HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: hangi resul bizim Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Hakgelenek,

İnsanları tewhide çağırırken,kurduğun cümleyle ortaya çıkardığın anlamsız bekleyişin ilmi seviyenin insanlara ders verecek düzeyde olmadığını gösterdi.Bunu kesinlikle seni küçümsemek adına söylemiyorum,bunu yapmaktan Rab'bime sığınırım...

Konu hakkında Savana çok güzel bir açıklama yapmış bir daha bir daha okumanı tavsiye ediyorum.

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

selam mircan

savananın yazısına na bir sey dediğim yok sevgili iblis savar sordu cevap verdik biz öğretici olduğumuzu idda etmiyoruz bizöğrenmek için burda yız saygılar

selam şeyma

zaten sorun da sistemdeki öğretide zamanında cocukken öğrendiklerin hala kafanda kalmış  biz allahın btün ayetlerine iman ediyoruz ve yaşamaya çalışıyoruz peki sen SEYMA HAYVANLARI SABAH SALIP AKŞAM TOPLARKEN NASIL BİR GÜZELLİK YAŞADIN  YADA SÜTTE SİZİN İÇİN YARAR VAR derken gidip marketten aldığın pastörize sütten mi bahsediyor sen bu iki ayeti hiç yaşadınmı bize şüpheci demen çok yanlış selam

yusuf öldükten sonra allah bir daha resul yollamaz dediler ......

selam

Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

selam alperen

sevgili fereç, bey in resullerle ilgili ve namaz  konularını okudum fereç bey resul lük ve namaz konusunda konuların içinde çıkamaz bir durumda,resulluk ve nebiliğin bir sahsiyette birleştiğini savunuyor bundan ne kadar resul geldiyse okadar kitap gelmiştir anlamı çıkar acaba sen buna ne kadar inanıyorsun açıklarsan seviniriz.

 

Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam HakGelenek

Resullük ve Resulullahlık ikisi bambaşka şeyler. Bireysel vahiy ile kurumsal vahiy bunlar da bambaşka şeyler. Önce bunu görmemiz gerekir.

Örneğin Hz. Musa'nın annesine veya Hz. İsa'nın havarilerine edilen vahiy onları ne Resul yapar ne de Resulullah.

Resulullahlık ile Nebiyullahlık bir madolyonun iki yüzü gibidir. Ayrılmaz bir bütündür. Kişi Yüce Allah'tan haber getirmedikçe yani Nebiyullah olmadıkça O'nun elçisi yani Resulullah olamaz.

Seçilmiş Kişi - Yüce Allah boyutu Nebiyullahlık,
Seçilmiş Kişi - Beşer boyutu Resulullahlık.

Nebiyullahlık bitmişse -ki öyle- Resulullahlık da bitmiştir, otomatikman.

Forumda bu konular enli boylu tartışıldı. İlgili başlıklara bakınız lütfen.

Ek olarak

Vahiy Nedir?





__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!

Resul ve nebi konusuna rahat bir bakış getirir düşüncesiyle "Vahy" ile ilgili olarak yapılan bir çalışmayı bilgilerinize sunmak istiyorum.


Sözlük anlamı olarak vahy sözcüğünün ilk konuş ve türetiliş anlamı; “gizlice bilgilendirmek” demektir.

Zaman içinde bu anlam çerçevesinde;

“Gizli konuşma, işaret etme, emretme, ilham etme, ima etme, fısıldama, mektup yazma, elçi gönderme”

anlamlarında da kullanılır olmuştur.

    Terim anlamı olarak ise vahy sözcüğü,

“Yüce Allah`ın vasıtasız olarak veya değişik vasıtalarla emirlerini, hükümlerini gizlice ve süratlice peygamberlerine bildirmesi”

demektir.

Ki ilka sözcüğü ile anlamdaş olarak kullanılır.

Bakara; 37,
“Fetelakka Ademü min Rabbihı kelimatin fetabe aleyhi, innehu huvet TevvaburRahîym”
”Adem, Rabbi'nden emirler aldı; onları yerine getirdi. Rabb'i de bunun üzerine tevbesini kabul etti. Şüphesiz o tevbeleri daima kabul edendir, merhametli olandır.”

Neml; 6
“Ve inneke letülakkal Kur’âne min ledün Hakiymin Aliym”
“Şüphesiz, Kuran'ı, Hakim ve Alim olan Allah katından almaktasın.”

Mümin; 15:
“Refiy’ud derecati zül Arş yulkır ruha min emrihi alâ men yeşau min ıbadihi li yünzira yevmet telak;”
”Arş sahibi, varlıkların en yücesi olan Allah, kavuşma gününü ihtar etmek için kullarından dilediğine emriyle vahyi indirir.”


   Vahy sözcüğünün Kur`an`da sözcük anlamıyla kullanıldığı ayetler;

1- Allah ile ilgili olarak kullanıldığı ayetlerde “vahy” sözcüğü şu değişik anlamlara gelmektedir:

a) Emir ve bir iş yaptırma:

Fusılet; 12:” Fekadahünne seb'a Semavatin fiy yevmeyni ve evha fiy külli Semain emreha ve zeyyennes Semaed dünya bi mesabiyha ve hıfza zâlike takdiyrul Aziyzil Aliym;


“… ve her göğün işini kendisine vahyetti….”

Zilzal; 4 - 5:” Yevmeizin tühaddisü ahbareha;      bienne Rabbeke evha leha;”            
“İşte o gün yerküre tüm haberlerini;”
“Rabbin kendisine vahyettiklerini bir bir söyler.”

Nahl; 68:” Ve evha Rabbüke ilennahli enittehıziy minel cibali buyuten ve mineşşeceri ve mimma ya'rişun;”        &a mp;n bsp;         &a mp;n bsp; 
“Ve Rabbin bal arısına dağlarda, ağaçlarda ve kovanlarda evler edinmesini vahyetti.”

Enfal; 12:” İz yuhıy Rabbüke ilel melaiketi enniy meaküm fesebbitülleziyne amenu seulkıy fiy kulubilleziyne keferurru'be fadribu fevkal a'nakı vadribu minhüm külle benan;”
                    
“Ve Rabbin meleklere vahyediyordu “Ben sizinle birlikteyim inananları destekleyin. …”


b) İma etme ve ilham:

Maide; 111:” Ve iz evhaytü ilel havariyyine en aminu biy ve bi Rasûliy kalu amenna veşhed bi ennena müslimun;”
               
“Ve hani havarilere: “Bana ve elçime inanın” diye vahyetmiştim de onlar, “inandık, ve bizim gerçekten teslim olduğumuza tanık ol” demişlerdi.”

c) İlham ve rüya:

Kasas; 7:” Ve evhayna ila ümmi Musa en ardııyh feiza hıfti aleyhi feelkıyhi fiylyemmi ve la tehafiy ve la tahzeniy inna radduhu ileyki ve caıluhu minel murseliyn;”
                      
“Musa`nın anasına: “Onu emzir. Eğer onun için korkarsan onu akıntıya bırakıver, korkma ve üzülme. Çünkü Biz onu sana döndüreceğiz ve kendisini peygamberlerden biri yapacağız" diye vahyetik.”


2 - Allah ile ilgili olmadan kullanıldığı ayetlerde de “vahy” sözcüğü yine değişik anlamlar ifade eder:

a) İma etmek, işaret etmek:

Meryem; 11:” -) Feharece alâ kavmihi minel mihrabi feevha ileyhim en sebbihu bükreten ve aşiyya;”   
“O (Zekeriyya), bunun üzerine mihraptan kavminin karşısına çıkıp sabah akşam Rablerini tesbih etmelerini vahyetti.

b) Fısıldama, gizli konuşma:

En`âm; 112:”Ve kezâlike cealna likülli Nebîyyin adüvven şeyatıynel’insi vel cinni yuhıy ba'duhüm illâ ba'din zuhrufel kavli ğurura velev şae Rabbüke ma fealuhu, fezerhüm ve ma yefterun;”
       
“Böylece Biz her peygamber için ins ve cin şeytanlarını düşman yaptık. Onlar aldatmak için birbirlerine süslü ve yaldızlı sözler Vahyederler … “

c) Teşvik etme, telkin etme, söyleme:

En`âm; 121:”Ve la te'külu mimma lem yüzkerismullahi aleyhi ve innehu lefısk ve inneş şeyatıyne leyuhune ila evliyaihim li yücadiluküm ve in eta'tümuhüm inneküm le müşrikûn;”

“… Ve gerçekten şeytanlar dostlarına sizinle mücadele etmeleri   için vahyederler …”

 B   Vahy sözcüğünün Kur’an’da , terim anlamıyla kullanıldığı yerler:

Terim anlamıyla Kur`an’da 68 yerde geçmekte olan vahy, bu ayetlerin tümünde sadece Allah`a özgülenmiştir.

Bunun anlamı; terim anlamındaki vahyin Allah`ın işi olduğu, ne melek, ne peygamber, ne de herhangi bir insanın bu anlamda vahyetmesinin mümkün olmadığıdır.

Kusursuz olan Allah'tır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

selam ALPEREN

1  Nebiyullah olmadıkça resulullah olmaz diyorsunuz ve resullerede kitap verilmiştir diyorsunuz yani ne kadar peygamber o kadar kitap

selam

Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

Selam,

Dünyadaki en zor şeylerden bir tanesi saçmalıklara cevap vermek veya laftan anlamayanlara doğruları anlatmaktır, bu gibi kimselerin öncelikle yapacakları şeylerden bir tanesi başkalarının doğrularını eleştireceklerine kendilerine dönerek, kendi mantıklarını ele almak suretiyle kendilerine öz eleştiri yapmalarıdır, bunu yaparlarsa umulur ki hakikati bulurlar, aksi takdirde hakikatleri görmek istemeyenlere veya zihinleri yanlışlara kilitlenmiş olanlara hakikatlerin anlatılmasının onlara sağlayacağı bir fayda yoktur.

Bunu yazmamın nedeni, bu forumda Adım konu edilerek veya “salat konulu yazımda” Peygamberimiz ifadesini kullandım diye, yoksa sen diğer Peygamberleri Peygamberimiz olarak kabul etmiyormussun şeklinde haksız yere suçlanmamdır, öyle ki, yaptığımın konu bazlı ve Kuran ögretisine uygun bir vurgu olduğunu söylememe rağmen bu bile fayda sağlamamıştır, her insanın mantığı ve ifade tarzı kendi inancına göre şekillenir, benim inancım salt olarak Kuran’dır, dini her konuda ağzımdan çikanin muhakkak Kuran’a uygun olmasına dikkat ederim, Kuran’da dayanağı olmayan herhangi bir dini ifade kullanmaktan Allah’a sığınırım.

Kuran’da Peygamberiniz (Resul unuz) ifadesi vurgu bazlı olarak çesitli ayetlerde özel olarak kullanılmıştır, Allah’ın Peygamberiniz kelamını baz alarak benim Peygamberimiz ifadesini kullanmamda yanlış olan nedir, Yoksa sizin öne sürdüğünüz mantığa göre Allah diğer Peygamberlerin Peygamberliklerini red mi etmektedir, Aslında ortada kargaşa çikaracak bir konuda yoktur, tabiî ki amaç konuyu dağıtıp bilerek kargaşa çikarmak değilse, Zira ifade hem Müslümanların hem de Müslüman olmayanların anlayacakları türden, din dışı konularda bile güncel olarak kullanılan türdendir, örnegin, falanca kardeşimdir dediğimde bu ifadeyle diğer kardeşlerimi red ettiğim manasını, samimi olarak çikaracak Dünyada tek bir insan varımıdır. Konuyla ilgili olarak Kuran’da ki ifadelere bakalım, mealen:

- Yoksa evvelce Musa'ya sorulduğu gibi siz de peygamberinizi (resule kum) sorguya mı çekmek istersiniz? Her kim îmanini küfür ile değiştirirse şüphe yok ki; yolun doğrusundan sapıtmış olur. 2/108

- Sonra birbirinin ardından Peygamberlerimizi (resulune) gönderdik. Her ne zaman bir ümmete Peygamberi (resuluhe) geldi ise onun tekzip ettiler. Artık biz de onların bazılarını bazılarına -helâk suretiyle- tâbi kıldık ve onları birer acayip hâdise kılmış olduk, artık îmân etmezler olan bir kavim için uzaklık olsun. 23/44

- Ve Allah'a itaat ediniz ve Peygambere (resule) itaat ediniz eğer yüz çevirir iseniz artık bizim, Peygamberimizin (resulune) üzerine düşen, şüphe yok ki, apaçık tebliğden ibarettir. 64/12

Yukarıdaki ayet meallerinde görüldüğü gibi diğer peygamberler konu edilmeden konu bazlı olarak Peygamberlik olayına özel vurgu yapılmıştır, Allah, peygamberiniz dedikten sonra elbette ki bizlerde ifadelerimizde özel olarak peygamberimiz ifadesini kullanırız.

Dediğim gibi konu aslında bir tartışma konusu değildir, İslam dininin en azılı düşmanlarından olan Firavunun anladığı mantığı bunlar anlamaktan aciz midirler, yoksa Peygamberimizden sonra olması mümkün olmayan Dini Resullük beklentisi gibi bir kaygıdan mı hareket ederek bu tür iddialarda bulunuyorlar. Bence kaygıları budur, Yoksa Firavunun dahi anladığı mantığı anlamaktan aciz olduklarını düşünmüyorum. Kuran’dan mealen:

- -Firavun da- dedi ki: Size gönderilmiş olan peygamberiniz (resule kum), şüphe yok ki, elbette bir mecnun dur. 26/27

İfadelerin de bana nasihat ettiklerini söyleyenlere diyeceğim Allah onları ıslah etsin, ha bu ifademden Allah’ın beni ıslah etmesini istemediğim manasını çıkarmayasınız, olur mu.

Fereç Hüdür




__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

FEREÇ HÜDÜR YAZDI:

ukarıdaki ayet meallerinde görüldüğü gibi diğer peygamberler konu edilmeden konu bazlı olarak Peygamberlik olayına özel vurgu yapılmıştır, Allah, peygamberiniz dedikten sonra elbette ki bizlerde ifadelerimizde özel olarak peygamberimiz ifadesini kullanırız.

-----------

Hayır kullanamazsınız Fereç Hüdür,çünkü siz beşersiniz O'ise Allah.Her şey O'nun. O'nun ifade ettiği gibi bir tarzımız olamaz.Bir çok akadaşımız benzeri konuda "Evet biz hata yapmışız bir daha böyle ifadelerde bulunmayalım"diyebilme erdemliliğini göstermesine rağmen siz ısrarla yanlışınızı aklamaya çalışıyorsunuz.Verdiğiniz ayetlerin hiçbirisi sizi haklı çıkarmaz.

Aslında sorun şu Fereç kardeş,yazdıklarınız dikkatlice incelendiğinde yaşamımıza ışık tutacak olanın sadece Muhammed Resul ve dönemi olduğu rahatlıkla görülüyor.

Bu dönemin ne önüne nede arkasına geçilmesine asla müsaade etmiyorsunuz.Geçmeye kalkışanları olabildiğince sert ifadelerle adeta bir "mezheb imamı" mantığı ile hizaya sokmaya çalışıyorsunuz.

Derdimiz İlahi Sistemin bütünlüğü ve bu bütünlüğün zedelenmemesi,Allah Resulleri arasında ayrım yapmamakta bunun olmazsa olmazlarından.

Sözün özü Fereç Kardeş,Muhammed'le İdris arasında hiçbir fark yoktur, Kuran'daki İslam'a göre.Hepsi zincirin bir halkasını oluşturur.Bunu içimize sindiremediğimiz sürece Batıl Geleneğin etkisinden kurtulamayız ve bu bizim üzerimizde kendini bir şekilde gösterir.

Selametle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam beyaz

 

 

Ferec hüdürün yaptığı açıklamalarda peygambermiz ifadesini neden kullandığını samimi bir şekilde anlatmış.Buna rağmen hala onu bir takım zana dayalı iftaralarla suçlamak size hiç yakışmadı.

 

Bende muhammet yerine peygamberimiz kelimesini kullanıyorum ve neden kullandığımıda bu forum başlığı altında anlattım.Ferec beyinde anlattığı gibi bir insanın kardeşine kardeşim diye hitap ettiğinde diğer kardeşleri onun kardeşi değilmiş yada diğer kardeşlerini kardeşi saymıyormuş anlamı çıkmaz .



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

FEREÇ HÜDÜR YAZDI:

Dediğim gibi konu aslında bir tartışma konusu değildir, İslam dininin en azılı düşmanlarından olan Firavunun anladığı mantığı bunlar anlamaktan aciz midirler,
----------
SELAM SAVANA,

Aslında bu bölüm de yazmayı düşünmüyordum,lakin yukarıya da alıntıladığım Fereç Kardeşin ifadeleri tartışmaya katılmamı tetikledi adeta.

Fereç Hüdür,Site de az yazan birisi,ancak yazdıklarının tartışmaya açılmasından fazlasıyla rahatsız olmakla birlikte bunu küçümseyici ifadelerle karşı tarafa yansıtmaktan da çekinmeyen birisi.

Oysa başından beri davet edildiği nokta Kuran sisteminin bir şekilde delinmemesi noktasıydı.

Bu çağrıyı Firavun mantığı ile özdeş tutmak sizce hak bir tutum mu?

Ne sizin nede Fereç Hüdür'ün bu konuda ki anlayışınız Kuran ilkelerine uygun değil.Bundan sonra nasıl davranacağınız elbette ki sizleri bağlar.Kalbiniz rahatsa sorun yok,sonuçta herkes kendi kitabını yazıyor.

Son olarak HakGelenek Kardeşin uslubunu da "tuhaf"bulduğumu belirtmek istiyorum.


Selametle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats