HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: "HARAMDIR" Demenin Tehlike Boyutu Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam savaş

midye yemek günah değildir sizinde bahsettiğiniz gibi deniz hayvanıdır.

Gelenekte midyenin haram olduğunun söylenmesi onun deniz hayvanı olup olmadığını bilmemekten ziyede bu hayvanında domuz gibi regl oluyor olmasıdır bu eşleştirmeden yola çıkarak midyeyi pis sayıp yemeyen var sanıyorum.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!

 

Alemlerin Rabbi olan Yüce Allah’ın aşağıdaki ayetlerinin unutulmaması dileğiyle.

 

Yunus 59” Kul e raeytüm ma enzelellahü leküm mir rizkın fe cealtüm minhü haramev ve halala* kul allahü ezine leküm em alellahi tefterun “

 

“ De ki: "Ne oldu size de Allah'ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram yaptınız bir de helal?" De ki: "Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz?"

 

Nahl 116. “Ve la tekulu lima tesıfü elsinetükümül kezibe haza halalüv ve haza haramül li tefteru alellahil kezib* innellezıne yefterune alellahil kezibe la yüflihun “

 

“Yalan düzerek Allah'a iftira etmek için, dillerinizin uydurma nitelendirmeleriyle "şu helaldir, şu haramdır" demeyin. Yalan düzerek Allah'a iftira edenler kurtulamazlar.”

 

Kusursuzluk sadece Allah’a mahsusdur.

 

En doğrusunu bilen Allah’tır.

 

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

 

Allah’a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

suçları dereceli olarak görmekte fayda var..

günah diye çevrilen kelimeler:

ism 49/12, 2/129...

vezr 6/164...

zunub 3/11...

3 tane farklı kelime tek bir karşılıkla günah ile çeviriliyor. Bunlar olumsuzlukların, kendi içinde derecelendirilmesi.

İnanan kişi için hepside uzak durulması gereken davranışları anlatıyor. Haram da öyle... kesinlikle ve kesinlikle uzak durulması gerekeni anlatıyor.

Türkçe düşündüğümde;

ortak nokta "hepsinden uzak durulmalı" rahatla diyebiliyorum.

Ancak işin için arapça kelimeler girdiğinde daha dikkatli olmak gerekiyor.

selamlar



__________________
Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli ABCDF Kardeşim

ABCDF Yazdı:

suçları dereceli olarak görmekte fayda var..

günah diye çevrilen kelimeler:

ism 49/12, 2/129...

vezr 6/164...

zunub 3/11...

3 tane farklı kelime tek bir karşılıkla günah ile çeviriliyor. Bunlar olumsuzlukların, kendi içinde derecelendirilmesi.

İnanan kişi için hepside uzak durulması gereken davranışları anlatıyor. Haram da öyle... kesinlikle ve kesinlikle uzak durulması gerekeni anlatıyor.

Türkçe düşündüğümde;

ortak nokta "hepsinden uzak durulmalı" rahatla diyebiliyorum.

Ancak işin için arapça kelimeler girdiğinde daha dikkatli olmak gerekiyor.

selamlar

Allah Razı olsun. Rabbim ilmini artırsın.

Bu işin vebali gerçekten de çok büyüktür.

Olabildiğince hassas davranmalı diye düşünüyorum.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

En doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam,

ABCDF kardeşim,

Açtığın forumla tekrar bu hususa dikkat çektiğin ve ayetleri tekrar okuyup düşünmemize vesile olduğun için Allah razı olsun. Gerçekten dikkat etmemiz gereken ve günlük hayatta en çok karşımıza çıkabilecek bir husus dilimizin nitelemesiyle helaldir-haramdır demek.

Dost1 Kardeşimizin de belirttiği gibi, olabildiğince hassas davranmalı diye düşünüyorum ben de .

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

         Efrayim

        Sevgili savana

         İçki -şarap ile ilgili 8 ayettede haram kelimesi zikredilmediği halde, zaataliniz 3 ayeti birleştirip -içki haramdır-hüküm çıkarıyorsunuz. Süt kardeşle evliliğe haram diyen allah, içkiye niye direkt olarak haram demesin diye soruyorum.Bana Araf 157 ayetini örnek gösteriyorsunuz 

         Ayetin tefsirini gönderiyorum. 

        

Daha önce geçen ayetle Hz. Musa'nın (a.s) duasına karşılık verildikten sonra Kur'an bu vesileyle İsrailoğulları'nı Hz. Muhammed'e (s.a) tabi olmaya davet eder. Demek istenilen şudur: "Hz Musa zamanında, Allah'ın rahmetinin üstünüze gelmesini sağlayan şartlar halen caridir, ve bu da sizin bu Peygamber'e (s.a) inanmanızı gerektirmektedir. Allah'ın rahmetinin, kendilerini isyandan koruyan ve ondan kaçınan kimselere gönderildiği size anlatılmıştı. İşte şimdi de aynı şekilde Allah'ın görevlendirdiği elçilerin rehberliğini kabul etmemekten daha büyük itaatsizlik yoktur. Binaenaleyh siz bu isyânkârlıktan vazgeçmezseniz, ufak tefek ve önemsiz bazı dinsel ayrıntılarda gösterdiğiniz sofuluktan başka erdemin diğer unsurlarından hiçbirini elde edemezsiniz.

Allah'ın rahmetine erebilmeniz için zekât ile emrolunmuştunuz, bugün ise zekâtı harcamaya en uygun tek yol, şu anda içinizde bulunan Hz. Rasûl'ün (a.s) liderliği altında sürdürülmekte olan "Hak dinin ikamesi" mücadelesine katkılarda bulunmaktır. Zira zekâtın esas iktizası ancak bu şekilde tahakkuk ettirilebilecektir. Allah'ın, rahmetini vahye inananların üzerine yazdığı size daha önce haber verilmişti. Bundan dolayı, eğer siz, Allah'ın Resûlüne indirmekte olduğu vahiyleri reddederseniz, Tevrat'ın içindeki vahiylere inandığınızı iddia etseniz bile, "bu son şartı yerine getirmemiş olacaksınız."

Burada, Hz. Peygamber (s.a) için "Ümmî" kelimesinin kullanılmış olması oldukça anlamlıdır. Bu lakap burada, kendilerinin dışındakilere "Ümmîler" (Gentile) diyen Yahudilerin bu kavmî gurur ve küstahlıklarını kırmak için kullanılmıştır. Bu konuda o kadar küstah idiler ki, bir ümmiyi kendilerine lider olarak tanımak şöyle dursun, bir millet olarak kendilerinden olmayan kimselere en temel insan haklarını bile tanımaya hazır değildiler. "Ümmîlere karşı bizim herhangi bir sorumluluğumuz yoktur..." (Al-î İmran: 75) diye iddiada bulundular. Bundan dolayı "Nebi" sözcüğünden önce" " kelimesini kullanmış olmakla sanki Allah şöyle demek istemiştir: "Şimdi sizin kurtuluş ve selametiniz ancak bu ümmî peygambere uymanıza bağlıdır. Eğer siz ona uyarsanız, rahmetimden nasibinizi alırsınız, aksi halde, içinde bulunduğunuz dalâletten ötürü asırlar boyunca müstehak olduğunuz gazap sürer, gider."

113. Tevrat ve İncil'de, Hz. Muhammed'in (s.a) peygamber olarak gelişine dair açık atıflar vardır. Örnekler için (bkz. Tesniye, 18: 15-19, Matta 21, 33-46, Yuhanna, 1: 19-21, 14: 25-30, 15: 25-26, 16: 7-15.)

114. Yani, "O, daha önce kendi kendilerine haram kıldıkları temiz ve iyi şeyleri onlara helâl, yine kendilerinin helâl kıldıkları kötü ve zararlı şeyleri de haram kılar."

115. Yani, "O, ufak tefek meseleleri bile kılı kırk yararak çok büyük ve mühim meseleler haline getiren fakihlerin, dinî liderlerin takat getirilemeyecek sofuluk anlayışlarının, ve avamdan insanların telkin ettiği bâtıl inanç ve talimatların, kendilerine yüklediği bunaltıcı külfetlerden onları kurtarıcıdır. Ve ayrıca da, bizzat gene kendilerince uydurulup hayatlarını sımsıkı sarıp sarmaladıkları birtakım kayıtlardan da onları kurtarıp özgür kılacak olan da yine bu peygamberdir."

                   Sevgi ile,

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam efrayim

Kuran kendi kendinin tesfirini yapar.Size büyük günah vardır.Uzak durunki kurtuluşa eresiniz.bunlar şeytan işi pisliktir.Bunların kötülüğü iyiliğinden daha fazladır ifadeleri kullanılmış şeyler hakkında bunları yapmak haramdır diye ben rahatlıkla söyleyebilirim.Haram demek yapılması yasak olan demektir.Yapılması yasak olanı yapınca zaten günah sahibide olmuş oluyorsuznuz.İçki içmek günahdır demekle içki içmek yasaktır demek arasında bir fark yok bana göre.Sizinde tabir ettiğiniz gibi zati alim bu şekilde düşünüyor.Araf 157de ki kötü ve pis şeyleri haram kılar ifadesi benim için kafi geliyor.İçki içmek hem kötü hem pis olarak tanımlanmış.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

        Efrayim

         Katılamayacağımı söylemek isterim sevgili savana...

         Ayrıca

         Selam savaş

             midye yemek günah değildir sizinde bahsettiğiniz gibi deniz hayvanıdır. Diye yazmışsınız. Kuran-ı Kerim"de yiyecekler ile ilgili nerede günah geçiyor sevgili savana hep haram -helal çerçevesinde değerlerdiriliyor.

        Sadece 1 ayette 

        
Bakara  173  

Allah size ancak ölüyü (leşi), kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Her kim bunlardan yemeye mecbur kalırsa, başkasının hakkına saldırmadan ve haddi aşmadan bir miktar yemesinde günah yoktur. Şüphe yok ki Allah çokça bağışlayan çokça esirgeyendir. *

o da mecbur kalındığnda günah yoktur deniliyor.

midye yemek günah değildir cümleniz allahaşkına kuranimidir. Harama günah ,Günaha haram demek bu kadar kolay olmasa gerek. Son yazınızda kötü ve pis şeylere ben haram derim diyorsunuz. Kötü ve pis binlerce şey var. Hepsine haram dersek, ALLAH"ın özellikle belirtip haram diye belirttiği ayetlerin ne mantığı var.

Tekrar tekrar üzerinde düşünün zira aklın yolu birdir. Ayrıca

Gelenekte midyenin haram olduğunun söylenmesi onun deniz hayvanı olup olmadığını bilmemekten ziyede bu hayvanında domuz gibi regl oluyor olmasıdır bu eşleştirmeden yola çıkarak midyeyi pis sayıp yemeyen var sanıyorum. Yazmışsınız. Domuz etinin haram olması regl olmasıdır. Midyeninde rergl olduğundan yemeyen var. Bu yaklaşım son derecede yanlıştır. Regl olan onlarca hayvan yenmektedir.ALIMA GELEN TAVŞAN ÖRNEĞİ

Yine binlerce hayvanın regl olup olmadığı konusunda bilgimiz yoktur.Sonuç olarak:

Haram haramdır-Günah günahtır.Helal helaldir.Hepsinin hikmeti ayrıdır.İnsanoğlunun etiketine ihtiyacı yoktur.

Sevgi ile,

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam efrayim

 Ben midye yemek günah değildir dedim doğru çükü midye yemek toplum içinde bazı kesimlerde günah olarak adlediliyor.Günah olarak adledilmesinin sebebide haram olan domuzdan yola çıkıp domuz ve midyenin ortak yönünün bulunması midye yemeyi günah yapar çıkarımı.Bunun dışında regl olan ve geviş getirmeyen hayvanların tümünü yine bu kapsam dahilinde değerlendiriyorlar bildiğim kadarıyla.

 

 midyeyi yemeyenlerin gerekçesini yazmıştım ama sanki ben bu gerekçeyle midye yenmez diye cevazda bulunmuşum gibi beni eleştiren yazı yazmışsınız.

Bakın içki konusunda  sizin bakış açınız öyle benimki böyle ben içki içmek haram derken neye göre dedğimi biliyorum ve bu benim için yeterli beni bağlar.Kimsye dayatma yapıp bu böyle kabul oluna! değim yok.Ama siz bir anlayışa karşı neden bu kadar tahammülsüz ve sizin anladığınız şekilde kabul edilmesi zorunluymuş şekilde yaklaşım içindesiniz anlamış değilim.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
erdemli
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 96
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı erdemli



Selam,
Sanırım konu haram ve günah arasındaki farkta düğümlenmiş...
Gerçi şu net bir ifade ki Allah sakının ki kurtuluşa eresiniz diyorsa inanan bir mümin şu kadar mı bu kadar mı hesabına girmez....
Boşluklar yakalamaya çalışarak kendince bişileri meşrulaştırmaya çalışmaz...
Haram konusuna gelince...
Allah'ın bu kitapta harm dediği herşey tiksinti verici, iğrenç, insanın doğasına aykırı şeyler zaten...
Diğer günah diye tercüme edilen ysaklara gelince bunlar arasında iğrenç olmayan ama Allah'In yasakaldıkalrı olabilri..
Örneğin içkinin faydası olabilmesinin yanında günahı daha çok olduğu için Allah yasaklamıştır.
Evet haram dememiştir çünkü tiksinti uyandıran bir içecek değil...
Ama şeytanın oyunlarından, beyni örten, yıkımları getiren bir madde..
Sonuçta şu kesin ki içki bizlerin kesinlikle uzak durması gerekn bir içecek...
Bunun lamucimi yok...
ayrıca içkiye haram diyenlerin suç ilediğin i söyleyemezsiniz...Onlar Allah'ın meşru gördüğü bişey yasaklamıyorlar ki günah işlesinler..
Neden insanlar işlerine gelince kelimelere takılıyorlar...
Evet içki ysaktır demek en doğru olan kullanımdır...
Ama lütfen insaf ediniz ve içki haram diyenleri dinden olmayan şeyleri haram kılanlara aynı kefeye koymayınız....


HARAMLAR VE HELALLER

-Hammaddeler ve Türevleri-

 

16/116 "Dillerinizin yalan yere/zann nitelendirmesinden ötürü "Bu helaldir, bu haramdır," demeyin. Böylece ALLAH'a yalan yakıştırmış olursunuz. ALLAH'a yalan yakıştıranlar başarıya ulaşamazlar."

 

16:116 115'in sonuç cümlesi. 115'te Haramlardan bahsedildikten sonra Zann üzere harama helal-helale haram denmemesi emrediliyor. İçinde Şüphe-Zann bulunan sebeplerle Haramlara Helal dememek!

 

1-Gıda Maddelerinde Haramlar:

1.    Leş: 2/173, 6/145, 16/115

2.  Akıtılan  Kan 2/173, 6/145, 16/115

3.  Domuz Eti (Kasıyla,Kıkırdağıyla,Yağıyla) 2/173, 6/145, 16/115

4.  Allah’tan başkası adına kesilen her türlü et 2/173

5.  Canları çıkmadan kesmemiz hariç, Boğulmuş hayvanlar 5/3

6.  Canları çıkmadan kesmemiz hariç, Kanı akmadan Vurulmuş hayvanlar 5/3

7.  Canları çıkmadan kesmemiz hariç, Düşmüş hayvanlar 5/3

8.  Canları çıkmadan kesmemiz hariç, Boynuzlanmış/yaralanarak ölen  hayvanlar 5/3

9.  Canları çıkmadan kesmemiz hariç, Yırtıcı hayvan tarafından yenmiş hayvanlar, 5/3

10.            Kutsallaştırılmış simgeler üzerinde boğazlanarak fal oklarıyla dağıtılanlar, 5/3

11.            Hamr: Uyuşturucu ya da sarhoş edici, sağlıklı düşünmeyi engelleyen tüm maddeler.

Helaller:

 

1.    Allah’ın haram etmediği her temiz şey Helaldir. 5/1, 6/145, 150, 10/59, 22/30, 68/37, 7/32

2.    Deniz ürünlerinin tümü pis (7/157)  olmadıkları sürece helaldir. 7/32

3.    Hayati tehlikede ya da başka yiyecek olmadığında açlık tehlikesinde Haramlar da helal olur. Ancak Kur'ani ölçü yaşayabilecek kadar gıdayı almaktır: 2/173, 6/119, 

 

 



__________________
Allah temiz akıl sahiplerini sever!
Yukarı dön Göster erdemli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: erdemli
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats