HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: ALLAH GORULUR MU? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
erhan28
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2005
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı erhan28

Taner22 Yazdı:
Ya melekler ? Ya seytan? Bunlar görüyorsa ve idrak edebiliyorlarsa Allah'in her yarattigindan üstün tuttugu biz insanlar neden görmiyelim idrak edemiyelim? Bas gözü görmemez, dedigim gibi daha günese bile bakamiyor bas gözleri ama kalp gözü?


Ya firavun ölürken görmemismi ? O neyinle görmüs , nasi görmüs ? Nasil idrak etmis ve pisman olmus? Tekrar beni dünyaya gönder demis?



 

Allah razı olsun kardeşim

o makama yükselen herkez Allah ın da izin vermesiyle tabiki Allah ı görebilir



__________________
Rum 31 :Allah a yönel,takva sahibi ol namaz kıl ve müşriklerden olma
Yukarı dön Göster erhan28's Profil Diğer Mesajlarını Ara: erhan28
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

SLM

Hangi fotoğrafçıya giderseniz gidiniz; size mutlaka AXB ölçeğinde bir resimi verecektir!

Ey mihr zavallıları, sizin içinizde hiç mi akıl sahibi bir kul bulunmaz!

AXB ölçeğinde bir ilahı arıyorsanız! gidin bir foto-ya! o size istediğiniz şekilde bir resimi ayarlayacaktır..

Arka plan şudur; eğer ki akledenlerden iseniz!

Sizler, o şeytana(iskoşıhoğul) rabıta yapıyorsunuz yaa!

Ceplerinizde de o şeytanın(iskoşıhoğul) AXB ölçeğinde resimi var yaa!

Şeytanların başı ve de, insanların ezeli düşmanı olan iblis-i lâin, işte hemcinslerimiz olan siz kardeşlerimizden, böylesi acı şekilde intikam ile dalga geçerek diyor ki; "işte size kendi şıhınızdan ilahınız!" eminim ki şimdi, iblis-i lâin sizlerle geçtiği dalgadan dolayı, münasip bir yerinden kahkahalar atmakta!

Yazık ki sizler ve sizin gibi akletmezler güruhundan dolayı, insan halifenin itibarı sıfır çekmektedir! yazıklar olsun sizlere ve sizin gibi akletmezler güruhu olan hemcinslerimize!

Acıyorum   

RZi,,, Amin



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Ayn el yakin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ayn el yakin

Bismillahirrahmanirrahim

Selamün aleyküm Hanifulus kardesim

Demissinizki:

Nefs de, biz soyut bilinçlerizdir. Yani, insanlardır. ben-sen-o-biz-siz-onlar..

Lakin Kuran i Kerimimizde söyle buyuruluyor : La überri ü nefsii innennefse le emmarerün bissui.

Meal : La überri ü nefsi, (Yusuf a.s.) : Ben nefsimi tebrig etmem

Innennefse : Mahiyeti nefis (nedir) Le emmaretün bissui: Siddetle kötülü emr edicidir.

Buradan su anlasiliyorki, nefis insan icinde bulunan kötü bir mahluk ve nefs mertebelerin en asagidirki ,müstakil bir varlikdir, eger tabiri caiz ise.

Nebi A.S : Cihadlarin en cetin olani ,nefsinizle olan Cihaddir. Yanlis söylemigim, mana itibariyla hadis böyleydi takriben.

Nefis, sen , ben , ondan ziyade Cenab i Hakkin yaratigi bir Malukdur.

Hata sadir olduysa ,aff ola . Birbirimize Dua edelim.

Vesselam



__________________
La edri
Yukarı dön Göster Ayn el yakin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ayn el yakin
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Tanere;

Ayetler ortada. Hiçbir göz Allah'ı idrak edemez. İdrak etse belki görecek ama edemez diyor Rabbimiz. İdrak olmadan, ihata/kapsama olmadan görme fiili olamaz. Baş gözüyle bu zaten olamaz ama kalp gözüyle de olmaz, olamaz. Neden olamazlığını Rabbimiz anlatmış. Daha ne diye uzatıp duruyorsun anlamıyorum. Ayet ortada neden bu ayeti es geçiyorsun?

Sizin efendinizin tanrısı bir CİN. CİN İskenderi “ben senin İlahınım” diye işletiyor. Ve kendisine uyduruk, deli saçması bir de kelam vahyediyor. Bu kandırmaca ilk defa sizin sahibinize de yapılmıyor. Tarih bunun örnekleriyle dolu.

Mirac da Hz. Muhammed'in Allah'ı gördüğü iddiası da yanlıştır. Bu iddiaya delil teşkil edebilecek hiçbir ayet yoktur. Necm Suresi 5-18 arası ayetler ortada. Görülen ve yaklaşılan Cebrail. Ve Allah, Resulüne birtakım ayetleri gösteriyor. O ayetlerin hiçbirisinde de Hz. Muhammed'in Allah'ı gördüğü yazmıyor.

Şeytan neden görmüşmüş falan filan. Kelime oyunları ve Akıl yürüterek amaçlanan neticeye varma hevesleri beni enterese etmiyor. Allah ne dediyse o. Allah "Ben görülebilirim, beni görmeniz mümkündür" demiş mi? HAYIR. İskendercilerin bu konuyu olmayan ayetlerle yada ayetlere yaptıkları saçmasapan eklentilerle ispatlama gayretlerinin altında daha başka nedenler yatıyor. Risalet Nurlarında anlatılan geyikleri Kur'ana onaylatma gayreti var tüm bu çırpınmanın altında.

İskender ben Tanrıyı görüyorum diyorsa mutlaka Tanrı görülebilirdir iskendercilere göre. Aksi bir durum hiç mümkün mü. Çünkü adamlar İskenderi tanrı gibi görüyor. Ağzından çıkan sözler aynen Tanrı kelamı gibi itibar görüyor.

İskenderciler, laf ebeliğini bırakında bana herhangi bir mealden Allah'ın insanlar tarafından görülebildiğini yada görülebileceğini söyleyen birtek ayet bulun.

Hakka tanıklık etmek sizin söylediğiniz gibi değil. Tanıklık yada tanık kelimelerini Kur’an programlarından taratırsanız konunun Allah'ı görmekle alakalı olmadığını görürsünüz. Kitaba tanıklık, resulüne tanıklık, hakka tanıklık vb. imani bir konudur. Örneğin “iman edenler Kur'anın Allah katından olduğuna tanıklık ederler” denilirken bahsi geçen tanıklık imani bir tanıklıktır. Çünkü müminler yakin derecesinde, aynen görür gibi bilir gibi iman ederler. Kelimei şehadette de tanıklık var. Allah'ın tek ilah olduğuna dair şehadetimizi dile getiriyoruz. Hangi birimiz Allah’ın tek ilah olduğuna şahit oldu da şehadet ediyor? Bu örnekte olduğu gibi şehadet/tanıklık görerek değil görmeden iman ile oluyor. Zaten işin püf noktası ve güzel olan yönü burası. Gördükten sonra tanıklığını izhar etmenin ne özelliği ve güzelliği var? İman denilen şeyin esprisi burada.

Sizin “Allah görülebilir” iddianızı delillendirme adına verdiğiniz ayetleri öncesi ve sonrasıyla ben verdim. O ayetleri konu bağlamından koparıp iddianıza malzeme etme isteminizi de şiddetle kınıyorum. Ve sizi bu kepazeliğe son vermeye davet ediyorum. Link aşağıda, iddialarınız boş.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=335&PN=1&TP N=10

Bu linkteki sorularımı laf ebeliği yapmadan ve saçmasapan eklentilerle ayetleri anlayışına malzeme etmeden, herhangi bir mealden faydalanarak cevap verebilecek herhangi bir İskenderci var mı?

Enam Suresi 100-105. ayetler hakkında ne düşünüyorsunuz İskenderciler? Yoksa bu ayerler işinize gelmiyor mu? Felsefenize malzeme yapamadığınız için bu ayetleri umursamazlıktan gelmek yani kitabın bir kısmına inanıp bir kısmını görmezlikten gelmek sizin her zaman yapageldiğiniz bir şey.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

Ayn el yakin Yazdı:

Bismillahirrahmanirrahim

Selamün aleyküm Hanifulus kardesim

Demissinizki:

Nefs de, biz soyut bilinçlerizdir. Yani, insanlardır. ben-sen-o-biz-siz-onlar..

Lakin Kuran i Kerimimizde söyle buyuruluyor : La überri ü nefsii innennefse le emmarerün bissui.

Meal : La überri ü nefsi, (Yusuf a.s.) : Ben nefsimi tebrig etmem

Innennefse : Mahiyeti nefis (nedir) Le emmaretün bissui: Siddetle kötülü emr edicidir.

Buradan su anlasiliyorki, nefis insan icinde bulunan kötü bir mahluk ve nefs mertebelerin en asagidirki ,müstakil bir varlikdir, eger tabiri caiz ise.

Nebi A.S : Cihadlarin en cetin olani ,nefsinizle olan Cihaddir. Yanlis söylemigim, mana itibariyla hadis böyleydi takriben.

Nefis, sen , ben , ondan ziyade Cenab i Hakkin yaratigi bir Malukdur.

Hata sadir olduysa ,aff ola . Birbirimize Dua edelim.

Vesselam

Aleykum Selam

Qur'an'da insan yada bizler tanımlanırken "nefs" kelimesi kullanılmaktadır.

Kötülüğü emr eder dediğiniz bahsi ilerleterek, şunu da görmemiz gerekiyor; mutmain olmuş bir benlik yada nefs için "gir cennetime, gir kullarımın arasına" da denilmektedir! veyahutta "her nefsin ölümü tadacağı" realitesi de bizlere bildirilmektedir.

O halde, geçmişlerin sandığı gibi değil! qur'an'ın ışığında olaylara veya tanımlamalara dikkat göstermemiz gerekiyor! değil mi?

Esası da şudur aslında; Allah C.C'ü dilden değil de! gönülden haqq ile Rabb bilmek! gerçekten Allah'ı rabb bilmeyen yahutta iman etmeyen bir benlik yahutta nefs için, şu dünyada bir dur-durak yok gibidir! şu nefs yada işte bu benliklerimizden istenen de, Allah'a gönülden yani haqq ile teslim olunmasıdır!

Bunun yolu da, Dinin Allah'a özgülenmesi ile ancak, olacak-olabilecek bir realitedir! sevgideğerli dostlar.

Selam ve Sevgilerimle

RZi,,, Amin

Not: İnşaAllah, Alperen Dostumuzun yazısı kaynamaz bu arada!.



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
NiLüFeR
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 02 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı NiLüFeR

Tabiki  görülür etrafına bak ondan gayrı ne var?
Yukarı dön Göster NiLüFeR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: NiLüFeR
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam

nilüfer

forumda yazılanları ve konuların gelişimini baştan sona izlemeden yorum yazma

 

selam selam

 

 

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

NiLüFeR Yazdı:
Tabiki  görülür etrafına bak ondan gayrı ne var?

SLM

Nilufer nickli arkadaş! bu söylemlerinizi açmanız lazımdır.

Aslında forumumuzda bu konudan yeterince bahs edilmişti. Madde alemini de mi, bu söyleminizin içine dahil ediyorsunuz?

Eğer kasdınız bu minval üzere ise! kesinlikle yanlış bir söylem veya itikad içerisindesiniz dost! Öyle ise, fir'avn'lara kızmaya pek de hakkımız yok herhalde, değil mi???

Allah'ı ve yasasını(din), zannlar ile anlamak asla mümkün değildir. Zaten qur'an'da da, "insanların ezici bir çoğunluğunun zann içerisinde bulundukları" bir çok ayette bildirilmiştir.

Kısaca, qur'anî olmayan her bir söylemin! ne O'nun(C.C) katında, ne de dini O'na has kılmaya azimli hanifdostlar arasında, asla bir yeri ve kıymeti olamaz! sevgideğerli dost..

Sadece, Allah C.C'ü Rabb ittihaz edinmek, dilek ve duasıyla, inşaAllah!

Selam ve Sevgilerimle

RZi,,, Amin



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
NiLüFeR
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 02 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı NiLüFeR

Önce şunu itiraf edeyim; ayberg kitaplarını okuyanlar ve özümseyenler eminim çok bilgililer. Onlarla aynı anlayışta olamam , ben henüz arzan arşa serisini bitiremedim daha. Ama anlayabildiğim kadarıyla herkesin bildiği Allah sana şah damarındanda yakın denir ya. Birde  alem allah isimlerinin bileşimlerinden oluştuysa söylediğim doğru, görünürde görünmeyende ondan gayrı ne var?

Yukarı dön Göster NiLüFeR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: NiLüFeR
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Nilüfer, Allah'ın zatından bahsediyoruz. Kudretinden ve Tecellilerinden değil.

"Görünürde ve Görünmeyende O'ndan gayrı ne var" dersen yanlış demiş olursun. Görünen ve Görünmeyen toplam olarak Allah'tır gibi çok yanlış bir sonuç ortaya çıkar.

Zat ve tecelli. Lütfen bu ayrımı göz ardı etme. Yoksa Allah’ı (haşa)görünen ve görünmeyen alemle sınırlandırmış olursun.

Rabbimiz kudreti itibarıyla ZAHİRdir. Zatı itibarıyla ise BATINdır.

Bize bizden daha yakındır. Dediğin gibi şahdamarımızdan bile daha yakındır. Ama Tecellisi ve kudreti itibarıyle.

Rabbimiz Kudreti itibarıyla her şeyi her zaman çepeçevre kuşatmıştır. Her öz her birim her can her an denetimi altındadır. Zatı ise somut yada soyut değildir. Zatı itibarıyla Evrenimizle organik bir bağ içinde değildir olamaz da.

Nilüfer senin bu söylediğin PANTEİST yaklaşıma çok yakın kardeşim. Ve bu yaklaşım benim tespitedebildiğim kadarıyla Kur'anda anlatılan SUBHAN olan İlah inancına da terstir. Yanlış bakıyor ve düşünüyor olabilirim.

Saygılar

Panteizm: Bir bütün olarak (görünen ve görünmeyen) kavranan evrenin Tanrı ile özdeş olduğu ve evrende açığa çıkan bileşik töz, güçler ve yasalar dışında Tanrı olmadığı öğretidir.

Panteizmin çok çeşitli biçimleri vardır. Bunlar biri bütün olarak doğaya bilinç atfeden pansişizmden dünyanın yalnızca bir görüş ve temelde gerçek dışı olduğunu ileri süren akozmik panteizmine ussal Yeni Platoncu ya da türümcü görüşlerden sezgici ve gizemci görüşlere kadar değişir.

Batı felsefesinin yakın dönemlerinde panteizm düşüncesini en yetkin biçimde dile getiren Spinoza’dır. Sonsuz niteliklere sahip bir tek sınırsız varlığın olabileceğini öne süren Spinoza’ya göre Tanrı ve doğa aynı gerçekliğe verilen iki ayrı addan başka şeyler değişti. Tersi durumunda Tanrı ve dünya birliğinin Tanrıdan daha büyük bir bütünlüğü olurdu. Spinoza Tanrının gerekliliğinden dünyanın gerekliliğini içerdiğini özgürlük olanağının bulunmadığını belirtti.

Panteizm dogmalara bağlı Hıristiyan ilahiyatçılar tarafından yaratıcı ile yaratılan arasındaki ayrımı yok ettiği, Tanrıyı belirsizleştirdiği, aşkın yerine bütünüyle içkin bir tanrı kavaramı öne sürdüğü, insanın ve tanrının özgürlüğü düşüncesini dışladığı gerekçeleriyle reddedildi.

http://www.anlamak.com/dusunmek/felsefe-sozlugu/Felsefe-Sozl ugu---P.htm



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats