HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Bakara 120 ve Hidayet Üzerine Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

Üstelik Ali Imran 164 ayeti ilgimi cekti!

Ali İmran 164. Yemin olsun ki, Allah müminlere lütufta bulunup onları minnettar bırakmıştır: Kendi içlerinden onlara öyle bir resul gönderdi ki, onlara Allah’ın ayetlerini okuyor, onları temizleyip arındırıyor, onlara Kitap’ı ve hikmeti öğretiyor.Oysaki onlar, bundan önce açık bir sapıklığın tam içindeydiler.

Hadi bakim Alperen bunuda soru 3 kabul et!

Sen mealcisin ya, meallerden herseyi anliyordun yorum getirmeden. Ali Imran 164'ü yazsana bana bakim arapca kelime karsiliklariyla bakalim bu yukarda yazdiginmi cikiyor. 4 gözle birse bu 3. sonumuda bekliyorum! Baksennnn ya :)

Hadi biz parantez koyuyoruz sen onlarida koymuyorsun!

 

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Orada sehven "Elçilerin kişisel yorumlarına" yazacağım yerde "elçilere" yazmışım geri döndüm ve düzettim. Zaten yazıdaki maksadımın ne olduğu da belli. Tabiki resullere iman edilir. Bu konuda beni cahil sanman senin fırsatçılığını gösteriyor. Resullere iman etmekle kişisel yorumlarına iman etmek ise apayrı şeylerdir.

Diğer konularda da zaten söyleyeceklerimi söyledim. İskender efendiniz gibi benim de Arapçam yok. 10 farklı mealden faydalanıyorum ve ayetin meali açık.

Allah+Resulullah anlayışı da Allah+iskender anlayışı da şirktir.

Sana son sözüm "leküm dinuküm veliyedin"dir kardeşim.

http://www.kurandakidin.net/bolumler/27elciyeitaat.htm

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

3/AL-İ İMRAN-164: Lekad mennallâhu alel mu’minîne iz bease fîhim resûlen min enfusihim yetlû aleyhim âyâtihî ve yuzekkîhim ve yuallimuhumul kitâbe vel hikmeh(hikmete), ve in kânû min kablu le fî dalâlin mubîn(mubînin).

nerede burada lütufta bulunup minnettar birakmistir? Nerede burada "iclerinde öyle bir resul" gönderdiki. Heleki su son ifadeyi kullanmak ile olayi kapatmis bulunuyorsun. Öyle bir resul gönderdiki, sanki daha resul gelmiyecekmis gibi bir yorum bu ve yanlis dostum! Üstelik ayet müminlere diyor. Bizim zamanimizda hic mümin olmiyacakmi, neden hemen bu ayette gecen sirf Peygamberimiz deyip kapatiyorsun konuyu, bukadar basitmi? Kendi iclerinden konusu nolacak ? Bizim icimizdende varmi acaba ?

 

Efendimizin tercümeside su: Hangisi daha dogru acaba ?

Andolsun ki; mü’minlerin  üzerine, bir ni’met olmak üzere, kendi zamanlarında, kendi içlerinden bir resûl beas ederiz. Onların aralarında , onlara âyetleri tilâvet eder, onları tezkiye eder ve onlara kitap ve hikmeti öğretir. Ondan evvel onlar, açık bir dalâlet içinde idiler.

Üstelik:

20/TAHA-123: Kâlehbitâ minhâ cemîan ba’dukum li ba’dın aduvv(aduvvun), fe immâ ye’tiyennekum minnî huden fe menittebea hudâye fe lâ yadıllu ve lâ yeşkâ.
(Allahû Tealâ şöyle) dedi: “İkiniz oradan (aşağı) inin! Hepiniz (şeytan ve siz), birbirinize düşman olarak. Bundan sonra Benden size hidayet gelecek. O zaman kim hidayetçime tâbî olursa artık o, dalâlette kalmaz ve şâkî olmaz.”

40/MU'MİN-15: Refîud derecâti zul arş(arşi), yulkır rûha min emrihî alâ men yeşâu min ıbâdihî li yunzire yevmet telâk(telâkı).
Dereceleri yükselten ve arşın sahibi olan Allah, kullarından (Kendisine ulaştırmayı) dilediği kişinin (Allah'a ulaşmayı dilediği için Allah'ın da Kendisine ulaştırmayı dilediği kişinin) üzerine (başının üzerine) Allah'a ulaşma gününün geldiğini (o kişinin ruhuna) ihtar etmek için, emrinden (Allah'ın emrini tebliğ edecek) bir ruh (devrin imamının ruhunu) ulaştırır.

Parantezlere dikkat etme simdilik önemli olan basimizin üzerine ulasan ruh!

58/MUCADELE-22: Lâ tecidu kavmen yû’munûne billâhi vel yevmil âhîri yuvâddûne men hâddallâhe ve resûlehu ve lev kânû âbâehum ve ebnâehum ve ihvânehum ev aşîretehum, ulâike ketebe fî kulûbihimul îmâne ve eyyedehum bi rûhin minh(minhu), ve yudhıluhum cennâtin tecrî min tahtihel enhâru hâlidîne fîhâ, radıyallâhu anhum ve radû anh(anhu), ulâike hizbullâh(hizbullâhi), e lâ inne hizbullâhi humul muflihûn(muflihûne).
Allah'a ve ahiret gününe (ölmeden evvel Allah'a ulaşma gününe) îmân eden kavmi, Allah'a ve resûlüne karşı gelenlerle sevişir bulamazsın. Velev ki; onlar, babaları veya oğulları veya kardeşleri veya aynı aşiretten olsun. Onların kalplerine îmân yazılır. Ve onlar, Allah'ın katından (orada eğitilmiş olan) bir ruhla (devrin imamının ruhunun başlarının üzerine yerleşmesi ile) desteklenirler ve altlarından ırmaklar akan cennetlere konurlar. Orada ebediyyen kalacaklardır. Allah onlardan razıdır, onlar da Allah'tan razıdırlar. İşte onlar, Allah taraftarıdırlar. Ve muhakkak ki; Allah, taraftarları kurtuluşa (felâha) erenlerdir.

Burdada parantezlere dikkat etme buradada önemli olan üzerimize ulasan ruh ve ayni anda kalbimize iman yazilip mümin olmamiz

1. Ali Imran 164 müminlerin üzerine bir nimet olmak üzere kendi iclerinden resul beas ederiz diyor.

2. Fatiha suresinde dua ediyoruz "Yarabbi bizi Sirati Mustakime ulastir, o yol ki kendilerine nimet verdigin kisilerin yolu.

3. basimiza bir ruh ulastiginda ayni anda birde kalbe iman yaziliyor ve Hücurat 14'e göre yalniz kalpte iman yazili olanlar müminler digerleri mümin degil yalniz islam dairesi icindeler ama ayni zamanda kurtulanlar yalniz müminler

Sonuc:

Aman Allah'in Alperen sakin beas edilen resullerden birine taabi olduktan sonra devrin imami kimse onun ruhu basimizin üzerine gelmesin ??? Ve ayni anda kalbimize iman yazildigi icin bizler mümin olmiyalim ? Ve böylece bizim ruhumuz vücudumuzdan ayrila bilip Sirati Mustakime ulasmasin ? Fatiha suresinde ulasmayi diliyoruz, ve o yol ki  üzerinde nimet bulunanlarin yolu diyoruz! Ali Imran 164'de beas edilen resuller müminlere nimet olmak icin beas ediliyormus. Mucadele22'de Allah'a ve resule iman ediliyor, kalbe iman yaziliyor ve Allah'in katindan
bir ruh ile destekleniyoruz. Mümin 15'te ise bu ruh basimizin üzerine bizim Allah'a ulasma günümüzün geldigini bize ihtar etmek icin geldigini ögreniyoruz! Sirati Mustakim ise Allah'a ulastiran bir yol oldugunu biliyoruz!

 

Nedersin Alperen bunlarin hepsi dogru olabilirmi acaba ?

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

Alperen Yazdı:

Orada sehven "Elçilerin kiþisel yorumlarýna" yazacaðým yerde "elçilere" yazmýþým geri döndüm ve düzettim. Zaten yazýdaki maksadýmýn ne olduðu da belli. Tabiki resullere iman edilir. Bu konuda beni cahil sanman senin fýrsatçýlýðýný gösteriyor. Resullere iman etmekle kiþisel yorumlarýna iman etmek ise apayrý þeylerdir.

Diðer konularda da zaten söyleyeceklerimi söyledim. Ýskender efendiniz gibi benim de Arapçam yok. 10 farklý mealden faydalanýyorum ve ayetin meali açýk.

Allah+Resulullah anlayýþý da Allah+iskender anlayýþý da þirktir.

Sana son sözüm "leküm dinuküm veliyedin"dir kardeþim.

http://www.kurandakidin.net/bolumler/27elciyeitaat.htm

 

Tabiki resullere iman edilir diyorsun simdide. Resule iman etmek nedir peki ?????????????? Sözlerine itaat degilmi? Eger o resul yanlis yorumlar yapiyorsa ben neden o resule iman edeyim ?

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Taner sen nerenle okuyorsun Allah aşkına ya. İşi gücü bırakıp sana laf yetiştirmeye çalışıyorum. Yine aynı şeyleri yazdırıp duruyorsun bana. Dalga mı geçiyorsun benimle kardeşim, yoksa bir sıkıntın mı var anlamadım gitti seni.

İMAN etmek ile İSTİFADE etmek arasındaki farkı yazdım sana. Resullerin kişisel yorumlarına İMAN edilmez ama İSTİFADE edilir. Allah kelamına İMAN edilir ama Resul kelamından İSTİFADE edilir. Mesele bu kadar basit. Bu Allah'ı birlemekle yani haniflikle alakalı birşey. İşine gelmiyorsa işime gelmiyor kardeşim de olsun bitsin.

Resullerin sözlerini Allah sözüne ortak koşmak müşrikliktir. Bunun neresini anlıyamıyorsun? Şeyhlerin, dabbetlerin, mehdilerin sözlerini allah sözü gibi görüp onlara da İMAN etmek müşrikliktir, bunun neresi anlaşılmaz?

Allah'a kitabına/kelamına ortak koşmadan iman etmek bu kadar mı zor?

Birilerinin yorumlarına İMAN etmeden onlardan sadece İSTİFADE etmek bu kadar mı zor?

Hanif(birleyen) olmak bu kadar mı zor?

http://www.kurandakidin.net/bolumler/27elciyeitaat.htm



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

Seninle isimiz zor Alperen ya ben seni anlamiyorum yada sen beni cikaramadim gitti!

Yalniz birseyim farkina vardim sirf elestire bilecegin konulari isliyorsun diger yazdiklarimi gözardi ediyorsun!

 

Kardesim tek tek sorayim ben sana!

 

1. Resule iman etmemiz gerekiyormu ? (Evet)

2. Allah Resullere harp acanlarin sonu kötü olacak diyormu? (Evet)

3. Allah Resulleri bize ayetleri ögretmesi icin görevlendirmismi ? (Evet)

4. Bizleri hidayete erdirmeleri icin görevlendirmismi? (Evet)

5. Nefslerimizi tezkiye etmeleri icin göndermismi? (evet)

6. kitabi (yani lafzindan haric Kur'anin ruhunu) ögretmeleri icin görevlendirmismi ? (Evet)

7.  Bizlere hikmeti ögretmeleri icin görevlendirmismi ? (Evet)

8. Size yasadiginiz devrede hidayetcilerim gelecek, kim hidayetcilerime taabi olursa saaki olmaz diyormu ? (Evet)

9. Peki böyle bir resul eger Allah'tan bukadar destekleniyorsa Kur'an hakkinda hatalar yapa bilirmi? Allah'in istemedigi birseyi bize zorla yaptira bilirmi? Yalanlar söyliye bilirmi ? (Hayir)

 

Senin görevin o halde ne oluyor ?

1. Böyle bir hakiki mürsid olan hidayetci aramak (Iskender Ali Mihr sart degil dostum) cünkü hidayetcilere taabi olmamiz gerekiyormus yoksa saakilerden olurmusuz. Bunu inkar edersek Tegabun 6 ile karsilasiyoruz!

2. ayetleri onlardan ögrenmemiz gerekiyormus

3,4,5,6,7,8. ve digerleri...

 

Simdi sen nedemek istiyorsun ? Resule iman edilir ama sözlere iman edilmez demekle ? Böyle bir iddayi bu yazdiklarim yer birakiyormu? Sacmaliktan baska birsey degil dedigin! Iman etmek inanmak, kabullenmek demek, Böyle bir Resule iman etmemiz sözlerine iman etmemiz zaten demek degilmi ? Böyle bir Resul yanlis birsey diye bilirmi ? Nerelere gittin anlamiyorum iddialarini kusuruma bakma

Cokmu zoruna gidiyor bu gercegi kabullenmek! Ayetlerle bana tersini ispatlasana! Önceki yazdigin ayetin bununla bir ilgisi yok. Gercek bir Resul bulunca zaten onun yalan yanlis seyler demesinin mümkünati yok! Benim iddiam senin mutlaka bir Hidayetci araman gerektigi dostum, baska türlü kurtulamazsin, hadi Efendimize inanmadin ohalde sözlerine ve Kendisine iman edecegin bir Hidayetci araman gerekir Kur'ana göre!

 

Yalniz hanif olarak inanmak diyorsun, yahu sen daha hanif nedemek bilmiyorsun ki...!!!!Hanif teslim demek ayni islam gibi! Neyini teslim ettin ?  

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
nursebili
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 32
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nursebili

Selamun Aleyküm,

Alperen ,diyorsun ki; 

Ali İmran 164. Yemin olsun ki, Allah müminlere lütufta bulunup onları minnettar bırakmıştır: Kendi içlerinden onlara öyle bir resul gönderdi ki, onlara Allah’ın ayetlerini okuyor, onları temizleyip arındırıyor, onlara Kitap’ı ve hikmeti öğretiyor.Oysaki onlar, bundan önce açık bir sapıklığın tam içindeydiler.

 Allah diyor ki;

3/AL-İ İMRAN-164: Lekad mennallâhu alel mu’minîne iz bease fîhim resûlen min enfusihim yetlû aleyhim âyâtihî ve yuzekkîhim ve yuallimuhumul kitâbe vel hikmeh(hikmete), ve in kânû min kablu le fî dalâlin mubîn(mubînin).
Andolsun ki; mü’minlerin (başlarının) üzerine, bir ni’met olmak üzere, kendi zamanlarında, kendi içlerinden bir resûl beas ederiz. Onların aralarında (her kavmin içinde), onlara âyetleri tilâvet eder, onları tezkiye eder ve onlara kitap ve hikmeti öğretir. Ondan evvel (bu mürşid resûllere tâbî olmadan evvel) onlar, açık bir dalâlet içinde idiler.

Diyorsun ki;

Ayet açık. Allah ayet göndermiş ve ayetleri ileten bir elçi göndermiş. Elçi aynı zamanda öğretmendir. Allah’ın ayetlerini okur, onlarla insanları temizler, onlara kitabı ve hikmetli ayetlerini öğretir. Bunların hepsini Allah adına yapar ve Allah’ın ayetleriyle yapar. Asla kişisel yorumlarıyla Allah’ın kelamını karıştırmaz. Allah’tan olan ayrıdır, kendisinin hikmetli ve güzel öğütleri ayrıdır. Elçi Allah kelamı ve kendi kelamını birbirine katarak “işte bunlar Allah katındandır” demez, diyemez. Derse hakka Suresindeki ihtarla karşılaşır.

 Allah diyor ki;

8/ENFAL-17: Fe lem taktulûhum ve lâkinnallâhe katelehum, ve mâ remeyte iz remeyte ve lâkinnallâhe remâ, ve li yubliyel mu’minîne minhu belâen hasenâ(hasenen), innallâhe semîun alîm(alîmun).
Onları siz öldürmediniz ama onları Allah öldürdü. Ve attığın zaman da sen atmadın ama Allah attı. Ve Allah, mü’minleri Kendisinden ahsen belâ ile imtihan eder. Muhakkak ki Allah, işitendir ve bilendir.

Diyorsun ki;

Allah+Resul inancına HAYIR.

Allah+Resul+Şeyh efendiler, Mezhep İmamları, Hocaefendiler,Din Büyükleri İnancına HAYIR. 

Hakka Suresi 43/48 açık hem de çok açık. Yoruma mahal bırakmayacak kadar net. Kıvırma payı asla yok.

Sizler İskenderin Yorumlarını Allah kelamı sanıyorsunuz, sayıyorsunuz. Böylece şirk içindesiniz. Ve akıllanmaya da niyetiniz yok.

Allah diyor ki;

18/KEHF-17: Ve tereş şemse izâ taleat tezâveru an kehfihim zâtel yemîni ve izâ garabet takrıduhum zâteş şimâli ve hum fî fecvetin minh(minhu), zâlike min âyâtillâh(âyâtillâhi), men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil fe len tecide lehu veliyyen murşidâ(murşiden).
(Ey Resûl'üm! Orada olsaydın) görürdün ki; güneş doğduğu zaman mağaranın sağ tarafına ulaşır. Battığı zaman ise onları sol taraftan terkederdi. Onlar mağaranın geniş bir yerindeydiler. Bu, Allah'ın âyetlerindendir. Allah kimi Kendine ulaştırırsa o hidayete erer. Ve kim dalâlette ise onun için velî mürşid bulunmaz.

32/SECDE-24: Ve cealnâ minhum eimmeten yehdûne bi emrinâ lemmâ saberû, ve kânû bi âyâtinâ yûkınûn(yûkınûne).
Onlardan (insanlardan) imamlar (mürşidler) kıldık, emrimizle insanları hidayete erdirsinler (Allah’a insanların ruhlarını ulaştırsınlar) diye, sabırlarından dolayı ve âyetlerimize (Allah’ın âyetlerine) yakîn hasıl ettikleri için.

 55/RAHMAN-33: Yâ ma'şerel cinni vel insi inisteta'tum en tenfuzû min aktâris semâvâti vel ardı fenfuz(fenfuzû), lâ tenfuzûne illâ bi sultân(sultânin).
Ey insan ve cin topluluğu! İçinizden hanginiz, şu göklerin çapını aşabilir (de Allah'a ulaşabilir?) Hiçbiriniz yapamazsınız; ancak bir sultanla.

13/RAD-7: Ve yekûlullezîne keferû lev lâ unzile aleyhi âyetun min rabbih(rabbihî), innemâ ente munzirun ve li kulli kavmin hâd(hâdin).
Ve kâfirler derler ki: “O’nun üzerine Rabbinden bir mucize indirilmeli değil miydi?” Sen, sadece bir uyarıcısın ve bütün kavimler için hidayetçi vardır (zamanın her parçasında ve bütün kavimlerde).

16/NAHL-36: Ve le kad beasnâ fî kulli ummetin resûlen eni’budûllâhe vectenibût tâgût(tâgûte), fe minhum men hedallâhu ve minhum men hakkat aleyhid dalâleh(dalâletu),fe sîrû fîl ardı fanzurû keyfe kâne âkıbetul mukezzibîn(mukezzibîne).
Ve andolsun ki; Biz, bütün ümmetlerin (milletlerin, kavimlerin) içinde bir resûl beas ettik (hayata getirdik, vazifeli kıldık). Allah’a kul olsunlar ve taguttan (insan ve cin şeytanlardan) içtinap etsinler (sakınıp kurtulsunlar) diye. Onlardan bir kısmını, Allah hidayete erdirdi ve bir kısmının da üzerine dalâlet hak oldu. (Resûllere tâbî olanlar hidayete erdi, tâbî olmayanların ise üzerine dalâlet hak oldu.) Artık yeryüzünde gezin. Böylece yalanlayanların akıbetinin, nasıl olduğuna bakın (görün).

10/YUNUS-47: Ve likulli ummetin resûl(resûlun), feizâ câe resûluhum kudıye beynehum bil kıstı ve hum lâ yuzlamûn(yuzlamûne).
Her ümmetin bir resûlü vardır. Onlara, resûlleri geldiği zaman onların aralarında adaletle hükmolundu. Onlara zulmedilmez.

Diyorsun ki;

Ne olursan ol peygamber bile olsan yorumların senin yorumlarındır. “Bu da Allah’tandır, bunlara da iman edin” deme hakkına sahip değilsin. İnsanları kendi yorumlarına iman etmeye davet ediyorsan sen Tanrılığa soyunuyorsun demektir. Sana iman edenler de senin kullarındır. Mesele bu kadar net, anlamak isteyene…

Allah diyor ki ;

 16/NAHL-36: Ve le kad beasnâ fî kulli ummetin resûlen eni’budûllâhe vectenibût tâgût(tâgûte), fe minhum men hedallâhu ve minhum men hakkat aleyhid dalâleh(dalâletu),fe sîrû fîl ardı fanzurû keyfe kâne âkıbetul mukezzibîn(mukezzibîne).
Ve andolsun ki; Biz, bütün ümmetlerin (milletlerin, kavimlerin) içinde bir resûl beas ettik (hayata getirdik, vazifeli kıldık). Allah’a kul olsunlar ve taguttan (insan ve cin şeytanlardan) içtinap etsinler (sakınıp kurtulsunlar) diye. Onlardan bir kısmını, Allah hidayete erdirdi ve bir kısmının da üzerine dalâlet hak oldu. (Resûllere tâbî olanlar hidayete erdi, tâbî olmayanların ise üzerine dalâlet hak oldu.) Artık yeryüzünde gezin. Böylece yalanlayanların akıbetinin, nasıl olduğuna bakın (görün).

Allahu Teala bütün ümmetlere resuller ve hidayetçiler göndermiş, neden acaba? Kitabı açıklasınlar ve ayetleri yorumlasınlar diyemi göndermiş onları ? Evet .Çünkü Ali İmran 7 de Benim müteşabih ayetlerimi ulul elbablar (daimi zikir sahipleri ) Benimle müzakere (tezekkür) edebilirler buyuruyor. Ama bazıları bunu dinlemek istemezlermiş olabilir. Paşa gönülleri bilir. Allah razı olsun.

 

Yukarı dön Göster nursebili's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nursebili
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Nursebili senin kafa basmıyor heralde. Paranteziçi açıklamalarla üretilmiş anonim cümlelere Allah diyor ki diyerek işlediğin rezilliği bile görememektesin. Sana lafım bu kadar.

Taner seninle yeteri kadar yazıştım. Artık lütfen beni muhatap alma. Nursebili sen de bana cevap hakkı doğuracak hiçbirşey yazma. Gına geldi artık.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

Bak ben sana yazdimmi hep böyle diyorsun, sana yazmayi biraktimmi arkamdan yine elestiriler yagdiriyorsun bu dogrumu ? Parantezler yagdirmissin diyorsun gel seninle teker teker ayetleri inceleyelim istersen ?

 

Hangi ayet yanlismis ? Ve sence o ayetler nasil dogru olmasi gerekiyormus ?

 

Tardu-kaan ile yaptigimizi senle birde yapalim istersen ? Yazdiklarimi yine cevapsiz biraktin !

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
nursebili
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 32
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nursebili

 

Tamam Alperen kardeşim. Allah razı olsun. Son bir şey :

GÖRMEYEN GÖZLERE GÜNEŞİN NE SUÇU VAR.

Yukarı dön Göster nursebili's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nursebili
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats