HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

yunusemre Yazdı:

Selam...

"Bilmiyorsan‎z zikir ehline/Kitap,ًِüt,hat‎rlatma sahiplerine/kendilerine daha ِnce hat‎rlatma,ًِüt,an‎t,Kitap verilenlere sorun"

Sorulacak olan; Daha ِnce onlara da kendilerine vahy verilmi‏ erkek Peygamberlerin gelip gelmediًi.

Gِrüldüًü gibi sadece bu sorulacak, ba‏ka ‏ey deًil. Ne hukuk ne fizik, ne matematik ne din, ne tarih, ayette sorulmas‎ istenen sadece bu; kendilerine vahy verilmi‏ erkek Peygamberlerin gelip gelmediًi....

kur an böyle keyfi bir yaklaşımla sınırlandırılır ve dar anlamlara kolayca hapsedilirse,

bunu kendisine yapan kimseye, Kur an kendini açmayacaktır...

dolayısıyla böyle birisinin kuran'dan istifadesi çok sınırlı olabilecektir....

her kelimeye aynı anlamı vermek, dil bilmemek demektir.. bütün dillerde bir kelime çok farklı anlamlara gelebilir... bunu anlayabilmek için de uzman olmak gerekir..

"bilmiyorsanız bilenlere sorun" ayetini nasıl anlar birileri acaba???

çok merak ettim... ???!!! ama tahmin de edebiliyorum...

yukarıdaki mantığa bakarak bunu çözmek çok kolay....

ahhh şekilcilik!!! sen neymişsin meğer!!!

muhabbetle...



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

Xweser-Mirov Yazdı:

Namaz kilmayanin sonu sinir haplari kullanmak..

Buna aynen katiliyorum, ama gulmekten..!!

Namaz varmi yokmu bilmiyorum, Kuran ile yeni tanistim, ve salata gelmedi daha sira, sindire sindire okuyorum vahyi anlaya anlaya tekrar tekrar.. Ancak, Kuran'in arapca olarak namazlarda okunacak bir kitap olduguna inanmiyorum, Kuran'in insanlara okunacak, ve de kiyamda ruku da secde de degilde, en iyi anlayacagimiz sekilde okuyarak, tekrar okunacak bir kitap olduguna inaniyorum...

Islam'in direginin dinin Allah'a has kilinmasi.. Namaz ise kisisel duadir.. Niyazdir.. Niyazin da sekli semali olmaz. Cunku insan zaten heran sekil icindedir.. ister otursun ister ayakta ister yan yatarak ister binekte.. Mekandan sekilden ve zamandan munezzeh olan Allah'tir..

Tevbe suresi 1 -10 arasi ayetler, namazin ve zekatin emredilen birsey ve de gozetilmemesi durumunda ise, musriklerin yollarinin kesilecegi birsey olmasi lazim.. Dinde de zorlama olmadigina gore.. ! Bu namaz degil, zekat degil.. Tevbe suresinden anladiginizi yazabilirmisiniz Iman kardesim..

Ve de hangi sinir haplerini onerirsiniz.. ?

kur anı ezberden okuyup hiçbir şey anlamayanlarla, sadece bir veya bir kaç meale bakıp onu keyfince yorumlayanlar arasında ne fark olabilir???? diye düşünmekteyim....

oysa "kuran" kelimesi içinde dört anlamı barındırmaktadır..

1. anla...

2. anlamlandır...

3. parçaları birleştir, bağlantılar kur..

4. bütüne ulaş.. doğru sonuca var..

gerçek anlamda tertil ile (akl-ı selim ile ve yoğunlaşarak) okumayanlar, derin kavrayış sahibi olamayanlar... meselenin yüzeyinde dolaşanlar, namazın sadece bir dua olduğunu söyleyebilirler....

kendi yanlışlarını bizzat kendileri aklileştirebilirler... buna gönülden inanabilirler... ve kendilerine yazık edebilirler.. kendilerine zulm edebilirler... doğalarına yabancılaşabilirler... kendi sonlarını kendileri hazırlayabilirler.....

ne kadar da az düşünüyorsunuz??

ne kadar da az şükrediyorsunuz???

ne kadar da az muhakeme yeteneğinizi kullanıyorsunuz??

ne kadar da yanlış kaynaklardan besleniyorsunuz???

selam ve dau ile...



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

Bu ayet, bir milletin savaş zamanında dahi ilmi faaliyetlerini sürdürmesini ve ilimle uğraşacak bir zümrenin görevlendirilip onların sadece bu işe tahsis edilmesini öngörmektedir.

Öyle ya savaş yıllarca sürebilir. Bir milletin ayakta durabilmesi için, din adamlarının, ilim adamlarının bilgi, iman ve teknik bakımdan savaşan zümreyi beslemeleri gerekir.

Zaruret olmadan yetişmiş elemanların, din ve ilim adamlarının savaş alanına götürülmesi doğru değildir. Onlar cephe gerisinde çalışacaklar, bilgilerini ilerletecekler, milletin çocuklarına iman ve ilim aşılayacaklar, sanat öğretecekler, fabrikalarını çalıştıracaklar, maarifini besleyeceklerdir.

Ancak bu suretle o milletin ordusu arkadan güç alır, azimle çarpışır. Bazı kimseler, İslâm’da din adamı olmadığını söylerler. İşte bu ayet onlara da cevaptır.

Gerçi İslâm’da Allah ile kul arasında aracı yoktur, ruhbanlık yoktur ama din adamı, yani din işlerinde ihtisas sahibi kimselerin bulunması, bu ayet ile farz kılınmaktadır.

Milletten mutlaka bir grubun bu işle görevlendirilmesini bu ayet, kifaye olarak farz kılmıştır. Şayet cemiyet içinde dini görevleri öğretecek ve yönetecek hiç kimse bulunmazsa bütün cemiyet günahkar olur.”

süleyman ateş'e aynen katılıyorum... ayetleri doğru anlamak gerekmektedir.

muhabbetle....



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

bembeyaz Yazdı:

Bu ayet, bir milletin savaş zamanında dahi ilmi faaliyetlerini sürdürmesini ve ilimle uğraşacak bir zümrenin görevlendirilip onların sadece bu işe tahsis edilmesini öngörmektedir.

Öyle ya savaş yıllarca sürebilir. Bir milletin ayakta durabilmesi için, din adamlarının, ilim adamlarının bilgi, iman ve teknik bakımdan savaşan zümreyi beslemeleri gerekir.

Zaruret olmadan yetişmiş elemanların, din ve ilim adamlarının savaş alanına götürülmesi doğru değildir. Onlar cephe gerisinde çalışacaklar, bilgilerini ilerletecekler, milletin çocuklarına iman ve ilim aşılayacaklar, sanat öğretecekler, fabrikalarını çalıştıracaklar, maarifini besleyeceklerdir.

Ancak bu suretle o milletin ordusu arkadan güç alır, azimle çarpışır. Bazı kimseler, İslâm�da din adamı olmadığını söylerler. İşte bu ayet onlara da cevaptır.

Gerçi İslâm�da Allah ile kul arasında aracı yoktur, ruhbanlık yoktur ama din adamı, yani din işlerinde ihtisas sahibi kimselerin bulunması, bu ayet ile farz kılınmaktadır.

Milletten mutlaka bir grubun bu işle görevlendirilmesini bu ayet, kifaye olarak farz kılmıştır. Şayet cemiyet içinde dini görevleri öğretecek ve yönetecek hiç kimse bulunmazsa bütün cemiyet günahkar olur.�

süleyman ateş'e aynen katılıyorum... ayetleri doğru anlamak gerekmektedir.

muhabbetle....



Selam Bembeyaz;

Şu yukarıda yazdıklarınıza gerçekten inanıyorsanız, eğer sözünüzde samimi, sözünüzde doğrucu iseniz, bu forumun yöneticilerine bu başlık altında "SİTEYİ DERHAL KAPATMA ÇAĞRISI" yahut "DİN ADAMI OLMAYAN TÜM ÜYELERİN SORU SORMA DIŞINDA GÖRÜŞ BİLDİRME HAKLARININ KISITLANMASI ÇAĞRISI" yapmanızı rica ediyorum.

Çünkü biliyorsunuz, bu forumda aslen "din adamı" olmayan bir sürü insan Kuran'ı anladığını iddia ederek bir şeyler söylüyor.

Yanlış hatırlamıyorsam siz de onların bir kısmının altına "katılıyorum" , "çok doğru buluyorum" , "aynen destekliyorum" gibi şeyler yazıyorsunuz.

SİZİ, YUKARIDA YAZDIĞINIZ ŞEYLERİN GEREĞİNİ YAPMAYA ÇAĞIRIYORUM.

Merak etmeyin ben sizi daha çok şeylere çağıracağım.

Yeterki siz yazmaya devam edin. 

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

bembeyaz Yazdı:

Kur'an'dada ifade edildiği üzere,

ka'benin inşasından sonra hacc çağrısının yapılması,

bu çağrının adresinin neresi olduğu hakkında yeterince bir fikir vermiyor mu dersiniz...???

birazcık düşünmeye ve akıl yürütmeye ne dersiniz???

yanlış ve yanlı yorumlara imza atmamak için, sağlıklı düşünülmesini ve doğru ve tutarlı bir sorgulama yapılmasını önermek durumundayım...

muhabbetle...



Selam Bembeyaz,

Sana katılıyor ve akıl yürütmeye çağırıyorum.

Sözünde doğrucu isen...

Mescid-i Aksa Neresi


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

Şu yukarıda yazdıklarınıza gerçekten inanıyorsanız, eğer sözünüzde samimi, sözünüzde doğrucu iseniz, bu forumun yöneticilerine bu başlık altında "SİTEYİ DERHAL KAPATMA ÇAĞRISI" yahut "DİN ADAMI OLMAYAN TÜM ÜYELERİN SORU SORMA DIŞINDA GÖRÜŞ BİLDİRME HAKLARININ KISITLANMASI ÇAĞRISI" yapmanızı rica ediyorum.

Çünkü biliyorsunuz, bu forumda aslen "din adamı" olmayan bir sürü insan Kuran'ı anladığını iddia ederek bir şeyler söylüyor.

Yanlış hatırlamıyorsam siz de onların bir kısmının altına "katılıyorum" , "çok doğru buluyorum" , "aynen destekliyorum" gibi şeyler yazıyorsunuz.

SİZİ, YUKARIDA YAZDIĞINIZ ŞEYLERİN GEREĞİNİ YAPMAYA ÇAĞIRIYORUM.

Merak etmeyin ben sizi daha çok şeylere çağıracağım.

Yeterki siz yazmaya devam edin. 

Muhabbetlerimle...

selam ali aksoy kardeşim,

herkes her soruyu sorar ve görüş bildirir.. forum bu demek değil midir??? soru sormak için din adamı olmaya gerek yoktur.... kanaatimce prof olmaya bile gerek yoktur...

bana göre sağlam bir muhakeme, eleştirel akıl, derin bir kavrayış ve bütüncül bir bakış yeterlidir... sanırım böyle özellikleri olan ve bu forumda yazan sayıları az da olsa bazı kişiler de vardır...

nitekim; kur anı anladığını iddia ederek söz söylemek herkesin hakkıdır elbette...

isabet de edebilir ... etmeyebilir de...

isabet etmişse ki edebilir... aynen katılırız.....

yanılmışsa... kardeşim burada yanılıyorsun sana katılmıyoruz... deriz...

bundan daha doğal ne olabilir... ????

tabi herkes anladığını yazcak.. anladığı kadarını yazacak...

ve muhatabını ilimle ikna etmeye çalışacak...

öte yandan şunu sormak isterim... hakimleri yanlış yönlendirmeyi amaçlayan bazı avukatların yapmaya kalkıştığı ve ortalığı karıştırmak istediği gibi, yönetimi tahrik etmeye kalkışmak ve meseleyi sulandırmaya çabalamak ne kadar tutarlı ve doğrucu bir yaklaşım olarak değerlendirilebilir???

ben bu hususu okuyucuların takdirine havale ediyorum....

darılmaca yok.. paylaşıma devam... küsmece de yok...

selametle ve de muhabetle...



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Bembeyaz;

1) Ben soru soranları özellikle istisna etmiştim. Tekrar okuyunuz.

2) Şundan endişe ediyorum. Siz de endişe ediyorsunuz ya ondan yazdım.

Hani demiştiniz ki;

kendi yanlışlarını bizzat kendileri aklileştirebilirler... buna gönülden inanabilirler... ve kendilerine yazık edebilirler.. kendilerine zulm edebilirler... doğalarına yabancılaşabilirler... kendi sonlarını kendileri hazırlayabilirler.....

ne kadar da az düşünüyorsunuz??

ne kadar da az şükrediyorsunuz???

ne kadar da az muhakeme yeteneğinizi kullanıyorsunuz??

ne kadar da yanlış kaynaklardan besleniyorsunuz???

Endişem / endişeniz budur diye düşündüm. Madem dinimizde bir "din adamı" kesimi vardır, din hususunda tartışmak bunların hakkıdır. Diğerlerinin fikir beyan etmeleri, özellikle bunu alenen dile getirmeleri -hatta kimisinin bunu kasıtlı yapabileceği- hususu da değerlendirildiğinde sıkıntı doğurur.

3) "Din adamı" sınıfının varlığının ne demek olduğunu iyice etüd ettiğinizi düşünmüştüm. Hem bizim ümmetimizin hem de başka ümmetlerin mevcut vaziyetinin nelerden kaynaklandığı düşünülecek bir meseledir.

4) "sağlam bir muhakeme, eleştirel akıl, derin bir kavrayış ve bütüncül bir bakış yeterlidir...

Bu tanım "din adamının" tanımı mıdır ? Bunu kim tescil edecek ? Çünkü siz bundan önce bize "uzman" kişileri referans göstermiştiniz de ben de bu referansınızdan bazı kesitler aktarmıştım. Sonra siz, onlarda da böyle eksiklikler olduğunu kısmen kabul etmiştiniz.

Ama bizi yönlendirirken onları "uzman" olarak tanımlamıştınız. Dolayısı ile biz "uzman" olmadığımızdan yanılma olasılığımız yüksekti.

Şu kaderin cilvesine bakın ki, "uzman" olmayan ben, sizin "uzman" olduğunu iddia ettiğiniz kişilerin yazdıklarına şöyle bir ilişip, bir kaç sayfasını tetkik etmiş, apaçık tutarsızlıklarını ortaya koymuştum da, siz buna kısmen katılmıştınız.

Şimdi, "sağlam bir muhakeme, eleştirel akıl, derin bir kavrayış ve bütüncül bir bakış" demekki herkeste her zaman olamıyor.

Peki, "din adamı kesimi" denilecek kişilerde bunların olup olmadığını nereden bileceğiz ?

Bunu muhakkak bilmek zorundayız. Çünkü siz dediniz ki;

Milletten mutlaka bir grubun bu işle görevlendirilmesini bu ayet, kifaye olarak farz kılmıştır. Şayet cemiyet içinde dini görevleri öğretecek ve yönetecek hiç kimse bulunmazsa bütün cemiyet günahkar olur.�

Topluca günahkar olmamamız için bunların bilinebilir olması zaruridir.

Eğer ben sizin tek bir yönlendirmenizde bu kişilerin bir çok yanlışını açığa çıkarabiliyorsam bu nasıl uzmanlık ?

5) "Ve, şöyle söylemişsiniz;

"hakimleri yanlış yönlendirmeyi amaçlayan bazı avukatların yapmaya kalkıştığı ve ortalığı karıştırmak istediği gibi, yönetimi tahrik etmeye kalkışmak ve meseleyi sulandırmaya çabalamak ne kadar tutarlı ve doğrucu bir yaklaşım olarak değerlendirilebilir???"

Ben bu güncel örnek için özellikle size teşekkür ederim.

Meseleyi sulandırmanın tarifini ben size yapayım:

Meseleyi sulandırmak, mesela dilekçede başka, mahkeme salonunda başka konuşmaktır.

Meseleyi sulandırmak, deliller ibraz edip haklılığını ortaya koymak yerine, ajitasyona sapmaktır.

Ne bileyim, hadi konu bizim tartıştığımız şey olsun.

"Bunlar misyonerdir, modern israiliyyatı getiriyorlar, Kuran davasını çıkmaza sokuyorlar, zehir saçıyorlar, Allah'a secde etmek yürek ister, bunların kasdı başka, kendilerinin yaşayamadıklarını bize din diye öğretiyorlar, ayetleri cımbızlıyorlar, keyfi yorum yapıyorlar, "uzman" bile değiller, ne kadar az düşünüyorlar, ne kadar az şükrediyorlar, ne kadar da az muhakeme yeteneği kullanıyorlar, ne kadar da yanlış kaynaklardan besleniyorlar, meselenin yüzeyinde dolaşıyorlar, bunların derin kavrayışları yok vs. vs."

demek meseleyi sulandırmaktır.

Amma, insanları söyledikleri şeylerde tutarlı olmaya çağırmak meseleyi sulandırmak değildir.

Ne kızmaca, ne darılmaca var.

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Selamlar,

Konunun tekrar salat'a gelmesini temenni ediyorum..

Din adami olur mu olmaz mi, bu ayri bir baslikta olabilir..

Tevbe suresi 1 - 10 ayetler arasinda, salat ve zekatin ne olup ne olamaycagi ve Dinde zorlama var mi yok mu sorusuna cevap. ?



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

bembeyaz Yazdı:
her kelimeye aynı anlamı vermek, dil bilmemek demektir.. bütün dillerde bir kelime çok farklı anlamlara gelebilir... bunu anlayabilmek için de uzman olmak gerekir..

"bilmiyorsanız bilenlere sorun" ayetini nasıl anlar birileri acaba???

çok merak ettim... ???!!! ama tahmin de edebiliyorum...

yukarıdaki mantığa bakarak bunu çözmek çok kolay....

ahhh şekilcilik!!! sen neymişsin meğer!!!

 

Sayın Uzman Bembeyaz,

Ben de çok merak ettim, "bilmiyorsanız bilenlere sorun" ayetini nerden uydurduğunuzu. Ben bu ayeti bir türlü Kur’an’da bulamıyorum. Lütfen orijinal metni ile birlikte yazar mısınız?

Daha önce de sana bazı sorular sormuştum. Hala cevaplamanı bekliyorum. Onları aynen tekrar soruyorum:

haktansapmaz Yazdı:
Selam Bembeyaz,

bembeyaz Yazdı:
Kur'an'da Hz. İbrahim'e ka'beyi inşa etmesi emredilirken "temelleri üzerinde" ifadesi yer almaktadır...

Kur’an’ın hangi ayetinde Allah’ın, “İbrahim’e Ka’be’yi inşa et” emri yer alıyor?

Yine hangi ayette “temelleri üzerinde” ifadesi geçiyor?

Kur’an’da “Ka’be” kelimesi sadece iki defa geçiyor; 5/95 ve 97. ayetleri.

5/95: “… hedyen baliğa’l Ka’beti..”

5/97: “ceale’llahu el Ka’bete el beyte el harame qıyamen linnasi”

Bu ayetlerden başka Ka’be’nin geçtiği başka bir ayet gösterebilir misin? Bu ayetlerde senin iddia ettiğin ifadeler yer alıyor mu? Haydi diyelim uzmanlığının verdiği yetkiye dayanarak “Beyt”e ve “Mescid-i Haram”a Ka’be dedin. Bu isimlerin de geçtiği bütün ayetlerde “inşa et” anlamına gelebilecek bir emir kipini göremedim. İbrahim’e emir olarak “tahhir beyti” emri yer almaktadır. Kur’an’da başka da herhangi bir ayette, Beyt’i, Mescid-i Haram’ı, Ka’be’yi  … et diye bir emir kipi yer almıyor.

Yine Kur’an’da “temeller” anlamına gelebilecek “qavâid” kelimesi sadece üç kez geçiyor (2/127, 16/26, 24/60)

Bunlardan dayanabileceğin tek ayet 2/127 ayetidir.

2/127: “ve iz yarfau ibrahimu el qavâide min el beyti ve ismailu..”

Bak bakalım bu ayette İbrahim’e yapılmış bir emir var mıdır? Tekrar bak, “temelleri üzerinde” anlamına gelecek bir ifade yer alıyor mu? İstediğin uzmana sor, istediğin lügata müracaat et. Bu ayette geçen “yarfau” muzari (geniş zaman) kipine emir kipi diyen var mıdır? “el qavâide min el beyti” ifadesine “ temelleri üzerinde” anlamını veren ya da verecek olan var mıdır?

bembeyaz Yazdı:
bilmeden akıl yürütmeye kalkmak, insanı hidayetten uzaklaştırabilir.. dikkat edelim, müsteşriklerin, şarkiyatçıların veya oryantalistlerin oyununa gelmek iyi değildir.. herkes kendine yazık eder..

işi uzmanına havale etmek her zaman doğru olandır...zira bu da kur'an ın emridir... kur an ne diyor hatırlayalım....

feselu ehlezzikri in küntüm la ta lemun... "Eğer bilmiyorsanız uzmanlarına sorun!!!"

bembeyaz Yazdı:
dolayısıyla zikir ehli tabirini (her konunun kendi uzmanları demektir... dini ilimlerle niçin sınırlandırıyorsunuz???.. ekonomi, siyaset, hukuk, teknoloji vs. vs. uzmanları olamaz mı???) iyi araştırmanız gerekecek...

ehlezzikr”e  “uzman” anlamını vermişsin, senden başka bu tamlamaya uzman anlamını veren var mıdır? Ben hiçbir mealde rastlamadım. Daha da ileri giderek bu uzmanlığı “ekonomi, siyaset hukuk, teknoloji vs. vs. uzmanları olamaz mı?” diyorsun.. Peki sen hangi alanın uzmanısın? Sana bu şekilde yorumlama yetkisini bu uzmanlığın mı veriyor?

ehlüzzikr” tamlaması “uzman” olarak çevirmek mümkün değildir. Olsa olsa “ zikir uzmanı” olarak çevirebilirsin. Bu durumda “uzman”, “ehl” kelimesinin karşılığı olur.

Sayın Bembeyaz, siz Kur’an’da “ehl” kelimesinin geçtiği ayetleri incelediniz mi? Kur’an’da toplam 124 kere “ehl” kelimesi yer almaktadır. Bu kelimenin “uzman” anlamında kullanıldığı ve çevrildiği bir tek ayete rastlamadım. Örneğin “ehlül kitap”, “ehlül incil”, “ehlül kurâ”, “ehlül medineti”, “ehlül beyti”, “ehlül takva”… yı kitap uzmanı, incil uzmanı, beldeler uzmanı, şehir uzmanı, ev uzmanı, takva uzmanı… diye çevirebilir misin? 

ehlüzzikr” Kur’an ehlidir. Uzmana, Arapça’da  “ehlu xibra, sahibu xibra” denir. Kur’an’ın bir tek uzmanı vardır, O da Allah’tır. “Xabir” sıfatı Kur’an’da bunu ifade etmektedir.

bembeyaz Yazdı:
kur anı ezberden okuyup hiçbir şey anlamayanlarla, sadece bir veya bir kaç meale bakıp onu keyfince yorumlayanlar arasında ne fark olabilir???? diye düşünmekteyim....

oysa "kuran" kelimesi içinde dört anlamı barındırmaktadır..

1. anla...

2. anlamlandır...

3. parçaları birleştir, bağlantılar kur..

4. bütüne ulaş.. doğru sonuca var..

gerçek anlamda tertil ile (akl-ı selim ile ve yoğunlaşarak) okumayanlar, derin kavrayış sahibi olamayanlar... meselenin yüzeyinde dolaşanlar, namazın sadece bir dua olduğunu söyleyebilirler....

kendi yanlışlarını bizzat kendileri aklileştirebilirler... buna gönülden inanabilirler... ve kendilerine yazık edebilirler.. kendilerine zulm edebilirler... doğalarına yabancılaşabilirler... kendi sonlarını kendileri hazırlayabilirler.....

ne kadar da az düşünüyorsunuz??

ne kadar da az şükrediyorsunuz???

ne kadar da az muhakeme yeteneğinizi kullanıyorsunuz??

ne kadar da yanlış kaynaklardan besleniyorsunuz???

Sayın Bembeyaz,

Bunlarla kimi itham ediyorsun? Ezbere okuyup anlamayan kimdir? Siz Kur’an’da olmayanı Kur’an’a ekleme yetkisini nereden alıyorsunuz?

Şimdi

1.      Anladım…

2.      Anlamlandırdım..

3.      Parçaları birleştirdim…

4.      Bütüne ulaştım…doğruya vardım..

diyorum.

Soruyorum sana: Bunu kim onaylayacak? Hangi uzman din adamı? Kur’an bunu da bize söylüyor mu?

gerçek anlamda tertil ile (akl-ı selim ile ve yoğunlaşarak), derin kavrayış sahibi olanlar...” kimlerdir? Bu akl-ı selim sahiplerini hangi akl-ı selim sahipleri J tespit edecek?

Ben salat’ın bir dua olduğunu iddia edenlerden değilim. Ben Kur’an’da namaz yoktur diyorum. Sen vardır diyorsan kıldığın namaz şablonunu Kur’an’dan çizebilir misin? Yalnız İbrahim’in her bir parçasının bir dağın tepesindeki kuşlarına benzemesin çizeceğin portre. 

Öncekilerin yanlışlarını aklileştirenler, buna gönülden inananlar, kendilerine yazık edenler, kendilerine zulüm edenler, doğalarına yabancılaşabilir, kendi sonlarını kendileri de  hazırlayabilirler…

Hiç mi düşünmüyorsunuz?

Hiç mi şükretmiyorsunuz?

Muhakeme yetinizi hiç mi kullanmıyorsunuz?  

Ne kadar da çok taklidi seviyorsunuz?

Biz dinin tek kaynağı Kur’an’dır diyoruz, sen yanlış kaynaklardan besleniyorsun diyorsun. Kur’an dışı kaynaklara itibar eden ve onları kaynak gösteren sen olduğun halde.

Selametle…

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

bembeyaz Yazdı:
Bu ayet, bir milletin savaş zamanında dahi ilmi faaliyetlerini sürdürmesini ve ilimle uğraşacak bir zümrenin görevlendirilip onların sadece bu işe tahsis edilmesini öngörmektedir.

Öyle ya savaş yıllarca sürebilir. Bir milletin ayakta durabilmesi için, din adamlarının, ilim adamlarının bilgi, iman ve teknik bakımdan savaşan zümreyi beslemeleri gerekir.

Zaruret olmadan yetişmiş elemanların, din ve ilim adamlarının savaş alanına götürülmesi doğru değildir. Onlar cephe gerisinde çalışacaklar, bilgilerini ilerletecekler, milletin çocuklarına iman ve ilim aşılayacaklar, sanat öğretecekler, fabrikalarını çalıştıracaklar, maarifini besleyeceklerdir.

Ancak bu suretle o milletin ordusu arkadan güç alır, azimle çarpışır. Bazı kimseler, İslâm’da din adamı olmadığını söylerler. İşte bu ayet onlara da cevaptır.

Gerçi İslâm’da Allah ile kul arasında aracı yoktur, ruhbanlık yoktur ama din adamı, yani din işlerinde ihtisas sahibi kimselerin bulunması, bu ayet ile farz kılınmaktadır.

Milletten mutlaka bir grubun bu işle görevlendirilmesini bu ayet, kifaye olarak farz kılmıştır. Şayet cemiyet içinde dini görevleri öğretecek ve yönetecek hiç kimse bulunmazsa bütün cemiyet günahkar olur.”

süleyman ateş'e aynen katılıyorum... ayetleri doğru anlamak gerekmektedir.

muhabbetle....

Din ve ilim adamlarının, savaştan geri kalmalarını kifaye farz kılan ayet hangi ayettir?

Bizzat Peygamberin savaşa gittiğine ne diyeceksiniz hem de daha din tamamlanmadan?

O’ndan sonra hangi din adamları dini tamamlayacaklar? Hz. Peygamber savaşa giderken geride hangi din adamlarını bırakıyordu? Sahabenin en seçkinleri, kendisi ile birlikte savaş meydanına gitmiyorlar mıydı? Rivayetlere göre geride âma olan Ümmü Mektum’u bırakıyordu. Acaba en alim din adamı olduğu için mi onu geride bırakıyordu? Yoksa Hz. Peygamber’in örnekliği önemli değil midir?

Selametle… 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats