HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: TASAVVUF İLE YOK OLUŞ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aslan2
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 24
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aslan2

Şimdi çok  karmaşık olan tasavvuf konusunu  ele alalım  :  Tasavvuf,  kur’an  ahlakıyla edeplenmektir. Şirkten temizlenmeye , kur’anın hükümleriyle yaşamaya çalışmadan ;! zikir yapmak , tespih çekmek , dönmek , gerçek tasavvuf anlayışından uzak tavırlardır. Kulun asıl vazifesi   “ Yarın bundan sorulacaksınız”  denen  Kur’an a bağlı yaşamaya çalışmaktır.


Allahu tealanın en çok değer verdiği , indirdiği geceye  bin aydan hayırlıdır dediği, doğru ile yanlışı bir birinden ayıran hükümleri bir kıyıya bırakıp , içinde binlerce tuzak bulunan , manevi makam mevki sevdasına düşüren, körü körüne şirke dahi bulaştıran , herkes tarafından doğru algılanmamış bir yolda gitmek , nekadar akıl kârıdır . Bu gün  islam dünyasının birinci derece acil ihtiyacı olan konuları önemsemeyip , birilerinin himmetine bağlı olarak  , yaşamını “ teslim ol  kurtulursun”  zihniyetiyle sürdürmeye çalışmak , islam dininin özüyle ne kadar bağdaşmaktadır ?


Tarikat mensuplarının hiçbir dini eğitim almadan , temelsiz bir anlayışla ve taklitçilik ruhuyla ,dinin geneline yaydıkları bu sistem , islam dininin en mühim unsuru olarak aşılanmaktadır. Durum böyle olunca , gereği gibi uygulanmasında sakınca olmayan konular , yanlış itikatlardan ötürü faydasından çok  zarara yol açmaktadırlar.


Mü’min in zikri namazdır , kişilerin namazdan alamadıkları manevi lezzeti , her tarikat tarafından farklı uygulanan ve kur an a muhalif olan bazı yöntemlerle , namaz da bulmaları gereken huşu yu bulamayıp , değişik yöntem  arayışlarına girilmesi  yanlıştır. Namaz ın sadece Allah a olan borcun ödenmesi ve müslümanlığın en temel ve birinci gereği gibi görülmesi , hem namaz ın itibarını yaralamış ,hemde müslümanlığın kalitesini  düşürmüştür. Çünkü müslümanlığın yükü namazın üzerine yüklenmiş , daha önemli hususlar  zamanla  erozyona uğratılarak ,  günümüze kadar gelinmiş ve müslümanlık bireyselleştirilmiştir. Hepimizin bildiği bir rivayette  Hz . Ali ayağına batan oku , namaza durduğu esnada çıkartmıştır , artık nasıl namaz kıldığını siz düşünün . Bu tür yöntemlerin sahabelerin döneminden itibaren başladığı iddiası uydurmadır. Hz peygamber ve arkadaşları , aradıkları manevi lezzeti namazda buluyorlardı.


Namaz kılmayan kimselerin dinsiz olarak nitelendirilmeleri yanlıştır . Namaz kılan kimselerin de yobaz olduğu görüşü yersizdir . Yobazlığın , dindarlığın  ve dinsizliğin ölçüsü , namaz ile ilişkilendirilmemelidir. Bu konular tamamen dine bakış açısı , algılama  ve itikat ile alâkalıdır.


Sadece namaz kılıp dinin önem verdiği diğer  konulara  fazla değer vermeyen kimseler , kalbi müslümanlığa ısınmaya çalışan kimselerin dinden soğumalarına sebep olmuşlardır. Kısacası dinde tahrip edilmeyen hiçbir nokta bırakılmamıştır.

 Cemeatle kılınan namazlarda bile , dinimizin cemeate vermiş olduğu önem yanlış algılanmış  ve günümüzdeki gibi duyarsız , parçalanmış  , bencil , ezilen ve sömürülen bir toplum haline gelinmiştir. Müslümanlar kur’an da geçen “ Dosdoğru namaz ” bilincinin kıvamına gelmeden veya getirilmeden  namaz dayatılmıştır . Kalbi islamiyeti yaşama arzusu içinde olan kimseler dahi , bu sebepten dolayı dinden soğumuşlar ve tümünden uzaklaşmışlardır. Tarikatlerın içinde yer alanlar,  çarpıklığın bir yönüne , diğer kısım da öteki yönüne doğru itilmiştir. Artık birbirini sevmeyen ,aldatan ve düşman bir islam alemi oluşturulmuştur. Balıkçıl  kuşunun kurumak üzere olan göldeki balıkları , dağın arkasındaki olmayan  göle götürmek vaadiyle hepsini teker teker yemesinin misali , bu gün müslümanların vazgeçilmez kaderi haline gelmiş ve göldeki balıklardan farkı kalmamıştır. Artık uyanmanın , yanlışları bırakıp doğruları aramanın zamanı çoktan gelmiştir. Gerçek cemeat ve müslüman kardeşliği bilinciyle , dinimizi yaşamaya çalışmamız bizim için şart olmuştur. İslam dini birilerini taklit ederek  yaşanmaz , örnek  kişilerin  karakterlerinin özü ,  zamanın ihtiyaçlarına göre  rehber edinilir. Yozlaşmış ve geri kalmış din anlayışları , bizleri  üstün olmamız gereken  dinlerin yemi ve oyuncağı haline getirememelidir.


Türban meseleside aynı çarpıklıkların uzantısı olarak , günümüzün en büyük sorunu olarak algılanmış ,  problemleri temelinden aşma arayışı olmadığı için başarı elde edilememiştir. Dinini  samimiyetle yaşama gayreti içersinde  olan  kimselerinde  yaşantıları zorlaştırılmış , toplumun her kesimine büyük zararlar verilmiştir.  Modernliğe dini entegre edememiş kesimle , dini yozlaşmış şekilde yaşamaya çalışan zihniyetlerin ,  arasına sıkışan gerçek islam bilincinin kendini bulup , aralarından sıyrılıp yükselmesi gerçekleşememiştir. Ancak  bıçağın kemiğe dayandığı bugün , imkansız gibi görülsede ,  haklı olduğu için galip olacak olan bu anlayış, kesinlikle hak ettiği yeri bulacaktır.


Geçmişte , birtakım kişilerin  maneviyat tabakalarındaki seyirlerini yazıya dökmeleri ve insanlarla  paylaşmaları ,halk arasında özentiye yol açmış ve doğru olan din anlayışından uzaklaşmalar olmuştur. Oysaki halkın arasında katmanlar oluşmasına , halkında bu durumu kabullenmesine hiç gerek   yoktu . Kur’an ın rehberliğinde batın i  anlayıştan ziyade , zahir e yönelinmesi islamiyetin nesiller boyu yücelmesine vesile  olabilirdi. Maneviyat insanların sadece iç  dünyalarında  kalıp , kur’an ın topluluklara verdiği mesajlarda çözülmelerin olmamasına özen gösterilmeli , eğitim kişilerin iç dünyalarından  daha  fazla olarak , toplum ilişkilerine yönlendirilmeliydi. Böylelikle  kişilere endeksli din yaşantısından uzaklaşmak mümkün olacaktı , bizim için rehber olan yöntem budur. Bizler tarihi taklit etmekle değil , tarihten ders alıp kendimizi geliştirmekle mükellefiz .Elbette toplum bireylerden oluşur ve geliştirilmesi şarttır , ancak bunu toplumla entegre olacak  şekilde yapmak , kur’an ışığında güçlü nesillerin oluşmasına , günümüzde çok büyük  katkılar sağlayacaktır.


Tasavvufta fenafişeyh , fenafiresul ve fenafiallah metoduyla , Allah ın rızasını kazanma yöntemi uygulanmaktadır. Ancak uygulanan sistem , kur anı anlamamanın uzantısı olarak , şeyhinde fani olmanın ötesine geçememiştir. Şeyhini her namazdan sonra rabıta eden kimseler , peygamberlerini  neden rabıta etmezler ? çok merak  ederim .Madem ilk olarak  şeyh te fani olunuyor , bu iş Allah ve Resulune ne zaman geliyor acaba ? Ömrünün sonuna kadar şeyhini rabıta eden bu zihniyetler , şeyhinden öteye geçemediği için , farkında olmadan şeyhini rab edinmiş olmaktadır.


Uygulanan bu yöntemle , gerçek anlamda Allah ta fani olan tarikat mensubu olunması  mümkün değildir.  Mevcut sistem , islam dininin özüyle bağdaşmadığından , Allah ve Resulu nu , karmaşık bir  yöntemle  tanımak mümkün değildir. Bu konuda kabuğunu kırıp , şeyhini Allah a ulaşmak için basamak yapanlar , bu işten kazançlı çıkmışlar ve bir ömür olduğu yerinde  saymanın vehametini kavramış ve kurtuluşa ermişlerdir.    Kişi şeyhi tarafından eğitilmek suretiyle dinini tanır , peygamberini anlayabilirse , rabbini de tanımış olur . Sistemi bu çerçevenin dışına çıkarmamak  gerekmektedir.  

Allah yolunda , Onun dinini tebliğ etmek için çektiği tarifi imkansız sıkıntılarla ,bizlere emanet etmiş oldukları  yüce dinimiz İslamı yüceltmek , hepimizin ortak vazifesidir. Peygamberimizi ve beraberindekileri sevmemizin nedeni : Emanet ettikleri , ebedi mutluluğa giden yolda çekmiş oldukları , uzun yıllar süren zorluklardır. Boş ve tam olarak  belli olmayan bir muhabbetle oluşturulan sanal aşkın ve sevginin tasavvufla alâkası asla olamaz. O na yardım eden beraberindekileride , ayrımcı ve tutarsız bir yaklaşımla  rencide etmemeliyiz. Sonra büyük  kayıplara uğrar , bedelini asla ödemek  istemeyeceğimiz durumlarla karşılaşabiliriz. Bizler peygamber ve beraberindekilere hak etmiş oldukları gerçek  değeri !! vermiş olsaydık , eminimki  güzel dinimiz islam bu durumlarda olmazdı.


Tarikatlerdeki  çarpıklıklara  devam edecek olursak ;  uydurma birçok maneviyat  makamıyla  memleket karış karış parsellenmiş, gavs her dönem bir tanedir   dünyayı korur,  kutup yedi tanedir belli bölgelerden sorumludur, biri öldüğündede yerine  yenisi gelir,  daha bir  sürü kırkı , yedisi, üçüyle  şu güzelim din perişan edilmiştir . İslam dininde bu tür şeylerin  kesinlikle  yeri yoktur, bu meselelerle uğraşan kişiler manevi hastalığa  yakalanmışlardır  . Veya doğruyu yanlış yerde aramaya çalışmaktadırlar.


 Yusuf suresinin 40. ayetinde  konu ile ilgili bir ayet bulunmaktadır. “ Sizin O nu  bırakıp taptığınız şeyler bir takım kuru isimlerden ibarettir ki , onları siz ve atalarınız takmışsınızdır. Yoksa Allah onlara hiçbir  bürhan  (delil)  indirmemiştir, hüküm ancak  Allah ındır. O  yalnız kendisine ibadet  etmenizi emir buyurmuştur. İşte doğru ve  sabit din budur  velakin insanların çoğu bilmezler”.


Bu tür maneviyat makamları  sizin uydurduğunuz  anlamsız  şeylerdir. Allah ın kitabında , Resulullah ın   sünnetinde  bununla ilgili veya uzaktanda olsa imalı hangi ayet varki , siz bu tür yollarla dini yaşamaya kalkıyorsunuz ?


 Bunlar tamamen uydurma , boş  ve insanı rahatsız eden  luzumsuz  işlerdendir. Bu tür işler doğru ve sabit dinin dışına çıkmaktır.  Makamlarla mevkilerle ilgilenmeyi bırakıp ,  Allah ın rızası kazanılmaya çalışılmalı  . Bu gibi konular şeytanların ve cinlerin  dinimizi karmakarışık etmek için , sizin  peşinden gittiğiniz bir kısım insanlara  öğretilmiş şeylerdir. Bu konu ile alakalı olaraktan


Cin suresi 6. ayette “ Doğrusu insanlardan bazı adamlar , cinlerden bazı adamlara sığınıyordu da  cinlerin azgınlıklarını artırıyorlardı” .


 En am suresi  128. ayette “ O gün , onların hepsini bir araya toplayacak ve  “Ey cinler cemaatı insanlara hakikaten çok ettiniz ”  !  diye seslenecek . Cinlerin insanlardan olan dostlarıda  , “ Ey Rabbimiz  biz birbirimizden faydalandık  ve bizim için taktir buyurduğun ecele erdik ” diyecekler . Buyuracak ki  “Allah ın diledikleri hariç olmak üzere içinde ebedi kalıcı olduğunuz yeriniz ateştir ” . Şüphesiz Rabbin hikmet sahibidir , her şeyi bilendir ”


 129 ve 130. ayettede    “ İşte biz zalimlerin bazısını  , kazandıkları sebebiyle bazısına böyle dost ederiz. Ey ins ve cin toplulukları !  içinizden , size benim ayetlerimi anlatan ve bu gününüzün gelip çatacağını haber veren peygamberler gelmedi mi ? “Biz kendi alleyhimizde şahitlik ediyoruz” diye cevap verecekler . Dünya hayatı onları aldattıda , kafir olduklarına dair kendi aleyhlerine kendileri şahit oldular.


 Ayetler ne kadar açık değilmi ? yoruma dahi gerek bırakmıyor.


   Bu gibi işlerle uğraşan insanların ne kendilerine nede başkalarına asla faydası olamaz , ama uğrattığı zarar o kadar büyük olur ki  kimsede sizi kurtaramaz.


Yukarı dön Göster aslan2's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aslan2 Ziyaret aslan2's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats