HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Hayatımız "Hulukın Azıymin" olmalı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
sebemelikesi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 03 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sebemelikesi

 

خُلْق

 H_l_k

Halka kelimesi mehluke anlamında da kullanır. Halka ile hulka aynı köktendir.

4. Ve inneke le'ala hulukın 'azıymin.

68 Kalem 4 Ve sen yüce bir ahlaka sahipsin.

 

Halaka da insanın ahlakıyla kazandığı erdemlere denir. Kaynak: mürfredat rağıp el_ısfahani

 

Halık : ( خَلَقَ; ) yaratmak; ( خَلْق ) şekil vermek;

“yaratan”  her türlü mahkûku yaratan yüce Allah’ın sıfatıdır.

 

Halka:   

“mahlûk” canlı ve cansız yaratılmış bütün mevcudat.

 

Hulk: خُلْق; [Cogul] اَخْلاَق huy; yapı; mizaç;       خَلُقَ; u (خَلاَقَة) uymak; uygun olmak;

تَخَلَّق 14;; (…e göre) ب şekil almak; sinirlenmek;

 “Ahlâk” insanın davranışlarının, fiillerinin tamamını ifade eder.

 

 

 

 

(Ahlâk, Arapçada seciye, tabiat, huy gibi manalara gelen hulk, veya huluk kelimelerinin çoğuludur.

Arapçada insanın fiziki yapısı için halk, manevi yapısı ve davranışları için hulk kelimeleri kullanır.

Başta hadisler olmak üzere hulk ve ahlâk kelimeleri İslami kaynaklarda iyi ve kötü huyları ifade için kullanılır.

İyi huylar ve erdemli davranışlar için “husnul_ hulk” “mehâsunu’l ahlâk,” “mekarimu’l_ahlak”, el ahlâku’l_hasane”, “el ahlâku’l hamide” gibi, ifadeler, kötü huylar içinse sûü’l_ahlâk”,el ahlâku’z_zemime”, el ahlâku’s_seyyie”, gibi ifadeler kullanılmıştır.

Ahlak kelimesinin yabancı dildeki karşılığı “morals”veya “ethics” kavramlarıdır. Moral veya ethical, doğru davranışa uygun anlamına gelir. Ahlak, insan ilişkilerinde “iyi” veya “doğru” veyahut “kötü” veya “yanlış” olarak adlandırdığımız değer ve yargılarını ifade eder.pr.dr.talip özdeş.)

 

Ahlakın tanımı da değişir her kes için uygun görülen bir ahlak tanımı olmamakla birlikte, çeşitli görüşlerin üzerinde durdukları noktaları birleştirerek şöyle bir tanım yapıla bilir: Ahlak, kişinin doğuştan getirdiği gizli güçler (Potansiyel) ile toplumda var olan iyi-kötü ya da doğru-yanlış gibi kavramların, kişinin kendisi tarafından oluşturulan

”huy “,”inanç “,”tutum “ve “ adet “ gibi, özellikle manevi varlığını belirleyen davranışların tümüdür.  Ahlak değerleri, nesnel değil; göreseldir. Bunlar, bizim nesnel dediğimiz değerlerden ayrıdır.

Ahlâk; huy, tabiat, seciye, insanın manevî nitelikleri, tutum ve davranışları gibi manalara gelir.”

 

İslam ahlakı ile ahlaklanmaya gelince, insan fıtratında var olan bütün güzel değerlerin, Salih amellerin insan bünyesinde toplanmasının adıdır.

Peygamberlerin geçmişine baktığınızda hepsinin temiz bir hayatının olduğunu görürsünüz. Peygamberimiz peygamber olmadan önce de emin kişiliği ile tanınırdı. Müşrikler ona bu kimliğinden dolayı güvenirlerdi.

İmana giden yol, temiz bir ahlaka sahip olmaktan geçiyor. Temiz ahlaka sahip olanlarda imana doğru yol alıyor. Biri diğerini tamamlayan ikili.

68/3 Senin için kesintisiz bir ödül var.

68/4 Ve gerçekten sen, çok büyük bir ahlak üzerindesin.

68/5 Yakında göreceksin, onlar da görecekler,

68:6 hanginiz(in) akıldan yoksun olduğunu.

68/7 Senin Rabbin, evet O'dur kendi yolundan kimin saptığını en iyi bilen. Ve O'dur kimin doğruya ve güzele kılavuzlandığını en iyi bilen.

68/8 O halde, yalanlayanlara itaat etme.

68/10-14 Diliyle iğneleyen, kovuculuk eden, iyiliği daima önleyen, aşırı giden, suç işleyen, çok yemin eden alçak zorbaya, bütün bunlar dışında bir de soysuzlukla damgalanmış kimseye, mal ve oğulları vardır diye aldırış etmeyesin.

 

“kesintisiz bir ödül var”.

Ayetlere baktığımızda da görüyoruz ki, Allah cc ahlaka vurgu yaptıktan sonra. Yüce Ahlaktan mahrum olanların, kesintisiz ödülden yoksun olduğunu belirtiyor. “Diliyle iğneleyen, kovuculuk eden, iyiliği daima önleyen” kişilere yani, ahlaktan yoksun insanlara uyma diyor.

“aşırı giden, suç işleyen, çok yemin eden alçak zorbaya” aşırı giden aşırılık evet, aşırılık ne yazık ki toplumu bozan fiillerden en önemlisi beklide. Günlük hayatta o kadar aşırılıklar var ki

Giyimde aşırılık, yemekte aşırılık, günlük ihtiyaçlarda aşırılık,vs işte bu aşırılıklar insanları zamanla İslam ahlakından uzaklaştırıyor.

Tok açın halinden anlamaz hale geliyor. Aradaki mesafe o kadar çok açılıyor ki dengeler bozulmaya zengin iyice zengin fakir de iyice fakir oluyor. “Komşusu açken tok yatan bizden değildir.” Sözü artık hiçbir şeyi ifade etmez hale geliyor. Bu gün komşusunun açlığından rahatsız olmayan, yarın düşene bir tekmede ben vurayım mantığına ulaşıyor. Oysa insanın bu gün yaptığı her güzel amel yarın daha güzele ulaşmasını sağlar. Yaptığı her çirkin, bencil hareketlerde yarın daha çirkine ulaşmasını sağlar.

bencillik demişken,Dinlediğimde çok duygulandığım bir hikâyeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Tarımcılıkla uğraşan iki kardeş varmış. Biri evli diğeri bekâr ve bunlar toplanan mahsulde ve karda ortaklarmış. Bekâr olan bir gece yatağına yatarken ben bekârım mesul olduğum çocuklarım da yok aslında ağabeyimin benden çok paraya ihtiyacı var diyip ertesi gün topladığı mahsulden bir çuval abisinin ambarına taşımış ve bu her gün böyle devam etmiş. Ağabeyside aynı şekilde ben evliyim çocuklarımda var bir gün başıma bir hal gelirse bana bakacak çocuklarım ve eşim var kardeşimin benden çok paraya ihtiyacı var demiş ve o da kardeşi gibi her gece ambarından bir çuval mahsulü kardeşinin ambarına taşıyormuş. İki kardeşte her gece kardeşine mahsul vermesine rağmen hiç eksilmediğini fark etmişler ve çok şaşırmışlar.

bir gece iki kardeş çuvalları taşırken çarpışmışlar ve birbirlerine sarılarak ağlamışlar ne mutlu bana ki sen benim ağabeyimsin diğeri de aynı sözleri tekrar etmiş.

Buradan insanların birbirine güven duyarak yaşamasının ne kadar güzel olduğu, bencil, aşırı hırslı yalnızca kendi egolarını düşünen insanların da her zaman mutsuz olduğu dersini çıkara biliriz.

Hikayeyi tersine çevirecek olursak, kardeşlerin yaşadığı bu mutlu anı ve birbirlerine duydukları güveni asla tadamayacaklarını görürdük. Ne kadar güzel ahlak örneği değil mi. Güzel ahlak mutluluğu beraberinde getiren bir fiildir.

Giyim ve kuşamda aşırılık derken de, soyunmayı o kadar abarttık ki karşı tarafın suç işlemesine katkıda bulunmuş olduk. Yaptığımız her doğru davranış, bir sonraki güzele götürür demiştik. İnsanlar yavaş yavaş soyunmaya başladı azıcık tan bir şey olmaz, biraz daha biraz daha derken deyim yerinde ise çıplak olarak sokağa çıkmaya başladılar. Göz görünce beyinde alışıyor. Eskiden sanatçı sanatı ile pirim yapar ve gündemde kalırdı şimdi ise kim daha fazla soyunuyorsa pirimi o yapıyor.

Reklam için özel hayatını gözler önüne seren, insanların özel hayatı ile yakından ilgilenen, falancanın filancanın özel hayatına girerek röntgenleyen ve bunun adını da meslek koyan insanların ahlakı ne kadar sağlam dersiniz.

Tv kanallarını hınca hınç dolduran hanımları da unutmamak lazım. Kim kimle yaşıyor kim kimi aldatmış, hangi ünlü evlenmiş vs.. Dedim ya ahlak kuralları o kadar dejenere oldu ki artık insanların vakitlerini anlamsız ve boş şeyler le doldurduğu anaların, yarının gençleri olan çocuklarımızı yüce ahlak üzere yetiştirmek kaygısı, yerini insanların özel hayatlarını araştırmak alırsa,  gençlerimizde kendini elbette uyuşturucu batağında bulacak, cinselliği de daha ortaokul çağlarında yaşamaya başlamış olacak.

Önce fert olarak, sonra toplum olarak kendi elimizle yaptığımız yanlış hareketlerden dolayı yarınımızın bozulmasını sağlıyoruz.

Aile toplumun en dinamik yapı taşıdır. Bir ailede ahlak kuralları yerli yerinde işliyorsa, sevgi ve saygı kaybolmamışsa, anne ve babalar çocuklarını kuran çizgisinde yetiştiriyorsa, nasihat ve öğütleri peygamberlerin yaşam tarzından örnekler ise o ailede yetişen çocuklar, yarının sağlıklı bir ferdi olacak ve her bir fert başka bir sağlıklı ferdin yetişmesini sağlamış olacak. Böylece sağlıklı nesiller yetişmiş olacak. Çanakkale’ye evladını kurbanlık kuzu gibi saçlarına kına yakarak gönderen anneye dikkatlerinizi çekerim. Çanakkale’yi geçilmez kılan bu ahlaktı 

Ama böyle yapmaz da birinci dereceden sorumlu olduğumuz çocuklarımızı İslam ahlakı üzere yetiştirmek yerine, bozulan toplumun bir ferdi de biz olursak yarın sağlıklı nesiller nasıl bekleriz.

Sağlam binalar sağlam temellerden oluşur. Depremde yıkılmayan binaların kolonları ve temelleri sağlamdı.

Bir toplumda hırsızlık, yolsuzluk, haksızlık, ahlaksızlık artmışsa birey olarak hepimizin suçu var demektir

31/17 "Ey oğulcuğum! Namazı kıl, uygun olanı buyurup fenalığı önle, başına gelene sabret; doğrusu bunlar, azmedilmeye değer işlerdir."

31/18 "İnsanları küçümseyip yüz çevirme, yeryüzünde böbürlenerek yürüme; Allah, kendini beğenip övünen hiç kimseyi şüphesiz ki sevmez."

31/19 "Yürüyüşünde tabi ol; sesini kıs. Seslerin en çirkini şüphesiz merkeplerin sesidir."

Evet, lokman as. oğluna verdiği nasihatte namaz emrini görüyoruz. Namaz, insanı çirkinliklerden, fenalıklardan aşırılıktan alıkoyar.

29/45 Kitap'tan sana vahyedileni oku. Namaz da kıl. Çünkü namaz , çirkinliklerden ve kötülüklerden alıkoyar. Elbette ki Allah'ın Zikri/Kuran’ı daha büyüktür. Allah, neler yaptığınızı biliyor.

 

Yaptığımız her çirkinlik, bencillik, kötülük, biraz daha ayaklarımızın kaymasına yarın daha büyük kötülükler yapmamıza sebep olacaktır. Çünkü hiçbir insan bir den bire kaymaz bu gün yaptığı kötü işler, fiiller onun, yarın doğru yoldan sapmasına neden olur.

Bu gün çok küçük diye ifade edilen günahlar, yarın büyük günaha dönüşür. Önemsemediğimiz basit şeyler hayatımızın akışını değiştirebilir. Yalanı ele alalım, bir yalan her zaman başka bir yalanı doğurmuyor mu? Yalanın beyazı pembesi mi olur. Yalan her zaman yalandır. İnsanlar yalan söylerken bile kılıfını uyduruyor. Beyaz yalan diyerek bir çok hataların oluşmasını sağlıyor.

İnsan, bünyesinde çirkinlikler, kötülükler barındırıyorsa, güzele ve iyiliğe ulaşamaz. Fakat niyeti ve yaşantısı temiz ise güzele ve iyiliğe mutlaka ulaşır. Ormanda piknik yapıp, çöpleri toplayıp çöpe atmak, yolda yürürken yol ortasındaki taşı alıp kenara koymak, umuma açık alanlarda açık kalan bir çeşmeyi kapamak, parklarda çekirdeğin kabuklarını yere atmamak, yağmurlu havalarda su birikintisi olan yerden geçerken, yayaların ıslanacağını hesap edip yavaşlamak. bunların hepsi birer güzel ahlak örneği değimlidir?ve bu güzellikler de insanı her zaman daha güzele ulaştırır.

Aslında kuran’ı hayatımızın her alanına sokarsak zaten güzele ve doğruya ulaşmış oluruz. Çünkü Rabbim o kadar güzel anlatmış ki doğruya ve güzele giden yolu. Sadece kurana göre yaşamak, insanı her zaman doğruya götürüyor.

95:4 Gerçek şu ki biz insanı en güzel şekilde yaratırız,

95:5 ve sonra onu aşağıların en aşağısına indiririz,

95:6 iman edip doğru ve yararlı işler yapanlar hariç: onlar için kesintisiz bir ödül vardır!

95:7 Öyleyse, (ey insan,) nedir bu ahlakî değerler sistemini yalanlamana yol açan?

95:8 Allah hükmedenlerin en adili değil mi?

 

Bizi insan kılan, değer yargılarımız, ibadet ve amellerimizdir. Düşünme, bilgi edinme, üretme bunlardan soyutlanınca, insan olma sıfatından sıyrılmış ve aşağıların aşağısı konumuna inmiştir.

7/179 Yemin olsun ki biz, insanlardan ve cinlerden birçoğunu cehennem için yarattık. Kalpleri var bunların, onlarla anlamazlar; gözleri var bunların, onlarla görmezler; kulakları var bunların, onlarla işitmezler. Davarlar gibidir bunlar.  Belki daha da şaşkın. Gafillerin ta kendileridir bunlar.

 

Kur’an ayetlerine baktığımızda,  akletmeye yönelik ayetlerle birlikte kalbe de atıf yapılmıştır. Çünkü düşünme eylemi kalp ile bağlantılıdır.  Olumlu manada akleden hidayeti bulan insan, olumsuz manada akleden ise asla hidayeti bulamayan insandır.

22/46 Yeryüzünde hiç dolaşmadılar mı ki, kalpleri olsun da onunla akıllarını çalıştırsınlar, kulakları olsun da onlarla duysunlar. Şu bir gerçek ki, kafadaki gözler kör olmaz ama göğüslerin içindeki gönüller körleşir.

26/89 "Yalnız temiz bir kalple Allah'a varan kurtulur."

 

Kalbi temiz olanların kurtuluşundan bahsederken, içi kötülük dolu, münafık, haset dolu, kalbi kararmış insanlardan da bahseder.

18/28 Benliğini, sabah-akşam yüzünü isteyerek rablerine yalvaranlarla beraber tut. İğreti dünya hayatının süsünü isteyerek gözlerini onlardan kaydırıp uzaklaştırma. Ve sakın, kalbini bizim Zikri'mizden/Kur'anımızdan gafil koyduğumuz, boş arzularına uymuş kişiye boyun eğme. Böylesinin işi hep aşırılıktır.

 

Rabbim güzel ahlak üzere olan kullarından eylesin inşallah.

Allah’a emanet olun.

 

 



__________________
"De ki: "İbadetiniz olmasa Rabbim size ne diye değer versin?"
Yukarı dön Göster sebemelikesi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sebemelikesi
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

 

Allah razı olsun güzel bir çalışma.

Bu konuyla ilgili beğendiğim bir çalışmayı sizinle paylaşmak istedim.

 

 

Kur`ân, insanın hayata temiz başladığını, sorumluluk bilincinin ve bu bilinci terk etmenin ona sürekli ilham edildiğini söyler. Alışkanlık, adet ve terbiye ile oluşan resmi İslamlığa pirim vermez. Aksine bilinç yolunu tavsiye eder. Eylemde niyet ve içtihat ister. Kur`ân`ın önerdiği ahlak, temizleme gücünü alışkanlıklara oturan "terbiye" den değil, şuura bağlı "tezkiye"den alır.
Bu nedenle ibadetler bile eğer insanda alışkanlık gibi duruyorsa, onların Allah katında bir öneminin olmadığını söyler. Zaman zaman, namaz kıldığı hâlde "verme" yi ahlak edinmeyenleri kınaması bundandır. Kur`ân, ibadetleri bir terbiye aracı değil, bir hatırlama aracı (zikir) olarak görür. Namaz ve oruç gibi bedensel ibadetleri, zorlaştırmaması aksine, zor zamanlarda kolaylaştırmış olması da bundandır.

 

Kur`ân, "alışkanlıklar" ın takviye ettiği  bir ahlak sözcüğü üzerinde durmaz. Hz. Peygamber (s.a.)`a hitaben söylediği: "Sen en yüce bir ahlâk üzeresin " (el-Kalem, 68/4) sözü de, onun doğuştan gelen (ve kendisinin bozmadığı) ahlaki davranışlarını ifade eder. Pek büyük huylar, karakter, meleke (yeti) ve maneviyat üzere yaratılmış bulunuyorsun ve sen onları korudun demektir.
Ancak Kur`ân`ın, satır aralarında, doğru davranışlar üretecek bir ahlak edinmeyi önerdiği söylenebilir. Ne var ki bu davranışlar da, alışkanlıklardan değil bilişsel bir inançtan doğmalıdır. Onları çok ve çileli değil, yeterli ve ihlâslı olan ibadet, terbiye değil tezkiye, taklit değil ittiba ve içtihat üretmelidir.

 

Ama maalesef bugün, İslam coğrafyasında, terbiye ahlakıyla oluşan bir İslamlık hakimdir. Bilincin ürünü olan içtihadi eylemlerin değil, adete bağlı eylemlerin ürünü olacak bir alışkanlığın peşinde koşulmaktadır. Bu tutum manastır ve zaviyelerdekinin benzeridir. Buradan da zorlanınca kırılan bir ahlak doğar. Bizce, insanımızın, sık toplumsal kırılmalar yaşamasının, dünya işleri ve hatta ahiret hayatı için torpil yolları aramasının, menfaati için adaleti terk etmesinin sebeplerini buralarda aramak gerekir.

 

İslam ahlak tarihinin kısa hikayesi şudur. Şer`i ilimlerle Tasavvuf disiplini arasında ciddi bir problem yoksa da zahirde bir kopukluk görülür. Bu kopukluk bir tarafta kuralsızlık dindarlık diğer tarafta ise katı kuralcılık üretmiştir. Fıkıh, ihsanı unutmuş, ahlakı hukuktan soyutlamış, Tasavvuf da alışkanlar üreten yolu seçmiş bu da Kur`ân ahlakını ihya etmek için yetmemiştir. Tezkiye ahlakından soyutlanan hukuka karşı, adet ahlakına sığınılmasının asıl sebebi ise adetin iliklerine işlemiş kadim kader anlayışıdır. Bu anlayış şu temel soruyla açığa çıkar: Yapan kimdir?

 

Tanrıyı hayatından uzaklaştıran Batı bir tür öznel ahlak geliştirdi. Kaderini eline aldı. Batının bu ahlakı dünya ölçüsünde kendisine başarı getirdi. Menfaati, arayışını kamçıladıkça tüketim hırsını artırdı. Onu, kadim kaderci anlayışını terk edemeyen Doğuya yöneltti. Doğu, kırılgan kaderci ahlakıyla başbaşa iken yakalandı. Kaderci ahlak kırılgandı. Çünkü, Allah`ın dilemesinde kendi dilmesinin yerini anlayamıyordu.

 

http://www.fikritakip.com/index.asp?icerik=3&yazi=266

 

Allah'a emanet olun.

 

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats