HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: İslam’da canlıların ruhu-hayaleti yoktur Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Sayın Xweser-Mirov,
"
Fikir ayriliklari kardesligimize engel degil." sözünüze dayanarak yazıyorum.
"Allah harici herşey maddedir" iddiası varlık felsefesinde Democritos ile Leukippos'unki ile neredeyse aynı yaklaşımdır.
Sık sık sözlerinizde gönderme yaptığınız bilimin ışığında "madde" ve "canlı" kavramlarına tekrar bakmamızda fayda vardır.
Selamlar.




__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Tabii ki yazacaksin kardesim, benim hatami benim dusmanin bildirmez bana, kardeslerim bildirir, bildirmesi gerekir..

Ben o felsefeleri bilmem, tanimam okumadim da.. Ben sadece, Allah harici hersey yaratilmis/maddedir.. Yani, ahiret, cennet, cehennem, insanlar, hayvanlar, daglar, sema, kainat vs.. bunlarin hepsini Allah yaratti..

Allah ne dogmustur, ne de dogurmustur, nede yaratilmistir..

Allah yarattiklarina, degisik islevler vermistir, gunesi isik ve isi kaynagi olarak yaratmistir gibi..

Ben, gordugumuz algiladigimiz inandigimiz herseyin, madde yani Allah'in yaratmasi olduguna ve aralarinda ancak islev, sekil vs. gibi farkliliklar olduguna inaniyorum.

Insani, ayiran en buyuk ozellik, aklimiz..

Kardesligimize hicbirsey engel degil.. Ne dilimiz, ne rengimiz ne milletimiz nede fikirlerimiz..

Sen madde den ne anliyorsun, yazarsan bilgilenirim..

Saygi ve sevgilerimle...



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

meryem taskin Yazdı:

Selam Kardesim,

Ruhlarla ilgili yazinizi yeni okudum.Yalniz istisna kisiler hakkinda bir kac sey söylemek isterim ben de.Sehitlerin durumu malum,o konuda Allahin bize bildirdiginden baskasini söylemek sinirlari asmak olur.Zira onlarin agirlanisi hakkinda fazla bilgi vermiyor Allah.Fakat Firavunun azabi hakkinda bir de Muhammed Esed`in ve Mustafa Hizmetli`nin  meallerini de okumanizi tavsiye ederim.(Müm`in46) Firavunun Kiyametten önce  azap görecegi fikrini buradan nasil cikarabilir insan?

Infitar13-19`u okudugumuz zaman iyilerin ve kötülerin ancak Ceza günü cennet ve cehenneme gireceklerini görüyoruz.Ademden bu yana tüm insanlar ve cinler benim yillardir okudugum Kur`an`dan anladigim kadariyla Kiyamet günü dirilecek ve dünyadayken yaptiklarinin mükafatini veya cezasini almak üzere hesaba cekilecektir.Ve bunda da hic bir istisna yoktur.Firavun da dahil hic kimse hesap gününden önce ceza veya mükafat görmeyecektir.Zaten ölüm aninda meleklerin insani karsilayislari insana gidecegi yer hakkinda bir ön bilgi vermektedir.(Nahl 28-32)

 

Selam kardeşim;

Şehitler gibi aşırı sevapkarların şimdiden cennette yani Rabbin Katı adı verilen ahiret evreninde olduğu o kadar açıktır ki, "henüz cennete girememiş insanlar hakkındaki teselli sözlerine dahi yer verilir" ayetlerde.

Kuran'da bize verilen bilgi, onların diğer ölülerden farklı olarak, "canlı" olduklarıdır. Yani bedenli yaşamlarına başlayıp, nimetlerle şimdiden tanışmış olmalarıdır. Ve tanıştıkları yer de cennettir.

Falancanın öğretilerini filan boşverin, "sadece ayetler ne diyor ona bakacağız".

 

 Sınırları aşanlar, Kuran dışı öğretileri insanlara benimsetenlerdir. Kuran dışı öğretileri  aşılayanları bırakıp, "sadece Kuran'ı" okuduğunuzda gerçek bilgiyi görüyoruz. Yani asıl sınırı aşmak "şehitler gibi istisna insanları kabul etmemektir".

 

Ayrıca ayetlere göre bedenli yaşamın dışında hiçbir yaşamımız yoktur.

 

Selam ve sevgiler. 

 

 

 

Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr


Bazı insanların şimdiden cennete girdiğine bir diğer delil olarak şu ayetleri de verelim:

Yasin Suresi(20-29):


Kentin öbür ucundan bir adam koşarak gelip şöyle dedi: "Ey topluluk, bu elçilere uyun!"

"Sizden herhangi bir ücret istemeyelere uyun. Onlardır doğruyu ve güzeli bulanlar."

"Beni yaratana ne diye kulluk etmeyecek mişim ben? Ve sizler de O'na döndürüleceksiniz."

"O'ndan başka tanrılar mı edineyim ben? Eğer Rahman bana bir zorluk/zarar dilerse onların şefaati benden hiçbir şeyi savamaz; beni kurtaramazlar."

"Bu durumda ben elbette ki açık bir sapıklığın içine düşerim."

"Ben, sizin Rabbinize iman ettim, artık dinleyin beni!"

"Gir cennete!" denildi. Dedi: "Kavmim bir bilebilseydi?

Ki Rabbim beni affetti; beni, ikram edilenlerden kıldı."

Biz onun ardından kavmi üzerine gökten bir ordu indirmedik, indirecek de değildik.

Olan, sadece korkunç titreşimli bir sesti. Ve bir anda sönüverdiler.

*******************************

Eğer kıyametten sonraki cennete girişten bahsetseydi, o zaman o adamın toplumu zaten onu görüyor olurdu. Ama hemen ölümünden sonra bedenli olarak cennete giriyor, diğerleri ise daha yeryüzünde olduğundan ve/veya henüz dirilmediğinden, "kavmim, Allah'ın beni affedip cennetine aldığını bilebilseydi" demekte.


Selam ve sevgiler.

Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam.

36-Yasin: 13-29'da anlatılanın bir temsil oduğunu hatırlatırım.

Aksi halde olmuş bitmiş bir olay; adam girdi cennetine, halkı da helak odu, olay bitti.Gerisi bizi ne ilgilendirir?

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,

Benim anlayisima gore iki hususu birbirinden ayirmak gerekmektedir.

Birincisi; Kuran'da gecen Ruh ifadesinin   umumun bildigi anlamda olmadigidir.

Ikincisi: Kuran'da ki anlamdan farkli olan meshur  kullanim  felsefenin disinda analiz edilmemistir.   Zaten  populer anlamiyla  Ruhun metafizik  olusu, onu  bu alanlarda  sinirli   spekulatif bir konu olarak birakmistir. 

Allah'a emanet. 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhabalar.
Ben olayın başka bir yerindeyim :)

"Yaratılan (sanırım bu kelimenin yerine "var olan" da yazabilirim) herşey maddedir" iddiasını savunan sayın arkadaşlarım "madde nedir" sorusuna tatmin edici bir cevap verirler ise faydalanırım.

Yoksa, bu indirgemeci ve monist yaklaşımın son derece yüzeysel olduğunu düşüneceğim.

Selamlar.Saygılar.


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Bazı insanların şimdiden cennete girdiğine bir diğer delil olarak şu ayetleri de verelim:

Yasin Suresi(20-29):


Kentin öbür ucundan bir adam koşarak gelip şöyle dedi: "Ey topluluk, bu elçilere uyun!"

"Sizden herhangi bir ücret istemeyelere uyun. Onlardır doğruyu ve güzeli bulanlar."

"Beni yaratana ne diye kulluk etmeyecek mişim ben? Ve sizler de O'na döndürüleceksiniz."

"O'ndan başka tanrılar mı edineyim ben? Eğer Rahman bana bir zorluk/zarar dilerse onların şefaati benden hiçbir şeyi savamaz; beni kurtaramazlar."

"Bu durumda ben elbette ki açık bir sapıklığın içine düşerim."

"Ben, sizin Rabbinize iman ettim, artık dinleyin beni!"

"Gir cennete!" denildi. Dedi: "Kavmim bir bilebilseydi?

Ki Rabbim beni affetti; beni, ikram edilenlerden kıldı."

Biz onun ardından
kavmi üzerine gökten bir ordu indirmedik, indirecek de değildik.

Olan, sadece korkunç titreşimli bir sesti. Ve bir anda sönüverdiler.

*******************************

Eğer kıyametten sonraki cennete girişten bahsetseydi, o zaman o adamın toplumu zaten onu görüyor olurdu. Ama hemen ölümünden sonra bedenli olarak cennete giriyor, diğerleri ise daha yeryüzünde olduğundan ve/veya henüz dirilmediğinden, "kavmim, Allah'ın beni affedip cennetine aldığını bilebilseydi" demekte.


Selam ve sevgiler.
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

RUM

55. Saat gelip kıyamet koptuğu gün, günahkârlar dünyada bir saatten başka kalmadıklarına yemin ederler. Onlar işte böyle çevriliyorlardı.

56. İlim ve iman verilenler ise şöyle dediler: "Yemin olsun, siz, Allah'ın Kitabı gereğince yeniden dirilme gününe kadar kaldınız. İşte bu, yeniden dirilme günüdür. Fakat siz daha önceden bilmiyordunuz."

Eğer bu günahkarlar ruhlar aleminde binlerce veya milyonlarca yıl azaplar içinde yaşamış olsalardı, o zaman onlara bekleme süresi kısa gelmek bir yana dursun tam tersine olduğundan da uzun gelecekti.

Ama görüldüğü üzere, dirildikleri andan itibaren kendilerine ilk defa geliyorlar ve dünyadaki bekleme sürelerinin çok kısa olduğuna yemin ediyorlar.

Ayrıca İlim ve iman içinde olanlar onlara şöyle diyor:"Yemin olsun, siz, Allah'ın Kitabı gereğince yeniden dirilme gününe kadar kaldınız. İşte bu, yeniden dirilme günüdür. Fakat siz daha önceden bilmiyordunuz."

Yani hem "siz kıyamet gününe kadar beklediniz" diyorlar hem de "siz daha önce bunu bilmiyordunuz" diyerekten onların bilinçlerinin ilk defa yerine geldiğine vurgu yapıyorlar.

Selam ve sevgiler.
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

 

Sehim Güney başka bir forumda sordu:
 
" Yalnız bir düzeltme yapmama izin veriniz. Firavunla ve diğerleriyle ilgili vardığınız sonuç bence doğru değil. Şöyleki: Firavunun sabah akşam ateşe arzedilmesi alevli olan cehenneme arz edilmesi olamaz. Çünkü cehennem henüz tutuşturulmamıştır.
"Cennete gir" ifadesi ise cenneti garantilediği anlamındadır. Çünkü cennet sadece kıyamet gününde mahkemeden sonra yaklaştırılacaktır(6/90).
81/12, 13.-Tekvir: Cehennemtutuşturulduğunda, cennet yaklaştırıldığında...
ayetleri bu olayın atide gelecekte kıyamet gününden sonra olacağının delilidir. Ayrıca ne cehenneme ne de cennete tek olarak girmek yoktur. mahkemeden önce de girmek yoktur. Var dersek mahkeme şartını ve vaadini geçersiz kılmış oluruz.
Şehitlerin rızıklanmakta olmaları da yine iki ihtimale dayanmalıdır. Birincisi berzah aleminde hoş tutulmakta olmaları, ikincisi ise rızkın en güzeline kavuşturulacaklarının kesinleşmiş olmasıdır. Şu anda Nebiler de kötüler de hiç bir insan ne cehennemdedir ne de cennette. Sizin dediğiniz gibi tümü uykudadırlar. Sehim Güney Saygıdeğer."
 
"Gelelim ruh konusuna: “İnsanın ruhu yoktur” demişsiniz. Peki şu ayetler neyin nesi? Toprağa hayat veren şey nedir? “İçine üflemek” tabirini nasıl açıklayacağız? Vahiy bir ölüye(çamura) üflenmez, ancak bir akıllı canlıya iletilir diye biliyoruz.

15/29- Onu yapıp da ruhumdan içine üflediğimde secdeciler olarak ona(secde edin) kapanın.

Ruhun ölüye hayat veren bir şey olduğunun delili de İsa’nın yaptığındadır.
3/49- Onu, İsrail oğullarına şöyle konuşan bir resul yapacak: “Şu bir gerçek ki ben size Rabbinizden bir ayet getirdim. Ben, çamurdan kuş görünümünde bir şey yapar, ona üflerim de Allah’ın izniyle kuş oluverir. Ben körü ve abraşı iyileştirir, ölüleri Allah’ın izniyle diriltirim. Evlerinizde yemekte ve biriktirmekte olduklarınızı size haber veririm. Eğer inananlarsanız, bunda sizin için ayetler(önemli bilgiler) vardır.
Sonuçta ruh konusunda çok iddialı sözler söylememekte yarar var çünkü pek bilinemeyen bir şeydir.
17/85- Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: “Ruh, Rabbimin emrindendir(işlerindendir). Ve size bu bilgiden(İlimden) az bir şey verilmiştir.”
Vahiy ruhu.
16/2- Melekleri, kullarından dilediğine, emrinden olan bir ruh ile, şöyle diyerek indirir: Gerçek şu, Benden başka İlah yok! O halde benden çekinin.
Kur'an ruhu:
42/52- İşte böylece, sana da emrimizden bir ruh vahyettik. Sen kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu kullarımızdan dilediğimizi kendisiyle kılavuzladığımız bir Nur yaptık. Muhakkak ki sen dosdoğru bir yola kılavuzluk etmektesin.
İsa’nın özel ruhu:
21/91- Ve o cinsel organını en güzel ve en doğru şekilde koruyan kadın… “ahsenet ferceha”.). Onun içine ruhumuzdan üfledik de kendisini ve oğlunu âlemler için birer ayet yaptık.
İnsanın ölürken bedenini burada bıraktığını gördüğünüz halde nasıl olur da “İnsanın ruhu yoktur” dersiniz. Kıyamet gününde dirilen insanın ruhu da beraberinde olmasaydı nasıl dirilebilecekti? Siz ruhu yok dediniz. Bedenini de bırakıp gitti. O halde öte taraftaki varlığın yapısı, özelliği, adı nedir?
Ben söyleyeyim. Öteye geçen şeyin adı nefistir. Üzerinde ölenin kimliğinin ve tüm yaşamının bilgilerinin işlenmiş olduğu, ruhlu astral insandır. İşte kıyamet gününde yeni bir maddi evren yaratıldığı için bu nefse yeni eşi giydirilir ve tekrar maddi bir bedene kavuşturulmuş olur. Bitti.
Yazan:Sehim Güney Saygıdeğer."
 
 
CEVABIM
 
Selam sevgili Sehim Güney;

Öncelikle yazdıklarımı dikkatli değerlendirmediğinizi görüyorum. Şehitlerin şimdiden cennete olduğunu çok açık bir şekilde ispatlayan ayetlere örnek olarak verdiğim ayetleri atlıyorsunuz bu yüzden.

Bunda da size ruhçu öğretiden aşılanan "ruhlar alemi" ve "tekamül" hurafelerinin sorumlu olduğunu görüyorum.

Biliyorum kolay değil bunca yıldır inandığınız şeylerin Kuran dışı olduğunu benimsemeniz.

Öncelikle tekrarlayalım "cehennemin yaklaştırılması, tutuşturulması" vb. ifadeler cehennemin olmadığını değil, sadece, kıyamet gününde yargılanan insanlara tüm ihtişamıyla yaklaştırılmasını anlatır.

Cennet ve cehennem şimdiden varlar ve yine şimdiden içlerinde yaşayan istisna insanlar var. Bunları çok net bir şekilde ayetlerle gösterdim.

Cehenneme uğramaktan da kasıt yakılmak değil bildiğiniz üzere. Şehitler de erkenden cennete giderken, aynı gelecekte cennete girecek insanlar gibi cehenneme uğrayabilirler. Burada hiçbir çelişki yok.

İstisna olarak şimdiden sonsuz hayatı yaşamak konusuna dönecek olursak, Kuran'da böyle birçok istisnadan bahsedilir. Konuyla ilgili eski bir iletimi aktarıyorum:

Sevgili dostum, şehitlerin şimdiden cennete olduğunu ayrı bir ayette veriyor Rabbimiz. İlla ki istisnalar aynı ayetin içinde verilecek diye bir şart yok. Burada bir çelişki yok, tam tersine birbirini tamamlama var.

Başka örneklerden de gösterelim:

Enbiya

76. Nûh'a gelince, o da daha önce bize yakarmıştı. Yakarışına cevap verdik de onu ve ailesini, o büyük sıkıntıdan kurtardık.

Ama bu aileden bir istisna olduğunu başka bir ayette öğreniyoruz:

HUD

41. Nûh dedi: "Binin içine! Onun akıp gitmesi de demir atması da Allah'ın adıyladır. Benim Rabbim elbette ki Gafûr'dur, Rahîm'dir."

42. Gemi onları, dağlar gibi dalgalar üstünden yürütüp götürüyordu. Nûh onlardan ayrı bir yerde duran oğluna seslendi: "Oğulcuğum, bizimle beraber bin, kâfirlerle beraber olma."

43. oğlu cevap verdi: "Bir dağa sığınacağım, beni sudan korur." Nûh dedi: "Allah'ın merhamet ettiği dışında bugün hiç kimse için Allah'ın kararından kurtaracak yoktur." Ve ikisi arasına dalga girdi de o, boğulanlar arasına katıldı.

Nuh'un oğlu iman etmediği için diğer aile bireylerinden müstesna-istisna oluyor.

Devam ayetlerinde Allah ona "o senin ailenden değildi" diyor ve bazıları bunu "o çocuk Nuh'tan değildi, eşi gizlice başkasından yapmış olabilir" şeklinde de yorumluyor ama böyle zanla bu işler olmaz biliyorsun. Burada bambaşka bir yerde istisna belirtiliyor.

Bak şimdi "günah yüklenme konusuna" örnek vereyim dostum:

Fatır Suresi 18 Hiçbir günahkâr, bir başkasının günahını yüklenmez. Yükü ağır gelen, onu taşımaya çağırsa bile, kendisinden hiçbir şey yüklenilmez. Akraba bile olsa... Sen ancak Rablerinden için için korkanları ve namaz kılanları uyarırsın. Arınıp temizlenen, kendi benliği için arınıp temizlenir. Dönüş Allah'adır.



------------------------------------------------------------ --------------------

Zümer Suresi 7 Eğer nankörlüğe saparsanız şu bir gerçek ki, Allah size muhtaç olmayacak bir Gani'dir. O, kulları için inkar ve nankörlüğe razı olmaz. Eğer şükrederseniz bunu sizin için rızasına uygun bulur. Hiçbir günahkar bir başkasının günahını yüklenmez. Sonunda dönüşünüz ancak Rabbinizedir. O size, işlemiş olduklarınızı haber verecektir. O, göğüslerin saklamakta olduklarını çok iyi bilir.




Ama yine istisna bir durumun olduğunu başka bir ayetten öğreniyoruz:

Nahl Suresi 25 Şunun için ki onlar, kıyamet günü kendi günahlarını tamamen yüklendikten başka, ilimsizlik yüzünden saptırdıkları kişilerin günahlarının bir kısmını da yüklenecekler. Bakın, ne kötü şey yükleniyorlar!

Şimdi burada bir insan başka bir insanı saptırıyorsa, veya onu suça yöneltiyorsa, bu günaha o neden olduğundan, otomatik olarak saptırdığı veya kötülük yaptırdığı kişinin işlediği "ilgili" tüm günahlardan yüklenmiş oluyor. Yani ortak oluyor.

Bak yine kıyamette kimsenin şefaat yapamayacağı söyleniyor. Ama bunun bir istisnası var: Allah şefaat edebilir. Şimdi bu durum da başka ayette açıklanır:

Bakara Suresi 123 Kimsenin kimse yerine birşey ödemeyeceği, kimseden fidye kabul edilmeyeceği, şefaatin hiç kimseye yarar sağlamayacağı ve onların hiçbir yardım göremeyecekleri o günden korkun.

Bakara Suresi 254 Ey iman edenler! Alış-verişin, dostluğun, şefaatin olmadığı o gün gelmeden önce size verdiğimiz rızıktan infak edip dağıtın. Küfre sapanlar zalimlerin ta kendileridir.

Şimdi istisnayı görelim:

Zümer Suresi 44 De ki: "şefaat, tümden ve sadece Allah'ındır. Göklerin ve yerin mülkü/yönetimi O'nundur. Sonunda O'na döndürüleceksiniz."

Meryem Suresi 87 Rahman katında söz almış olandan başkaları şefaat imkânı bulamazlar. (Allah'ın şefaatına ulaşmaktan bahsediliyor)


------------------------------------------------------------ --------------------

Sebe Suresi 23 O'nun katında, bizzat kendisinin izin verdiği kimseden başkasının şefaatı/kendisinin izin verdiği kimseden başkası için şefaat yarar sağlamaz. Sonunda, kalplerinden korku giderilince: "Rabbimiz ne dedi?" derler. "Hakkı söyledi, O'dur Aliyy, O'dur Kebîr."

Yani sen tutup bir veya birkaç ayeti cımbızlarsan "şefaatin olmadığı gün", "kimse şefaat edemez" gibi ifadelerden sanki şefaatın olmadığını zannedebilirsin.Ama Kuran'ın tamamını okursan, aslında şefaatın olduğunu ve yalnızca Allah'ın şefaat ettiğini öğrenirsin. Yani bir istisnayla şefaat varmış, o da Allah'ın şefaatı.



Daha birçok konuda böyle istisnalar başka ayetlerde verilmiştir. Bunlarda bir çelişki yok, tam tersine birbirlerini tamamlıyorlar. Yeter ki kitabı bütünlük içinde ele al dostum.

Zaten açıkça şehitlerin şimdiden Rabbin Katı adı verilen ahiret evreninde nimetlenmeye başladıkları, diğerleri ölü iken yani dirilmeyi beklerken, şehitlerin şimdiden yaratılıp cennet yaşamlarına başladıkları bilgisi veriliyor.




**************

Bu eski iletimde de gösterdiğim üzere, Kuran "şu şöyledir" der bir ayette ve bunun bir istisnası varsa bunu başka bir surenin içindeki başka bir ayette de gösterir.

İşte şimdiden cennete olan şehitlerin durumu da aynıdır. Onların istisna olduğu , diğer insanlar ölü iken onların şimdiden Rabbin Katı'ndaki cennette diri oldukları, nimetlendirildikleri ve diğer insanları da aralarına bekledikleri çok ama çok net bir şekilde anlatılıyor. Bunun tartışılacak bir yanı dahi yok aslında:

-Sakın Allah yolunda öldürülenleri ölmüşler sanmayın! Aksine onlar hep hayattadırlar, Rablerinin katında rızıklandırılırlar.

—Allah’ın kendilerine lütfundan verdiği mutlulukla sevinç duyarlar ve arkalarından şehit olarak kendilerine katılmamış olan mücahitler hakkında: "Onlara hiçbir korku yok ve onlar üzüntü de duymayacaklardır. " müjdesinde bulunurlar. (Ali İmran suresi 169-170)

Açıkça görüldüğü üzere diğer ölüler gerçekten ölü olarak beklerken, şehitler şimdiden istisna olarak cennette canlılar ve daha sonra kendilerine katılacak olan insanları yanlarına bekliyorlarmış. Burada en ufak bir şüpheye ve tartışmaya bile yer yok sevgili Sehim Güney.
------------------------------------

Peki şimdiden bir takım insanların cennette olduğu apaçık. Buna karşılık bir takım insanların da cehennemde olduğu da kesin bir şekilde belirtiliyor mu?

Bakara 24


1.





fe
: o zaman, öyleyse, fakat


2.



in lem tef'alû
: eğer yapamazsanız


3.



ve len tef'alû
:


4.



fettekû (fe ittekû)
: o zaman, öyleyse sakının


5.



en nâre
: ateş


6.



elletî
: ki o


7.



vakûdu-hâ
: onun yakıtı


8.



en nâsu
: insanlar


9.



vel hicâratu (ve el hicâratu)
: ve taşlar


10.



uiddet
: hazırlandı


11.



lil kâfirîne (li el kâfirîne)
: kâfirler için, kâfirlere

Ali İmran 131



1.







ve ittekû

: takva sahibi olun






2.






nâre elletî

: o ateş ki






3.






uiddet

: hazırlandı






4.






li el kâfirîne

: kâfirler için, kâfirlere





- Ateş; onlar, sabah akşam ona karşı sunulur dururlar. Kıyamet kopacağı gün de: "Tıkın firavun ailesini en şiddetli azaba!" (denilir). (Mümin Suresi 46. Ayet )



Görüldüğü üzere cehennem çoktan tutuşturulmuş ve bazı istisna misafirlerini ağırlamaya başlamış bile.



Burada ispatlarımı tekrar tekrar size sunarken, umarım bundan sonra yine eskiden kalma inançlarınızın etkisinde delillere sırtınızı dönmezsiniz.



Cennet ve cehennem şimdiden vardır ve bazı insanlar şimdiden buralarda ağırlanmaya başlamışlardır.



---------------------------------------------------------



Ruh konusuna gelecek olursak;



Kuran'da ruh vahiy ve vahiy meleği anlamlarında kullanılmaktadır dedik ve gösterdik. İşte ayetlerde "hakkında size çok az şey verilmiştir" denilen şey bunlardır. Yoksa Kuran bir bilinmeyen ve sırlar kitabı değildir. Hatta bu ifade, sizin ianndığınız şekilde bir ruhun olmadığının başka bir ispatını daha sunar. Çünkü insana ait sözde ruhla-hayaletle ilgili binlerce kitap ve çalışma vardır bildiğiniz üzere. Kuran'ın bahsettiği ruh yani vahiy ve vahiy meleği hakkında ise çok az bilgi verilmiştir.



İsa kendisindeki vahiy yani ilahi bilgi ve Cebrail'in yardımı ile hastaları iyileştirebilir ve ölüleri diriltir. Yoksa kendinden bir parça aktararak gerçekleştirmiyor bunu. Hele ki Rabbimiz kendinden parçaları kimseyle paylaşmamış ve kimseyi ortak etmemiştir kendisine. İnsanın içinde tanrısal parça olduğu yalanı, insanları şirke batırmak için cinler tarafından aşılanmaktadır ustaca. Bize aktarılan ilahi bilgidir-vahiydir.




Ahiret evreninde yeniden yaratılmaya gelince;



Orada da yaratılmak için bir hortlağa ihtiyacın yok. Tıpkı şu anda olduğu gibi maddeden ibaret olacaksın. Nefs ise beden ile yaşam enerjisinin(canın) buluşması sonucu ortaya çıkan bize özgü karakterdir-benliktir. Yoksa bedenden ayrı yaşayabilen-düşünebilen bir hayalet falan değildir.



Ahiret evreninde yeniden yaratılınca tıpkı şu anda olduğu gibi bedenin olacak. Zaten şu dünyada bile hücrelerin her 10 yılda bir tamamen yenileniyor. Yani her 10 yılda bir yepyeni bir bedene kavuşuyorsun sıfırdan.



KAF



2 İş sanıldığı gibi değil! Kendilerine içlerinden bir uyarıcı geldi diye şaştılar da şöyle dediler o küfre batanlar: "Acayip şey bu!"



3 Ölünce mi, biz toprak olunca mı? Çok uzak bir dönüştür bu."



4 Toprağın onlardan neyi eksilttiğini pek iyi bilmişizdir biz. Her şeyi saklayıp koruyan bir Kitap var katımızda.



İnkarcılar, öldükten sonra bedenlerinin tamamiyle yok olacaklarını düşünüyorlar.



Ama 4. ayette onlara gerekli cevap veriliyor.



Parmak uçlarına kadar tüm bilgiler kayıtlıdır ve yeni yaratılışta yine "aynı insanlar" olarak var olacaklardır.



-------------------------------------------------------



Kuran'da beden dışı yaşam, madde ötesi yaşam gibi saçmalıklar yoktur. Tam tersine, Kuran bu pagan inançla mücadele için gelmiştir.



Tüm yaratılmışlar maddidir ve Allah'tan ayrıdır. Bu yüzden de şirk büyük günahtır.



Ama ruhçu öğreti "ruhlar alemi", "evrim-tekamül", "reenkarnasyon" hurafelerini aşılayarak insanları şirke batırmış ve hatta kendine tapar ve zulmeder hale getirmiştir.



Bu gerçeği sizin de görmeniz dileğiyle. Başka türlü ruhçu öğretiyle fikri mücadelenizde başarılı olamazsınız zaten. Çünkü zaten onlardan dinlere aşılanan ruhlara, tekamüle iman ederken, onların bir kardeşi olan reenkarnasyonu kabul etmemişsiniz hiçbir işe yaramaz.



Gelin bu hurafe öğretiyi toptan red edin. Ruhlarıyla, tekamülüyle, tasavvufu ve reenkarnasyonuyla.



Yine konuyla ilgili videomuzu bir kez daha incelemenizi rica edeceğim:






Selam ve sevgiler.
 
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats