HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayızlıyken neden namaz kılınmasın? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
MSER1
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 199
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MSER1

Selam Aliye,

Yukarıdaki vermiş olduğun ayeti tane tane inceliyelim, Ay başı halindeyken kadınlarla yaklaşmak yasaklanmıştır, ne zamana kadar, temizleninceye kadar değilmi, burada anlaştıkmı, sanırım evet, peki namaz kıla bilmenin hükümlerinden en başında geleni nedir abdest almak, peki abdestle ilgili ayeti incelediğimiz zaman sıralamalardan biride cunüplük halinden sonra abdestlenmek, peki cunüplük halinin oluşmasının en başta gelen şartı nedir, cinsel ilişki, şimdi sorarım sana, ay başı halinde cinsel ilişkiye mani olan hal, nasıl olurda namaza mani olmaz. Umarım anlatabilmişimdir.

Hem sonra Hz.Aişe anamızdan bu konuda gelen rivayetlerde sahihdir.



__________________
Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Yukarı dön Göster MSER1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MSER1
 
Gabriel
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Gabriel

2 gündür takip ediyorum forumdaki bu konuyu. benim vardığım sonuçta, kur'an-ı kerimde "kadınların hayızlıyken cünub sayılacağına dair" hiçbir delilin bulunmadığı. Bu derece önemli bir husus es geçilmiş olamaz, mümkün değil. çok açık ve net bir dille belirtilirdi bu. kadınlar hayızlıyken cünub sayılırlar, sakın ola ki namaza yaklaşmasınlar şeklinde. sarhoşken yaklaşmamayı bile söylemiş bunu mu söylemeyecek. Bir de şunu düşünelim diyelim ki hayızlı kadın namazına devam ediyor, günah işlemiş olabilir mi? neden işlemiş olsun ki? açıkta ve gizlide herşeyi bilen yüce Rabbimizin kadınlara verdiği bu son derece doğal ve biyolojik halin namaza ve birtakım ibadetlere de engel olacağı görüşünü zamanında kim hangi niyetle ortaya atmış bilemem. Eğer kılınırsa günah işlenmiş olmaz ama ya bile bile, boştan yere terk ediliyorsa...?



__________________
"Sığınırım ben, insanların Rabbine. İnsanların yöneticisine;İnsanların ilahına;O sinsi vesvesecinin şerrinden."
Yukarı dön Göster Gabriel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Gabriel
 
Gabriel
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Gabriel

MSER1

"Hem sonra Hz.Aişe anamızdan bu konuda gelen rivayetlerde sahihdir."

bir rivayet sahih olamaz. buzun sıcak olması gibi birşeydir bu.

 



__________________
"Sığınırım ben, insanların Rabbine. İnsanların yöneticisine;İnsanların ilahına;O sinsi vesvesecinin şerrinden."
Yukarı dön Göster Gabriel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Gabriel
 
sabir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Yer: Almanya
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sabir

selam,
ayetlerin kesin ve apacik oldugu halde bu tartismalar neden diye kendime
soru sormakdan acizim.gercek sudur ki bir aytein tam aciklayabiliryorsan
cikar ortaya konusursun.Aksi takdirde susar ve daha bilgili Din .Prof.
Arapcayi türkceyi anadili gibi bilene sorarsin,diye düsünüyorum,ki insanlar
beserdir.
bir de su var O zamanin insanlarinin, yani Pergamber efendimizin öldükten sonra 300-500 seneler sonraki ayet konumunda anlayis farklaridir bunlar.
Allah diyor ben ayetlerimi apacik indirdim,sizler diyorsunuz, yok efendim, su da buda olabilirmi. bence bukadar tartismaya gerek yok, isin ehline sormak gerek.
Ben bu gibi konularda Diyanet isleri sorumlu.ciksanlar ortaya gercekleri yazsinlar. karisiklik ortadan kalksin.Yanli ve yanliz Kurani kerimden
aciklayarak.
Selam,Allah bizleri dogru yoldan ayirmamasini temenni ederim.
Yukarı dön Göster sabir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sabir
 
Gabriel
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Gabriel

Diyanet İşleri Başkanlığımız Hanefi mezhebine yönelik açıklamalar yapıyor. Çünkü halkımızın büyük çoğunluğu hanefi Türkiye'de. Çoğu bunun farkında olmasa bile:) dolayısıyla Diyanet'ten tarafsız yansız salt Kur'ana dayalı bir açıklama beklemek doğru olmaz.

örnek bir diyalog:

- ya ben hangi mezhepten olduğumuzu bilmiyorum

-tamam ozaman arkadaş kesin hanefisindir.

anlatabildim sanırım:)

sevgiler.



__________________
"Sığınırım ben, insanların Rabbine. İnsanların yöneticisine;İnsanların ilahına;O sinsi vesvesecinin şerrinden."
Yukarı dön Göster Gabriel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Gabriel
 
Aliye
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Aliye


     




2 gündür takip ediyorum forumdaki bu konuyu. benim vardığım sonuçta, kur'an-ı kerimde "kadınların hayızlıyken cünub sayılacağına dair" hiçbir delilin bulunmadığı. Bu derece önemli bir husus es geçilmiş olamaz, mümkün değil. çok açık ve net bir dille belirtilirdi bu. kadınlar hayızlıyken cünub sayılırlar, sakın ola ki namaza yaklaşmasınlar şeklinde. sarhoşken yaklaşmamayı bile söylemiş bunu mu söylemeyecek. Bir de şunu düşünelim diyelim ki hayızlı kadın namazına devam ediyor, günah işlemiş olabilir mi? neden işlemiş olsun ki? açıkta ve gizlide herşeyi bilen yüce Rabbimizin kadınlara verdiği bu son derece doğal ve biyolojik halin namaza ve birtakım ibadetlere de engel olacağı görüşünü zamanında kim hangi niyetle ortaya atmış bilemem. Eğer kılınırsa günah işlenmiş olmaz ama ya bile bile, boştan yere terk ediliyorsa...?

ALLAH RAZI OLSUN ARKADAŞIM GABRİEL ALLAH İLMİMİZİ ARTIRSIN İNŞALLAH DOGRU YOLDAN AYIRMAZIN BİZLERİ
Yukarı dön Göster Aliye's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Aliye
 
Suzi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 28 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 150
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Suzi

Aliye Yazdı:
 
    
2 gündür takip ediyorum forumdaki bu konuyu. benim vardığım sonuçta, kur'an-ı kerimde "kadınların hayızlıyken cünub sayılacağına dair" hiçbir delilin bulunmadığı. Bu derece önemli bir husus es geçilmiş olamaz, mümkün değil. çok açık ve net bir dille belirtilirdi bu. kadınlar hayızlıyken cünub sayılırlar, sakın ola ki namaza yaklaşmasınlar şeklinde. sarhoşken yaklaşmamayı bile söylemiş bunu mu söylemeyecek. Bir de şunu düşünelim diyelim ki hayızlı kadın namazına devam ediyor, günah işlemiş olabilir mi? neden işlemiş olsun ki? açıkta ve gizlide herşeyi bilen yüce Rabbimizin kadınlara verdiği bu son derece doğal ve biyolojik halin namaza ve birtakım ibadetlere de engel olacağı görüşünü zamanında kim hangi niyetle ortaya atmış bilemem. Eğer kılınırsa günah işlenmiş olmaz ama ya bile bile, boştan yere terk ediliyorsa...?

ALLAH RAZI OLSUN ARKADAŞIM GABRİEL ALLAH İLMİMİZİ ARTIRSIN İNŞALLAH DOGRU YOLDAN AYIRMAZIN BİZLERİ

Hosgeldin Aliye dogru soze ne denir.

 

Yukarı dön Göster Suzi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Suzi
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

kur'an-ı kerimde "kadınların hayızlıyken cünub sayılacağına dair" hiçbir delilin bulunmadığı.aliye yazdı

 

Selam

Hayızlı kadınların namaz kılamayacağı cünüp sayıldığı için değil tahir/temiz olmadıkları için söylendi.

Cünüplük cinsel ilişkiye girmek veya ihtilam olmak vb durumlarda oluşan haldir.Kısacası cinsel ilişkide bulunmuşluk hali cünüplüktür.Cinsel ilişkide bulunmuşluk hali namaz kılmaya engel değildir.cünüp kimse namaz kılar, kılıyorda.Ama nasıl kılıyor? gusledip yıkanıp tahir olduktan sonra

Allah kuranda cinsel ilişkide bulunmuşluk hali TAHİR OLMAMAK tır diye öğretiyor.Ve bu halden kurtulmanın yolunu yıkanmak /gusletmek olarak gösteriyor.Yıkandıktan sonra kişinin cinsel ilişkide bulunmuş olduğu gerçeği değişmez peki değişen nedir?Değişen içinde bulunan durumun tahir/ temiz hale getirilmesidir.O halde bu temizlik manen temizliktir.Namazı kılmaya engel olan manen temiz olmamaktır.

Allah bakara 222de hayızlı kadında tahir değildir demiştir.Demekki o kadınında tahir olması için gusletmesi gerekli.Gusledip tahir/temiz olmadan namaz kılınamadığına göre o kadın namaz kılamaz.

Selametle

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Gabriel
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Gabriel

savana diyor ki:

"Değişen içinde bulunan durumun tahir/ temiz hale getirilmesidir.O halde bu temizlik manen temizliktir.Namazı kılmaya engel olan manen temiz olmamaktır."

öyleyse kadınlar Allah'ın onlara doğal ve biyolojik olarak verdiği bu "eza halini" manen pis olarak mı görmelidirler?

benim mantığım ayetlerde gördüklerim eşliğinde şunu söylüyor: (yani ben aklın mantığın yolu birdir ve Allah daima bizler için herşeyin en güzelini doğrusunu ister diye düşünerek):

Bence cinsel ilişkiye girmek hem fiziksel hem de ruhsal bir kirlilik yaratabilir. Şöyle ki: fiziksel olarak erkekten ve kadından gelen sıvılar söz konusu. Affınıza sığınarak söylüyorum bu sıvıların da ötesinde fiziksel bir hareketlilik söz konusu. Çıplak tenlerin birbirine değmesi vs. yani kolaylıkla fiziksel açıdan cinsel ilişkide bulunmuş kişinin kirli olduğunu söyleyebiliriz.

Bunun bir de manevi yanı var elbette ki: cinsel arzu yani şehvet dediğimiz duyguların dorukta olduğu, aklımıza uhrevi şeylerin gelmediği bir haldir cinsellik. Şehvet dolu dünyevi bir duygudur kısacası. Dolayısıyla bu aktivitede bulunduktan sonra hem fiziksel HEM DE RUHSAL açıdan bir arınmaya tabi olmamız gerekiyor. Cinselilişki sonrası hemen Allah'ın huzuruna çıkabilecek temizliği ve ruhsal dinginliği huzuru bulabilirmiyiz acaba???

mantığım ayetleri bu konuda destekliyor.  Kadınların hayız hali konusuna gelince; elimizdeki bakara suresi 2/222'de söz ediliyor bu özel durumdan sadece. Hepimiz biliyoruz ki:

Elmalılı Hamdi Yazır 222-Sana kadınların aybaşı adetlerinden soruyorlar. De ki: "O, bir eziyettir. Onun için adet günlerinde kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlarla cinsel ilişkide bulunmayın. İyice temizlendikleri vakit, Allah'ın emrettiği yerden onlara varın. Allah, çok tevbe edenleri de sever çok temizlenenleri de sever.
Süleyman Ateş 222. Sana adet görmeden soruyorlar. De ki: "O eziyettir." Adet halinde kadınlardan çekilin, temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman Allah'ın emrettiği yerden onlara varın. Allah tevbe edenleri sever, temizlenenleri sever.
Yaşar Nuri Öztürk 222 Sana âdet halini de sorarlar. De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir. Hayızlı oldukları sırada kadınlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah'ın emrettiği yerden onlara gidin." Şu bir gerçek ki Allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever.

elimde konularına göre ayrılmış çok güzel bir kaynak var. prof.dr. Ömer Dumlu'nun meali. Bu konuda cinsellik /karı-koca ilişkisi kısmında geçiyor. Yani sadece cinsellikteki temizlikle alakalı bir durum olduğu ortada.

Rabbimiz sürekli aklınızı işletin demiyor mu? Benim mantığıma hiç uymuyor adet halindeyken KİRLİ konumda olacağım. Çünkü bu asla benim elimde olan bir durum değil. Allah beni kendinden men ederek beni PİS statüsüne ne diye koysun? Bu benim için biyolojik bir olay sadece hem de günlerce süren. Ben bunu bir ceza olarak algılarım. Erkeklere göre de kadının dini eksiktir vs. gibi söylemlerin taraftarı olamam. Zamanında ortaya atılan çıkarcı mezhepler kadını hep güçsüz görmüşlerdir.

eğer ortaya bu tip fikirler atan kişiler olmasaydı sadece kur'an okunduğunda zoraki bi şekilde "kadınlar hayızlıyken tahir değildir" gibi bir sonuca varılamazdı. Buna çok eminim. Sadece bir defa geleneklerden bağımsız ve korkusuzca kitabımızı okursak ve aklımızı işleterek anlarsak ozaman doğru yolu buluruz.

Herkese Saygılar.



__________________
"Sığınırım ben, insanların Rabbine. İnsanların yöneticisine;İnsanların ilahına;O sinsi vesvesecinin şerrinden."
Yukarı dön Göster Gabriel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Gabriel
 
Gabriel
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Gabriel

SAVANA diyor ki:

"Hayızlı kadınların namaz kılamayacağı cünüp sayıldığı için değil tahir/temiz olmadıkları için söylendi."

işte bu nokta en önemlisi bence Savana. ortak bir yere varmaya çok yaklaştığımız an şuandır işte.

2/222'de kadınların adet döneminde temiz olmadıklarını şurdan anlıyorsun değil mi:

"...O, bir eziyettir. Onun için adet günlerinde kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlarla cinsel ilişkide bulunmayın. İyice temizlendikleri vakit, Allah'ın emrettiği yerden onlara varın..."

"temizleninceye kadar ve temzilendikleri vakit" ifadeleri evet dediğin şeyi düşündürtüyor.

ancak abdestle ilgili bir ayet var elimizde açıkça değil mi. bunu çokça tartıştık. ezberledik hatta hangi durumlarda namaz için abdest alınması gerektiğini.

şimdi bana söyler misin: tahir olmadığınızda/temiz olmadığınızda mutlaka abdest alın.

yani böyle genel bir ifade var mı? eger varsa bu bir karışıklık yaratmaz mı? Ben hangi halde pisim hangi halde temizim? Herkes kendi kafasına göre pismiyim şuan yoksa temizmiyim gibi sorular sorardı kendine. Çok koşturdum terledim belki leş gibi ter kokuyorum bence ozaman ben pisimdir. Ama din apayrı bir olay. Demiyorki pis kokuyorsan abdest al. Cinsel ilişkiden sonra, tuvaletten gelince diyor.

nisa 4/43 ile maide 5/6yı bu bakış açısıyla bir kez daha okuyalım. Cünupken + diğer saydığı durumlar varsa namazdan önce abdest almalıyız.

Bu konuya inanmam çok zamanımı aldı diyebilirim. Çünkü geçmiş alışkanlıklardan kurtulmak din gibi çok önemli ve dogmatik bir konuda çok zor oluyor. Kendime sordum dedim ki: madem bu ayetlerde böyle birşey yoktu ozaman kadının hayızlı iken namaz kılamayacağı nerden çıktı? kim çıkardı bunu?

gene olarak düşünürsek günümüzde islamiyeti öyle karmaşık zor ve içinden çıkılmaz bir hale getirmişler ki. Kendi kendilerine bir sürü ilaveler yapmışlar her alanda. Özellikle de eski zamanlarda kadınlarla ilgili ayetlerde çok değişik uygulamaların yapıldığını düşünüyorum. Eskiden kadın bizim kadar özgür değildi. Sizce o devirde yaşasaydık kaçımız özgürce elimize Kur'anı alıp okuyacak aklımızı işleterek ne yapacagımıza karar verecektik. İşte bazı kişilerin önümüze hazır sundukları sebebiyle bu karmaşalar yaşanıyor. Lütfen dikkat edin özellikle de kadınlarla ilgili konularda. Başörtüsü meselesi de buna bir örnektir bence. İslamı yaşadığını iddia eden ülkelerde bir düşünsenize kadınların kara çarşaflar ardında sokaklara dökülüp hayızlıyken ben istediğim ibadeti yaparım karışmayın dediğini. Bunun günahını o dönemlerinde namaz kılmayan kadınlar değil ayetleri böyle kendi çıkarlarınca değiştiren kişiler çekecektir. ama günümüzde artık herşey çok farklı. Özgürce düşünüp sorgulayabiliyoruz. Hz Muhammed'in hadislerini bile değişikliğe uğratmış olabileceklerini düşündüğüm bir zihniyet varken ortada Kur'andan başka neye sarılabilirim?

Son olarak şunu demek istiyorum ben elimde olmayan bir biyolojik durumdan dolayı Allah'ın beni kirli sayacağını ve beni kendinden bir süre men edeceğini hiç sanmıyorum. Bu bana mantıkdışı geliyor. Eğer size Allah'ın belli dönemlerde sizi men edecği size sırt çevireceği aklınıza yatıyorsa tamam hayızlıyken uzak durun. (bazı mezhepler camiye giremez kur'ana el sürülemez hatta kadının hayızlıyken kestiği yenmez derecede saçmalamışlardır. bunu da düşünün) Ama eğer Allah'ın sizi her daim huzurunda kabul edeceğini düşünüyorsanız (çünkü adet görmeyi siz kasıtlı gerçekleştirmiyorsunuz yada cinsellik gibi şehvete düşmüyorsunuz o durumda bilakis daha aciz oluyorsunuz) işte ozaman ibadetlerinize gönül rahatlığıyla devam edin. 2/222de Allah kadınları korumak için erkekleri uyarıyor. İbadetine karışmıyor kadının. Ona açıkça bir söz söyleyip uzak dur Ben'den namazdan uzak dur sana günah var demiyor. Kadınları konrumak amaçlı erkekleri uyarıyor. O dönemde kadınları rahat bırakın çünkü ben onlara böylesi bir hal verdim. O hal bitip temizlenince birlikte olunuz diyor.

sevgiler saygılar. 



__________________
"Sığınırım ben, insanların Rabbine. İnsanların yöneticisine;İnsanların ilahına;O sinsi vesvesecinin şerrinden."
Yukarı dön Göster Gabriel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Gabriel
 

<< Önceki Sayfa 30 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats