HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: ALLAHSIZ BİR DİN VE KURAN İNANCI OLUR MU? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

paradigma Yazdı:

...

Din konusunda uydurmaları reddetmek ve kuranı tek kaynak olarak görmek bize sadece başvuru kaynağımızı doğru olarak belirlememezi sağlar. Rotamızı doğru tarafa çevirmemize yardımcı olur. İşte sadece bu kadar... Bu küçük bir şey değildir, ama din bu değildir, Allah'a inanmak bu değildir.

Şöyle bir bakış açısı doğru değil,

İnsanlar yanlış inanıyor, şunlar şunlar Kuranda yok. Onlar bilmiyor, biz biliyoruz. Biz bu işin sırrını çözdük, biz gerçeğe ulaştık. Bizden olanlar Kuran'ı tek kaynak olarak kabul edenlerdir, uydurmaları reddedenlerdir.

Birini bizden kabul etmek için Kuran'ı tek kaynak olarak kabul etmek yeterli midir? Din bu değildir, inamak bu değildir. Bunu anlamak işin sırrını çözmek değildir, sadece pusulayı doğru yöne çevirmektir. Ama o yönde ilerlemezseniz bunun bir anlamı yoktur.

Yaptığımız işlerde, Allah'ın neyi yapmam daha çok hoşuna gider hesabı yapıyor muyuz?

Bizi olumlu veya olumsuz olarak derinden etkileyen her olayın arkaplanında daima Allah olduğunun bilincinde olan, bunu göz ardı etmeyen, buna inanan bir anlayış içinde miyiz?

Kafamızı bir yere çarptığımızda, acaba yanlış, Allah'ın hoşuna gitmeyecek bir şey mi yaptım diye yaptıklarımızı bir gözden geçiriyor muyuz?

Ancak doğru şeyler yaparsam Allah'tan bir şeyler umut edebilirim, ancak bu durumda Allah benim yanımda olur ve bana yardım eder diye düşünüyor muyuz?

İşte tüm bunlar bizim rotamızda ilerleyebilmemizi sağlar, Allah'ın sözlerini uygulayabilmemizi sağlar, kalıpçılıktan kurtulmamızı sağlar. İşte bunlar Allah'a inancımızın göstergeleridir. İşte bunlar birilerini bizden kabul edebilmenin kriterleridir.

Allah'a ait sözler(Kuran) sürekli Allah'ın denetiminde olan bir bilinçle hayata geçirildiği zaman işte o zaman Allah'ın dini yaşanmış olur.

İçerik anlaşılmıştır...



__________________
Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
muhiddin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006
Yer: ABD
Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhiddin

Naci celik

" Halis din sadece Allah"a mahsustur..."39/3

O halde dini Allah'a ozgule.Halis bir dinin olsun.Sen dini kendine ozguledigin icin halis bir din anlayisin yok.Ayet uzerinden iddalasan,inanci uzerine kumar oynayan sen,iddayi kaybedince ben hicbir meali, ilim sahibini tanimiyorum,kelimelerin lugat manalarini tanimiyorum diyerek kocek gibi kiviran,Allah'I sahit tutarak verdigin sozu yerine getiremeyen,utanmadan ahkam kesen hala ayet yorumlamaya calisan sen.Degil bana kimseye bu din hakkinda birsey veremezsin.

Bu din iman uzerine kurulu,sen ne peygamberlere ne kitab'a iman gerekmez diyorsun,sonra kalkip iman etmedigin kitab'in ayetlerini yorumluyorsun.Sadece bu bile senin durumunu gozler onune seriyor. Biz o kitab olmasaydi Allah'ı bilemezdik.Senin gibi carpik bir din anlayisimiz olurdu.

Not:Sayin ABCDF Bu bir sen ustunsun ben ustunum,sen yanlissin ben dogruyum yazisi degil,naci celik'in Kuran ayetlerini oyun,eglence haline getirip butun ilmi degerleri alt ust edip harami helal,peygamberleri yok saymasina,isine gelince suleyman ates meali,isine gelmeyince kelimelere kafasina gore anlam yuklemesine,ayetleri carpitmasina,tutarsizligina bir isyandir. Mesele naci celigin sahsi degil,naci celigin safsatalaridir. Yoksa naci celigin sahsima verdigi bir zarar yok,olmasida soz konusu degil. Yani mevzu benim sahsimla alakali degil. Sanirim bu icerikte anlasilmistir ki naci celik disinda herkesin anlayabilecegi umudunu tasiyorum.

sevgiler.



__________________
muhiddin
Yukarı dön Göster muhiddin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhiddin
 
okuryazar
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 12 aralik 2005
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okuryazar

BİZİ DERİNDEN ETKİLEYEN VE SEVİNDİREN HANGİ OLAYDA ALLAH DEVRE DIŞIDIR Kİ!


Kur’an yol gösterir, bilgi verir. Doğru bilgi, kişiyi entelektüel, aydın kılar. İnanç sahibi olmak kişiye bağlıdır. İnanç davranışlara yön verir. İnanıyorsanız, davranışlarınız bu doğrultuda anlam kazanır. Bilginin doğruluğuna inanarak davranmak ayrı şeydir, bilginin kaynağına veya öznesine inanarak davranmak ayrı şeydir. İlkinde daha ziyade sekülarist bir bakış açısı vardır. İnandığınız bilgi doğrultusunda davranmakla özneniz olan bilgiyi kutsar, kendinizle çevrenizde gurur duyabilirsiniz. Ancak bilgiden kayda değer bir beklenti içine girmezsiniz. Bilginin kaynağını, öznesini kutsamakla ise özneden beklentiniz sürüp gider.


Kur’an gemisine binmekle, rotayı doğru yöne çevirmiş olursunuz. Ancak gemideki uygulamalarınız ve başınıza gelenler arasında doğru ilgi kuramadıysanız, uygulamalarınız doğru olduğu halde, huzursuz ve mutsuz yaşarsınız.


Kur’an merkezli bir bakış açısıyla pek çok şeyi doğru anlayabilirsiniz. Her dini anlayışı bilinen anlamıyla bir mezhep olarak nitelemek yanlış olmaz. Sizin Kur’an’ı doğru anlamlandırmanız da doğru bir mezhep olarak kabul edilebilir. Ancak bir mezhep, doğru mezhep, yalnızca mezhep, hepsi bu… Mezhepler de dini doğru anlama üzerine kurulmuş ekollerdir. Hepsi bu. İslam’ın, imanın, abdestin, namazın, zekatın, haccın, orucun, evliliğin, boşanmanın, borcun, mirasın,… şartları, farzları, onları bozan şeyler… Varsayın ki bunların hepsini doğru anladınız. Evet, bunların hepsi doğru. Acaba Allah’ın dini bu mu?


İçinizde hiç mezhep kitaplarını okuyanınız oldu mu? İlmihal kitapları onların özeti gibi.  Neler var içinde. İşte yukarıda saydığım abdestin, namazın,… şartları, onları bozan şeyler… Diyelim ki siz de tüm bu bilgilerin her birini yerinde ayetlerle desteklediniz. Kanıtlarla beslediniz. Böyle bir bilginin doğruluğuna itiraz edebilir misiniz? Elbette hayır. Peki, bunları uygulayanlara itiraz edebilir misiniz? Elbette hayır. Al sana işte bir mezhep. Söyler misiniz, Allah bu kitapların neresinde? Nitekim ilmihal bilgilerinin kendisinden derlendiği asıl mezhep (fıkıh) kitapları, belki her biri doğru olmasa da kanıtlarla (ayet /hadis) desteklenmişlerdir. İşte diyorum ki bu deliller ve onların doğru sonuçlarını hayata yansıttınız mı doğru mezhebe mensup olursunuz.


Mezhepler, kurallarla yüklü bir dini anlayışı savunduğu ve Allah’a da kitaplarında pek yer vermedikleri için Allah’ı öne çıkarmayı akaid ve tasavvuf ilke edindi. Akaidçiler Yunan felsefesindeki ve Hristiyanlıktaki, tasavvufçular Hinduizm, Budizm ve Hristiyanlıktaki formatlara uygun bir Allah anlayışını getirdiler. Akaidçiler kelam tartışmaları arasında Allah’ı kaybederlerken, tasavvufçular Allah’ı ötede beride aramanın gereksiz olduğunu, seyrü sülükünü tamamlayıp farkına varan herkesin zaten Allah olduğunu sabukladılar.


Allah mezhep değil din gönderdi. Bu dinin, gerek bilgi gerekse de uygulama bağlamında nasıl olması gerektiğini kitabında açıkladı. Bilgiyi, uygulamayı, onun sonuçlarını, bunlara karşı geliştirilen tavırları ve Allah’ın onlara ne zaman nasıl bir karşılık verdiğini yeterli miktarda ortaya koydu. İyilik yapanlara Allah bu dünyada da yardım edeceğinden söz etti. Kötülük yapanların yanlarına kar kalmayacağından söz etti. Allah asla vaadinden caymaz, dedi. Gönderdiği elçilere ve onlara karşı tepki gösterenlere dünyada neler yaşattığına dair pek çok örnek verdi. Verdi ki diğer insanlar da bunu asla göz ardı etmesinler.

 

 

İlahî adalet, yalnızca ölüm sonrasına ait değildir:


1-Dünyada güzel bir yaşamla yaşatmaktan söz etmiştir-16/97,41,30 10/64 39/10


2-Dünyada da ahirette de rezillikten söz etmiştir-2/114 39/26 41/16,


3-Dünyada zorlu cezaya çarptırmakla tehdit etmiştir-3/56 9/74,85 13/34


4-İşaretlerini hem insanların iç dünyalarında hem de çevrelerinde mutlaka göstereceğinden söz etmiştir -41/53 27/93


5-Allah insanları hayır ve şerle deneyeceğini bildirmiştir-21/35


6-Allah'ın dokunduracağı zararı veya hayrı kimsenin kaldıramayacağını bildirmiştir-6/17


7-...Onlara bir iyilik dokunursa: “Bu, Allah tarafındandır.” derler. Onlara bir kötülük dokunursa:” Bu, senin yüzündendir.” derler. De ki:” Hepsi, Allah tarafındandır.”  Bu halka ne oluyor ki söylenen sözü kavrayamıyorlar! Sana bir iyilik dokunduysa, Allah tarafındandır. Sana bir kötülük dokunduysa, kendi yüzündendir..., diye ifade etmiştir-4/78-79



__________________
Dürüst olarak mücadele verin ki geleceğe umutla bakabilesiniz.
Yukarı dön Göster okuryazar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okuryazar
 
istikrar1980
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 28 ocak 2007
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı istikrar1980

Selam,

Sayın okuryazar ve paradikma konuyu gerçekten özden, tam ortasından yakalamışlar...

Belki bu bakış açısı ile kuran dışı oluşumlar ve kurani fakat Allah'sız bir din arasındaki farkın da çok büyük derecede olmadığını anlamamızı sağladılar...

Evet, gerçekten de çok doğru.....elimizdeki rota kuran o varsa doğru yönde ilerlememiz için önemli bir koşulu yerine getirmiş oluyoruz..Ancak bu rota doğrultusunda giderken gemideki bizlerin kim olduğu, yaşantısında kişilere, değerlerle ne tür tavırlar takındığımız asıl gerçeğimiz ve asıl yolumuz oluyor....

 

Allah merkezli deyince günlük yaşantıda Allah tasavvurunun kaç kere aklımıza geldiği de var elbet ancak bunun dışında Alla'ın bizden istediği değerleri ayakta tutumak, bunun adına mücadele etmek, örneğin bu forumda yazılanlara değer vermek, üzerinde düşünmek, yaşadığımız sorunları kitap ışığı ve Allah'tan olan beklentilerle çözmeye çalışmak, sevinçlerimizde Allah'ın bize sağladıklanı düşünmek..ve daha pek çok basit gibi görülen davranışın altında Allah inancı, içsel samimiyet, minnet duygusu, kim ve ne olduğunu bilmek, muhtaçlığını ve gücünü kavramak var...

Tüm olayların, durumların altında muhakkak Allah ve onun düzeninin olduğunu bilmek işte Allah'a iman bu..

 

Kimsecikle sze destek olmasa da gerçek bir dosta sahip olmasanız da doğrularınızla yapayalnız olsanız da, aynı dili konuştuğunuz insan sayısı sınırlı olsa da ya hiç olmasa da siz bilirsiniz ki Allah sayesinde doğruluğunuz aracaılığı ile siz yalnız değilsiniz, siz mutsuz değilsiniz ve en önemlisi siz gelecekten umutlusunuz biliyorsunuz ki Allah yaptıklarınızın karşılığını geciktirmeksizin verecek ve sizi asla ve asla yapayalnız bırakmayacak....

 

 

 

Yukarı dön Göster istikrar1980's Profil Diğer Mesajlarını Ara: istikrar1980
 
okuryazar
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 12 aralik 2005
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okuryazar

istikrar1980 Yazdı:

Belki bu bakış açısı ile kuran dışı oluşumlar ve kurani fakat Allah'sız bir din arasındaki farkın da çok büyük derecede olmadığını anlamamızı sağladılar...

Evet, eğer din Allah'sız yaşanıyorsa Kur'andışı oluşumlar ile Kur'anmerkezli anlayış arasında kayda değer bir fark yoktur.

istikrar1980 Yazdı:

Allah merkezli deyince günlük yaşantıda Allah tasavvurunun kaç kere aklımıza geldiği de var elbet

"Allah'sız din" ifadesiyle günlük yaşantıda Allah'ın hatırlanma sıklığı kastedilmemektedir. Ne yazık ki konu hakkında yazan bazı katılımcılar da bu yanılgıya düşmüşlerdir.

Yine ne yazık ki sanırım konu yeterince doğru anlaşılamadı. Birkaç örnek belki aydınlatıcı olabilir:

istikrar1980 Yazdı:

ancak bunun dışında Alla'ın bizden istediği değerleri ayakta tutumak, bunun adına mücadele etmek, örneğin bu forumda yazılanlara değer vermek, üzerinde düşünmek, yaşadığımız sorunları kitap ışığı ve Allah'tan olan beklentilerle çözmeye çalışmak, sevinçlerimizde Allah'ın bize sağladıklanı düşünmek..ve daha pek çok basit gibi görülen davranışın altında Allah inancı, içsel samimiyet, minnet duygusu, kim ve ne olduğunu bilmek, muhtaçlığını ve gücünü kavramak var...

"yaşadığımız sorunları kitap ışığı ve Allah'tan olan beklentilerle çözmeye çalışmak" Bu ifadeniz konuyu açıklayıcıdır.

"sevinçlerimizde Allah'ın bize sağladıklanı düşünmek" Kastedilen bu değil.

Düzeltirsek "Sevinç ve üzüntülerimizde, kazanç ve kayıplarımızda Allah'ın bunları bize neden sağlamış olabileceğini düşünmek,  bunlara neden olabilecek olası davranışlarımızı gözden geçirmek, bu vesileyle olumlu davranışları artırmak ve güçlendirmek, olumsuz davranışları azaltmak

istikrar1980 Yazdı:

Tüm olayların, durumların altında muhakkak Allah ve onun düzeninin olduğunu bilmek işte Allah'a iman bu..

Bu ifadeniz daha aydınlatıcı...

Başka bir deyişle: Bizi birtakım davranışlara motive eden, Allah'ın istemesi (Kur'an referanslı) ve akabinde bize olumlu şeyler yaşatacağına olan inançtır. (Allah'ı hayatın merkezine alan inanç)

Olumlu şeyler yaşıyoruz veya yaşadığımız güzel şeylerin kaynağında, yaptığımız olumlu davranışların karşılığı olarak Allah'ın bizleri gözettiğine /gözetmiş olabileceğine (bazen hayır sandığımız şer, şer sandığımız hayır olabilir) inanıyoruz. Bu yardım, olumlu bir pekiştireç işlevi görüyor.

Olumsuz şeyler yaşıyoruz veya yaşadığımız olumsuz şeylerin kaynağında, yaptığımız olumsuz davranışların karşılığı olarak Allah'ın bizlere bedel ödettiğine /ödetmiş olabileceğine (bazen hayır sandığımız şer, şer sandığımız hayır olabilir) inanıyoruz. Bu bedel, eğitici bir ceza işlevi görüyor.

Hayat bu döngü içinde devam ediyor. Allah'a inanıyorsunuz, güveniyorsunuz, O'nun isteklerini ciddiye alıyor, davranışlarınıza yansıtıyorsunuz. O da size hak ettiğinizi yaşatıyor. Siz bu yaşadıklarınızı O'nun bilgisi ve kontrolü altında yaşadığınızı bilmeniz ve buna inanmanız da O'na imanın bir gereğidir. O size hak etmediğiniz bir şeyi asla yaşatmıyor.

Buradan Allah'a inanmak, a)O'nun isteklerinin kesin doğruluğunu kabul etmek b)Allah'ın bu isteklerini davranışlarınıza yansıtınca sizin bu yaptıklarınızın gündelik yaşamda karşılıksız kalmayacağına inanmak. İşte sorun bu madde de, pek çok kişi bu bedeli ölüm sonrası olduğuna inanıyor. Oysa vahiy ve onun uygulayıcıları olan peygamberler, yaptıklarının karşılığını kısa vadede de veya uzun vadede de mutlaka karşılığını bulacaklarına inanmaktaydılar. Gündelik yaşamda karşılığı olduğu gibi ölüm sonrasında çok çok daha fazlasıyla karşılığı vardır.

istikrar1980 Yazdı:

...Allah sayesinde doğruluğunuz aracılığı ile siz yalnız değilsiniz, siz mutsuz değilsiniz ve en önemlisi siz gelecekten umutlusunuz biliyorsunuz ki Allah yaptıklarınızın karşılığını geciktirmeksizin verecek ve sizi asla ve asla yapayalnız bırakmayacak...

İşte bu...

Yalnızca ölüm sonrası değil burda da her şeyin karşılığının önümüze çıkacağı /çıkabileceği. Yaşadıklarımızın hepsinin daha önce yaptıklarımızın bir bedeli olması inancı.

Diyelim ki bir olay sizi fazlasıyla sevindirdi veya üzdü. Acaba geçmişte yaptıklarınızın buna neden olabileceğine, Allah'ın bundan dolayı size bunu yaşatmış olabileceğine inanıyor musunuz?

İşte buna ne sıklıkla inanılıyorsa o derece Allah'ı merkeze alan bir inançtan söz edilebilir. Bu kadar ciddi sevinç ve üzüntülerde dahi olayın arka planında Allah'ın olduğunu/olabileceğini göz ardı etmek, buna inanmamak, Kur'an'daki kurallara tam uyulsa bile bu durum ve anlayış 'doğru bir mezhep' tanımından öteye geçmez.

 

 

 

 

 

 



__________________
Dürüst olarak mücadele verin ki geleceğe umutla bakabilesiniz.
Yukarı dön Göster okuryazar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okuryazar
 
erdemli
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 96
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı erdemli

 

Selam,

Hem istikrar1980 güzel tespitlerde bulunmuş ve hem de okuryazar yerinde düzeltme ve pekiştirmeler yapmış...

 

Evet sıradışı bir konuya dahi sıradan bakabiliyoruz belli noktalarda..Kafamızda hala Alah'ı zikir sesli olarak ya da Allah diyerek hatırlamak gibi algılanıyor. Tam olarak sünnilerin algıladığı gibi olmasa da inandığımız kitabın bakışını çok yakalamayınca arada olması gereken farkları da çok iyi algılayamayabiliyoruz..

Kitap yeterlidir deyince bir sıradanlığı ve zannı bırakmış ve sapasağlam bir kulpa tutunmuş oluyoruz ancak bu kitaptaki bakışı yakalamak o kadar da kolay değil sanırım...zor da değil ama bunun için ciddiye almak, beyin cimlastiği yapmak gerekiyor.

Çünkü kuran yeterli ve tek kaynaktır sonrasındaki durumumuz kınadığımız diğerlerine çokça benzeyebiliyor. Yani olaylara yaklaşımımız, üzüldüğümüz ve sevindiğimiz noktalar, değer verdiklerimiz, onlarsız yapamayacaklarımız....bunların bir çoğu sıradan insanlarınkine benziyor....

Aslında gerçek anlamda sıradanlıktan kurtulmuş olmuyoruz tek kitap söylemi ile...

Bundan dolayıdır ki daha şüpheci, daha sorgulayıcı, irdeleyici bakmadığımız sürece ve bakış açımızın tam merkezine Allah'ı yerleştirmediğimiz sürece onlardan bir mezhebin faklılığı kadar farklı olacağız..

Olayın başka bir yönü de elimizdeki bilgi ve özgülükle onlardan daha rahat yaşayacak, tabiri cayizse inancın sefasını sürecek ama anlayışta benzer kalcağız....!

Bu hem kızılacak hem de sorgulanması gereken bir nokta bence..İsrailoğullarının hem Musa rasulun sağladığı özgürlükten faydalanması hem de eski inançlarına özlem duymaları, hayatlarınnın merkezinde Allah'ı yerleştirmek konusunda direnç göstermeleri gibi..

Kaymağını ye ekmeğini at....

Maya  aynı mayaysa ister kek yap ister pasta..

İncilde insanın mayasından bahseder İsa rasul...

Eğer hamurun mayası halen aynı ise farkeden şu oluyor; biri acılı tatsız bir ekmek yapıyor ve hayat boyu bunu yiyerek Alah'a yaklaştığını düşünüyor, diğeri elindeki güzel tarifle çok daha lezzetli bir kek yapıyor ve diğerinin bilgisizliği ile dalga geçiyor..

Yani din aslında maya işidir....din bakış açısını değiştirmektir..sadece haram ve helalleriniz ve bir kaç söyleminiz dılında kişilk olarak siz aynı sizseniz yeni mezhebiniz size hayırlı olsun derim..

 

selam ile



__________________
Allah temiz akıl sahiplerini sever!
Yukarı dön Göster erdemli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: erdemli
 
paradigma
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 agustos 2006
Gönderilenler: 32
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı paradigma

 

selamlar,

 

Erdemli: "sadece haram ve helalleriniz ve bir kaç söyleminiz dışında kişilk olarak siz aynı sizseniz yeni mezhebiniz size hayırlı olsun derim"

 

Çok güzel bir tespit, teşekkür ederim...

 

Burada söylenmek istenen, Allah'ı gün içerisinde ne kadar süre aklımızda tuttuğumuz değil, okuryazarın dediği gibi. Ya da Onu hiç aklımızdan çıkarmamak da değil.

 

Yanlış anlamaları önlemek için kısaca bir örnek vermek istiyorum:

 

Deistler der ki: Allah evreni, bizleri yaratmıştır, sonra kenara çekilmiştir.

 

Biz de şu düşüncede olmayalım: Allah evreni, bizleri yaratmıştır, kuralları da koymuştur, emirleri yasakları da belirlemiştir, bize bunları Kuran ile bildirmiştir, sonra kenara çekilmiştir. Ya da çok büyük olaylar dışında kenara çekilmiştir.

 

2/255: Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur. O daima diridir (hayydır), daima aktif(kayyum)dir. O'nu ne gaflet basar, ne de uyku...

 

İşte burada söylenilen bu:

Allah sadece kurallarıyla, haram ve helalleriyle bizimle değildir. O hayatımızda aktif bir rol oynamaktadır, gerektiğinde bize ödüller vermekte gerektiğinde bizleri cezalandırmaktadır. Bazen işlerimizi kolaylaştırmakta bazen zorlaştırmaktadır. Tüm bunları da bizim yaptıklarımızın bir karşılığı olarak yapmaktadır.

 

Bizler sadece şunu yapmayalım:

Kuranda şu var bu yok... Bu helal, bu haram...

 

Başımıza gelen, bizleri etkileyen olayların arka planında Allah olduğu bilinciyle hareket edelim.  Acaba biz ne yaptık ki Allah başımıza bunu getirdi diye düşünelim. Veya daha işlerimizi yapmadan bu hesabı yapalım. Bunu yaparsak bu Allah'ın hoşuna gitmez, ileride üzülebiliriz. Şunu yaparsak, bu Allah'ın hoşuna gider, ondan bir şeyler umut edebiliriz.

 

Zaten,

Haniflik=Dini Allah'a has kılmak, dini Allah'a özgülemek değil midir?

 

Peki din nedir?

 

1-Allah'ın koyduğu kurallar bütünüdür. Helaller, haramlar, emirler, yasaklar,...

(Bu konuda dini Allah'a özgülemek=Din koyucu olarak sadece Allah'ı kabul etmek yani Kuran'ı dinde tek kaynak olarak görmek.)

2- Fatiha suresindeki, “O, din gününün sahibidir” ayetine göre,

 

Din günü=hesap günü, ödül ve ceza günü. Yani,

 

Din=hesap, ödül ve ceza

 

(Bu konuda dini Allah’a özgülemek=hesap görücü olarak sadece Allah’ı görmek, başımıza gelen ödül ve cezanın kaynağı olarak sadece Allah’ı görmek)

İşte söylemek istediğim bu ikinci maddeyle ilgili. Bizim başımıza gelen, bizi sevindiren veya bizi üzen her olayın arkasında Allah vardır. Allah’ın bu olayları başımıza getirmesi ise bizim yaptıklarımız nedeniyledir. Bizim yaptıklarımıza göre Allah hayatımızı şekillendirmektedir. Dolayısıyla Allah’ı dikkate alarak yaptıklarımızı gözden geçirmemiz gerekir.

 

 

Yukarı dön Göster paradigma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: paradigma
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Diyelim ki bir olay sizi fazlasıyla sevindirdi veya üzdü. Acaba geçmişte yaptıklarınızın buna neden olabileceğine, Allah'ın bundan dolayı size bunu yaşatmış olabileceğine inanıyor musunuz?Bu dünya yaşamım açısından buna,asla inanmıyorum.Ama ilk yaşamım veya kalubela"açısından inanıyorum.

İşte söylemek istediğim bu ikinci maddeyle ilgili. Bizim başımıza gelen, bizi sevindiren veya bizi üzen her olayın arkasında Allah vardır. Allah’ın bu olayları başımıza getirmesi ise bizim yaptıklarımız nedeniyledir. Bizim yaptıklarımıza göre Allah hayatımızı şekillendirmektedir. Dolayısıyla Allah’ı dikkate alarak yaptıklarımızı gözden geçirmemiz gerekir.Sayın Paradigma.Umarım,bu söylediklerini, sadece bu dünya yaşamını dikkate alarak söylemiyorsundur.Çünkü bana kalsaydı,ben bu aç ve fakir ülkede doğmak istemezdim.İsviçre"de doğmak isterdim.

Ayrica:Gene bana kalsaydı,içinde yaşadığım devlet veya siyaset yönetimlerinin,beni 60 milyar dolar dolandırmasını da istemezdim.Millet adamlara,herhalde bizi soysunlar diye oy vemedi değil mi?

Selam ile.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
paradigma
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 agustos 2006
Gönderilenler: 32
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı paradigma

 
"Bu dünya yaşamım açısından buna,asla inanmıyorum."
 
Sayın Naci Çelik,

 

Sanırım yazıları dikkatli okumadınız ya da Kuran'ı yeterince okumuyorsunuz. Aşağıdaki alıntıyı incelerseniz açıklayıcı olacaktır.

 

"Okuryazar:

 

İlahî adalet, yalnızca ölüm sonrasına ait değildir:


1-Dünyada güzel bir yaşamla yaşatmaktan söz etmiştir-16/97,41,30 10/64 39/10


2-Dünyada da ahirette de rezillikten söz etmiştir-2/114 39/26 41/16,


3-Dünyada zorlu cezaya çarptırmakla tehdit etmiştir-3/56 9/74,85 13/34


4-İşaretlerini hem insanların iç dünyalarında hem de çevrelerinde mutlaka göstereceğinden söz etmiştir -41/53 27/93


5-Allah insanları hayır ve şerle deneyeceğini bildirmiştir-21/35


6-Allah'ın dokunduracağı zararı veya hayrı kimsenin kaldıramayacağını bildirmiştir-6/17


7-...Onlara bir iyilik dokunursa: “Bu, Allah tarafındandır.” derler. Onlara bir kötülük dokunursa:” Bu, senin yüzündendir.” derler. De ki:” Hepsi, Allah tarafındandır.”  Bu halka ne oluyor ki söylenen sözü kavrayamıyorlar! Sana bir iyilik dokunduysa, Allah tarafındandır. Sana bir kötülük dokunduysa, kendi yüzündendir..., diye ifade etmiştir-4/78-79"

"Umarım,bu söylediklerini, sadece bu dünya yaşamını dikkate alarak söylemiyorsundur."

Hayır, hem dünyayı hem ölümden sonrayı düşünmeliyiz. Ne yazık ki bir çok kişiye ölümden sonrası çok uzak geliyor ve Allah ancak yaşlandıklarında akıllarına geliyor. Eğer, yukarıdaki ayetlere bakacak olursanız, ödül ve cezanın hem dünyada hem ahirette olduğunu görürsünüz.

"Çünkü bana kalsaydı,ben bu aç ve fakir ülkede doğmak istemezdim.İsviçre"de doğmak isterdim."

Ne yazıkki nerede doğacağımıza biz karar veremiyoruz.

"Gene bana kalsaydı,içinde yaşadığım devlet veya siyaset yönetimlerinin,beni 60 milyar dolar dolandırmasını da istemezdim.Millet adamlara,herhalde bizi soysunlar diye oy vemedi değil mi?"

Başkalarının davranışlarını değiştiremezsiniz. Onlar dolandırıcı olmayı seçmiş demekki. Dolandırıcıların hesabını da Allah görecektir. Ancak onların neden sizi dolandırdığına gelince, yaptıklarınızı bir kontrol etmenizde fayda var.  

Yukarı dön Göster paradigma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: paradigma
 
erdemli
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 96
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı erdemli

paradikma dedi

Sayın Naci Çelik

"Sanırım yazıları dikkatli okumadınız ya da Kuran'ı yeterince okumuyorsunuz. Aşağıdaki alıntıyı incelerseniz açıklayıcı olacaktır"

 

Bence bu cümle şöyle olmalıydı"Sanırım yazıları dikkatle okumadınız, önemsemediniz, diğer konulardan farkını ve ağırlının farkedemediniz ve sanırım Kuranı da Allah merkezli olarak okumuyorsunuz".......

 

Şimdiye kadar yazılanlardan bu kadarını anladığınız için sizi tebrik ederim ve ayrıca yaklaşımınız Allah'ı devre dışı bırakan uç yaklaşımlara çok benzeşiyor...Hayattaki tüm olumsuzlulardan dolaylı veya doğrudan Allah'ı sorumlu tutmak....

Tabi bu bakış açısı ile ilgili....

Allah'ın merkezde olduğu bir inançta insanların suçları Allah'a atfedimez...

Ekonomik anlamda adaletsizlik varsa bunun nedeni Allah değil insanlardır...

 

Ayrıca şükredin ki siz aç ama özgür olduğunuz bir ülkede doğmuşsunuz

Ya afrikada, ırakta savaşın ortasında doğsaydınız...

 

İşte Allah merkezli bakan anlayış,  içinde bulunduğum durumda doğruluk ve değerler adına ne yapabilirim diye düşünür...Düşünür ki belki bu yoksul(!)ülkede doğmamın da olumlu tarafları da vardır ve belki varlıklı olarak doğsaydım şu anda kazandığım farkındalıklara sahip olmayacaktım ve aslında yoksul sıfatım görece olarak baktığım kriterin daha üst seviyelerde olmasından kaynaklanıyor...

 

gibi gibi....

Uzatılabilir ancak Allah merkezli inançta

Umutsuzluk değil umut vardır

Hüzün değil sevinç vardır

Geçmişi hesaba çekme ve gelecekten ümitsizlenme değil ileride yapalacaklara duyulan şevk vardır

Kapana kısılmışlık hissi değil bu durumda ne yapabilirim ne üretebilirim düşüncesi vardır

Tüketim değil üretme isteği vardır.

Başkalarına suçlama değil kendi hayatını sorgulama vardır.

Şikayet değil hareket vardır

Kınama değil irdeleme, analiz etme

Şikayet değil daha iyisini doğruluk adına isteme ve ulaştığı kadarının hak ettiği kadardan daha çok olduğu düşünme vardır.

 

Kısacası hayata hangi pencereden baktığınız seçimlerinizi, inancınızı, Allah'a bağlılığınızı, duygularınızı belirliyor...

Allah'lı bir din yaşayan insan ister Sudanda ister İsviçre'de ister Irakta yaşasın/yaşamak zorunda kalsın Allah'ın kendisi için bir yol kılacağını ve içinde bulunduğu durumda yaptığı doğru kadar değerli olduğunu, her yerde ve her durumda doğruluk adına bir şeylerin yapılabileceğine inanır...

selam ile

 



__________________
Allah temiz akıl sahiplerini sever!
Yukarı dön Göster erdemli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: erdemli
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats