyman Ateş, Doktor Melankoli, dinî araştırmacı efrayim, sevimli kardeşimiz mrymes... aynı şeyi söylüyorlar:

Kadının saçı şehvet uyandırır, tıpkı  vajinası gibi; o halde örtülmelidir, tıpkı vajinası gibi.

Sonra? İşte onu sorma. Sonrası içler acısı, yüz karası, fuhuş... Çünkü Allah mealen diyor ki "Ziynetlerini herkese açmasınlar ama ellerinin altındaki erkek kölelere açabilirler."

Demek neymiş bizim ırz abidesi fuhuş tellalı tesettürcülerimize göre:

İnanan kadın, vücudunun  şehvet uyandıran yerlerini erkek kölesine açabilirmiş. Bırak şimdi kölesi var mı yok mu. Olsaydı açabilirmiş; Allah bunu diyormuş. Önemli olan bu. Diyor mu sahiden; diyor olabilir mi; mümkün mü?

Bakın çok basit bir şey söylüyorum:

Allah "İnanan kadın vücudunun şehvet uyandıran yerlerini açabilir," de-mi-yor; "ziynetlerini açabilir," diyor (lâ yübdiyne ziynetehünne illa...)

Yani memelerini değil altın zincrini açabilir.

Çıkarır o altın zinciri memelerinin üstünden. Blüzünün üstüne takar. Kölenin o altın zinciri görmesine izin verir; hiçbir sakınca yok bunda.  Ama ya memelerini açıp görmesi? 

Doktor Melankoli basit mi basit ama basit olduğu için inadına gözardı edilen bu gerçeği bakın nasıl ahlaksızca gırgıra alıyor:

İnanan kadın, vajinasına piercing denen ziyneti yapıştırır; sonra onu vajinasından ÇIKARTIP kölesine gösterir.

Şirin mi şirin mrymes kardeşim, Allah bunu mu diyor? "Saç, şehvet uyandırır!" mı diyor? "Saç vajinadır!" mı diyor. Saçı niye saklıyorsun? 

Sonra niye açıp ta fuhuşa davetiye çıkarıyorsun?

Fesübhanallah, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mrymes
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 27 ocak 2007
Gönderilenler: 16
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mrymes

yaw hasan akçay kardeş...sen ne biçim adamsın? kendin demedin mi yazında  ''Memelerin üzerindeki altın zincir ve'l yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihinne buyruğu gereğince örtülüdür; halhallar örtülüdür; baş örtülüyse saç tokası örtülüdür.

Bunlar kamuya açılmayacak (la yübdiyne ziynet ehünne). Niçin? Çünkü örtülü olanın açılması doğal olarak teşhir amaçlıdır. Teşhirciliğe varacağı belli olan bir tavra karşı önlem alınıyor.'' 

ben senin bu yazdıklarına karşılık anladığımı sordum..sen demedin mi açmak teşhir amaçlıdır..kamuya açılmayacak bunlar diye? şimdi kalkmış bana iftira ediyorsun! hangi cümlemde demişim saç vajinadır diye..göster o zaman dediysem..kanıtını getir öyle suçlama yap..kafana göre suçlama yapma hakkın yok..ya adam gibi yazını yaz yada anlaşılmaz laflarından sonra seni yanlış anlayanlardan anlaşılmaz anlattığın için özrünü dile, SUÇLAMA! Şimdi bana şu soruların cevabını vermeni istiyorum..veremeyeceksen cevabını verecek birini tavsiye et bari:

Allahu teala nur suresinin şu ayetinde ne demek istiyor?

''Kendiliğinden görünenler müstesna ziynetlerini açmasınlar..şunlar şunlar dışında.(onlara açabilirler)

Listesi verilen kişilere açılmasında bi sakınca olmayan yerler bilekler,boyun ve saç değil mi? yani bu kısımlar ziynet değil mi?evet ziynet..kadının tüm vücudu ziynettir demiyorum bak yanlış okuma! peki burada kendiliğinden görünenler neresi oluyor?

ve 'açmasınlar' bir emir değil midir? Allahu teala açmasınlar derken emretmiş olmuyor mu? yoksa tavsiye mi ediyor?tavsiye etseydi açıp açmamakta özgürdürler demez miydi?

ve Kur'anı Kerimdeki ayetlerin birden fazla manası olur mu? yani ben bu ayeti ister emir telakki ederim ister tavsiye telakki ederim diyebilir miyim?böyle birşey olabilir mi?

Kur'anı Kerimin evrensel bir kitap olduğunu sen de yazdın yazında..böyle evrensel bir kitabın nur suresinin ayetinde belirttiği mümin kadınlar da evrensel kadınlar olmuyor mu? yani kıyamete kadar gelip geçecek olan inanmış kadınlara seslenilmiyor mu? bu ayet o zamanın kadınlarına mı inmiş?

bu sorularıma eksiksiz cevap vermeni istiyorum..eksiksiz derken her soruma yani..soru atlamadan.eğer cevap veremeyeceksen ve önyargılı olacaksan bana cevap verebilecek ve önyargılı olmayacak, bana iftira atmayacak birini tavsiye edersen memnun olurum..selametle

 

Moderator notu:Bu başlık altındaki kişisel yazışmaların müzakereyi boğuntuya uğratmasını önlemek için aşağıdaki başlık altına taşınmıştır

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2947

Yukarı dön Göster mrymes's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mrymes
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

Selam mrymes

kırmızılar senin yazıların maviler benim

 

Allahu teala nur suresinin şu ayetinde ne demek istiyor?

Allah nur 31de demek istemiyor ,diyor.Öncelikle bu ayetin bu anlayış içinde okunması gerekli.Allah bize ne demiş anlayışıyla.

mümin kadınalara söyle ırzlarını korusunlar bakışlarını kıssınlar.Süslerini kendiliğinden görünenler müstesna açmasınlar.Örtülerini göğüs açıklığı üzerine vursunlar\salsınlar.Süslerini şunlardan başkası yanında açmasınlar.Kocaları kayınpederleri abla ve kardeş çocukları emrinde çalışan ihtiyaçsız erkekler kendi kadınları.....vs

Kısacası mümin kadın ırzını koruyacak ve bakışlarını kısacak nur 30da aynı emir erkeklerede verilmiş.

Nur 31 in devamıda kadına süslenip püslenip takıp takıştırıp albenini arttıran şekilde teşhircilik yapma.Ama süslerini ayette sayılan kimseler yanında gösterebilirsin.Kim bu kimseler?Kadının çevresinde bulunan güvendiği kimseler.

Bu ayet kadının tüm vucudu süstür bu yüzden örtünüp kadın tüm vucudunu göstermemelidir şeklinde açıklanamaz.Eğer böyle bir açıklama getirilirse çıplak olan kadını giydirme emri veren bir ayet anlamına gelir

Oysa ayet çıplak olanı giydirmek anlamında değil giyinik olana teşhircilik yapma şeklindedir.

 

''Kendiliğinden görünenler müstesna ziynetlerini açmasınlar..şunlar şunlar dışında.(onlara açabilirler)

Listesi verilen kişilere açılmasında bi sakınca olmayan yerler bilekler,boyun ve saç değil mi? yani bu kısımlar ziynet değil mi?evet ziynet..kadının tüm vücudu ziynettir demiyorum bak yanlış okuma! peki burada kendiliğinden görünenler neresi oluyor?

tüm vucudu ziynettir demeden kadının şu kısmı yani şu organları ziynet bu organları ziynettir denemez.Nur 31deki ziynetler kelimesini ya kadının tüm vucudu yani tüm organları olarak anlayacaksınız yada ziynetleri kuranda kullanıldığı üzere kadının vucuduna taktığı takılar veya süsleri olarak anlayacaksınız.

Kadının tüm vucudu ziynetse ve örtülmesi farzsa kadın bu örtüp sakladığı yerleri yine ayette sayılan kimseler yanında açabilme özgürlüğüne sahip olur.

Peki açarsa ne olur?

Diyelim ben dışarı çıkarken yukardan aşağı tüm vucudumu örtüp çıktım .eve geldim örtümü attım giydim şortumu tişörtümü oturdum eşimle tv izliyorum çat kapı kayınpederim erkek yeğenlerim geldi onlar yanında bu şekilde dilersem oturabilrim.Başka bir müminde bikinisini giyer deniz gider kayınpederi erkek yeğenleri kadının emrindeki erkek çalışanları vs yanında denize girer anlamı çıkıyor

Örtünme emrinde örtünmenin sınırları ,kadının neresi ziynet ,neresi avret ,kadın ne şekilde örtünecek bunların bilgileri açıkça belirtilir kadının  keyfine bırakılmaz.Böyle belirsiz örtünme emri olamaz.

ve 'açmasınlar' bir emir değil midir? Allahu teala açmasınlar derken emretmiş olmuyor mu? yoksa tavsiye mi ediyor?tavsiye etseydi açıp açmamakta özgürdürler demez miydi?

evet açmasınlar emir.Kadın süslerini listede sayılanlar dışında kimmseye açamayacak.Bir kadının süslenip püslenip takıp takıştırdığını varsayalım.Bu kadın bu şekilde albenisini arttıran teşhir eden şekilde  sokağa çıkıp dolaşmaycak bunları örtecek veya takmayacak.Evde listede sayılanlar yanında süslü şekilde dolaşabilir.süslerini örtüp saklamak zorunda değil.

ve Kur'anı Kerimdeki ayetlerin birden fazla manası olur mu? yani ben bu ayeti ister emir telakki ederim ister tavsiye telakki ederim diyebilir miyim?böyle birşey olabilir mi?

Evet kurandaki ayetlerin birden fazla manası olur ama tüm bu anlamlar birbiriyle eşanlamlı birbirinden güzel birbirini tamamlayan anlamlardır.

Bir ayette bir birine tamamen zıt iki mana çıkıyorsa işte o zaman o ayetin anlamlarından biri yanlıştır demektir kişinin anlayışına yada görüşüne göre anlamdırma yapılmış demektir

Kur'anı Kerimin evrensel bir kitap olduğunu sen de yazdın yazında..böyle evrensel bir kitabın nur suresinin ayetinde belirttiği mümin kadınlar da evrensel kadınlar olmuyor mu? yani kıyamete kadar gelip geçecek olan inanmış kadınlara seslenilmiyor mu? bu ayet o zamanın kadınlarına mı inmiş?

Dünya durduğu sürece kadın süslenip püslenip takıp takıştıracak bunu teşhirlik boyutunda(teşhircilik diyorum çünkü Allah başka ayetinde mescidlerde giyinin ziynetlerinizi takının ama aşırıya gitmeyin demiştir o halde nur31 bahsi geçen yasak teşhir yani aşırıya gidiciliğedir)yapıp başkaları yanında yapmasın emri evrenselmidir değilmidir?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
mrymes
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 27 ocak 2007
Gönderilenler: 16
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mrymes

tüm vucudu ziynettir demeden kadının şu kısmı yani şu organları ziynet bu organları ziynettir denemez.Nur 31deki ziynetler kelimesini ya kadının tüm vucudu yani tüm organları olarak anlayacaksınız yada ziynetleri kuranda kullanıldığı üzere kadının vucuduna taktığı takılar veya süsleri olarak anlayacaksınız.

evet sizin de söylediğiniz gibi 'ziynetler kadının VÜCUDUNA taktığı takılardır'..peki bir bayan vücudunun hangi kısımlarını süsler veya takı takar? teşekkürler.......

Yukarı dön Göster mrymes's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mrymes
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Selam

Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!

burdaki süslerden takı olarak anlıyoruz ama bu takıları başkasına göstermenenin ne manası varki. bence burda anlatılan zinetlerini derken bi şeye dikkat çekiyor allah.... çünkü normal bir örtünme var...birde zinetlerini korusunlar derken zinetlerin takıldığı yerleri de korusunlar diyor. yani 1. derece yakınlarının yanında onların görünmesinde bi mahzur yok... bu yani sizin anladığınız gibi memeler hatta daha ileri gidip kalçalar dediğiniz yerler değil...takıların olduğu yerler.gerdanlık bilezik halhal küpe vb. bunların takıldığı yerleri de gizleyerek tamamen takva elbisesini giymek gerekir... o ayette sadece bu yerlerin kimlere göstermekte sorun olmadığını söylüyor .buda bazılarının anladığı gibi bak bağrım bak kolum gibi bi ifadeyle gösterme değil sadece aynı ortamda bulunulan kimseyle devamlı buna riayet edilemeyeceği için verilmiş bir kolaylıktır..

tabiki en doğrusunu Allah bilir..

Rabbim ilmimi artır...

selam ve dua ile...

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
hakka dogru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hakka dogru

    Selam

    Göğüsler Kuranda vesvese üretim yerleridir.Şeytanın faal olduğu yerdir.Göğüsü ört demek vesveselerini kontrol et.Ciddi davran demektir.Allah kılla tüyle halhal vs ile uğraşmaz.



__________________
İlim Çinde de olsa alınız.
Yukarı dön Göster hakka dogru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hakka dogru
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats