HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Faiz Haramdır Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin


SAyın Ramazan Toptaş

Kat, kat tan kasıt % 100 dür.  Bugün verilen 100 tl ye bir sene sonra 200 Tl istenmesidir.  Bu 200 de ödenmedi  sonraki sene 400 tl istenmesidir. 

Yasak olan budur. Bereketi mahvedilecek, alışverişe benzemeyen, zulum olan,  savunulursa  Ahirette cezaya sebeb olacak olan budur. Yoksa günümüzün % 10, % 20, % 30 luk banka faizleri değil.  

Yasak olan faiz değil  Faiz değil  tefe
interest değil, usury  

Buralarda  hep Kur'anın kavramları ile oynama olmuş. 
Çok katı yorumlar olmuş.  


Aşağıda  Süleyman Ateş in görüşleri var. 
Ekonomi bildiğim için hepsine katılıyorum. 
Kabul edersin, etmezsin. Din konusunda  hepimizden yetkilidir. 
Ayrıca bu konuda İslam dünyasında yapılmış  en cesur görüşler olduğunu düşünüyorum. 

------------------------------------------

http://www.n-f-k.com/nfkforum/index.php?/topic/4727-faiz-ned en-haram-olsun/


Faiz neden haram olsun?


SORU: Faizin suç olduğu anlamına gelen hadis, peygamberimize mi ait? (K. Çelik)

CEVAP: Faiz neden bir suç olsun? Bunu, insanları faizden uzaklaştırmak için birtakım kişiler uydurup Peygamberimizin ağzına koydular. Peygamberimizin amcası Abbas, Mekke’de en büyük faizciydi. Onların uygulamasına faiz de denmez, tefe denilir. Onun için Kur’ân kat kat riba yani tefe yemeyi yasaklamıştır. Bugün modern bankacılığı tefecilik saymak doğru değildir. O zaman siz çağın gerisine düşersiniz. “Faiz yasaktır” diyenler başka adlar altında yine bu milleti sömürmeye devam ediyor, sonra da topladıkları paralar başka yerlere hortumlanıyor. Devletin tanıdığı yasal faiz, bugünün ekonomisine egemendir, bundan kaçmak mümkün değildir. Faiz uygulamasının dışında kalan kimse de pek yoktur. Devlet çalışanlardan yıllarca kestiği tasarrufu teşvik ve konut edindirme fonları kesintilerini faizleriyle birlikte sahiplerine iade etti veya ediyor. Acaba bu kesintilerin faizlerini almayan var mı?


SÜLEYMAN ATEŞ VATAN GAZETESİ 9 ARALIK PAZAR

---------------------------------------------

http://haber.gazetevatan.com/Haber/34689/1/Gundem


İş menfaate gelince haramlık kalkıyor mu?

Süleyman Ateş
Süleyman Ateş tüm makaleleri
Vatan Gazetesi'ndeki tüm makaleleri
Soru: Sayın hocam, bizim dinimizde, "enflasyonu aşmayacak oranda faiz almak haram değildir" diye bir beyanatınız olduğunu hatırlıyorum. Acaba yanılıyor muyum? (B. Sirkecioglu)

Aynı içerikli bir soru da K. Tuncel'den geliyor: "Günümüz koşullarındaki bankacılık sistemi göz önüne alındığında bankaların verdiği mevduata ait faiz, Kur'ân'a göre haram mıdır? Ayrıca bankaya, faiz deyip para yatırmayan fakat çocukları ve kendi gelecekleri için özel sigortalara para yatıranlar var. Özel sigortalar da topladıkları paraları hazine bonosu gibi belli faiz içeren devlet kağıtlarında değerlendirebiliyor. Dolayısıyla burada da bir çelişki olmuyor mu?"

Cevap: Sayın B. Sirkecioglu, yanılmıyorsunuz. Bu konuyu çok yazdım ve çeşitli platformlarda da dile getirdim. Haram olan faiz, yoksullardan alınan reel faizdir ki adı ribadır. Enflasyon oranındaki faizde, reel bir fazlalık söz konusu değildir ki haram olsun. Bu bir! Ayrıca yasaklanan faiz sistemi, fukarayı ezen sistemdi. Bugün mevduat toplayan bankalar ve şirketler, yoksul kişiler değil, daha çok kazanmak için çalışan kâr kuruluşlarıdır. Onlar, sağladıkları kâra mukabil mudilerine bir miktar faiz vermekle ezilmezler.

Modern bankacılık

Zaten avantajları olmasa bu işi yapmazlar. Artık bu çağda hâlâ bankacılıkla uğraşmanın, bunun haram olduğunu söylemenin hiçbir anlamı yoktur. Kaldı ki Türkiye'de banka, Sadrazam Mithat Paşa zamanında şeyhülislâmlığın fetvasıyla kurulmuştur. O dönemlerde kurulmuş olan Osmanlı Bankası'nda, aynı zamanda Müslümanların dini bütünlüğü ile bilinen bir lideri, Sultan Abdülhamit'in de hesabı vardır ki kendisi saltanattan ayrıldıktan sonra parasının faizini bankadan tahsil etmiştir.

Bankasız ekonominin olmayacağını bilmeyen yoktur. Uygulanmayacak şeyi din olarak göstermenin ne yararı var? Kur'ân'ın reel faizi yasaklamasındaki hikmet açıktır: Fukaranın ezilmesini önlemek. Ben modern bankacılığın fukarayı ezdiği görüşünde değilim. Bu mantıkla gidilirse Emekli Sandığı'ndan alınan paralar da haram sayılır. Çünkü bunların hepsi faiz sistemine göre çalışır. Devlet ekonomisi faiz sistemine göre çalışır. Vergisini ödemeyen her ay yüzde 4 gecikme faizi öder. Tasarruf bonolarından da tüm çalışanlar faiz aldılar. Hiç kimse bir kuruşunu bırakmadı değil mi? Demek ki iş menfaate gelince haramlık kalkıyor. O halde bu aşırı fetva sahipleri, aslında kendi çıkarlarına olan konularda lehte hüküm vermekte zorlanmıyorlar.


------------------------------------------------------------ -----

http://haber.gazetevatan.com/Haber/34689/1/Gundem 


Asıl yasak faiz hangisidir?

Bunu kaç kez yazdım. Bu ortamda bankaların yasal getirilerinin, Kur'ân'ın yasakladığı kat kat riba kategorisine girdiği kanaatinde değilim. Bankalar yasal kuruluşlardır
Süleyman Ateş - suleymanates@gazetevatan.com
Süleyman Ateş



Soru: Paramı bankaya yatırıp faiz almak istemiyorum. Bunun dinen sakıncası olduğunu düşündüğüm için bugüne kadar böyle bir şeye başvurmak hiç aklımdan geçmedi. Ancak paramı da değerlendirmek istiyorum. Ne önerirsiniz? (Serhan Kayahan / Ağrı)

Cevap: Bunu kaç kez yazdım. Bu ortamda bankaların yasal getirilerinin, Kur'ân'ın yasakladığı kat kat riba kategorisine girdiği kanaatinde değilim. Bankalar yasal kuruluşlardır. Kişi hırsızdan, yangından korunmak için mecburen parasını bankaya yatıracak, banka bundan kâr edecek, mudi de bankanın verdiği cüzi miktardaki geriliyi alacaktır. Bugün ekonomi böyle işler. Ama bir fakire verilen ödünç paradan, paranın değer aşımı dışında bir fazlalık almak haramdır. İşte asıl yasak faiz, yoksuldan alınan gerçek faizdir.





__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"...Ben modern bankacılığın fukarayı ezdiği görüşünde değilim...."

ozaman bankacılık sisteminin şu ülkeye ödettiği faturayı bir hesapla...s.ateş efendi.

" Bu mantıkla gidilirse Emekli Sandığı'ndan alınan paralar da haram sayılır."

evet zerresine kadar haram.ama sende bu devletten maaş aldın değilmi?o karnını tıka basa haramla doldurdun.senden ne demeni bekleyebilirdik ki?etin de kemiğinde haramla şekillenmiş.s.ateş efendi....

97 rusya krizi,98 asya krizi,94 ve 2001 türkiye krizi,1982 banker krizi ,2008 abd kaynaklı kriz.hepsi bankacılık çıkışlıdır.mali sistemin tıkanmasıyla oluşmuşdur.ve faturalarını ise halk ödemişdir.ve hala ödüyorsun.1935-1965 arasındakiler hariç.siz devam edin.kendinizi soydurmaya.yılda 75 milyar dolar sadecene faiz ödediğiniz zamanlar oldu.ana paradan daha fazla.bankalar günlük net %20 ile cayır cayır para arıyordu.demirbank ı ne batırdı zannediyorsun?g... ve i...bankalarının batması nasıl engellendi zannediyorsun?
citibank ı batırmamak için abd halkının ödediği bedel nedir bilirmisin?bofa yı batırmamak için ödediği bedeli?ubs in batmaması için isviçrenin ödediği bedel?uni creditonun batmaması için italyanın ödediği bedel.dexia ve fortis için belçikanın ödediği bedel.hsbc,royal için ingilterenin ödediği bedel.

yazık hiçbirşey bilmeden bukadar hüküm vermek s.ateş gibi cahillere mi kaldı.ALLAH a ve resulüne karşı savaş açanlar mı karar verme makamı oldu?

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
RAMAZAN TOPTAŞ
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 17 subat 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 88
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAMAZAN TOPTAŞ

Cevap: Bunu kaç kez yazdım. Bu ortamda bankaların yasal getirilerinin, Kur'ân'ın yasakladığı kat kat riba kategorisine girdiği kanaatinde değilim. Bankalar yasal kuruluşlardır. Kişi hırsızdan, yangından korunmak için mecburen parasını bankaya yatıracak, banka bundan kâr edecek, mudi de bankanın verdiği cüzi miktardaki geriliyi alacaktır. Bugün ekonomi böyle işler. Ama bir fakire verilen ödünç paradan, paranın değer aşımı dışında bir fazlalık almak haramdır. İşte asıl yasak faiz, yoksuldan alınan gerçek faizdir.

Yani alım gücü ne fazlalaşacak nede azalacak, işte bu benim dediğime geliyor. ANA PARA * (ARADAN GEÇEN ZAMANA GÖRE ENFLASYON + ÜLKENİN BÜYÜMESİ % OLARAK)=BORCUN GERİ ALINDIĞINDA DEGERİ DÜŞMEMİŞ OLUYOR.



__________________
özgür olmayanın imanıda olmaz
Yukarı dön Göster RAMAZAN TOPTAŞ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAMAZAN TOPTAŞ
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar.

   süleyman ateş göre riba tefe kat kat olanda bu nasıl akıl şu bankalar. verdiği faiz. helal der. allaha nasıl savaş açar.

      bankalar getirisi faizden başka nedir. ve ödememeye bağlı bir uygulama olan faizin. kat kat artırılmış ribadan ne farkı var.

       avrupada devletin uyguladığı faiz halkına fayda veriyor. ama bir gecede alınan repolardan hiç bir allahın kulu bağsetmiyor.

       batılı  bankaların kolları olan az gelişmiş. ülkelerde. halkları kışkırtıp. kaos yaratanlar. ve bankalarında alıdığı paraları ödeyemeyip. kat kat   faiz olanların hakkını nasıl verecek sayın süleyman ateş de. bilip durur ken yalan söylüyor.

        ama allah demiş. ben ne dersem deyim. onlar şeytanın çarptığı kimse gibi olurlar. diye . onlar faize çeşitli isimler. bulur. ta önlem 1450 yıl önce alınmış.  ama nafile yine bir sürü isim bulunup . kendini haklı çıkararak bir yerlerden saldırıyor. faziciler.

         ne getirisi oldu. banka faizinin. halkları köleleştirmek. fakirleştirmekden başka. şeytanın akıllarını çarptıkları.. kim bu sömürü düzenine eyvallah derse. alaha ve resülüne savaş açmıştır...  

     her yerin eşit olduğu bir dünyada banka denen faiz embesili nerden geçinir. hi bir savaş hiç bir kaos yok her kez aldığı paraları dünya genelinde ödüyor. banka  % 7 faizle çalışanlarını parasını ödeyemez.  bu dünyada kaos baş mimarı bankalardır.  bakın şimdi bankalar bizim memlekette. sanal iyi gün havası yarattılar. şimdi. aynı bankalar. tayybi. indirme peşindeler. neden. halkın yarısı bankalara borçlu. bir solcu gelse. ne kadar fabrika varsa.  kapanacak. bu kimin işine gelir.  adamların işi gücü bu önce sana iyi gün gösterip . seni kendine çekiyor. sonrada . hazırda beklettiği. kötüyü. başına salarak canına okuyor...

      birileride burda çıkmış efendim banka faizi. helaldir.  önce banka nedir onu bil.?



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin


Sayın takva,

ideolojik konuşuyorsunuz.
Bilimsel değil. 
Ekonomi bir bilim.  Bir ideoloji değil. 
Kapitalist ekonomi  kendini ıspatlamış  bir bilgi. 
Kararında bir banka faizi ekonomi için can suyu. 
Ekonomi yönetiminin bütün amacı,  ticaret ve sanayii kesiminin bütün isteği elverişli  kredi koşulları. Ekonomiyi  harekete geçiren , üreticiyi de, tüketiciyi de sevindiren cari piyasa faizi. 

% 3 - % 5 lerde olursa  herkes çok iyi  , %6-% 15  ler  gayet iyidir. 
Bu oranlarda sanayici yatırım yapar. Yabancı sermaye gelir.  Tüketici de  daha çok mal , hizmet talep eder. 

Kimse tefeci faizini, tefeciliği falan savunmuyor ki. 

Bu islamiyetin faiz  yasağı hakkında araştırma yaparken hep derdim. 

Allahım bizde mi bir yanlışlık var. Bilgimiz mi bizi yanıltıyor.  Biz acaba bilmeden günah mı işliyoruz. İnancımızla bilimin arasında mı kalıyoruz. 

İnanç inançtır, bilim bilimdir. Galiba insanlar değil ama devletlerin laik olması kaçınılmaz , çünkü ekonomik politika  bilimsel olmalı , öyle şakaya gelmez diye düşünüyordum ki,  Bir kez daha anladım, Kur'anın bilimle sorunu yok. Sorun insanlarda , din de değil. 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar.

     sayın metin ben ideolojik falan konuşmuyorum. sende ben kadar iyi biliyorsun. bu işi. insanlar çalışıyorlar çalışıyorlar. arta kalanı bankaya gidiyor. girişimci denen sözde kapitelistleri. koruma altına almış bankalar.

   %2 %3 %4  size küçük gelebilir. ay sonunu geteremeyenlere sorun yaratıyor. bakın  bankacını oyuna. zamanında konut edindirme ayağı altında milletden para aldılar. emlak bankası sistemli bir şekilde batırıldı. ve hak sahipleri. alacakları devlete kaldı. devlet onalar ev vermek zorundadır. ama ne yaptı fonu iptal etti. ve toki denen bir kuruluş bankalar aracılığı ile ev yapıp satmaya başladı tam bu sıralarda. devlet konut edindirme adına toplanan paraları. faizleri ile millete vermeye başladı. milya ralan sustu. yüzde bilmem kaç fazile paralarını geri aldılar. peki bu devlet. batan emlak bankasının. tüm haklarını kendine almadımı. aldı. peki. o zamanında. ev parası için verilen paraları. faizle millete vereceğine. yapılan toki evlerinin hak sahibi neden vermedi. şimdi devlet tarafından el konmuş bir fonun alacaklarını yada yapılan kuruluş anlaşmalarını. tam yetki ile alan devlet. para yerine hak sahiplerine ev verseydi ne olurdu. iyi olurdu dimi. zaten belli bir parayı ödemiş. hak sahipleri. o zaman ilk öncelik onların olmalı.

      ama ne yaptı banka ve onun ele geçirdiği devlet. az bir para ile milleti resmen enayi yerine aldı. ve yaniden bir toki projesi sunarak. sanki dağa önce. bir allahın kulu bu iş için para yatırmamış gibi. baştan başladı.. ve banka büyük bir vurgun vurdu. ve vuruyor.  60 milyara evler. ekonomiye bağlı faizler. senelik cüzzi. bir miktar. oran artış. 

    üç defa ödemezsen elinden alınan evler. birileri de. çıkmış banka  faizi ananın ak sütü gibi helal diyor. 

      allah akıl fikir versin ne diyeyim..



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

                                                                                                         
              Allah kullarına na kadar kazanırsanız kazanın der ve buna tah-
 dit getirmez.Yalnız içinden kendi ihtiyacın kadarını kendine ayır,bakiyesini
 toplumundaki muhtaçların infakına harca,derhal gece ise gece,gündüz ise gündüz.Bunu malına ve sermayene katma der
               Kelimeleri ince manalarını sezen muttakiler de bunu kolay harcama yolu olan kollektivizmi bulmuşlardır.Bu islamın kendisinin öz ma-
lıdır.
                Eli bollaşan insan bunu zevkine,sefasına ve lüksüne harcamaktan hoşlanır.Allah bu rızkı,verilen bol bol harcasın diye vermez.
Bunun üzerinde mağdur,miskin vs.nin hakkı vardır.
                 Akıl hocaları safsatacılar ise bunları aklını çelerek:''Ne gerek var,ne işine senin havra-manastır kollektivizmi,ver yüzde ikibuçuk
(kırkta bir)senin seccade namazın var der, bunlara da uyar kalanı serma
yeye katarak ticarette bu  ekstra ile malına mal katar.Bir yandan ver
gi muafiyeti,öbür yandan teşvik,bu taraftan işçi ücretlerini çalıştırma
ve en az bir sene vegiyi çalıştırma,vergi affı......
Cennet hayatı  yerine dünyayı da satın alır.Miskine,muhtaca  olan bor-
cunu ödemediğinden sekara atılınca beni geri gönderin de gereğini yapayım der  ve cennetten kendisine seslenirler...
                    Allah ölçüyü koymuştur:İhtiyacının üzerinde elde ettiğinin ihtiyaç fazlasını servet sermaye için değil,senin servetinden
düşük ne kadar insan var ise onları senin seviyene  ulaştırana kadar
vermen içindir demiştir Nahl-71.ayet ile.Sonunda orta yerde buluşa
caksınız.Buna uymayanlara Kur'an nankörler der.İşte İslam Nahl-71 ve
Bakara-219/2 deki şartlara uyarsan özel teşebbüs sana saadet getirir.
Kazancı kendine yetenin de bir mükellefiyeti yoktur.Ama bu halde dahi
kendinden aşağıda olana yardım edersen isar ehli olursun ve seni mey
menetli kişi diye anarlar.
                     Nahl-71 ve Bakara-219/2 ye göre tayin olunan zekat
devlete vergi olarak verilir,elden verilmez.Devlete çalışanlar zaten mai-
şet almaktadırlar.Belki devletin ulaşamadığı zamanlar elden verilebilir.
                     Arkadaşım havralar,manastırlar,mescid el haram ve be-
lirttiğim ayetleri Kur'an'a ben koymadım.Bu nedenle beni,benim için kö-
tü olmayan ama anlaşılıyorki senin düşüncelerine göre kötü diye algıla-
dığın koministlikle beni kendi düşüncelerinin içinde töhmet altında bı-
rakma.İslamı ilk yıllarında bile gezici vergi memurları vardı.
                                                                                                                     ''(Av.İlhami Çetin'in Adalet ve Rahmet adlı eserinden
alıtıdır.) ........Muhtacın durumuna göre değil,servetine göre oran koyar ikibuçukçulardan (kırkta bir) refah içinde yaşarsan seccade namazı da kılsan musalli olamazsın.Çünkü insanlara 'salla' (iyilikleri istemek ve yerine getirmek,kendin için istediğin her iyi halli vakitli olmayı onun
 için de isteyip gerçekleştirmekle riyakarlıktan kurtulur doğrulardan
 olursun) demediğin için borcu tamamen ödememiş olursun.Ama ma-
 nastır-mescid el haram yaşam biçimindeki toplumsal adalet anlamını da
 içeren 'Salavat' yerine getirilirse,miskin yaratacak kadar güçlü olamazsan musalliliğin musalla namazını da içerir ki,sekardan uzaklaşmış
 olursun bunun için kollektivizm gereklidir;o bir lüks değildir.Çünkü arta-
 nı sermayeye eklemek kapitalist üretim tarzı olduğuna,kapitalist sistemde rekabetle ayakta durulduğuna göre,Allah'ın emirlerine tam uy-
duğun zaman nasıl yatırım yapacak,nasıl sermaye genişletecek,nasıl
teknolojiyi yenileyeceksin?Sen atalarının şeraitine uyarak vermeye bir oran koyarak bu ayeti inkar etmişsin.Halife Ali'ye zekat sorulduğunda cevaben:''Cimrileri ikibuçuk (1/40),biz müslümanların ise ihtiyaç miktarından artanın hepsi verilecek'' demştir.Bunu da biliyorsun.O zaman
 git iktisat fakültesi birinci sınıf öğrencisine sor:Kar'ın sermayeye eklenmesini kabul etmeyen bir sisteme anti-sosyal bir sistem denilebilir
mi? olumlu cevap alırsan onulna devam et.Yani kapitalizmle,kar'ı sermayeye ekleyerek devamlı büyü.Kur'an ihtiyaç fazlasını elinde tutma
diyorsa,mademki kapitalizmin ilkesine uyacaksın uy.Karşılığında da
 Adam Smith'ten istersin ahırette.
               Maide-38. ayet ''bu faiz yemektir'' diyor.Zimmet suçu işleyip
Süleyman Ateş bile olsan haram yiyiyorsun diyor.cezası iki elin kesil-
mesi.''                                                                                  
                                                                                                     Hürmetlerimle                               Galip Yetkin   07.04.2011               

                Sayın Haktansapmaza bir teşekkür borcum var.                                   

                               

                                                                                                       
 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
RAMAZAN TOPTAŞ
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 17 subat 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 88
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAMAZAN TOPTAŞ

İlk önce islamın kurallarını yaşama geçirecegim deyipte hastane ve gemicik edinenlere bunu söyle, eger bu şekilde yapsalardı hiç birşeyleri olmazdı, varsa birde kendini sorgula,

İslam dininde kendi geçimini karşıladıktan sonra kalanı başkalarına var demez.

Aşırıda gidipte malını mülkünü kaybetme der. Sanayinin kurulabilmesi için birikmiş sermaye ye ihtiyaç var.

 

Hep sermayeyi paylaşalım diyorsunuz, aynı koministler gibi ama bu sermaye nasıl oluşur ona kafa yormuyorsunuz. Yoksa insanların mülkleri olmayacakta bütün mülk devletin mi olacak. O zaman insanlar nasıl bir birlerine yardım yapma seçeneğini kullanacaklar.

Gel şunu şöyle yapalım. Kazanan insan komşularının ihtiyacı kadar versin. Kendi ihtiyacını bırakıpta geri kalan malını vermesin. Komşularının ihtiyacı kadar versin ve onlara iş sağlayacak oluşumları meydana getirmeye çalışsın ve onlarıda iş güç sahibi yapsın, hem belki onlarda tasarufta bulunur ve onlarda komşularının ihtiyacını karşılayacak kadar verirler.



__________________
özgür olmayanın imanıda olmaz
Yukarı dön Göster RAMAZAN TOPTAŞ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAMAZAN TOPTAŞ
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Ramazan Toptaş,

Çok haklısınız. 

Bunlar  ekonomi bilmiyorlar.

Bunlar Besim Tibuğun deyimiyle, Ömründe maaştan  başka bir para kazanmamış insanlar.

Gerçi Galip bey , Avukat. Kendi hesabına çalışıyorsa  kazandığı serbest meslek kazancı , latincesi ile honorar . Ama bu da onun ticaret ten anladığını göstermiyor. 

Bir ticari şirket işletsin, bir sanayi şirketi yönetsin bakalım kazın ayağı öylemi. 

Gerçi hukukçular  birinci sınıfta  İktisada giriş dersi alırlar, ama bu ekonomiyi anlamaya pek yeterli olmuyor.  

Diyelim kendisi  bir davadan  algısı vergisi çıkmış temiz bir   40 000 TL.  kazandı.   Bunun 1000 Tl sini . Fakir fukara ya vermesi normaldir. Hadi 2000 versin. Hadi çok hayırsever 5000 versin. Buraya kadar Din bu davranışları destekler.    Ama asla ve asla benim ihtiyacım  5000 Tl.  , 35 000 ini fakire veriyorum demez.  Bunu din böyle istiyor diye verirse de bu aşırılıktır. Din de buna onay vermez.  Sonra sahip olduğu nimetten mahrum olur da üzüntüye düşer.  

Böyle bir söylem eskiden yoktu. 
Bu İhsan Eliaçıkla ortaya çıktı. 

Tamam çok cahil, müslüman zenginimiz var.  Abdestli kapitalistler var.  Bunu biliyoruz.

Amaç , Bu o insanları fakir fukaranın hakları ve Allahın emirleri konusunda uyarmak  amacı taşımakta ise amenna. 

Ama söylem bu değil ki.

Sermaye sahibi isen günahkarsın. O sermayeden arınmadıkça, ondan kurtulmadıkça günahın sona ermez gibi bir şey.  
Doğru olsa amenna da. Doğru değil. 

Müsiad başkanı Erol Yarar, R.İhsan Eliaçık a , Habertürk te katıldıkları bir açıkoturumda  söylediklerinin yanlış bir yorum olduğunu örneklerle anlattı. Dedi ki,  dediğin gibi olsaydı bak şu çıktığımız televizyon kanalı vb. şirketler kurulamazdı. İnsanlar böyle şirketlerde çalışamazdı.  Ama anlayan nerede. 


Affettiğinizi verin ifadesi, geçimini sağladıktan sonra kalanını verin demek değil.
Uygun gördüğünüzü  verin demek.

Bu uygun görülen  de cimrilik yapılmayacak, malın kötüsü, kusurlusu  verilmeyecek. Sadece işimizi büyütmeyi düşünmeyeceğiz. Allahın bize verdiği rızıktan elbetteki burslar vereceğiz, hastalara , yaşlılara yardım edeceğiz,  hayır kurumlarına yardım edeceğiz, hayrat yaptıracağız, toplum için daha ne yapabiliriz  diye düşüneceğiz.  

Bunları yaptıktan sonra paramı ister sermayeme ilave ederim, ister dünya turuna çıkarım. Kime ne.  

Kırkta bir Kur'anın ifadesi değil. 

Peygamberin uygulaması, bir fermanı diye biliniyor.
O ferman Peygamberin değil, Hz. Ömerindir diyenler de var. 

Hakkıyla uygulandığı zaman az da değil. Yeter ki herkes versin.  Ayrıca bu vermen gerekenin en azı, daha fazla verebilirsin. Hatta vermelisin. O zamanın devleti  infak kurumuna  bir yorum , bir uygulama getirmiş. 

Sermayede Fakir, fukaranın hakkı olduğunu inkar etmiyoruz ki. 
Kur'an buna riayet etmeyenlerin Ahirette ceza göreceklerini söylüyor.

Ama Kur'an asla geçiminden arta kalanı  ver demiyor.   Affettiğini yani uygun gördüğünü ver diyor. 

Zekat veya infak  , bitkinin dallarının budanmasına benzer ki o bitki gelişsin, kuvvetlensin. Bunlar bitkiyi  gövdeden budamayı  örnek veriyorlar. Bir çiftçi budasın bakalım ağacı gövdeden, sonra sen o bahçeden hayır bekle. Bunu kim kabul eder.  

Süleyman Ateşin dediği gibi, Olmayacak şeyleri din diye ortaya atmanın anlamı nedir.  

Dindarların, din adamlarının çoğunun en büyük özelliği ekonomi bilgisinden tıntın oluşları. Olmayacak şeyleri din diye ortaya atıp insanları zarar ziyana sokmaları. 

Hayatta en hakiki mürşid  İlimdir, Fendir.  (Ahmet Cevdet Paşa). 

M.Kemal de  bir nutkunda söylemiş.  Daha çok M.Kemalin sözü olarak bilinir. 

Benim keşfettiğim şeylerden biri, Kur'an ın müspet ilme ters olmaması. Buna ekonomi de dahil. 

Bilimden şaşmayın. 







__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Arta kalanı vermek" (!). Ne demek arta kalan? Son derece yetersiz, belirsiz bir söylem... 2/219'daki "afv", iyisi demektir. Elde ettiklerinizin iyisinden verin diyor. Bu sözü 2/267'nin paralelinde anlamalı.

Nahl 71'e gelince, anlamadıklarından olacak, konu çevirmenler tarafından saptırılıyor. Bu sözü doğru bir şekilde anlamak için Rum 28'le birlikte okumalısınız. Oradaki efendi - köle ilişkisi benzetmesi ile Allah'a yarattıklarını ortak etmek anlayışının sakatlığı anlatılmış. Yani diyor ki: Siz kölelerinizi malınıza ortak yapmazken, onlarla eşit duruma gelmek istemezken... nasıl oluyor da Allah'ın kullarını, yarattıklarını Allah'a ortaklar olarak yakıştırırsınız!    

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats